-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття по пров. Лікарняний в м. Сквира, Білоцерківського району Київської області. ( ДК 021:2015- 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв"язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості / Постанова № 1178).
Завершена
1 854 308.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 543.08 UAH
мін. крок: 1% або 18 543.08 UAH
Період оскарження:
24.04.2024 16:15 - 19.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
215901824adb4fb587ce26c80285e707
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-24-013854-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Акти огляду + сертифікати ISO
Пов'язані документи:
Учасник
- 5_Скарга_СКВИРА.docx 03.05.2024 16:19
- Доказ No3 14001 2015.zip 03.05.2024 16:19
- 601. підтвердження виконання аналогічного договору.pdf 03.05.2024 16:19
- 602 Лист_відгук 03.04.2024.pdf.xml.zip 03.05.2024 16:19
- Аналогічний договір Ротондівська.zip 03.05.2024 16:19
- Доказ No2 9001 2018.zip 03.05.2024 16:19
- Референс Лист -2021-2024.xlsx 03.05.2024 16:19
- Доказ No6 45001 2019.zip 03.05.2024 16:19
- Рішення від 18.04.2024 № 6942.pdf 03.05.2024 16:19
- рішення від 26.03.2024 № 5448.pdf 03.05.2024 16:19
- рішення від 18.04.2024 № 6943.pdf 03.05.2024 16:19
- рішення від 18.04.2024 №6944.pdf 03.05.2024 16:19
- рішення від 26.03.2024 № 5470.pdf 03.05.2024 16:19
- ДСТУ 37001 2018_0001.pdf 03.05.2024 16:19
- рішення від 26.03.2024 № 5489.pdf 03.05.2024 16:19
- Рішення від 26.03.2024 №5491.pdf 03.05.2024 16:19
- sign.p7s 03.05.2024 16:25
- 2 Наказ Головний інженер.pdf 14.05.2024 11:24
- 5 Диплом Білоцерківський С.І.pdf 14.05.2024 11:24
- 3 наказ Проектувальник Білоцерківський С.І. (суміщення посад).pdf 14.05.2024 11:24
- 6 Сертифікат інженер проектувальник (в частині кошторисної документації).pdf 14.05.2024 11:24
- 603 Аналогічний договір 373.pdf 14.05.2024 11:24
- 601. підтвердження виконання аналогічного договору.pdf 14.05.2024 11:24
- 602 Лист_відгук 03.04.2024.pdf.xml.zip 14.05.2024 11:24
- 604 Аналогічний договір ДУ1_373.pdf 14.05.2024 11:24
- Акт Кб2 КБ 3 вул Дачна с. С. Борщагівка.pdf 14.05.2024 11:24
- Акт№1 дог №27.10-02.pdf 14.05.2024 11:24
- Відгук Академічна.pdf 14.05.2024 11:24
- Аналогічний 140619-7.pdf 14.05.2024 11:24
- буд утрим Павловська 22.jpg 14.05.2024 11:24
- Відгук.pdf 14.05.2024 11:24
- Договір №27.10-02.pdf 14.05.2024 11:24
- Додаткова угода №1 (до Дог. №27.10-02).pdf 14.05.2024 11:24
- Договір залучення інженера охорони праці Довгаля В.В.pdf 14.05.2024 11:24
- Запит Фактум оцінювання ISO.pdf 14.05.2024 11:24
- Додаткова угода №2 (дог.№27.10-02).pdf 14.05.2024 11:24
- ЄДР 29.03.2024 року.pdf 14.05.2024 11:24
- Наказ Павловська 2022.pdf 14.05.2024 11:24
- Лист відгук Академічна 27.01.2023.pdf 14.05.2024 11:24
- Лист відгук 140619-7.pdf 14.05.2024 11:24
- Наказ призначення директора.pdf 14.05.2024 11:24
- Посвідка директор.pdf 14.05.2024 11:24
- Посвідчення Павловська утримання доріг.pdf 14.05.2024 11:24
- Протокольне рішення Загальних зборів.pdf 14.05.2024 11:24
- посв директор Артур орг праці працівників.pdf 14.05.2024 11:24
- ФАКТУМ Договірна ціна.pdf 14.05.2024 11:24
- РНОКПП.pdf 14.05.2024 11:24
- Штатний розпис до 20 осіб.pdf 14.05.2024 11:24
- рішення від 07.05.2024 № 8043.pdf 07.05.2024 16:11
- інформація про резолютивну частину рішення від 14.05.2024 № 8509.pdf 15.05.2024 12:58
- рішення від 14.05.2024 № 8509.pdf 17.05.2024 10:43
- Пояснення на скаргу_09.05.24.docx 09.05.2024 16:49
- Пояснення по скарзі АМКУ_09.05.24.pdf 09.05.2024 16:49
- Протокол про розгляд скарги АМКУ_09.05.24.docx 09.05.2024 16:49
- Тендерна документація по пров. Лікарняний_24.04.24.pdf 09.05.2024 16:49
- Протокол про розгляд скарги_09.05.24.pdf 09.05.2024 16:49
- Тендерна документація по пров. Лікарняний_24.04.24.docx 09.05.2024 16:49
- Тендерна документація з Додатками по пров. Лікарняний __02.05.2024 (зі змінами).docx 09.05.2024 16:49
- Тендерна документація по пров. Лікарняний_02.05.24 (зі змінами).pdf 09.05.2024 16:49
- ПЕРЕЛІК ЗМІН 02.05.24 р..docx 09.05.2024 16:49
- ПЕРЕЛІК ЗМІН ДО ТД_ 02.05.24.pdf 09.05.2024 16:49
- Протокол про внесення змін до ТД_ 02.05.24.docx 09.05.2024 16:49
- Протокол про внесення змін до тендерної документації_02.05.24.pdf 09.05.2024 16:49
- Протокол про затвердження річного плану.pdf 09.05.2024 16:49
- Протокол про затвердження річного плану по пров. Лікарняний.docx 09.05.2024 16:49
- Протокол про затвердження тендерної документації.pdf 09.05.2024 16:49
- П. 6. Протокол про затвердження тендерної документації та оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.docx 09.05.2024 16:49
- ПЕРЕЛІК ЗМІН 02.05.24 р..docx 09.05.2024 16:52
- Протокол про внесення змін до тендерної документації_02.05.24.pdf 09.05.2024 16:52
- Протокол про внесення змін до ТД_ 02.05.24.docx 09.05.2024 16:52
- ПЕРЕЛІК ЗМІН ДО ТД_ 02.05.24.pdf 09.05.2024 16:52
- Тендерна документація по пров. Лікарняний_02.05.24 (зі змінами).pdf 09.05.2024 16:52
- Тендерна документація з Додатками по пров. Лікарняний __02.05.2024 (зі змінами).docx 09.05.2024 16:52
- Тендерна документація по пров. Лікарняний_24.04.24.docx 09.05.2024 16:52
- П. 6. Протокол про затвердження тендерної документації та оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.docx 09.05.2024 16:52
- Протокол про затвердження річного плану.pdf 09.05.2024 16:52
- Протокол про затвердження річного плану по пров. Лікарняний.docx 09.05.2024 16:52
- Протокол про затвердження тендерної документації.pdf 09.05.2024 16:52
- Тендерна документація по пров. Лікарняний_02.05.24 (зі змінами).pdf 09.05.2024 16:55
- Тендерна документація по пров. Лікарняний_24.04.24.docx 09.05.2024 16:55
- Тендерна документація з Додатками по пров. Лікарняний __02.05.2024 (зі змінами).docx 09.05.2024 16:55
- ПЕРЕЛІК ЗМІН 02.05.24 р..docx 09.05.2024 16:55
- П. 6. Протокол про затвердження тендерної документації та оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.docx 09.05.2024 16:55
- ПЕРЕЛІК ЗМІН ДО ТД_ 02.05.24.pdf 09.05.2024 16:55
- Протокол про внесення змін до ТД_ 02.05.24.docx 09.05.2024 16:55
- Протокол про внесення змін до тендерної документації_02.05.24.pdf 09.05.2024 16:55
- Протокол про затвердження річного плану.pdf 09.05.2024 16:55
- Протокол про затвердження річного плану по пров. Лікарняний.docx 09.05.2024 16:55
- Протокол про затвердження тендерної документації.pdf 09.05.2024 16:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.05.2024 20:14
Дата розгляду скарги:
14.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.05.2024 16:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.05.2024 10:43
Дата виконання рішення Замовником:
17.05.2024 18:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8509-р/пк-пз від 14.05.2024 виконано. Зміни до Тендерної документації оприлюднено в електронній системі закупівель.
Пункт скарги
Номер:
c6ee1ca448314268a8f07cdefecaec1f
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога надати акт огляду
Опис заперечення:
1--------
Вимога тендерної документації, що оскаржується: (ДОДАТОК 2 до тендерної документації) «Задля максимально точного розрахунку цінової пропозиції Учасник обов’язково має оглянути об’єкт Замовника та на підтвердження цього надати в складі тендерної пропозиції Акт обстеження об’єкта (складений у довільній формі), підписаний уповноваженими особами Учасника та Замовника».
Вимога тендерної документації, що оскаржується: (ДОДАТОК 2 до тендерної документації) «Задля максимально точного розрахунку цінової пропозиції Учасник обов’язково має оглянути об’єкт Замовника та на підтвердження цього надати в складі тендерної пропозиції Акт обстеження об’єкта (складений у довільній формі), підписаний уповноваженими особами Учасника та Замовника».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скаржник вбачає у даній вимозі дискримінаційні умови та обмеження конкуренції, що порушує ст. 5, ст. 22, ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Так, ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» зареєстроване розташоване у Київській області, винаймаючи зокрема офісне приміщення. (витяг ЄДР та Договір оренди додаються)
Місто Сквира знаходиться на віддаленні до 120 кілометрів від Скаржника і супроводжується численними військовими блок-постами, що затримує і ускладнює пересування.
Предмет даної закупівлі (капітальний ремонт доріг) не містить складних умов виконання, прихованих об’єктів, тощо, які б вимагали додаткового обстеження.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» має значний досвід виконання робіт з капітального і поточного ремонтів доріг. Компанія зареєстрована у 2014 році і з тих пір безперервно веде діяльність з будівництва доріг, код ДКПП 42.11.
Досвід виконання аналогічних робіт і надання послу підтверджується зокрема референс-листом (додається) і сканованою копією аналогічного договору (додається).
Технологія ремонту описана у тексті «Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів», затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 14.02.2012 № 54; ГБН Г.1-218-182:2011 Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт; ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг; ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво».
У технічному завданні ТД окреслено види, квадратуру і глибину ремонту, а також інші технічні і якісні характеристики до пердмета закупівлі.
Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Що ще замовник хоче, щоб учасник дослідив і оглянув?
Отже, ми вважаємо, що оскаржувана вимога невиправдано ускладнює подання тендерних пропозицій, особливо для учасників, які знаходяться на значній відстані від об’єкта, зокрема Скаржника.
Крім того, Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати акт огляду, або не прийняти його, не відповідати на дзвінки, затягувати час тощо.
Крім того, підписуючи акт огляду у замовника, учасник ідентифікує себе, що порушує положення статті 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка передбачає, що спілкування із замовником здійснюється виключно через систему закупівель без ідентифікації особи.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, які оглянули об’єкт і підписали акт огляду у Замовника, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Так, ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» зареєстроване розташоване у Київській області, винаймаючи зокрема офісне приміщення. (витяг ЄДР та Договір оренди додаються)
Місто Сквира знаходиться на віддаленні до 120 кілометрів від Скаржника і супроводжується численними військовими блок-постами, що затримує і ускладнює пересування.
Предмет даної закупівлі (капітальний ремонт доріг) не містить складних умов виконання, прихованих об’єктів, тощо, які б вимагали додаткового обстеження.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» має значний досвід виконання робіт з капітального і поточного ремонтів доріг. Компанія зареєстрована у 2014 році і з тих пір безперервно веде діяльність з будівництва доріг, код ДКПП 42.11.
Досвід виконання аналогічних робіт і надання послу підтверджується зокрема референс-листом (додається) і сканованою копією аналогічного договору (додається).
Технологія ремонту описана у тексті «Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів», затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 14.02.2012 № 54; ГБН Г.1-218-182:2011 Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт; ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг; ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво».
У технічному завданні ТД окреслено види, квадратуру і глибину ремонту, а також інші технічні і якісні характеристики до пердмета закупівлі.
Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Що ще замовник хоче, щоб учасник дослідив і оглянув?
Отже, ми вважаємо, що оскаржувана вимога невиправдано ускладнює подання тендерних пропозицій, особливо для учасників, які знаходяться на значній відстані від об’єкта, зокрема Скаржника.
Крім того, Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати акт огляду, або не прийняти його, не відповідати на дзвінки, затягувати час тощо.
Крім того, підписуючи акт огляду у замовника, учасник ідентифікує себе, що порушує положення статті 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка передбачає, що спілкування із замовником здійснюється виключно через систему закупівель без ідентифікації особи.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, які оглянули об’єкт і підписали акт огляду у Замовника, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
доказ
-
Опис доказу:
доказ
-
Повʼязаний документ:
601. підтвердження виконання аналогічного договору.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану дискримінаційну вимогу.
Номер:
d0abb73305744a39a85137d5395f360b
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога сертифікати ISO
Опис заперечення:
2--------
Вимога тендерної документації, що оскаржується:
(ДОДАТОК 1 до тендерної документації «Інші документи від Учасника») З метою підтвердження відповідності якості будівельних робіт:
1) Учасник у складі тендерної пропозиції має надати чинний сертифікат на систему управління якістю, що відповідає вимогам стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинен підтвердити, що система управління якістю учасника стосовно надання послуг з «Будівництва доріг і автострад» (КВЕД 42.11), відповідає вимогам стандарту ДСТУ 9001:2015 та ISO 9001:2015. Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції.
2) На підтвердження наявності в учасника системи екологiчного управління., що відповідає вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та ISO 14001:2015, учасниками у складі тендерної пропозиції надається чинний Сертифікат, виданий на ім’я учасника органом сертифікації (орган з оцінки відповідності), про відповідність системи екологiчного управління учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 та ISO 14001:2015 щодо застосовування у сфері «Будівництва доріг і автострад» (КВЕД 42.11) Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції.
3) На підтвердження наявності в учасника системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, яка відповідає законодавству, учасниками у складі тендерних пропозицій надається чинний Сертифікат, виданий на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) про відповідність системи управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 та ISO 45001:2018, IDT «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці». Вимоги та настанови щодо застосування у сфері «Будівництва доріг і автострад» ( КВЕД 42.11). Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції;
4) На підтвердження наявності в учасника системи управління щодо протидії корупції, яка відповідає законодавству, учасниками у складі тендерних пропозицій надається чинний Сертифікат, виданий на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) про відповідність системи управління щодо протидії корупції учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 та ISO 37001:2016, IDT «Системи управління щодо протидії корупції». Вимоги та настанови щодо застосування у сфері «Будівництва доріг і автострад» ( КВЕД 42.11). Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції;
Вимога тендерної документації, що оскаржується:
(ДОДАТОК 1 до тендерної документації «Інші документи від Учасника») З метою підтвердження відповідності якості будівельних робіт:
1) Учасник у складі тендерної пропозиції має надати чинний сертифікат на систему управління якістю, що відповідає вимогам стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинен підтвердити, що система управління якістю учасника стосовно надання послуг з «Будівництва доріг і автострад» (КВЕД 42.11), відповідає вимогам стандарту ДСТУ 9001:2015 та ISO 9001:2015. Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції.
2) На підтвердження наявності в учасника системи екологiчного управління., що відповідає вимогам стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 та ISO 14001:2015, учасниками у складі тендерної пропозиції надається чинний Сертифікат, виданий на ім’я учасника органом сертифікації (орган з оцінки відповідності), про відповідність системи екологiчного управління учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 та ISO 14001:2015 щодо застосовування у сфері «Будівництва доріг і автострад» (КВЕД 42.11) Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції.
3) На підтвердження наявності в учасника системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, яка відповідає законодавству, учасниками у складі тендерних пропозицій надається чинний Сертифікат, виданий на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) про відповідність системи управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 45001:2019 та ISO 45001:2018, IDT «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці». Вимоги та настанови щодо застосування у сфері «Будівництва доріг і автострад» ( КВЕД 42.11). Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції;
4) На підтвердження наявності в учасника системи управління щодо протидії корупції, яка відповідає законодавству, учасниками у складі тендерних пропозицій надається чинний Сертифікат, виданий на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) про відповідність системи управління щодо протидії корупції учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 37001:2018 та ISO 37001:2016, IDT «Системи управління щодо протидії корупції». Вимоги та настанови щодо застосування у сфері «Будівництва доріг і автострад» ( КВЕД 42.11). Сертифікати мають бути чинними; виданими органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). При цьому, якщо в сертифікатах учасника зазначено щорічне підтвердження чинності сертифікатів у відповідний період (що вже настав) учасник повинен додатково до сертифікатів надати документи про проходження перевірки/аудиту, яким підтверджується чинність наданих сертифікатів у складі тендерної пропозиції;
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не має перелічених сертифікатів на системи управління у сфері будівництва чи ремонту автомобільних доріг, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво».
Ці сертифікати систем управління не є обов’язковими, не підтверджують технічних якісних і кількісних характеристик предмета закупівлі, не встановлюють окремих вимог до матеріалів, до робіт, послуг, не містять конкретики, а лише стосуються впровадження організацією певного урядування діяльності (системи управління), яка супроводжує діяльність суб’єкта господарювання і забезпечує оптимізацію і покращення такої діяльності у відповідних сферах.
Відповідно, це є внутрішніми добровільними справами самих суб’єктів господарювання про те чи впроваджувати такі системи. Жодне законодавство України не зобов’язує до цього.
ДСТУ ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) не має перекладу Українською, а його ідентичність українському перекладу ISO 9001:2015 встановлена окремим наказом. Тож, ДСТУ ISO 9001:2015 (й ідентичний йому ДСТУ ISO 9001:2018) передбачає таку мету, яка описана у вступі до ISO 9001:2015 а саме: «0.1 Загальні положення» - Запровадити систему управління якістю — стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління якістю на основі цього стандарту такі:a) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги; b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників; c) урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації; d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління якістю. Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони.Цей стандарт у жодному разі не передбачає потребу:— однаковості структури різних систем управління якістю;— узгодження документації зі структурою розділів цього стандарту;— використання специфічної термінології цього стандарту в межах організації. Установлені в цьому стандарті вимоги до системи управління якістю доповнюють вимоги до про¬дукції та послуг.У цьому стандарті використано процесний підхід, елементами якого є цикл «Plan-Do-Check-Act» (PDCA) («Плануй-Виконуй-Перевіряй-Дій») та ризик-орієнтоване мислення. Процесний підхід дає змогу організації планувати свої процеси та їхні взаємодії. Цикл PDCA дає змогу організації забезпечувати впевненість у тому, що її процеси адекватно за¬безпечені ресурсами та керовані і що можливості для поліпшування визначено та зреалізовано. Ризик-орієнтоване мислення дає змогу організації визначати чинники, які можуть спричиняти відхи¬лення її процесів та її системи управління якістю від запланованих результатів, щоб установлювати запобіжні заходи контролю для унайменшення негативних впливів і якнайбільшого використання мож¬ливостей, у міру їх виникнення (див. А.4).
Пунктом 3 Передмови вказано - Національний стандарт відповідає ISO 9001:2015 Quality management systems — Requirements (Сис¬теми управління якістю. Вимоги) Ступінь відповідності — ідентичний (IDT).
Отже, вимоги ДСТУ ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі.
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (додається до Скарги) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 45001:2019 Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT) (додається до Скарги) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі.
Відповідно до свого змісту ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції». спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Ціль стандарту – більш удосконалена діяльність відповідальних осіб по протидії корупції на підприємстві. Сертифікат і сам стандарт жодним чином не має вимог до предмета закупівлі.
Предметом закупівлі не є послуги менеджменту протидії корупції.
Ціна закупівлі є меншою від 20 мільйонів, що відповідно до статті 17 Закону та пункту 47 Особливостей навіть не вимагає Антикорупційної програми, не кажучи про Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018.
Крім того ДСТУ ISO 37001:2018 передбачає наявність на підприємстві аудитора, що спонукає до найму окремого працівника та навчання його за напрямком внутрішнього аудитора систем менеджменту (див згідно змісту: 9.2 внутрішній аудит стор 13).
Отже, для виконання оскаржуваної вимоги учасник протягом строку для подання пропозицій за власні кошти повинен найняти працівника, що буде аудитором, провести і сплатити йому відповідне навчання, забезпечити щомісячною заробітною платою, організувати структуру підприємства (документообіг, звітність, моніторинг тощо) відповідно до ДСТУ ISO 37001:2018 зібрати відповідний пакет документів для проходження сертифікації, подати заявку на сертифікацію, оплатити її і в разі успішного проходження оцінки відповідності - одержати сертифікат.
Отже, перелічені вище сертифікати не є обов’язковими для впровадження, не стосуються предмету закупівлі, не встановлюють технічних характеристик до робіт чи послуг чи до їх складових або матеріалів.
Водночас слід зауважити, що якраз таки в Україні діють обов’язкові до виконання нормативні документи, яким мають відповідати послуги з ремонту доріг, зокрема ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво», Наказ Державного комітету з питань житлово- комунального господарства № 154 від 23.09.2003року в поточній редакції від 01.08.2017 року « Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів», ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг; ГБН Г.1-218-182:2011 Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт; Технічні правила ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 5414.02.2012 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0365-12#Text ), ДСТУ 3587:2022 - «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», Закон України «Про дорожній рух», Постанова КМУ №1306 від 10.10.2001 «Про правила дорожнього руху», Закон України «Про охорону праці» Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закон України «Про поводження з відходами», Закон України «Про запобігання корупції».
Таким чином, в Україні є реальні нормативні документи у сфері будівництва. що регулюють якість надання послуг з поточного ремонту доріг і щодо яких передбачається надання таких послуг. Крім того, є обов’язкові до виконання закони та підзаконні, які регулюють охорону довкілля, екологію, охорону праці і дорожній рух.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» дотримується цих законів та підзаконних актів, правил, ДСТУ, ДБН та інших і гарантує надати послуги за предметом закупівлі у відповідності до чинного законодавства у цих сферах.
Натомість сертифікати стандартів ДСТУ ISO (міжнародних стандартів) не є обов’язковими до виконання, не унормовують самі послуги з ремонту доріг, не мають відношення до предмету закупівлі і жодним чином не характеризують його.
Сертифікація за цими стандартами є не дешевою і тягне витрати компанії, зокрема щодо утримання додатково персоналу, який обслуговує відповідну систему управління.
Згідно з умовами тендерної документації витрати на підготовку тендерної документації не відшкодовуються учаснику та не включаються до ціни пропозиції учасника.
Відповідно до принципів господарювання, визначених статтею 6 Господарського кодексу України, загальними принципами господарювання в Україні є зокрема свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом; заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.
Відповідно до статті 44 ГК України, Підприємництво здійснюється на основі: вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону; вільного найму підприємцем працівників; комерційного розрахунку та власного комерційного ризику; вільного розпорядження прибутком, що залишається у підприємця після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом; самостійного здійснення підприємцем зовнішньоекономічної діяльності, використання підприємцем належної йому частки валютної виручки на свій розсуд.
Частиною 1 ст. 5 Закону передбачено - Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 5 ст. 23 Закону передбачено - Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Частина 4 статті 23 Закону встановлює - Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Частина 4 статті 22 Закону встановлює - Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, які подали вказані сертифікати на системи управління ДСТУ ISO у сфері будівництва чи ремонту автомобільних доріг, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», порушує принципи совободи господарювання, передбачені ст. 6, 44 Господарського кодексу України.
Подібної думки дотримується Комісія АМКУ у рішенні №6944-р/пк-пз від 18.04.2024 Рішенні №6943 -р/пк-пз від 18.04.2024 та рішенні № 6942-р/пк-пз від 18.04.2024 (додається).
Ці сертифікати систем управління не є обов’язковими, не підтверджують технічних якісних і кількісних характеристик предмета закупівлі, не встановлюють окремих вимог до матеріалів, до робіт, послуг, не містять конкретики, а лише стосуються впровадження організацією певного урядування діяльності (системи управління), яка супроводжує діяльність суб’єкта господарювання і забезпечує оптимізацію і покращення такої діяльності у відповідних сферах.
Відповідно, це є внутрішніми добровільними справами самих суб’єктів господарювання про те чи впроваджувати такі системи. Жодне законодавство України не зобов’язує до цього.
ДСТУ ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) не має перекладу Українською, а його ідентичність українському перекладу ISO 9001:2015 встановлена окремим наказом. Тож, ДСТУ ISO 9001:2015 (й ідентичний йому ДСТУ ISO 9001:2018) передбачає таку мету, яка описана у вступі до ISO 9001:2015 а саме: «0.1 Загальні положення» - Запровадити систему управління якістю — стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління якістю на основі цього стандарту такі:a) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги; b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників; c) урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації; d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління якістю. Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони.Цей стандарт у жодному разі не передбачає потребу:— однаковості структури різних систем управління якістю;— узгодження документації зі структурою розділів цього стандарту;— використання специфічної термінології цього стандарту в межах організації. Установлені в цьому стандарті вимоги до системи управління якістю доповнюють вимоги до про¬дукції та послуг.У цьому стандарті використано процесний підхід, елементами якого є цикл «Plan-Do-Check-Act» (PDCA) («Плануй-Виконуй-Перевіряй-Дій») та ризик-орієнтоване мислення. Процесний підхід дає змогу організації планувати свої процеси та їхні взаємодії. Цикл PDCA дає змогу організації забезпечувати впевненість у тому, що її процеси адекватно за¬безпечені ресурсами та керовані і що можливості для поліпшування визначено та зреалізовано. Ризик-орієнтоване мислення дає змогу організації визначати чинники, які можуть спричиняти відхи¬лення її процесів та її системи управління якістю від запланованих результатів, щоб установлювати запобіжні заходи контролю для унайменшення негативних впливів і якнайбільшого використання мож¬ливостей, у міру їх виникнення (див. А.4).
Пунктом 3 Передмови вказано - Національний стандарт відповідає ISO 9001:2015 Quality management systems — Requirements (Сис¬теми управління якістю. Вимоги) Ступінь відповідності — ідентичний (IDT).
Отже, вимоги ДСТУ ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі.
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (додається до Скарги) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 45001:2019 Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT) (додається до Скарги) спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Жодним чином не має вимог до послуг за предметом закупівлі.
Відповідно до свого змісту ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції». спрямовані на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Ціль стандарту – більш удосконалена діяльність відповідальних осіб по протидії корупції на підприємстві. Сертифікат і сам стандарт жодним чином не має вимог до предмета закупівлі.
Предметом закупівлі не є послуги менеджменту протидії корупції.
Ціна закупівлі є меншою від 20 мільйонів, що відповідно до статті 17 Закону та пункту 47 Особливостей навіть не вимагає Антикорупційної програми, не кажучи про Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018.
Крім того ДСТУ ISO 37001:2018 передбачає наявність на підприємстві аудитора, що спонукає до найму окремого працівника та навчання його за напрямком внутрішнього аудитора систем менеджменту (див згідно змісту: 9.2 внутрішній аудит стор 13).
Отже, для виконання оскаржуваної вимоги учасник протягом строку для подання пропозицій за власні кошти повинен найняти працівника, що буде аудитором, провести і сплатити йому відповідне навчання, забезпечити щомісячною заробітною платою, організувати структуру підприємства (документообіг, звітність, моніторинг тощо) відповідно до ДСТУ ISO 37001:2018 зібрати відповідний пакет документів для проходження сертифікації, подати заявку на сертифікацію, оплатити її і в разі успішного проходження оцінки відповідності - одержати сертифікат.
Отже, перелічені вище сертифікати не є обов’язковими для впровадження, не стосуються предмету закупівлі, не встановлюють технічних характеристик до робіт чи послуг чи до їх складових або матеріалів.
Водночас слід зауважити, що якраз таки в Україні діють обов’язкові до виконання нормативні документи, яким мають відповідати послуги з ремонту доріг, зокрема ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво», Наказ Державного комітету з питань житлово- комунального господарства № 154 від 23.09.2003року в поточній редакції від 01.08.2017 року « Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів», ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг; ГБН Г.1-218-182:2011 Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт; Технічні правила ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 5414.02.2012 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0365-12#Text ), ДСТУ 3587:2022 - «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги. Вимоги до експлуатаційного стану», Закон України «Про дорожній рух», Постанова КМУ №1306 від 10.10.2001 «Про правила дорожнього руху», Закон України «Про охорону праці» Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закон України «Про поводження з відходами», Закон України «Про запобігання корупції».
Таким чином, в Україні є реальні нормативні документи у сфері будівництва. що регулюють якість надання послуг з поточного ремонту доріг і щодо яких передбачається надання таких послуг. Крім того, є обов’язкові до виконання закони та підзаконні, які регулюють охорону довкілля, екологію, охорону праці і дорожній рух.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» дотримується цих законів та підзаконних актів, правил, ДСТУ, ДБН та інших і гарантує надати послуги за предметом закупівлі у відповідності до чинного законодавства у цих сферах.
Натомість сертифікати стандартів ДСТУ ISO (міжнародних стандартів) не є обов’язковими до виконання, не унормовують самі послуги з ремонту доріг, не мають відношення до предмету закупівлі і жодним чином не характеризують його.
Сертифікація за цими стандартами є не дешевою і тягне витрати компанії, зокрема щодо утримання додатково персоналу, який обслуговує відповідну систему управління.
Згідно з умовами тендерної документації витрати на підготовку тендерної документації не відшкодовуються учаснику та не включаються до ціни пропозиції учасника.
Відповідно до принципів господарювання, визначених статтею 6 Господарського кодексу України, загальними принципами господарювання в Україні є зокрема свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом; заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.
Відповідно до статті 44 ГК України, Підприємництво здійснюється на основі: вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону; вільного найму підприємцем працівників; комерційного розрахунку та власного комерційного ризику; вільного розпорядження прибутком, що залишається у підприємця після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом; самостійного здійснення підприємцем зовнішньоекономічної діяльності, використання підприємцем належної йому частки валютної виручки на свій розсуд.
Частиною 1 ст. 5 Закону передбачено - Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 5 ст. 23 Закону передбачено - Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Частина 4 статті 23 Закону встановлює - Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва.
Частина 4 статті 22 Закону встановлює - Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, які подали вказані сертифікати на системи управління ДСТУ ISO у сфері будівництва чи ремонту автомобільних доріг, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», порушує принципи совободи господарювання, передбачені ст. 6, 44 Господарського кодексу України.
Подібної думки дотримується Комісія АМКУ у рішенні №6944-р/пк-пз від 18.04.2024 Рішенні №6943 -р/пк-пз від 18.04.2024 та рішенні № 6942-р/пк-пз від 18.04.2024 (додається).
×
-
Назва доказу:
доказ
-
Опис доказу:
доказ
-
Повʼязаний документ:
Доказ No6 45001 2019.zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить Комісію АМКУ зобов’язати замовника внести зміни до Документації, виключивши дискримінаційні вимоги