-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ноутбуки (код 30210000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 - «Єдиний закупівельний словник»)
Завершена
635 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 179.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 179.00 UAH
Період оскарження:
29.04.2024 14:51 - 25.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне визначення переможця
Номер:
6e2143ddf2bd438f86829abed435bd77
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-29-006618-a.b2
Назва:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ п.4 Замовник вимагає "На підтвердження офіційного ввозу на митну територію та країни походження товару, учасник, у складі пропозиції, повинен надати митну декларацію на пропонований товар." - надати митну декларацію на пропонований товар. ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" надала файл "md2.pdf". Ця митна декларація містить ознаки підробки та повністю не заповнена. Для порівняння надаємо копію декларації від офіційного дистрибьютора. Замовник не перевірив достовірність наданого документа, тому повинен відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА".
Пов'язані документи:
Учасник
- 23UA100390719551U6.pdf 05.06.2024 11:43
- md2 (1).pdf 05.06.2024 11:43
- sign.p7s 05.06.2024 11:45
- рішення від 07.06.2024 № 10002.pdf 07.06.2024 15:52
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 18.06.2024 № 950.pdf 18.06.2024 18:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.06.2024 № 11061.pdf 26.06.2024 15:39
- рішення від 25.06.2024 № 11061.pdf 28.06.2024 10:49
- Відповідь на скаргу - АМКУ - Пояснення від 11.06.docx 11.06.2024 11:22
- Скан копія пояснення до АМКУ від 11.06.2024.pdf 11.06.2024 11:23
- Відповідь Державної митної служби України (митна декларація).pdf 24.06.2024 10:14
- Скан копія протоколу про скасування рішення від 02.07.2024.pdf 02.07.2024 14:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.06.2024 11:47
Дата розгляду скарги:
18.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.06.2024 15:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.06.2024 10:49
Дата виконання рішення Замовником:
02.07.2024 14:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі Комісія АМКУ) від 25 червня 2024 року № 11061-р/пк-пз, Департамент з питань запобігання та виявлення корупції виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) скасував рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ПОРТАЛ АРЕНА» переможцем процедури закупівлі: «Ноутбуки (код 30210000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 – «Єдиний закупівельний словник»)».
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8a65bcf392cd4b9eb6f64f56273ddd5b
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ п.4 Замовник вимагає "На підтвердження офіційного ввозу на митну територію та країни походження товару, учасник, у складі пропозиції, повинен надати митну декларацію на пропонований товар." - надати митну декларацію на пропонований товар. ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА" надала файл "md2.pdf". Ця митна декларація містить ознаки підробки та повністю не заповнена. Для порівняння надаємо копію декларації від офіційного дистрибьютора.
×
-
Назва доказу:
Митна декларація від офіційного дистрибьютора Lenovo
-
Повʼязаний документ:
23UA100390719551U6.pdf
-
-
Назва доказу:
митна декларація надана ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА"
-
Повʼязаний документ:
md2 (1).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Замовник не перевірив достовірність наданого документа, тому повинен скасувати рішення про визначення переможця закупівлі та відмінити повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА".
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови
Номер:
d2edcdda5a184cc1aeefe58a545a0434
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-29-006618-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
29 квітня 2024 року ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ ТА ВИЯВЛЕННЯ КОРУПЦІЇ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) Код ЄДРПОУ: 45184648, 01024, Україна , м. Київ обл., вул. Хрещатик, будинок 36 оприлюднив оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-04-29-006618-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: Ноутбуки (код 30210000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 - «Єдиний закупівельний словник»)
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 07 травня 2024 10:00
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до додатку 3, пункту 4, до тендерної документації: У складі пропозиції учасник повинен надати: Якщо учасник не є виробником товару, то він повинен надати лист від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб’ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські, тощо) повноваження учасника. Лист повинен бути адресований Учаснику або Замовнику, та містити інформацію з посиланням на номер і дату оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, найменування запропонованого товару.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 006618/2024 від «29» квітня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 006618 від 03.05.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00YDRA) мишка Lenovo Essential Compact Wireless Mouse (4Y50R20864) у кількості 22 (двадцять дві) штуки.
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 006618.1 від 03.05.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року), ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00YDRA) мишка Lenovo Essential Compact Wireless Mouse (4Y50R20864) у кількості 22 (двадцять дві) штуки.
Варто зазначити, що надання вищенаведеного листа не ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа у виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника із зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № № 006618/2024 від «29» квітня 2024 р.на 4 арк.
2. Копія листа № 006618 від 03.05.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 006618.1 від 03.05.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови UA-2024-04-29-006618-a.pdf 03.05.2024 22:04
- Скарга на умови UA-2024-04-29-006618-a.docx 03.05.2024 22:06
- ДОГОВІР ПОСТАВКИ 006618.docx.pdf 03.05.2024 22:06
- UA-2024-04-29-006618-a виробник.pdf 03.05.2024 22:07
- UA-2024-04-29-006618-a представник.pdf 03.05.2024 22:07
- лист № б.н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited.pdf 03.05.2024 22:07
- sign.p7s 03.05.2024 22:08
- доп пояснення.docx 14.05.2024 11:01
- доп пояснення.docx.asice 14.05.2024 11:02
- рішення від 13.03.2024 № 4617.pdf 14.05.2024 11:02
- Lenovo PC HK Limited 1 стор.pdf 14.05.2024 11:02
- Lenovo PC HK Limited 2 стор.pdf 14.05.2024 11:02
- Lenovo PC HK Limited 3 стор.pdf 14.05.2024 11:02
- Зразок листа авторизації від 09.02.2024, №0034-1.pdf 14.05.2024 11:03
- Рішення від 07.05.2024 № 8091.pdf 07.05.2024 17:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.05.2024 № 8621.pdf 16.05.2024 14:18
- Рішення від 15.05.2024 № 8621.pdf 20.05.2024 14:52
- Скан копія пояснення по суті скарги на ноутбуки.pdf 09.05.2024 16:31
- Відповідь на скаргу - АМКУ - Пояснення.docx 09.05.2024 16:33
- Скан копія пояснення на скаргу від 09.05.2024 _ 080-507.pdf 09.05.2024 16:43
- Скан копія пояснення від 14.05.2024.pdf 14.05.2024 16:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.05.2024 22:09
Дата розгляду скарги:
15.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.05.2024 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.05.2024 14:52
Дата виконання рішення Замовником:
23.05.2024 11:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації на закупівлю: «Ноутбуки (код 30210000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 – «Єдиний закупівельний словник»)», за кодом ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина).
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.05.2024 № 8621-р/пк-пз - виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7f51353b1cca42abb8d8070a989f7701
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Опис заперечення:
Тендерна документація містить вимоги, які обмежують конкуренцію та є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
29 квітня 2024 року ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ ТА ВИЯВЛЕННЯ КОРУПЦІЇ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) Код ЄДРПОУ: 45184648, 01024, Україна , м. Київ обл., вул. Хрещатик, будинок 36 оприлюднив оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-04-29-006618-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: Ноутбуки (код 30210000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 - «Єдиний закупівельний словник»)
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 07 травня 2024 10:00
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до додатку 3, пункту 4, до тендерної документації: У складі пропозиції учасник повинен надати: Якщо учасник не є виробником товару, то він повинен надати лист від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб’ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські, тощо) повноваження учасника. Лист повинен бути адресований Учаснику або Замовнику, та містити інформацію з посиланням на номер і дату оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, найменування запропонованого товару.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 006618/2024 від «29» квітня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 006618 від 03.05.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00YDRA) мишка Lenovo Essential Compact Wireless Mouse (4Y50R20864) у кількості 22 (двадцять дві) штуки.
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 006618.1 від 03.05.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року), ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00YDRA) мишка Lenovo Essential Compact Wireless Mouse (4Y50R20864) у кількості 22 (двадцять дві) штуки.
Варто зазначити, що надання вищенаведеного листа не ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа у виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника із зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № № 006618/2024 від «29» квітня 2024 р.на 4 арк.
2. Копія листа № 006618 від 03.05.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 006618.1 від 03.05.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 07 травня 2024 10:00
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до додатку 3, пункту 4, до тендерної документації: У складі пропозиції учасник повинен надати: Якщо учасник не є виробником товару, то він повинен надати лист від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб’ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські, тощо) повноваження учасника. Лист повинен бути адресований Учаснику або Замовнику, та містити інформацію з посиланням на номер і дату оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, найменування запропонованого товару.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 006618/2024 від «29» квітня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 006618 від 03.05.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00YDRA) мишка Lenovo Essential Compact Wireless Mouse (4Y50R20864) у кількості 22 (двадцять дві) штуки.
Для отримання авторизаційного листа ми надіслали лист-запит № 006618.1 від 03.05.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року), ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00YDRA) мишка Lenovo Essential Compact Wireless Mouse (4Y50R20864) у кількості 22 (двадцять дві) штуки.
Варто зазначити, що надання вищенаведеного листа не ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати лист.
Наявність вимоги про надання вказаного листа значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати лист.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листа є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листа у виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданого листа.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листа, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа від виробника із зазначенням найменування Замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус Учасника як партнера виробника, чинного на дату подання тендерних пропозицій розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний лист або зможуть його отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № № 006618/2024 від «29» квітня 2024 р.на 4 арк.
2. Копія листа № 006618 від 03.05.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 006618.1 від 03.05.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.