-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-95 та дизельне паливо (в талонах/скретч-картках)
Бензин А-95 та дизельне паливо (в талонах/скретч-картках)
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
25.04.2024 16:52 - 16.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Номер:
147ac881fdba4f50865d51e209d88a1c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-25-011383-a.a1
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.7z 29.04.2024 18:04
- Ліцензія ТОВ БРЕНТ ОЙЛ-98 Пологи 2023 - 2024.pdf 29.04.2024 18:04
- Тендерна документація Бензин 2024р....docx 29.04.2024 18:04
- sign.p7s 29.04.2024 18:05
- рішення від 01.05.2024 № 7715.pdf 01.05.2024 17:02
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.05.2024 № 8196.pdf 09.05.2024 13:05
- рішення від 08.05.2024 № 8196.pdf 10.05.2024 20:05
- лист до АМКУ.pdf 07.05.2024 16:50
- Лист АМКУ.docx 07.05.2024 16:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.04.2024 21:12
Дата розгляду скарги:
08.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.05.2024 17:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.05.2024 20:06
Дата виконання рішення Замовником:
14.05.2024 09:12
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ внесено зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Номер:
cdb6aa29ec924018ab6ceecfb2c72237
Заголовок пункту скарги:
Вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону.
Опис заперечення:
Відповідно до пункту 1 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Постанови і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.».
Відповідно до пункту 7 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно додатку 3 до тендерної документації).
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначені замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.».
Додаток 3 до тендерної документації Замовника містить Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема технічну специфікацію. Додатком 3 встановлено, зокрема:
«Талони повинні бути безстрокової дії та мають бути доступними для обміну на території України та, в обов’язковому порядку - в м.Охтирка, Охтирського району, Сумської області.
Відпуск нафтопродуктів має здійснюватися на запропонованих Учасником стаціонарних АЗС цілодобово, включаючи суботу, неділю, святкові та неробочі дні (за винятком технічних перерв) за потребою Замовника.
…
Учасник має надати довідку з переліком заправних станцій в яких можна використовувати талони, скретч-картки на території України.».
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом із тим, абзацом першим статті 23 Закону встановлено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Відповідно до пункту 7 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (згідно додатку 3 до тендерної документації).
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначені замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.».
Додаток 3 до тендерної документації Замовника містить Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема технічну специфікацію. Додатком 3 встановлено, зокрема:
«Талони повинні бути безстрокової дії та мають бути доступними для обміну на території України та, в обов’язковому порядку - в м.Охтирка, Охтирського району, Сумської області.
Відпуск нафтопродуктів має здійснюватися на запропонованих Учасником стаціонарних АЗС цілодобово, включаючи суботу, неділю, святкові та неробочі дні (за винятком технічних перерв) за потребою Замовника.
…
Учасник має надати довідку з переліком заправних станцій в яких можна використовувати талони, скретч-картки на території України.».
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом із тим, абзацом першим статті 23 Закону встановлено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, щодо закупівлі UA-2024-04-25-011383-a, предметом закупівлі є: «Бензин А-95 та дизельне паливо (в талонах/скретч-картках) (код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти)». Тобто, підставою для отримання Замовником товару, що є предметом закупівлі, безпосередньо на АЗС учасника (постачальника) є талон/скретч-картка.
Замовник у Додатку 3 вимагає від учасників обов’язкової наявності автозаправних станцій (АЗС) на території України, зокрема, в м.Охтирка, Охтирського району, Сумської області, де можна використовувати талони, скретч-картки на території України які мають бути доступними для обміну.
Замовник, встановлюючи до учасників вимогу, що талони повинні бути безстрокової дії та мають бути доступними для обміну на території України та, в обов’язковому порядку – в м.Охтирка, Охтирського району, Сумської області, а також вимогу надання довідки з переліком заправних станцій в яких можна використовувати талони, скретч-картки, встановлює за таких умов до учасників обов’язок мати АЗС на території України та, в обов’язковому порядку – в м.Охтирка, Охтирського району, Сумської області.
Згідно інформації, яка міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), Замовник КИРИКІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА є органом місцевого самоврядування, тобто здійснює діяльність в межах окремої територіальної громади (окремого населеного пункту). Місцезнаходженням Замовника згідно даних ЄДР, згідно інформації оприлюдненої на порталі PROZORRO, а також інформації, що міститься у тендерній документації Замовника, зокрема у підпункті 2.2 розділу 1. Загальні положення, місцезнаходженням Замовника є вул. Широка, буд. 12, селище міського типу Кириківка, Сумська область, Україна, 42830. Жодним із положень тендерної документації не визначено місцем перебування (здійснення діяльності) Замовника м. Охтирка, Охтирського району, Сумської області.
Таким чином, тендерна документація Замовника, зокрема технічна специфікація, не містить підтвердження необхідності наявності в обов’язковому порядку АЗС саме в м.Охтирка, Охтирського району, Сумської області.
Скаржник має розвинену мережу автозаправних станцій (АЗС) по Україні, в тому числі в Сумській області, зокрема АЗС, що розташована за адресою: Сумська область, Охтирський район, с. Пологи, вул. Центральна, будинок 8. На підтвердження надаємо до скарги відповідну ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі пальним на зазначеній АЗС.
АЗС Скаржника розташована на в’їзді до м.Охтирка Сумської області по маршруту слідування від місцезнаходження Замовника до м.Охтирка Сумської області автодорогами загального користування на відстані значно меншій від Замовника, аніж ті АЗС що розташовані безпосередньо в м.Охтирка Сумської області. У зв’язку із чим, вважаємо, що така вимога Замовника (в такій редакції) є нераціональною, необґрунтованою та такою, що значно звужує коло потенційних учасників, які спроможні забезпечити поставку пального за предметом закупівлі у спосіб і строки передбачені Замовником та належним чином виконати умови договору.
Скаржник бажає взяти участь у процедурі закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником, а також має змогу виконувати зобов’язання з відпуску пального, що є предметом закупівлі, Замовнику у разі перемоги у процедурі закупівлі та у разі укладення договору про закупівлю. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника Скаржник позбавлений можливості прийняти участь у процедурі закупівлі. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній процедурі закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору. Вищенаведене підтверджує наявність порушених прав, зокрема Скаржника.
Замовник у Додатку 3 вимагає від учасників обов’язкової наявності автозаправних станцій (АЗС) на території України, зокрема, в м.Охтирка, Охтирського району, Сумської області, де можна використовувати талони, скретч-картки на території України які мають бути доступними для обміну.
Замовник, встановлюючи до учасників вимогу, що талони повинні бути безстрокової дії та мають бути доступними для обміну на території України та, в обов’язковому порядку – в м.Охтирка, Охтирського району, Сумської області, а також вимогу надання довідки з переліком заправних станцій в яких можна використовувати талони, скретч-картки, встановлює за таких умов до учасників обов’язок мати АЗС на території України та, в обов’язковому порядку – в м.Охтирка, Охтирського району, Сумської області.
Згідно інформації, яка міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), Замовник КИРИКІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА є органом місцевого самоврядування, тобто здійснює діяльність в межах окремої територіальної громади (окремого населеного пункту). Місцезнаходженням Замовника згідно даних ЄДР, згідно інформації оприлюдненої на порталі PROZORRO, а також інформації, що міститься у тендерній документації Замовника, зокрема у підпункті 2.2 розділу 1. Загальні положення, місцезнаходженням Замовника є вул. Широка, буд. 12, селище міського типу Кириківка, Сумська область, Україна, 42830. Жодним із положень тендерної документації не визначено місцем перебування (здійснення діяльності) Замовника м. Охтирка, Охтирського району, Сумської області.
Таким чином, тендерна документація Замовника, зокрема технічна специфікація, не містить підтвердження необхідності наявності в обов’язковому порядку АЗС саме в м.Охтирка, Охтирського району, Сумської області.
Скаржник має розвинену мережу автозаправних станцій (АЗС) по Україні, в тому числі в Сумській області, зокрема АЗС, що розташована за адресою: Сумська область, Охтирський район, с. Пологи, вул. Центральна, будинок 8. На підтвердження надаємо до скарги відповідну ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі пальним на зазначеній АЗС.
АЗС Скаржника розташована на в’їзді до м.Охтирка Сумської області по маршруту слідування від місцезнаходження Замовника до м.Охтирка Сумської області автодорогами загального користування на відстані значно меншій від Замовника, аніж ті АЗС що розташовані безпосередньо в м.Охтирка Сумської області. У зв’язку із чим, вважаємо, що така вимога Замовника (в такій редакції) є нераціональною, необґрунтованою та такою, що значно звужує коло потенційних учасників, які спроможні забезпечити поставку пального за предметом закупівлі у спосіб і строки передбачені Замовником та належним чином виконати умови договору.
Скаржник бажає взяти участь у процедурі закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником, а також має змогу виконувати зобов’язання з відпуску пального, що є предметом закупівлі, Замовнику у разі перемоги у процедурі закупівлі та у разі укладення договору про закупівлю. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника Скаржник позбавлений можливості прийняти участь у процедурі закупівлі. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній процедурі закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору. Вищенаведене підтверджує наявність порушених прав, зокрема Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-98»
-
Опис доказу:
Наявність у Скаржника АЗС на якій він має змогу забезпечити поставку (відпуск) пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору про закупівлю у разі його укладення
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія ТОВ БРЕНТ ОЙЛ-98 Пологи 2023 - 2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Опис доказу:
Порушення Замовником чинних норм Особливостей та Закону шляхом встановлення дискримінаційних та необґрунтованих вимог у тендерній документації та додатках до неї.
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація Бензин 2024р....docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Прошу зобов’язати Замовника, КИРИКІВСЬКУ СЕЛИЩНУ РАДУ, код за ЄДРПОУ 04390096, внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог у процедурі закупівлі за ідентифікатором UA-2024-04-25-011383-a за предметом закупівлі: Бензин А-95 та дизельне паливо (в талонах/скретч-картках).