• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Шини до автомобілів спеціального призначення

Торги не відбулися

3 056 484.23 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 282.42 UAH
Період оскарження: 19.03.2018 10:41 - 07.04.2018 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 9c9d2cab9ea948d4a0319e02302a4058
Ідентифікатор запиту: UA-2018-03-19-000155-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст.18 ЗУ “Про публічні закупівлі”) Публічним акціонерним товариством «Українська залізниця» (в особі регіональної філії «Одеська залізниця» публічного акціонерного товариства «Українська залізниця») (далі — Замовник) в електронній системі закупівель було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2018-03-19-000155-a на закупівлю товару: Шини до автомобілів спеціального призначення (ДК 021-2015 (3435 – Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності)). Сума зазначеної закупівлі не перевищує поріг у 133 тис.євро, отже процедура проведення торгів не передбачала попередню кваліфікацію пропозицій, що надаються учасниками. Відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій № 1347 від 04.05.2018 на закупівлю шин до автомобілів спеціального призначення Замовник вирішив визнати переможцем відкритих торгів Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРЕСТИЖ» (Код: 14179865, 18003, м. Черкаси, вул. В’ячеслава Чорновола, 164 а) на суму 3 571 200,00 грн. з ПДВ (2 976 000,00 грн. без ПДВ), з підстав його відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим тендерною документацією, згідно статті 16 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі — Закон), відсутності підстав для відмови в участі у торгах відповідно до ст.17 Закону, відповідності умовам тендерної документації. Товариства з обмеженою відповідальністю “УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК” (далі — Скаржник) не погоджується з рішенням про визнання переможцем відкритих торгів ТОВ “ПРЕСТИЖ”. Замовником застосовано дискримінаційних підхід при розгляді пропозиції ТОВ “ПРЕСТИЖ”. За результатами розгляду Замовник мав би її відхилити з підстав невідповідності умовам тендерної документації, а саме: 1. Згідно пп.5.2. п.5 ст.5 р.ІІІ Тендерної документації, учасник торгів повинен подати інформація в довільній формі, щодо відповідності предмету закупівлі зареєстрованому виду економічної діяльності з зазначенням відповідного коду за КВЕДом та пункту виду діяльності згідно з Статутом учасника. Так, ТОВ “ПРЕСТИЖ” в складі своєї тендерної пропозиції надало Інформаційну довідку щодо кодів КВЕД, вих. № 1016/04/17 від 10.04.2018 року, відповідно до змісту якої ТОВ “ПРЕСТИЖ” зазначає наступні КВЕД, як такі, що відповідають предмету закупівлі: 46.18; 46.19; 46.90. Коди 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами та 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, відповідно до Наказу від 23 грудня 2011 року N 396 «Про затвердження Методологічних основ та пояснень до позицій Класифікації видів економічної діяльності» затвердженого Державним комітетом статистики України (далі — Наказ) зокрема не включають: оптову торгівлю від власного імені. Однак, Цінова пропозиція подана ТОВ “ПРЕСТИЖ”, тобто і поставка товару у разі перемоги у відкритих торгах має бути здійснена ТОВ “ПРЕСТИЖ”, що суперечить КВЕД поданим в інформаційній довідці. Також, ТОВ «ПРЕСТИЖ» вказано КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля. Відповідно до Наказу цей клас включає оптову торгівлю різним асортиментом товарів без будь-якої визначеної спеціалізації. Проте, торгівля шинами не може відноситися до такого класу, адже такий товар є складним, спеціалізованим, має багато варіацій та специфікацій, що висуваються при купівлі шин до тієї чи іншої техніки чи умов експлуатації, що підтверджується зокрема змістом тендерної документації — додатками № 1-3. Більше того, є спеціально виокремлені коди КВЕД 45.31 та 45.32 - відповідно оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, що згідно Наказу включають в себе торгівлю гумовими шинами та камерами для шин. Отже, наявний факт невідповідності цінової пропозиції ТОВ “ПРЕСТИЖ” пп.5.2. п.5 ст.5 р.ІІІ Тендерної документації. 2. Згідно пп.5.4. п.5 ст.5 р.ІІІ Тендерної документації, учасник торгів повинен подати довідку у довільній формі із зазначенням наявних власних чи орендованих складських приміщень (із зазначенням адреси) та автотранспортних засобів (із зазначенням марки і реєстраціного номеру) . У разі відсутності у учасника власних чи орендованих складських приміщень та автотранспортних засобів - надати довідку у довільній формі із зазначенням інформації стосовно пункту навантаження та власників транспортних засобів, якими ТМЦ будуть доставлені до структурних підрозділів Замовника. Так, ТОВ “ПРЕСТИЖ” в складі своєї тендерної пропозиції не надало жодної інформації стосовно власників транспортних засобів, якими ТМЦ будуть доставлені до структурних підрозділів Замовника, а у довідці вих. № 1021/04/17 від 10.04.2018 року, вказана адреса пункту навантаження м. Дніпро, вул. Протова, 24 Л, є вигаданою, адже такої адреси взагалі не існує. Отже, наявний факт невідповідності цінової пропозиції ТОВ “ПРЕСТИЖ” пп.5.4. п.5 ст.5 р.ІІІ Тендерної документації. 3. Пунктом 1 ст.6 р.ІІІ Тендерної документації визначено, що учасник процедури закупівлі, на підтвердження відповідності продукції в складі тендерної пропозиції повинні надати один із наступних документів: - сертифікат відповідності або свідоцтво про визнання, або їх копії, що видані органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації. Форма документів з підтвердження відповідності, виданих до 01.01.2018 року, повинна відповідати вимогам ДСТУ 3498-96; - сертифікат відповідності або подібний документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Оцінка відповідності зазначених документів має бути здійснена органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації. Форма документів з підтвердження відповідності, виданих після 01.01.2018 року, складена на бланку органу з оцінки відповідності за встановленою ним формою. - декларацію про відповідність, складену відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006, відповідно до додатку №4 ТД; - Оригінал або копію документу про відповідність, складеного відповідно до вимог технічних регламентів (Для продукції, яка підлягає оцінці відповідності вимогам технічних регламентів). Тендерна пропозиція ТОВ “ПРЕСТИЖ” містить Декларацію постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 170501) № 3 вих № 1027/01/18 від 10.04.2018 року. У вказаній декларації зазначено, що шина 18.00-25 та шина 23,5-25 (погрузчик ZL 50G) відповідає Правилам ЄЕК ООН № 54-00. Однак, ці правила носять вимоги, що стосуються шин до вантажних транспортних засобів і причепів до них та не містять жодних вимог щодо наведених шин, які є шинами до спеціальної техніки. Також тендерна пропозиція ТОВ “ПРЕСТИЖ” містить Декларацію постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 170501) з тим же № 3 та там же вихідним номером 1027/01/18 від 10.04.2018 року. У цій декларації ТОВ “ПРЕСТИЖ” зазначає, що шина 7,50-20(200-508), шина 9,0х16, шина 9,0х20(240х508), шина 9,5R32, шина 8,15/65-15 (28х9-15), шина 15,5R38, шина 530R610(21,3R24) відповідають вимогам все тих же Правил ЄЕК ООН № 54-00, проте вказані шини також не є шинами до вантажних транспортних засобів, а є шинами для сільськогосподарської техніки, вимоги до яких висуваються Правилами ЄЕК ООН № 106. Таким чином, цінова пропозиція ТОВ “ПРЕСТИЖ” не відповідає умовам тендерної документації, адже ним не надано належних документів щодо підтвердження відповідності продукції, а саме шини 18.00-25, шини 23,5-25 (погрузчик ZL 50G), шини 7,50-20(200-508), шини 9,0х16, шини 9,0х20(240х508), шини 9,5R32, шини 8,15/65-15 (28х9-15), шини 15,5R38, шини 530R610(21,3R24). 4. Підпунктом 2 ст.6 р.ІІІ Тендерної документації визначено, що учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинні надати зразки(-ок) документів виробника (від кожного виробника), що підтверджують якість та походження партії або одиниці продукції та будуть надаватися при поставці (паспорт та/або сертифікат якості або подібне). У складі тендерної пропозиції ТОВ “ПРЕСТИЖ” подано Сертифікат якості № 2974 від 02.04.2018 року, що видається ПрАТ “РОСАВА” (Україна, м.Біла Церква). Такий сертифікат не може бути видано на відвантажений товар, адже ПАТ “РОСАВА” з 01.01.2016 року всі торгові-комерційні операції здійснює через свого офіційного представника, афілійовану торгову фірму — ТОВ “Преміорі”, про що є відповідний лист № 727 від 27.02.2018 року. 5. Відповідно до “Декларації постачальника про відповідність” вих. № 1003/12/17 від 10.04.2018 року, поданої ТОВ “ПРЕСТИЖ” в складі своєї тендерної пропозиції, виробником шин 10,00-16 (270-406) та шин 6,50-10, є ВАТ “БЕЛШИНА”, Республіка Білорусь, м.Бобруйськ. Підпунктом 3 ст.6 р.ІІІ Тендерної документації визначено, що учасник, який не є виробником продукції, повинен надати в складі тендерної пропозиції копії документу(ів), які підтверджують стосунки із виробником: а) договір з виробником; або б) сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера; або в) лист виробника про представництво його інтересів учасником; г) або подібний документ. Якщо продукція іноземного виробництва – копію документу від офіційного представника в Україні на право представляти інтереси та копію документу, що підтверджує відносини виробника та офіційного представника виробника. У складі тендерної пропозиції ТОВ “ПРЕСТИЖ” подано лист ТОВ “Український ТД “БЕЛШИНА” (14001, м.Чернігів, вул.Щорса, 100) № 10 від 12.01.2018 року про те, що ТОВ “Технооптторг-Трейд” м.Дніпропетровськ, є офіційним представником ТОВ “Український ТД “БЕЛШИНА”, в свою чергу ТОВ “Український ТД “БЕЛШИНА” є офіційним дилером ВАТ “БЕЛШИНА” Республіка Білорусь, м.Бобруйськ. Проте, жодних документів, що підтверджують наявність взаємовідносини між ТОВ “Український ТД “БЕЛШИНА” (м.Чернігів) та ВАТ “БЕЛШИНА” (Республіка Білорусь, м.Бобруйськ) як виробника продукції, жодних листів, сертифікатів дилера, договорів купівлі-продажу шин ТОВ “ПРЕСТИЖ” в складі своєї тендерної пропозиції не надано, що є порушення умов тендерної документації. Скаржник вважає необґрунтованим рішення Замовника про визначення переможцем відкритих торгів ТОВ “ПРЕСТИЖ”, внаслідок чого порушено право Скаржника, як учасника публічної закупівлі на недискримінацію учасників; об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій. Враховуючи викладене та керуючись статтею 18 ЗУ “Про публічні закупівлі” ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю “УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК” до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати його рішення про визначення переможцем відкритих торгів ТОВ “ПРЕСТИЖ”. 3. Зобов’язати Замовника відхилити тендерну пропозицію ТОВ “ПРЕСТИЖ”. Додатки: - платіжне доручення - лист ПАТ “РОСАВА” № 727 від 27.02.2018 року.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.06.2018 21:49
Дата виконання рішення Замовником: 11.06.2018 14:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1) Скасувати рішення про визначення переможцем торгів Товариство з обмеженою відповідальністю «Престиж» на закупівлю шин до автомобілів спеціального призначення відповідно до рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5243-р/пк-пз від 01.06.2018. 2) Відхилити пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «Престиж» згідно пп. 4 п. 1 ст. 30 Закону України “Про публічні закупівлі”, тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. 3) Повторно визначити найбільш економічно вигідну пропозицію конкурсних торгів на закупівлю шин до автомобілів спеціального призначення, строк дії яких ще не минув.
Автор: ТОВ "УКРТЕХНОПРОМ-ВОСТОК", Дьомін Дмитро Миколайович (050) 749-87-77 ddn1979@mail.ru http://www.utp.com.ua