-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Відновні роботи шляхом поточного ремонту дорожнього покриття на вулиці Яворницького міста Рівне
Відновні роботи шляхом поточного ремонту дорожнього покриття на вулиці Яворницького міста Рівне
Торги відмінено
750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 751.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 751.00 UAH
Період оскарження:
19.04.2024 23:34 - 12.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
407c804f453741a981fd9506ba643d9c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-19-012023-a.c1
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 6.Tender-documents-[UA-2024-04-19-012023-a].zip 23.04.2024 22:03
- 1.Рішення (перейменування) РОУДІЗ.pdf 23.04.2024 22:03
- Скарга UA-2024-04-19-012023-a.docx 23.04.2024 22:03
- 5.Диплом Шух.pdf 23.04.2024 22:03
- 4.Посвідчення Шух Н.П..pdf 23.04.2024 22:03
- 2.Наказ про призначення відповідального з охорону праці.pdf 23.04.2024 22:03
- 3.Посвідчення Шух Н.П..pdf 23.04.2024 22:07
- Скарга UA-2024-04-19-012023-a.pdf 23.04.2024 22:07
- sign.p7s 23.04.2024 22:09
- рішення від 25.04.2024 № 7383.pdf 25.04.2024 16:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.05.2024 № 7987.pdf 07.05.2024 13:11
- рішення від 06.05.2024 № 7987.pdf 09.05.2024 12:30
- Антимонопольний ПП РОУДІЗ.pdf 29.04.2024 23:47
- Антимонопольний ПП РОУДІЗ.doc 29.04.2024 23:47
- Додаток 2 Нова редакція.doc 10.05.2024 12:23
- Перелік змін до ТД 1.doc 10.05.2024 12:23
- Додаток 3 Нова редакція.doc 10.05.2024 12:23
- Рішення про внесення змін в тендерну документацію 1.pdf 10.05.2024 12:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.04.2024 22:11
Дата розгляду скарги:
06.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.04.2024 16:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.05.2024 12:30
Дата виконання рішення Замовником:
10.05.2024 12:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення № 7987-р/пк-пз від 06.05.2024 Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо внесення змін в Тендерну документацію на закупівлю послуги за ДК 021:2015: 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Відновні роботи шляхом поточного ремонту дорожнього покриття на вулиці Яворницького міста Рівне) за процедурою «відкриті торги з особливостями», ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-19-012023-а виконано
Пункт скарги
Номер:
23017c5b63aa47408c1c9209a57a63ed
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога № 1
Опис заперечення:
Відповідно Додатку № 2 до тендерної документації – «Для повноти розуміння предмету закупівлі, необхідного обсягу з надання послуг, уточнення переліку необхідних робіт, одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції та яку Учасник вважає за необхідне отримати для прийняття участі у процедурі закупівлі, передбачається обов’язковий виїзд фахівця Учасника для огляду (обстеження) об’єкта надання послуг.
Огляд проводиться в присутності представника Замовника.
За результатами огляду складається акт за підписом керівника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, та не пізніше кінцевої дати, визначеної Тендерною документацією.
Для складання акту Учасник закупівлі повинен звернутися (усно або письмово) до Замовника для здійснення спільного огляду місця виконання робіт та складання Акту огляду (огляд місця надання послуг проводиться у робочий час (з 0800 до 1700).
У зв’язку з ситуацією, яка склалася на території України та збройною російською агресією, запровадженням Президентом України правового режиму воєнного стану на території України, огляд об’єкту проводиться протягом періоду уточнень (звернення за роз’ясненнями) щодо цієї закупівлі з обов’язковим дотриманням всіх необхідних заходів для збереження життя та здоров’я уповноважених представників сторін.
Керівник Замовника зобов’язаний взяти участь у огляді об’єкту надання послуг та підписати складений Учасником акт огляду.
У випадку ухилення керівника Замовника від виконання зазначених зобов’язань, Учасник подає у складі пропозиції довідку довільної форми де зазначає про факт відмови керівника Замовника від участі у огляді місця надання послуг та/або підписання акту огляду.
До вказаної довідки додаються документи, що підтверджують факт отримання Замовником (не менше ніж за один робочий день до необхідної для Учасника дати огляду) звернення Учасника про здійснення спільного огляду місця надання послуг та складання Акту огляду.
Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами.
Витрати на відвідування території (майданчика), де будуть надаватися послуги, несе Учасник за власні кошти і вони не можуть бути предметом оскарження.».
Огляд проводиться в присутності представника Замовника.
За результатами огляду складається акт за підписом керівника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, та не пізніше кінцевої дати, визначеної Тендерною документацією.
Для складання акту Учасник закупівлі повинен звернутися (усно або письмово) до Замовника для здійснення спільного огляду місця виконання робіт та складання Акту огляду (огляд місця надання послуг проводиться у робочий час (з 0800 до 1700).
У зв’язку з ситуацією, яка склалася на території України та збройною російською агресією, запровадженням Президентом України правового режиму воєнного стану на території України, огляд об’єкту проводиться протягом періоду уточнень (звернення за роз’ясненнями) щодо цієї закупівлі з обов’язковим дотриманням всіх необхідних заходів для збереження життя та здоров’я уповноважених представників сторін.
Керівник Замовника зобов’язаний взяти участь у огляді об’єкту надання послуг та підписати складений Учасником акт огляду.
У випадку ухилення керівника Замовника від виконання зазначених зобов’язань, Учасник подає у складі пропозиції довідку довільної форми де зазначає про факт відмови керівника Замовника від участі у огляді місця надання послуг та/або підписання акту огляду.
До вказаної довідки додаються документи, що підтверджують факт отримання Замовником (не менше ніж за один робочий день до необхідної для Учасника дати огляду) звернення Учасника про здійснення спільного огляду місця надання послуг та складання Акту огляду.
Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами.
Витрати на відвідування території (майданчика), де будуть надаватися послуги, несе Учасник за власні кошти і вони не можуть бути предметом оскарження.».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно Додатку № 2 до тендерної документації – «Для повноти розуміння предмету закупівлі, необхідного обсягу з надання послуг, уточнення переліку необхідних робіт, одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції та яку Учасник вважає за необхідне отримати для прийняття участі у процедурі закупівлі, передбачається обов’язковий виїзд фахівця Учасника для огляду (обстеження) об’єкта надання послуг.
Огляд проводиться в присутності представника Замовника.
За результатами огляду складається акт за підписом керівника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, та не пізніше кінцевої дати, визначеної Тендерною документацією.
Для складання акту Учасник закупівлі повинен звернутися (усно або письмово) до Замовника для здійснення спільного огляду місця виконання робіт та складання Акту огляду (огляд місця надання послуг проводиться у робочий час (з 0800 до 1700).
У зв’язку з ситуацією, яка склалася на території України та збройною російською агресією, запровадженням Президентом України правового режиму воєнного стану на території України, огляд об’єкту проводиться протягом періоду уточнень (звернення за роз’ясненнями) щодо цієї закупівлі з обов’язковим дотриманням всіх необхідних заходів для збереження життя та здоров’я уповноважених представників сторін.
Керівник Замовника зобов’язаний взяти участь у огляді об’єкту надання послуг та підписати складений Учасником акт огляду.
У випадку ухилення керівника Замовника від виконання зазначених зобов’язань, Учасник подає у складі пропозиції довідку довільної форми де зазначає про факт відмови керівника Замовника від участі у огляді місця надання послуг та/або підписання акту огляду.
До вказаної довідки додаються документи, що підтверджують факт отримання Замовником (не менше ніж за один робочий день до необхідної для Учасника дати огляду) звернення Учасника про здійснення спільного огляду місця надання послуг та складання Акту огляду.
Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами.
Витрати на відвідування території (майданчика), де будуть надаватися послуги, несе Учасник за власні кошти і вони не можуть бути предметом оскарження.».
Вимога встановлена Замовником порушує наші права, як учасника на конфіденційність до моменту розкриття пропозицій і не відповідає вимогам та принципам Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, згідно з пунктом 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам.
Таким чином інформація про закупівлю має бути доступна всім, навіть тим особам, які не беруть участь в закупівлі, Замовником же встановлено такі вимоги, що частину інформації про закупівлі, отримають лише ті особи, які здійснять виїзд до Замовника та здійснять огляд (обстеження) об’єкта надання послуг.
Також відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачена конфіденційність даних про учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. В даному випадку Замовником встановлено такі вимоги, що порушують конфіденційність при участі в закупівлі, оскільки до момент моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій Замовнику будуть відомі всі потенційні учасники закупівлі.
Також відповідно п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник встановивши оскаржувану вимогу створив при проведенні закупівлі корупційні ризики, оскільки після отримання Учасником Акту-обстеження, Замовнику стає відома інформація про всіх учасників процедури закупівлі до моменту проведення аукціону.
Відповідно п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Замовником порушено принципи відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, оскільки встановлена ним вимога передбачає, що частину інформації про закупівлю, отримають лише ті особи, які здійснять виїзд до Замовника.
Згідно ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. В даному випадку порушено наше право та інших потенційних учасників на вільний доступ до інформації про закупівлю.
Відповідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Таким чином Законом України «Про публічні закупівлі» визначено законний спосіб отримання інформації про закупівлю, а саме зазначення її в тендерній документації.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Враховуючи вище вказане нами як Скаржником в повній мірі доведено необгрунтованість та незаконність встановлення замовником наступної вимоги – «Для повноти розуміння предмету закупівлі, необхідного обсягу з надання послуг, уточнення переліку необхідних робіт, одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції та яку Учасник вважає за необхідне отримати для прийняття участі у процедурі закупівлі, передбачається обов’язковий виїзд фахівця Учасника для огляду (обстеження) об’єкта надання послуг.
Огляд проводиться в присутності представника Замовника.
За результатами огляду складається акт за підписом керівника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, та не пізніше кінцевої дати, визначеної Тендерною документацією.
Для складання акту Учасник закупівлі повинен звернутися (усно або письмово) до Замовника для здійснення спільного огляду місця виконання робіт та складання Акту огляду (огляд місця надання послуг проводиться у робочий час (з 0800 до 1700).
У зв’язку з ситуацією, яка склалася на території України та збройною російською агресією, запровадженням Президентом України правового режиму воєнного стану на території України, огляд об’єкту проводиться протягом періоду уточнень (звернення за роз’ясненнями) щодо цієї закупівлі з обов’язковим дотриманням всіх необхідних заходів для збереження життя та здоров’я уповноважених представників сторін.
Керівник Замовника зобов’язаний взяти участь у огляді об’єкту надання послуг та підписати складений Учасником акт огляду.
У випадку ухилення керівника Замовника від виконання зазначених зобов’язань, Учасник подає у складі пропозиції довідку довільної форми де зазначає про факт відмови керівника Замовника від участі у огляді місця надання послуг та/або підписання акту огляду.
До вказаної довідки додаються документи, що підтверджують факт отримання Замовником (не менше ніж за один робочий день до необхідної для Учасника дати огляду) звернення Учасника про здійснення спільного огляду місця надання послуг та складання Акту огляду.
Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами.
Витрати на відвідування території (майданчика), де будуть надаватися послуги, несе Учасник за власні кошти і вони не можуть бути предметом оскарження.»..
Вище вказане підтверджується Рішенням Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021 р. (Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-02-22-003442-a).
Огляд проводиться в присутності представника Замовника.
За результатами огляду складається акт за підписом керівника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, та не пізніше кінцевої дати, визначеної Тендерною документацією.
Для складання акту Учасник закупівлі повинен звернутися (усно або письмово) до Замовника для здійснення спільного огляду місця виконання робіт та складання Акту огляду (огляд місця надання послуг проводиться у робочий час (з 0800 до 1700).
У зв’язку з ситуацією, яка склалася на території України та збройною російською агресією, запровадженням Президентом України правового режиму воєнного стану на території України, огляд об’єкту проводиться протягом періоду уточнень (звернення за роз’ясненнями) щодо цієї закупівлі з обов’язковим дотриманням всіх необхідних заходів для збереження життя та здоров’я уповноважених представників сторін.
Керівник Замовника зобов’язаний взяти участь у огляді об’єкту надання послуг та підписати складений Учасником акт огляду.
У випадку ухилення керівника Замовника від виконання зазначених зобов’язань, Учасник подає у складі пропозиції довідку довільної форми де зазначає про факт відмови керівника Замовника від участі у огляді місця надання послуг та/або підписання акту огляду.
До вказаної довідки додаються документи, що підтверджують факт отримання Замовником (не менше ніж за один робочий день до необхідної для Учасника дати огляду) звернення Учасника про здійснення спільного огляду місця надання послуг та складання Акту огляду.
Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами.
Витрати на відвідування території (майданчика), де будуть надаватися послуги, несе Учасник за власні кошти і вони не можуть бути предметом оскарження.».
Вимога встановлена Замовником порушує наші права, як учасника на конфіденційність до моменту розкриття пропозицій і не відповідає вимогам та принципам Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Крім того, згідно з пунктом 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин 1, 4, 6 та 7 статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам.
Таким чином інформація про закупівлю має бути доступна всім, навіть тим особам, які не беруть участь в закупівлі, Замовником же встановлено такі вимоги, що частину інформації про закупівлі, отримають лише ті особи, які здійснять виїзд до Замовника та здійснять огляд (обстеження) об’єкта надання послуг.
Також відповідно ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачена конфіденційність даних про учасників до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. В даному випадку Замовником встановлено такі вимоги, що порушують конфіденційність при участі в закупівлі, оскільки до момент моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій Замовнику будуть відомі всі потенційні учасники закупівлі.
Також відповідно п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник встановивши оскаржувану вимогу створив при проведенні закупівлі корупційні ризики, оскільки після отримання Учасником Акту-обстеження, Замовнику стає відома інформація про всіх учасників процедури закупівлі до моменту проведення аукціону.
Відповідно п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Замовником порушено принципи відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, оскільки встановлена ним вимога передбачає, що частину інформації про закупівлю, отримають лише ті особи, які здійснять виїзд до Замовника.
Згідно ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. В даному випадку порушено наше право та інших потенційних учасників на вільний доступ до інформації про закупівлю.
Відповідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Таким чином Законом України «Про публічні закупівлі» визначено законний спосіб отримання інформації про закупівлю, а саме зазначення її в тендерній документації.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Враховуючи вище вказане нами як Скаржником в повній мірі доведено необгрунтованість та незаконність встановлення замовником наступної вимоги – «Для повноти розуміння предмету закупівлі, необхідного обсягу з надання послуг, уточнення переліку необхідних робіт, одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції та яку Учасник вважає за необхідне отримати для прийняття участі у процедурі закупівлі, передбачається обов’язковий виїзд фахівця Учасника для огляду (обстеження) об’єкта надання послуг.
Огляд проводиться в присутності представника Замовника.
За результатами огляду складається акт за підписом керівника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, та не пізніше кінцевої дати, визначеної Тендерною документацією.
Для складання акту Учасник закупівлі повинен звернутися (усно або письмово) до Замовника для здійснення спільного огляду місця виконання робіт та складання Акту огляду (огляд місця надання послуг проводиться у робочий час (з 0800 до 1700).
У зв’язку з ситуацією, яка склалася на території України та збройною російською агресією, запровадженням Президентом України правового режиму воєнного стану на території України, огляд об’єкту проводиться протягом періоду уточнень (звернення за роз’ясненнями) щодо цієї закупівлі з обов’язковим дотриманням всіх необхідних заходів для збереження життя та здоров’я уповноважених представників сторін.
Керівник Замовника зобов’язаний взяти участь у огляді об’єкту надання послуг та підписати складений Учасником акт огляду.
У випадку ухилення керівника Замовника від виконання зазначених зобов’язань, Учасник подає у складі пропозиції довідку довільної форми де зазначає про факт відмови керівника Замовника від участі у огляді місця надання послуг та/або підписання акту огляду.
До вказаної довідки додаються документи, що підтверджують факт отримання Замовником (не менше ніж за один робочий день до необхідної для Учасника дати огляду) звернення Учасника про здійснення спільного огляду місця надання послуг та складання Акту огляду.
Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами.
Витрати на відвідування території (майданчика), де будуть надаватися послуги, несе Учасник за власні кошти і вони не можуть бути предметом оскарження.»..
Вище вказане підтверджується Рішенням Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021 р. (Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-02-22-003442-a).
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Опис доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
6.Tender-documents-[UA-2024-04-19-012023-a].zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дану дискримінаційну вимогу.
Номер:
6e06802659d84742bcbffd2efea3587f
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога № 2
Опис заперечення:
Відповідно до Додаток № 3 до тендерної документації – «Обов’язкова наявність в Учасника (власного або залученого на підставі договірних відносин інженера з охорони праці (будівництво), що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції Сертифікату фахівця будівельної галузі, Інженера з охорони праці з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на будівельних майданчиках та посвідчення до нього.».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення:
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додаток № 3 до тендерної документації – «Обов’язкова наявність в Учасника (власного або залученого на підставі договірних відносин інженера з охорони праці (будівництво), що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції Сертифікату фахівця будівельної галузі, Інженера з охорони праці з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на будівельних майданчиках та посвідчення до нього.».
Вказана вимога є незаконною з огляду на наступне.
ПП «РОУДІЗ» як потенційний учасник закупівлі забезпечує виконання вимог з охорони праці, для вказаних цілей на підприємстві призначеного відповідальну особу за організацію і стан охорони праці, що виконує функції інженера з охорони праці, а саме Шух Наталію Петрівну, яка пройшла відповідне навчання з охорони праці, та яка також додатково має медичну освіту, вказане підтверджується документально:
- Наказ № 41 від 05.01.2021 р. "Про визначення відповідальної особи за організацію і стан охорони праці".
- Витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці № 86-0302ВОСА-2022 від 11.11.2022 р.
- Посвідчення № 331-3-2022 р. від 11.11.2022 р.
- Диплом ВС № 26587850 (вказаний диплом виданий на ім’я Мокійчук Наталії Петрівни, повідомляємо, що прізвище «Мокійчук» є дівочим прізвищем Шух Наталії Петрівни.).
Проте не зважаючи на вище вказане ПП «РОУДІЗ» не має можливості взяти участі в публічній закупівлі, оскільки змовник встановив дискримінаційну вимогу щодо наявності «інженера з охорони праці (будівництво), що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції Сертифікату фахівця будівельної галузі, Інженера з охорони праці з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на будівельних майданчиках та посвідчення до нього.».
Таким чином участь в закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають інженера з охорони праці (будівництво), що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”, що є дискримінаційним до інших учасників.
Вказана вимога також є дискримінаційною з огляду на те, що ПП «РОУДІЗ» як потенційний учасник та як суб’єкт господарювання не зобов’язане проводити сертифікацію інженера із охорони праці згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вище вказане підтверджується Рішенням Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12492-р/пк-пз від 10.08.2023 р. (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-20-011488-a).
Вказана вимога є незаконною з огляду на наступне.
ПП «РОУДІЗ» як потенційний учасник закупівлі забезпечує виконання вимог з охорони праці, для вказаних цілей на підприємстві призначеного відповідальну особу за організацію і стан охорони праці, що виконує функції інженера з охорони праці, а саме Шух Наталію Петрівну, яка пройшла відповідне навчання з охорони праці, та яка також додатково має медичну освіту, вказане підтверджується документально:
- Наказ № 41 від 05.01.2021 р. "Про визначення відповідальної особи за організацію і стан охорони праці".
- Витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці № 86-0302ВОСА-2022 від 11.11.2022 р.
- Посвідчення № 331-3-2022 р. від 11.11.2022 р.
- Диплом ВС № 26587850 (вказаний диплом виданий на ім’я Мокійчук Наталії Петрівни, повідомляємо, що прізвище «Мокійчук» є дівочим прізвищем Шух Наталії Петрівни.).
Проте не зважаючи на вище вказане ПП «РОУДІЗ» не має можливості взяти участі в публічній закупівлі, оскільки змовник встановив дискримінаційну вимогу щодо наявності «інженера з охорони праці (будівництво), що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”, кваліфікація якого підтверджується шляхом подання в складі тендерної пропозиції Сертифікату фахівця будівельної галузі, Інженера з охорони праці з можливістю претендувати на виконання функцій координатора з питань охорони праці на будівельних майданчиках та посвідчення до нього.».
Таким чином участь в закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають інженера з охорони праці (будівництво), що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”, що є дискримінаційним до інших учасників.
Вказана вимога також є дискримінаційною з огляду на те, що ПП «РОУДІЗ» як потенційний учасник та як суб’єкт господарювання не зобов’язане проводити сертифікацію інженера із охорони праці згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вище вказане підтверджується Рішенням Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12492-р/пк-пз від 10.08.2023 р. (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-07-20-011488-a).
×
-
Назва доказу:
Диплом ВС № 26587850
-
Опис доказу:
Диплом ВС № 26587850
-
Повʼязаний документ:
5.Диплом Шух.pdf
-
-
Назва доказу:
Посвідчення № 331-3-2022 р. від 11.11.2022 р.
-
Опис доказу:
Посвідчення № 331-3-2022 р. від 11.11.2022 р.
-
Повʼязаний документ:
4.Посвідчення Шух Н.П..pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці № 86-0302ВОСА-2022 від 11.11.2022 р.
-
Опис доказу:
Витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці № 86-0302ВОСА-2022 від 11.11.2022 р.
-
Повʼязаний документ:
3.Посвідчення Шух Н.П..pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ № 41 від 05.01.2021 р. "Про визначення відповідальної особи за організацію і стан охорони праці".
-
Опис доказу:
Наказ № 41 від 05.01.2021 р. "Про визначення відповідальної особи за організацію і стан охорони праці".
-
Повʼязаний документ:
2.Наказ про призначення відповідального з охорону праці.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення засновника (власника) Приватного підприємства "Ространс" № 10/01/2024 від 10.01.2024 р. Приватне підприємство «Ространс» перейменовано на Приватне підприємство «РОУДІЗ».
-
Опис доказу:
Рішення засновника (власника) Приватного підприємства "Ространс" № 10/01/2024 від 10.01.2024 р. Приватне підприємство «Ространс» перейменовано на Приватне підприємство «РОУДІЗ».
-
Повʼязаний документ:
1.Рішення (перейменування) РОУДІЗ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дану дискримінаційну вимогу.