• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Диметилфумарат 240 мг)

Завершена

253 431 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 267 155.00 UAH
Період оскарження: 26.04.2024 19:02 - 07.05.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на умови закупівлі Скарга на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель та встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації

Номер: b26067d3fb06480d975776116c1d6840
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-26-011408-a.b2
Назва: Скарга на умови закупівлі Скарга на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель та встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2024 15:59
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 20.05.2024 17:46
Автор: ТОВ "3Д-ФАРМ", Євген Поляков +380991296111 office.3dpharm@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3186e05ada4e4297ab256cffff5c9d9f
Заголовок пункту скарги: Замовником порушено частину третю статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі»
Опис заперечення: Розділ І тендерної документації, пункт 3, Процедура закупівлі -Відкриті торги.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» дана закупівля обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою. Замовником не дотримано даної вимоги Закону. Усі закони мають вищу юридичну силу, яка полягає у тому, що: ніхто, крім органів законодавчої влади, не може приймати закони, змінювати чи скасовувати їх лише Конституційний Суд України може визнати закон України чи його окреме положення неконституційним. Постанови – це адміністративні акти загального порядку, котрі не вичерпуються одноразовим виконанням і зберігають чинність (якщо не суперечать закону).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом “Порядок проведення відкритих торгів” цих особливостей (п. 10).
П. 12-1. Замовники можуть здійснювати публічні закупівлі товарів, послуг, робіт незалежно від їх вартості шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Законом для відкритих торгів, оголошення про проведення яких оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону, та з урахуванням положень абзацу другого пункту 4, пунктів 19, 27, 43, абзацу дев’ятого пункту 44 та пункту 47 цих особливостей.
Згідно частини третьої статті 10 Закону України «Про публічі закупівлі» оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро.
Очікувана вартість закупівлі 253 431 000,00 грн. (більше 133 тисяч євро).
Закупівля UA-2024-04-26-011408-a оголошена Відкритими торгами з особливостями.
З урахуванням визначеної Замовником очікуваної вартості та вимог законодавства, Замовнику необхідно здійснювати вказану закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Законом для відкритих торгів, з оприлюдненням оголошення про проведення відповідно до частини третьої статті 10 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c301c3ae726a429fb75f110de91b6bc2
Заголовок пункту скарги: Сума контракту для учасника платника ПДВ буде більшою, що не відповідає сумі пропозиції та не передбачено податковим та бюджетним кодексом (формування річного плану закупівлі)
Опис заперечення: Зведена інформація до закупівлі, пункт 8: 253 431 000,00 грн (Двісті п'ятдесят три мільйона чотириста тридцять одна тисяча гривень 00 копійок) без ПДВ.
Оцінка тендерних пропозицій здійснюється без урахування ПДВ (детальніше див. пункт 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції та пункт 1 Розділу V. Оцінка та розгляд тендерної пропозиції)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Розділ 5 ТД Перелік критеріїв та методика розгляду й оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію: «Єдиним критерієм оцінки є ціна (в грн без ПДВ). Оцінка тендерних пропозицій здійснюється без урахування ПДВ. З метою забезпечення рівних умов участі в закупівлі та оцінки тендерних пропозицій учасник, незалежно від його форми оподаткування, при подачі тендерної пропозиції вносить в електронну систему закупівель інформацію про ціну пропозиції без урахування ПДВ. При укладанні договору про закупівлю з учасником, який зареєстрований в Україні як платник податку на додану вартість, сума ПДВ, розрахована згідно вимог законодавства України, буде нараховуватись на суму пропозиції переможця процедури закупівлі та зазначатись в договорі. У випадку перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі, або перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки - сума ПДВ, розрахована згідно вимог законодавства України, буде нараховуватись на перераховану суму пропозиції переможця процедури закупівлі та зазначатись в договорі. При укладанні договору про закупівлю з учасником, який не зареєстрований як платник податку на додану вартість в Україні, або не є податковим резидентом України, сума договору зазначається без ПДВ».

Якщо учасник має статус платника податку на додану вартість, він не може до кінця остаточно сформувати свою пропозицію. Пропонуючи ціну без ПДВ, ціна не є остаточною в такому разі, а отже учасник порушує податкове законодавство, оскільки є платником ПДВ.
Учасник повинен визначати повну вартість своєї пропозиції, включаючи вартість товару, витрати на сплату податків і зборів (обов’язкових платежів), що сплачуються або мають бути сплачені.
При заповненні форм на таких торгах, учасник вказує ціну тендерної пропозиції без урахування ПДВ. А при укладанні договору про закупівлю, даний податок повинен буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України, але ж в такому випадку ціна договору про закупівлю не буде відповідати пропозиції учасника, що суперечить вимогам ч.4 ст. 41 Закону, а отже вимоги тендерної документації є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, і до Учасника.
Відповідно до частини 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції / пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та / або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції / пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.При цьому згідно зі статтею 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини 4 статті 41 цього Закону.
Звертаємо увагу, що порядок нарахування ПДВ при укладання договору не визначений законодавством. Крім того, перелік товарів, які підлягають до закупівлі є потенційно оподатковуваними, та мають ставку ПДВ 7% відповідно до п.п. 193.1 «в» ст. 193 Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року в чинній редакції. Тому яким чином та на підставі яких норм повинно відбутися нарахування на ціну пропозиції без ПДВ ще й ставка ПДВ не визначено, а отже це тягне за собою порушення вимог частини 4 статті 41 Закону.
Крім того, практика Антимонопольного комітету України показує, що замовникам рекомендується при оголошенні конкурентної закупівлі встановити, чи обкладається потрібний предмет закупівлі податком на додану вартість, а також враховувати систему оподаткування учасника при його кваліфікації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 5122128806e7483aac4c4b75087b1064
Заголовок пункту скарги: Проєкт договору не відповідає умовам закупівлі, в частині застосування забезпечення. Проєкт договору передбачений на три роки, хоча закупівля оголошена в межах річного плану.
Опис заперечення: Пункт 13 Зведеної інформації про закупівлю в тендерній документації та умови визначені опублікованим проєктом суперечать одна одній, що може розглядатися учасниками по різному та відповідно вплинути на зміст тендерних пропозицій.
Формування проекту договору на три роки за умови публікації закупівлі в межах річного плану є порушенням Бюджетного законодавства.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення виконання договору
Тип порушення: Забезпечення виконання договору
Опис суті пункту скарги: Керуючись Бюджетним кодексом України (далі – БКУ) замовники укладають договори про закупівлю в межах потреб одного бюджетного періоду.
Відповідно до статті 48 БКУ розпорядники та одержувачі бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років.

На сторінці закупівлі зазначено, що Закупівля здійснюється замовником на підставі затверджених зведених показників 100 % потреб на 2024-2026 роки згідно з наказом МОЗ України від 21.02.2024 р. № 291 (зі змінами) «Про затвердження зведених показників 100 % потреби у лікарських засобах, медичних виробах, та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться державним підприємством «Медичні закупівлі України» за напрямами використання бюджетних коштів у 2024 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру». Однак даний наказ затверджує кошти лише на 2024 рік, тому незрозуміло, як за відсутності відповідних асигнувань Замовник планує укладати Договір на три роки за кошти 2024 року. Порушення Замовником закупівельного законодавства (де передбачено проведення закупівель згідно річного плану) та Бюджетного кодексу введе до фінансових ризиків учасників закупівлі.

Згідно Оголошення про закупівлю та умов тендерної документації, Замовник не вимагає від переможця процедури закупівлі внесення ним забезпечення виконання договору про закупівлю (п. 13 Зведеної інформації про закупівлю).
В той же час, проєкт договору містить таку вимогу: п.3.5. ПОСТАЧАЛЬНИК зобов’язаний надати ЗАМОВНИКУ забезпечення повернення попередньої оплати у формі Банківської гарантії протягом 20 (двадцяти) робочих днів з дати укладання додаткової угоди щодо коригування або підтвердження кількостей до поставки (Продукції, закупленої за кошти державного бюджету на 2026 рік), при цьому сума Банківської гарантії забезпечення повернення попередньої оплати повинна дорівнювати сумі такої попередньої оплати за Продукцію, що закуплена за кошти державного бюджету на 2026 рік.
Таким чином, умови проєкту договору тендерної документації не відповідають умовам тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: e2a7978961f24ab79e921b2f4edcd81a
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо надання інформації в документах, які подаються у складі тендерної пропозиції з інформацією за яку учасник не може нести юридичної відповідальності
Опис заперечення: В Додатку 2-а до тендерної документації АНКЕТА ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПЕРЕВІРКИ ДІЛОВИХ ПАРТНЕРІВ вимагається заповнення інформації за яку учасник не може нести відповідальності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно, до додатку 2-а до тендерної документації АНКЕТА ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПЕРЕВІРКИ ДІЛОВИХ ПАРТНЕРІВ, УЧАСНИК підтверджує, що його засновники, акціонери та кінцевий бенефіціарний власник, а також ВИРОБНИК товарів, які плануються до постачання, не внесені до списку санкцій OFAC Сполучених Штатів Америки (переліку осіб, до яких застосовані санкції, що визначається The Office of Foreign Assets Control of the US Department of the Treasury), інших, ніж OFAC, державних органів США, режим дотримання яких може бути порушений виконанням Договору, списку санкцій Європейського Союзу (Consolidated list of persons, groups and entities subject to EU financial sanctions), списку санкцій Her Majesty's Treasury Великої Британії (списку осіб, включених в “Consolidated list of financial sanctions targets in the UK” та в “List of persons subject to restrictive measures in view of Russia's actions destabilizing the situation in Ukraine”, що ведеться the UK Office of Financial Sanctions Implementation (OFSI) of the Her Majesty's Treasury), списку санкцій Ради Безпеки ООН (зведеного списку санкцій Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй (Consolidated United Nations Security Council Sanctions List), в який включені фізичні та юридичні особи, щодо яких застосовані санкційні заходи Ради Безпеки ООН.
Учасник не може гарантувати дану вимогу, щодо внесення Виробника товарів до зазначених санкційних списків, оскільки надана інформація від виробника може бути не достовірною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на умови закупівлі Скарга на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель та встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації

Номер: 2b36325986274d3cb19839642fc320f6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-26-011408-a.a1
Назва: Скарга на умови закупівлі Скарга на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель та встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 07.05.2024 00:03
Автор: ТОВ "3Д-ФАРМ", Євген Поляков +380991296111 office.3dpharm@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4bd6806d2a2d453199e0d225927fc555
Заголовок пункту скарги: Замовником порушено частину третю статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі»
Опис заперечення: Розділ І тендерної документації, пункт 3, Процедура закупівлі -Відкриті торги.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» дана закупівля обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою. Замовником не дотримано даної вимоги Закону. Усі закони мають вищу юридичну силу, яка полягає у тому, що: ніхто, крім органів законодавчої влади, не може приймати закони, змінювати чи скасовувати їх лише Конституційний Суд України може визнати закон України чи його окреме положення неконституційним. Постанови – це адміністративні акти загального порядку, котрі не вичерпуються одноразовим виконанням і зберігають чинність (якщо не суперечать закону).

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом “Порядок проведення відкритих торгів” цих особливостей (п. 10).
П. 12-1. Замовники можуть здійснювати публічні закупівлі товарів, послуг, робіт незалежно від їх вартості шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Законом для відкритих торгів, оголошення про проведення яких оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону, та з урахуванням положень абзацу другого пункту 4, пунктів 19, 27, 43, абзацу дев’ятого пункту 44 та пункту 47 цих особливостей.
Згідно частини третьої статті 10 Закону України «Про публічі закупівлі» оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро.
Очікувана вартість закупівлі 253 431 000,00 грн. (більше 133 тисяч євро).
Закупівля UA-2024-04-26-011408-a оголошена Відкритими торгами з особливостями.
З урахуванням визначеної Замовником очікуваної вартості та вимог законодавства, Замовнику необхідно здійснювати вказану закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Законом для відкритих торгів, з оприлюдненням оголошення про проведення відповідно до частини третьої статті 10 Закону.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 135ea0469db04c188a0523aa4b0ef183
Заголовок пункту скарги: Сума контракту для учасника платника ПДВ буде більшою, що не відповідає сумі пропозиції та не передбачено податковим та бюджетним кодексом (формування річного плану закупівлі)
Опис заперечення: Зведена інформація до закупівлі, пункт 8: 253 431 000,00 грн (Двісті п'ятдесят три мільйона чотириста тридцять одна тисяча гривень 00 копійок) без ПДВ.
Оцінка тендерних пропозицій здійснюється без урахування ПДВ (детальніше див. пункт 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції та пункт 1 Розділу V. Оцінка та розгляд тендерної пропозиції)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Розділ 5 ТД Перелік критеріїв та методика розгляду й оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію: «Єдиним критерієм оцінки є ціна (в грн без ПДВ). Оцінка тендерних пропозицій здійснюється без урахування ПДВ. З метою забезпечення рівних умов участі в закупівлі та оцінки тендерних пропозицій учасник, незалежно від його форми оподаткування, при подачі тендерної пропозиції вносить в електронну систему закупівель інформацію про ціну пропозиції без урахування ПДВ. При укладанні договору про закупівлю з учасником, який зареєстрований в Україні як платник податку на додану вартість, сума ПДВ, розрахована згідно вимог законодавства України, буде нараховуватись на суму пропозиції переможця процедури закупівлі та зазначатись в договорі. У випадку перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі, або перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки - сума ПДВ, розрахована згідно вимог законодавства України, буде нараховуватись на перераховану суму пропозиції переможця процедури закупівлі та зазначатись в договорі. При укладанні договору про закупівлю з учасником, який не зареєстрований як платник податку на додану вартість в Україні, або не є податковим резидентом України, сума договору зазначається без ПДВ».

Якщо учасник має статус платника податку на додану вартість, він не може до кінця остаточно сформувати свою пропозицію. Пропонуючи ціну без ПДВ, ціна не є остаточною в такому разі, а отже учасник порушує податкове законодавство, оскільки є платником ПДВ.
Учасник повинен визначати повну вартість своєї пропозиції, включаючи вартість товару, витрати на сплату податків і зборів (обов’язкових платежів), що сплачуються або мають бути сплачені.
При заповненні форм на таких торгах, учасник вказує ціну тендерної пропозиції без урахування ПДВ. А при укладанні договору про закупівлю, даний податок повинен буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України, але ж в такому випадку ціна договору про закупівлю не буде відповідати пропозиції учасника, що суперечить вимогам ч.4 ст. 41 Закону, а отже вимоги тендерної документації є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, і до Учасника.
Відповідно до частини 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції / пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та / або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції / пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.При цьому згідно зі статтею 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини 4 статті 41 цього Закону.
Звертаємо увагу, що порядок нарахування ПДВ при укладання договору не визначений законодавством. Крім того, перелік товарів, які підлягають до закупівлі є потенційно оподатковуваними, та мають ставку ПДВ 7% відповідно до п.п. 193.1 «в» ст. 193 Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року в чинній редакції. Тому яким чином та на підставі яких норм повинно відбутися нарахування на ціну пропозиції без ПДВ ще й ставка ПДВ не визначено, а отже це тягне за собою порушення вимог частини 4 статті 41 Закону.
Крім того, практика Антимонопольного комітету України показує, що замовникам рекомендується при оголошенні конкурентної закупівлі встановити, чи обкладається потрібний предмет закупівлі податком на додану вартість, а також враховувати систему оподаткування учасника при його кваліфікації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: af30e7e9134b4391a4cbcf20ac6ad007
Заголовок пункту скарги: Проєкт договору не відповідає умовам закупівлі, в частині застосування забезпечення. Проєкт договору передбачений на три роки, хоча закупівля оголошена в межах річного плану.
Опис заперечення: Пункт 13 Зведеної інформації про закупівлю в тендерній документації та умови визначені опублікованим проєктом суперечать одна одній, що може розглядатися учасниками по різному та відповідно вплинути на зміст тендерних пропозицій.
Формування проекту договору на три роки за умови публікації закупівлі в межах річного плану є порушенням Бюджетного законодавства.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення виконання договору
Тип порушення: Забезпечення виконання договору
Опис суті пункту скарги: Керуючись Бюджетним кодексом України (далі – БКУ) замовники укладають договори про закупівлю в межах потреб одного бюджетного періоду.
Відповідно до статті 48 БКУ розпорядники та одержувачі бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років.

На сторінці закупівлі зазначено, що Закупівля здійснюється замовником на підставі затверджених зведених показників 100 % потреб на 2024-2026 роки згідно з наказом МОЗ України від 21.02.2024 р. № 291 (зі змінами) «Про затвердження зведених показників 100 % потреби у лікарських засобах, медичних виробах, та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться державним підприємством «Медичні закупівлі України» за напрямами використання бюджетних коштів у 2024 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру». Однак даний наказ затверджує кошти лише на 2024 рік, тому незрозуміло, як за відсутності відповідних асигнувань Замовник планує укладати Договір на три роки за кошти 2024 року. Порушення Замовником закупівельного законодавства (де передбачено проведення закупівель згідно річного плану) та Бюджетного кодексу введе до фінансових ризиків учасників закупівлі.

Згідно Оголошення про закупівлю та умов тендерної документації, Замовник не вимагає від переможця процедури закупівлі внесення ним забезпечення виконання договору про закупівлю (п. 13 Зведеної інформації про закупівлю).
В той же час, проєкт договору містить таку вимогу: п.3.5. ПОСТАЧАЛЬНИК зобов’язаний надати ЗАМОВНИКУ забезпечення повернення попередньої оплати у формі Банківської гарантії протягом 20 (двадцяти) робочих днів з дати укладання додаткової угоди щодо коригування або підтвердження кількостей до поставки (Продукції, закупленої за кошти державного бюджету на 2026 рік), при цьому сума Банківської гарантії забезпечення повернення попередньої оплати повинна дорівнювати сумі такої попередньої оплати за Продукцію, що закуплена за кошти державного бюджету на 2026 рік.
Таким чином, умови проєкту договору тендерної документації не відповідають умовам тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 28f9582db2244ae4a9fa4d805690ead6
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо надання інформації в документах, які подаються у складі тендерної пропозиції з інформацією за яку учасник не може нести юридичної відповідальності
Опис заперечення: В Додатку 2-а до тендерної документації АНКЕТА ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПЕРЕВІРКИ ДІЛОВИХ ПАРТНЕРІВ вимагається заповнення інформації за яку учасник не може нести відповідальності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно, до додатку 2-а до тендерної документації АНКЕТА ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПЕРЕВІРКИ ДІЛОВИХ ПАРТНЕРІВ, УЧАСНИК підтверджує, що його засновники, акціонери та кінцевий бенефіціарний власник, а також ВИРОБНИК товарів, які плануються до постачання, не внесені до списку санкцій OFAC Сполучених Штатів Америки (переліку осіб, до яких застосовані санкції, що визначається The Office of Foreign Assets Control of the US Department of the Treasury), інших, ніж OFAC, державних органів США, режим дотримання яких може бути порушений виконанням Договору, списку санкцій Європейського Союзу (Consolidated list of persons, groups and entities subject to EU financial sanctions), списку санкцій Her Majesty's Treasury Великої Британії (списку осіб, включених в “Consolidated list of financial sanctions targets in the UK” та в “List of persons subject to restrictive measures in view of Russia's actions destabilizing the situation in Ukraine”, що ведеться the UK Office of Financial Sanctions Implementation (OFSI) of the Her Majesty's Treasury), списку санкцій Ради Безпеки ООН (зведеного списку санкцій Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй (Consolidated United Nations Security Council Sanctions List), в який включені фізичні та юридичні особи, щодо яких застосовані санкційні заходи Ради Безпеки ООН.
Учасник не може гарантувати дану вимогу, щодо внесення Виробника товарів до зазначених санкційних списків, оскільки надана інформація від виробника може бути не достовірною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації