-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги хірургічних стаціонарних закладів):
Торги не відбулися
14 850 680.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 74 253.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 74 253.40 UAH
Період оскарження:
18.04.2024 12:31 - 27.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення Замовника
Номер:
cd924934e80c46e5b6272c463f549c02
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-18-005687-a.b2
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника
Скарга:
щодо відміни процедури закупівлі
Пов'язані документи:
Замовник
- Довідка 18М від 19.07.2024р про зміни до плану використання бюджетних коштів на 2024 рік.pdf 08.08.2024 15:23
- Пояснення для АМКУ від 08.08.2024.docx 08.08.2024 15:23
- 2002 вих від 08.08.2024р..pdf 08.08.2024 15:23
- Протокол УО 155.pdf 11.09.2024 15:55
- sign.p7s 05.08.2024 17:07
- sign.p7s 02.08.2024 16:52
- Наказ ДОЗ ОМР про паспорти бюджетних програм від 05.2024 02.08.2024 15:48
- Наказ ДОЗ ОМР про паспорти бюджетних програм від 03.2024 02.08.2024 15:48
- Рішення ОМР 2023-VIII від 24.04.2024 про зміни до програми Здоров'я 02.08.2024 15:48
- Скарга pdf 02.08.2024 15:48
- Відповідь на запит від МКЛ 1 02.08.2024 16:47
- Рішення АМК 02.08.2024 16:47
- sign.p7s 02.08.2024 15:49
- Скарга на відміну доповнена 05.08.2024 16:58
- Скарга на відміну доповнена word 05.08.2024 16:58
- Скарга на відміну 05.08.2024 16:58
- Рішення ОМР 2208-VIІІ від 26.04.2024 02.08.2024 15:48
- Протокол відміни 02.08.2024 15:48
- Довідка замовника 02.08.2024 15:48
- Протокол 134 02.08.2024 15:48
- Лист МКЛ 1 від 17.06.2024 02.08.2024 15:48
- Адвокатський запит 2721 від 06.06.2024 02.08.2024 15:48
- Лист МКЛ 1 від 14.06.2024 02.08.2024 15:48
- Протокол розкриття 02.08.2024 15:48
- Адвокатські запити без відповіді 02.08.2024 15:48
- Рішення ОМР 1639-VIII про затвердження програми Здоров'я 02.08.2024 15:48
- Протокол УО 133 02.08.2024 15:48
- Скарга word 02.08.2024 15:48
- рішення від 13.08.2024 №13698.pdf 16.08.2024 12:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.08.2024 № 13698.pdf 14.08.2024 11:55
- рішення від 06.08.2024 № 13276.pdf 06.08.2024 17:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.08.2024 16:27
Дата розгляду скарги:
13.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.08.2024 17:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.08.2024 12:00
Дата виконання рішення Замовником:
11.09.2024 15:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, протокол додається
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7b2627c1ece34049af7061c1fae0a7bb
Заголовок пункту скарги:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі та прийняте рішення, дії Замовника, фактичні обставин, що це підтверджують.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник вважає рішення уповноваженої особи Замовника, викладене у протоколі № 134 від 23.07.2024р., неправомірним і таким що порушує права Скаржника.
Так, відповідно до п. 8 «обгрунтування та плану закупівлі» відкритих торгів з особливостями № UA-2024-04-18-005687-a (https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-04-18-006671-a ) розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі: 14 850 680 UAH, а джерелом фінансування закупівлі на всю суму є місцевий бюджет.
Відповідно до обгрунтування відміни у Протоколі № 134 від 23.07.2024р. наводиться таке: «зменшився об’єм бюджетних асигнувань за програмою «Здоров’я», пункт 5.1 «Закупівля медичних послуг з ендоваскулярної хірургії та інших методів діагностики та лікування» та станом на 01 червня 2024 р. склав – 10 847 600 грн 00 коп., а на 19 липня 2024 р. склав – 00 грн 00 коп. (Довідка про зміни до плану використання бюджетних коштів № 18М від 19.07.2024р. та реєстр змін ДОЗ ОМР № 17Б від 19.07.2024р.).»
До протоколу № 134 від 23.07.2024р. додається неповна Довідка про зміни до плану використання бюджетних коштів на 2024 рік № 18 М від 19.07.2024р., яка має значні дефекти форми та змісту, зокрема відсканована копія цього документу «обрізана», через що неможливо перевірити наявність всіх підписів та печаток на ній.
Але з наведених документів Замовника витікає, що підставою для зменшення фінансування є певні «дії» Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради (ДОЗ ОМР).
Скаржник вважає таке обгрунтування Замовника неналежним та неправомірним виходячи з наступного.
Діюча Міська цільова програма «Здоров’я» (далі також – «Програма «Здоров’я») затверджена рішенням Одеської міської ради № 1639-VIII від 29.11.2023р. (https://omr.gov.ua/ua/acts/council/200990/). До цієї програми додається додаток 2 «Напрями діяльності та заходи Міської цільової програми «Здоров’я» на 2024 - 2026 роки». П. 5.1 розділу 5 цього додатка передбачається здійснення закупівлі медичних послуг з ендоваскулярної хірургії та інших високотехнологічних методів діагностики і лікування хворих, зокрема з кардіологічною патологією, виконавцем є Департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, джерелом фінансування є бюджет Одеської міської територіальної громади, а орієнтовний обсяг фінансування (вартість) на 2024 рік складає 21 700 000,00 грн.
В подальшому рішенням Одеської міської ради № 2023-VIII від 24.04.2024 (https://omr.gov.ua/ru/acts/council/203828/) у Міську цільову програму «Здоров’я» були внесені зміни стосовно виконавців, однак обсяги фінансування на 2024 рік не змінились. Додана примітка у вигляді зірочки «*» про те, що «Порядок реалізації заходів Програми затверджується наказом директора Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради».
Наступні зміни у Міську цільову програму «Здоров’я» були внесені рішенням Одеської міської ради № 2208-VIІI від 26.06.2024 (https://omr.gov.ua/ua/acts/council/204991/). Згідно з цими змінами фінансування закупівлі медичних послуг з ендоваскулярної хірургії та інших високотехнологічних методів діагностики і лікування хворих, зокрема з кардіологічною патологією згідно з п. 5.1 Програми «Здоров’я» на 2024 рік зменшено до 16 700 000,00 грн.
Інших змін до Програми «Здоров’я» на час підготовки цієї Скарги не було.
З наведеного витікає неспівпадіння інформації від Замовника в обгрунтуванні Протоколу № 134 від 23.07.2024р. з інформацією у рішеннях Одеської міської ради по Програмі «Здоров’я»: Замовник зазначає, що ніби-то обсяг фінансування за п 5.1 «Закупівля медичних послуг з ендоваскулярної хірургії та інших методів діагностики та лікування» Програми «Здоров’я» та станом на 01.06.2024р. склав – 10 847 600,00 грн., а на 19.07.2024р – 00 грн 00 коп., але це не підтверджується відповідними рішеннями Одеської міської ради.
Варто зауважити, що зазначена сума в останньому рішенні Одеської міської ради (16 700 000,00 грн.) значно перевищує очікувану вартість та розмір остаточної цінової пропозиції Скаржника за результатами аукціону.
Крім того, наказами виконавця Програми «Здоров’я» - Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради, який має затверджувати порядок реалізації заходів Програми «Здоров’я» затверджуються паспорти бюджетних програм на відповідний рік. Зокрема, наказом Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради № 93 від 04.03.2024р. затверджені паспорти бюджетних програм на 2024 рік. 09.05.2024р. наказом Департаментом охорони здоров’я Одеської міської ради № 198 було затверджено нову редакцію паспортів бюджетних програм на 2024 рік. Інших, більш свіжих паспортів затверджено не було (https://omr.gov.ua/ua/city/departments/gorzdrav/byudjet/passport/).
Серед затверджених паспортів бюджетних програм є, зокрема, бюджетні програми з багатопрофільної стаціонарної медичної допомоги населенню та зі спеціалізованої стаціонарної медичної допомоги населенню, які фінансуються зокрема за рахунок Програми «Здоров’я». Однак дані цих програм також не підтверджують скорочення бюджетних видатків на закупівлю № UA-2024-04-18-005687-a, як зазначає Замовник у Протоколі № 134 від 23.07.2024.
Таким чином підстава зазначена Замовником для відміни процедури закупівлі у Протоколі № 134 від 23.07.2024р. не підтверджується а ні рішеннями Одеської міської ради, яким затверджена Програма «Здоров’я», а ні наказами Департаменту охорони здоров’я ОМР як розпорядника бюджетних коштів, який має затверджувати порядок реалізації заходів цієї програми.
Додатково хочемо відзначити, що у довідці Замовника про зміни до плану використання бюджетних коштів на 2024 рік № 18М від 19.07.2024р. (додана до Протоколу № 134 від 23.07.2024р.) у якості підстави зазначено «Реєстр ДОЗ ОМР № 17 Б від 19.07.2024року». При цьому безпосередньо цей «реєстр» на наданий.
Згідно з Положенням про Департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, затверджений рішенням Одеської міської ради від 19.09.2018р. №3597-VІI (https://omr.gov.ua/ua/city/departments/gorzdrav/statute/):
«2.1. Основними завданнями Департаменту є:
2.1.5. Забезпечення доступності медичної допомоги для населення у межах наданих повноважень та виділених бюджетних призначень.
2.2. Відповідно до покладених завдань Департамент:
2.2.18. Організовує проведення та проводить процедури закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів, супровід та моніторинг закупівель, що здійснюються підпорядкованими Департаменту установами та підприємствами.
3.4. Директор Департаменту:
3.4.7. Видає накази з основної діяльності, організовує підготовку проектів рішень та розпоряджень з питань, віднесених до компетенції Департаменту, та вносить їх на розгляд міському голові, Одеській міські раді та її виконавчому комітету.»
Отже, цим Положенням передбачено, що директор департаменту видає саме накази.
Окрім наведеного, адвокат Скаржника ще 06.06.2024 року направив адвокатські запити Замовнику. Один з них, за вих. № 2721 від 06.06.2024р., стосувався наявності інших підстав для відміни процедури закупівлі (окрім наявності порушення, яке неможливо усунути). Зокрема поставлено питання щодо скорочення обсягу видатів на закупівлю.
Листом № 1372 від 17.06.2024р. Замовник, КНП «МКЛ № 1» ОМР, надав відповідь, що обсяг витрат на закупівлю передбачений рішеннями Одеської міської ради. Інформації про їх зменшення у відповіді не наведено.
Варто зауважити, що аналогічний адвокатський запит за вих. № 2722 від 06.06.2024р. був направлений і до Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради. Однак відповіді на нього досі не отримано.
Згодом, 25.07.2024р. після ознайомлення з Протоколом № 134 від 23.07.2024р., до Замовника та до Департаменту охорони здоров’я були направлені нові адвокатські запити вих. № 1367 та вих. № 1368 стосовно даних, наведених у оскаржуваному Протоколі Замовника та їх підтвердження відповідними документами. Але відповідей по суті на час підготовки цієї скарги не отримано.
Відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України, видатки бюджету - кошти, спрямовані на виконання бюджетних програм, передбачених відповідним бюджетом. До видатків бюджету не належать: погашення боргу; надання кредитів з бюджету; розміщення бюджетних коштів на депозитах; придбання цінних паперів; повернення надміру сплачених до бюджету сум податків і зборів та інших доходів бюджету, проведення їх бюджетного відшкодування.
Відповідно до п. 3 ст. 82 Бюджетного кодексу України, видатки бюджетів поділяються, зокрема, на видатки на реалізацію прав та обов'язків Автономної Республіки Крим та місцевого самоврядування, які мають місцевий характер і визначені законами України.
Згідно ч. 1 ст. 64 Закону України «Про місцеве самоврядування», видатки, які здійснюються органами місцевого самоврядування на потреби територіальних громад, їх розмір і цільове спрямування визначаються відповідними рішеннями про місцевий бюджет; видатки, пов'язані із здійсненням районними, обласними радами заходів щодо забезпечення спільних інтересів територіальних громад, - відповідними рішеннями про районний та обласний бюджети.
З аналізу ст. 22, 23 Бюджетного кодексу України, ст. 61, 64 Закону України «Про місцеве самоврядування» витікає, що зміна (зменшення) бюджетних призначень та асигнувань розпорядниками бюджетних коштів оформлюється відповідними рішеннями (наказами, розпорядженнями, тощо) уповноважених розпоряднкиів.
Відповідно до ч. 5 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками (крім таємних видатків відповідно до статті 31 Бюджетного кодексу України), взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов’язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами у будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти.
Відповідно до п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються:
1) суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання;
2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів.
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» та постанови КМ України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» органи місцевого самоврядування зобов'язані оприлюднювати інформацію стосовно бюджету, його доходної та витратної частини, використання бюджетних коштв та призначення асигнувань, тощо.
Враховуючи до наведене, ні рішеннями Одеської міської ради, ні наказами Департаменту охорони здоров’я, ні іншими належним документами, а ні публічними даними не підтверджується скорочення бюджетних асигнувань, як зазначено Замовником у Протоколі № 134 від 23.07.2024р.
На підставі наведеного Скаржник вважає неправомірним застосування Замовником пп. 3 п. 50 Особливостей (скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг), через що вважає рішення про відміну процедури закупівлі (Протокол № 134 від 23.07.2024р.) безпідставним, необґрунтованим та протиправним.
Таким чином виходить, що причини відміни закупівлі не були чіткими та об’єктивними, що порушує ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: закупівлі здійснюються за такими принципами, як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Скаржник є переможцем аукціону, його тендерна пропозиція визнана найбільш економічно вигідною з дати закінчення аукціону і розкриття тендерних пропозицій - з 01.05.2024р.
Замовником через електронну систему закупівель не було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення Скаржником невідповідності в інформації та/або документах після розкриття тендерних пропозицій. Жодних зауважень до документів Тендерної пропозиції Скаржнику не надходило.
У зв’язку із цим Скаржник правомірно очікував на прийняття Замовником рішення про визнання його переможцем і пропозицію укласти договір.
Однак Замовник неправомірно ухиляється від такого рішення.
У листі вих. № 1345 від 14.06.2024р. у відповідь на адвокатський запит Замовник зазначає, що взагалі не розглядав документи тендерної пропозиції ТОВ «Дім медицини». Це означає, що Замовник взагалі не мав наміру визначати Скаржника переможцем. Станом на дату підготовки цієї Скарги, Замовник рішення по Скаржнику так і не прийняв, переможцем його не визнав і пропозицію укласти договір не оприлюднив.
Данні дії Замовника порушують права Скаржника та норми законодавства, зокрема п. 2 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: закупівлі здійснюються за такими принципами, як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Скаржник вважає, що Замовник грубо порушив чинне законодавство та право Скаржника на визнання переможцем у зазначеній процедурі закупівлі, відмінивши процедуру закупівлі UA-2024-04-18-005687-a в черговий раз.
Скаржник має намір та спроможність виконати умови закупівлі. А з урахуванням відсутності зауважень до тендерної пропозиції, Скаржник мав бути визнаний переможцем і з ним мав бути укладений договір. Таким чином діями Замовника порушено право Скаржника на визнання його переможцем у процедурі закупівлі та на укладення договору в подальшому.
У розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про Антимонопольний комітет України», а також Конституції України, оскарження процедур закупівель можливе у випадках, коли суб’єкт оскарження вбачає порушення своїх прав чи законних інтересів в рішеннях, діях чи бездіяльності замовника, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
Вважаємо, що Замовник, намагаючись відмінити закупівлю, зловживає своїм правом щодо відміни процедури відкритих торгів з особливостями, що вже призвело до порушення прав Скаржника, до затягування часу проведення процедури закупівлі та порушення основних принципів здійснення публічних закупівель у відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що рішення уповноваженої особи про відміну процедури відкритих торгів з особливостями є необґрунтованим та безпідставним, порушує принципи здійснення публічних закупівель, вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та норми Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, а також порушує законні інтереси і право Скаржника на визначення переможця і укладення договору у публічній закупівлі.
З огляду на викладене вище, неправомірно відмінивши процедуру відкритих торгів з особливостями, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
На завершення хотілося б додати, що такі протиправні дії Замовника та затягуванням ним процедури закупівлі призводить до того, що мешканці міста Одеси не можуть отримати життєрятуючі ендоваскулярні операції, які є найефективнішим засобом боротьби зі стенозом судин та інфарктами, які є однією з найбільш поширених причин смерті. Особливо влітку, коли відбувається загострення хронічних серцевосудинних захворювань. Своєчасне надання кваліфікованої медичної допомоги із застосуванням ендоваскулярних операцій суттєво знижує кількість летальних випадків від серцевосудинних захворювань, особливо якщо вони виконуються у плановому порядку.
Підсумовуючи вищевикладене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі, керуючись ст.ст.3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
Скаржник вважає рішення уповноваженої особи Замовника, викладене у протоколі № 134 від 23.07.2024р., неправомірним і таким що порушує права Скаржника.
Так, відповідно до п. 8 «обгрунтування та плану закупівлі» відкритих торгів з особливостями № UA-2024-04-18-005687-a (https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-04-18-006671-a ) розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі: 14 850 680 UAH, а джерелом фінансування закупівлі на всю суму є місцевий бюджет.
Відповідно до обгрунтування відміни у Протоколі № 134 від 23.07.2024р. наводиться таке: «зменшився об’єм бюджетних асигнувань за програмою «Здоров’я», пункт 5.1 «Закупівля медичних послуг з ендоваскулярної хірургії та інших методів діагностики та лікування» та станом на 01 червня 2024 р. склав – 10 847 600 грн 00 коп., а на 19 липня 2024 р. склав – 00 грн 00 коп. (Довідка про зміни до плану використання бюджетних коштів № 18М від 19.07.2024р. та реєстр змін ДОЗ ОМР № 17Б від 19.07.2024р.).»
До протоколу № 134 від 23.07.2024р. додається неповна Довідка про зміни до плану використання бюджетних коштів на 2024 рік № 18 М від 19.07.2024р., яка має значні дефекти форми та змісту, зокрема відсканована копія цього документу «обрізана», через що неможливо перевірити наявність всіх підписів та печаток на ній.
Але з наведених документів Замовника витікає, що підставою для зменшення фінансування є певні «дії» Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради (ДОЗ ОМР).
Скаржник вважає таке обгрунтування Замовника неналежним та неправомірним виходячи з наступного.
Діюча Міська цільова програма «Здоров’я» (далі також – «Програма «Здоров’я») затверджена рішенням Одеської міської ради № 1639-VIII від 29.11.2023р. (https://omr.gov.ua/ua/acts/council/200990/). До цієї програми додається додаток 2 «Напрями діяльності та заходи Міської цільової програми «Здоров’я» на 2024 - 2026 роки». П. 5.1 розділу 5 цього додатка передбачається здійснення закупівлі медичних послуг з ендоваскулярної хірургії та інших високотехнологічних методів діагностики і лікування хворих, зокрема з кардіологічною патологією, виконавцем є Департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, джерелом фінансування є бюджет Одеської міської територіальної громади, а орієнтовний обсяг фінансування (вартість) на 2024 рік складає 21 700 000,00 грн.
В подальшому рішенням Одеської міської ради № 2023-VIII від 24.04.2024 (https://omr.gov.ua/ru/acts/council/203828/) у Міську цільову програму «Здоров’я» були внесені зміни стосовно виконавців, однак обсяги фінансування на 2024 рік не змінились. Додана примітка у вигляді зірочки «*» про те, що «Порядок реалізації заходів Програми затверджується наказом директора Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради».
Наступні зміни у Міську цільову програму «Здоров’я» були внесені рішенням Одеської міської ради № 2208-VIІI від 26.06.2024 (https://omr.gov.ua/ua/acts/council/204991/). Згідно з цими змінами фінансування закупівлі медичних послуг з ендоваскулярної хірургії та інших високотехнологічних методів діагностики і лікування хворих, зокрема з кардіологічною патологією згідно з п. 5.1 Програми «Здоров’я» на 2024 рік зменшено до 16 700 000,00 грн.
Інших змін до Програми «Здоров’я» на час підготовки цієї Скарги не було.
З наведеного витікає неспівпадіння інформації від Замовника в обгрунтуванні Протоколу № 134 від 23.07.2024р. з інформацією у рішеннях Одеської міської ради по Програмі «Здоров’я»: Замовник зазначає, що ніби-то обсяг фінансування за п 5.1 «Закупівля медичних послуг з ендоваскулярної хірургії та інших методів діагностики та лікування» Програми «Здоров’я» та станом на 01.06.2024р. склав – 10 847 600,00 грн., а на 19.07.2024р – 00 грн 00 коп., але це не підтверджується відповідними рішеннями Одеської міської ради.
Варто зауважити, що зазначена сума в останньому рішенні Одеської міської ради (16 700 000,00 грн.) значно перевищує очікувану вартість та розмір остаточної цінової пропозиції Скаржника за результатами аукціону.
Крім того, наказами виконавця Програми «Здоров’я» - Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради, який має затверджувати порядок реалізації заходів Програми «Здоров’я» затверджуються паспорти бюджетних програм на відповідний рік. Зокрема, наказом Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради № 93 від 04.03.2024р. затверджені паспорти бюджетних програм на 2024 рік. 09.05.2024р. наказом Департаментом охорони здоров’я Одеської міської ради № 198 було затверджено нову редакцію паспортів бюджетних програм на 2024 рік. Інших, більш свіжих паспортів затверджено не було (https://omr.gov.ua/ua/city/departments/gorzdrav/byudjet/passport/).
Серед затверджених паспортів бюджетних програм є, зокрема, бюджетні програми з багатопрофільної стаціонарної медичної допомоги населенню та зі спеціалізованої стаціонарної медичної допомоги населенню, які фінансуються зокрема за рахунок Програми «Здоров’я». Однак дані цих програм також не підтверджують скорочення бюджетних видатків на закупівлю № UA-2024-04-18-005687-a, як зазначає Замовник у Протоколі № 134 від 23.07.2024.
Таким чином підстава зазначена Замовником для відміни процедури закупівлі у Протоколі № 134 від 23.07.2024р. не підтверджується а ні рішеннями Одеської міської ради, яким затверджена Програма «Здоров’я», а ні наказами Департаменту охорони здоров’я ОМР як розпорядника бюджетних коштів, який має затверджувати порядок реалізації заходів цієї програми.
Додатково хочемо відзначити, що у довідці Замовника про зміни до плану використання бюджетних коштів на 2024 рік № 18М від 19.07.2024р. (додана до Протоколу № 134 від 23.07.2024р.) у якості підстави зазначено «Реєстр ДОЗ ОМР № 17 Б від 19.07.2024року». При цьому безпосередньо цей «реєстр» на наданий.
Згідно з Положенням про Департамент охорони здоров’я Одеської міської ради, затверджений рішенням Одеської міської ради від 19.09.2018р. №3597-VІI (https://omr.gov.ua/ua/city/departments/gorzdrav/statute/):
«2.1. Основними завданнями Департаменту є:
2.1.5. Забезпечення доступності медичної допомоги для населення у межах наданих повноважень та виділених бюджетних призначень.
2.2. Відповідно до покладених завдань Департамент:
2.2.18. Організовує проведення та проводить процедури закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів, супровід та моніторинг закупівель, що здійснюються підпорядкованими Департаменту установами та підприємствами.
3.4. Директор Департаменту:
3.4.7. Видає накази з основної діяльності, організовує підготовку проектів рішень та розпоряджень з питань, віднесених до компетенції Департаменту, та вносить їх на розгляд міському голові, Одеській міські раді та її виконавчому комітету.»
Отже, цим Положенням передбачено, що директор департаменту видає саме накази.
Окрім наведеного, адвокат Скаржника ще 06.06.2024 року направив адвокатські запити Замовнику. Один з них, за вих. № 2721 від 06.06.2024р., стосувався наявності інших підстав для відміни процедури закупівлі (окрім наявності порушення, яке неможливо усунути). Зокрема поставлено питання щодо скорочення обсягу видатів на закупівлю.
Листом № 1372 від 17.06.2024р. Замовник, КНП «МКЛ № 1» ОМР, надав відповідь, що обсяг витрат на закупівлю передбачений рішеннями Одеської міської ради. Інформації про їх зменшення у відповіді не наведено.
Варто зауважити, що аналогічний адвокатський запит за вих. № 2722 від 06.06.2024р. був направлений і до Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради. Однак відповіді на нього досі не отримано.
Згодом, 25.07.2024р. після ознайомлення з Протоколом № 134 від 23.07.2024р., до Замовника та до Департаменту охорони здоров’я були направлені нові адвокатські запити вих. № 1367 та вих. № 1368 стосовно даних, наведених у оскаржуваному Протоколі Замовника та їх підтвердження відповідними документами. Але відповідей по суті на час підготовки цієї скарги не отримано.
Відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України, видатки бюджету - кошти, спрямовані на виконання бюджетних програм, передбачених відповідним бюджетом. До видатків бюджету не належать: погашення боргу; надання кредитів з бюджету; розміщення бюджетних коштів на депозитах; придбання цінних паперів; повернення надміру сплачених до бюджету сум податків і зборів та інших доходів бюджету, проведення їх бюджетного відшкодування.
Відповідно до п. 3 ст. 82 Бюджетного кодексу України, видатки бюджетів поділяються, зокрема, на видатки на реалізацію прав та обов'язків Автономної Республіки Крим та місцевого самоврядування, які мають місцевий характер і визначені законами України.
Згідно ч. 1 ст. 64 Закону України «Про місцеве самоврядування», видатки, які здійснюються органами місцевого самоврядування на потреби територіальних громад, їх розмір і цільове спрямування визначаються відповідними рішеннями про місцевий бюджет; видатки, пов'язані із здійсненням районними, обласними радами заходів щодо забезпечення спільних інтересів територіальних громад, - відповідними рішеннями про районний та обласний бюджети.
З аналізу ст. 22, 23 Бюджетного кодексу України, ст. 61, 64 Закону України «Про місцеве самоврядування» витікає, що зміна (зменшення) бюджетних призначень та асигнувань розпорядниками бюджетних коштів оформлюється відповідними рішеннями (наказами, розпорядженнями, тощо) уповноважених розпоряднкиів.
Відповідно до ч. 5 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками (крім таємних видатків відповідно до статті 31 Бюджетного кодексу України), взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов’язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами у будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти.
Відповідно до п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються:
1) суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання;
2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів.
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» та постанови КМ України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» органи місцевого самоврядування зобов'язані оприлюднювати інформацію стосовно бюджету, його доходної та витратної частини, використання бюджетних коштв та призначення асигнувань, тощо.
Враховуючи до наведене, ні рішеннями Одеської міської ради, ні наказами Департаменту охорони здоров’я, ні іншими належним документами, а ні публічними даними не підтверджується скорочення бюджетних асигнувань, як зазначено Замовником у Протоколі № 134 від 23.07.2024р.
На підставі наведеного Скаржник вважає неправомірним застосування Замовником пп. 3 п. 50 Особливостей (скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг), через що вважає рішення про відміну процедури закупівлі (Протокол № 134 від 23.07.2024р.) безпідставним, необґрунтованим та протиправним.
Таким чином виходить, що причини відміни закупівлі не були чіткими та об’єктивними, що порушує ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: закупівлі здійснюються за такими принципами, як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Скаржник є переможцем аукціону, його тендерна пропозиція визнана найбільш економічно вигідною з дати закінчення аукціону і розкриття тендерних пропозицій - з 01.05.2024р.
Замовником через електронну систему закупівель не було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення Скаржником невідповідності в інформації та/або документах після розкриття тендерних пропозицій. Жодних зауважень до документів Тендерної пропозиції Скаржнику не надходило.
У зв’язку із цим Скаржник правомірно очікував на прийняття Замовником рішення про визнання його переможцем і пропозицію укласти договір.
Однак Замовник неправомірно ухиляється від такого рішення.
У листі вих. № 1345 від 14.06.2024р. у відповідь на адвокатський запит Замовник зазначає, що взагалі не розглядав документи тендерної пропозиції ТОВ «Дім медицини». Це означає, що Замовник взагалі не мав наміру визначати Скаржника переможцем. Станом на дату підготовки цієї Скарги, Замовник рішення по Скаржнику так і не прийняв, переможцем його не визнав і пропозицію укласти договір не оприлюднив.
Данні дії Замовника порушують права Скаржника та норми законодавства, зокрема п. 2 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: закупівлі здійснюються за такими принципами, як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Скаржник вважає, що Замовник грубо порушив чинне законодавство та право Скаржника на визнання переможцем у зазначеній процедурі закупівлі, відмінивши процедуру закупівлі UA-2024-04-18-005687-a в черговий раз.
Скаржник має намір та спроможність виконати умови закупівлі. А з урахуванням відсутності зауважень до тендерної пропозиції, Скаржник мав бути визнаний переможцем і з ним мав бути укладений договір. Таким чином діями Замовника порушено право Скаржника на визнання його переможцем у процедурі закупівлі та на укладення договору в подальшому.
У розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про Антимонопольний комітет України», а також Конституції України, оскарження процедур закупівель можливе у випадках, коли суб’єкт оскарження вбачає порушення своїх прав чи законних інтересів в рішеннях, діях чи бездіяльності замовника, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
Вважаємо, що Замовник, намагаючись відмінити закупівлю, зловживає своїм правом щодо відміни процедури відкритих торгів з особливостями, що вже призвело до порушення прав Скаржника, до затягування часу проведення процедури закупівлі та порушення основних принципів здійснення публічних закупівель у відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що рішення уповноваженої особи про відміну процедури відкритих торгів з особливостями є необґрунтованим та безпідставним, порушує принципи здійснення публічних закупівель, вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та норми Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, а також порушує законні інтереси і право Скаржника на визначення переможця і укладення договору у публічній закупівлі.
З огляду на викладене вище, неправомірно відмінивши процедуру відкритих торгів з особливостями, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
На завершення хотілося б додати, що такі протиправні дії Замовника та затягуванням ним процедури закупівлі призводить до того, що мешканці міста Одеси не можуть отримати життєрятуючі ендоваскулярні операції, які є найефективнішим засобом боротьби зі стенозом судин та інфарктами, які є однією з найбільш поширених причин смерті. Особливо влітку, коли відбувається загострення хронічних серцевосудинних захворювань. Своєчасне надання кваліфікованої медичної допомоги із застосуванням ендоваскулярних операцій суттєво знижує кількість летальних випадків від серцевосудинних захворювань, особливо якщо вони виконуються у плановому порядку.
Підсумовуючи вищевикладене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі, керуючись ст.ст.3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовольнити її у повному обсязі. 2. За результатами розгляду скарги прийняти рішення про встановлення порушень процедури відкритих торгів з особливостями щодо предмету закупівлі згідно коду класифікатора НК України ЄЗС ДК 021:2015 - 85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-18-005687-a) з підстав викладених у мотивувальній частині скарги. 3. Зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня №1" Одеської міської ради скасувати рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями, викладене у протоколі № 134 від 23.07.2024р., по предмету закупівлі згідно коду класифікатора НК України ЄЗС ДК 021:2015 - 85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-18-005687-a). 4. Зобов’язати Замовника – Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня №1» Одеської міської, ради розглянути тендерну пропозицію Скаржника (ТОВ «ДІМ МЕДИЦИНИ», код ЄДРПОУ: 38156360).
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення про відміну закупівлі
Номер:
f43da0c4b8e8409e822baac6b798ab4f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-18-005687-a.b1
Назва:
Скарга на рішення про відміну закупівлі
Скарга:
Комунальним некомерційний підприємством "Міська клінічна лікарня №1" Одеської міської ради (далі – Замовник) проводиться процедура «відкриті торги з особливостями» по предмету закупівлі згідно класифікатора НК України ЄЗС ДК 021:2015:85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги», ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-18-005687-a (далі – Закупівля), відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) з врахуванням Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами) (далі– Особливості).
У зазначеній вище процедурі закупівлі, взяли участь наступні учасники:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КАРДІКА АСІСТАНС", код ЄДРПОУ 40339704;
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДІМ МЕДИЦИНИ», код ЄДРПОУ 38156360 - Скаржник.
1. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі та прийняте рішення, дій Замовника, фактичних обставин, що це підтверджують.
Скаржник приймав участь у закупівлі послуг лікувальних закладів та супутніх послуги у процедурі відкритих торгів з особливостями № UA-2024-04-18-005687-a.
За результатами аукціону, який відбувся 01.05.2024р., пропозиція Скаржника була визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до ч. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати 5 робочих днів і може бути аргументовано продовжений Замовником до 20 робочих днів.
Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 73 від 08.05.2024 року, уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення продовжити строк розгляду тендерної пропозиції Скаржника, у зв’язку із великим об’ємом інформації та переліком документів. Останній день 20-денного строку розгляду тендерної пропозиції сплив 29 травня 2024 року. Проте станом на цю дату Замовником не було визначено Скаржника як переможця закупівлі і не було оприлюднено рішення про укладення з ним договору. Тобто тендерна пропозиція Скаржника так і не була розглянута.
Разом з тим, 4 червня 2024 року, на 24 робочий день після визначення нашої тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною, Замовник розмістив протокол № 95 щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі на підставі пп. 2 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, а саме – через недотримання строків розгляду тендерної пропозиції у зв’язку з, нібито, тимчасовою непрацездатністю.
У якості обгрунтування пропуску 20-денного строку уповноваженою особою додано 2 медичні висновки без зазначення прізвища пацієнта, якому вони видані.
Таким чином, Замовник самостійно і одноособово допустив порушення ч. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», а потім, через власноруч штучно створені підстави для відміни торгів, прийняв відповідне рішення, яка порушує права та інтереси Скаржника.
Скаржник очікував на прийняте Замовником рішення про визнання його переможцем і пропозицію укласти договір, проте, 04.06.2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу була опублікована інформація про відміну процедури закупівлі по предмету закупівлі згідно класифікатора НК України ЄЗС ДК 021:2015:85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги», ідентифікатор UA-2024-04-18-005687-a.
На обґрунтування відміни закупівлі, Замовник оприлюднив:
1) інформаційну довідку з електронної системи охорони здоров’я щодо медичного висновку про тимчасову непрацездатність № 2К5К-97ВВ-ХХН6-34РА від 03.06.2024 року;
2) інформаційну довідку з електронної системи охорони здоров’я щодо медичного висновку про тимчасову непрацездатність № ККС3-4К6Т-7ХМЕ-ЕАКХ від 27.05.2024 року;
3) Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника № 95 від 04 червня 2024 року, в якому зазначено наступне:
«1. Відмінити процедуру відкритих торгів з особливостями UA-2024-04-18-005687-a, щодо здійснення закупівлі послуг, для забезпечення потреб КНП «МКЛ №1» ОМР з оголошеною ціною 14 850 680,00 грн. ( чотирнадцять мільйонів вісімсот п’ятдесят тисяч шістсот вісімдесят гривень 00 копійок) без ПДВ, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року (зі змінами) (далі – Закон) та з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) з метою організації закупівлі КНП «МКЛ №1»ОМР по предмету закупівлі згідно коду класифікатора НК України, відповідно до Закону та з урахуванням п. 2 пункту 50 Особливостей – недотримані строки розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною процедури відкритих торгів з особливостями UA-2024-04-18-005687-a, (Відсутність уповноваженої особи Наталі МОЛЯВКО у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю – медичний висновок додається).
2. Протягом одного дня з дня ухвалення цього рішення оприлюднити через авторизований майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, повідомлення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями.
3. Підготувати Тендерну Документацію для оголошення нової процедури відкритих торгів з особливостями з метою організації закупівлі КНП «МКЛ №1» ОМР по предмету закупівлі згідно класифікатора НК України ЄЗС ДК 021:2015:85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги».
Відповідно до ч. 10. ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. У разі необхідності, за умови належної аргументації, строк розгляду пропозиції може бути продовжено замовником до 20 робочих днів.
Відповідно до інформації, яка міститься у Інформаційній довідці з електронної системи охорони здоров’я щодо медичного висновку про тимчасову непрацездатність № ККС3-4К6Т-7ХМЕ-ЕАКХ від 27.05.2024 року, ідентифікований пацієнт 0511b73b-a2fc-44c0-b0d6-ca1eb3d53943 (вірогідно, що це уповноважена особа Замовника – Наталя МОЛЯВКО) був тимчасово непрацездатний 9 календарних днів, у період з 27.05.2024 по 04.06.2024 року включно.
Тобто, з дати розкриття тендерних пропозицій - 01.05.2024 р. та подовження Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 73 від 08 травня 2024 року строку на розгляд тендерної пропозиції, по перший день непрацездатності уповноваженої особи - 27.05.2024 р., у Замовника було 17 робочих днів для розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. Проте, відміна процедури відкритих торгів з особливостями відбулася 04.06.2024 року, тобто через 24 робочі дні з моменту розкриття тендерних пропозицій, у порушення встановленого ч. 10. ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» строку розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
Замовником через електронну систему закупівель не було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення Скаржником невідповідності в інформації та/або документах після розкриття тендерних пропозицій.
Отже, законодавцем встановлено максимально можливий пресічний строк у 20 робочих днів на розгляд найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. Замовник не повідомляв Скаржнику про наявність певних невідповідностей у поданих тендерних документах, однак йому не вистачило 17 робочих днів на розгляд найбільш вигідної тендерної пропозиції.
Тож, у Замовника:
- було 17 робочих днів для розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, що є цілком достатнім строком для прийняття рішення;
- медичні висновки про тимчасову непрацездатність уповноваженої особи, які були долучені до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 95 від 04.06.2024 року про відміну процедури публічних торгів з особливостями, який оголошує КНП «МКЛ №1» ОМР, видають лікарі, які безпосередньо працевлаштовані до КНП «МКЛ №1» ОМР.
Сукупність перелічених фактів наводить Скаржника на думку, що Замовник умисно пропустив строк на розгляд найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції та відмінив процедуру відкритих торгів з особливостями, з метою дискримінації ТОВ «ДІМ МЕДИЦИНИ» та зловживання своїми правами, у порушення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатково хочемо зазначити, що тимчасова непрацездатність уповноваженої особи не може бути підставою скасування закупівлі, адже законодавець передбачив алгоритм дій у разі настання таких випадків. У ч. 7. ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що уповноважена особа здійснює свою діяльність на підставі укладеного із замовником трудового договору (контракту) або розпорядчого рішення замовника та відповідного положення.
Загальні засади роботи уповноваженої особи, а також її права, обов'язки та відповідальність визначаються Положенням про уповноважену особу.
Мінекономіки наказом № 40 від 08.06.2021 затвердив Примірне положення про уповноважену особу, за яким Замовники можуть самостійно розробляти, доповнювати та затверджувати положення про уповноважену особу, або розробити власне, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», враховуючи Примірне положення, та інші нормативно-правові акти у сфері публічних закупівель.
Щоб забезпечити безперервність закупівельної діяльності, Замовник мав би заздалегідь передбачати у своєму розпорядчому рішенні, яким визначається уповноважена особа та в Положенні про уповноважену особу, схеми заміщення для виконання функцій уповноваженої особи та покладення обов’язків на іншу уповноважену особу у разі відсутності з таких причин, як тимчасова непрацездатність, відпустка або відрядження.
Те, що Замовник завчасно не потурбувався про врегулювання питання про призначення відповідальних осіб на час відсутності уповноваженої особи, не може мати наслідок скасування процедури закупівлі, що призвело до порушення законних прав учасника, який добросовісно користується своїми правами та має намір сумлінно виконувати умови договору. Так, відміна процедури відкритих торгів з особливостями у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю уповноваженої особи – це пряме порушення законодавства про публічні закупівлі.
Відповідно до ч. 1 ст. 44 Закону України «Про публічні закупівлі», за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, несуть відповідальність згідно із законами України.
Таким чином виходить, що причини скасування закупівлі не були чіткими та об’єктивними, а неправомірні дії уповноваженої особи Замовника призвели до відміни торгів та порушення наших інтересів. Данні дії Замовника порушують норми законодавства, зокрема п. 2 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: закупівлі здійснюються за такими принципами, як максимальна економія, ефективність та пропорційність.
2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Скаржник вважає, що відмінивши процедуру закупівлі UA-2024-04-18-005687-a Замовник грубо порушив чинне законодавство та право Скаржника на визнання переможцем у зазначеній процедурі закупівлі, оскільки 17 робочих днів – це більше ніж достатній строк для розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. Відповідальність за призначення відповідальних осіб на час відсутності уповноваженої особи повністю лежить на Замовнику та не може мати наслідок дискримінацію учасника процедури відкритих торгів.
Замовник не надав пояснень, що відміна процедури закупівлі відбулася саме через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а не внаслідок власної недалекоглядності та безвідповідальності.
Незаконна відміна Закупівлі порушує права Скаржника, оскільки Скаржник являється учасником відміненої Закупівлі, його пропозиція визначена найбільш економічно вигідною і перебувала на кваліфікації, Скаржник має намір та спроможність виконати умови закупівлі. А з урахуванням відсутності зауважень до тендерної пропозиції, Скаржник мав бути визнаний переможцем і з ним мав бути укладений договір. Таким чином діями Замовника порушено право Скаржника на визнання його переможцем у процедурі закупівлі та на укладення договору в подальшому.
Тобто, у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про Антимонопольний комітет України», а також Конституції України, оскарження процедур закупівель можливе у випадках, коли суб’єкт оскарження вбачає порушення своїх прав чи законних інтересів в рішеннях, діях чи бездіяльності замовника, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
Вважаємо, що Замовник, штучно створюючи підставі для відміни закупівлі, зловживає своїм правом щодо відміни процедури відкритих торгів з особливостями, що вже призвело до порушення прав Скаржника, до затягування часу проведення процедури закупівлі та порушення основних принципів здійснення публічних закупівель у відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: порушення принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність, пропорційність та запобігання зловживанням.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що рішення уповноваженої особи про відміну процедури відкритих торгів з особливостями є необґрунтованим та безпідставним, порушує принципи здійснення публічних закупівель, вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та норми Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, а також порушує законні інтереси і право Скаржника на визначення переможця і укладення договору у публічній закупівлі.
З огляду на викладене вище, неправомірно відмінивши процедуру відкритих торгів з особливостями, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей. Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Крім того, адвокатом ТОВ «Дім медицини» Костинюком Юрієм Дмитровичем 07.06.2024р. було наручно передано Замовнику адвокатський запит щодо наявності зауважень до тендерної пропозиції Скаржника та щодо наявності виконуючого обов’язки або іншої уповноваженої особи. Однак, на дату підготовки цієї скарги відповідь на цей запит не отримана.
На завершення хотілося б додати, що такі протиправні дії Замовника та затягуванням ним процедури закупівлі призводить до того, що мешканці міста Одеси не можуть отримати життєрятуючі ендоваскулярні операції, які є найефективнішим засобом боротьби зі стенозом судин та інфарктами, які є однією з найбільш поширених причин смерті. Особливо влітку, коли відбувається загострення хронічних сурцевосудинних захворювань. Своєчасне надання кваліфікованої медичної допомоги із застосуванням ендоваскулярних операцій суттєво знижує кількість летальних випадків від серцевосудинних захворювань, особливо якщо вони виконуються у плановому порядку.
Підсумовуючи вищевикладене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі, керуючись ст.ст.3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. За результатами розгляду скарги прийняти рішення про встановлення порушень процедури відкритих торгів з особливостями щодо предмету закупівлі згідно коду класифікатора НК України ЄЗС ДК 021:2015 - 85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-18-005687-a) з підстав викладених у мотивувальній частині скарги та задовольнити скаргу у повному обсязі.
3. Зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство "Міська клінічна лікарня №1" Одеської міської ради скасувати рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями по предмету закупівлі згідно коду класифікатора НК України ЄЗС ДК 021:2015 - 85110000-3 - Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-18-005687-a).
ДОДАТКИ:
1. Протокол розкриття тендерних пропозицій UA-2024-04-18-005687-a від 01.05.2024 року
2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 73 від 08.05.2024 року.
3. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 95 від 04.06.2024 року.
4. Інформаційна довідка з електронної системи охорони здоров’я щодо медичного висновку про тимчасову непрацездатність № 2К5К-97ВВ-ХХН6-34РА від 03.06.2024 року.
5. Інформаційна довідка з електронної системи охорони здоров’я щодо медичного висновку про тимчасову непрацездатність № ККС3-4К6Т-7ХМЕ-ЕАКХ від 27.05.2024 року.
6. Копія адвокатського запиту № 2720 від 06.06.2024р.
7. Платіжне доручення про оплату за подання скарги.
Пов'язані документи:
Учасник
- 3. Протокол УО № 95 від 04.06.24р. 12.06.2024 18:21
- sign.p7s 14.06.2024 12:41
- sign.p7s 12.06.2024 18:23
- sign.p7s 21.06.2024 12:35
- відповідь на адвокатський запит 21.06.2024 11:41
- sign.p7s 14.06.2024 12:38
- платіжне доручення 14.06.2024 12:36
- Скарга на відміну тендеру. 12.06.2024. 12.06.2024 18:21
- 6. Адво запит до МКЛ 1 по відміні. 06.06.2024. 12.06.2024 18:21
- 4-5. Медичний висновок Молявко Н.В. 12.06.2024 18:21
- 2. Протокол УО продовження строку квалфіф. № 73 від 08.05.24р 12.06.2024 18:21
- 1. Протокол розкриття 01.05.2024 12.06.2024 18:21
- Скарга на відміну тендеру. 12.06.2024..pdf.p7s 12.06.2024 18:21
- Скарга на відміну тендера 12.06.2024 18:21
- Протокол УО № 133 від 23.07.24р..pdf 23.07.2024 10:00
- 1408 вих.pdf 19.06.2024 16:04
- Пояснення АМКУ.docx 19.06.2024 16:04
- рішення від 24.06.2024 № 10932.pdf 27.06.2024 16:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.06.2024 № 10932.pdf 25.06.2024 14:43
- рішення від 17.06.2024 № 10376.pdf 17.06.2024 14:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.06.2024 13:44
Дата розгляду скарги:
24.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.06.2024 14:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.06.2024 16:38
Дата виконання рішення Замовником:
23.07.2024 10:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконані вимоги щодо задоволеної скарги. Протокол рішення додається.