• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Тверде паливо (вугілля кам’яне, напівбрикети торф’яні, брикети паливні деревні)

Завершена

630 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 150.00 UAH
Період оскарження: 26.04.2024 11:45 - 25.05.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Просимо здійснити ретельну перевірку поданих документів переможця

Номер: 009948d5fb504035a38d46a03ba71ed2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-26-004503-a.a2
Назва: Просимо здійснити ретельну перевірку поданих документів переможця
Вимога:
Шановний Замовнику! Існує вірогідність що Вам пропонують поставку вугілля яке отримане у незаконий спосіб. Прошу ознайомитися із доданим листом. Та здійснити ретельну перевірку поданих документів переможця.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Приватне підприємство «Рівнеенергопотенціал», якого було визначено переможцем повністю відповідає вимогам Тендерної документації
Статус вимоги: Не задоволено
Задовільнена: Ні
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Про порушення законодавства про публічні закупівлі. Тендерна документація у редакції, опублікованій у електронній системі публічних закупівель 10 квітня 2024 року, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям.

Номер: a2ea4457b9f94e52bdde33b64c52d4ef
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-26-004503-a.a1
Назва: Про порушення законодавства про публічні закупівлі. Тендерна документація у редакції, опублікованій у електронній системі публічних закупівель 10 квітня 2024 року, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2024 17:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.05.2024 10:44
Дата виконання рішення Замовником: 23.05.2024 10:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни внесено
Автор: ФОП "ШЕВЧЕНКО МАРІЯ БОГДАНІВНА", МАРІЯ ШЕВЧЕНКО +380937453667 fop_shevchenkom@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7d261ce8bb4142fa8d7a59b041601028
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна та незаконна умова тендерної документації.
Опис заперечення: В додатку 4 до тендерної документації Замовник зазначає: «Якість вугілля кам’яного марки ДГ (13-100), що буде постачатися замовнику, повинна відповідати показникам зазначеним в таблиці вище, та підтверджуватися наданням в складі тендерної пропозиції протоколу випробування, виданого на ім’я виробника (учасника, постачальника), якій підтверджує якість продукції, що постачається, виданого незалежною лабораторією, яка зареєстрована в реєстрі НААУ (підтверджується наданням в складі тендерної пропозиції атестату про акредитацію лабораторії та сферу акредитації, завірені «мокрою» печаткою цієї установи, яка видала документи на якість), дійсний на дату розкриття пропозицій.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.

У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом.

Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного для побутових потреб є виключно ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).

Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації.

Отже єдиний документ, який може вимагати замовник є сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та посвідчення якості.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 067f3a2b1fc042749d1181f3e1f0622a
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна та незаконна умова тендерної документації
Опис заперечення: В додатку 4 до тендерної документації Замовник зазначає: «З метою підтвердження якості та марочної приналежності вугілля, учасник, з яким буде укладено договір про закупівлю, зобов’язується надавати по мірі поставок копії сертифікатів (посвідчень/протоколів випробування) якості на кожну партію товару, що постачається.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.

У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом.

Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній пропозиції зазначає: 1. Вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) за своїми характеристиками має відповідати діючому державному стандарту ДСТУ 7146:2010

Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного для побутових потреб є виключно ДСТУ 7146:2010.

Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.

Відповідно до п.п.7.3, 7.4 ДСТУ 7146:2010, партію вугілля вважають прийнятою до відправлення, якщо від неї відібрано об’єднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096 та оформлено посвідчення якості.
У посвідченні якості зазначають:
назву підприємства-виробника;
назву продукції (марку вугілля, розмір кусків вугілля);
назву споживача та дату відправлення;
номер і дату договору про постачання;
номери вагонів або інших транспортних засобів;
масу нетто;
результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту;
позначення цього стандарту

Виходячи з чого вказане ДСТУ не передбачає документів, які вимагаються Замовником. Це суперечить нормам ДСТУ 7146:2010, а як наслідок і порушує вимоги п. 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 07291650e0814703b0b6bd210d0cb360
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна та незаконна умова тендерної документації
Опис заперечення: В додатку 4 до тендерної документації Замовник зазначає: «Якість напівбрикетів торф’яних, що будуть постачатися замовнику, повинна відповідати зольності, вологості, механічній міцності, теплоті згорання, розмірам, що вказані, та повинна відповідати діючим РСТ УРСР 1297-82, підтверджується наданням в складі тендерної пропозиції копії (оригіналу) сертифікату чи паспорту якості чи інших документів, видані в IV кварталі 2023 року або у 2024 році на ім’я учасника торгів або виробника (постачальника, продавця, тощо), які підтверджують якість продукції, що постачається, виданого незалежною лабораторією, яка зареєстрована в реєстрі НААУ (підтверджується наданням в складі тендерної пропозиції діючих, на момент подання тендерної пропозиції, атестату про акредитацію лабораторії та сферу акредитації лабораторії, яка видала документи на якість).»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Звертаємо вашу увагу, що Замовник у тендерній пропозиції зазначає: 2. Напівбрикети торф’яні за своїми характеристиками мають відповідати діючому державному стандарту РСТУРСР1297-82

У відповідності до пункту 2.1 розділу 2 Правила приймання стандарту РСТУРСР 1297-82 передбачено, що приймальний контроль напівбрикетів у виробника здійснює інспекція "Укрінспаливо" партіями згідно ГОСТ 13674. На кожну партію продукції видається документ про якість.

Документом про якість який видає Українська інспекція по контролю якості торф’яної продукції і паливних брикетів "Укрінспаливо" за результатами інспекції (перевірки) якості напівбрикетів у виробників або замовників є - Сертифікат якості.

Окрім того пунктом 5.2 РСТ УРСР 1297-82 передбачено, що гарантійний термін зберігання - 12 місяців з дня видачі паспорту.

Ба бльше, РСТ УРСР 1297-82 не передбачає отримання документів, які вимагаються Замовником.
Акцентуємо Вашу увагу на тому, що стандарт не містить вимоги, щоб такий документ було видано акредитованою лабораторією, а також вказаний РСТ УРСР 1297-82 не містить інформації про те в якому кварталі повинен бути виданий такий документ.

Отже навіть якщо виробник надасть такий документ на свою продукцію, що буде відповідати вимогам РСТ УРСР 1297-82, але за даних умов замовника це не буде відповідати додатковим вимогам встановленим у тендерній документації.

За таких умов вимоги Замовника не узгоджуються з приписами національного стандарту, а як наслідок дії Замовника порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: c5ce1d56435b43549c8c7d903aa673e2
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна та незаконна умова тендерної документації
Опис заперечення: В додатку 4 до тендерної документації Замовник зазначає: «Якість брикетів паливних, що будуть постачатися замовнику, повинна відповідати зольності, вологості, щільності, теплоті згорання, лінійним розмірам (довжина, ширина (діаметр), товщина, радіус закруглення на ребрах брикетів, вмісту дрібних частинок, вмісту домішок, насипній щільності, та підтверджується наданням в складі тендерної пропозиції копій (оригіналів) сертифікатів чи паспортів якості чи іншими документами (видані в IV кварталі 2023 року або у 2024 році на ім’я учасника торгів або виробника (постачальника, продавця, тощо), які підтверджують якість продукції, що постачається, виданого незалежною лабораторією, яка зареєстрована в реєстрі НААУ (підтверджується наданням в складі тендерної пропозиції діючих, на момент подання тендерної пропозиції, атестату про акредитацію лабораторії та сферу акредитації лабораторії, яка видала документи на якість).»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року No 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.

У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

На сьогодні національним стандартом для паливних брикетів з деревини твердих порід є ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини.
ДСТУ 8358:2015 не передбачає отримання документів, які вимагаються Замовником.
Акцентуємо увагу на тому, що стандарт не містить вимоги, щоб такий документ було видано акредитованою лабораторією, а також вказаний ДСТУ не містить інформації про те в якому кварталі повинен бути виданий такий документ. Навпаки ДСТУ передбачає, що контроль здійснює підприємство-виробник, яке і здійснює аналіз, створює документ про якість.

Отже виробник може надати такий документ, що буде відповідати вимогам ДСТУ 8358:2015, але не буде відповідати додатковим вимогам встановленим замовником у документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: a13579aa8cd14a57a597cafbce9ceff1
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна та незаконна умова тендерної документації
Опис заперечення: В додатку 4 до тендерної документації Замовник зазначає: «Брикети паливні деревні за своїми характеристиками мають відповідати діючому державному стандарту ДСТУ 8358:2015.
національним стандартом для брикетів паливних вказано, що вміст дрібних частинок має бути менше 15 мм, а не 3 мм, як вимагається в тендерній документації.

Проте замовник в тендерній документації встановив вимогу для брикетів паливних - вміст дрібних частинок розміром менше ніж 3 мм, % - не більше 8%. Оскільки, Замовник проводить процедуру закупівлі на товар – Брикети паливні, то і показники щодо вмісту дрібних частинок повинні відповідати паливним брикетам а не пелетам (гранулам).

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Така вимога Замовника є дискримінаційними та не відповідають вимогам відповідного національного стандарту. А також зважаючи на те, що такий показник є надмірно жорстоким для такого продукту, тому пропозиції учасників які повністю відповідають нормам встановленим ДСТУ 8358:2015, будуть відхилені через встановлення замовником дискримінаційних вимог в частині допустимого показника вмісту дрібних частинок.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: b94e14addc10447093f5d7f06fefb6ef
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна та незаконна вимога тендерної документації
Опис заперечення: В додатку 4 до тендерної документації Замовник зазначає: «Учасник повинен використовувати систему менеджменту (управління) якістю стосовно послуг торгівлі твердим паливом. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, у сфері оптової торгівлі твердим паливом, що засвідчує використання учасником вказаної системи управління якістю, який виданий учаснику та дійсний на момент подання.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.

У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Повідомляємо, що предметом закупівлі є Тверде паливо (вугілля кам’яне, напівбрикети торф’яні, брикети паливні деревні).

Для даних товарів діють наступні національні стандарти:

Для вугілля кам’яного – ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови»
Для напівбрикетів торф’яних – РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови»
Для брикетів паливних – ДСТУ 8358-2015 «Брикети та гранули паливні з деревинної сировини»

Жоден з вищенаведених національних стандартів не передбачає використовувати систему менеджменту (управління) якістю стосовно послуг торгівлі твердим паливом.

А також жоден з цих національних стандартів не передбачає надання сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, у сфері оптової торгівлі твердим паливом, що засвідчує використання учасником вказаної системи управління якістю, який виданий учаснику та дійсний на момент подання.»

Отже, така вимога Замовника є дискримінаційними та не відповідають вимогам відповідних національних стандартів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації