-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Добровільне страхування наземних транспортних засобів (КАСКО)
Торги відмінено
233 820.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 169.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 169.10 UAH
Період оскарження:
19.04.2024 14:45 - 18.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
3d37d59ac51247f49afebeea028c8e59
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-19-008454-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ-УКБ Одеської міської ради.docx 24.04.2024 11:45
- Скарга до АМКУ-УКБ Одеської міської ради.pdf.p7s 24.04.2024 11:45
- Лист НБУ від 12.04.2024 р..pdf 24.04.2024 11:45
- Витяг_ЄДР_UA_17042024 (1).pdf 24.04.2024 11:45
- Скарга до АМКУ-УКБ Одеської міської ради.pdf 24.04.2024 11:45
- Кількість страхових компаній України 2024.pdf 24.04.2024 11:45
- Insurance Top КАСКО.qxd.pdf 24.04.2024 11:45
- Договір_Укравтоекспертиза.pdf 24.04.2024 11:45
- sign.p7s 24.04.2024 11:46
- рішення від 26.04.2024 № 7439.pdf 26.04.2024 17:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.05.2024 № 7992.pdf 07.05.2024 12:59
- рішення від 06.05.2024 № 7992.pdf 09.05.2024 09:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.04.2024 13:45
Дата розгляду скарги:
06.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.04.2024 17:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.05.2024 09:32
Дата виконання рішення Замовником:
15.05.2024 10:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни
Пункт скарги
Номер:
864c31549a56447b881378d2d6625365
Заголовок пункту скарги:
Пунктом 7 Додатку № 3 до Тендерної документації (Технічне завдання) встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати Учасник, а саме: доля страхових платежів Страховика по КАСКО за 2023 рік в загальному обсязі платежів повинна складати понад (більше) 50%.
Опис заперечення:
Пунктом 7 Додатку № 3 до Тендерної документації (Технічне завдання) встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати Учасник, а саме: доля страхових платежів Страховика по КАСКО за 2023 рік в загальному обсязі платежів повинна складати понад (більше) 50%.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо обов’язкової наявності у Учасника долі страхових платежів по КАСКО за 2023 рік в загальному обсязі платежів, яка є більшою за 50%.
Відповідно до інформації з журналу Insurance Top (підсумки 2023 року) зазначений показник мають лише 4 (чотири) страхові компанії, а саме – ARX, АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ, ВіДі – СТРАХУВАННЯ, ЕКСПРЕС СТРАХУВАННЯ (Доказ: https://forinsurer.com/files/file00750.pdf, сторінка 60). Скаржник має цей показник на рівні 11,80%.
Отже, прийняти участь у процедурі закупівлі можуть не більше 4 (чотирьох) страхових компаній із 86 існуючих Non-life в Україні (копія витягу з журналу Forinsurer додається), які мають, зокрема, вищенаведені фінансові показники, що є дискримінаційними умовами по відношенню до інших страхових компаній, які не мають таких показників, у тому числі й Скаржника і обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Скаржник не має можливості виконати вищевказану умову ТД та отримати зазначені Замовником обов’язкові фінансові показники, а відтак і взяти участь у процедурі закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаного фінансового показника порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вищевказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Крім того, Скаржник має значне перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності та адекватний і достатній страховий резерв, що також підтверджується листом НБУ від 12.04.2024 р. (копія листа додається).
Відповідно до інформації з журналу Insurance Top (підсумки 2023 року) зазначений показник мають лише 4 (чотири) страхові компанії, а саме – ARX, АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ, ВіДі – СТРАХУВАННЯ, ЕКСПРЕС СТРАХУВАННЯ (Доказ: https://forinsurer.com/files/file00750.pdf, сторінка 60). Скаржник має цей показник на рівні 11,80%.
Отже, прийняти участь у процедурі закупівлі можуть не більше 4 (чотирьох) страхових компаній із 86 існуючих Non-life в Україні (копія витягу з журналу Forinsurer додається), які мають, зокрема, вищенаведені фінансові показники, що є дискримінаційними умовами по відношенню до інших страхових компаній, які не мають таких показників, у тому числі й Скаржника і обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Скаржник не має можливості виконати вищевказану умову ТД та отримати зазначені Замовником обов’язкові фінансові показники, а відтак і взяти участь у процедурі закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаного фінансового показника порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вищевказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Крім того, Скаржник має значне перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності та адекватний і достатній страховий резерв, що також підтверджується листом НБУ від 12.04.2024 р. (копія листа додається).
×
-
Назва доказу:
Копія витягу із журналу Forinsurer про питому вагу КАСКО у загальному портфелі
-
Опис доказу:
Доказ щодо наявності лише 4х компаній які відповідають вимозі Замовника
-
Повʼязаний документ:
Insurance Top КАСКО.qxd.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія витягу із журналу Forinsurer про кількість страховиків
-
Опис доказу:
Доказ щодо зангальної кількості страховиків (Non-Life) - 86
-
Повʼязаний документ:
Кількість страхових компаній України 2024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги
Номер:
6590e9798e614be9908dd908e60a4332
Заголовок пункту скарги:
Пунктом 9 Додатку № 3 до Тендерної документації (Технічне завдання) Замовником регламентовано, що Учасник повинен надати довідки в довільній формі щодо наявності в Учасника цільового безкоштовного центру екстреного зв’язку та перелік експертів/аварійних комісарів, що проводять огляд та оцінку збитку (з номерами та копіями свідоцтва експертів/аварійних комісарів) в усіх регіонах
Опис заперечення:
Пунктом 9 Додатку № 3 до Тендерної документації (Технічне завдання) Замовником регламентовано, що Учасник повинен надати довідки в довільній формі щодо наявності в Учасника цільового безкоштовного центру екстреного зв’язку та перелік експертів/аварійних комісарів, що проводять огляд та оцінку збитку (з номерами та копіями свідоцтва експертів/аварійних комісарів) в усіх регіонах
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Щодо обов’язкової умови про надання Учасником довідки в довільній формі щодо наявності в Учасника цільового безкоштовного центру екстреного зв’язку та перелік експертів/аварійних комісарів, що проводять огляд та оцінку збитку в усіх регіонах.
Вимога Замовника про обов’язкове надання Учасником довідки в довільній формі щодо наявності в Учасника цільового безкоштовного центру екстреного зв’язку та перелік експертів/аварійних комісарів, що проводять огляд та оцінку збитку в усіх регіонах є дискримінаційною умовою по відношенню до Учасників, які не мають в наявності експертів/аварійних комісарів, але можуть надавати страхові послуги у по всій території України (за винятком тимчасово окупованих територій), шляхом укладання договорів/угод тощо з підприємствами, які забезпечують надання таких послуг, зокрема, з отриманням документів від страхувальника та потерпілих осіб, надання їм консультацій, огляду ТЗ, врегулювання страхових подій, тощо, по всій території України (крім тимчасово окупованих територій), у відповідності до чинного законодавства України.
Скаржник звертає увагу АМКУ на той факт, що:
- Діяльність аварійних комісарів припинена ще 17.08.2022 р., у зв’язку із втратою чинності Положення про організацію діяльності аварійних комісарів (доказ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/8-98-%D0%BF#Text);
- Таке визначення як «аварійний комісар» не існує та не знаходить під собою нормативного підґрунтя і є нічим іншим як вигаданим визначенням/терміном Замовника.
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Враховуючи те, що Скаржник не має у своїй наявності експертів/аварійних комісарів, що проводять огляд та оцінку збитку в усіх регіонах, Скаржник фактично позбавлений можливості надати і відповідну довідку. Тому, дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших страхових компанії, які не мають в наявності експертів/аварійних комісарів і суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
В той же час, Скаржник має відповідні договори-доручення, зокрема, договір № 2020/01/СК від 09.03.2020 р., згідно пунктів 2.1 – 2.4, 3.3 якого з ТОВ «АСИСТУЮЧА КОМПАНІЯ «УКРАВТОЕКСПЕРТИЗА» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: цілодобове приймання телефонних дзвінків, отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій, з огляду ТЗ, врегулювання страхових подій, тощо, на всій території України (копія договору додається).
Крім того, Скаржник має Одеське відділення з продажів та врегулювання збитків, яке надає від імені Скаржника весь спектр страхових послуг за місцезнаходженням Замовника.
Діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати у своїй наявності аварійних комісарів, експертів і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори доручення, агентські угоди тощо).
Вимога Замовника про обов’язкове надання Учасником довідки в довільній формі щодо наявності в Учасника цільового безкоштовного центру екстреного зв’язку та перелік експертів/аварійних комісарів, що проводять огляд та оцінку збитку в усіх регіонах є дискримінаційною умовою по відношенню до Учасників, які не мають в наявності експертів/аварійних комісарів, але можуть надавати страхові послуги у по всій території України (за винятком тимчасово окупованих територій), шляхом укладання договорів/угод тощо з підприємствами, які забезпечують надання таких послуг, зокрема, з отриманням документів від страхувальника та потерпілих осіб, надання їм консультацій, огляду ТЗ, врегулювання страхових подій, тощо, по всій території України (крім тимчасово окупованих територій), у відповідності до чинного законодавства України.
Скаржник звертає увагу АМКУ на той факт, що:
- Діяльність аварійних комісарів припинена ще 17.08.2022 р., у зв’язку із втратою чинності Положення про організацію діяльності аварійних комісарів (доказ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/8-98-%D0%BF#Text);
- Таке визначення як «аварійний комісар» не існує та не знаходить під собою нормативного підґрунтя і є нічим іншим як вигаданим визначенням/терміном Замовника.
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Враховуючи те, що Скаржник не має у своїй наявності експертів/аварійних комісарів, що проводять огляд та оцінку збитку в усіх регіонах, Скаржник фактично позбавлений можливості надати і відповідну довідку. Тому, дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших страхових компанії, які не мають в наявності експертів/аварійних комісарів і суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
В той же час, Скаржник має відповідні договори-доручення, зокрема, договір № 2020/01/СК від 09.03.2020 р., згідно пунктів 2.1 – 2.4, 3.3 якого з ТОВ «АСИСТУЮЧА КОМПАНІЯ «УКРАВТОЕКСПЕРТИЗА» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: цілодобове приймання телефонних дзвінків, отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій, з огляду ТЗ, врегулювання страхових подій, тощо, на всій території України (копія договору додається).
Крім того, Скаржник має Одеське відділення з продажів та врегулювання збитків, яке надає від імені Скаржника весь спектр страхових послуг за місцезнаходженням Замовника.
Діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати у своїй наявності аварійних комісарів, експертів і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори доручення, агентські угоди тощо).
×
-
Назва доказу:
Копія Листа НБУ від 12.04.2024 р.
-
Опис доказу:
Доказ виконання Скаржником усіх вимог законодавства щодо платоспроможності, тощо.
-
Повʼязаний документ:
Лист НБУ від 12.04.2024 р..pdf
-
-
Назва доказу:
Копія договору доручення № 2020/01/СК від 09.03.2020 р.
-
Опис доказу:
Доказ наявності асистуючої компанії, що здійснює врегулювання збитків по всій тереторії України
-
Повʼязаний документ:
Договір_Укравтоекспертиза.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія витягу на Скаржника з ЄДР
-
Опис доказу:
Доказа наявності ОДЕСЬКОГО ВІДДІЛЕННЯ З ПРОДАЖІВ ТА ВРЕГУЛЮВАННЯ ЗБИТКІВ ПРАТ "СК "УЛЬТРА АЛЬЯНС"
-
Повʼязаний документ:
Витяг_ЄДР_UA_17042024 (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги