• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Насоси та компресори

Компресор повітряний

Торги не відбулися

550 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
Період оскарження: 24.04.2024 09:43 - 04.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АТЕМЛЮФТ»

Номер: 749f5fa86db2437d823e1534ce91c795
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-24-003794-a.c4
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АТЕМЛЮФТ»
Скарга:
ТОВ «АТЕМЛЮФТ» не погоджується з наданою Замовником підставою щодо відхилення своєї тендерної пропозиції виходячи з наступного. Відповідно до п. 1 Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ з Особливостями на закупівлю Товару Компресор повітряний 42120000-6 – НАСОСИ ТА КОМПРЕСОРИ затвердженої рішенням Уповноваженої особи Протокол № 16 від 23 квітня 2024 року(далі по тексту – ТД) зазначено: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.». 15.05.2024 учасником даної закупівлі ФОП "СЛІЧЕНКО ІВАН ІВАНОВИЧ" було подано скаргу до Антимонопольного комітету України з вимогою зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір ТОВ «АТЕМЛЮФТ» з причини невідповідності вимогам ТД, а саме: тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Антимонопольним комітетом України після розгляду скарги було прийнято рішення № 9228-р/пк-пз від 27.05.2024 щодо наявних невідповідностей в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. При розгляді скарги поданої ФОП "СЛІЧЕНКО ІВАН ІВАНОВИЧ" Антимонопольним Комітетом України було виявлено невідповідність в пропозиції учасника ТОВ «АТЕМЛЮФТ», а саме: пропозиція учасника містить удосконалений електронний підпис, а не кваліфікований електронний підпис, як того вимагала ТД. Порушуючи вимоги п.43 Особливостей та прийняте рішення Антимонопольним Комітетом України Замовник прийняв неправомірне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника та порушив його інтереси у даній закупівлі. В свою чергу Замовник знехтував своїм обов'язком та не надав Скаржнику можливість усунути виявлену невідповідність шляхом оприлюднення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей на виконання рішення № 9228-р/пк-пз від 27.05.2024 Антимонопольного Комітету України. Доречно зауважити, що направлення учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей – це ОБОВ'ЯЗОК Замовника, а не його право.
Дата розгляду скарги: 18.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.06.2024 15:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.06.2024 18:34
Дата виконання рішення Замовником: 24.06.2024 08:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення уповноваженої особи від 21.06.2024 №25
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АТЕМЛЮФТ", Віктор КОРОСТІЄНКО 380507166557 atemluft.tov@gmail.com http://atemluft.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d4673fa9367a4fcca479da84c818251a
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АТЕМЛЮФТ»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «АТЕМЛЮФТ» не погоджується з наданою Замовником підставою щодо відхилення своєї тендерної пропозиції виходячи з наступного.
Відповідно до п. 1 Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ з Особливостями на закупівлю Товару Компресор повітряний 42120000-6 – НАСОСИ ТА КОМПРЕСОРИ затвердженої рішенням Уповноваженої особи Протокол № 16 від 23 квітня 2024 року(далі по тексту – ТД) зазначено:

«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.».

15.05.2024 учасником даної закупівлі ФОП "СЛІЧЕНКО ІВАН ІВАНОВИЧ" було подано скаргу до Антимонопольного комітету України з вимогою зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір ТОВ «АТЕМЛЮФТ» з причини невідповідності вимогам ТД, а саме: тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Антимонопольним комітетом України після розгляду скарги було прийнято рішення № 9228-р/пк-пз від 27.05.2024 щодо наявних невідповідностей в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
При розгляді скарги поданої ФОП "СЛІЧЕНКО ІВАН ІВАНОВИЧ" Антимонопольним Комітетом України було виявлено невідповідність в пропозиції учасника ТОВ «АТЕМЛЮФТ», а саме: пропозиція учасника містить удосконалений електронний підпис, а не кваліфікований електронний підпис, як того вимагала ТД.
Порушуючи вимоги п.43 Особливостей та прийняте рішення Антимонопольним Комітетом України Замовник прийняв неправомірне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника та порушив його інтереси у даній закупівлі.
В свою чергу Замовник знехтував своїм обов'язком та не надав Скаржнику можливість усунути виявлену невідповідність шляхом оприлюднення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей на виконання рішення № 9228-р/пк-пз від 27.05.2024 Антимонопольного Комітету України.
Доречно зауважити, що направлення учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей – це ОБОВ'ЯЗОК Замовника, а не його право.

Також доречно зауважити, що цінова пропозиція Скаржника надає змогу Замовнику у відповідності до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» максимально економити бюджетні кошти, оскільки цінова пропозиція Скаржника нижча за наступну пропозицію, при цьому запропонований товар повністю відповідає вимогам Замовника.

Виходячи з вищенаведеного, ТОВ «АТЕМЛЮФТ» вважає, що підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АТЕМЛЮФТ», суперечать вимогам Закону та Особливостям, а Замовник знехтував свій обов'язок, щодо надання Скаржнику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.

Скаржник категорично не погоджується з цими порушеннями та вважає рішення уповноваженої особи Замовника щодо дискваліфікації нашої тендерної пропозиції незаконним та таким що підлягає скасуванню з наступних підстав.
Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. З огляду на нижчезазначене, Замовник торгів діяв не на підставі та не у спосіб передбачений законами України. Про порушення Замовником торгів Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить наступне.
Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Вважаємо, що рішення і дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників та порушують принципи здійснення публічних закупівель, закріплені статтею 5 Закону, зокрема – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Наявність порушених прав суб’єкта оскарження обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є учасником відповідної процедури закупівлі, претендує на неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, об’єктивне визначення переможця та укладення договору з Замовником, оскільки є реальним та добросовісним учасником ринку постачання товару, що є предметом закупівлі.
Такі незаконні дії Замовника не відповідають принципам здійснення публічних закупівель, визначеним у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушують, ст. 29 «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій» Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищенаведене та у відповідності до вимог статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Скаржник вимушений звернутись до Антимонопольного комітету України зі скаргою на дії Замовника та просити зобов’язати Замовника торгів усунути порушення законодавства про публічні закупівлі, прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі та скасування усіх рішень, які прийняті з порушенням чинного законодавства України. Так, засвідчуємо, що рішенням, яке є прийнятим з порушенням чинного законодавства України - це Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30 травня 2024 р. № 21.
На підставі викладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,

ТОВ «АТЕМЛЮФТ» вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині безпідставного відхилення його тендерної пропозиції, а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на визначення переможця закупівлі

Номер: 1b5a2b631bcc4da7bc5ae86267a81759
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-24-003794-a.b3
Назва: Скарга на визначення переможця закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.05.2024 16:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.05.2024 11:42
Дата виконання рішення Замовником: 15.07.2024 13:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 10.05.2024 №19 (далі – Рішення), згідно з яким визначили Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АТЕМЛЮФТ» переможцем Закупівлі, прийняли рішення про намір укласти договір про закупівлю із ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АТЕМЛЮФТ». Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9228-р/пк-пз від 27.05.2024 зобов’язано 3 ДЕРЖАВНИЙ ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНИЙ ЗАГІН ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "АТЕМЛЮФТ" переможцем процедури закупівлі — "Насоси та компресори", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-24-003794-a. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Автор: ФОП "СЛІЧЕНКО ІВАН ІВАНОВИЧ", Іван Сліченко +380633988678 ivan_slichenko_fop@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0b364c78eda1442e84920a55553bc72d
Заголовок пункту скарги: Оскарження протоколу № 19 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.05.2024 року, яким Замовник, 3 ДЕРЖАВНИЙ ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНИЙ ЗАГІН ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ, визначив переможцем Закупівлі ТОВ «АТЕМЛЮФТ».
Опис заперечення: 24.04.2024 року 3 ДЕРЖАВНИЙ ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНИЙ ЗАГІН ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) оприлюднив повідомлення про публічну закупівлю відкриті торги з особливостями № UA-2024-04-24-003794-a за предметом закупівлі: згідно коду CPV за ДК 021:2015 код 42120000-6 – Насоси та компресори (Компресор повітряний) (далі – Закупівля).
Для участі у Закупівлі тендерні пропозиції були подані трьома учасниками: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АТЕМЛЮФТ", пропозиція якого за результатами аукціону становила 499 934,00 грн. з ПДВ; ФОП СЛІЧЕНКО ІВАН ІВАНОВИЧ, пропозиція якого за результатами аукціону становила 500 000,00 грн. з ПДВ, Товариство з обмеженою відповідальністю "Констрак", пропозиція якого за результатами аукціону становила 525 000,00 грн. з ПДВ.
Протоколом № 19 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.05.2024 року Замовник вирішив визначити переможцем Закупівлі ТОВ «АТЕМЛЮФТ».
13.05.2024 року, Замовник опублікував на офіційному веб порталі закупівель повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «АТЕМЛЮФТ».

При цьому, ФОП СЛІЧЕНКО І.І. (03035, місто Київ, вул. ЛИПКІВСЬКОГО, будинок 25, квартира 61) вважає, що вказане вище рішення Замовника про визначення переможця торгів було прийняте з порушенням вимог тендерної документації та законодавства України про закупівлі з огляду на наступне
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: При цьому, слід звернути увагу, що відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Так, 09.05.2024 року о 17:59 Замовник розмістив Вимогу про усунення порушення ТОВ «АТЕМЛЮФТ», в якій вказав про необхідність надання вказаним учасником відгуку до аналогічного договору, яку ТОВ «АТЕМЛЮФТ» виконало 09.05.2024 року о 18:30.
При цьому, враховуючи положення п. 43 Особливостей, Замовник не може повторно розмістити щодо ТОВ «АТЕМЛЮФТ» вимогу про усунення наведених вище порушень тендерної документації, а тому пропозиція ТОВ «АТЕМЛЮФТ» підлягає відхиленню, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.

Таким чином, оскаржуваний Протокол № 19 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.05.2024 року, яким Замовник вирішив визначити переможцем Закупівлі ТОВ «АТЕМЛЮФТ» є передчасним, таким, що суперечить положенням чинного законодавства України та тендерної документації, а також порушує права та законні інтереси ФОП СЛІЧЕНКО І.І. щодо розгляду його тендерної пропозиції, яка є наступною найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією за результатами аукціону після тендерної пропозиції ТОВ «АТЕМЛЮФТ», та визначення його переможцем процедури закупівлі при наявності підстав.

ІІ. Пунктом 1 розділу 4 додатку 1 до тендерної документації «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» було передбачено, що у разі підписання пропозиції та договору керівником організації-Учасника – сканована копія з оригіналу (або копії) протоколу (рішення тощо) зборів засновників про призначення директора, президента, голови правління тощо, сканована копія з оригіналу (або копії) наказу про призначення керівника або сканована копія з оригіналу (або копії) виписки (витягу) із зазначених документів.
Якщо тендерна пропозиція подається не керівником учасника, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, а іншою особою, учасник надає довіреність або доручення на таку особу.
Крім того, п. 12 форми цінової пропозиції вимагалося зазначити «П.І.Б., посада особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) підписувати документи за результатами процедури закупівлі (договір про закупівлю)».
У складі своєї пропозиції ТОВ «АТЕМЛЮФТ» завантажило документ 1. Тендерна пропозиції.pdf, у пункті 12 якої зазначило, що уповноваженою особою учасника на підписання договору про закупівлю є «Іванова Єлизавета Афанасіївна, заступник директора».
Також, у складі своєї пропозиції ТОВ «АТЕМЛЮФТ» завантажило документ 6_Довіреність на Іванову Є.А..pdf. Відповідно до змісту даної довіреності учасник в особі керівника уповноважим заступника директора Іванову Єлизавету Афанасіївну у тому числі «підписувати тендерну документацію Товариства (як учасника, так і переможця процедури закупівлі) та договори про закупівлю товарів або про надання послуг, а також укладати договори за результатами переговорної процедури закупівлі.
Прошу зауважити, що відповідно до п. 6) ч. 1 ст. 1 Закону договір про закупівлю -господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Тобто, договір про закупівлю це особливий вид господарського договору, який укладається саме за результатами процедур публічних закупівель. Як вбачається зі змісту зазначеної довіреності, вона передбачає право уповноваженої особи учасника ТОВ «АТЕМЛЮФТ», заступника директора Іванової Єлизавети Афанасіївни, на підписання договорів саме за результатами переговорної процедури закупівлі.
При цьому, тип даної Закупівлі є «Відкриті торги з особливостями», а не переговорна процедура. Тобто, надана учасником довіреність не передбачає права уповноваженої особи на підписання договору про закупівлю за результатами закупівлі «Відкриті торги з особливостями», що є порушенням тендерної документації. До схожих висновків дійшов АМКУ у рішенні № 47-р/пк-пз від 14.06.2016 року.
Таким чином, учасник, ТОВ «АТЕМЛЮФТ», не виконало вимоги п. 1 розділу 4 додатку 1 до тендерної документації «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)», оскільки не було надано довіреність на право підпису договору про закупівлю уповноваженою особою учасника.

Відповідно п. 1) ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: учасник процедури закупівлі:
- не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
- не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
- зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
- не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
- не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
- визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону.
Відповідно ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно п. 2) ч. 1 ст. 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: тендерна пропозиція учасника:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
- є такою, строк дії якої закінчився.
Відповідно до підпункту 2) п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178, зі змінами та доповненнями (далі – Особливості), замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
- є такою, строк дії якої закінчився;
- є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
- не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

І. Так, пункт 1 розділу 3 тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачає, що відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог:
1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання;
2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП);
3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного закону, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Водночас, проведеною перевіркою накладеного ТОВ «АТЕМЛЮФТ» електронного підпису (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після завантаження вказаним учасником документів тендерної пропозиції та внесення ТОВ «АТЕМЛЮФТ» інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, на тендерну документацію накладено удосконалений електронний цифровий підпис уповноваженої особи учасника Іванової Єлизавети Афанасіївни (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом.
Таким чином, з наведеного вбачається, що ТОВ «АТЕМЛЮФТ» не виконало вимоги тендерної документації, а саме п. 1 розділу 3 тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» в частині підписання пропозиції учасника кваліфікованим електронним підписом.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Скасована

Скарга на визначення переможця закупівлі

Номер: d1887561e6854f1196a66bf1f873cdef
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-24-003794-a.b2
Назва: Скарга на визначення переможця закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 15.05.2024 11:04
Автор: ФОП "СЛІЧЕНКО ІВАН ІВАНОВИЧ", Іван Сліченко +380633988678 ivan_slichenko_fop@ukr.net
Скарга
Скасована

Скарга на визначення переможця закупівлі

Номер: 067fea598e6a42a79c01e1ba47e93759
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-24-003794-a.b1
Назва: Скарга на визначення переможця закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 15.05.2024 10:11
Автор: ФОП "СЛІЧЕНКО ІВАН ІВАНОВИЧ", Іван Сліченко +380633988678 ivan_slichenko_fop@ukr.net