• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування

Завершена

539 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 697.50 UAH
Період оскарження: 19.04.2024 18:38 - 24.04.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Оскарження неправомірного відхилення тендерної пропозиції

Номер: 08a6fe554f6d48299ec395959604bb7b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-19-011623-a.c3
Назва: Оскарження неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Підлягає оскарженюю Протокол прийняття рішення уповноваженою особою від 06.05.2024 № 90, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ІЛАН ГОЛД»
Дата розгляду скарги: 21.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.05.2024 18:45
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 23.05.2024 18:49
Автор: ТОВ ІЛАН ГОЛД, Батура Ольга Русланівна +380971614083 tovilangold@gmail.com

Пункт скарги

Номер: b7e0fea32d564228a5e0342a07b9a2b1
Заголовок пункту скарги: Оскарження неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Опис заперечення: Підлягає оскарженюю Протокол прийняття рішення уповноваженою особою від 06.05.2024 № 90, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ІЛАН ГОЛД»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Прийнятим рішенням Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальності «ІЛАН ГОЛД» (далі – ТОВ «ІЛАН ГОЛД») взяло участь у процедурі закупівлі UA-2024-04-19-011623-a, оголошеної Медичним реабілітаційним центром МВС України «Перлина Прикарпаття» та, відповідно, подало свою тендерну пропозицію.
За результатами акціону, тендерна пропозиція ТОВ «ІЛАН ГОЛД» у рамках закупівлі UA-2024-04-19-011623-a визначене як найбільш економічна вигідна.
Так, під час перевірки уповноваженою особою Медичного реабілітаційного центру МВС України «Перлина Прикарпаття» (далі - Замовник) тендерної пропозиції ТОВ «ІЛАН ГОЛД» на відповідність вимогам тендерної документації до закупівлі UA-2024-04-19-011623-a, у електронній системі закупівель Замовником, 30.04.2024, у порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей, розміщено повідомлення про усунення невідповідностей, відповідно до змісту якого ТОВ «ІЛАН ГОЛД» необхідно було у строк, до 01.05.2024, усунути наступні невідповідності своєї тендерної пропозиції (далі процитовано вимоги Замовника, викладені у повідомленні про усунення невідповідностей, яке оприлюднено у електронній системі закупівель 30.04.)
1. «Тендерна пропозиція Учасника містить довідку про виконання аналогічного договору, копію аналогічного договору. Проте не містить повної інформації за період його виконання. Просимо Учасника виправити дану невідповідність.»
2. «Відповідно до підпункту 3 пункту 3.2 розділу III тендерної документації, тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений КЕП (кваліфікований електронний підпис) Учасника/уповноваженої особи Учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджують відповідно до поданих документів, що вимагаються цією документацією. Тендерна пропозиція Учасника містить накладений удосконалений електронний підпис, що є невідповідністю вимозі. Просимо Учасника виправити дану невідповідність».

З урахуванням зазначеного, детально ознайомившись із змістом повідомлення Замовника про усунення невідповідностей, яке оприлюднене у електронній системі закупівель 30.04.2024, ТОВ «ІЛАН ГОЛД», 01.05.2024, з метою усунення невідповідностей власної тендерної пропозиції у рамках закупівлі UA-2024-04-19-011623-a забезпечило завантаження:
1. Виправленої довідки щодо виконання аналогічного договору вих.№ 174 від 30.04.2024;
2. Лист Комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Святошинського району м. Києва від 12.06.2023 № 077/235-2170 щодо належного виконання ТОВ «ІЛАН ГОЛД» договору;
3. Видаткову накладну № 28 від 26.04.2023;
4. Договір№ 48 про закупівлю товару від 10.04.2023, укладеного між Комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Святошинського району м. Києва та ТОВ «ІЛАН ГОЛД»;
5. ТОВ «ІЛАН ГОЛД» наклало на пропозицію КЕП.

На підставі зазначеного, що підтверджується документами, оприлюдненими у електронній системі закупівель у рамках закупівлі UA-2024-04-19-011623-a ТОВ «ІЛАН ГОЛД» виконало всі, без винятку, зауваження Замовника, які були висвітлені останнім у повідомленні про усунення невідповідностей від 30.04.2024. При цьому, виконання ТОВ «ІЛАН ГОЛД» вимог повідомлення про усунення невідповідностей від 30.04.2024 не заперечується Замовником, що підтверджується не зазначенням про це у оскаржуваному Протоколі прийняття рішення уповноваженою особою від 06.05.2024 № 90.

Водночас, 06.05.2024 Замовником у рамках процедури закупівлі UA-2024-04-19-011623-a у електронній системі закупівель оприлюднено Протокол прийняття рішення уповноваженою особою від 06.05.2024 № 90, згідно з змістом якого зазначено наступне:
«Тендерна документацiя мiстить такі вимоги: Вiдповiдно до Розлiлу V Квалiфiкацiйнi критерiї до учасникiв та вимоги, згiдно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей до Тендерної документацiї, пiдстави, визначенi пунктом 47 Особливостей - Замовник приймає рiшення про вiдмову учаснику процедури закупiвлi в участi у вiдкритих торгах та зобов'язаний вiдхилити тендерну пропозицiю учасника процедури закупiвлi у разi, коли: у Єдиному державному peєстрі юридичних осiб, фiзичних осiб пiдприємцiв та громадських формувань вiдсутня iнформацiя, передбачена пунктом 9 частини другої cстатті 9 Закону України (крім нерезидентiв). Згiдно з пiдпунктом 1 пункту 44 Особливостей замовник вiдхиляє тендерну пропозицiю iз зазначенням аргументацii в електроннiй системi закупiвель у разi. коли учасник процедури підпадає пiд пiдстави. встановленi пунктом 47 цих особливостей, Таким чином, тендерна пропозицiя Учаснuка пiдлягає вiдхиленню на пiдставi зазначеної норми».
Тобто, Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ІЛАН ГОЛД» як таку, що нібито не має у Єдиному державному peєстрі юридичних осiб, фiзичних осiб пiдприємцiв та громадських формувань відомостей про кінцевого бенефіціарного власника.

У даному випадку, ТОВ «ІЛАН ГОЛД» наголошує на наступному:
По-перше:
Відповідно до пункту 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, ЯКЩО ЗАСНОВНИК - ЮРИДИЧНА ОСОБА (крім юридичних осіб, зазначених у частині восьмій статті 5-1 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"): прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства (підданства), а в разі, якщо кінцевий бенефіціарний власник-іноземець є громадянином (підданим) декількох країн, - усі країни його громадянства (підданства), серія (за наявності) та номер документа (документів), що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство), зокрема, але не виключно, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності), місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу).
При цьому, згідно з документами та доказами, які наведені нижче, ЗАСНОВНИКОМ ТОВ «ІЛАН ГОЛД» є ЄДИНА ФІЗИЧНА ОСОБА ГРОМАДЯНКА УКРАЇНИ – Батура О.Р., що виключає відхилення пропозиції учасника саме на підставі пункту 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

По-друге:
ТОВ «ІЛАН ГОЛД» вважає, що зазначеним прийнятим рішенням Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі» з огляду на нижченаведене:
1. ТОВ «ІЛАН ГОЛД» до складу тендерної пропозиції долучено скан копію Рішення № 1 установчих зборів ТОВ «ІЛАН ГОЛД» від 29.03.2018, згідно з яким ЄДИНИМ ЗАСНОВНИКОМ/УЧАСНИКОМ/ВЛАСНИКОМ ТОВ «ІЛАН ГОЛД» Є БАТУРА ОЛЬГА РУСЛАНІВНА, ГРОМАДЯНКА УКРАЇНИ.
2. ТОВ «ІЛАН ГОЛД» до складу тендерної пропозиції долучено скан копію Опису документів, що надавались юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи» код 416828127387 щодо проведення державної реєстраційної дії ТОВ «ІЛАН ГОЛД».
3. За пошуковою системою Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, держателем якого є Міністерство юстиції України «Результат наданих послуг» шляхом введення коду з Опису, зазначеного у пункті 2 – «416828127387» висвітлюється наступна інформація щодо ТОВ «ІЛАН ГОЛД»


Зазначена інформація чітко підтверджує зареєстрований статус ТОВ «ІЛАН ГОЛД».
4. Додатково, у відкритому та безкоштовному доступі пошукової системи «YOU CONTROL», код ЄДРПОУ 42030692 (посилання: https://youcontrol.com.ua/catalog/company_details/42030692/) міститься актуальна інформація щодо ТОВ «ІЛАН ГОЛД», у тому числі актуальна інформація про уповноважену особу, перелік засновників/учасників юридичної особи тощо. ПРИ ЦЬОМУ, У ГРАФІ «УЧАСНИКИ ТА БЕНЕФІЦІАРИ» ТОВ «ІЛАН ГОЛД», КОД ЄДРПОУ 42030692, ЧІТКО ПРОСЛІДКОВУЄТЬСЯ, ЩО ЄДИНИМ БЕНЕФІЦІАРОМ ТА УЧАСНИКОМ ТОВ «ІЛАН ГОЛД» Є - БАТУРА ОЛЬГА РУСЛАНІВНА:


5. У відкритому та безкоштовному доступі пошукової системи «Опендатабот», код ЄДРПОУ 42030692 (посилання: https://opendatabot.ua/c/42030692 ) міститься актуальна інформація щодо ТОВ «ІЛАН ГОЛД», у тому числі актуальна інформація про уповноважену особу, перелік засновників/учасників юридичної особи тощо. У вказаній пошуковій системі також чітко прослідковується, що, ЩО ЄДИНИМ ВЛАСНИКОМ/КЕРІВНИКОМ/ДИРЕКТОРОМ ТОВ «ІЛАН ГОЛД» Є - БАТУРА ОЛЬГА РУСЛАНІВНА.
6. До складу тендерної пропозиції ТОВ «ІЛАН ГОЛД» долучено скан копію паспорту громадянки України Батури Ольги Русланівни та картки фізичної особи – платника податків.
7. До складу тендерної пропозиції ТОВ «ІЛАН ГОЛД» долучено наказ № 1 від 29.03.2018 про призначення директора ТОВ «ІЛАН ГОЛД», згідно з яким Батура Ольга Русланівна призначена директором.
8. Кожен окремий документ та всі документи у сукупності чітко висвітлюють, що Батура Ольга Русланівна є єдиним засновником та кінцевим бенефіціаром ТОВ «ІЛАН ГОЛД».
9. У вільному та безкоштовному доступі є вся, без винятку, інформація щодо ТОВ «ІЛАН ГОЛД», у тому числі інформація про єдиного керівника/засновника/бенефіціара.

По-третє:
Відповідно до пункту 28 Особливостей, замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.

Так, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2022 №1422 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» відкрито доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань для пошуку та формування витягів з нього в електронній формі.
Відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань в електронній формі надаються виключно за умови ідентифікації особи, яка бажає отримати такі відомості, з використанням засобів електронної ідентифікації з середнім або високим рівнем довіри.
Тобто, для здійснення пошуку у Єдиному державного реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань необхідно пройти авторизацію за допомогою електронного підпису, що для Замовника у сфері публічних закупівель аж ніяк не є перепоною.
Враховуючи зазначене, відомості, які містяться у Єдиному державного реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань Замовники міг самостійно перевірити, а тому відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІЛАН ГОЛД» відбулось із порушенням вимог Закону та Особливостей.
При цьому, до даної Скарги ТОВ «ІЛАН ГОЛД» долучає Витяг сформований щодо юридичної особи, який підтверджує відсутність підстав відхилення учасника.

По-четверте:

Додатково, ТОВ «ІЛАН ГОЛД» наголошує увагу на тому, що у тендерній документації до закупівлі UA-2024-04-19-011623-a Замовником не було висунуто вимог до учасників, які за організаційно-правовою формою є юридичними особами у частині завантаження до тендерних пропозицій Виписок/Витягів із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

По-п`яте:

До того ж, згідно з пунктами 5.6. та 5.7 тендерної документації до закупівлі UA-2024-04-19-011623-a Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункту 47 Особливостей, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від Учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, крім самостійного декларування відсутності таких підстав Учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу 16 Особливостей.
Тобто, Замовником у рамках закупівлі UA-2024-04-19-011623-a чітко обумовлено, що учасники самостійно декларують в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції відсутність підстав, зазначених у пункті 47 Особливостей.

ТОВ «ІЛАН ГОЛД», на виконання вимог Замовника у рамках подання тендерної пропозиції щодо закупівлі UA-2024-04-19-011623-a самостійно в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції задекларувало відсутність підстав, зазначених у пункті 47 Особливостей, а тому прийняття Замовником оскаржуваного Протоколу прийняття рішення уповноваженою особою від 06.05.2024 № 90 відбулось не на підставі та не в межах вимог тендерної документації до закупівлі UA-2024-04-19-011623-a.

По-шосте:
Як зазначалось вище, 30.04.2024 Замовником у електронній системі закупівель оприлюднено для ТОВ «ІЛАН ГОЛД» повідомлення про усунення невідповідностей ВИКЛЮЧНО У ЧАСТИНІ надання оновленої/відкоригованої інформації про наявність документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договорів за предметом Закупівлі UA-2024-04-19-011623-a та щодо необхідності підписати відповідну інформацію КЕПом.
При цьому, з огляду на вимоги абзацу третього пункту 43 Особливостей, відповідно до якого замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження,
У даному випадку, ТОВ «ІЛАН ГОЛД» звертає увагу Комісії, що Замовник, з метою дотримання принципів публічних закупівель, повинен об`єктивно та добросовісно здійснювати розгляд та оцінку тендерних пропозицій, у тому числі вчасно виявляти всі, без винятку, ймовірні невідповідності у складі тендерних пропозицій.
Таким чином, не зазначення у повідомленні по усунення невідповідностей від 30.04.2024 вимоги у частині необхідності надання учасником інформації про наявність у Єдиному державному peєстрі юридичних осiб, фiзичних осiб пiдприємцiв та громадських формувань висвітленої інформації про кінцевого бенефіціарного власника ТОВ «ІЛАН ГОЛД», на думку ТОВ «ІЛАН ГОЛД» є порушенням з боку Медичного реабілітаційного центру МВС України «Перлина Прикарпаття» як Замовника вимог абзацу першого п. 43 Особливостей, адже не виявивши описану невідповідність та не зазначивши про неї під час першочергового опублікування повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей та, у подальшому, «встановлення додаткових невідповідностей тендерної пропозиції» після використання передбаченого пунктом 43 Особливостей способу усунення недоліків, є вираженим порушенням принципів публічних закупівель.
Тобто, Замовник мав реальну можливість виявити описану невідповідність у складі тендерної пропозиції та зазначити щодо її усунення у повідомленні від 30.04.2024, проте належним чином не забезпечив виконання своїх обов`язків та всупереч пункту 43 Особливостей Медичний реабілітаційний центр МВС України «Перлина Прикарпаття» не зазначив у такому повідомленні щодо необхідності надання ТОВ «ІЛАН ГОЛД» інформації в частині підтвердження наявності у Єдиному державному peєстрі юридичних осiб, фiзичних осiб пiдприємцiв та громадських формувань інформації про кінцевого бенефіціарного власника (навіть беручи до уваги той факт, що такі вимоги не передбачені тендерною документацією).
При цьому, у оскаржуваному Протоколі прийняття рішення уповноваженою особою від 06.05.2024 № 90 не зазначено жодних об`єктивних причин невчасного виявлення відсутності інформації/документів на стадії оприлюднення Медичним реабілітаційним центром МВС України «Перлина Прикарпаття» повідомлення про усунення невідповідностей 30.04.2024.
З огляду на зазначене та беручи до уваги абзац третій пункту 43 Особливостей, єдиним можливим способом захисту прав та законних інтересів ТОВ «ІЛАН ГОЛД» є звернення до органу оскарження з цією Скаргою.
Враховуючи наведене, ТОВ «ІЛАН ГОЛД» категорично не погоджується із позицією Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції, адже невідповідність в інформації/ документах, що подані ТОВ «ІЛАН ГОЛД» у складі тендерної пропозиції могла бути усунена шляхом додаткового зазначення Замовник про неї у повідомленні про усунення невідповідностей, яке було оприлюднене у електронній системі закупівель 30.04.2024.
Додатково повідомляємо, що усунення такої інформації жодним чином не змінило технічних/якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та навіть не стосувалось вимог, наявних у технічній специфікації до предмета закупівлі.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Скасована

Оскарження неправомірного відхилення тендерної пропозиції

Номер: d41c2e78619f4794af7a62df34908b89
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-19-011623-a.a2
Назва: Оскарження неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Підлягає оскарженню Протокол прийняття рішення уповноваженою особою від 06.05.2024 № 90, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ІЛАН ГОЛД»
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 09.05.2024 16:22
Автор: ТОВ ІЛАН ГОЛД, Батура Ольга Русланівна +380971614083 tovilangold@gmail.com
Вимога
Є відповідь

щодо неправомірного відхилення пропозиції

Номер: d29163bba96d4aeeb59a0c6ec111b31e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-19-011623-a.a1
Назва: щодо неправомірного відхилення пропозиції
Вимога:
Шановний замовнику! Зверніть увагу, що згідно з пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань” в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник – юридична особа (крім політичних партій, структурних утворень політичних партій, професійних спілок, їх об’єднань, організацій профспілок, передбачених статутом профспілок та їх об’єднань, творчих спілок, місцевих осередків творчих спілок, організацій роботодавців, їх об’єднань, адвокатських об’єднань, торгово-промислових палат, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник – юридична особа, вноситься обґрунтована причина його відсутності. Згідно з частиною першою статті 1 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань” термін “кінцевий бенефіціарний власник (контролер)” вживається у значенні, наведеному в Законі України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”. Згідно з частиною першою статті 1 Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення” кінцевий бенефіціарний власник – будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив (контроль) на діяльність клієнта та/або фізичну особу, від імені якої проводиться фінансова операція. Кінцевим бенефіціарним власником є: для юридичних осіб – будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність юридичної особи (в тому числі через ланцюг контролю/володіння); для трастів, утворених відповідно до законодавства країни їх утворення, – засновник, довірчий власник, захисник (за наявності), вигодоодержувач (вигодонабувач) 8 або група вигодоодержувачів (вигодонабувачів), а також будь-яка інша фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність трасту (в тому числі через ланцюг контролю/володіння); для інших подібних правових утворень – особа, яка має статус, еквівалентний або аналогічний особам, зазначеним для трастів. Ознакою здійснення прямого вирішального впливу на діяльність є безпосереднє володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи. Ознаками здійснення непрямого вирішального впливу на діяльність є принаймні володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи через пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, трасти або інші подібні правові утворення, чи здійснення вирішального впливу шляхом реалізації права контролю, володіння, користування або розпорядження всіма активами чи їх часткою, права отримання доходів від діяльності юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування органів управління, а також вчинення правочинів, які дають можливість визначати основні умови господарської діяльності юридичної особи, або діяльності трасту або іншого подібного правового утворення, приймати обов’язкові до виконання рішення, що мають вирішальний вплив на діяльність юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, незалежно від формального володіння. При цьому кінцевим бенефіціарним власником не може бути особа, яка має формальне право на 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі, але є комерційним агентом, номінальним власником або номінальним утримувачем, або лише посередником щодо такого права; Таким чином, зазначена вище норма стосується юридичних осіб, засновниками яких є юридичні особи. Таким чином, зазначена вище норма пункту 9 частини 2 статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань” стосується юридичних осіб, засновниками яких є юридичні особи і не застосовується якщо засновником юридичної особи є фізичні особи. Згідно із Листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302- 06/38247-06 щодо застосування законодавства у сфері закупівель, який адресований органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб’єктам сфери закупівель: “Уразі якщо засновниками юридичної особи є виключно фізичні особи, які є бенефіціарними власниками (контролерами) юридичної особи, інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи не подається”. Враховуючи наведене, засновником ТОВ "ІЛАН ГОЛД", тендерна пропозиція якого була відхилена, є фізична особа - Батура Ольга Русланівна, Інформація присутня в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань Отже, тендерна пропозиція ТОВ "ІЛАН ГОЛД" була незаконно відхилена на вказаній вище підставі. Законно відхилити тендерну пропозицію учасника через відсутність відомостей про кінцевого бенефіціарного власника в ЄДР замовник може лише у одному випадку – якщо засновником юридичної особи-учасника є інша юридична особа, відомості про кінцевого бенефіціарного власника якої не внесено в ЄДР. ТОВ "ІЛАН ГОЛД" ма намір оскаржити дане рішення в АМКУ
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: *ЗАКОН УКРАЇНИ Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення* зі змінами і доповненнями *ВИТЯГ Стаття 2. Сфера застосування Закону* 1. Дія цього Закону поширюється на громадян України, іноземців та осіб без громадянства, фізичних осіб - підприємців, юридичних осіб, їх філії, представництва та інші відокремлені підрозділи, що забезпечують проведення фінансових операцій на території України та за її межами відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, органи місцевого самоврядування, правоохоронні та розвідувальні органи, інші державні органи України. … *Стаття 5-1. Інформація про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності* 1. Юридичні особи повинні мати інформацію про кінцевого бенефіціарного власника або його відсутність та структуру власності. Юридичні особи зобов’язані подавати інформацію про кінцевого бенефіціарного власника або про його відсутність та структуру власності для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань". Юридичні особи, які є засновниками (учасниками) юридичних осіб, і *фізичні особи, які є засновниками (учасниками) юридичних осіб та/або здійснюють вирішальний вплив на їхню діяльність, зобов’язані надавати на запит юридичних осіб інформацію, необхідну для подання юридичною особою для внесення або актуалізації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань інформації про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності юридичної особи, а також самостійно повідомляти юридичних осіб про зміну кінцевого бенефіціарного власника та/або структури власності юридичної особи протягом 5 робочих днів з дати виникнення такої зміни.* … 3. *Юридичні особи зобов’язані підтримувати відомості про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності юридичної особи в актуальному стані, повідомляти державного реєстратора про зміни протягом 30 робочих днів з дня їх виникнення та подавати державному реєстратору документи, що підтверджують зазначені зміни, у порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".*
Статус вимоги: Не задоволено