• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

послуги добровільного страхування наземного транспорту

Завершена

1 575 908.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 879.54 UAH
Період оскарження: 22.04.2024 16:29 - 24.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: 00fbab3325e54708b4c4f1f73d67d9fe
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-22-011344-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.04.2024 15:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.05.2024 18:06
Дата виконання рішення Замовником: 22.05.2024 09:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: зміни до тендерної документації внесено
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Номер: 9822f8ddbbb348aab699947f692862cf
Заголовок пункту скарги: Технічною специфікацією, яка є додатком № 2 до Тендерної документації замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати Учасник, а саме, Учасник повинен мати, зокрема: - гарантійний фонд не менше 50 млн грн. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію); - розмір активів не менше 400 млн грн. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію); - страхові резерви не менше 200 млн. грн. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію); - Загальний чистий розмір страхових премій не менше 350 млн грн, при цьому розмір страхових премій по КАСКО має дорівнювати або більше 30% від чистих активів (надати в складі тендерної пропозиції інформацію); - страховик має бути в ТОП 20 на ринку КАСКО за 2023 р. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію).
Опис заперечення: Технічною специфікацією, яка є додатком № 2 до Тендерної документації замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати Учасник, а саме, Учасник повинен мати, зокрема:
- гарантійний фонд не менше 50 млн грн. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію);
- розмір активів не менше 400 млн грн. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію);
- страхові резерви не менше 200 млн. грн. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію);
- Загальний чистий розмір страхових премій не менше 350 млн грн, при цьому розмір страхових премій по КАСКО має дорівнювати або більше 30% від чистих активів (надати в складі тендерної пропозиції інформацію);
- страховик має бути в ТОП 20 на ринку КАСКО за 2023 р. (надати в складі тендерної пропозиції інформацію).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо обов’язкових вимог про наявність фінансових показників.

Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, має наступні фінансові показники: гарантійний фонд не менше 50 млн грн.; розмір активів не менше 400 млн грн.; страхові резерви не менше 200 млн. грн.; загальний чистий розмір страхових премій не менше 350 млн грн, при цьому розмір страхових премій по КАСКО має дорівнювати або більше 30% від чистих активів та страховик має бути в ТОП 20 на ринку КАСКО за 2023 р.
Скаржник не має можливості виконати вищевказані обов’язкові умови ТД та отримати вказані Замовником фінансові показники, а відтак і взяти участь у закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 20 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром активів за 2023 рік, що є не меншим, ніж 400 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/3);
- 22 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із розміром страхових резервів за 2023 рік, що є не меншим, ніж 200 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/4);
- 23 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із гарантійним фондом за 2023 р., що є не меншим, ніж 50 000 000,00 грн. (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/11);
- 21 страхових компаній за рейтингом Фориншурера із загальним чистим розміром страхових премій за 2023 р. не менше, ніж 350 000 000,00 грн., при цьому розмір страхових премій по КАСКО має дорівнювати або бути більшим 30% від чистих активів (доказ - https://forinsurer.com/ratings/nonlife/23/12/80);
- 20 страхових компаній, які входять в ТОП 20 на ринку КАСКО за 2023 р.

Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним рейтингам можуть лише не більше 20 (двадцяти) страхових компаній із 86 існуючих Non-life в Україні (копія витягу з журналу Forinsurer додається), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають нижчі фінансові показники, можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні довідки для підтвердження розміру наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Крім того, Скаржник має значне перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності та адекватний і достатній страховий резерв, що також підтверджується листом НБУ від 12.04.2024 р. (копія листа НБУ додається).

Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: ce7ce340558d4aec9f83eb73b7120b60
Заголовок пункту скарги: Підпунктом 8 п. 4 додатку № 1 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» Тендерної документації Замовником регламентовано, що Учасник повинен подати сканкопію свідоцтва про реєстрацію платником податку на додану вартість (сплату єдиного податку), або витягу з реєстру платників податку на додану вартість, чи єдиного податку у відповідності до порядку оподаткування Учасника (за наявності).
Опис заперечення: Підпунктом 8 п. 4 додатку № 1 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» Тендерної документації Замовником регламентовано, що Учасник повинен подати сканкопію свідоцтва про реєстрацію платником податку на додану вартість (сплату єдиного податку), або витягу з реєстру платників податку на додану вартість, чи єдиного податку у відповідності до порядку оподаткування Учасника (за наявності).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо обов’язкової вимоги свідоцтва про реєстрацію платником податку на додану вартість (сплату єдиного податку), або витягу з реєстру платників податку на додану вартість, чи єдиного податку у відповідності до порядку оподаткування Учасника (за наявності).
Відповідно до п. 196.1.3 ст. 196 Податкового кодексу України, не є об'єктом оподаткування операції з надання послуг із страхування, співстрахування або перестрахування особами, які мають ліцензію на здійснення страхової діяльності відповідно до закону, а також пов'язаних з такою діяльністю послуг страхових (перестрахових) брокерів та страхових агентів.
Згідно пп. 141.1.1 п. 141.1 ст. 141 розд. ІІІ Податкового кодексу України, страховики сплачують податок на прибуток за ставкою, визначеною відповідно до пункту 136.1 статті 136 цього розділу, та податок на дохід за ставкою, визначеною відповідно до підпунктів 136.2.1 та 136.2.2 пункту 136.2 статті 136 цього Кодексу. Нарахований страховиком податок на дохід за ставкою, визначеною в підпункті 136.2.1 пункту 136.2 статті 136 цього Кодексу, є різницею, яка зменшує фінансовий результат до оподаткування такого страховика.

Наголошуємо на тому, що Скаржник є резидентом України, знаходиться на загальній системі оподаткування, є платником податку на прибуток відповідно до ст. 141 розд. ІІІ Податкового кодексу України, та не є платником податку на додану вартість відповідно до п. 196.1.3 ст. 196 Податкового кодексу України та платником єдиного податку!
Окремих довідок, витягів тощо щодо системи оподаткування законодавством не передбачено.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 17.04.2024 року (відповідний Витяг додається) надаємо данні про взяття на облік ПРАТ «СК «УЛЬТРА АЛЬЯНС» як платника податків та як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ):

Відомості, отримані в порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та інформаційними системами державних органів:
30.12.2004, ДЕРЖАВНА СЛУЖБА СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ, 37507880

20.01.2010, 170467, ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У М.КИЄВІ, ДПІ У СОЛОМ'ЯНСЬКОМУ РАЙОНІ (СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОН М.КИЄВА), 44116011, (дані про взяття на облік як платника податків)

18.02.2010, 0335010, ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У М.КИЄВІ, ДПІ У СОЛОМ'ЯНСЬКОМУ РАЙОНІ (СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОН М.КИЄВА), 44116011, 5, (дані про взяття на облік як платника єдиного внеску)

Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, є платником податку на додану вартість (сплату єдиного податку) або податку на додану вартість, чи єдиного податку, що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не є платниками податку на додану вартість (сплату єдиного податку) або податку на додану вартість, чи єдиного податку,- можливості взяти участь у закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Тому, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації