-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне (папір для офісної техніки формату А4 80 г/м2; А4 250 г/м2 ; А3 80 г/м2)
Завершена
718 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 591.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 591.00 UAH
Період оскарження:
26.04.2024 16:59 - 24.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
14c856dcac824c36925499f82ab688fa
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-26-011010-a.b1
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає, що положення Тендерної документації (далі по тексту – ТД) виключають низку потенційних учасників, у тому числі Товариство, від участі в тендері через суттєві порушення. ТД також містить низку положень, які містять ознаки порушення принципів ч.1 ст. 5 Закону та ч.4 ст.5 Закону, що свідчить про те що замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 02.05.2024 10:37
- Таблица.pdf 02.05.2024 10:37
- ТД Папір А4 2024 999312.doc 02.05.2024 10:37
- фото радіче.jpg 02.05.2024 10:37
- ISO 14001 з перекладом.pdf 02.05.2024 10:37
- Ланцюг постачання перевод.pdf 02.05.2024 10:37
- ISO 9001 з перекладом.pdf 02.05.2024 10:37
- Фото пачки Azhar.pdf 02.05.2024 10:37
- 45001_ТОВ РАДЕЧЕ ПАПІР НОВА_СС.pdf 02.05.2024 10:37
- рішення від 21.11.2023 № 18699.pdf 02.05.2024 10:37
- рішення від 02.11.2023 № 17612.pdf 02.05.2024 10:37
- рішення від 27.07.2023 № 11572.pdf 02.05.2024 10:37
- ланцюг постачання Azhar Laser (анг. мова).pdf 02.05.2024 10:37
- фото bumaga-ofisnaya-xerox-premier-tcf-0.jpg 02.05.2024 10:37
- FCS CERTIFICATE.pdf 02.05.2024 10:37
- Iso Certificate.pdf 02.05.2024 10:37
- Сертифікат Ланцюга поставок.pdf 02.05.2024 10:37
- sign.p7s 02.05.2024 10:38
- рішення від 06.05.2024 № 7944.pdf 06.05.2024 15:13
- інформація про резолютивну частину рішення від 14.05.2024 № 8506.pdf 15.05.2024 12:55
- рішення від 14.05.2024 № 8506.pdf 17.05.2024 10:45
- Пояснення по суті Скарги 08.05.2024 17:12
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:12
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:12
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:12
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:12
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:12
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:12
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:12
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:13
- Пояснення по суті скарги ("doc" формат) 08.05.2024 17:23
- Додаток до Пояснення 08.05.2024 17:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.05.2024 11:29
Дата розгляду скарги:
14.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.05.2024 15:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.05.2024 10:46
Дата виконання рішення Замовником:
20.05.2024 19:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ -ДОДАТОК 1 до тендерної документації – параграф 4 Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)-підпункт 7 Перелік документів, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до Додатку №2 - викладено у новій редакції:
Вимогу п/п 8 - відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни) – Видалено.
Пункт скарги
Номер:
d9885d0db610413eb310ee9f754acf12
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги в закупівлі
Опис заперечення:
Центральне управління справами Міністерства оборони України (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-04-26-011010-a, в електронній системі закупівель.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3. Замовником встановлена вимога: «Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Для підтвердження встановленої вимоги Учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel. Застосування продукції, що відповідає вимогам екологічних стандартів є запобіжним заходом згідно з статтею 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища України». Наявність сертифікату відповідності виданого акредитованим органом є підтвердженням безпечності продукції згідно з статтями 4, 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та статтею 26 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я». Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Для органів з оцінки відповідності, які зареєстровані на території України Атестат акредитації видається національним органом з акредитації (Національне агентство з акредитації України) у порядку згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В атестаті акредитації (і додатках до нього, за наявністю) повинна бути зазначена галузь акредитації органу з оцінки відповідності за екологічними критеріями програми екологічного маркування І типу. Посилання на національний стандарт ДСТУ ISO 14024 відповідає положенням статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Копії мають бути засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою (при наявності);».
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає дану вимогу дискримінаційним з наступного:
На ринку паперу в Україні в наявності, як вітчизняні виробники паперу так і світові виробники паперу, що мають екологічне маркування, та яке відповідає найвищим міжнародним стандартам - ISO14024, наприклад :
- екологічне маркування знак Ecolabel.EU (з англ. квітка ЕС ) регіональної програми ЄС;
- екологічне маркування знак «Ecolabel Nordic (Swan)» (з англ. «скандинавський лебідь») у Скандинавських країнах,
- екологічне маркування FSC (Forest Stewardship Council" ) - "Лісова опікунська рада", "міжнародна організація";
- екологічне маркування знак «Blauer Engel» - Німецька програма екологічного маркування,
- Український знак екологічного маркування («Зелений журавлик») - продукція позначена цим знаком має поліпшені показники безпеки та екологічні характеристики, порівняно з продукцією, що відповідає загальнообов’язковим державним нормам безпеки відносно впливів на стан довкілля та здоров’я людини;
- екологічне маркування знак «Singapore Green Label» (з англ.. Зеленая этикетка Сингапура) - Сингапурская схема зеленой маркировки целлюлозно-бумажной продукции. это экомаркировка 1-го типа. Экомаркировка Типа 1 проверяется независимой третьей стороной на основе соображений жизненного цикла. В нем рассматриваются основные воздействия данного продукта на окружающую среду и устанавливаются ограничения для соблюдения, чтобы уменьшить эти воздействия;
та інші знаки екологічного маркування.
Екологічне маркування продукції – це добровільна сертифікація, яка дозволяє визначити екологічні переваги товарів чи послуг відносно продукції аналогічної категорії, що відповідає обов'язковим загальноприйнятим нормам і правилам. Принципи та методи екологічного маркування І типу викладені у стандарті ISO 14024.Згідно з підписаною в 2014 році Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, обов'язкова сертифікація в Україні відмінена, а добровільна екологічна сертифікація повинна проводитися лише громадськими організаціями, без участі державних органів і бізнесових структур, щоб унеможливити корупцію та комерціалізацію цієї сфери. Зокрема ст. 58 «Маркування та етикетування» Глави 3 Угоди передбачено, що без шкоди для статей 56 та 57 цієї Угоди стосовно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2(2) Угоди ТБТ СОТ стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. Із цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати торгівлю більше, ніж це потрібно для виконання законної мети, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації с її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати екологічні сертифікати та зробити екологічне маркування. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними екологічного сертифікату або екологічного маркування, для продажу паперу на територію України.
В порівняльній таблиці зазначено, що у виробників: XEROX PREMIER, Xerox Limited, Radece papir nova d.o.o. BASIC COPY PAPER та Al. HUSEIN INTERNATIONAL CO.AZHAR LAZER відсутні на упаковці паперу А4 маркування Еcolabel.EU про що надає фото упаковки.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування саме Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Слід додати, що аналогічні порушення щодо не відповідності розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), рішення № 12198-р/пк-пз від 07.08.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 22 липня 2023 року по закупівлі № UA-2023-06-08-012050-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 17132-р/пк-пз від 25.10.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ" від 16 жовтня 2023 року по закупівлі № UA-2023-10-12-012379-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ОФІС КОМФОРТ» від 09.11.2023 по закупівлі № UA-2023-11-07-001813-a.
2. В Додатку № 2 Документації, Замовником встановлено, що «Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC (Forest Stewardship Council" )- "Лісова опікунська рада", або PEFC (Пан-Європейська система лісової сертифікації). На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого Товару;.».
Скаржник вважає, що вимога про надання сертифікату ланцюга постачання FSC-STD-40-004 є дискримінаційною вимогою, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність.
Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати сертифікати ланцюга постачання FSC-STD-40-004. В той же час добровільність такої сертифікації в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними ланцюга постачання FSC-STD-40-004 для продажу паперу на території України.
Слід окремо підкреслити і зазначити, що чинним законодавством України не передбачена саме обов’язкова сертифікація ланцюга постачання саме за стандартом постачання FSC-STD-40-004.
ОТЖЕ, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку № 2 Документації шляхом вилучення вищезазначених дискримінаційних вимог.
В порівняльній таблиці зазначено, що у виробників: XEROX PREMIER, Xerox Limited відсутній ланцюг постачання FSC-STD-40-004.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати сертифікат ланцюга постачання FSC-STD-40-004, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
ЗАЗНАЧАЄМО, що аналогічна позиція Антимонопольного комітету України міститься в Рішенні № 17612-р/пк-пз від 02.11.2023.
1. Замовником встановлена вимога: «Скановані копії чинних на момент подачі сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, виданих органом сертифікації виробнику товару, що підтверджує впровадження даної системи на виробництві. Копії мають бути засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою (при наявності)»
Зазначаємо, що ISO – це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є затвердження розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у сфері публічних закупівель не є однозначним. З одного боку, як визначено в ч. 5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»(надалі – Закон), замовники можуть, зокрема, вимагати від учасника подання ним довідки про відповідність предмета закупівлі екологічним, якісним та іншим характеристикам, зазначеним у тендерній документації. Іншими словами, Закон передбачає, що:
1.дозволяє замовникам вимагати довідки від учасників торгів;
2.не забороняє вимагати сертифікати ISO.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінку відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільною.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обовязковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Крім того, добровільність сертифікації в України, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обгрунтувати обовязкової необхідності отримання та на дання сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, що вимагаються Замовникому Додатку № 2 ТД.
У відповідності до цього надаємо порівняльну таблицю совокупності документів, які є у виробників паперу, доступних на ринку України, з точки зору їх відповідності вимогам, зазначеним у Документації.
В порівняльній таблиці зазначено, що у виробників:
XEROX PREMIER, Xerox Limited - відсутні ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018
Al. HUSEIN INTERNATIONAL CO.AZHAR LAZER – відсутні ISO 14001:2015, ISO 45001:2018.
ОТЖЕ, вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною адже не всі виробники мають ISO на власне виробництво товару.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати сертифікати ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018, саме видані виробнику товару на його власне виробництво товару, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
НАГОЛОШУЄМО, що аналогічна позиція Антимонопольного комітету України міститься в Рішенні № 11572-р/пк-пз від 27.07.2023.
Слід зазначити, що в п. 7 Розділу 4 «Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» Додатку № 1 Документації, було виявлено дискримінаційне відношення до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру, а саме надаємо порівняльну таблицю:
Відповідно до Розділу 4 «Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців).», а саме п. 7 Додатку 1 ТД, в якій перераховані вимоги до предмета закупівлі, всі з яких можуть бути задоволені лише товар певної торгової марки, тобто товар лише одного виробника паперу , що закуповується. В п. 7 Розділу 4 «Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців).» Додатку № 1 Документації зазначено, ВИМОГИ Для підтвердження якості товару (позиція № 83 таблиці) Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи:
«6)Скановані копії чинних на момент подачі сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, виданих органом сертифікації виробнику товару, що підтверджує впровадження даної системи на виробництві. Копії мають бути засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою (при наявності);
7)Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC (Forest Stewardship Council" )- "Лісова опікунська рада", або PEFC (Пан-Європейська система лісової сертифікації). На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого Товару;
8)Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Для підтвердження встановленої вимоги Учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel. Застосування продукції, що відповідає вимогам екологічних стандартів є запобіжним заходом згідно з статтею 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища України». Наявність сертифікату відповідності виданого акредитованим органом є підтвердженням безпечності продукції згідно з статтями 4, 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та статтею 26 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я». Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Для органів з оцінки відповідності, які зареєстровані на території України Атестат акредитації видається національним органом з акредитації (Національне агентство з акредитації України) у порядку згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В атестаті акредитації (і додатках до нього, за наявністю) повинна бути зазначена галузь акредитації органу з оцінки відповідності за екологічними критеріями програми екологічного маркування І типу. Посилання на національний стандарт ДСТУ ISO 14024 відповідає положенням статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Копії мають бути засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою (при наявності);»
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає дану вимогу дискримінаційним з наступного:
На ринку паперу в Україні в наявності, як вітчизняні виробники паперу так і світові виробники паперу, що мають екологічне маркування, та яке відповідає найвищим міжнародним стандартам - ISO14024, наприклад :
- екологічне маркування знак Ecolabel.EU (з англ. квітка ЕС ) регіональної програми ЄС;
- екологічне маркування знак «Ecolabel Nordic (Swan)» (з англ. «скандинавський лебідь») у Скандинавських країнах,
- екологічне маркування FSC (Forest Stewardship Council" ) - "Лісова опікунська рада", "міжнародна організація";
- екологічне маркування знак «Blauer Engel» - Німецька програма екологічного маркування,
- Український знак екологічного маркування («Зелений журавлик») - продукція позначена цим знаком має поліпшені показники безпеки та екологічні характеристики, порівняно з продукцією, що відповідає загальнообов’язковим державним нормам безпеки відносно впливів на стан довкілля та здоров’я людини;
- екологічне маркування знак «Singapore Green Label» (з англ.. Зеленая этикетка Сингапура) - Сингапурская схема зеленой маркировки целлюлозно-бумажной продукции. это экомаркировка 1-го типа. Экомаркировка Типа 1 проверяется независимой третьей стороной на основе соображений жизненного цикла. В нем рассматриваются основные воздействия данного продукта на окружающую среду и устанавливаются ограничения для соблюдения, чтобы уменьшить эти воздействия;
та інші знаки екологічного маркування.
Екологічне маркування продукції – це добровільна сертифікація, яка дозволяє визначити екологічні переваги товарів чи послуг відносно продукції аналогічної категорії, що відповідає обов'язковим загальноприйнятим нормам і правилам. Принципи та методи екологічного маркування І типу викладені у стандарті ISO 14024.Згідно з підписаною в 2014 році Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, обов'язкова сертифікація в Україні відмінена, а добровільна екологічна сертифікація повинна проводитися лише громадськими організаціями, без участі державних органів і бізнесових структур, щоб унеможливити корупцію та комерціалізацію цієї сфери. Зокрема ст. 58 «Маркування та етикетування» Глави 3 Угоди передбачено, що без шкоди для статей 56 та 57 цієї Угоди стосовно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2(2) Угоди ТБТ СОТ стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. Із цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати торгівлю більше, ніж це потрібно для виконання законної мети, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації с її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати екологічні сертифікати та зробити екологічне маркування. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними екологічного сертифікату або екологічного маркування, для продажу паперу на територію України.
В порівняльній таблиці зазначено, що у виробників: XEROX PREMIER, Xerox Limited, Radece papir nova d.o.o. BASIC COPY PAPER та Al. HUSEIN INTERNATIONAL CO.AZHAR LAZER відсутні на упаковці паперу А4 маркування Еcolabel.EU про що надає фото упаковки.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування саме Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Слід додати, що аналогічні порушення щодо не відповідності розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), рішення № 12198-р/пк-пз від 07.08.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 22 липня 2023 року по закупівлі № UA-2023-06-08-012050-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 17132-р/пк-пз від 25.10.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ" від 16 жовтня 2023 року по закупівлі № UA-2023-10-12-012379-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ОФІС КОМФОРТ» від 09.11.2023 по закупівлі № UA-2023-11-07-001813-a.
×
-
Назва доказу:
фото bumaga-ofisnaya-xerox-premier-tcf-0
-
Опис доказу:
Фото упаковки паперу виробника XEROX PREMIER, Xerox Limited на якому відсутне маркування Ecolabel.EU
-
Повʼязаний документ:
фото bumaga-ofisnaya-xerox-premier-tcf-0.jpg
-
-
Назва доказу:
Фото пачки Azhar
-
Опис доказу:
Фото упаковки паперу виробникаAl. HUSEIN INTERNATIONAL CO.AZHAR LAZER на якому відсутне маркування Ecolabel.EU
-
Повʼязаний документ:
Фото пачки Azhar.pdf
-
-
Назва доказу:
фото радіче
-
Опис доказу:
Фото упаковки паперу виробника Radece papir nova d.o.o. BASIC COPY PAPER на якому відсутне маркування Ecolabel.EU
-
Повʼязаний документ:
фото радіче.jpg
2. В Додатку № 2 Документації, Замовником встановлено, що «Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC (Forest Stewardship Council" )- "Лісова опікунська рада", або PEFC (Пан-Європейська система лісової сертифікації). На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого Товару;.».
Скаржник вважає, що вимога про надання сертифікату ланцюга постачання FSC-STD-40-004 є дискримінаційною вимогою, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність.
Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати сертифікати ланцюга постачання FSC-STD-40-004. В той же час добровільність такої сертифікації в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними ланцюга постачання FSC-STD-40-004 для продажу паперу на території України.
Слід окремо підкреслити і зазначити, що чинним законодавством України не передбачена саме обов’язкова сертифікація ланцюга постачання саме за стандартом постачання FSC-STD-40-004.
ОТЖЕ, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку № 2 Документації шляхом вилучення вищезазначених дискримінаційних вимог.
В порівняльній таблиці зазначено, що у виробників: XEROX PREMIER, Xerox Limited відсутній ланцюг постачання FSC-STD-40-004.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати сертифікат ланцюга постачання FSC-STD-40-004, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
ЗАЗНАЧАЄМО, що аналогічна позиція Антимонопольного комітету України міститься в Рішенні № 17612-р/пк-пз від 02.11.2023.
×
-
Назва доказу:
ланцюг постачання Azhar Laser (анг. мова)
-
Опис доказу:
підтвердження, що в Виробника Al. HUSEIN INTERNATIONAL CO.AZHAR LAZER є FSC
-
Повʼязаний документ:
ланцюг постачання Azhar Laser (анг. мова).pdf
-
-
Назва доказу:
Ланцюг постачання перевод
-
Опис доказу:
підтвердження, що в Виробника Radece papir nova d.o.o. BASIC COPY PAPER є FSC
-
Повʼязаний документ:
Ланцюг постачання перевод.pdf
1. Замовником встановлена вимога: «Скановані копії чинних на момент подачі сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, виданих органом сертифікації виробнику товару, що підтверджує впровадження даної системи на виробництві. Копії мають бути засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою (при наявності)»
Зазначаємо, що ISO – це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є затвердження розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у сфері публічних закупівель не є однозначним. З одного боку, як визначено в ч. 5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»(надалі – Закон), замовники можуть, зокрема, вимагати від учасника подання ним довідки про відповідність предмета закупівлі екологічним, якісним та іншим характеристикам, зазначеним у тендерній документації. Іншими словами, Закон передбачає, що:
1.дозволяє замовникам вимагати довідки від учасників торгів;
2.не забороняє вимагати сертифікати ISO.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінку відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільною.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обовязковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Крім того, добровільність сертифікації в України, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обгрунтувати обовязкової необхідності отримання та на дання сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, що вимагаються Замовникому Додатку № 2 ТД.
У відповідності до цього надаємо порівняльну таблицю совокупності документів, які є у виробників паперу, доступних на ринку України, з точки зору їх відповідності вимогам, зазначеним у Документації.
В порівняльній таблиці зазначено, що у виробників:
XEROX PREMIER, Xerox Limited - відсутні ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018
Al. HUSEIN INTERNATIONAL CO.AZHAR LAZER – відсутні ISO 14001:2015, ISO 45001:2018.
ОТЖЕ, вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною адже не всі виробники мають ISO на власне виробництво товару.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати сертифікати ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018, саме видані виробнику товару на його власне виробництво товару, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
НАГОЛОШУЄМО, що аналогічна позиція Антимонопольного комітету України міститься в Рішенні № 11572-р/пк-пз від 27.07.2023.
×
-
Назва доказу:
Iso Certificate
-
Опис доказу:
підтвердження, що в Виробника Al. HUSEIN INTERNATIONAL CO.AZHAR LAZER є ISO
-
Повʼязаний документ:
Iso Certificate.pdf
-
-
Назва доказу:
45001_ТОВ РАДЕЧЕ ПАПІР НОВА_СС
-
Опис доказу:
підтвердження, що в Виробника Radece papir nova d.o.o. BASIC COPY PAPER є ISO
-
Повʼязаний документ:
45001_ТОВ РАДЕЧЕ ПАПІР НОВА_СС.pdf
-
-
Назва доказу:
ISO 9001 з перекладом
-
Опис доказу:
підтвердження, що в Виробника Radece papir nova d.o.o. BASIC COPY PAPER є ISO
-
Повʼязаний документ:
ISO 9001 з перекладом.pdf
-
-
Назва доказу:
ISO 14001 з перекладом
-
Опис доказу:
підтвердження, що в Виробника Radece papir nova d.o.o. BASIC COPY PAPER є ISO
-
Повʼязаний документ:
ISO 14001 з перекладом.pdf
Слід зазначити, що в п. 7 Розділу 4 «Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» Додатку № 1 Документації, було виявлено дискримінаційне відношення до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру, а саме надаємо порівняльну таблицю:
×
-
Назва доказу:
Таблица
-
Опис доказу:
Порівняльна таблиця в якій зазначено виробників паперу в яких відсутні Перелік документів, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до Додатку №2
-
Повʼязаний документ:
Таблица.pdf
Відповідно до Розділу 4 «Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців).», а саме п. 7 Додатку 1 ТД, в якій перераховані вимоги до предмета закупівлі, всі з яких можуть бути задоволені лише товар певної торгової марки, тобто товар лише одного виробника паперу , що закуповується. В п. 7 Розділу 4 «Інша інформація (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців).» Додатку № 1 Документації зазначено, ВИМОГИ Для підтвердження якості товару (позиція № 83 таблиці) Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи:
«6)Скановані копії чинних на момент подачі сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, виданих органом сертифікації виробнику товару, що підтверджує впровадження даної системи на виробництві. Копії мають бути засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою (при наявності);
7)Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC (Forest Stewardship Council" )- "Лісова опікунська рада", або PEFC (Пан-Європейська система лісової сертифікації). На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого Товару;
8)Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Для підтвердження встановленої вимоги Учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel. Застосування продукції, що відповідає вимогам екологічних стандартів є запобіжним заходом згідно з статтею 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища України». Наявність сертифікату відповідності виданого акредитованим органом є підтвердженням безпечності продукції згідно з статтями 4, 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та статтею 26 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я». Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Для органів з оцінки відповідності, які зареєстровані на території України Атестат акредитації видається національним органом з акредитації (Національне агентство з акредитації України) у порядку згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В атестаті акредитації (і додатках до нього, за наявністю) повинна бути зазначена галузь акредитації органу з оцінки відповідності за екологічними критеріями програми екологічного маркування І типу. Посилання на національний стандарт ДСТУ ISO 14024 відповідає положенням статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Копії мають бути засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою (при наявності);»
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни у ТД шляхом виключення вимог з тендерної документації. ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає, що умови, які містяться в тендерній документації, порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника та принципи, задекларовані в частині 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивна та не упереджена оцінка тендерних пропозицій, максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням). Також було порушено частину 4 статті 5 Закону, в якій зазначено, що замовник не має права встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до вище зазначеного та керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23 та 24 Закону України «Про публічні закупівлі». ПРОСИМО: 1. Зобов’язати Замовника прийняти рішення про внесення змін до тендерної документації з метою усунення порушень, зазначених у цій Скарзі.