• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Еверолімус 5 мг)

Торги відмінено

91 049 400.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 455 247.00 UAH
Період оскарження: 26.04.2024 16:43 - 04.05.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: 76e5a97fabd7435ea1cd7a5b8bc890ea
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-26-010884-a.c4
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.07.2024 16:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.08.2024 12:45
Автор: ТОВ "УКРФАРМГРУП", Тендерний відділ +380673937793 tender@ukrphg.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3537cedf67ae4a4491da821b3c16c141
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Запропонований Скаржником лікарський засіб повністю відповідає технічним, якісним та кількісним вимогам предмету закупівлі та на момент проведення процедури закупівлі має реєстрацію на території України ((№ реєстраційного посвідчення в Україні №UA/20466/01/01). Скаржник категорично не згоден з рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Вважає його таким, що порушує законодавство у сфері публічних закупівель, права Скаржника та веде до розтрати державних коштів на суму 36 419 760,00 (тридцять шість мільйонів чотириста дев’ятнадцять тисяч сімсот шістдесят) гривень.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга Щодо неправомірного визначення переможця після оцінки тендерних пропозицій на закупівлю товарів ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція (Еверолімус 5мг

Номер: d2a32c98e5af4df29ca3cc9be2ed4113
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-26-010884-a.a3
Назва: Скарга Щодо неправомірного визначення переможця після оцінки тендерних пропозицій на закупівлю товарів ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція (Еверолімус 5мг
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 19.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.06.2024 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.06.2024 12:42
Дата виконання рішення Замовником: 18.07.2024 20:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.06.2024 № 10662-р/пк-пз Замовником скасовано рішення про визначення ТОВ «УКРФАРМГРУП» переможцем процедури закупівлі.
Автор: ТОВ "СТМ-Фарм", Юлія Сапожнікова +380506409073 yusapozhnikova@stm-farm.biz

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ad4eaf6b35af4193b7931f464acf6a8e
Заголовок пункту скарги: Рішення Замовника про визначення ТОВ «УКРФАРМГРУП» переможцем Процедури закупівлі та про намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП» суперечить ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Рішення Замовника про визначення ТОВ «УКРФАРМГРУП» переможцем Процедури закупівлі та про намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП» суперечить ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості).

Пропозиція ТОВ «УКРФАРМГРУП» не відповідає вимогам Додатку 1 до тендернеї документації (далі - Документація) «Запропонований до постачання лікарський засіб має бути зареєстрованим в Україні на дату подання тендерної пропозиції» та вимогам підпункту 6.1.1 Додатку 2 до Документації «6. Вимоги щодо реєстрації лікарського засобу
6.1. Щодо зареєстрованого лікарського засобу
6.1.1. Копія чинного реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, виданого відповідним уповноваженим органом в Україні».

Скаржник повідомляє про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі з огляду на наступне.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, свої тендерні пропозиції (надалі – Пропозиції) для участі в Процедурі закупівлі надали наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРФАРМГРУП».
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «СТМ-Фарм» (Скаржник).
3. Товариство з обмеженою відповідальністю «ДІАТОМ».

Розкриття Пропозицій було призначено на 08.05.2024, але через подання і розгляд Органом оскарження скарги Товариства з обмеженою відповідальності «ДНІПРОФАРМАЦІЯ» розкриття Пропозицій відбулося 20.05.2024. За результатами аукціону найбільш економічно вигідною визначено Пропозицію ТОВ «УКРФАРМГРУП».
Відповідно до протокола уповноваженої особи Замовника від 27.05.2024 № 414, розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу, строк розгляду Пропозиції ТОВ «УКРФАРМГРУП» був подовжений до 20 робочих днів.
Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник 03.06.2024 оприлюднив запит щодо виправлення невідповідностей такого змісту:
«ПЕРЕЛІК ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ: У складі тендерної пропозиції учасник надав лист від «Державного експертного центру МОЗ України» №1192/1-5 від 03.05.2024 щодо ухвалення рекомендації до реєстрації для лікарського засобу Еверонат, таблетки по 5 мг, 10 мг виробництва Натко Фарма Лімітед, Індія. Проте у складі тендерної пропозиції учасник не надав копію чинного реєстраційного посвідчення на лікарський засіб Еверонат 5 мг який запропоновано до постачання. ПОСИЛАННЯ НА ВИМОГУ (ВИМОГИ) ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЩОДО ЯКОЇ (ЯКИХ) ВИЯВЛЕНІ НЕВІДПОВІДНОСТІ: п.п. 6.1. п. 6 Розділу І Додатка 2 до тендерної документації. ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОВИНЕН ПОДАТИ УЧАСНИК ДЛЯ УСУНЕННЯ ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ: надати копію чинного реєстраційного посвідчення на лікарський засіб ЕВЕРОНАТ 5 мг виробництва Натко Фарма Лімітед, Індія який запропоновано до постачання. У разі надання реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, зареєстрований згідно з процедурою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2022 р. № 471 «Деякі питання екстреної державної реєстрації лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів, препаратів крові, що виробляються або постачаються в Україну протягом періоду дії воєнного стану, під зобов’язання», Учасник додатково надає: копію чинного документа, що підтверджує застосування лікарського засобу в Сполучених Штатах Америки, Швейцарській Конфедерації, Японії, Австралії, Канаді та/або на території держав - членів Європейського Союзу (CoPP - Certificate of a Pharmaceutical Product (Сертифікат лікарського засобу для міжнародної торгівлі); АБО копію іншого документа, виданого відповідним органом/установою/закладом у сфері охорони здоров'я з переліку країн, визначених у даному азаці, що підтверджує застосування лікарського засобу. У разі здійснення державної реєстрації запропонованого лікарського засобу відповідно до наказу МОЗ України від 15 червня 2020 р. № 1391 – Учасник надає Реєстраційне посвідчення на такий лікарський засіб, зареєстрований з метою закупівлі особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я. У випадку якщо Міністерством охорони здоров’я України не було видано реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, зареєстрований за процедурою державної реєстрації відповідно до наказу МОЗ України від 15 червня 2020 р. № 1391 - Учасник надає роздруківку з Державного реєстру лікарських засобів України або витяг з відповідного наказу МОЗ України з інформацією про реєстрацію такого лікарського засобу. У разі здійснення державної реєстрації запропонованого лікарського засобу відповідно до наказу МОЗ України від 03 листопада 2015 р. № 721 – Учасник надає Реєстраційне посвідчення на такий лікарський засіб, який підлягає закупівлі за результатами закупівельної процедури, проведеної спеціалізованою організацією, яка здійснює закупівлі. У разі, якщо на момент виправлення невідповідності Учасником строк дії реєстраційного посвідчення подовжений наказом МОЗ України на один рік з дати закінчення строку дії реєстраційного посвідчення лікарського засобу та/або на строк дії воєнного стану, та/або на шість місяців з дня припинення або скасування воєнного стану, АБО строк дії реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, який закуповується особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, що діяло до 1 квітня 2023 р., продовжений до введення в дію Закону України «Про лікарські засоби» від 28 липня 2022 р. № 2469-IX виключно для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, Учасник надає копію реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, термін дії якого сплив, ТА роздруківку з Державного реєстру лікарських засобів України або витяг з відповідного наказу МОЗ України з інформацією про продовження строку дії такого реєстраційного посвідчення».

Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, ТОВ «УКРФАРМГРУП» 03.06.2024 оприлюднив лист-роз’яснення та копію реєстраційного посвідчення на лікарський засіб ЕВЕРОНАТ, таблетки по 5 мг виробництва Натко Фарма Лімідед, Індія.

Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП» оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 05.06.2024 (протокол уповноваженої особи Замовника від 05.06.2024 № 502).

Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам розміщена у пункті 6 розділу ІІІ Документації Замовника.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації:
«Вимоги до предмета закупівлі викладено у Додатку 1 до тендерної документації.
Вимоги до документів, які необхідно надати в якості підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим вимогам, викладено у Додатку 1 та Додатку 2 до тендерної документації.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення».

Додаток 1 до Документації містить довідку про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Зокрема, Додаток 1 до Документації містить таку вимогу:
Вимоги до реєстрації
Запропонований до постачання лікарський засіб має бути зареєстрованим в Україні на дату подання тендерної пропозиції.

Додаток 2 до Документації містить Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції (у вигляді файлів), та вимоги до неї:
«І. Перелік інформації, що відноситься до складу тендерної пропозиції та підлягає завантаженню в ЕСЗ у вигляді файлів
6. Вимоги щодо реєстрації лікарського засобу
6.1. Щодо зареєстрованого лікарського засобу
6.1.1. Копія чинного реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, виданого відповідним уповноваженим органом в Україні. Документи надаються Учасником у складі тендерної пропозиції з урахуванням вимог чинного законодавства України, встановлених до реєстрації лікарських засобів, які можуть закуповуватися особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, зокрема ст. ст. 9, 9-1 Закону України «Про лікарські засоби», постанови Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2022 р. № 471 «Деякі питання екстреної державної реєстрації лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів, препаратів крові, що виробляються або постачаються в Україну протягом періоду дії воєнного стану, під зобов’язання».
У разі надання реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, зареєстрований згідно з процедурою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2022 р. № 471 «Деякі питання екстреної державної реєстрації лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів, препаратів крові, що виробляються або постачаються в Україну протягом періоду дії воєнного стану, під зобов’язання», Учасник додатково надає:
копію чинного документа, що підтверджує застосування лікарського засобу в Сполучених Штатах Америки, Швейцарській Конфедерації, Японії, Австралії, Канаді та/або на території держав - членів Європейського Союзу (CoPP - Certificate of a Pharmaceutical Product (Сертифікат лікарського засобу для міжнародної торгівлі);
АБО копію іншого документа, виданого відповідним органом/установою/закладом у сфері охорони здоров'я з переліку країн, визначених у даному пункті, що підтверджує застосування лікарського засобу.
У разі здійснення державної реєстрації запропонованого лікарського засобу відповідно до наказу МОЗ України від 15 червня 2020 р. № 1391 – Учасник надає Реєстраційне посвідчення на такий лікарський засіб, зареєстрований з метою закупівлі особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я. У випадку якщо Міністерством охорони здоров’я України не було видано реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, зареєстрований за процедурою державної реєстрації відповідно до наказу МОЗ України від 15 червня 2020 р. № 1391 - Учасник надає роздруківку з Державного реєстру лікарських засобів України або витяг з відповідного наказу МОЗ України з інформацією про реєстрацію такого лікарського засобу.
У разі здійснення державної реєстрації запропонованого лікарського засобу відповідно до наказу МОЗ України від 03 листопада 2015 р. № 721 – Учасник надає Реєстраційне посвідчення на такий лікарський засіб, який підлягає закупівлі за результатами закупівельної процедури, проведеної спеціалізованою організацією, яка здійснює закупівлі.
(Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений іншою мовою, ніж українська, Учасник повинен надати автентичний переклад такого документа українською мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Відповідальність за достовірність перекладу несе Учасник).
6.1.2. У разі, якщо на момент подання тендерної пропозиції Учасником строк дії реєстраційного посвідчення подовжений наказом МОЗ України на один рік з дати закінчення строку дії реєстраційного посвідчення лікарського засобу та/або на строк дії воєнного стану, та/або на шість місяців з дня припинення або скасування воєнного стану,
АБО строк дії реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, який закуповується особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, що діяло до 1 квітня 2023 р., продовжений до введення в дію Закону України «Про лікарські засоби» від 28 липня 2022 р. № 2469-IX виключно для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я,
Учасник надає копію реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, термін дії якого сплив, ТА роздруківку з Державного реєстру лікарських засобів України або витяг з відповідного наказу МОЗ України з інформацією про продовження строку дії такого реєстраційного посвідчення».

У складі Пропозиції ТОВ «УКРФАРМГРУП» містяться зокрема:
1) Довідка про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі вих. № 0305/05 від 03.05.2024 (файл «2. Довідка технічні, якісні, кількісні характеристики.pdf»), у якій зазначено зокрема:
Торгова** назва
ЕВЕРОНАТ
Виробник, країна виробника
Натко Фарма Лімітед, Індія
2) Лист Державного підприємства «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України» від 03.05.2024 № 1192/1-5 (файл «6.1 Відповідність вимогам щодо реєстрації ЛЗ.pdf»), у якому зазначено зокрема:
«Матеріали щодо реєстрації зазначеного лікарського засобу включені до переліку лікарських засобів, що пропонуються до державної реєстрації від 03.05.2024 р».
3) Гарантійний лист ТОВ «УКРФАРМГРУП» вих. № 0305/05 від 03.05.2024 (файл «6.1 Відповідність вимогам щодо реєстрації ЛЗ.pdf»), у якому зазначено зокрема:
«ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРФАРМГРУП» повідомляє, що запропонований нами лікарський засіб ЕВЕРОНАТ, таблетки по 5 мг; по 7 таблеток у блістері; по 4 блістери в картонній коробці, виробництва Натко Фарма Лімітед, Індія рекомендовано до державної реєстрації в Україні терміном на 5 років на засіданні Науково-експертної Ради Центру від 02.05.2024. матеріали щодо реєстрації зазначеного лікарського засобу включені до переліку лікарських засобів, що пропонуються до державної реєстрації від 03.05.2024».
У Пропозиції ТОВ «УКРФАРМГРУП» відсутня інформація про реєстрацію лікарського засобу ЕВЕРОНАТ в Україні та документи, що підтверджують реєстрацію лікарського засобу ЕВЕРОНАТ.

Лікарський засіб ЕВЕРОНАТ, таблетки по 5 мг був зареєстрований наказом МОЗ України від 07.05.2024 № 794 «Про державну реєстрацію (перереєстрацію) лікарських засобів (медичних імунобіологічних препаратів) та внесення змін до реєстраційних матеріалів», а реєстраційне посвідчення № UA/20466/01/01 на лікарський засіб ЕВЕРОНАТ, таблетки по 5 мг було оформлено 08.05.2024, отже факт його державної реєстрації був засвідчений лише 08.05.2024.
Тобто, на дату подання тендерних пропозицій 07.05.2024 процедура реєстрації лікарського засобу ЕВЕРОНАТ в Україні не була завершена, і він не мав реєстраційного посвідчення.

Відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

03.06.2024 р. Замовник оприлюднив запит щодо виправлення невідповідностей, запропонувавши ТОВ «УКРФАРМГРУП» надати копію чинного реєстраційного посвідчення на лікарський засіб ЕВЕРОНАТ 5 мг виробництва Натко Фарма Лімітед, Індія, які запропоновано до постачання.
У відповідь на запит Замовника щодо виправлення невідповідностей ТОВ «УКРФАРМГРУП» 03.06.2024 р. розмістив на веб-порталі Уповноваженого органу лист-роз’яснення та копію реєстраційного посвідчення на лікарский засіб ЕВЕРОНАТ таблетки по 5 мг виробництва Натко Фарма Лімітед, Індія.

Вимоги тендерної документації передбачали, що запропонований до постачання лікарський засіб має бути зареєстрованим в Україні на дату подання тендерної пропозиції (тобто на 07.05.2024), а учасник мав надати копію чинного реєстраційного посвідчення на лікарський засіб. Наказ МОЗ України про реєстрацію лікарського засобу ЕВЕРОНАТ видано 07.05.2024, а реєстраційне посвідчення у свою чергу оформлено лише 08.05.2024, тобто невідповідності у Пропозиції ТОВ «УКРФАРМГРУП» усунені не були, процедура державної реєстрації лікарського засобу завершена не була, лікарський засіб не мав реєстраційного посвідчення на дату подання тендерних пропозицій, і Замовник був зобов’язаний відхилити Пропозицію ТОВ «УКРФАРМГРУП».

Відповідно до пункту 26 Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2005, на підставі поданої заявником заяви, висновків Центру МОЗ у строк, що не перевищує 10 робочих днів, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації лікарського засобу.
Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 267, МОЗ у межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує та контролює їх виконання.
Відповідно до пункту 90 Інструкції з діловодства у Міністерстві охорони здоров’я України, затвердженої наказом МОЗ України від 25.02.2014 № 143, накази видаються як рішення організаційно-розпорядчого чи нормативного характеру.
Отже, рішення про реєстрацію лікарського засобу в Україні оформлюється наказом МОЗ України.

Відповідно до пункту 26 Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2005 факт державної реєстрації лікарського засобу засвідчується реєстраційним посвідченням на лікарський засіб.

Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Рішення Замовника про визначення ТОВ «УКРФАРМГРУП» переможцем Процедури закупівлі та про намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП» порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, а також порушує права і законні інтереси Скаржника.
Визначення ТОВ «УКРФАРМГРУП» переможцем Процедури закупівлі та намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП» спотворює суть проведення процедури відкритих торгів, оскільки надає можливість учасникам не просто виправляти невідповідності у тендерних пропозиціях, а змінювати свої тендерні пропозиції протягом щонайменше 20 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції, дозволяючи при цьому додатково надавати документи, які не існували і не могли існувати станом на дату, встановлену як кінцевий строк подання тендерних пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Таким чином, рішення Замовника про визначення ТОВ «УКРФАРМГРУП» переможцем Процедури закупівлі та про намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП» суперечить частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Скаржник вважає, що його права і законні інтереси можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «УКРФАРМГРУП» переможцем Процедури закупівлі та про намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП», а також зобов’язання Замовника прийняти рішення про відхилення Пропозиції ТОВ «УКРФАРМГРУП».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга Щодо неправомірного визначення переможця після оцінки тендерних пропозицій на закупівлю товарів ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція (Еверолімус 5мг)

Номер: f138afb2275c4742ab86373261b178f8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-26-010884-a.a2
Назва: Скарга Щодо неправомірного визначення переможця після оцінки тендерних пропозицій на закупівлю товарів ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція (Еверолімус 5мг)
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 11.06.2024 00:03
Автор: ТОВ "СТМ-Фарм", Юлія Сапожнікова +380506409073 yusapozhnikova@stm-farm.biz

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 49ed3875e0644353b4b6e21406a7d904
Заголовок пункту скарги: Опис суті пункту скарги Рішення Замовника суперечить ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Рішення Замовника про визначення ТОВ «УКРФАРМГРУП» переможцем Процедури закупівлі та про намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП» суперечить ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості).

Пропозиція ТОВ «УКРФАРМГРУП» не відповідає вимогам Додатку 1 до тендернеї документації (далі - Документація) «Запропонований до постачання лікарський засіб має бути зареєстрованим в Україні на дату подання тендерної пропозиції» та вимогам підпункту 6.1.1 Додатку 2 до Документації «6. Вимоги щодо реєстрації лікарського засобу
6.1. Щодо зареєстрованого лікарського засобу
6.1.1. Копія чинного реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, виданого відповідним уповноваженим органом в Україні».

Скаржник повідомляє про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі з огляду на наступне.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, свої тендерні пропозиції (надалі – Пропозиції) для участі в Процедурі закупівлі надали наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРФАРМГРУП».
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «СТМ-Фарм» (Скаржник).
3. Товариство з обмеженою відповідальністю «ДІАТОМ».

Розкриття Пропозицій було призначено на 08.05.2024, але через подання і розгляд Органом оскарження скарги Товариства з обмеженою відповідальності «ДНІПРОФАРМАЦІЯ» розкриття Пропозицій відбулося 20.05.2024. За результатами аукціону найбільш економічно вигідною визначено Пропозицію ТОВ «УКРФАРМГРУП».
Відповідно до протокола уповноваженої особи Замовника від 27.05.2024 № 414, розміщеного на веб-порталі Уповноваженого органу, строк розгляду Пропозиції ТОВ «УКРФАРМГРУП» був подовжений до 20 робочих днів.
Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник 03.06.2024 оприлюднив запит щодо виправлення невідповідностей такого змісту:
«ПЕРЕЛІК ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ: У складі тендерної пропозиції учасник надав лист від «Державного експертного центру МОЗ України» №1192/1-5 від 03.05.2024 щодо ухвалення рекомендації до реєстрації для лікарського засобу Еверонат, таблетки по 5 мг, 10 мг виробництва Натко Фарма Лімітед, Індія. Проте у складі тендерної пропозиції учасник не надав копію чинного реєстраційного посвідчення на лікарський засіб Еверонат 5 мг який запропоновано до постачання. ПОСИЛАННЯ НА ВИМОГУ (ВИМОГИ) ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЩОДО ЯКОЇ (ЯКИХ) ВИЯВЛЕНІ НЕВІДПОВІДНОСТІ: п.п. 6.1. п. 6 Розділу І Додатка 2 до тендерної документації. ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОВИНЕН ПОДАТИ УЧАСНИК ДЛЯ УСУНЕННЯ ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ: надати копію чинного реєстраційного посвідчення на лікарський засіб ЕВЕРОНАТ 5 мг виробництва Натко Фарма Лімітед, Індія який запропоновано до постачання. У разі надання реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, зареєстрований згідно з процедурою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2022 р. № 471 «Деякі питання екстреної державної реєстрації лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів, препаратів крові, що виробляються або постачаються в Україну протягом періоду дії воєнного стану, під зобов’язання», Учасник додатково надає: копію чинного документа, що підтверджує застосування лікарського засобу в Сполучених Штатах Америки, Швейцарській Конфедерації, Японії, Австралії, Канаді та/або на території держав - членів Європейського Союзу (CoPP - Certificate of a Pharmaceutical Product (Сертифікат лікарського засобу для міжнародної торгівлі); АБО копію іншого документа, виданого відповідним органом/установою/закладом у сфері охорони здоров'я з переліку країн, визначених у даному азаці, що підтверджує застосування лікарського засобу. У разі здійснення державної реєстрації запропонованого лікарського засобу відповідно до наказу МОЗ України від 15 червня 2020 р. № 1391 – Учасник надає Реєстраційне посвідчення на такий лікарський засіб, зареєстрований з метою закупівлі особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я. У випадку якщо Міністерством охорони здоров’я України не було видано реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, зареєстрований за процедурою державної реєстрації відповідно до наказу МОЗ України від 15 червня 2020 р. № 1391 - Учасник надає роздруківку з Державного реєстру лікарських засобів України або витяг з відповідного наказу МОЗ України з інформацією про реєстрацію такого лікарського засобу. У разі здійснення державної реєстрації запропонованого лікарського засобу відповідно до наказу МОЗ України від 03 листопада 2015 р. № 721 – Учасник надає Реєстраційне посвідчення на такий лікарський засіб, який підлягає закупівлі за результатами закупівельної процедури, проведеної спеціалізованою організацією, яка здійснює закупівлі. У разі, якщо на момент виправлення невідповідності Учасником строк дії реєстраційного посвідчення подовжений наказом МОЗ України на один рік з дати закінчення строку дії реєстраційного посвідчення лікарського засобу та/або на строк дії воєнного стану, та/або на шість місяців з дня припинення або скасування воєнного стану, АБО строк дії реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, який закуповується особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, що діяло до 1 квітня 2023 р., продовжений до введення в дію Закону України «Про лікарські засоби» від 28 липня 2022 р. № 2469-IX виключно для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, Учасник надає копію реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, термін дії якого сплив, ТА роздруківку з Державного реєстру лікарських засобів України або витяг з відповідного наказу МОЗ України з інформацією про продовження строку дії такого реєстраційного посвідчення».

Згідно інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, ТОВ «УКРФАРМГРУП» 03.06.2024 оприлюднив лист-роз’яснення та копію реєстраційного посвідчення на лікарський засіб ЕВЕРОНАТ, таблетки по 5 мг виробництва Натко Фарма Лімідед, Індія.

Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП» оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 05.06.2024 (протокол уповноваженої особи Замовника від 05.06.2024 № 502).

Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам розміщена у пункті 6 розділу ІІІ Документації Замовника.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації:
«Вимоги до предмета закупівлі викладено у Додатку 1 до тендерної документації.
Вимоги до документів, які необхідно надати в якості підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим вимогам, викладено у Додатку 1 та Додатку 2 до тендерної документації.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення».

Додаток 1 до Документації містить довідку про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Зокрема, Додаток 1 до Документації містить таку вимогу:
Вимоги до реєстрації
Запропонований до постачання лікарський засіб має бути зареєстрованим в Україні на дату подання тендерної пропозиції.

Додаток 2 до Документації містить Перелік інформації, що подається учасником в складі його тендерної пропозиції (у вигляді файлів), та вимоги до неї:
«І. Перелік інформації, що відноситься до складу тендерної пропозиції та підлягає завантаженню в ЕСЗ у вигляді файлів
6. Вимоги щодо реєстрації лікарського засобу
6.1. Щодо зареєстрованого лікарського засобу
6.1.1. Копія чинного реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, виданого відповідним уповноваженим органом в Україні. Документи надаються Учасником у складі тендерної пропозиції з урахуванням вимог чинного законодавства України, встановлених до реєстрації лікарських засобів, які можуть закуповуватися особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, зокрема ст. ст. 9, 9-1 Закону України «Про лікарські засоби», постанови Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2022 р. № 471 «Деякі питання екстреної державної реєстрації лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів, препаратів крові, що виробляються або постачаються в Україну протягом періоду дії воєнного стану, під зобов’язання».
У разі надання реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, зареєстрований згідно з процедурою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2022 р. № 471 «Деякі питання екстреної державної реєстрації лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів, препаратів крові, що виробляються або постачаються в Україну протягом періоду дії воєнного стану, під зобов’язання», Учасник додатково надає:
копію чинного документа, що підтверджує застосування лікарського засобу в Сполучених Штатах Америки, Швейцарській Конфедерації, Японії, Австралії, Канаді та/або на території держав - членів Європейського Союзу (CoPP - Certificate of a Pharmaceutical Product (Сертифікат лікарського засобу для міжнародної торгівлі);
АБО копію іншого документа, виданого відповідним органом/установою/закладом у сфері охорони здоров'я з переліку країн, визначених у даному пункті, що підтверджує застосування лікарського засобу.
У разі здійснення державної реєстрації запропонованого лікарського засобу відповідно до наказу МОЗ України від 15 червня 2020 р. № 1391 – Учасник надає Реєстраційне посвідчення на такий лікарський засіб, зареєстрований з метою закупівлі особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я. У випадку якщо Міністерством охорони здоров’я України не було видано реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, зареєстрований за процедурою державної реєстрації відповідно до наказу МОЗ України від 15 червня 2020 р. № 1391 - Учасник надає роздруківку з Державного реєстру лікарських засобів України або витяг з відповідного наказу МОЗ України з інформацією про реєстрацію такого лікарського засобу.
У разі здійснення державної реєстрації запропонованого лікарського засобу відповідно до наказу МОЗ України від 03 листопада 2015 р. № 721 – Учасник надає Реєстраційне посвідчення на такий лікарський засіб, який підлягає закупівлі за результатами закупівельної процедури, проведеної спеціалізованою організацією, яка здійснює закупівлі.
(Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений іншою мовою, ніж українська, Учасник повинен надати автентичний переклад такого документа українською мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Відповідальність за достовірність перекладу несе Учасник).
6.1.2. У разі, якщо на момент подання тендерної пропозиції Учасником строк дії реєстраційного посвідчення подовжений наказом МОЗ України на один рік з дати закінчення строку дії реєстраційного посвідчення лікарського засобу та/або на строк дії воєнного стану, та/або на шість місяців з дня припинення або скасування воєнного стану,
АБО строк дії реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, який закуповується особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, що діяло до 1 квітня 2023 р., продовжений до введення в дію Закону України «Про лікарські засоби» від 28 липня 2022 р. № 2469-IX виключно для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я,
Учасник надає копію реєстраційного посвідчення на лікарський засіб, термін дії якого сплив, ТА роздруківку з Державного реєстру лікарських засобів України або витяг з відповідного наказу МОЗ України з інформацією про продовження строку дії такого реєстраційного посвідчення».

У складі Пропозиції ТОВ «УКРФАРМГРУП» містяться зокрема:
1) Довідка про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі вих. № 0305/05 від 03.05.2024 (файл «2. Довідка технічні, якісні, кількісні характеристики.pdf»), у якій зазначено зокрема:
Торгова** назва
ЕВЕРОНАТ
Виробник, країна виробника
Натко Фарма Лімітед, Індія
2) Лист Державного підприємства «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України» від 03.05.2024 № 1192/1-5 (файл «6.1 Відповідність вимогам щодо реєстрації ЛЗ.pdf»), у якому зазначено зокрема:
«Матеріали щодо реєстрації зазначеного лікарського засобу включені до переліку лікарських засобів, що пропонуються до державної реєстрації від 03.05.2024 р».
3) Гарантійний лист ТОВ «УКРФАРМГРУП» вих. № 0305/05 від 03.05.2024 (файл «6.1 Відповідність вимогам щодо реєстрації ЛЗ.pdf»), у якому зазначено зокрема:
«ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРФАРМГРУП» повідомляє, що запропонований нами лікарський засіб ЕВЕРОНАТ, таблетки по 5 мг; по 7 таблеток у блістері; по 4 блістери в картонній коробці, виробництва Натко Фарма Лімітед, Індія рекомендовано до державної реєстрації в Україні терміном на 5 років на засіданні Науково-експертної Ради Центру від 02.05.2024. матеріали щодо реєстрації зазначеного лікарського засобу включені до переліку лікарських засобів, що пропонуються до державної реєстрації від 03.05.2024».
У Пропозиції ТОВ «УКРФАРМГРУП» відсутня інформація про реєстрацію лікарського засобу ЕВЕРОНАТ в Україні та документи, що підтверджують реєстрацію лікарського засобу ЕВЕРОНАТ.

Лікарський засіб ЕВЕРОНАТ, таблетки по 5 мг був зареєстрований наказом МОЗ України від 07.05.2024 № 794 «Про державну реєстрацію (перереєстрацію) лікарських засобів (медичних імунобіологічних препаратів) та внесення змін до реєстраційних матеріалів», а реєстраційне посвідчення № UA/20466/01/01 на лікарський засіб ЕВЕРОНАТ, таблетки по 5 мг було оформлено 08.05.2024, отже факт його державної реєстрації був засвідчений лише 08.05.2024.
Тобто, на дату подання тендерних пропозицій 07.05.2024 процедура реєстрації лікарського засобу ЕВЕРОНАТ в Україні не була завершена, і він не мав реєстраційного посвідчення.

Відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Вимоги тендерної документації передбачали, що запропонований до постачання лікарський засіб має бути зареєстрованим в Україні на дату подання тендерної пропозиції (тобто на 07.05.2024), а учасник мав надати копію чинного реєстраційного посвідчення на лікарський засіб. Наказ МОЗ України про реєстрацію лікарського засобу ЕВЕРОНАТ видано 07.05.2024, а реєстраційне посвідчення у свою чергу оформлено лише 08.05.2024, тобто невідповідності у Пропозиції ТОВ «УКРФАРМГРУП» усунені не були, процедура державної реєстрації лікарського засобу завершена не була, лікарський засіб не мав реєстраційного посвідчення на дату подання тендерних пропозицій, і Замовник був зобов’язаний відхилити Пропозицію ТОВ «УКРФАРМГРУП».

Відповідно до пункту 26 Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2005, на підставі поданої заявником заяви, висновків Центру МОЗ у строк, що не перевищує 10 робочих днів, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації лікарського засобу.
Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 267, МОЗ у межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує та контролює їх виконання.
Відповідно до пункту 90 Інструкції з діловодства у Міністерстві охорони здоров’я України, затвердженої наказом МОЗ України від 25.02.2014 № 143, накази видаються як рішення організаційно-розпорядчого чи нормативного характеру.
Отже, рішення про реєстрацію лікарського засобу в Україні оформлюється наказом МОЗ України.

Відповідно до пункту 26 Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2005 факт державної реєстрації лікарського засобу засвідчується реєстраційним посвідченням на лікарський засіб.

Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Рішення Замовника про визначення ТОВ «УКРФАРМГРУП» переможцем Процедури закупівлі та про намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП» порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, а також порушує права і законні інтереси Скаржника.
Визначення ТОВ «УКРФАРМГРУП» переможцем Процедури закупівлі та намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП» спотворює суть проведення процедури відкритих торгів, оскільки надає можливість учасникам не просто виправляти невідповідності у тендерних пропозиціях, а змінювати свої тендерні пропозиції протягом щонайменше 20 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції, дозволяючи при цьому додатково надавати документи, які не існували і не могли існувати станом на дату, встановлену як кінцевий строк подання тендерних пропозицій, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Таким чином, рішення Замовника про визначення ТОВ «УКРФАРМГРУП» переможцем Процедури закупівлі та про намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП» суперечить частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Скаржник вважає, що його права і законні інтереси можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «УКРФАРМГРУП» переможцем Процедури закупівлі та про намір укласти договір з ТОВ «УКРФАРМГРУП», а також зобов’язання Замовника прийняти рішення про відхилення Пропозиції ТОВ «УКРФАРМГРУП».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Оскарження умов тендерної документації

Номер: 42ed2e2a034c43c4b4c2235a84fe8d28
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-26-010884-a.b1
Назва: Оскарження умов тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2024 15:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 17.05.2024 13:23
Автор: ТОВ "ДНІПРОФАРМАЦІЯ", Катерина Кізенко +380968274798 dneprofarmatsiya@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e25bd07f91f547fab302ea03e068b6c4
Заголовок пункту скарги: Вимога Замовника щодо терміну надання документів для укладання договору
Опис заперечення: Вимога Замовника щодо надання документів для укладання договору, у термін 3 робочих дня, є такою що не відповідає нормам діючого законодавства у сфері публічних закупівель та обмежує наші права, які передбачені нормами діючого законодавства.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Вимога Замовника щодо надання документів для укладання договору, у термін 3 робочих дня, є такою що не відповідає нормам діючого законодавства у сфері публічних закупівель та обмежує наші права, які передбачені нормами діючого законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1c933c1a2d89439f9c3155e79e28a521
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо інформування про відправлення продукції
Опис заперечення: З огляду на те, що термін постачання продукції передбачено Замовником до 20.05.2026 року, вимога щодо надання постачальником переліку вказаних у цьому пункті документів «не менше ніж за 14 (чотирнадцять) робочих днів до дати запланованої відправки продукції в пункт призначення» виглядає такою, що обмежує постачальника у термінах наданнях таких документів, оскільки постачання продукції заплановано різними партіями, у різні роки. Тобто вимога щодо надання документів «не менше ніж за 14 (чотирнадцять) робочих днів до дати запланованої відправки продукції в пункт призначення» виглядає такою, що обмежує постачальника у термінах наданнях таких документів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови договору
Тип порушення: Інші умови договору
Опис суті пункту скарги: З огляду на те, що термін постачання продукції передбачено Замовником до 20.05.2026 року, вимога щодо надання постачальником переліку вказаних у цьому пункті документів «не менше ніж за 14 (чотирнадцять) робочих днів до дати запланованої відправки продукції в пункт призначення» виглядає такою, що обмежує постачальника у термінах наданнях таких документів, оскільки постачання продукції заплановано різними партіями, у різні роки. Тобто вимога щодо надання документів «не менше ніж за 14 (чотирнадцять) робочих днів до дати запланованої відправки продукції в пункт призначення» виглядає такою, що обмежує постачальника у термінах наданнях таких документів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 059cb23549a6487f894594909fc6d6d7
Заголовок пункту скарги: Вибір процедури закупівлі для
Опис заперечення: Згідно з пунктом 11-1 Особливостей «Замовники здійснюють закупівлі лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів за переліком згідно з додатком 1, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407), з урахуванням положень, визначених цими особливостями.»
Відповідно додатку 1 Особливостей ПЕРЕЛІК лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів, закупівля яких здійснюється закладами охорони здоров’я, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій з використанням електронного каталогу, містить препарат Еверолімус.
Дана вимога передбачає придбавання продукту Еверолімус шляхом використання електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822. Натомість Замовником оголошені відкриті торги з особливостями.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Такий підхід Замовника при формування закупівлі порушує норми діючого законодавства у сфері публічних закупівель та значно ускладнює підготовку та участь у процедурі Скаржнику, як потенційному учаснику. Також звертаємо Вашу увагу на те, що запровадження державою електронного каталогу мало на меті, серед іншого, економію державних коштів шляхом більш ширшої конкуренції та економію часу / ресурсів Замовника та Учасника, шляхом значного зменшення усіх процедурних термінів. Тобто, недотримання норм щодо обов’язкового проведення закупівлі через електронний каталог, порушує норми діючого законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: d53d3b9b365645e9b3566b66f458dfb7
Заголовок пункту скарги: Умови перерахунку ціни для учасників-резидентів України передбачені Проєктом договору
Опис заперечення: Вимоги Замовника щодо перерахунку ціни згідно Проєкту договору є дискримінаційними, такими що обмежують наші права та погіршують становише учасників резедентів у даній процедурі закупівлі. У відповідності до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. При цьому статтею 5 цього ж Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови договору
Тип порушення: Інші умови договору
Опис суті пункту скарги: Вимоги Замовника щодо перерахунку ціни згідно Проєкту договору є дискримінаційними, такими що обмежують наші права та погіршують становише учасників резедентів у даній процедурі закупівлі. У відповідності до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. При цьому статтею 5 цього ж Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації