• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація.«Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №26 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м.Миколаїв, вул.Чайковського, 11-А»

Завершена

2 653 542.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 535.42 UAH
Період оскарження: 25.04.2024 18:08 - 22.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника про неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ"

Номер: 03c05443ec994beda97cb177b214e942
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-25-012034-a.c3
Назва: Скарга на рішення Замовника про неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ"
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.06.2024 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.06.2024 14:44
Дата виконання рішення Замовником: 24.06.2024 12:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником скасувано рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація. «Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №26 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Чайковського, 11-А» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Таким чином Замовник виконав Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.06.2024 №10574-р/пк
Автор: ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", Пасісніченко Борис +380686048880 radar.tender@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 63f727eac4ff42a3aa670bd982169abe
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення пропозиції ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» згідно Протокольного рішення (Протоколу) № 79/05/24-ВТ від 31.05.2024 року уповноваженої особи з публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 31.05.2024 року Замовник оприлюднив Протокольне рішення (Протокол) № 79/05/24-ВТ від 31.05.2024 року уповноваженої особи з публічних закупівель, згідно якого було прийнято рішення відхилити пропозицію ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» (додається до скарги, додаток №1).
Ми, як Учасник даної процедури закупівлі категорично не погоджуємось з рішенням Замовника та вважаємо його незаконним, таким, що порушує наші законні права та інтереси, а також принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, свідчить про упереджене ставлення та необ’єктивність в його діях. Детально ознайомившись з підставами для відхилення, вважаємо дане рішення незаконним, адже документи ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» наявні у повному обсязі та повністю відповідають умовам тендерної пропозиції.
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції, неправомірне відхилення пропозиції ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ».
Керуючись п.59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) : «Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.»
ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ" реалізує своє право на подання скарги у встановлені законом строки.
Детально ознайомившись з причинами відхилення пропозиції ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", хочемо зазначити про неправомірні дії Замовника при дискваліфікації нашої пропозиції як учасника, а саме:


1. Зазначеною підставою для відхилення пропозиції ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ" є наступне:
«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника, на підставі службової записки головного спеціаліста відділу інженерно кошторисної роботи Ольги Нев'янцевої, було виявлено недоліки, а саме:

1. Згідно вимог тендерної документації, а саме відповідно до Технічного завдання наведеного в Додатку 5 В очікуваній вартості закупівлі Замовник враховує :
- кошти на покриття ризику учасників будівництва у розмірі 50% від розрахунку отрима-ного на дану статтю витрат (Настанова з визначення вартості будівництва п.4.40 ).
- кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірі 50% від витрат, передбачених в інвесторському кошторисі.
Проте, Учасником у зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта не були включені витрати на покриття ризику та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Враховуючи вищевикладене, Учасником ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ" при визначені Договірної ціни своєї пропозиції не дотримані нормативи по визначенню вартості робіт згідно вимог Технічного завдання. Ціна тендерної пропозиції Учасника не відповідає вимогам державних будівельних норм, передбачених Технічним завданням згідно Додатку 5.
Таким чином. Тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.»

ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ" не може погодитися з таким рішенням Замовника та вважає дії Замовника такими, що порушують наші права та інтереси, а також зазначені дії Замовника порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей. Причина Замовника щодо дискваліфікації ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» є неправомірною та незаконною з огляду на наступне:

Згідно вимог Додатку 5 до тендерної документації «Технічне завдання» (зі змінами) (додається до скарги, додаток №2) Замовником було зазначено інформацію що стосується опублікованої кошторисної документації та встановлено вимоги щодо формування учасниками кошторисної документації):
«1. В очікуваній вартості закупівлі Замовник враховує :
- кошти на покриття ризику учасників будівництва у розмірі 50% від розрахунку отриманого на дану статтю витрат (Настанова з визначення вартості будівництва п.4.40 ).
- кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірі 50% від витрат, передбачених в інвесторському кошторисі.

В очікуваної вартості закупівлі не враховані витрати на вiдрядження працiвникiв будівельних органiзацiй на об'єкт будівництва, так як проєктно –кошторисною документацією дані витрати не передбачені.

Примітки:
Договірна ціна встановлюється твердою.
Учасники повинні надати в складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, а саме:
1. Кошторисну документацію (розраховану згідно Настанови з визначення вартості будівництва), виконану у програмному комплексі АВК-5, яку слід подати у сканованому вигляді, підписану уповноваженою особою учасника та підписану і скріплену печаткою сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, та яка повинна містити інформацію про відповідність запропонованих учасником послуг встановленим кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до інформації, розміщеної в Додатку № 5 до тендерної документації. Кошторисна документація пропозиції повинна містити наступні документи:
- Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
- Об’єктний кошторис;
- Локальні кошториси на будівельні роботи, локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю;
- Підсумкова відомість ресурсів до локальних кошторисів;
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва;
- Договірна ціна (розрахунок в електронному форматі «imd» програмного комплексу, який використовується Учасником для складання кошторисної документації та у форматі PDF);
- розрахунок 1-4;
- Пояснювальна записка;
- Відомість обсягів робіт;
- Розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Орієнтовний календарний план виконання робіт.
-В розрахунках вартості прийняти середньомісячну тривалість робочого часу (люд-год ) згідно діючих Указів Президента, з урахуванням змін.»

На виконання зазначених вимог учасником ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» в складі пропозиції надано: кошторисну документацію згідно переліку Замовника (файли «87. кошториси частина 1.pdf», «1.imd», «88. кошториси частина 2.pdf», «archive24-05-23.zip.xml.zip» додаються до скарги, додаток 3 ), яка повністю відповідає встановленим Замовником вимогам, з огляду на наступне:
По-перше, згідно вимог Додатку 5 до тендерної документації «Технічне завдання» (зі змінами) зазначається, що:
«1. В очікуваній вартості закупівлі Замовник враховує :
- кошти на покриття ризику учасників будівництва у розмірі 50% від розрахунку отриманого на дану статтю витрат (Настанова з визначення вартості будівництва п.4.40 ).
- кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірі 50% від витрат, передбачених в інвесторському кошторисі.»

Тобто, як бачимо, згідно вимог Додатку 5 до тендерної документації «Технічне завдання» (зі змінами) зазначено інформацію, що в очікуваній вартості закупівлі ЗАМОВНИК (а не УЧАСНИК) враховує кошти на покриття ризику та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Отже, вимогами Додатку 5 до тендерної документації «Технічне завдання» (зі змінами) НЕ БУЛО встановлено вимогу про те, що саме Учасник процедури закупівлі має врахувати:
«- кошти на покриття ризику учасників будівництва у розмірі 50% від розрахунку отриманого на дану статтю витрат (Настанова з визначення вартості будівництва п.4.40 ).
- кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірі 50% від витрат, передбачених в інвесторському кошторисі.»

Враховуючи викладене, Учасник ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» не зобов'язаний був враховувати у кошторисній документації кошти на покриття ризику та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, з огляду на відсутність встановлених вимог у тендерній документації за даною процедурою закупівлі.
Враховуючи викладене, Пропозиція ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.

По-друге, згідно вимог Додатку 5 до тендерної документації «Технічне завдання» (зі змінами) зазначається, що:
«Учасники повинні надати в складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, а саме:
1. Кошторисну документацію (розраховану згідно Настанови з визначення вартості будівництва), виконану у програмному комплексі АВК-5, яку слід подати у сканованому вигляді, підписану уповноваженою особою учасника та підписану і скріплену печаткою сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, та яка повинна містити інформацію про відповідність запропонованих учасником послуг встановленим кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до інформації, розміщеної в Додатку № 5 до тендерної документації. Кошторисна документація пропозиції повинна містити наступні документи:
- Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
- Об’єктний кошторис;
- Локальні кошториси на будівельні роботи, локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю;
- Підсумкова відомість ресурсів до локальних кошторисів;
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва;
- Договірна ціна (розрахунок в електронному форматі «imd» програмного комплексу, який використовується Учасником для складання кошторисної документації та у форматі PDF);
- розрахунок 1-4;
- Пояснювальна записка;
- Відомість обсягів робіт;
- Розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів;
- Орієнтовний календарний план виконання робіт.
-В розрахунках вартості прийняти середньомісячну тривалість робочого часу (люд-год ) згідно діючих Указів Президента, з урахуванням змін.»

На виконання зазначених вимог учасник ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» в складі пропозиції надав: кошторисну документацію згідно переліку Замовника (файли «87. кошториси частина 1.pdf», «1.imd», «88. кошториси частина 2.pdf», «archive24-05-23.zip.xml.zip» додаються до скарги, додаток 3 ), яка повністю відповідає встановленим Замовником вимогам. А також зазначаємо, що кошторисна документація ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» розрахована згідно Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі — Настанова з визначення вартості будівництва) (додається до скарги, додаток 4).

Згідно п.5.31 Настанови з визначення вартості будівництва з урахуванням Зміни №3 затвердженої Наказом від 22.09.2023 року №854:
«5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) МОЖУТЬ ВРАХОВУВАТИСЯ кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни — в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способивиконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.»

