-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Насосні агрегати відцентрові.
Завершена
2 825 776.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 128.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 128.88 UAH
Період оскарження:
28.03.2018 15:03 - 06.06.2018 00:00
Скарга
Виконана замовником
встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
bc2727e24b554cf1abcb2fc11dcae722
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-28-001211-a.a1
Назва:
встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
СУБ'ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ: Товариство з обмеженою відповідальністю
“Сумська насосна техніка”,
код ЄДРПОУ 37283133
40020 Україна, м.Суми вул.Ковпака, 4
поштова адреса: 40020 Суми-20, а/с № 1438
тел./факс (0542) 773-327
uaa@sumnt.com
ЗАМОВНИК: Комунальне підприємство “Міськводоканал”
Сумської міської ради
Україна, м.Суми, вул.Білопільський шлях, 9
тел. (0542) 700-185
vodokanal-sumy@i.ua
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ
ID: UA-2018-03-28-001211-a
Ідентифікатор закупівлі: 2294489
Дата, коли суб’єкту оскарження стало
відомо про неправомірні дії Замовника:
05.04.2018
Плата за подання скарги:
5000,00 грн. (без ПДВ)
Скарга
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником, комунальним підприємством “Міськводоканал” Сумської міської ради, було оголошено закупівлю ID UA-2018-03-28-001211-a на закупівлю ДК 021:2015 код 42120000-6 Насоси та компресори (Насосні агрегати відцентрові).
Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та в ній було виявлено вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме:
1. Технічними вимогами щодо предмета закупівлі (пункт 1.2 розділу ІІ Технічних вимог) передбачено, що Товар, який пропонується Учасником повинен бути виробленим (виготовленим) одним виробником. Ця вимога взагалі не може бути виконана, оскільки у тих же самих Технічних вимогах передбачені різні виробники (саме виробники, а не країни виробництва) підшипників, муфти, ущільнення валу та електродвигуна (пункти 3.9; 3.10; 3.12 та 4.1 розділу І Технічних вимог). Тож ця вимога має бути виключена з тендерної документації, або приведена у відповідність із законодавством.
2. Технічними вимогами щодо предмета закупівлі (пункт 1.4 розділу ІІ Технічних вимог) передбачено, що насосні агрегати, які пропонуються Учасником, повинні бути стандартними (не виготовленими та запроектованими індивідуально під замовлення) виробами. Ця вимога обмежує коло учасників тендерної закупівлі, виключаючи тих учасників (і нас, як суб'єкта оскарження в тому числі) які мають можливість розробити, виготовити та поставити Замовнику насосні агрегати із заданими параметрами в обумовлені тендерною документацією строки. Тож ця вимога має бути виключена з тендерної документації, або приведена у відповідність із законодавством.
3. Технічними вимогами щодо предмета закупівлі (пункт 1.11 розділу ІІ Технічних вимог) передбачено, що учасник повинен мати базу з відповідними умовами для зберігання, гарантійного та сервісного обслуговування та продажу товару, що є предметом закупівлі на території України. Ця вимога обмежує коло учасників тендерної закупівлі за територіальним признаком, оскільки учасники можуть і не мати зазначену базу, а орендувати її, або мати базу з відповідними умовами для зберігання, гарантійного та сервісного обслуговування та продажу товару за кордоном. Тож ця вимога має бути виключена з тендерної документації, або приведена у відповідність із законодавством.
4. Технічними вимогами щодо предмета закупівлі (пункт 1.1 розділу ІІІ Технічних вимог) передбачено, що учасник повинен надати завірені підписом уповноваженої особи Учасника копії діючих (чинних) сертифікатів, ISO 9001, ISO 14001 на товар, що є предметом закупівлі. Виходячи з того, що Наказ Держаного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 року №28 “Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні” було скасовано Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 26.01.2018 року № 93 “Про визнання такими, що втратили чинність, деяків наказів”, учасник НЕ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ відповідно до законодавства отримувати та надавати будь-які сертифікати у складі тендерної пропозиції. Наше підприємство не має цих сертифікатів і відповідно до вимог тендерної документації про наявність сертифікатів не може брати участь у процедурі закупівлі. До того ж, як можна надати копії сертифікатів, ISO 9001, ISO 14001 на товар, що є предметом закупівлі, якщо наявність таких сертифікатів не свідчить про якість виготовленої продукції, а підтверджує налагоджені процеси виробництва та контроля якості на підприємстві. Тож ця вимога має бути виключена з тендерної документації.
5. Технічними вимогами щодо предмета закупівлі (пункт 1.4 розділу ІІІ Технічних вимог) передбачено, що учасник повинен надати інформацію (документ), на фірмовому бланку заводу-виробника, що підтверджує повноваження Учасника на реалізацію товару від імені заводу-виробника. Ця вимога обмежує коло учасників тендерної закупівлі (і нас, як суб'єкта оскарження в тому числі), оскільки на даний час законодавством не передбачено отримання будь-яких дозволів від виробника (можливо приватної організації) на реалізацію його продукції. Умови надання повноважень заводом-виробником на реалізацію продукції від його імені можуть містити неконкурентні обмеження для учасників тендерної закупівлі. Тож ця вимога має бути виключена з тендерної документації.
6. Суб'єкт оскарження повідомляє, що встановлені технічні вимоги до предмета закупівлі відповідають продукції лише одного виробника - АО Hydro-Vacuum S.A. (Польша).
7. Також треба відмітити, що технічні вимоги щодо предмета закупівлі, які містяться у тендерній документації, містять низку параметрів та характеристик які ведуть до істотного здорожчання предмета закупівлі. Наприклад навіщо вимагати виконати корпус насоса з високоміцного хромистого чавуну ZBCR32 (пункт 3.1 розділу І Технічних вимог), або робочого колеса з бронзи, а вала — з нержавіючої сталі недешевої марки (пункти 3.2 та 3.4 розділу І Технічних вимог). Про “додаткове корозійностійке, зносостійке та ударостійке захисне покриття ЧОРНИЙ ЛІД” годі і згадувати. Здається, що цим покриттям має бути вкритий весь насос включно з рамою. Навіщо такі “коштовні” вимоги до насосного агрегата, який передбачений “для перекачування чистих, або легко забруднених рідин” (пункт 2.1 розділу І Технічних вимог). Це можна порівняти із придбанням золотого відра щоб набрати води у колодязі: коштує дорого, а результат такий самий, що із звичайним відром.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Суб'єкт оскарження бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Суб'єкт оскарження є реальним учасником рику промислових насосів. ТОВ «Сумська насосна техніка” є виробником насосів та запчастин до них. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, ТОВ «Сумська насосна техніка” не може прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до Документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено 12 квітня 2018 року.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
Прийняти Скаргу до розгляду.
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 06.04.2018 15:27
- Довідка щодо підтверження зарахування коштів 06.04.2018.pdf 06.04.2018 15:27
- Платіжне доручення №1393 від 06.04.2018р. за подання скарги відповідно до ст. 18 з-ну України.pdf 06.04.2018 15:27
- Рішення від 11.04.2018 № 3303, лист замовнику.pdf 12.04.2018 22:16
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.04.2018 № 3975.pdf 27.04.2018 21:38
- Рішення від 26.04.2018 № 3975.pdf 03.05.2018 21:43
- Протокол № 6-5 Затв змін до ТД.doc 11.05.2018 14:31
- Протокол № 6-5 Затв змін до ТД.doc 11.05.2018 14:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.04.2018 15:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.05.2018 21:44
Дата виконання рішення Замовником:
11.05.2018 14:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено відповідні зміни до тендерної документації.