• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Кондиціонери касетного типу з монтажем

Замовник/закупівельник: Акціонерне товариство "Укрпошта", місцезнаходження: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, будинок 22, ЄДРПОУ 21560045, категорія: юридична особа, яка здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Мова тендерної пропозиції українська. Всі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська або російська, учасник надає переклад цього документа. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник. Застосовані критерії оцінки – ціна (100%). Терміни постачання товару в оголошенні наведені орієнтовні, детальна інформація щодо строків постачання визначена в умовах тендерної документації, зокрема в проєкті договору про закупівлю.

Торги не відбулися

2 961 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 808.00 UAH
Період оскарження: 29.04.2024 16:52 - 04.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на незаконне скасування процедури закупівлі

Номер: 4aef5aa3443e40ed83e34384e427daaa
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-29-010393-a.a1
Назва: скарга на незаконне скасування процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Орган оскарження Учасник Замовник
Дата розгляду скарги: 25.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2024 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.06.2024 15:38
Дата виконання рішення Замовником: 04.07.2024 16:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Керуючись ч. 22 ст. 18 Закону з урахуванням Особливостей, на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11044-р/пк-пз від 25.06.2024 скасувати рішення від 04.06.2024 про відміну відкритих торгів на закупівлю Кондиціонери касетного типу з монтажем (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-29-010393-a) у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Автор: ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ", игорь иванов +380685588031 igor44442@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d7e31df18c3f427189dba95feccdf8fa
Заголовок пункту скарги: рішення щодо відміни процедури закупівлі є незаконним
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: "Рішенням УО про відміну ВТ - відсутність подальшої потреби.docx” від 04/ 06/2024 Замовник проголошує відсутність подальшої потреби в закупівлі Кондиціонери касетного типу з монтажем (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-29-010393-a) у зв’язку з необхідністю внесення змін до технічної специфікації тендерної документації в частині технічних характеристик кондиціонерів та неможливістю подальшого проведення закупівлі на зазначених умовах.
Відповідно до підпункту 1 п. 50 Особливостей та пункту 1 розділу VІ тендерної документації замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель:причина скасування: Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Відповідно до Протоколу від 04.06.2024 року Замовник відмінив процедуру закупівлі керуючись наступним:
Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
ТОВ Укрвентклімат зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним.
По-перше, звертаємо увагу Комісії, що відповідно до протоколу, що оприлюднений в системі, Замовник відміняє процедуру закупівлю у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Разом з тим, у тому ж самому протоколі Замовник зазначає, що підставою для відміни процедури закупівлі є саме відсутність потреби в закупівлі товару з такими технічними характеристиками.
Тобто, Замовник у своєму ж протоколі підтверджує, що потреба у товарі в нього залишилася, разом з тим «у зв’язку з необхідністю внесення змін до технічної специфікації тендерної документації в частині технічних характеристик кондиціонерів» є відсутність подальшої потреби в закупівлі
Таким чином, враховуючи вищенаведену інформацію, у в цій ситуації можна зробити висновок, що у Замовника існує потреба в зміні технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, а не відсутність потреби у подальшій закупівлі товарів.
Звертаємо увагу Комісії, що потреба у зміні технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі жодним чином не свідчить та не підтверджує відсутність подальшої потреби в закупівлі товару.
Враховуючи наведене, Замовник самостійно підтверджує, що потреба в закупівлі товарів залишилась, але з іншими характеристиками.
По-друге, згідно пункту 54 Особливостей, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
Процедура закупівлі була оголошена 29.04.2024 року, строк прийому тендерних пропозицій тривав до 07.05.2024 року.
Враховуючи алгоритм внесення змін до ТД, замовник може внести зміни до тендерної документації навіть за кілька годин до кінцевого строку подання тендерних пропозицій – головне, що б після таких змін повинно обов’язково залишатись не менше чотирьох днів для подання тендерних пропозицій.
Таким чином, у Замовника було близько 10 днів для того, щоб переглянути технічні та якісні характеристики до предмету закупівлі, в тому числі внести зміни до умов тендерної документації в разі потреби.
Звертаємо увагу та наголошуємо на тому, що Замовник мав можливість завчасно змінити технічні та якісні характеристики до предмета закупівлі, однак вищезазначених дій не було вчинено вчасно.
Таким чином, Замовник своїми же діями, а точніше – бездіяльністю призвів до виникнення подібної ситуації, виявивши таку необхідність надто пізно.
По-третє, абсолютно необґрунтованим залишається факт того, що необхідність зміни технічних характеристик виникла вже тільки після 19- денного розгляду тендерної пропозиції ТОВ Укрвентклімат (переможця аукціону).
Таким чином, лише після того, як оголошена закупівля тривала понад 35 днів, Замовник вирішив відмінити процедуру закупівлі через відсутність потреби в закупівлі товару з такими технічними характеристиками.
Звертаємо увагу Комісії, що в протоколі уповноваженої особи підстава для відміни процедури аргументована тим, що у Замовника зявилась “відсутність подальшої потреби в закупівлі “Кондиціонери касетного типу з монтажем (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-29-010393-a)” у зв’язку з необхідністю внесення змін до технічної специфікації тендерної документації в частині технічних характеристик кондиціонерів та неможливістю подальшого проведення закупівлі на зазначених умовах”.
Разом з тим, Замовником не надається жодної інформації чи документального підтвердження у зв’язку з чим відпала потреба у закупівлі кондиціонерів саме за тими характеристиками, які викладені у технічній специфікаціі до тендерної документації.
Крім того, Замовником не зазначається жодної чіткої інформації про те, які саме технічні, якісні чи кількісні предмету закупівлі необхідно змінити (з переліком, показниками, параметрами), в тому числі на якій підставі та у зв’язку з чим є крайня необхідність їх заміни, до чого призведе така заміна та які будуть наслідки у разі відсутності заміни таких характеристик
Втім, попри все вищезазначене, акцентуємо увагу Комісії на тому, що потреба у внесенні змін до технічних, якісних та кількісних характеристик до предмету закупівлі в тендерній документації апріорі не є відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, а виключно безвідповідальністю самого замовника, який, у свою чергу, пізно виявив, що є необхідність в редагуванні тендерної документації, в тому числі зміні характеристик предмету закупівлі.
Підкреслюємо та наголошуємо, що дії, вчинені замовником, які призвели до описаної в протоколі ситуації – є виключно бездіяльністю замовника.
Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, у зв’язку з тим, що:
1) потреба в закупівлі товару в Замовника – наявна, однак з іншими характеристиками, про що прямо зазначено в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою;
2) Замовник мав можливість протягом 10 днів завчасно змінити технічні та якісні характеристики до предмета закупівлі, однак вищезазначених дій не було вчинено вчасно;
3) будь-яка інформація чи документальне підтвердження про те, які саме технічні, якісні чи кількісні характеристики предмету закупівлі необхідно змінити – відсутня.
Разом з тим, неуважний підхід до вимог до предмету закупівлі та несвоєчасне внесення змін до умов тендерної документації – не може бути законною підставою для відміни процедури закупівлі на етапі після розкриття тендерних пропозицій та є виключно відповідальністю Замовника.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)