• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин, дизельне паливо

Кількість: 2 найменування, згідно Технічної специфікації

Завершена

406 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 030.00 UAH
Період оскарження: 25.04.2024 17:41 - 17.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 0f16aa22fc5246018fe04508129a881e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-25-011967-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради «Західноукраїнський спеціалізований дитячий медичний центр» внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом: «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин, дизельне паливо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-25-011967-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання учасником сертифікату (скановану копію оригіналу документу) системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT); 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання учасником гарантійного листа в частині наявності талонів/скретч-карток номіналом 5/10/15/20 літрів в частині наявності номіналу талонів 5 літрів.
Дата розгляду скарги: 09.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.05.2024 17:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.05.2024 17:32
Дата виконання рішення Замовником: 15.05.2024 11:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ внесено зміни в тендерну документацію в частині визначеній мотивувальною частино Рішення.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: d78fd91ff54440b6bdce22e7fb04990b
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання учасником сертифікату (скановану копію оригіналу документу) системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT);
Опис заперечення: 1.1. пункті Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником сертифікату (скановану копію оригіналу документу) системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT):
«• Учасник у складі пропозиції надає скановану копію оригіналу документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 22f50354431e44429a02f16b4c011d87
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання учасником гарантійного листа в частині наявності талонів/скретч-карток номіналом 5/10/15/20 літрів в частині наявності номіналу талонів 5 літрів.
Опис заперечення: 1.2 В підпункті 2 розділу Загальні вимоги Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником гарантійного листа в частині наявності талонів/скретч-карток номіналом 5/10/15/20 літрів:
«2) Талони/скретч-картки повинні бути номіналом 5/10/15/20 літрів та забезпечити право на цілодобовий відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих учасником (надати гарантійний лист)»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Укрнафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС УКРНАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 5 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10/15/20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони/скретч-картки номіналом саме 5 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10/15/20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС Укрнафта за наступними адресами:
м. Львів, вул. Луганська, 2-А Укрнафта
Львівська обл., м. Львів, вул. Хуторівка, 59 Укрнафта
м. Львів, Сихівський район, вул. Гната Хоткевича, буд. 11 Укрнафта
Львівська обл., м. Львів, Франківський р-н, вул. Княгині Ольги, 118 Укрнафта
м. Львів, вул. Кульпарківська, 101 Укрнафта
м. Львів, Франківський район, вул. Володимира Великого, 8 Укрнафта
м. Львів, Шевченківський район, вул. Торф'яна, 8 Укрнафта
м. Львів, Личаківський район, вул. Пластова, 7-А Укрнафта
м. Львів, Личаківський район, вул. Богданівська, 100 Укрнафта
м. Львів, вул. Єрошенка, 17а Укрнафта
м. Львів, вул. Рудненська, 14 Укрнафта
Львівська область, м. Львів, Шевченківський р-н, вул. Т.Шевченка, буд. 300 Укрнафта

За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки на АЗС партнера Скаржника по всій підконтрольній території України та безпосередньо в місті Львів в мережі АЗС Укрнафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 5 літрів.


Документальне підтвердження/докази:
Додаток 2: Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Укрнафта – у ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі укладеного партнерського договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто з АЗС Укрнафта. На умовах договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р.: 1.1. Постачальник приймає на себе зобов’язання передати Покупцю у власність Товар - паливо за довірчим документом – Талоном, а Покупець зобов'язується оплатити і прийняти вказаний Товар; 1.5. Відпуск Товару з АЗС здійснюється за Талоном на отримання Товару, відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 року; 5.2.2. Довірчий документ – Талон є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки Товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених Талонах вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Покупцю Товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в талоні.
Додаток 3: зразки талонів мережі АЗС Укрнафта номіналом 10/15/20 літрів)

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом N 281/171/578/155 від 20.05.2008 року визначено поняття «Талон» - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Вимоги національного стандарту не передбачають обмеження щодо введеного в обігу на АЗС номіналу талонів 5 літрів, а отже така виокремлена вимога Замовника свідчить про наявність дискримінації для Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації