-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комплекти обладнання та приладдя для оснащення кабінетів математики та фізики
Завершена
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
29.05.2018 13:40 - 09.06.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Усунення дискримінаційний вимог
Номер:
00217e0a8e2c41a6b5350649655e190c
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-05-29-001244-a.c1
Назва:
Усунення дискримінаційний вимог
Вимога:
Замовник під час проведення закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в cт.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасника та запобігання корупційним діям і зловживанням. В тендерній документації замовник висунув вимоги до учасників: Для підтвердження відповідності ТП технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Учасник у складі ТП повинен надати:Копії чинного на дату розкриття сертифікату на систему якості ISO 9001:2015... , Копію сертифікату на систему екологічного керування ISO 14001:2004....
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників. Звертаємо увагу, що дане питання регулюється Законом України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію».
Статтею 23 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що національні стандарти застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами, також частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі.
Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим для: суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами; учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти; виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Також звертаємо увагу, що вищезазначені сертифікати на державні стандарти України вимагаються в закупівлі, предметом якої є товар вироблений закордоном. Отже яке відношення має застосування чи незастосування національних стандартів підприємством постачальником до підтвердження якості продукції виробленої закордоном.
Підтвердженням дискримінаційності подібних вимог щодо стандартів ISO є практика рішень АМКУ - рішення № 866-Р/ПК-СК від 27.08.2012р. (розглядалось у відповідності до Закону України «Про здійснення державних закупівель», але суть дискримінаційності вимог не змінилась і з введенням в дію Закону України «Про публічні закупівлі»).
Враховуючи вищевикладене, вищезазначена вимога є дискримінаційною, тому вбачається корупційна складова в даній вимозі, яка висунута під конкретного учасника.
Вимагаємо, дотримуючись принципу недискримінації учасників, виключити вимогу щодо подачі учасниками копії сертифікату на систему управління якістю та копії сертифікату на систему екологічного керування.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.05.2018 09:14
Вирішення:
Шановний учаснику, дякуємо за запитання.
Закон «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Текст закону не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, які замовник може або має вимагати від учасників процедури закупівлі та які підтверджують якість та безпеку обладнання, що закуповується.
Замовник самостійно і на власний розсуд визначає вимоги щодо якості та безпеки обладнання, яке буде використовуватись у навчально-виховному процесі, та для впевненості, що обладнання, яке закуповується, буде безпечним для здоров’я дітей, навколишнього середовища та відповідає освітнім стандартам, дані вимоги зазначаються у тендерній документації.
Тобто кожний документ щодо підтвердження якості та безпеки обладнання для використання, є складовою відповідних норм чинного законодавства, та тендерної документації.
Як було зазначено у тексті Вашого запитання, національні стандарти застосовуються на добровільній основі, та стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі, тобто будь-яке підприємство, організація будь-якої правової форми створення може самостійно отримати відповідні документи, що підтверджують якість та безпеку товару, що постачається, згідно норм діючого законодавства, без будь-яких обмежень у отриманні. Обмеження щодо участі у процедурі закупівлі підприємств, організацій, компаній – виробників обладнання як резидентів України так і іноземних виробників - відсутні.
Процедура оголошеної закупівлі – відкриті торги. Згідно до п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Замовник встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, в тому числі такі вимоги повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Сертифікат ISO9001:2015 – це сертифікат на систему якості виробництва, отже стосується безпосередньо якості. Сертифікат ISO14001:2015 – це сертифікат на систему екологічного менеджменту, отже стосується безпосередньо захисту довкілля.
Звіти вимагаються для підтвердження дійсності даних сертифікатів і є також обов’язковими, за їх відсутності вказані сертифікати скасовуються. Таким чином, обидва стандарти є частиною національного законодавства України та їх дотримання учасниками процедури закупівлі забезпечує дотримання якісних вимог до предмета закупівлі.
Отже, вимоги які було включено до тендерної документації, щодо надання учасниками сертифікату на систему якості ISO 9001:2015 та сертифікату екологічного менеджменту ISO 14001:2015 повністю відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та з точки зору їх доступності можуть бути дотримані будь-яким учасником.
Публічні закупівлі регламентує ЗУ "Про публічні закупівлі", інші вимоги регламентуються відповідними профільними Законами та нормативно-правовими документами.
Звертаємо увагу на те що всі документи, що передбачені у документації не суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та не носять дискримінаційних характер щодо обмеження участі. Такі документи може отримати будь-яка компанія, організація чи підприємство яке має намір щодо участі у процедурі закупівлі.
Тендерний комітет в свою чергу не вважає за необхідне вносити зміни у тендерну документацію.
Статус вимоги:
Відхилено