• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

(ПК-24Т_0160_ВО) Пральна композиція

ОГОЛОШЕННЯ UA-P-2024-04-18-009445-a про проведення відкритих торгів 1. Найменування замовника*. Філія «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця». 2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника*. 41022900. 3. Місцезнаходження замовника* - місто Київ, -. 4. Категорія замовника: юридична особа та/або суб’єкти господарювання, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у п. 4 ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі». 5. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): (ПК-24Т_0160_ВО) ДК 021:2015 39830000-9 Продукція для чищення (Пральна композиція) 5.1. Назва товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником: відповідно до додатку 1 тендерної документації, код ДК 021:2015: 39830000-9 6. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: відповідно до умов Додатку №1 тендерної документації. 7. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. Україна, відповідно Додатку №1 тендерної документації. 8. Очікувана вартість предмета закупівлі: 7 130 475,00 грн без ПДВ (сім мільйонів сто тридцять тисяч чотириста сімдесят п’ять гривень 00 копійок) 9. Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: Протягом 2024 року (до 31.12.2024 р.) відповідно умов договору. 10. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 26.04.2024 18:00 11. Умови оплати: відповідно до умов Договору 12. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська відповідно до умов тендерної документації. 13. Розмір забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): 213 914,25 грн ( двісті тринадцять тисяч дев’ятсот чотирнадцять гривень 25 копійок) 14. Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Забезпечення тендерної пропозиції надається Учасником у вигляді Гарантії (в електронній формі), а саме: – банківської гарантії. Забезпечення тендерної пропозиції повинно відповідати умовам, зазначеним в Додатку №6 ТД. 15. Дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до ч. 3 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі»: ----. 16. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях: 1%. 17. Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування) - не застосовується; 18. Інша інформація: інші умови відповідно тендерної документації. Вид закупівлі – товар - відкриті торги відповідно до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та ЗУ «Про публічні закупівлі»; Застосовані критерії оцінки - ціна. Уповноважена особа Філії «Пасажирська компанія» АТ «Українська залізниця» _____________________________________ Олексій ЧОРНИЙ

Торги відмінено

7 130 475.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 71 304.75 UAH
Період оскарження: 18.04.2024 15:08 - 02.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»

Номер: 5f8b590bbf5f4720ba921b140b8d656c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-18-009574-a.b2
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
Скарга:
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом №2-07/06/24 від 07.06.2024 було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з однієї підстави. ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданою Замовником за даною підставою аргументацією щодо відхилення своєї тендерної пропозиції.
Дата розгляду скарги: 24.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.06.2024 15:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.06.2024 12:21
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2024 10:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПРОТОКОЛ Протокол розгляду тендерних пропозицій №1-23/07/24 від 23.07.2024 р. 1. Найменування замовника.Філія «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця» 2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника.41022900 2.1. Категорія замовника:юридична особа та/або суб’єкти господарювання, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у п. 4 ч. 1 ст. 2 ЗУ «про публічні закупівлі» 3. Місцезнаходження замовника.--- місто Київ -- 4. унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель. UA-2024-04-18-009574-a 5. Перелік тендерних пропозицій: 1) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОАЛЕНЕРЖИ" 6. результат розгляду : Рішенням № 10920-р/пк-пз від 24.06.2024 комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зобов’язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" за процедурою закупівлі "(ПК-24Т_0160_ВО) Пральна композиція". ВИРІШЕНО: - скасувати рішення відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" за процедурою закупівлі "(ПК-24Т_0160_ВО) Пральна композиція". Уповноважена особа Філії «Пасажирська компанія» АТ «Українська залізниця»_________________________ Олексій ЧОРНИЙ
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5065337a4be34f2f99f6c691f6d02d59
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»

ФІЛІЯ "ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосила про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-04-18-009574-a в електронній системі закупівель.
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом №2-07/06/24 від 07.06.2024 (далі по тексту – протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з однієї підстави:


ТОВ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" по результатам закупівлі UA-2023-05-04-007644-a уклала договір від 19.07.2023 №ПК/МТЗ/23440/Ю, який було достроково розірвано Замовником в зв’язку з не виконанням свої зобов’язання, оприлюднено відповідний звіт та вчинено відповідні дії до умов договору в частині штрафів та відшкодувань

ВИРІШЕНО:
- пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" відхилити на підставі пп. 2 п. 45 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) – «учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. »


ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданою Замовником за даною підставою аргументацією щодо відхилення своєї тендерної пропозиції, виходячи з наступного.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.01.2024 відкрито позовне провадження за правилами загального позовного провадження по справі № 910/138/24 за позовом ТОВ «Гренландія НВП» від 25.12.2023 до Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Філії «Пасажирська компанія» Акціонерного товариства «Українська залізниця» за позовною заявою щодо відновлення порушених прав ТОВ «Гренландія НВП» у сфері господарських відносин, пов’язаних з виконанням укладеного договору поставки, а саме – Договору про закупівлю матеріально-технічних ресурсів № ПК/МТЗ/23440/Ю від 19.07.2023 з Додатковою угодою №1 від 15.08.2021 (далі по тексту – Договір) на поставку прального порошку у кількості 30 000 кг на суму 1 378 800,00 грн з ПДВ, який був укладений за процедурою закупівлі «Пральний порошок для промислових пралень Пасажирської Компанії», ідентифікатор закупівлі № UA-2023-05-04-007644-a.
Зазначений позов був поданий 25.12.2023 саме ТОВ «Гренландія НВП» через уникнення Замовником виконання своїх обов’язків, покладених на нього Договором.
У відповідь Замовником було подано зустрічний позов про стягнення штрафних санкцій, за яким ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.04.2024 зустрічний позов об`єднано в одне провадження з первісним позовом у справі №910/138/23.
Наразі по справі № 910/138/24 зупинено судовий розгляд на час проведення призначеної судом комплексної (товарознавчої та фізико-хімічної) судової експертизи, проведення якої доручено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (03680, м. Київ, вул. Смоленська, 6).
Замовник багаторазово та систематично заперечував проти проведення належної експертизи як усно під час судових засідань, так і письмово.
Наразі Замовником оскаржено Ухвалу Господарського суду міста Києва від 08 травня 2024 року у справі №910/138/24 про призначення експертизи. Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 30.05.2024 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Замовника.
Судове засідання відбудеться 25.06.2024.

Також, враховуючи масштаби розповсюдження Замовником інформації, яка не є на даний час встановленою, оскільки триває судовий розгляд, і яка спричиняє значний негативний вплив на ділову репутацію, а також на фінансові результати господарської діяльності нашого Товариства, ТОВ «Гренландія НВП» було змушене звернутися до суду зі ще однією позовною заявою – у справі № 910/4448/24 про спростування непідтвердженої інформації щодо розірвання Договору та його неналежного виконання ТОВ «Гренландія НВП».
Наразі Замовником подане клопотання щодо зупинення розгляду справи № 910/4448/24 до прийняття рішення судом за справою № 910/138/24.
Судове засідання відбудеться 24.06.2024.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що Замовник зловживає процесуальними правами, затягуючи розгляд судових справ № 910/138/24 і № 910/4448/24, та використовуючи тривалу невизначеність з метою встигнути завдати якомога більших репутаційних та матеріальних збитків ТОВ «Гренландія НВП».

Разом з тим, Замовник не має законних підстав стверджувати, посилаючись на п.п.2 п. 45 Особливостей, що ТОВ «Гренландія НВП» як учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків.
Адже,
1) ТОВ «Гренландія НВП» оцінює свої дії саме як належне виконання Договору, на відміну від дій Замовника;
2) Замовник не мав законних підстав для розірвання Договору.
Відповідно до статті 6581 ЦК України якщо договором купівлі-продажу передбачене право на одностороннє розірвання договору, сторони можуть обумовити розірвання договору купівлі-продажу, зокрема, настанням певних обставин.
Відповідач посилається на право Покупця розірвати Договір в односторонньому порядку відповідно до пункту 8.2.3 Договору, яким передбачено, що Покупець має право достроково в односторонньому порядку розірвати цей Договір у разі невиконання або неналежного виконання зобов’язань Постачальником, повідомивши про це останнього за 5 (п’ять) робочих днів до дати розірвання Договору.
Таким чином, Договором передбачене право Покупця на одностороннє розірвання Договору у разі невиконання або неналежного виконання зобов’язань Постачальником, що не є, до ухвалення рішень за відповідними судовими справами, встановленим.
3) Відсутні факти застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, рішення щодо застосування яких прийматиметься судом у справі № 910/138/24 за зустрічним позовом.

Отже зазначення Замовником у протоколі відхилення, що ним «оприлюднено відповідний звіт та вчинено відповідні дії до умов договору в частині штрафів та відшкодувань» не свідчить про настання обставин, визначених п.п.2 п. 45 Особливостей.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає претензії Замовника безпідставними, що документально доводить на цьому етапі в суді, відповідно до п. 13.3 Договору, оскільки переговори на підставі п.п. 13.2 Договору не зблизили позиції сторін Договору.

Складені Замовником самостійно та одноосібно документи (повідомлення про розірвання Договору, звіт про виконання Договору) були отримані ТОВ «Гренландія НВП» вже після подання ним позовної заяви, у січні 2024 року. Вважаємо їх необгрунтованими та такими, що не відповідають умовам Договору.

Разом з тим, Замовник порушив, на думку ТОВ «Гренландія НВП», умови Договору.
Відмовившись надавати ТОВ «Гренландія НВП» замовлення на весь передбачений Договором товар, Замовник систематично закуповував його за прямими неконкурентними угодами в учасника закупівлі, за якою було укладено Договір, тендерну пропозицію якого Замовник був змушений відхилити на підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8247-р/пк-пз від 07.06.2023 через невідповідність вимогам технічної специфікації.
В зазначеного постачальника вже після підписання Договору Відповідач закуповував Товар, щонайменше, тричі у обсязі 60 000 кг:
- за жовтень 2023 року – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-04-012481-a (обгрунтування та договір № ПК/МТЗ/23577/Ю від 22.09.2023 на закупівлю 15 000 кг Товару);
- за листопад 2023 року – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-17-008677-a (обгрунтування та договір № ПК/МТЗ/23713/Ю від 07.11.2023 на закупівлю 15 000 кг Товару);
- за листопад 2023 року – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-08-017278-a (обгрунтування та договір № ПК/МТЗ/23756/Ю від 28.11.2023 на закупівлю 30 000 кг Товару).

Зазначимо, що в подібний спосіб Замовник вчиняє не лише з ТОВ «Гренландія НВП». Наведемо приклад іншої конкурентної процедури закупівлі, у якій минулоріч закуповувався предмет даної закупівлі («Пральна композиція»), https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-24-008231-a, замість якої з аналогічних підстав Замовником теж укладено прямий договір в неконкурентний спосіб, зокрема, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-10-007130-a з другим учасником вже даної закупівлі, Товариством з обмеженою відповідальністю «СЕРВІС ПРО», заради укладення договору з яким Замовник відхилив у даній закупівлі тендерну пропозицію ТОВ «Гренландія НВП» з неналежної підстави.

Разом з тим, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» надано усі підтвердження, яких вимагала ТД. Також надано усі затребувані ТД документи. Пропоновані ТОВ «Гренландія НВП» засоби та надані нами у складі тендерної пропозиції документи повністю відповідають усім вимогам тендерної документації та чинного законодавства.

Таким чином, ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що Замовник незаконно відхилив нашу тендерну пропозицію з наведеної підстави.
Виходячи з вищенаведеного, ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», наведені у протоколі відхилення, не обгрунтовані Замовником та не містять ознак невідповідності тендерної пропозиції нашого Товариства вимогам тендерної документації та/або законодавства про публічні закупівлі.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині безпідставного відхилення його тендерної пропозиції, а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 44, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: a70a881cb4014212a4140754906a194e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-18-009574-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга, додатки
Дата розгляду скарги: 02.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.04.2024 17:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.05.2024 18:11
Дата виконання рішення Замовником: 31.05.2024 15:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протокол №6-31/05/24 уповноваженої особи філії «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця» м. Київ 31.05.2024 1. Найменування замовника*. Філія «Пасажирська компанія» АТ «Укрзалізниця» 2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника*. 41022900 діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у п. 4 ч. 1 ст. 2 ЗУ «про публічні закупівлі» 3. Місцезнаходження замовника. ---місто Київ, 01032--- 4. унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель. UA-2024-04-18-009574-a 5. Предмет закупівлі: 39830000-9 Продукція для чищення (Пральна композиція) ПОРЯДОК ДЕННИЙ: Розгляд рішення АМКУ 7855-р/пк-пз від 02.05.2024 ВИРІШЕНО: Внести зміни до тендерної документації, затвердити тендерну документацію в новій редакції та оприлюднити 39830000-9 Продукція для чищення (Пральна композиція), № UA-2024-04-18-009574-a,а саме: 1) Пункт 4.1 Розділу 4 тендерної документації викласти в наступній редакції: «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій –05.06.2024 до 18:00 за київським часом.» 2) Додаток 1 ТД викласти в новій редакції. Уповноважена особа Філії «Пасажирська компанія» АТ «Українська залізниця»__________________ Олексій ЧОРНИЙ
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 74a06aed928a4e3f893e043fe7dbce54
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Опис заперечення: 1. Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупності яких, за нашими даними, відповідає лише продукція конкретної торговельної марки, тобто це продукція лише одного виробника.

2. Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано, разом з тим, вимоги не до предмета закупівлі, а до об’єктів (виробів, що підлягають пранню та прасуванню), на які чинить вплив окрім мийних засобів, які є предметом закупівлі, численна низка факторів

3. Тендерною документацією прописано вимоги не до предмета закупівлі, а до обслуговування його обладнання, тобто до послуг.
Зокрема, у блоці «Дозуючі системи та сервіс» Додатку 1 до ТД зазначається:
«Налаштування програмного забезпечення обладнання Jensen Р-50-10BL, LavamacC-3000FM, дозуючих вуздів марки Seko силами постачальника».
4. Тендерною документацією у п.п. 2.1 Проекту Договору, що прикладається до ТД (Додаток №7 до ТД), передбачено погодження із умовами, які не наведено в самому Проекті Договору, а розміщені на сайті Замовника і можуть ним змінюватися в будь-який час і на власний розсуд:
«Вхідний контроль, приймання ТОВАРУ за кількістю, якістю, комплектністю та асортиментом проводиться підрозділом ПОКУПЦЯ, згідно з вимогами п. 5.1, п. 5.2 цього Договору та Стандартами АТ "Українська залізниця" СТП-10-001:2016 (Якість і безпека продукції. Вхідний контроль. Основні положення) та СТП-10-002:2016 (Якість і безпека продукції. Вхідний контроль. Правила проведення вхідного контролю) які розміщені за посиланням: https://uz.gov.ua/about/technical_and_social_policy/technical_regulation/yakist/».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

ФІЛІЯ "ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-04-18-009574-a в електронній системі закупівель.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.


1) Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупності яких, за нашими даними, відповідає лише продукція конкретної торговельної марки, тобто це продукція лише одного виробника:


Розділ ІІ. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Загальна інформація
Предмет закупівлі засіб рідкий пральний, засіб відбілюючийхлоровмісний, засіб відбілюючийбезхлорний, кисневмісний, засіб для створення лужного середовища (добавкa для прання), ополіскувач нейтралізатор - надалі по тексту «засоби для прання» повинен бути придатний для використання в професійних пральних машинах вагонної дільниці станції Київ-Пасажирський, а саме прально-прасувальному комплексі JENSEN Р50-10BL (виробництва Німеччина) та «LAVAMAC» (виробництва Німеччина
Засоби для прання повинні бути пристосовані для застосування у автоматичному вузлі дозування (дозатори для рідких мийних засобів перистальтичного типу) та до використання в воді з середнім рівнем жорсткості, забезпечувати рівність дозування, не завдавати шкоди дозуючому обладнанню і не містити/випадати в осад під час використання/зберігання.
Дозування засобів для прання здійснюється через дозуючий вузол марки Seko, виробництва Німеччина

Технічний опис, характеристики
Таблиця 1
Найменування продукції Технічний опис, технічні характеристики Од. вим.
Засіб пральний Безфосфатний рідкий пральний засіб концентрований з оптичним підбілювачем на основі неіоногенних поверхнево-активних речовин.
Фізико-хімічні властивості:
Густина при температурі 20 0С - 0,98 - 1,02 г/см3.
Показник концентрації водневих іонів 1% розчину, од. виміру - рH – від 6,8 до 10,1.
Екологічні вимоги:
Склад не повинен містити фосфати, EDTA, NTA.
До складу входять (у відповідності директиви ЕС), в тому чиcлі:
вода підготовлена;
спирти;
аніонні ПАР – не меньше 5 %;
неіоногенні ПАР – не меньше 7 %;
оптичнийвідбілювач.
Пакування: фасовкою не більше 220,0 кг.
Застосування та властивості:
- рідкий засіб, що, використовується в комбінації з іншими пральними засобами, добавками;
- повинно підходити для кольорових, білих тканин, а також бавовняних, вовняних поліестерових та інших тканин;
- можливість використання на різних етапах прання в промислових пральних машинах, в тому числі і тунельного типу, автоматичними системами дозування або вручну;
- добре видаляє плями різного походження,бруд.
- склад не містить фосфатів.
Дозування: від 1,5-6 г/кг сухої білизни.
Температура зберігання: від 0 до +35℃.
Гарантійний термін зберігання на засоби для прання повинен складати не менше ніж 12 місяців з дати поставки. кг

Засіб відбілюючийбезхлоровий

Без фосфатний рідкий концентрований кисневмісний відбілювач.
Фізико-хімічні властивості:
Густина при температурі 20 0С - 1,12 - 1,14 г/см3
Показник концентрації водневих іонів, 1% розчину, од.виміру - рH – від 4,0 до 5,0.
Екологічні вимоги:
Склад не повинен містити фосфати, EDTA, NTA.
До складу входять (у відповідності директиви ЕС), в тому числі:
вода підготовлена;
пероксиду водню – не меньше 25%;
фосфонових кислот - менше 5%.
Пакування: поліетиленові ємності фасовкою від 20,0 до 220,0 кг.
Застосування та властивості:
- рідкий засіб, що використовується в комбінації з пральними засобами, добавками, підвищує відбілюючу здатність прального розчину;
- повинно підходити для білих бавовняних та поліестрових тканин;
- можливість використання на різних етапах прання в промислових пральних машинах, в тому числі і тунельного типу, автоматичними системами дозування.
Дозування: від 3 до 8 г/кг сухої білизни.
Дата виготовлення не раніше 01.01.2024.
Температура зберігання: від 0 до +25℃.
Гарантійний строк на засіб для прання повинен складати не менше ніж 12 місяців з дати поставки. кг
Засіб відбілюючий
хлоровий Безфосфатнийвідбілювач на основі активного хлору для стійкихкольоровихзабруднень.
Фізико-хімічнівластивості:
Густинапритемпературі 20 0С - 1,1 – 1,245 г/см3
Показникконцентраціїводневихіонів 1% розчину, од. виміру - рH – від 9,0до 12.
Екологічнівимоги:
Склад не повинен міститифосфати, EDTA, NTA.
До складувходять (у відповідностідирективи ЕС), в тому числі:
- вода підготовлена;
- гіпохлориднатрію або натріюдіхлоризоціанурат – 15-30%.
Пакування: поліетиленовіємностіфасовкоювід 20,0 до 25,0 кг.
Застосування та властивості:
- рідкийзасіб, що, використовується в комбінації з пральнимизасобами, добавками;
- відбілюєскладнікольоровіплями, плямирослинногопоходження (кров, губна помада, чай, кава, пиво, вино, ягоди);
- повинно підходити для бавовняних, поліестеровихбілих тканин;
- можливістьвикористання на різнихетапахпрання в промисловихпральних машинах, автоматичними системами дозування або вручну;
- склад не міститьфосфатів та фосфонатів.
Гарантійнийтермінзберіганнязасобів для прання повинен складати не меншеніж 12 місяців з дати поставки кг

Засіб рідкий підсилюючий лужний Безфосфатний, концентрований рідкий лужний засіб для води різної жорсткості, що створює сприятливі умови для видалення більшості забруднень.
Фізико-хімічні властивості:
Густина при температурі 200С - 1,28 – 1,3 г/см3
Активна лужність (1%):2.7 г/л (Na2O)
Показник концентрації водневих іонів, 1% розчину, од.виміру - рH – від 12,0 до 13,3.
Екологічні вимоги:
Склад не повинен містити фосфати, EDTA, NTA, етіловий спирт.
До складу входять (у відповідності директиви ЕС):
вода дисцильована;
гідроксиду натрію - 25-40%;
антиресорбент – менше 5 %;
фосфонатів- не більше 5%.
Застосування та властивості:
- рідкий засіб для створення лужного середовища, використовується в комбінації з пральними засобами, добавками, підвищує лужність миючого розчину.
- можливість використання на різних етапах прання в промислових пральних машинах, в тому числі і тунельного типу, автоматичними системами дозування.
Дозування: від 2 до 8 г/кг сухої білизни.
Дата виготовлення не раніше 01.01.2024.
Пакування: поліетиленові ємності фасовкою від 25,0 до 220 кг.
Дата виготовлення не раніше 01.01.2024.
Температура зберігання: від 0 до +35℃.
- повинно підходити для кольорових, білих тканин, а також бавовняних, вовняних поліестерових та інших тканин;
- можливість використання на різних етапах прання в промислових пральних машинах, в тому числі і тунельного типу, автоматичними системами дозування або вручну;
- комбінація лугів, що міститься в складі, не допускає утворення сірого відтінку тканин;
- добре видаляє олії і жири;
- склад не містить фосфатів;
- не містить оптичних відбілювачів.
Температура зберігання: від 0 до +25℃.
Гарантійний строк на засіб для прання повинен складати не менше ніж 12 місяців з дати поставки. кг

Ополіскувач нейтралізатор Без фосфатний, концентрований нейтралізуючий засіб для тканин (рідкий). Для нейтралізації залишків миючих засобів і попередженню повторному осіданню бруду, що додається в останнє полоскання.
Фізико-хімічні властивості:
Густина при температурі 20 0С - 1,003 – 1,025 г/см3
Показник концентрації водневих іонів, 1% розчину, од.виміру - рH – від 1,2 до 3,2.
Екологічні вимоги:
Склад не повинен містити фосфати, EDTA, NTA, етіловий спирт.
До складу входять (у відповідності директиви ЕС):
- вода підготовлена;
- катіонні ПАВ – менше 10%;
- лимонна кислота або мурашина кислота: -0,5-5%.
Пакування: поліетиленові ємності фасуванням від 20,0 до 225,0 кг.
Застосування та властивості:
- рідкий, що використовується в комбінації з пральними засобами, добавками;
- повинно підходити для кольорових, білих тканин, а також бавовняних, вовняних поліестерових та інших тканин;
- можливість використання на різних етапах прання в промислових пральних машинах, в тому числі і тунельного типу, автоматичними системами дозування.
Дозування: від 2 до 5 г/кг сухої білизни.
Дата виготовлення не раніше 01.01.2024.
Температура зберігання: від 0 до +30℃.
Гарантійний строк на засіб для прання повинен складати не менше ніж 12 місяців з дати поставки. кг


КРИТЕРІЇ ОБРОБКИ БІЛИЗНИ
Критерії оцінки білизни, що підлягає повторній обробці

До білизни, що підлягає повторній обробці (перепрання) не відноситься білизна з забрудненнями, що не видаляються в процесі прання та/або потребують окремої обробки:
білизна, що потребує повторного прання через проблеми з прасуванням,
білизна з забрудненнями, які технічно неможливо видалити в пральних машинах, а саме: металевий пил; фарба; клей; сліди від гуми; бетону; землі; іржа; пліснява; сажа, вугілля та їхні похідні;
білизна з плямами від косметичних засобів, ручка, маркер,
білизна з забрудненнями, що спричинені лікарськими засобами (включаючи, але не обмежуючись: йод, зеленка,фурацилін тощо),
білизна з плямами, що потребують додаткової хімічної обробки (плямовиведення), плями воску;
білизна з плямами від масел, технічних змазок, бензину;
білизна з інкрустацією та застарілими плямами, що були закріплені раніше при невідповідній обробці текстилю і т.д;
злами та зам’ятість текстильних виробів, що виникли на етапі фінішної обробки білизна.
Кількість перепрання:
не більше 5% для постільної білизни,
не більше 10 % для плям харчового походження, рушники , серветки

Критерії оцінки якості обробки білизни після застосування композиції пральних засобів

№ п/п Критерії Вимоги
1 Приємний запах чистої білизни після процесу прання Наявність
2 Рівень рН білизни після прання має бути нейтральним рН 7-8
3 Білизна повина добре прасуватись на гладильних лініях Не підгорати,
не змінювати колір,
не збиратися в гармошку, не скручуватись.
4 Погіршення ступеню відносної білизни білих текстильних виробів в порівнянні до еталонного зразка. Не більше 15 %

Дозуючі системи та сервіс.
Налаштування програмного забезпечення обладнання Jensen Р-50-10BL, LavamacC-3000FM, дозуючих вуздів марки Seko силами постачальника.
Засоби рідкі повинні бути пристосовані до автоматичного дозування (дозатори для рідких мийних засобів перистальтичного типу), мають бути придатними для використання в професийних пральних машинах вагонної дільниці станції Київ-Пасажирський. Також мають забезпечувати рівність дозування, не завдавати шкоди дозуючому обладнанню і не містити/випадати в осад під час використання/зберігання.
Примітка: - або еквівалент продукції (технічні параметри та характеристики еквіваленту повинні відповідати вимогам, зазначеним в тендерній документації або мати не гірші показники, ніж зазначені в даній документації).


ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, зокрема, продукцію власного виробництва, на яку можемо надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 602-123-20-1/4448 від 12.02.2018.
Проте усій сукупності зазначених вимог ТД зазначені засоби не відповідають.
Разом з тим, експлуатаційні та інші властивості засобів, визначені ТД, складом пропонованих нами засобів забезпечуються.

На доказ наявності порушених прав за цим пунктом Скарги надаємо висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 602-123-20-1/4448 від 12.02.2018 на продукцію, яку може запропонувати у закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», і яка відповідає вимогам Замовника, за виключенням окремих пунктів.

Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності на ринку продукції, щонайменше, двох виробників, засоби яких може бути надано у відповідності до вимог ТД, з урахуванням документів, які вимагаються тендерною документацією, для підтвердження відповідності товару технічним вимогам Замовника з урахуванням вимог до документального підтвердження.
Також просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників.



2. Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано, разом з тим, вимоги не до предмета закупівлі, а до об’єктів (виробів, що підлягають пранню та прасуванню), на які чинить вплив окрім мийних засобів, які є предметом закупівлі, численна низка факторів.

Вважаємо, що Замовник необгрунтовано наводить вищезазначені вимоги з блоків

1. «КРИТЕРІЇ ОБРОБКИ БІЛИЗНИ Критерії оцінки білизни, що підлягає повторній обробці» з багатозначними вимогами, зокрема:
«Кількість перепрання:
- не більше 5% для постільної білизни,
- не більше 10 % для плям харчового походження, рушники , серветки».

2. «Критерії оцінки якості обробки білизни після застосування композиції пральних засобів» з багатозначними вимогами:
«Рівень рН білизни після прання має бути нейтральним – рН 7-8
Білизна повина добре прасуватись на гладильних лініях:
Не підгорати,
не змінювати колір,
не збиратися в гармошку,
не скручуватись»
Погіршення ступеню відносної білизни білих текстильних виробів в порівнянні до еталонного зразка: Не більше 15 %»
тощо.

Відповідність випраної білизни (яка не є предметом закупівлі) зазначеним Замовником вимогам залежить від великої кількості факторів (щодо рН не засобу, а білизни після прання, зокрема, – від якості ополіскування, кількості витраченої для полоскання виробів води, її температури і т.ін.; щодо прасування – від параметрів, закладених у гладильних лініях Замовника, типу тканини і т. ін.; а погіршення ступеню відносної білизни білих текстильних виробів в порівнянні до еталонного зразка – від характеру забруднення, типу тканини, типу еталона, інших параметрів).
Так само незрозуміло, яким чином виробник мийних засобів може убезпечити білизну на прасувальних лініях Замовника від скручування, підгорання, збирання «в гармошку». і т.ін.
Або як може виробник прального засобу “забезпечувати рівність дозування” дозуючим обладнанням замовника?
І т.д.
Загалом, за умов, викладених у ТД, неможливо впевнено визначити, що застусовання мийних засобів, які є предметом закупівлі, дозволить гарантувати певні чітко визначені показники якості білизни, оскільки завелика кількість значень показників режимів обробки, на які впливає Замовник, залишається невизначеною для постачальника пральних засобів.

Частина перша статті 23 Закону визначає, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Назва предмета даної закупівлі: «ДК 021:2015 – 39830000-9: Продукція для чищення (Пральна композиція) Назва предмету закупівлі, визначена на основі четвертого знаку Державного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»».
Таким чином, в Замовника немає підстав однозначно пов’язувати якість пральних засобів, які є предметом закупівлі, з якістю виробів (білизни, яка не є предметом закупівлі) і встановлювати у ТД вимоги до неї (до білизни).

На доказ наявності порушених прав за цим пунктом Скарги надаємо текст Закону України «Про публічні закупівлі».

Просимо зобов’язати Замовника виключити з ТД вимоги, що встановлюються ним не до пральних засобів, які є предметом закупівлі., зокрема, блоки:
«Критерії оцінки білизни, що підлягає повторній обробці»,
«Критерії оцінки якості обробки білизни після застосування композиції пральних засобів».



3. Тендерною документацією прописано вимоги не до предмета закупівлі, а до обслуговування його обладнання, тобто до послуг.

Назва предмета даної закупівлі: «ДК 021:2015 – 39830000-9: Продукція для чищення (Пральна композиція)». Таким чином, предметом даної закупівлі є товар.

Разом з тим, ТД містить вимоги надання послуг щодо обслуговування обладнання, яке належить Замовникові.

Зокрема, у блоці «Дозуючі системи та сервіс» Додатку 1 до ТД зазначається:
«Налаштування програмного забезпечення обладнання Jensen Р-50-10BL, LavamacC-3000FM, дозуючих вуздів марки Seko силами постачальника».

Такі послуги налаштування програмного забезпечення обладнання не відносяться до вищезазначеного коду ДКПП. Вони можуть надаватися, зокрема, за кодами
98311200-8 Послуги з утримання пралень;
50312600-1 Технічне обслуговування і ремонт обладнання інформаційних технологій тощо.
Але аж ніяк не 39830000-9: Продукція для чищення.

Таке доповнення предмета закупівлі порушує норми Закону та Порядку
визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, яким встановлюється імперативна норма, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

Разом з тим, вартість таких послуг із налаштування, з урахуванням поточного стану обладнання у Замовника, може бути співставною із вартістю самих засобів, що закуповуються.

Частина перша статті 23 Закону визначає, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Таким чином, оскільки предметом даної закупівлі є товар, то опис характеристик послуг Замовник не має підстав зазначати, а також встановлювати у ТД вимоги до них.

На доказ наявності порушених прав за цим пунктом Скарги надаємо текст Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, а також тендерну документацію до цієї закупівлі разом з Проектом договору (Додаток 7 до ТД).

Просимо зобов’язати Замовника виключити з ТД вимоги, що встановлюються ним не до засобів, які є предметом закупівлі, а стосовно надання послуг щодо обслуговування обладнання., зокрема, у блоці «Дозуючі системи та сервіс».




4. Тендерною документацією у п.п. 2.1 Проекту Договору, що прикладається до ТД (Додаток №7 до ТД), передбачено погодження із умовами, які не наведено в самому Проекті Договору, а розміщені на сайті Замовника і можуть ним змінюватися в будь-який час і на власний розсуд:

«Вхідний контроль, приймання ТОВАРУ за кількістю, якістю, комплектністю та асортиментом проводиться підрозділом ПОКУПЦЯ, згідно з вимогами п. 5.1, п. 5.2 цього Договору та Стандартами АТ "Українська залізниця" СТП-10-001:2016 (Якість і безпека продукції. Вхідний контроль. Основні положення) та СТП-10-002:2016 (Якість і безпека продукції. Вхідний контроль. Правила проведення вхідного контролю) які розміщені за посиланням: https://uz.gov.ua/about/technical_and_social_policy/technical_regulation/yakist/».

Відповідно до частини першої статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Згідно пункту 8 частини першої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.

Виходячи з частини п’ятої статті 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім вичерпного переліку випадків.

Разом з тим, переможець процедури закупівлі, підписуючи договір за закупівлею у редакції п.п. 2.1 Проекту Договору, погоджується з тим, що розташоване поза його впливом на сайті Замовника. Жодних гарантій незмінності інформації за наведеним посиланням немає.

Крім того, документи, розташовані за посиланням, містять відсилання на інші документи, які взагалі невідомо де розміщено Замовником.
Тобто, Замовник змушує переможця закупівлі погоджуватися на невизначене коло умов договору за даною закупівлею.

На доказ наявності порушених прав за цим пунктом Скарги надаємо текст Закону України «Про публічні закупівлі».

Просимо зобов’язати Замовника виключити з Проекту Договору вимоги, які не наведено у складі тендерної документації.


ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації