• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі та утеплення фасадів будинку культури с. Олександрівка за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Олександрівка, вул. Центральна, 1-К

Торги відмінено

18 857 640.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 95 000.00 UAH
Період оскарження: 29.04.2024 14:36 - 11.05.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога про скасування рішення про переможця

Номер: c6f107e020f448a8972ad836e836f520
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-29-007074-a.c2
Назва: Вимога про скасування рішення про переможця
Вимога:
Шановний Замовнику! Вимагаємо переглянути своє рішення стосовно обраного переможця в закупівлі ТОВ "ДНІПРОЮЖСТРОЙ-П.Г.С." з остаточною пропозицією в 16 690 000,00 грн з ПДВ. Проаналізувавши тендер який Вами було оголошено та проведено, наша компанія дійшла висновку, що обраний Вами переможець у закупівлі, має ідентичні зауваження до наданого кошторису у своїй тендерній пропозиції, за, що тендерну пропозицію ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ», до речі дешевшу на 740 000,00 грн, було відхилено. А саме. На підставі протоколу № б/н від 20 травня 2024 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ» де вказано, що надані кошторисні розрахунки, а зокрема начебто невідповідність кошторисних розрахунків ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ» вимогам кошторисних норм України «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки «щодо застосування», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156 (далі – РЕКНр). По перше, відповідно до вимог пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція учасника та визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції (договірної ціни) здійснюється згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова). При цьому, у тендерній документації відсутні будь-які додаткові вимоги або посилання на необхідність узгодження тендерної пропозиції окремим положенням Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156, в тому числі коли мова йде про рекомендаційні (не обов’язкові норми). По друге, відповідно до п. 2.4. «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156, окремі види ремонтно-будівельних робіт, які не охоплені збірниками РЕКНр, а технологія їх виконання аналогічна новому будівництву або реконструкції будинків, будівель і споруд, можуть нормуватися відповідно або за нормами збірників РЕКНб на нове будівництво із застосуванням до витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, і до часу експлуатації машин і механізмів коефіцієнта 1,15, або за КНУ РЕКНб Збірник 46. «Роботи при реконструкції будівель та споруд» та нормами 9-70-1 – 9-75-2 КНУ РЕКНб Збірник 9. «Металеві конструкції» без застосування зазначеного коефіцієнта. Таким чином, вказаними правилами чітко не визначено, які саме «окремі види ремонтно-будівельних робіт» підпадають під дію п. 2.4., та фактично надають право, а не обов’язок виконавцю таких (не визначених прямо) робіт застосовувати підвищений коефіцієнт для збільшення вартості виконуваних робіт. По третє, 27.05.24 року протоколом № б/н щодо прийняття рішення уповноваженою особою обрано переможця даної закупівлі, який в наданих кошторисних розрахунках у складі своєї тендерної пропозиції розміщеній на електронному майданчику https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-29-007074-a, має ідентичне зауваження, стосовно п. 22 наданого Локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-01 (шифр норми КБ10-25-3) (Демонтаж) Установлення пластикових підвіконних дошок де до витрат труда робітників – будівельників, монтажників та витрат ресурсів (машин і механізмів) також не застосований коефіцієнт 1,15, проте пропозицію не відхилено, а обрано переможцем!!! Тобто зовсім не зрозуміло, 20.05.24 року, Замовник вважає вищезазначене, стосовно п. 2.4. «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156, та не застосування коефіцієнту 1,15 невідповідністю умовам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 31 Особливостей і відхиляє учасника ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ» відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. А вже 27.05.24 року оберає переможцем Учасника у якого в наданому локальному кошторисі № 02-01-01 наявні ідентичні зауваження, а саме в п.11, 22, 36, 47, 55, 72, 73, 82, 83, 87, 88, 91, 96 локального кошторису переможцем на диво теж не застосований коефіцієнт 1,15, проте замовника це ніяким чином не спиняє від порушень законодавства та обираючи одну із найдорожчих пропозицій Замовник у відкритому доступі у системі prozorro.gov.ua демонструє некомпетентність уповноваженої особи та зацікавленість підприємством ТОВ "ДНІПРОЮЖСТРОЙ-П.Г.С.", що й не дивно. Адже проаналізувавши закупівлі замовника стає зрозуміло, що переможець цієї закупівлі є його фаворитом. А тому, всі хто не приймав би участь в закупівлях цього замовника підлягають відхиленню по надуманим причинам задля обрання переможцем ТОВ "ДНІПРОЮЖСТРОЙ-П.Г.С." та спільному розкраданню бюджетних коштів. Вказані обставини в даній закупівлі призвели до порушення прав ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ» на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призвело до порушення прав і законних інтересів ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ». У разі ігнорування Замовником або формальної відписки від вимоги, будемо вимушені звернутись до ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ та правоохоронних органів для привернення уваги до не законних дій Замовника та фаворита всіх його закупівель ТОВ "ДНІПРОЮЖСТРОЙ-П.Г.С.".
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Проаналізувавши вимогу ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ» стосовно усунення порушення під час проведення процедури закупівлі повідомляємо наступне. Щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156: Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) здійснюється згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова). Відповідно до пп. 3 п. 2.3 розділу ІІ Настанови до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Тобто, використання ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи прямо передбачено Настановою, яка є обов’язковою для виконання та на яку замовник посилається у тендерній документації. Щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ДНІПРОЮЖСТРОЙ-П.Г.С.".»: Розгляд кошторисної частини тендерної пропозиції учасника на відповідність вимогам тендерної документації не належить до функціональних завдань уповноваженої особи з питань закупівель. Перевірку ціни тендерної пропозиції учасника (договірної ціни) проводить спеціаліст, який має відповідні посадові обов’язки та повноваження щодо здійснення такої перевірки. Так, за результатами аналізу інформації, наведеної ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ», було встановлено, що зазначеним спеціалістом було допущено помилку при перевірці договірної ціни ТОВ «ДНІПРОЮЖСТРОЙ-П.Г.С.». При цьому, уповноважену особу з питань закупівель не було повідомлено про таку помилку, що в подальшому призвело до неправомірного визначення переможця процедури закупівлі. Відповідно до пп.3 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період правового режиму воєнного стану в Україна та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Беручи до уваги те, що жодна з наведених підстав не передбачає відхилення тендерної пропозиції переможця у вищеописаному випадку, прийнято рішення відмінити процедуру закупівлі: Капітальний ремонт покрівлі та утеплення фасадів будинку культури с. Олександрівка за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Олександрівка, вул. Центральна, 1-К (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на прийнятті рішення Замовника (дискваліфікація пропозиції)

Номер: 633c3697f4ff41cd96981e674b99f559
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-29-007074-a.a1
Назва: Скарга на прийнятті рішення Замовника (дискваліфікація пропозиції)
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 26.05.2024 00:02
Автор: ТОВ "ТБМ-ІНВЕСТ", Олена Олійник +380993678284 tbminvestua@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 508fa578290b441aaebb1a462bab82bb
Заголовок пункту скарги: 20 травня 2024 року Замовником було оприлюднено Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № б/н від 20.05.2024 р., яким Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника Однак, вказані висновки Замовника не відповідають вимогам Тендерної документації та діючому законодавству. Зокрема, у Додатку 4 до Тендерної документації викладено Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та в тому числі технічна специфікація. При цьому, у Додатку 4 до Тендерної документації, відсутні вихідні шифри кошторисних норм для складання локального кошторису, тому без наявності таких шифрів неможливо скласти кошторис, який збігався б на всі 100% з інвесторським кошторисом, у тому числі й витрати ресурсів (матеріалів) з 6-ма знаками після коми. В даному випадку щодо розбіжності, яка зазначена Замовником, йдеться про 1 грам дроту вартістю на 5 копійок. У цьому випадку, програмний комплекс АВК-5 при розрахунку локального кошторису заокруглив цифри після шостого знаку після коми, внаслідок чого вартість робіт була зменшена на 5 коп., що є очевидною програмною особливістю програми АВК-5 та жодним чином не впливає на правильність складеної тендерної пропозиції. Таким чином, Замовником штучно використані абсолютно незначні, в сумі 0,05 грн. відхилення в 1 грам дроту, які дорівнюють розміру похибки, враховуючи що тендерна пропозиція ТОВ «ТБМ-Інвест» в підсумку була кращою як мінімум на 50 000,00 грн. за другу за нею пропозицію, та на 750 000,00 грн кращою за останню пропозицію. Тобто, за логікою Замовника, питання в 0,05 грн. начебто настільки для нього важливе, що він готовий переплачувати значно більші кошти на користь інших учасників, що очевидно не відповідає меті та цілям проведення публічних закупівель. Додатково підкреслюємо, що цей металевий дріт не просто окремо поставляється Замовнику і потім лежить у нього на складі, а є засобом виробництва при виконанні будівельних робіт, тендерна пропозиція по яким та обсяг виконання повністю відповідають умовам тендерної документації, що свідчить про відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест» умовам тендерної документації та намір Замовника за рахунок штучних та взагалі незначних аргументів, які існують на рівні похибки, відхилити завідомо вигідну економічну пропозицію на виконання робіт. Отже, вказана обставина є очевидною формальною похибкою, яка зумовлена відсутністю вихідних шифрів кошторисних норм та особливостями роботи програми АВК-5, що очевидно жодним чином не впливає на повноту та правильність тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест». Також в даному випадку Замовник взагалі не пояснив, чому він не надав вимогу про усунення виявлених недоліків у тендерній документації, оскільки висновок Замовника про начебто про невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної пропозиції є очевидно хибним та безпідставним. Аналогічним чином є безпідставними зауваження та претензії Замовника щодо начебто неправильного зазначення ТОВ «ТБМ-Інвест» обсягу мінераловатного утеплювача – базальтової вати щільністю 45 кг/м3. Так, Замовником стверджується, що у Підсумковій відомості ресурсів (Додаток 4 тендерної документації) вказано позицію 233 - Мінераловатний утеплювач базальтова вата 45 кг/м3, товщ. 150 мм – 1386,44 м2. Натомість, у тендерній пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест» міститься зазначення у позиції 166 - Мінераловатний утеплювач базальтова вата, щільність 45 кг/м3, товщ. 150 мм – 1451,34 м2. Однак, Замовником не враховано, що позиції 233 та 235 Підсумкової відомості ресурсів (Додаток 4 тендерної документації) містять ідентичний товар - Мінераловатний утеплювач базальтова вата, щільність 45 кг/м3, товщ. 150 мм, обсягом 1386,44 м2 та 64,9 м2, що сукупно якраз і складає 1451,34 м2. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ТБМ-Інвест» повністю враховує обсяг відповідного товару (мінераловатного утеплювача базальтової вати, щільністю 45 кг/м3, товщ. 150 мм), а Замовник не розібрався у цьому та висловив передчасні та безпідставні претензії. Наведене свідчить про незаконність та безпідставність прийнятого Замовником рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест». Що стосується тверджень Замовника про начебто невідповідність кошторисних розрахунків ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ» вимогам кошторисних норм України «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156 (далі – РЕКНр), звертаємо увагу на наступне. Відповідно до вимог пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція учасника та визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції (договірної ціни) здійснюється згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова). При цьому, у тендерній документації відсутні будь-які додаткові вимоги або посилання на необхідність узгодження тендерної пропозиції окремим положенням Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156, в тому числі коли мова йде про рекомендаційні (не обов’язкові норми). Зокрема, відповідно до п. 2.4. «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156, окремі види ремонтно-будівельних робіт, які не охоплені збірниками РЕКНр, а технологія їх виконання аналогічна новому будівництву або реконструкції будинків, будівель і споруд, можуть нормуватися відповідно або за нормами збірників РЕКНб на нове будівництво із застосуванням до витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, і до часу експлуатації машин і механізмів коефіцієнта 1,15, або за КНУ РЕКНб Збірник 46. «Роботи при реконструкції будівель та споруд» та нормами 9-70-1 – 9-75-2 КНУ РЕКНб Збірник 9. «Металеві конструкції» без застосування зазначеного коефіцієнта. Таким чином, вказаними правилами не визначено чіткі, які саме «окремі види ремонтно-будівельних робіт» підпадають під дію п. 2.4., та фактично надають право, але не обов’язок виконавцю таких (не визначених прямо) робіт застосовувати підвищений коефіцієнт для збільшення вартості таких виконуваних робіт. В свою чергу, у тендерній пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест», останнє вирішило не використовувати збільшуючий коефіцієнт для виконання робіт з демонтажу-установлення пластикових підвіконних дошок у розмірі 1,15, що в тому числі дозволило зменшити вартість та конкуренту спроможність вказаної пропозиції, що в тому числі є метою публічних закупівель. З огляду на вказані обставини, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест» є безпідставним та надуманим, оскільки Замовник намагається фактично переконати учасника процедур закупівель збільшити розцінки та ціну тендерної пропозиції, однак це відноситься виключно на розсуд кожного із учасника процедур закупівель, а ніяк не Замовника. Також, Замовником в якості підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника визначено пп. 2 п. 44 Особливостей, однак з урахуванням викладених вище доводів не вбачається, чому Замовник не надав будь-яких вимог про усунення невідповідностей, однак в подальшому відхилив тендерну пропозицію саме на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, який не може бути застосований у даних правовідносинах, оскільки передбачає випадок відхилення саме якщо Замовнику неможливо надати вимогу про усунення невідповідностей, однак чому Замовник не міг надати таку вимогу, в оскаржуваному рішенні взагалі не пояснюється). Отже, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника та всупереч вимогам діючого законодавства.
Опис заперечення: Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п. 6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 4.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, у Замовника були достатні підстави та можливості, у випадку наявності у нього будь-яких сумнівів щодо тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест», надати відповідну вимогу відповідно до п. 43 Особливостей, однак чітких та зрозумілих доводів, чому Замовник це не зробив, в оскаржуваному рішенні про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест» не міститься.

Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав і законних інтересів Скаржника.
Згідно з частиною 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.

20 травня 2024 року Замовником було оприлюднено Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № б/н від 20.05.2024 р., яким Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника, оскільки, Замовник вважає, що Скаржник не відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам, а саме, вказано наступне:

Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ» встановлено наступне:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п. 6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 4.
Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації передбачена наступна інформація:
Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) здійснюється згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова).
Вид договірної ціни – тверда.
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, а саме:
- договірна ціна; пояснювальна записка; зведений кошторисний розрахунок; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати (у разі врахування), ризик (у разі врахування), з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково-аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови.
Нижче наведена порівняльна таблиця з інформацією про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ» вимогам Додатку 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» тендерної документації:

з/п Підсумкова відомість ресурсів
(Додаток 4 тендерної документації) Підсумкова відомість ресурсів
(файл «Кошторис Олександрівка.zip.asice»
тендерної пропозиції)
1. Поз.108 - Дріт сталевий низьковуглецевий різного призначення чорний, діаметр 3 мм – 0,032023 т Поз.118 - Дріт сталевий низьковуглецевий різного призначення чорний, діаметр 3 мм – 0,032022 т
2. Поз.233 - Мінераловатний утеплювач базальтова вата 45 кг/м3, товщ. 150 мм – 1386,44 м2 Поз.166 - Мінераловатний утеплювач базальтова вата, щільність 45 кг/м3, товщ. 150 мм – 1451,34 м2
Крім того, встановлена невідповідність кошторисних розрахунків ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ» вимогам кошторисних норм України «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156 (далі – РЕКНр), а саме:
Відповідно до пп.2.4 п.2 РЕКНр окремі види ремонтно-будівельних робіт, які не охоплені збірниками РЕКНр, а технологія їх виконання аналогічна новому будівництву або реконструкції будинків, будівель і споруд, можуть нормуватися відповідно або за нормами збірників РЕКНб на
нове будівництво із застосуванням до витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, і до часу експлуатації машин і механізмів коефіцієнта 1,15, або за КНУ РЕКНб Збірник 46. «Роботи при реконструкції будівель та споруд» та нормами 9-70-1 – 9-75-2 КНУ РЕКНб Збірник 9. «Металеві конструкції» без застосування зазначеного коефіцієнта.
В локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 (файл «Кошторис Олександрівка.zip.asice») у п.22 (шифр норми КБ10-25-3) (Демонтаж) Установлення пластикових підвіконних дошок до витрат труда робітників – будівельників, монтажників та витрат ресурсів (машин і механізмів) не застосований коефіцієнт 1,15.
Вищенаведена інформація не відноситься до інформації, визначеної пунктом 43 Особливостей, та яку учасник має право виправити, тому у замовника відсутні підстави для надання учаснику можливості усунення невідповідностей у цій частині.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ» не відповідає умовам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 31 Особливостей і підлягає відхиленню відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

Однак, вказані висновки Замовника не відповідають вимогам Тендерної документації та діючому законодавству.
Зокрема, у Додатку 4 до Тендерної документації викладено Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, та в тому числі технічна специфікація.
При цьому, у Додатку 4 до Тендерної документації, відсутні вихідні шифри кошторисних норм для складання локального кошторису, тому без наявності таких шифрів неможливо скласти кошторис, який збігався б на всі 100% з інвесторським кошторисом, у тому числі й витрати ресурсів (матеріалів) з 6-ма знаками після коми. В даному випадку щодо розбіжності, яка зазначена Замовником, йдеться про 1 грам дроту вартістю на 5 копійок. У цьому випадку, програмний комплекс АВК-5 при розрахунку локального кошторису заокруглив цифри після шостого знаку після коми, внаслідок чого вартість робіт була зменшена на 5 коп., що є очевидною програмною особливістю програми АВК-5 та жодним чином не впливає на правильність складеної тендерної пропозиції.
Таким чином, Замовником штучно використані абсолютно незначні, в сумі 0,05 грн. відхилення в 1 грам дроту, які дорівнюють розміру похибки, враховуючи що тендерна пропозиція ТОВ «ТБМ-Інвест» в підсумку була кращою як мінімум на 50 000,00 грн. за другу за нею пропозицію, та на 750 000,00 грн кращою за останню пропозицію.
Тобто, за логікою Замовника, питання в 0,05 грн. начебто настільки для нього важливе, що він готовий переплачувати значно більші кошти на користь інших учасників, що очевидно не відповідає меті та цілям проведення публічних закупівель.
Додатково підкреслюємо, що цей металевий дріт не просто окремо поставляється Замовнику і потім лежить у нього на складі, а є засобом виробництва при виконанні будівельних робіт, тендерна пропозиція по яким та обсяг виконання повністю відповідають умовам тендерної документації, що свідчить про відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест» умовам тендерної документації та намір Замовника за рахунок штучних та взагалі незначних аргументів, які існують на рівні похибки, відхилити завідомо вигідну економічну пропозицію на виконання робіт.
Отже, вказана обставина є очевидною формальною похибкою, яка зумовлена відсутністю вихідних шифрів кошторисних норм та особливостями роботи програми АВК-5, що очевидно жодним чином не впливає на повноту та правильність тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест».
Також в даному випадку Замовник взагалі не пояснив, чому він не надав вимогу про усунення виявлених недоліків у тендерній документації, оскільки висновок Замовника про начебто про невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної пропозиції є очевидно хибним та безпідставним.

Аналогічним чином є безпідставними зауваження та претензії Замовника щодо начебто неправильного зазначення ТОВ «ТБМ-Інвест» обсягу мінераловатного утеплювача – базальтової вати щільністю 45 кг/м3.
Так, Замовником стверджується, що у Підсумковій відомості ресурсів (Додаток 4 тендерної документації) вказано позицію 233 - Мінераловатний утеплювач базальтова вата 45 кг/м3, товщ. 150 мм – 1386,44 м2.
Натомість, у тендерній пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест» міститься зазначення у позиції 166 - Мінераловатний утеплювач базальтова вата, щільність 45 кг/м3, товщ. 150 мм – 1451,34 м2.
Однак, Замовником не враховано, що позиції 233 та 235 Підсумкової відомості ресурсів (Додаток 4 тендерної документації) містять ідентичний товар - Мінераловатний утеплювач базальтова вата, щільність 45 кг/м3, товщ. 150 мм, обсягом 1386,44 м2 та 64,9 м2, що сукупно якраз і складає 1451,34 м2.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ТБМ-Інвест» повністю враховує обсяг відповідного товару (мінераловатного утеплювача базальтової вати, щільністю 45 кг/м3, товщ. 150 мм), а Замовник не розібрався у цьому та висловив передчасні та безпідставні претензії.
Наведене свідчить про незаконність та безпідставність прийнятого Замовником рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест».

Що стосується тверджень Замовника про начебто невідповідність кошторисних розрахунків ТОВ «ТБМ-ІНВЕСТ» вимогам кошторисних норм України «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156 (далі – РЕКНр), звертаємо увагу на наступне.
Відповідно до вимог пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція учасника та визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції (договірної ціни) здійснюється згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова).
При цьому, у тендерній документації відсутні будь-які додаткові вимоги або посилання на необхідність узгодження тендерної пропозиції окремим положенням Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156, в тому числі коли мова йде про рекомендаційні (не обов’язкові норми).
Зокрема, відповідно до п. 2.4. «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи. Вказівки щодо застосування», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 15.06.2021 № 156, окремі види ремонтно-будівельних робіт, які не охоплені збірниками РЕКНр, а технологія їх виконання аналогічна новому будівництву або реконструкції будинків, будівель і споруд, можуть нормуватися відповідно або за нормами збірників РЕКНб на нове будівництво із застосуванням до витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, і до часу експлуатації машин і механізмів коефіцієнта 1,15, або за КНУ РЕКНб Збірник 46. «Роботи при реконструкції будівель та споруд» та нормами 9-70-1 – 9-75-2 КНУ РЕКНб Збірник 9. «Металеві конструкції» без застосування зазначеного коефіцієнта.
Таким чином, вказаними правилами не визначено чіткі, які саме «окремі види ремонтно-будівельних робіт» підпадають під дію п. 2.4., та фактично надають право, але не обов’язок виконавцю таких (не визначених прямо) робіт застосовувати підвищений коефіцієнт для збільшення вартості таких виконуваних робіт.
В свою чергу, у тендерній пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест», останнє вирішило не використовувати збільшуючий коефіцієнт для виконання робіт з демонтажу-установлення пластикових підвіконних дошок у розмірі 1,15, що в тому числі дозволило зменшити вартість та конкуренту спроможність вказаної пропозиції, що в тому числі є метою публічних закупівель.
З огляду на вказані обставини, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест» є безпідставним та надуманим, оскільки Замовник намагається фактично переконати учасника процедур закупівель збільшити розцінки та ціну тендерної пропозиції, однак це відноситься виключно на розсуд кожного із учасника процедур закупівель, а ніяк не Замовника.

Також, Замовником в якості підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника визначено пп. 2 п. 44 Особливостей, однак з урахуванням викладених вище доводів не вбачається, чому Замовник не надав будь-яких вимог про усунення невідповідностей, однак в подальшому відхилив тендерну пропозицію саме на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, який не може бути застосований у даних правовідносинах, оскільки передбачає випадок відхилення саме якщо Замовнику неможливо надати вимогу про усунення невідповідностей, однак чому Замовник не міг надати таку вимогу, в оскаржуваному рішенні взагалі не пояснюється). Отже, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника та всупереч вимогам діючого законодавства.

Так, за п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, у Замовника були достатні підстави та можливості, у випадку наявності у нього будь-яких сумнівів щодо тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест», надати відповідну вимогу відповідно до п. 43 Особливостей, однак чітких та зрозумілих доводів, чому Замовник це не зробив, в оскаржуваному рішенні про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТБМ-Інвест» не міститься.

Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав і законних інтересів Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника