• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Житомирської області (організація та безпека дорожнього руху)

Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Житомирської області (організація та безпека дорожнього руху)

Торги відмінено

13 351 668.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 67 000.00 UAH
Період оскарження: 28.03.2018 16:17 - 03.06.2018 00:00
Скарга
Очікує розгляду

Скарга на дії Замовника

Номер: e2e2a7ca6371446d8d2a2b6228f8fad9
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-28-001227-b.a2
Назва: Скарга на дії Замовника
Скарга:
Замовником торгів 21.06.2018 р. 13:53 год. оприлюднено протокол №149 від 21.06.2018 р., розгляду тендерних пропозицій на закупівлю послуг код ДК 021: 2015 - 63710000-9. Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних дорог загального користування державного значення Житомирської області (організація та безпека дорожнього руху)), яким допущені до аукціону наступні учасники: 1. ТОВ «ТРАНС ЛАЙН ГРУП»; 2. ТОВ «Експодор»; 3. Приватне підприємво «Автомагістраль»; 4. Приватне підприємво «Комплектавтодор»; Пропозицію ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» було відхилено. Вважаємо, що наведені вище учасники неправомірно допущені до аукціону з огляду на наступне. Відповідно до статті 30 пункту 1 підпункту 1 та 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закону) Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; та якщо вона не відповідає умовам тендерної документації. При розгляді тендерних пропозицій учасників встановлено наступне: 1. Учасником ТОВ «ТРАНС ЛАЙН ГРУП», у файлі «Лабораторія.pdf» надано Атестат про акредитацію лабораторії зареєстрований 15.01.2013 за №2Т493, строк дії якого сплив 14.01.2018, тобто до кінцевого часу подання тендерних пропозицій. Наведене свідчить про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС ЛАЙН ГРУП» вимогам Тендерної документації, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Крім того, при розгляді аналогічної скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за номером UA-2018-03-20-003104-с.а4, постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України, було прийняте рішення на користь скаржника. 2. Учасником ТОВ «Експодор» не надано копію Атестату про акредитацію лабораторії з додатками. Наведене свідчить про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «Експодор» вимогам Тендерної документації, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції. 3. Учасником ПП «Автомагістраль» надано копію Свідоцтва виробничої лабораторії ПП «Автомагістраль», сфера якого не поширюється на контроль за якістю надання послуг з організації та безпеки дорожнього руху, що є предметом закупівлі. Наведене свідчить про невідповідність тендерної пропозиції ПП «Автомагістраль» вимогам Тендерної документації, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції. 4. Учасником ПП «Комплектавтодор» надано Сертифікат відповідності ДП «Дорожній контроль якості», а не Свідоцтво про атестацію лабораторії, як вимагається тендерною документацією. У файлі «Договір (лабораторія).pdf» надано скан Договору №040418/02 від 04 квітня 2018 р. з ТОВ «Будівельна дабораторія». Сфера дія Атестату про акредитацію №2Н366 від 16.01.2017 даної лабораторії, не поширюється на контроль за якістю надання послуг з організації та безпеки дорожнього руху. Наведене свідчить про невідповідність тендерної пропозиції ПП «Комплектавтодор» вимогам Тендерної документації, що є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Наявність порушених прав Скаржника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник приймає участь у відповідній процедурі, але через необ'єктивну оцінку тендерних пропозицій учасників замовником, який мав відхилити тендерні пропозиції всіх учасників та провести повторно торги, не може далі приймати участь у закупівлі. Крім того, ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» є реальним учасником ринку з надання послуг з організації та безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах загального користування державного значення. На підставі викладеного, керуючись ст.3, ст.18, ст. 30 Закону, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Призупинити процедуру тендерних торгів на строк до винесення рішення за Скаргою; 3. Зобов’язати Замовника відхилити пропозицію ТОВ «ТРАНС ЛАЙН ГРУП», ТОВ «Експодор», ПП «Автомагістраль», ПП "Комплектавтодор" відповідно п.п. 1 та 4 п.1 ст.30 Закону; 4. Запросити представника Скаржника на розгляд Скарги.
Пов'язані документи: Учасник
Автор: ТОВ "ХІМІЯ ПАРК", Шаталюк Сергій +380504356708 serg@chemiapark.com
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії замовника

Номер: 65457dd4da964425acf5503d7d121c9d
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-28-001227-b.c1
Назва: Скарга на дії замовника
Скарга:
СКАРГА на дії Замовника Службою автомобільних доріг у Житомирській області (надалі – Замовник) 28.03.2018 року було оприлюднено оголошення про закупівлю послуг Код ДК 021:2015 – 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Житомирської області (організація та безпека дорожнього руху)) Ідентифікатор закупівлі: UA-2018-03-28-001227-b. Товариство з обмеженою відповідальністю “ТРАНС ЛАЙН ГРУП” (надалі – Скаржник) є потенційним учасником вказаної процедури закупівлі. Ознайомившись з положеннями Тендерної документації зі змінами, зокрема абзацом 3 пункту 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», вважаємо вимоги, викладені в цьому пункті, дискримінаційними та такими, що обмежують коло потенційних учасників вказаної процедури закупівлі, у зв’язку з наступним. В початковій редакції Тендерної документації Замовником було встановлено законну вимогу щодо інформації та документів, які повинен надати Учасник для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, які визначені в технічному завданні Замовника: “В складі тендерної пропозиції учасники повинні надати підтвердження якості дорожніх матеріалів (склокульки, дорожні знаки, світлоповертальна плівка) супроводжуючими документами та сертифікатами відповідності” (абзац 3 п. 6 Розділу 3). Однак, рішенням тендерного комітету Замовника (протокол № 62 від 19.04.2018 р.) до Тендерної документації були внесені відповідні зміни шляхом викладення абзацу 3 п. 6 Розділу 3 в наступній редакції: “В складі тендерної пропозиції учасники повинні надати підтвердження якості дорожніх матеріалів (склокульки, дорожні знаки, світлоповертальна плівка) супроводжуючими документами та сертифікатами відповідності, на фарбу надати відповідність до стандарту DIN EN 1436”. Вважаємо вимогу Замовника щодо надання на фарбу відповідності до стандарту DIN EN 1436 незаконною, дискримінаційною та антиконкурентною. DIN (скор.) - нім. Deutsches Institut für Normung e.V. - Німецький інститут зі стандартизації. DIN є членом таких міжнародних організацій як ISO (Міжнародна організація зі стандартизації), CEN (Європейський комітет зі стандартизації), IEC (Міжнародна електротехнічна комісія) та ін. DIN EN - німецьке видання європейського стандарту, яке без будь-яких змін приймається всіма членами Європейського комітету зі стандартизації та Європейського електротехнічного комітету зі стандартизації. Таким чином, DIN EN - це німецька версія європейських стандартів (EN). Звертаємо увагу, що відповідно до статті 10 Закону України “Про акредитацію органів з оцінки відповідності“, національним органом України з акредитації є Національне агентство з акредитації України (НААУ), яке може акредитувати органи з оцінки відповідності, а саме органи із сертифікації продукції, процесів та послуг (ДСТУ EN ISO/IEC 17065). НААУ є асоційованим членом Європейської кооперації з акредитації (ЕА). У своїй діяльності НААУ керується чинним законодавством України, міжнародним стандартом ISO/IEC, документами міжнародних організацій з акредитації (EA, IAF, ILAC). ЕА визнала, що всі напрямки діяльності НААУ відповідають встановленим в Європі нормативним вимогам в сфері акредитації. Таким чином, НААУ провадить діяльність, визнану на рівні Європейського Союзу. Частиною 2 ст. 21 Закону України “Про стандартизацію” встановлено, що міжнародні та регіональні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них приймаються як національні стандарти, кодекси усталеної практики та зміни до них національним органом стандартизації. 01.01.2016 р. набув чинності пункт 1 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 30.12.2014 року № 1494 "Про прийняття європейських та міжнародних нормативних документів як національних стандартів України, змін до національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні". Відповідно до положень цього пункту, європейські та міжнародні нормативні документи прийнято як національні стандарти України методом підтвердження. Зазначені документи викладені в Додатку 1 до цього Наказу. Так, національний стандарт України ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2014 є ідентичним (IDT) європейському та міжнародному стандарту EN ISO/IEC 17065:2012. Органом сертифікації, акредитованим НААУ за напрямком акредитації ДСТУ EN ISO/IEC 17065 (Атестат про акредитацію № 10159 від 14.09.2015 р.) є Державне підприємство “Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна”. Отже, сертифікати відповідності, які видаються ДП “ДерждорНДІ”, відповідають європейським вимогам. Необхідно зазначити, що Стандарт DIN EN 1436:2018-03 "Матеріали для дорожнього маркування. Показники дорожньої розмітки для учасників дорожнього руху та методи випробувань" є німецькою версію європейського стандарту EN 1436:2018 "Матеріали для дорожнього маркування. Показники дорожньої розмітки для користувачів дороги та методи випробувань". Одночасно наголошуємо, що на території України діє Стандарт СОУ 42.1-37641918-116:2014 "Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробовування", автором якого є Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. П. Шульгіна. Зазначене СОУ розроблено відповідності до положень Державного стандарту України ДСТУ 2587:2010 "Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальна технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування.". Крім цього, у примітках Додатку 7 до Тендерної документації "Технічне завдання" безпосередньо Замовником вимагається наступне: "1. При наданні послуг необхідно дотримуватись усіх заходів із захисту довкілля у відповідності до чинного законодавства. 2. Нанесена дорожня розмітка повинна відповідати вимогам ДСТУ 2587:2010 "Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальна технічні вимоги. Методи контролювання. Правила застосування." З метою дослідження питання застосування стандарту DIN EN 1436 в Україні, Скаржником проведено відповідний моніторинг законодавства України. В жодному нормативному документі не зазначено законних підстав для застосування стандарту DIN EN 1436 в Україні як рівнозначного діючим українським стандартам. Крім того, жодний орган сертифікації України не має законних підстав видати сертифікат відповідності, керуючись стандартом, який не діє на території України. Встановленням цієї вимоги Замовником також порушено абзац 3 ч. 2 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, відповідно до якого “Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз “або еквівалент””. Вимога Замовника щодо відповідності фарби стандарту DIN EN 1436 містить посилання на конкретний стандарт Німеччини, що є дискримінаційною вимогою, оскільки така відповідність може підтверджуватися національними стандартами, які прирівняні до європейських та міжнародних. Частиною 3 ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 4 ст. 22 цього Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації̈ учасників. Таким чином, встановлення Замовником в Тендерній документації зазначеної вище вимоги, порушує положення ч. 3 ст. 5, ч. 4 ст. 22, ст. 3 Закону України, якими передбачена недопустимість дискримінації учасників. Крім того, мотиви таких змін до Тендерної документації Скаржнику є незрозумілими. Припускаємо, що Замовник ставив за мету не застосування матеріалів підвищеної якості, а звичайне встановлення вимоги під конкретного учасника, який має сертифікат відповідності DIN EN 1436, тим самим штучно обмежуючи коло учасників та конкуренцію. Окремо звертаємо увагу на наступне. У Додатку 7 “Технічне завдання” до Тендерної документації Замовником здійснено посилання на нормативні документи, які втратили чинність: - ДСТУ 2587:94, який згідно наказу Держспоживстандарту № 590 від 27.12.2010 р. (втратив чинність з 01.04.2011 р.); - СОУ 45.2-00018112-018:2007 «Безпека дорожнього руху. Матеріали для горизонтальної розмітки світлоповертальними властивостями. Загальні технічні вимоги.» (втратив чинність з 01.01.2015 р.) Додатково повідомляємо, що Протокол засідання тендерного комітету № 62 від 19.04.2018 р. Замовником не оприлюднений. На електронному майданчику опубліковано лише лист Замовника № 07-04/873 від 19.04.2018 р. Наявність порушених прав Скаржника обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Крім того, ТОВ “ТРАНС ЛАЙН ГРУП” є реальним учасником ринку з нанесення горизонтальної розмітки фарбою та холодним пластиком. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги, встановлені Замовником у Тендерній документації, Скаржник не може прийняти участь у зазначеній закупівлі. Відповідно до Тендерної документації кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено 02.05.2018 року до 09:00. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення тендерного комітету (Протокол № 62 від 19.04.2018 р.) в частині внесення змін до абзацу 3 п 6. Розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції». 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність до вимог чинного законодавства України. Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету (платіжне доручення № 9237 від 27.04.2018 р.). 2. Лист Замовника № 07-04/873 від 19.04.2018 року в форматі PDF. 3. Тендерна документація зі змінами на 32 арк. в форматі PDF.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.05.2018 17:53
Дата виконання рішення Замовником: 30.05.2018 18:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4749-р/пк-пз від 18.05.2018р. Замовником внесено зміни до тендерної документації (перелік змін №07-04/1177 від 30.05.2018р.)
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНС ЛАЙН ГРУП", Лавріченко Микола Миколайович 380504682545 translinegroup@ukr.net