• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій)

Торги не відбулися

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 3 600.00 UAH
Період оскарження: 24.04.2024 15:27 - 15.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скасування рішення про визнання переможця

Номер: fd1c1de2bdff49afac44a5fddda917d3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-24-012483-a.b3
Назва: Скасування рішення про визнання переможця
Скарга:
ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (далі –Учасник) вважає за необхідне звернутися до органу оскарження із скаргою на дії Комунального некомерційного підприємства "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (далі- Замовник) у зв’язку із здійсненням Замовником порушень у сфері публічних закупівель, що мали наслідком порушення прав та законних інтересів Учасника торгів UA-2024-04-24-012483-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). Замовник 24 квітня 2024 року розмістив на електронному торгівельному майданчику «Smarttender.biz» оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-04-24-012483-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). За результатами розгляду тендерних пропозицій, Замовником було прийнято рішення про визначення переможцем відкритих торгів з особливостями UA-2024-04-24-012483-a (далі – Рішення) фізичну особу-підприємця Ковальова Віталія Вікторовича (далі- Переможець), яке оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 260 від 12.06.2024р. Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а також Замовником допущені порушення процедури закупівлі, які є підставою для відхилення тендерної пропозиції Переможця та відміни процедури закупівлі з наступних обставин. Відповідно до пункту 3 Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a, учасник повинен надати послуги, зокрема: в обумовлений із Замовником час, а саме надати заключення протягом 2 (двох) годин в разі надання Замовником Пацієнту ургентної допомоги та протягом 24 (двадцяти чотирьох) годин в разі надання Замовником пацієнту допомоги в плановому порядку. Учасник повинен надати Замовнику посилання на онлайн платформу для взаємодії, забезпечити Замовнику можливість здійснення контролю виконання замовлень на онлайн платформі з наданням відповідного доступу, отримувати від Замовника обстеження пацієнта, шляхом завантаження на онлайн платформу електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM, надавати опис обстеження з накладенням КЕП (кваліфікаційного електронного підпису) відповідального лікаря Виконавця в форматі pdf по кожному завантаженому КТ-обстеженні, розмістити опис обстеження на онлайн платформі з доступом Замовнику для перегляду та завантаження (гарантійний лист надається учасником у складі пропозиції). Під час розгляду тендерної пропозиції Замовником було встановлено, що в складі тендерної пропозиції Переможця відсутній гарантійний лист, передбачений пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Слід зазначити, що вказаний Замовником документ не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей. Враховуючи наведену вище інформацію, Замовник не мав права звертатись до Переможця на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведеного вище документу (гарантійного листа). У зв’язку з відсутністю гарантійного листа, тендерна пропозиція Переможця в даній частині не відповідає технічним характеристикам, предмету закупівлі. Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей. Відповідно до пункту 10 Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a Замовником встановлена умова, за якою у учасника має бути наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою). Під час розгляду тендерної пропозиції Замовником було встановлено, що в складі тендерної пропозиції Переможця неналежно оформлений гарантійний лист, передбачений пунктом 10 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Слід зазначити, що вказаний Замовником документ не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей. Враховуючи наведену вище інформацію, Замовник не мав права звертатись до Переможця на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведеного вище документу (гарантійного листа). У зв’язку з відсутністю належно оформленого гарантійного листа, передбаченого пунктом 10 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a, тендерна пропозиція Переможця в даній частині не відповідає технічним характеристикам, предмету закупівлі. Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей. Також слід зазначити, що Замовником за відсутність одного з документів, передбаченого пунктом 10 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a, тендерну пропозицію Учасника було визнано такою, що не відповідає технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі та відхиллено на підставі абзацу 2 підпінкту 2 пункту 44 Особливостей. Проте, при розгляді тендерної пропозиції Переможця, за відсутність неналежно оформленого документу, передбаченого пунктом 10 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a, Замовник замість того, щоб відхилити тендерну пропозицію, як він зробив з тендерною пропозицією Учасника, розмістив вимогу про усунення невідповідності в інформації та/або документах тендерної пропозиції Переможця. Тож, в діях Замовника вбачається порушення основних принципів публічних закупівель: недискримінація учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, передбачених ст. 5 Закону. Враховуючи викладене, Рішення про визнання переможця закупівлі UA-2024-03-04-008186-a є неправомірним та підлягає скасуванню, а тендерна пропозиція Переможця має бути відхилена. Тож, керуючись вимогами ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 55 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, ПРОШУ: 1. Встановити порушення процедури закупівлі UA-2024-04-24-012483-a Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій), що мало місце при прийнятті рішення про визнання переможцем ФОП Ковальова Віталія Вікторовича, яке оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 260 від 12.06.2024р. 2. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (25030, Кіровоградська область, м. Кропивницький, просп. Університетський, 2/5, код 01994942) скасувати рішення про визнання переможцем ФОП Ковальова Віталія Вікторовича, яке оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № № 260 від 12.06.2024р. 3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (25030, Кіровоградська область, м. Кропивницький, просп. Університетський, 2/5, код 01994942) відхилити тендерну пропозицію ФОП Ковальова Віталія Вікторовича.
Дата розгляду скарги: 26.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.06.2024 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.07.2024 12:35
Дата виконання рішення Замовником: 05.07.2024 09:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення від 26.06.2024р №11141 -р/пк-пз Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, комунальне некомерційне підприємство «Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради» скасувало рішення про визначення фізичної особи-підприємця КОВАЛЬОВА ВІТАЛІЯ ВІКТОРОВИЧА переможцем процедури закупівлі — ДК 021:2015 – код 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій), ID: UA-2024-04-24-012483-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ", Білецький Павло 380668302778 ADMIN@UNICAM.COM.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2388a7693a454697af3d1a5f75ffa6d4
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визнання переможцем
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а також Замовником допущені порушення процедури закупівлі, які є підставою для відхилення тендерної пропозиції Переможця та відміни процедури закупівлі з наступних обставин.
Відповідно до пункту 3 Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a, учасник повинен надати послуги, зокрема: в обумовлений із Замовником час, а саме надати заключення протягом 2 (двох) годин в разі надання Замовником Пацієнту ургентної допомоги та протягом 24 (двадцяти чотирьох) годин в разі надання Замовником пацієнту допомоги в плановому порядку. Учасник повинен надати Замовнику посилання на онлайн платформу для взаємодії, забезпечити Замовнику можливість здійснення контролю виконання замовлень на онлайн платформі з наданням відповідного доступу, отримувати від Замовника обстеження пацієнта, шляхом завантаження на онлайн платформу електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM, надавати опис обстеження з накладенням КЕП (кваліфікаційного електронного підпису) відповідального лікаря Виконавця в форматі pdf по кожному завантаженому КТ-обстеженні, розмістити опис обстеження на онлайн платформі з доступом Замовнику для перегляду та завантаження (гарантійний лист надається учасником у складі пропозиції).
Під час розгляду тендерної пропозиції Замовником було встановлено, що в складі тендерної пропозиції Переможця відсутній гарантійний лист, передбачений пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід зазначити, що вказаний Замовником документ не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей.
Враховуючи наведену вище інформацію, Замовник не мав права звертатись до Переможця на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведеного вище документу (гарантійного листа).
У зв’язку з відсутністю гарантійного листа, тендерна пропозиція Переможця в даній частині не відповідає технічним характеристикам, предмету закупівлі.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 10 Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a Замовником встановлена умова, за якою у учасника має бути наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою).
Під час розгляду тендерної пропозиції Замовником було встановлено, що в складі тендерної пропозиції Переможця неналежно оформлений гарантійний лист, передбачений пунктом 10 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід зазначити, що вказаний Замовником документ не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей.
Враховуючи наведену вище інформацію, Замовник не мав права звертатись до Переможця на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведеного вище документу (гарантійного листа).
У зв’язку з відсутністю належно оформленого гарантійного листа, передбаченого пунктом 10 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a, тендерна пропозиція Переможця в даній частині не відповідає технічним характеристикам, предмету закупівлі.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.

Також слід зазначити, що Замовником за відсутність одного з документів, передбаченого пунктом 10 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a, тендерну пропозицію Учасника було визнано такою, що не відповідає технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі та відхиллено на підставі абзацу 2 підпінкту 2 пункту 44 Особливостей.
Проте, при розгляді тендерної пропозиції Переможця, за відсутність неналежно оформленого документу, передбаченого пунктом 10 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a, Замовник замість того, щоб відхилити тендерну пропозицію, як він зробив з тендерною пропозицією Учасника, розмістив вимогу про усунення невідповідності в інформації та/або документах тендерної пропозиції Переможця.
Тож, в діях Замовника вбачається порушення основних принципів публічних закупівель: недискримінація учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, передбачених ст. 5 Закону.
Враховуючи викладене, Рішення про визнання переможця закупівлі UA-2024-03-04-008186-a є неправомірним та підлягає скасуванню, а тендерна пропозиція Переможця має бути відхилена.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 72171a9581d149fcbd3fdf47328e36bc
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-24-012483-a.c2
Назва: Скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (далі –Учасник) вважає за необхідне звернутися до органу оскарження із скаргою на дії Комунального некомерційного підприємства "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (далі- Замовник) у зв’язку із здійсненням Замовником порушень у сфері публічних закупівель, що мали наслідком порушення прав та законних інтересів Учасника торгів UA-2024-04-24-012483-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). Замовник 24 квітня 2024 року розмістив на електронному торгівельному майданчику «Smarttender.biz» оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-04-24-012483-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). За результатами розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, якою була тендерна пропозиція Учасника, Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника (далі – Рішення), оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 241 від 24.05.2024р. Рішення Замовником прийнято на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей з наступних підстав. Відповідно до п. 10 Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (далі –Додаток 2) тендерної документації Замовник встановив наступну вимогу, щодо якої у Учасника має бути наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою). В Рішенні Замовник зазначає, що Учасником у складі тендерної пропозиції не надано лист від МІС «Health24», проте умовами пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що Учасник має надати лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою, а не конкретно лист від МІС «Health24». На виконання, умов пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації Учасник надав гарантійний лист у довільній формі (файл з назвою «Гарантійний лист МІС.pdf» та лист від МІС щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою (файл з назвою «Інформаційний лист.pdf»). Отже, вимоги пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації UA-2024-04-24-012483-a Учасником були виконані в повному обсязі. Тож, вимога Замовника надати лист від МІС «Health24» є безпідставною, необґрунтованою та свідчить про дискримінаційне ставлення до Учасника під час розгляду його тендерної пропозиції. Відповідно до частини 2 та 3 ст. 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах та замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Своїми діями Замовник порушив основні принципи закупівлі, передбачені ст. 5 Закону, а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Додатково до вищевикладеного, також слід зазначити, що в своїх поясненнях по скарзі UA-2024-04-24-012483-a.b1, яка була подана Учасником в період уточнень даної закупівлі на умови тендерної закупівлі, Замовник чітко зазначив про те, що: «Скаржник помилково вважає, що Замовник у Тендерній документації встановив вимогу щодо наявності у учасника медичної інформаційної системи «Health24» і, що виконати дану умову пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації зможуть лише ті учасники, які користуються, виключно, медичною інформаційною системою «Health24», тому даний пункт є дискримінаційний по відношенню до учасників, які використовують для підключення до ЕСОЗ інші медичні інформаційні системи. Адже, в п. 10 Додатку 2 до Тендерної документації чітко зазначено, що дану систему використовує Замовник, а учасник повинен документально підтвердити інтеграцію між МІС Замовника та онлайн-платформою (програмним продуктом), яку використовує учасник. При цьому, Замовником не встановлено вичерпного переліку програмного продукту (щодо найменування, розробника тощо), який повинен мати учасник. Отже, наявність у учасника медичної інформаційної системи «Health24» Тендерною документацією не вимагається». (скан-копія файлу пояснення Замовника по скарзі UA-2024-04-24-012483-a.b1 додано в доказах до цього листа) Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником в Рішенні підстави. Тож, Рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника підлягає скасуванню. Керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» пунктом 54 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 ПРОШУ: 1. Встановити порушення процедури закупівлі UA-2024-04-24-012483-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій), що мало місце при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (просп. М. Лушпи, 54, м. Суми, 40034, код 31066166), яке оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 241 від 24.05.2024р. 2. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (25030, Кіровоградська область, м. Кропивницький, просп. Університетський, 2/5, код 01994942) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини», яке оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 241 від 24.05.2024р. Додатки: 1. Копія Пояснення Комунального некомерційного підприємства «Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради» по суті скарги, що подана Товариством з обмеженою відповідальністю «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» від 27 квітня 2024 року за № UA-2024-04-24-012483-a.b1
Дата розгляду скарги: 06.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.05.2024 16:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.06.2024 18:16
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ", Білецький Павло 380668302778 ADMIN@UNICAM.COM.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fe5c577dacef4332ab1fc6d94f9fdbd7
Заголовок пункту скарги: Відхилення тендерної пропозиції скаржника
Опис заперечення: Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 10 Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (далі –Додаток 2) тендерної документації Замовник встановив наступну вимогу, щодо якої у Учасника має бути наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою).
В Рішенні Замовник зазначає, що Учасником у складі тендерної пропозиції не надано лист від МІС «Health24», проте умовами пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що Учасник має надати лист від МІС, щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою, а не конкретно лист від МІС «Health24».
На виконання, умов пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації Учасник надав гарантійний лист у довільній формі (файл з назвою «Гарантійний лист МІС.pdf» та лист від МІС щодо наявності інтеграції між МІС та онлайн платформою (файл з назвою «Інформаційний лист.pdf»).
Отже, вимоги пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації UA-2024-04-24-012483-a Учасником були виконані в повному обсязі.
Тож, вимога Замовника надати лист від МІС «Health24» є безпідставною, необґрунтованою та свідчить про дискримінаційне ставлення до Учасника під час розгляду його тендерної пропозиції.
Відповідно до частини 2 та 3 ст. 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах та замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Своїми діями Замовник порушив основні принципи закупівлі, передбачені ст. 5 Закону, а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Додатково до вищевикладеного, також слід зазначити, що в своїх поясненнях по скарзі UA-2024-04-24-012483-a.b1, яка була подана Учасником в період уточнень даної закупівлі на умови тендерної закупівлі, Замовник чітко зазначив про те, що: «Скаржник помилково вважає, що Замовник у Тендерній документації встановив вимогу щодо наявності у учасника медичної інформаційної системи «Health24» і, що виконати дану умову пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації зможуть лише ті учасники, які користуються, виключно, медичною інформаційною системою «Health24», тому даний пункт є дискримінаційний по відношенню до учасників, які використовують для підключення до ЕСОЗ інші медичні інформаційні системи.
Адже, в п. 10 Додатку 2 до Тендерної документації чітко зазначено, що дану систему використовує Замовник, а учасник повинен документально підтвердити інтеграцію між МІС Замовника та онлайн-платформою (програмним продуктом), яку використовує учасник.
При цьому, Замовником не встановлено вичерпного переліку програмного продукту (щодо найменування, розробника тощо), який повинен мати учасник.
Отже, наявність у учасника медичної інформаційної системи «Health24» Тендерною документацією не вимагається». (скан-копія файлу пояснення Замовника по скарзі UA-2024-04-24-012483-a.b1 додано в доказах до цього листа)
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником в Рішенні підстави.
Тож, Рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Внесення змін до тендерної документації

Номер: bb57dd8bc5ae45dcbc5932141bc14b13
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-24-012483-a.b1
Назва: Внесення змін до тендерної документації
Скарга:
ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (далі –Учасник) вважає за необхідне звернутися до органу оскарження із скаргою на дії Комунального некомерційного підприємства "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (далі- Замовник) у зв’язку із здійсненням Замовником порушень у сфері публічних закупівель, що мали наслідком порушення прав та законних інтересів Учасника торгів UA-2024-04-24-012483-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). Замовник 24 квітня 2024 року розмістив на електронному торгівельному майданчику «Smarttender.biz» оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-04-24-012483-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). Відповідно до пункту 6 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a Замовник встановив умову, згідно якої учасник має підтвердити наявність у нього застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: - перегляду статистики надісланих заявок Замовника; - перегляду статусу виконання заявок Замовника; - перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; - перегляду стану взаєморозрахунків Замовника. Відповідно до пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a Замовник встановив умову, за якою у учасника має забезпечити наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. Учасник вважає, що пункти 6 та 10 Додатку 2 до тендерної документації є дискримінаційними, обмежують конкуренцію та суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 з наступних підстав. Предметом закупівлі UA-2024-04-24-012483-a є ДК 021:2015 – код 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). Отже, послуги закупівлі UA-2024-04-24-012483-a мають надаватися із застосуванням телемедичних технологій. Надання медичної допомоги пацієнтам із застосуванням телемедицини регламентується «Положенням про кабінет телемедицини закладу охорони здоров’я» (далі - Положеня), затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.10.2015 № 681. Відповідно до пункту 7 Положення, оснащення кабінету здійснюється згідно з Табелем оснащення кабінету телемедицини, який наведено в додатку до цього Положення. Додатком «Табель оснащення кабінету телемедицини» до Положення встановлено, яким саме обладнанням повинен бути оснащений кабінет телемедицини: № з\п Назва обладнання Кількість одиниць 1 Комп'ютер персональний з мультимедіа, монітор 1 2 Веб-камера 1 3 Блок безперебійного живлення 1 4 Фотокамера цифрова 1 5 Сканер планшетний 1 6 Принтер лазерний 1 7 Засоби телеметрії 1 8 Телефон 1 9 Стіл комп’ютерний 1 10 Стілець офісний 2 11 ПЗ/Операційна система 1 12 ПЗ/Офіс 1 13 ПЗ/Прикладне для телемедицини 1 14 ПЗ/Антивірус 1 15 Підключення до мережі Інтернет шляхом застосування доступних технічних засобів електронних комунікацій, які використовують новітні електронні комунікаційні технології (не менше 10 Мбіт/c, синхронний) 1 16 Телефонне з'єднання (стаціонарне) 1 Вище зазначене обладнання не містить застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: перегляду статистики надісланих заявок; перегляду статусу виконання заявок перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; перегляду стану взаєморозрахунків. З вище викладеного вбачається, що законодавством не встановлена обов’язковість використання застосунку для надання медичної допомоги пацієнтам із застосуванням телемедицини. Відповідно до частини 11 ст. 26 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Частиною першою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Відповідно до частини 2 та 3 ст. 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах та замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Виконати умову пункту 6 Додатку 2 до тендерної документації зможуть лише ті учасники, які мають застосунок для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: перегляду статистики надісланих заявок; перегляду статусу виконання заявок перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; перегляду стану взаєморозрахунків. Вимога пункту 6 Додатку 2 до тендерної документації носить інформаційний характер і не пов’язана з фактичною можливістю надання послуг відповідно до предмету даної закупівлі. Тобто, послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій не потребують зазначеного в даному пункті застосунку і можуть надаватися без нього. Замовник, встановивши дану умову, значно обмежив конкуренцію, не маючи жодних законних підстав. Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, умови пункту 6 Додатку до тендерної документації порушують вимоги частини 4 ст. 22 Закону. Відповідно до частини 4 ст. 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Відповідно до пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагає від учасників наявності інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем. В вище зазначеному пункті, Замовник посилається на конкретний програмний комплекс - «Медична інформаційна система «Health24», не обґрунтовуючи використання саме його та не зазначаючи про можливість використання учасниками еквіваленту (аналогу) даного програмного комплексу. Відповідно до пункту 3 «Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я», затвердженого постановою КМУ від 25 квітня 2018 р. № 411 до складу електронної системи охорони здоров’я входять центральна база даних та електронні медичні інформаційні системи, між якими забезпечено автоматизований обмін інформацією, даними та документами через відкритий програмний інтерфейс (АРI). Відповідно до інформації на офіційному сайті Електронної системи охорони здоров’я України (ЕСОЗ) https://ehealth.gov.ua/ окрім медичної інформаційної системи «Health24 до центральної бази даних ЕСОЗ підключені і інші медичні інформаційні системи. В цьому можна переконатися за посиланням https://ehealth.gov.ua/pidklyucheni-do-ehealth-mis/ (копія вмісту даної веб-сторінки з інформацію про медичні інформаційні системи, які підключені до ЕСОЗ додається). Тож, встановивши в пункті 10 Додатку 2 до тендерної документації вимогу до учасників щодо наявності інтеграції саме між медичною інформаційною системою «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем, не зазначивши про можливість використання учасниками еквіваленту даної медичної системи, Замовник значно обмежив конкуренцію, не маючи жодних законних підстав. Виконати дану умову пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації зможуть лише ті учасники, які користуються, виключно, медичною інформаційною системою «Health24», тому даний пункт є дискримінаційний по відношенню до учасників, які використовують для підключення до ЕСОЗ інші медичні інформаційні системи. Відповідно частини 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене, Замовник установив у пункті 10 Додатку 2 до тендерної документації такі умови до учасників, які порушують вимоги частини 4 ст. 22 та частини 4 ст. 23 Закону. Зважаючи на вище зазначене, дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вимог п. 6 та п. 10 Додатку 2 порушують вимоги частини четвертої статті 5, частини 4 статті 22 та частини 4 ст. 23 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Тож, керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» пунктом 54 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 ПРОШУ: 1. Встановити порушення процедури закупівлі UA-2024-04-24-012483-a Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій), з підстав викладених у мотивувальній частині скарги та задовільнити скаргу у повному обсязі. 2. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" внести зміни до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a та виключити пункт 6 та пункт 10 з Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a. Додатки: 1. Тендерна документація Замовника по закупівлі UA-2024-04-24-012483-a Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). 2. Копія «Положенням про кабінет телемедицини закладу охорони здоров’я», затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.10.2015 № 681. 3. Копія вмісту веб-сторінки з інформацією про медичні інформаційні системи, які підключені до ЕСОЗ.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.04.2024 17:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.05.2024 16:45
Дата виконання рішення Замовником: 13.05.2024 16:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України №8117-р/пк-пз від 07.05.2024 р. вирішено внести зміни до Тендерної документації, а саме: 1. В Додатку 2 виключити пункт 6 «6. Наявність у Виконавця застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: - перегляду статистики надісланих заявок Замовника; - перегляду статусу виконання заявок Замовника; - перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; - перегляду стану взаєморозрахунків Замовника; - інформування Виконавця про заявки, що надійшли від Замовника; - з можливістю оформлення Замовником зауважень, щодо якості виконання заявки. (Гарантійний лист щодо наявності застосунку для телефону із зазначенням інформації про найменнування застосунку, посилання на застосунок в Google Play та App Store із можливістю перевірки Замовником технічних характеристик застосунку на відповідність вимогам предмету закупівлі надається Учасником у складі пропозиції).» 2. В п.2.4. Проекту договору (Додаток 3 тендерної документації) виключити слова «- гарантувати наявність у Виконавця застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: • перегляду статистики надісланих заявок Замовника; • перегляду статусу виконання заявок Замовника; • перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; • перегляду стану взаєморозрахунків Замовника; • інформування Виконавця про заявки, що надійшли від Замовника; • з можливістю оформлення Замовником зауважень, щодо якості виконання заявки.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ", Білецький Павло 380668302778 ADMIN@UNICAM.COM.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a3f17677dfd74cc29acf1a218007a2f0
Заголовок пункту скарги: Порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Опис заперечення: Учасник вважає, що пункти 6 та 10 Додатку 2 до тендерної документації є дискримінаційними, обмежують конкуренцію та суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник 24 квітня 2024 року розмістив на електронному торгівельному майданчику «Smarttender.biz» оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-04-24-012483-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій).
Відповідно до пункту 6 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a Замовник встановив умову, згідно якої учасник має підтвердити наявність у нього застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю:
- перегляду статистики надісланих заявок Замовника;
- перегляду статусу виконання заявок Замовника;
- перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень;
- перегляду стану взаєморозрахунків Замовника.
Відповідно до пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-04-24-012483-a Замовник встановив умову, за якою у учасника має забезпечити наявність інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем.
Учасник вважає, що пункти 6 та 10 Додатку 2 до тендерної документації є дискримінаційними, обмежують конкуренцію та суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 з наступних підстав.
Предметом закупівлі UA-2024-04-24-012483-a є ДК 021:2015 – код 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій).
Отже, послуги закупівлі UA-2024-04-24-012483-a мають надаватися із застосуванням телемедичних технологій.
Надання медичної допомоги пацієнтам із застосуванням телемедицини регламентується «Положенням про кабінет телемедицини закладу охорони здоров’я» (далі - Положеня), затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.10.2015 № 681.
Відповідно до пункту 7 Положення, оснащення кабінету здійснюється згідно з Табелем оснащення кабінету телемедицини, який наведено в додатку до цього Положення.
Додатком «Табель оснащення кабінету телемедицини» до Положення встановлено, яким саме обладнанням повинен бути оснащений кабінет телемедицини:
№ з\п Назва обладнання Кількість одиниць
1 Комп'ютер персональний з мультимедіа, монітор 1
2 Веб-камера 1
3 Блок безперебійного живлення 1
4 Фотокамера цифрова 1
5 Сканер планшетний 1
6 Принтер лазерний 1
7 Засоби телеметрії 1
8 Телефон 1
9 Стіл комп’ютерний 1
10 Стілець офісний 2
11 ПЗ/Операційна система 1
12 ПЗ/Офіс 1
13 ПЗ/Прикладне для телемедицини 1
14 ПЗ/Антивірус 1
15 Підключення до мережі Інтернет шляхом застосування доступних технічних засобів електронних комунікацій, які використовують новітні електронні комунікаційні технології (не менше 10 Мбіт/c, синхронний) 1
16 Телефонне з'єднання (стаціонарне) 1
Вище зазначене обладнання не містить застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: перегляду статистики надісланих заявок; перегляду статусу виконання заявок перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; перегляду стану взаєморозрахунків.
З вище викладеного вбачається, що законодавством не встановлена обов’язковість використання застосунку для надання медичної допомоги пацієнтам із застосуванням телемедицини.
Відповідно до частини 11 ст. 26 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Частиною першою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини 2 та 3 ст. 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах та замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Виконати умову пункту 6 Додатку 2 до тендерної документації зможуть лише ті учасники, які мають застосунок для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: перегляду статистики надісланих заявок; перегляду статусу виконання заявок перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; перегляду стану взаєморозрахунків.
Вимога пункту 6 Додатку 2 до тендерної документації носить інформаційний характер і не пов’язана з фактичною можливістю надання послуг відповідно до предмету даної закупівлі. Тобто, послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій не потребують зазначеного в даному пункті застосунку і можуть надаватися без нього.
Замовник, встановивши дану умову, значно обмежив конкуренцію, не маючи жодних законних підстав.
Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, умови пункту 6 Додатку до тендерної документації порушують вимоги частини 4 ст. 22 Закону.
Відповідно до частини 4 ст. 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Відповідно до пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагає від учасників наявності інтеграції між медичною інформаційною системою (МІС), що підключена до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, яка використовується Замовником, а саме: програмний комплекс «Медична інформаційна система «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем.
В вище зазначеному пункті, Замовник посилається на конкретний програмний комплекс - «Медична інформаційна система «Health24», не обґрунтовуючи використання саме його та не зазначаючи про можливість використання учасниками еквіваленту (аналогу) даного програмного комплексу.
Відповідно до пункту 3 «Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я», затвердженого постановою КМУ від 25 квітня 2018 р. № 411 до складу електронної системи охорони здоров’я входять центральна база даних та електронні медичні інформаційні системи, між якими забезпечено автоматизований обмін інформацією, даними та документами через відкритий програмний інтерфейс (АРI).
Відповідно до інформації на офіційному сайті Електронної системи охорони здоров’я України (ЕСОЗ) https://ehealth.gov.ua/ окрім медичної інформаційної системи «Health24 до центральної бази даних ЕСОЗ підключені і інші медичні інформаційні системи. В цьому можна переконатися за посиланням https://ehealth.gov.ua/pidklyucheni-do-ehealth-mis/ (копія вмісту даної веб-сторінки з інформацію про медичні інформаційні системи, які підключені до ЕСОЗ додається).
Тож, встановивши в пункті 10 Додатку 2 до тендерної документації вимогу до учасників щодо наявності інтеграції саме між медичною інформаційною системою «Health24» з онлайн платформою для організації передачі замовлень на підготовку опису обстежень, завантаження електронної копії КТ-обстеження пацієнта в форматі DICOM та передачі результатів наданих послуг, що використовується Виконавцем, не зазначивши про можливість використання учасниками еквіваленту даної медичної системи, Замовник значно обмежив конкуренцію, не маючи жодних законних підстав.
Виконати дану умову пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації зможуть лише ті учасники, які користуються, виключно, медичною інформаційною системою «Health24», тому даний пункт є дискримінаційний по відношенню до учасників, які використовують для підключення до ЕСОЗ інші медичні інформаційні системи.
Відповідно частини 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи викладене, Замовник установив у пункті 10 Додатку 2 до тендерної документації такі умови до учасників, які порушують вимоги частини 4 ст. 22 та частини 4 ст. 23 Закону.
Зважаючи на вище зазначене, дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вимог п. 6 та п. 10 Додатку 2 порушують вимоги частини четвертої статті 5, частини 4 статті 22 та частини 4 ст. 23 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації