-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
39560000-5 Текстильні вироби різні Стрічка ремінна поліамідна (для БудРем)
Інформація, що вимагається частиною 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі», яка не вказана в оголошенні про проведення відкритих торгів, у зв’язку із відсутністю технічної можливості, вказана у тендерній документації. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі вказані в Додатку 3 тендерної документації. Оцінка пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі єдиного критерію «Ціна пропозиції» . Забезпечення пропозиції - не вимагається. Забезпечення виконання договору про закупівлю - не вимагається.
Торги не відбулися
95 906.50
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 959.07 UAH
мін. крок: 1% або 959.07 UAH
Період оскарження:
17.04.2024 16:35 - 22.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
b65012a677ad4aeeaf1260cbf0f10f3f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-17-011939-a.a1
Назва:
скарга
Скарга:
на рішення Замовника про відміну процедури закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 10.05.2024 14:40
- Скарга.pdf.p7s 10.05.2024 14:40
- Скарга текст.docx 10.05.2024 14:40
- Протокол 126-24-2-ВТО.doc.pdf 10.05.2024 14:40
- sign.p7s 10.05.2024 14:41
- рішення від 21.05.2024 № 8940.pdf 24.05.2024 11:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.05.2024 № 8940.pdf 22.05.2024 12:12
- рішення від 14.05.2024 № 8473.pdf 14.05.2024 16:20
- Довідка від 01.05.2024 №з-88240.pdf 16.05.2024 09:33
- Відповідь_по_суті_скарги.pdf 16.05.2024 09:33
- Відповідь по суті скарги.doc 16.05.2024 09:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.05.2024 15:55
Дата розгляду скарги:
21.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.05.2024 16:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.05.2024 11:58
Дата виконання рішення Замовником:
24.05.2024 12:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8940-р/пк-пз від 21.05.2024 року, скасувати Протокольне рішення №126/24-2-ВТО від 01.05.2024р. про відміну відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі : «39560000-5 Текстильні вироби різні Стрічка ремінна поліамідна (для БудРем)»
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e94419197b754b83b721bf22bebe9326
Заголовок пункту скарги:
Заперечення
Опис заперечення:
17 квітня 2024 року Замовником ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ "УКРЕНЕРГО" було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «39560000-5 Текстильні вироби різні Стрічка ремінна поліамідна (для БудРем)», ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-17-011939-a (далі-Процедура закупівлі).
Аукціон завершився 26.04.2024 року та учасниками за Процедурою закупівлі були: ФОП Корнєєва Любов Сергіївна та ТОВ «ІНТЕРМАРКЕТ+» (далі-Скаржник).
Однак 01.05.2024 року, Замовник відмінив Процедуру закупівлі та оприлюднив ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ №126/24-2-ВТО уповноваженої особи - Гончарук М.І., відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в НЕК "Укренерго" м.Вінниця від "01" травня 2024 року (далі-Протокол). В електронній системі закупівель Замовник зазначив відповідні пояснення: «Відмінити закупівлю (номер тендеру в ЦБД ID: UA-2024-04-17-011939-a) по предмету закупівлі «39560000-5 Текстильні вироби різні Стрічка ремінна поліамідна (для БудРем)» з підстави, що передбачена згідно пункту 50 Особливості, в саме: здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. Закупівля відміняється у зв`язку з необхідністю внесення змін в технічне завдання щодо предмета закупівлі та тендерну документацію».
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника стосовно відміни Процедури закупівлі та звертається до Органу оскарження.
Аукціон завершився 26.04.2024 року та учасниками за Процедурою закупівлі були: ФОП Корнєєва Любов Сергіївна та ТОВ «ІНТЕРМАРКЕТ+» (далі-Скаржник).
Однак 01.05.2024 року, Замовник відмінив Процедуру закупівлі та оприлюднив ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ №126/24-2-ВТО уповноваженої особи - Гончарук М.І., відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в НЕК "Укренерго" м.Вінниця від "01" травня 2024 року (далі-Протокол). В електронній системі закупівель Замовник зазначив відповідні пояснення: «Відмінити закупівлю (номер тендеру в ЦБД ID: UA-2024-04-17-011939-a) по предмету закупівлі «39560000-5 Текстильні вироби різні Стрічка ремінна поліамідна (для БудРем)» з підстави, що передбачена згідно пункту 50 Особливості, в саме: здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. Закупівля відміняється у зв`язку з необхідністю внесення змін в технічне завдання щодо предмета закупівлі та тендерну документацію».
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника стосовно відміни Процедури закупівлі та звертається до Органу оскарження.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Відміна торгів
Тип порушення:
Відміна торгів
Опис суті пункту скарги:
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
Згідно п.50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Тобто Законом, Особливостями або будь‐яким іншим нормативно‐правовим документом не визначено, що Замовник може відміняти відкриті торги з особливостями у зв`язку з необхідністю внесення змін в технічне завдання щодо предмета закупівлі та тендерну документацію.
Разом з тим, Замовник не доводив та документально не підтверджував, що необхідність внесення змін в технічне завдання щодо предмета закупівлі та тендерну документацію, є дія обставин непереборної сили та внаслідок цього здійснення закупівлі стало неможливим.
Скаржник вважає, що необхідність внесення змін в технічне завдання щодо предмета закупівлі та тендерну документацію, не є дією обставин непереборної сили та внаслідок цього здійснення закупівлі стало неможливим.
За таких обставин Замовник в супереч передбаченим законодаством причин безпідставно відмінив Процедуру закупівлі.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником було порушено принцип закупівель щодо об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено наше право на справедливу та добросовісну конкуренцію.
Разом з тим, відповідно до відповідно до ч.2 ст.218 ГК України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності.
Проведення процедур публічних закупівель входить до складу господарської діяльності Замовника. І Замовник не довів, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. Необхідність внесення змін в технічне завдання щодо предмета закупівлі та тендерну документацію, на думку Скаржника не є надзвичайними і невідворотними обставинами за даних умов здійснення господарської діяльності.
Скаржник вважає, що Замовник відмінивши Процедуру закупівлі порушив вимоги ст.5 Закону, а саме допущені порушення принципів закупівель таких як: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Враховуючи, що Скаржник подав свою пропозицію та приймає участь в Процедурі закупівлі.
Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав. Враховуючи інформацію, наведену в цій Скарзі, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.
Також, Закон та Особливості не місять вимог, що Замовник може відміняти процедуру закупівлі на підставі необхідності внесення змін в технічне завдання щодо предмета закупівлі та тендерну документацію.
За таких обставин, Замовником було безпідставно відмінено Процедуру закупівлі.
Згідно п.50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Тобто Законом, Особливостями або будь‐яким іншим нормативно‐правовим документом не визначено, що Замовник може відміняти відкриті торги з особливостями у зв`язку з необхідністю внесення змін в технічне завдання щодо предмета закупівлі та тендерну документацію.
Разом з тим, Замовник не доводив та документально не підтверджував, що необхідність внесення змін в технічне завдання щодо предмета закупівлі та тендерну документацію, є дія обставин непереборної сили та внаслідок цього здійснення закупівлі стало неможливим.
Скаржник вважає, що необхідність внесення змін в технічне завдання щодо предмета закупівлі та тендерну документацію, не є дією обставин непереборної сили та внаслідок цього здійснення закупівлі стало неможливим.
За таких обставин Замовник в супереч передбаченим законодаством причин безпідставно відмінив Процедуру закупівлі.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником було порушено принцип закупівель щодо об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, чим порушено наше право на справедливу та добросовісну конкуренцію.
Разом з тим, відповідно до відповідно до ч.2 ст.218 ГК України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності.
Проведення процедур публічних закупівель входить до складу господарської діяльності Замовника. І Замовник не довів, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. Необхідність внесення змін в технічне завдання щодо предмета закупівлі та тендерну документацію, на думку Скаржника не є надзвичайними і невідворотними обставинами за даних умов здійснення господарської діяльності.
Скаржник вважає, що Замовник відмінивши Процедуру закупівлі порушив вимоги ст.5 Закону, а саме допущені порушення принципів закупівель таких як: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Враховуючи, що Скаржник подав свою пропозицію та приймає участь в Процедурі закупівлі.
Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав. Враховуючи інформацію, наведену в цій Скарзі, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.
Також, Закон та Особливості не місять вимог, що Замовник може відміняти процедуру закупівлі на підставі необхідності внесення змін в технічне завдання щодо предмета закупівлі та тендерну документацію.
За таких обставин, Замовником було безпідставно відмінено Процедуру закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Доказ
-
Опис доказу:
ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ №126/24-2-ВТО уповноваженої особи - Гончарук М.І., відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в НЕК "Укренерго" м.Вінниця від "01" травня 2024 року
-
Повʼязаний документ:
Протокол 126-24-2-ВТО.doc.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Зобов’язати ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» скасувати рішення щодо відміни Процедури закупівлі оформлене ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ №126/24-2-ВТО уповноваженої особи - Гончарук М.І., відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в НЕК "Укренерго" м.Вінниця від "01" травня 2024 року.