-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
запчастини для автомобільного транспорту (автомобільні шини)
Торги не відбулися
11 996.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 59.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 59.98 UAH
Період оскарження:
26.04.2024 18:34 - 02.05.2024 09:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
4f29a939f6b54cf7a8675502d4d76b53
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-26-011347-a.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Необґрунтоване відхилення тендерної пропозиції
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 12.05.2024 16:19
- Протокол № 78 від 14.05.2024.pdf 14.05.2024 11:30
Дата подачі:
12.05.2024 16:19
Вирішення:
Шановний учаснику!
Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
Згідно частини 11 статті 14 Закону, Замовник детально розглянув усі документи на відповідність умовам, визначеним в оголошені про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівля, які надав Учасник. Замовник виявив невідповідність в документах, що подані учасником закупівлі у пропозиції та/або подання яких передбачалося умовами, визначеними в Оголошені про проведення спрощеної закупівлі, які були описані в Протоколі № 76 від 10.05.2024 року.
Відповідно до пункту 14.2. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі: «Замовник вимагає у складі пропозиції Учасника надати документи, що зазначені у Додатку № 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі «Перелік документів, які учасник повинен надати у складі своєї пропозиції». Поданням своєї пропозиції для участі в даній закупівлі учасник підтверджує згоду з усіма умовами, викладеними в документації, та вимогами до предмету закупівлі.» Тобто, Учасник був ознайомлений з усіма вимогами визначеними в Оголошені про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, та погодився з ними.
Для забезпечення закупівлі надійних та якісних автомобільних шин, які будуть використовуватись на учбовому автомобілі для водіння під час практичного навчання здобувачів професійно-технічної освіти, Замовником в Додатку № 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимагається у складі пропозиції надати підтвердження якості товару, а саме: Документи, що підтверджують якість товару, згідно чинного законодавства України (сертифікати відповідності та/або технічний паспорт та/або інше документальне підтвердження якості товару, що є предметом закупівлі), що для Замовника є деякою гарантією отримання якісного товару. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції»: економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Виходячи з вищевикладеного, учасник – це суб’єкт господарювання, який з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, може добровільно отримати документи якості і надати його у складі своєї пропозиції. Ніяких обмежень з цього приводу, а в подальшому і дискримінаційних вимог до учасників у зазначених Замовником вимогах, немає. Наголошуємо на тому, що закупівля проводиться для потреб навчального закладу, тому Замовником всебічно встановлено вимоги до якості товару.
Учасник ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОСЮК ПАВЛО ОЛЕКСАНДРОВИЧ у складі своєї пропозиції надав:
1) Лист №026/1284 від 16.06.2022 року від Органу із оцінки відповідності ТОВ «НПП Міжнародні стандарти і системи» з назвою ВИСНОВОК наступного змісту: «Цим висновком підтверджуємо, що продукція: Акумуляторні батареє (ДК 021:2015 код 314400002), шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (ДК 021:2015 34350000-5), станом на 16.06.2022р., не підлягають обов’язковій сертифікації у відповідності до Наказу № 93 від 26.01.2018 р. «Про визначення такими, що втратили чинність, деяких наказів» Міністерства економічного розвитку і торгівлі України»;
2) Лист пояснення № 04 від 06.05.2024 р., наступного змісту: «Фізична особа-підприємець Косюк Павло Олександрович, цим листом повідомляє, що автомобільні шини не підлягають під обов’язкову державну сертифікацію. Таким чином виробники автомобільних шин не використовують сертифікати/паспорта якості, оскільки уся інформація вказана на боковині шини».
Надані листи не підтверджують якість товару.
Якщо законодавством України не передбачена наявність сертифіката відповідності Учасник обов’язково повинен надати інші документи (технічний паспорт та/або інше документальне підтвердження якості товару (це може бути: сертифікат типу та/або декларація відповідності та/або висновок та/або декларація виробника, або інші документи)), які підтверджують якості товару, що пропонується до закупівлі. Скасування обов’язкової сертифікації товару, не звільняє учасника від обов’язку надання інших документів які б могли підтвердити якість запропонованого товару. Поданням своєї пропозиції для участі в даній закупівлі учасник підтверджує згоду з усіма умовами, викладеними в документації, та вимогами до предмету закупівлі. Замовник має право переконатися, що товар належної якості, незалежно від того, підлягає відповідний товар обов’язковій сертифікації чи ні, згідно чинного законодавства України
Документів для підтвердження якості товару, відповідно до вимог пункту 6 Додатку № 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Учасник не надав.
Стосовно Вимоги, яку надіслав Учасник, де посилається на абзац 2 частину 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівля» («Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі осіб – підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником»), такі документи Замовник не вимагав.
Документи, що не передбачені законодавством – це документи, що не притаманні для учасника та стосовно яких у законодавстві не встановлено прямих вимог обов’язкової наявності в учасника. Наприклад: фізична особа не може мати витяг з Єдиного державного реєстру підприємства та організацій України, Статут, Наказ про призначення керівника, тощо. Документи, що законодавством не передбачені для діяльності учасників, це документ який учасник не може отримати взагалі.
Отримати документи якості може будь-який учасник і такі документи не підпадають під документи, що не передбачені чинним законодавством України.
Наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012 № 521 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14.09.2012 р., за № 1586/21898 «Про затвердження Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання та Порядку ведення реєстру сертифікатів типу транспортних засобів та обладнання і виданих виробниками сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання» встановлено Порядок затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання та відповідно до нього кожен новий колісно транспортний засіб або партія обладнання, які відповідають вимогам єдиних технічних приписів, але відповідність типу яких не підтверджена сертифікатом типу транспортного засобу або обладнання, а також на колісні транспортні засоби, що були у користуванні, сертифікат відповідності видають уповноважені органи або органи із сертифікації, акредитовані відповідно до законодавства, призначені Міністерством інфраструктури України.
Закон України від 6 червня 2019 року N 2740-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» регулює відносини, що виникають у зв'язку з розробленням та прийняттям технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, їх застосуванням стосовно продукції, яка вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію, а у випадках, визначених частиною другою статті 11 цього Закону, - перебуває в експлуатації в Україні, а також здійсненням добровільної оцінки відповідності. Цілями прийняття технічних регламентів є захист життя та здоров'я людей, тварин і рослин, охорона довкілля та природних ресурсів, забезпечення енергоефективності, захист майна, забезпечення національної безпеки та запобігання підприємницькій практиці, що вводить споживача (користувача) в оману. Технічні регламенти затверджуються законами, актами Кабінету Міністрів України відповідних державних органів та міністерств, визначених частиною 3 статті 8 Закону. Оцінка відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках і шляхом застосування процедур оцінки відповідності, які визначені в таких технічних регламентах. Реєстрація декларацій про підтвердження відповідності продукції вимогам технічних регламентів здійснюється органом з оцінки відповідності на добровільній основі за бажанням заявників. Технічний регламент - це нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов'язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, додержання яких є обов'язковим.
Оскільки наявність документа якості було визначено, як одна з обов’язкових вимог до предмета закупівлі, Замовник на виконання пункту 1 частини 13 статті 14 Закону відхиляє пропозицію учасника: пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, вимога щодо надання документів, що підтверджують якість товару, обґрунтована чинним законодавством та є обов’язковою до виконання.
Замовник відхиляє Вашу вимогу.
Статус вимоги:
Відхилено