Таким чином, зі змін, що були внесені, вбачається, що в новій редакції Настанови з визначення вартості будівництва відсутній прямий обов’язок учасника включати в склад ціни пропозиції кошти на покриття ризиків.

Також згідно п.5.33. Настанови з визначення вартості будівництва з урахуванням Зміни №3 затвердженої Наказом від 22.09.2023 року №854:
«5.33.У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) МОЖУТЬ ВРАХОВУВАТИСЯ кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.»

Таким чином, зі змін, що були внесені, вбачається, що в новій редакції Настанови з визначення вартості будівництва відсутній прямий обов’язок учасника включати в склад ціни пропозиції кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Повідомляємо, що у договірній ціні (стор.2-3 файлу файли «87. кошториси частина 1.pdf») нами враховано кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у розмірах 0,00000, що повністю відповідає положенням Настанови з визначення вартості будівництва з урахуванням Змін.
Крім того, зазначаємо, що вимогами тендерної документації Замовника НЕ було встановлено вимоги про те, що у зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта мають бути включені витрати на покриття ризику та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.

Таким чином, пропозиція ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» повністю відповідає вимогам тендерної документації та положенням Настанови з визначення вартості будівництва.
Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.

Наголошуємо, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 р. тендерний комітет/Уповноважена особа Замовника зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За власною ініціативою тендерний комітет/Уповноважена особа не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про тендерний комітет, як наслідок ігнорувати очевидне невиконання вимог за тендерною документацією учасником процедури закупівлі. Уповноважена особа здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації в межах поданих документів учасниками торгів та з урахуванням вимог законодавства України.
Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 72, 73, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника грубо порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку.
Прийняте рішення Замовника порушують права Товариства з обмеженою відповідальністю «РАДАР-ПІВДЕНЬ» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель.
Вважаємо, що Замовник - Управлінням капітального будівництва Миколаївської міської ради, незаконно відхиливши пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «РАДАР-ПІВДЕНЬ», продемонстрував дискримінаційний підхід до розгляду тендерних пропозицій та порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону, зокрема, щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, чим було грубо порушено наші законні права й інтереси, як учасника процедури закупівлі; проявив упереджене ставлення, а також необ’єктивний розгляд тендерних пропозицій.




Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 9cc767e728ef44b7b4cb02b7ec96e0b0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-25-012034-a.a2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2024 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.05.2024 12:36
Дата виконання рішення Замовником: 20.05.2024 16:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконанання РІШЕННЯ № 8421-р/пк-пз від 13.05.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель , Замовником Управління капітального будівництва Миколаївської міської ради внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація. "Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №26 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м.Миколаїв, вул.Чайковського, 11-А", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-25-012034-a, з метою усунення порушень. РІШЕННЯ № 8421-р/пк-пз від 13.05.2024 виконано Замовником.
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e5b78803caaa483ba706cb3aa585efee
Заголовок пункту скарги: У Додатку 1 п.3 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предмету закупівлі договору (договорів) встановлена вимога :Ціна аналогічного договору повинна становити не менше 70 відсотків від очікуваної вартості даної закупівлі. »
Опис заперечення: У Додатку 1 п.3 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предмету закупівлі договору (договорів) встановлена вимога
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: Отже, у цьому розумінні, сума аналогічного договору має бути не менше 1 857 479,40 грн.. В той час, коли статтею 16 Закону передбачено наявність в учасників досвіду виконання договору. Тобто, Законом не передбачена на яку суму має бути виконаний договір, який відсоток має становити аналогічний договір від суми закупівлі.
Відповідно до ст 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).

Звертаємо увагу, що вимога того, що ціна аналогічного договору повинна становити не менше 70 відсотків від очікуваної вартості даної закупівлі є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі. Так як участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, в яких в наявності є повністю виконані аналогічні договори.
ТОВ «ТОП ФАЄР» має аналогічний досвід з виконання робіт з капітального ремонту системи пожежної сигналізації, проте ціна нашого аналогічного договору становить 919 996,00 грн.

Замовник самостійно та протиправно визначив, що ціна аналогічного договору повинна становити не менше 70 відсотків від очікуваної вартості даної закупівлі.

Між ТОВ «ТОП ФАЄР» та КНП «Міська лікарня №6 «Запорізької міської ради укладено Договір підряду №6КР-2023 від 24.04.20243 р., предметом договору є Роботи по об’єкту “ Капітальний ремонт системи порошкового пожежогасіння, системи адресної пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей. Згідно даного Договору, загальна вартість робіт по даному договору складає - 919 996, 00 грн.

Отже, у ТОВ «ТОП ФАЄР» є досвід виконання договорів за аналогічним предметом закупівлі. Проте, ми як потенційний учасник не можемо прийняти участь у даній закупівлі, так як, ціна нашого аналогічного договору складає менше ніж 70 відсотків від очікуваної вартості даної закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1c9bcbb6e79b4ebd91985f401b566035
Заголовок пункту скарги: вимога надати: «Витяг з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР), та/або Свідоцтво про державну реєстрацію нового зразка».
Опис заперечення: У Додатку 1 Розділі 3 п. 12 Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним
Відповідно до постанови КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» відновлено доступ до відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тому наданий час дані відомості містяться у відкритих єдиних державних реєстрах https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search
За таких умов, зазначені вимоги Документації щодо надання відповідних документів не узгоджуються з вимогами Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації

Номер: f466c056d4304b21b613b423b5f6ffdd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-25-012034-a.b1
Назва: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації
Скарга:
СКАРГА СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація.«Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №26 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м.Миколаїв, вул.Чайковського, 11-А» вчинене уповноваженою особою УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі – Замовник) по предмету закупівлі: «ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація.«Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №26 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул.Чайковського, 11-А»», за ідентифікатором UA-2024-04-25-012034-a, очікувана вартість закупівлі 2 653 542,00 грн., за адресою www.prozorro.gov.ua (надалі – Процедура закупівлі).
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 30.04.2024 12:49
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА", Литвин Володимир 380507037753 Alena.budperspektyva@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4c41ce41e8ab4811bf68668398048382
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі «ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація.«Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №26 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м.Миколаїв, вул.Чайковського, 11-А»
Опис заперечення: Керуючись абзацом 2 пункту 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Постанова), Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» (надалі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА», Скаржник), реалізує це право.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржником виявлено умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» на участь в закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до п.2.2. Додатку №1 до тендерної документації вимагається надання у складі тендерної пропозиції:
«• діючі медогляди на керівника та виконавців робіт, довідка про проходження наркологічного та психіатричного оглядів.»

Вимога щодо надання діючих медоглядів, довідки про проходження наркологічного та психіатричного оглядів на керівника є для нас дискримінаційною з огляду на наступне.

Даний вид робіт/послуг виконується на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови).

Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до пункту 14,15 Ліцензійних умов ліцензіат повинен відповідати наступним кадровим вимогам:
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.

Ми маємо керівника робіт, виконавців робіт, які мають відповідну кваліфікацію та досвід.
Таким чином, ми можемо виконати даний вид робіт/послуг, які є предметом даної закупівлі, але не можемо прийняти участь в даній закупівлі, оскільки вимагається надати діючі медогляди на керівника, довідку про проходження наркологічного та психіатричного оглядів.

Просимо внести зміни до тендерної документації та виключити надання діючих медоглядів, довідку про проходження наркологічного та психіатричного оглядів саме на керівника.

ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» є потенційним учасником даної закупівлі, має кваліфікованих працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання даного виду робіт/послуг. Для нас, як учасника, дана вимога є дискримінаційною, оскільки, ми маємо усіх необхідних працівникфів, як це і вимагається ліцензійними умовами.

Документальне підтвердження/докази:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 « Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text
- Диплом на керівника робіт, посвідчення про отримання кваліфікації на виконавців робіт.
3. Відповідно до п.2.2. Додатку №1 до тендерної документації вимагається надання у складі тендерної пропозиції:

«На кожного з виконавців робіт надати копії документів: копію диплому кваліфікованого робітника або копію свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації та копію повідомлення про прийняття працівника на роботу з відміткою, що підтверджує її прийняття відповідним державним органом або з квитанцією №2 у разі подання електронної звітності.»

Вимога щодо підтвердження кваліфікації виконавців робіт тільки дипломом або свідоцтвом є для нас дискримінаційною з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 15 Ліцензійних умов, ліцензіат повинен відповідати наступним кадровим вимогам:
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.

Ми маємо виконавців робіт (електромонтера та налагоджувальника), які мають відповідну кваліфікацію, що підтверджується посвідченнями про отримання кваліфікації.
Таким чином, ми можемо виконати даний вид робіт/послуг, які є предметом даної закупівлі, але не можемо прийняти участь в даній закупівлі, оскільки на підтвердження кваліфікації виконавців робіт вимагається тільки диплом або свідоцтво.

Як доказ надаємо посвідчення про отримання кваліфікації електромонтера, налагоджувальника.

Просимо внести зміни до тендерної документації та надати можливість Учасникам на підтвердження кваліфікації виконавців робіт надавати також посвідчення про отримання кваліфікації, що узгоджується з нормами чинного законодавства України.

ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» є потенційним учасником даної закупівлі, має кваліфікованих працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання даного виду робіт/послуг. Для нас, як учасника, дана вимога є дискримінаційною, оскільки, ми маємо усіх необхідних працівникфів, як це і вимагається ліцензійними умовами.

Документальне підтвердження/докази:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 « Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text
- посвідчення про отримання кваліфікації на виконавців робіт
2. Відповідно до п.3 Додатку №1 до тендерної документації вимагається надання у складі тендерної пропозиції:
«Аналогічним вважається договір з монтажу/капітального ремонту/ реконструкції систем пожежної сигналізації, що виконаний в повному обсязі не раніше 2021 року….
Ціна аналогічного договору повинна становити не менше 70 відсотків від очікуваної вартості даної закупівлі.»

Вимога щодо наявності аналогічного договору, вартість якого повинна становити не менше 70 відсотків від очікуваної вартості даної закупівлі, є для нас дискримінаційною з огляду на наступне.
Ми маємо значний досвід виконаня аналогічних договорів з монтажу систем пожежної сигналізації, що виконаний в повному обсязі не раніше 2021 року, але вартість кожного такого договору становить менше 70 відсотків від очікуваної вартості даної закупівлі.

Таким чином, ми можемо виконати даний вид робіт/послуг, які є предметом даної закупівлі, але не можемо прийняти участь в даній закупівлі, оскільки на підтвердження виконання аналогічного договору є лише надання такого договору, вартість якого повинна становити не менше 70 відсотків від очікуваної вартості даної закупівлі.

Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вимоги в частині щодо зазначення вартості відсотків від очікуваної вартості даної закупівлі.

Документальне підтвердження/докази:
- Аналогічний договір з Виконавчим комітетом Зеленодольської міської ради, акти виконаних робіт, відгук.
1. Відповідно до п.2.2. Додатку №1 до тендерної документації вимагається надання у складі тендерної пропозиції:
«Керівник робіт повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”,. Стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років, що підтверджується копією диплому про освіту та послужним списком» .

Вимога щодо підтвердження стажу роботи тільки послужним списком є для нас дискримінаційною з огляду на наступне.
Послужний список – це документ особової справи осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту з перевіреною інформацією про місця, посади та стаж роботи, є формою обліку кадрів в органах і підрозділах цивільного захисту.
Згідно з пунктом 3.1 Розділу ІІІ Правил оформлення і ведення особової справ осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту Наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 18.10.2013 № 656 «Про затвердження Порядку ведення обліку кадрів в органах і підрозділах цивільного захисту та Правил оформлення і ведення особових справ осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту» (далі – Наказ № 656) послужний список – це документ про проходження служби особами рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту. Він складається на підставі паспортних відомостей, перевіреної анкети, автобіографії, військового квитка, трудової книжки, документів про освіту, наказів та інших документів кандидата на службу. Послужний список оформлюється у відповідності до Додатку 2 Наказу № 656, а також саме за послужним списком здійснюється підрахунок вислуги років працівника (відпрацьованих років при виході на пенсію).
Зважаючи на вищевикладене, послужний список має тільки особа рядового або начальницького складу органів і цивільного захисту.
Таким чином, прийняти участь в даній закупівлі зможуть лише ті Учасники, які мають керівника робіт, який пройшов службу в органах і підрозділах цивільного захисту.
Предметом даної процедури закупівлі є: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація.«Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №26 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м.Миколаїв, вул.Чайковського, 11-А».
Даний вид робіт/послуг виконується на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови).

Дані Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до пункту 14 Ліцензійних умов ліцензіат повинен відповідати наступним кадровим вимогам:
«14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
- вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
- стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.».

Ми маємо керівника робіт, який має відповідний стаж роботи, що підтверджується трудовою книжкою.
Таким чином, ми можемо виконати даний вид робіт/послуг, які є предметом даної закупівлі, але не можемо прийняти участь в даній закупівлі, оскільки на підтвердження стажу керівника робіт вимагається тільки послужний список.
Як доказ надаємо диплом та трудову книжку на керівника робіт.
Просимо внести зміни до тендерної документації та надати можливість Учасникам на підтвердження стажу роботи керівника робіт подавати як послужний список, так і трудову книжку, що узгоджується з нормами чинного законодавства України.

ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» є потенційним учасником даної закупівлі, має кваліфікованих працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання даного виду робіт/послуг. Для нас, як учасника, дана вимога є дискримінаційною, оскільки, ми маємо усіх необхідних працівників, як це і вимагається Ліцензійними умовами.

Документальне підтвердження/докази:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 « Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text ;
- Диплом, трудова книжка керівника робіт.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації