• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

42990000-2 Машини спеціального призначення різні (Блок дозування рідких реагентів з підземним обладнанням капілярного нагнітання (БДРРзПОКН))

Торги не відбулися

59 037 220.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 590 372.20 UAH
Період оскарження: 17.04.2024 13:39 - 06.05.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо результатів закупівлі

Номер: 2df1305d2f2848d1a021787be1b4bc24
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-17-006953-a.b3
Назва: Скарга щодо результатів закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.07.2024 17:53
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 21.08.2024 11:33
Автор: ТОВ "ГЛОБАЛ ОПТ ТРЕЙД", Євген Бородавка +380675585623 glotrade@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 548b6a2f0f0543d4aba3c7224fb3560b
Заголовок пункту скарги: 1. На вимогу підпункту 2.1. пункту 2 Розділу І Додатку 2 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У протокольному Рішенні Замовник зазначив:
1. На вимогу підпункту 2.1. пункту 2 Розділу І Додатку 2 до ТД Учасник повинен надати технічну специфікацію, підготовлену за формою наведеною у Додатку 3 до ТД, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі.
На виконання зазначеної вимоги, Учасник надав ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ (файл - «18 Технічна специфікація ЗАПОВН.pdf»), в якому в Таблиці №2 зазначив параметри, які не відповідають вимогам замовника, а саме:
Найменування параметрів Вимога замовника Значення Учасника
Напруга живлення привідного електродвигуна 220 В або 12 В з перетворювачем напруги з 220 В (змінний струм) на 12 В (постійний) 220 В

Також Замовник у вимогах зазначив Додаток 3 до тендерної документації (зміна3) Технічні характеристики Продукції запропоновані Учасником (заповнюється Учасником) Технічні характеристики товару, що пропонуються Учасником не повинні містити вираз «або еквівалент».


Також Замовником у Додатку 3 Тендерної документації зазначено: Примітка: Учасником обов'язково заповнюються всі порожні комірки колонки. Якщо пропозиція учасника співпадає з вимогами замовника, учасник вказує аналогічний текст в відповідній комірці колонки, при відмінності від вимог замовника учасник вказує свою редакцію тексту або конкретне значення вказаного параметру.
У випадку якщо у цьому оголошенні в описі та / або в вимогах до предмету закупівлі та/або частини предмету закупівлі, та/або складових предмету закупівлі, та/або складових частини предмету закупівлі міститься посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, Учасник може пропонувати еквівалентні за технічними рішеннями товари. У розумінні цієї документації будь-які посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі та/або частини предмету закупівлі, та/або складових предмету закупівлі, та/або складових частини предмету закупівлі, джерело його походження або виробника всі такі посилання вживаються у значенні (або еквівалент).
Також наголошуємо, що замовником визначено значення «або», що надає два варіанти виконання та підтверджує, що Замовнику підходить тільки данні типи виконання. Замовником не зазначено виразу «або еквівалент» та не визначено «та/або» або «та», тим самим підтверджує неможливе одночасне виконання двох вимог.
ТОВ «ГЛОБАЛ ОПТ ТРЕЙД» у складі пропозиції 18 Технічна специфікація ЗАПОВН.pdf» «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» 2.6.2. Вимоги до насосів таблиця №2, «Напруга живлення привідного електродвигуна» зазначив конкретне значення «220В».
Також виходячи з розгляду скарги на та саму закупівлю UA-2024-04-17-006953-a, де скаржник ТОВ «ГЛОБАЛ ОПТ ТРЕЙД» предмет оскарження рішення ПАТ «УКРНАФТА» про визначення переможця ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА», Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, пп.2.2 розглядалось питання щодо «кріплення типу Fitok, Parker, Swagelok, Bulk, Ham-Let, I.T.E, S-Lok або еквівалент» та «Системи управління: контролер Horner, Siemens або еквівалент» та визначено «Враховуючи викладене, в наданій технічній специфікації відсутня інформація про саме конкретну систему управління та тип кріплення запропонованого товару. Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам предмету закупівлі тендерної документації».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ff9a445369d04823a9406b04bff3328c
Заголовок пункту скарги: 2. Згідно підпункту 2.2 пункту 2 Розділу І Додатку 2 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Згідно підпункту 2.2 пункту 2 Розділу І Додатку 2 до ТД Учасник повинен надати скан-копію паспорту або сертифікату якості або іншого аналогічного документу від фактичного виробника для блоку вцілому. Відповідний документ вимагається на підтвердження факту виготовлення блоків дозування реагентів. Допускається надання зразку або документа виданого на аналогічний раніше виготовлений товар.
На виконання зазначеної вимоги, Учасник надав Паспорти на БДРРзПОКН (файли «19 Пасп. БДРРзПОКН Б.pdfї», «19 Пасп. БДРРзПОКН Д.pdf», «19 Пасп. БДРРзПОКН Н.pdfї» і «19 Пасп. БДРРзПОКН О.pdf»). Надані паспорти не містять технічних характеристик зазначених в Додатку 3 до ТД (зокрема технічних параметрів насосу, технічних параметрів підземного обладнання капілярного нагнітання, тощо), відповідно Учасник даними документами не підтвердив відповідність запропонованого обладнання встановленим в ТД вимогам.


У п. 2.2. п. 2. Р. 1 Додаток 2 тендерної документації (зміна3) Замовником було визначено детальні вимоги до паспорту, що має міститися інформація щодо «від фактичного виробника для блоку в цілому. Відповідний документ вимагається на підтвердження факту виготовлення блоків дозування реагентів. Допускається надання зразку або документа виданого на аналогічний раніше виготовлений товар.». Інші вимоги до наповнення, опис або складові документів відсутні.
Виробником Скаржника є ТОВ «ДЕФЕНС ЮА». У виробника заведено, що паспорт є документом, який підтверджує виробництво саме даним виробником, в якому визначається серійний номер виробництва, назва продукції, дата виробництва, комплектність, відповідність нормативній документації виробника, затвердження відділом контролю якості, тощо. У виробника є окремий документ «Інструкція з експлуатації УН1080.00.00.000ІЕ» в якій визначено детальний опис, перелік запасних частин, ЗІП, правила та умови експлуатації, консервації, тара, пакування тощо.
Додатково, у п. 7 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Р. IV. Подання та розкриття тендерної пропозиції тендерної документації Замовник визначив:
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація що Додаток 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ВІДСУТНОСТІ ПІДСТАВ ДЛЯ ВІДМОВИ УЧАСТІ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ ТА ІНШІ ВИМОГИ ЗАМОВНИКА» відноситься до Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відсутня.
Також у Додатку 3 відсутня інформація, посилання на Додаток 2 або вимоги до заповнення специфікації на основне обладнання.
Також виходячи з розгляду той самої процедури закупівлі Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України, а саме Рішення №10638-р/пк/пз від 19.06.2024 Додаток 2 містить перелік документів, які підтверджують кваліфікаційні критерії та відсутності підстав для відмови участі у процедурі закупівлі та інші вимоги замовника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 80b4f4e321384d639dbe414f6da37a89
Заголовок пункту скарги: 3. На вимогу підпункту 2.3 пункту 2 Розділу І Додатку 2 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. На вимогу підпункту 2.3 пункту 2 Розділу І Додатку 2 до ТД Учасник повинен надати специфікацію на основне обладнання та комплектуючі (дозуючий насос, електродвигун, ємність, трубопровідна арматура, прилади КВПіА, контролер, маршрутизатор, капілярна трубка, нагнітальний клапан, мандрель для нагнітання реагенту, муфтовий протектор капілярної трубки та кабелю) з вказанням виробника та моделі.
На виконання зазначеної вимоги, Учасник в складі тендерної пропозиції надав Специфікацію на комплектуючі (файл - «20 Специфікація на комплектуючі.pdf»), в якій не зазначив модель трубопровідної арматури, приладів КВПіА, нагнітального клапана, мандрелі для нагнітання реагенту, муфтового протектору капілярної трубки та кабелю.
Також в специфікації відсутня інформація про виробника та модель контролера та маршрутизатора.
В специфікації Учасником запропонована капілярна трубка відрізками по 500 метрів в одній котушці, що не відповідає вимогам Замовника відповідно пункту 2.2.6 Розділу 1 Додатку 3 до ТД.


Інших детальних вимог щодо заповнення форм, надання опису, складові, матеріал виготовлення та інших деталей надання інформації відсутні.

Скаржник у складі тендерної пропозиції надав «20 Специфікація на комплектуючі.pdf» в якій з приводу моделі трубопровідної арматури, приладів КВПіА, нагнітального клапана, мандрелі для нагнітання реагенту, муфтового протектору капілярної трубки та кабелю зазначив наступне:
Перелік комплектуючих та обладнання Назва комплектуючих запропонована Учасником Кількість Виробник, країна Модель
Трубопровідна арматура Комплекти трубопровідної арматури 40 компл. ТОВ «Дефенс ЮА» 1 компл.: Запобіжний клапан (160 бар) 1шт
Вентиль голчатий (напірний трубопровід 160 бар) 3 шт
Кран шаровий (трубопровід низького тиску 160 бар) 1 шт
Кран кульовий повно прохідний (1 бар) 1 шт
Кран кульовий (злив, øпр=50мм, 1 бар) 1 шт
Зворотній клапан (160 бар) 3 шт
Трійник (160 бар) з трубними обтискними фітингами 2 шт
Хрестовина (160 бар) з трубними обтискними фітингами 1 шт
Електромагнітний клапан 1 шт
Труба (160 бар) 10 м
Фільтр (перед насосом, 1 бар) 1 шт
Фільтр (нагнітальна лінія, тиск 160 бар) 1 шт
Манифольд 1 шт
Адаптери для приєднання фільтрів, електроконтактного манометра, датчику тиску, витратоміру, кранів 20 шт
Шафа керування Шафа керування в комплекті з КВПіА
(на базі комплектуючих Schneider, IFM, Endress+Hauser) 40 шт. ТОВ ТК «ОДІС» Шафа керування в комплекті з КВПіА
Капілярна трубка STAINLESS STEEL SEAMLESS TUBE in 500 METERS for EACH COIL / Труба безшовна из нержавіючої сталі по 500 метрів в одної котушці.
Spec./Стандарт ASTM А789
Grade/Сплав: UNS32205
O.D./зовн.ф 0,25 inch/ дюйм 6,35mm/ мм
W.T./тов.ст. 0,035 inch/ дюйм 0,889 mm/ мм 182 котушки по 500 метрів, Разом 91 000 метрів/ 11 005 кг
Допустиме коливання 0, +10% YUHONG HOLDING GROUP CO.,LIMITED, China /КНР STAINLESS STEEL SEAMLESS TUBE in 500 METERS for EACH COIL / Труба безшовна из нержавіючої сталі по 500 метрів в одної котушці.
Spec./Стандарт ASTM А789
Grade/Сплав: UNS32205
O.D./зовн.ф 0,25 inch/ дюйм 6,35mm/ мм
W.T./тов.ст. 0,035 inch/ дюйм 0,889 mm/ мм
Нагнітальний клапан Нагнітальний клапан 40 шт. ТОВ «Дефенс ЮА» Нагнітальний клапан
Мандрель для нагнітання реагенту Мандрель для нагнітання хімічних реагентів (камера свердловинна) 40 шт. ТОВ «Дефенс ЮА» Мандрель для нагнітання хімічних реагентів (камера свердловинна)
Муфтовий протектор капілярної трубки та кабелю Муфтовий протектор капілярної трубки та кабелю 40 шт. ТОВ «Дефенс ЮА» Муфтовий протектор капілярної трубки та кабелю

З приводу моделі трубопровідної арматури, приладів КВПіА, нагнітального клапана, мандрелі для нагнітання реагенту, муфтового протектору капілярної трубки та кабелю – виробники самостійно, на власний розсуд визначають назву комплектуючих та назву моделі свого обладнання, яка буде зазначатись в документах бухгалтерського обліку.

З приводу відсутності інформації про виробника та модель контролера та маршрутизатора пояснюємо, що конструкція передбачає дане обладнання належність до приладів КВПіА, детальний розпис окремо Замовник не вимагав.
Прилади КВПіА (в т.ч. модель контролера та маршрутизатора) є більш вразливими та мають бути додатково захищенні від постійного впливу зовнішнього середовища та встановлюються в шафу керування. Виробником шафи керування в комплекті зі всім обладнанням є ТОВ ТК «ОДІС», який виготовляє комплексу шафу керування на базі комплектуючих КВПіА Schneider, IFM, Endress+Hauser.
Також в Додатку 3 Замовник зазначає посилання на торгову марку маршрутизатора Teltonica, маючи на увазі еквівалент виходячи з наданого роз’яснення у примітці Додатку 3.
Примітка. У випадку якщо у цьому оголошенні в описі та / або в вимогах до предмету закупівлі та/або частини предмету закупівлі, та/або складових предмету закупівлі, та/або складових частини предмету закупівлі міститься посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, Учасник може пропонувати еквівалентні за технічними рішеннями товари. У розумінні цієї документації будь-які посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі та/або частини предмету закупівлі, та/або складових предмету закупівлі, та/або складових частини предмету закупівлі, джерело його походження або виробника всі такі посилання вживаються у значенні (або еквівалент).

З приводу вимоги Замовника у наданій «20 Специфікація на комплектуючі.pdf» до капілярної трубки відрізками по 500 метрів в одній котушці, що не відповідає вимогам Замовника відповідно пункту 2.2.6 Розділу 1 Додатку 3 до ТД.
Скаржник у складі пропозиції надав документ «18 Технічна специфікація ЗАПОВН» на відповідність2.2.6 Розділу 1 Додатку 3 до ТД. який відповідає вимогам Замовника та зауважень з приводу нього не було, в.т.ч. з приводу капілярної трубки.
Замовник виявив невідповідності між документами «18 Технічна специфікація ЗАПОВН» (відповідність Додатку 3) та «20 Специфікація на комплектуючі.pdf» (відповідність Додатку 2). Виходячи з умов тендерної документації основним документом інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі є відповідність Додатку 3.
Скаржник у складі пропозиції, а саме документі «20 Специфікація на комплектуючі.pdf» допустив помилку, виправлення якої не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у відповідність Додатку 3.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Додатково, у п. 7 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Р. IV. Подання та розкриття тендерної пропозиції тендерної документації Замовник визначив:
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація що Додаток 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ВІДСУТНОСТІ ПІДСТАВ ДЛЯ ВІДМОВИ УЧАСТІ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ ТА ІНШІ ВИМОГИ ЗАМОВНИКА» відноситься до Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відсутня.
Також у Додатку 3 відсутня інформація, посилання на Додаток 2 або вимоги до заповнення специфікації на основне обладнання.
Також виходячи з розгляду той самої процедури закупівлі Постійно діючою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України, а саме Рішення №10638-р/пк/пз від 19.06.2024 Додаток 2 містить перелік документів, які підтверджують кваліфікаційні критерії та відсутності підстав для відмови участі у процедурі закупівлі та інші вимоги замовника.
У разі наявності в предметі закупівлі, його технічних та якісних характеристиках посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 8d7628a07fc047afb9d22e75ce6fb733
Заголовок пункту скарги: 6. На вимогу пункту 8 Розділу І ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 6. На вимогу пункту 8 Розділу І ТД станом на момент розкриття тендерних пропозицій запропонований Учасником товар має бути включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації на веб- порталі електронної системи закупівель та офіційному веб-сайті Уповноваженого органу.
Замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 пункту 61 Розділу X «ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ» Закону України «Про публічні закупівлі», виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: у 2024 році - 20 відсотків.
Станом на дату розгляду пропозиції Учасника запропонований товар не включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації на веб-порталі електронної системи закупівель та офіційному веб-сайті Уповноваженого органу.


Відповідно наданої пропозиції Скаржника у вкладі пропозиції надано документи «16 Довідка локалізації.pdf», «16 лок БДРРз ПОКН Б.pdf», «16 лок БДРРз ПОКН Д.pdf», «16 лок БДРРз ПОКН Н.pdf» та «16 лок БДРРз ПОКН О.pdf», як підтвердження включення до переліку (реєстру) товарів з визначеним ступенем локалізації дата подання локалізації виробником 08.05.2024.
Додатково повідомляємо, що у ЦБД переліку локалізованих товарів відсутні данні за декілька місяців, з середини лютого по кінець травня.
При необхідності виробник може повторно надати інформацію до переліку локалізованих товарів.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: a2981bde0084407dafc64dc23f148d20
Заголовок пункту скарги: 7. На вимогу підпункту 3.7 пункту 3 Розділу І Додатку 2 до ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 7. На вимогу підпункту 3.7 пункту 3 Розділу І Додатку 2 до ТД Учасник не надав скан-копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам саме ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ ЕN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника ТОВ «ДЕФЕНС ЮА», або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.


Додаткові вимоги Замовника щодо наповнення, відповідності або складу сфери застосування тощо відсутні.
Скаржником у складі пропозиції надано документ від виробника ТОВ «ДЕФЕНС ЮА» «21 Ісо.pdf» Сертифікат ISO 9001:2015 сфера застосування «Проектування і виробництво насосного обладнання, запасних частин. Ливарне виробництво.». Предмет закупівлі блоки дозування рідких реагентів з підземним обладнання капілярного нагнітання складаються з підземної частини – капілярна трубка, нагнітальний клапан, мандрель для нагнітання реагенту та муфтові протектори капілярної трубки та кабелю та надземним устаткуванням, а саме самих блоків дозування реагентів.
Основним функціоналом блоків дозування реагентів є перекачування реагентів з певним тиском і точністю їх дозування. Дозування реагентів відбувається на основі насосів. Виходячи з вищевикладеного вважаємо Блоки дозування реагентів відносяться до насосного обладнання.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо результатів закупівлі

Номер: 119d148c62384056ba9b8a289e651990
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-17-006953-a.b2
Назва: Скарга щодо результатів закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 19.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.06.2024 16:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.06.2024 11:28
Дата виконання рішення Замовником: 04.07.2024 16:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.06.2024р. №10617-р/пк-пз і №10638-р/пк-пз скасувати рішення про визначення Учасника ТОВ "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА" (Код ЄДРПОУ: 35633533) переможцем по Закупівлі та рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Автор: ТОВ "ГЛОБАЛ ОПТ ТРЕЙД", Євген Бородавка +380675585623 glotrade@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c5a7135b79f7434887593b87e818b5d7
Заголовок пункту скарги: 1. Відповідно вимог п.1 Додатку 2 ТД (зміна3)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно вимог п.1 Додатку 2 ТД (зміна3) Замовник вимагає наявність досвіду виконання аналогічних договорів, а саме зазначити в довідці договір за 2020-2023рр. на постачання системи подачі/блоку дозування хімічних реагентів. Також «В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, зазначеного у довідці, надати скан-копії наступних документів:
а) скан-копія одного повністю виконаного договору (з додатками до нього), вказаного у довідці щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору
б) скан-копія Документу (на вибір Учасника), що підтверджує повне виконання Договору: акт (акти) прийому-передачі товарів за цим Договором, якщо такий (такі) передбачено умовами Договору; видаткова накладна (видаткові накладні) за цим Договором, якщо така (такі) передбачено умовами Договору; інший аналогічний документ (інші аналогічні документи), що підтверджує виконання Договору, якщо такий передбачено умовами цього Договору. відгук від підприємства – замовника за Договором (далі за текстом – Відгук). Відгук має містити наступну інформацію: дату видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного Договору, а також інформацію про повне виконання договору.»
(далі по тексту Скарги).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 533672ab22e04de6a33707cf9180b181
Заголовок пункту скарги: 2. Відповідно вимогп.2 Додатку 2 ТД з(зміна3)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно вимогп.2 Додатку 2 ТД з(зміна3) у складі пропозиції учасник повинен надати:
2.1. Технічна специфікація, підготовлена за формою наведеною у Додатку 3 до тендерної документації, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі. В технічній специфікації зазначено, що «Технічні характеристики товару, що пропонуються Учасником не повинні містити вираз «або еквівалент».»
Учасник у складі пропозиції надав Технічну специфікацію, але у п 2.6.7.Сисема управління зазначив, контролер Horner, Siemens або еквівалент, п. 2.6.5.1. Трубопроводи подачі реагенту та обв’язки приладів КВПіА передбачити з нержавіючої сталі та відповідним кріпленням типу Fitok, Parker, Swagelok, Bulk, Ham-Let, I.T.E, S-Lok або еквівалент що не надає конкретики технічної пропозиції.

Учасник у складі пропозиції надав дані про Трубопровідну арматуру Виробники: Fitok, Ham-Let, що не співпадає з технічною специфікацією. (далі по тексту скарги)
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 7a116d5691d24feaa53fff8b975b6af7
Заголовок пункту скарги: 3. Відповідно вимог п.3 Додатку 2 ТД з(зміна3)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно вимогп.3 Додатку 2 ТД з(зміна3) у складі пропозиції учасник повинен надати:
3.1. Скан-копії документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника щодо підпису документів тендерної пропозиції, зокрема таких, як:
- протокол засновників або наказ про призначення*,
- або довіреність (доручення)*,
-або будь-який інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи або представника учасника на підписання документів тендерної пропозиції **.
(далі по тексту Скарги)
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: ead8e13364f44c83987a65abcfdd6a63
Заголовок пункту скарги: 4. Відповідно вимог Додатку 2 ТД (зміна3)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно вимог Додатку 2 ТО (зміна3) Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа без кваліфікованого електронного підпису (КЕП)/удосконаленого електронного підпису (УЕП), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання), окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями.
У складі пропозиції учасника відсутні підписи та відбитки печатки уповноваженої особи, а КЕП/УЕП накладено на загальну пропозицію, але не підписані кожен, як електронний документ.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 1bfa43f9f9e948d0b05196482d314a0d
Заголовок пункту скарги: Антикорупційна программа та УО з неї
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 5.Відповідно до ст 17. ЗУ «Про публічні закупівлі» юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом).
У складі пропозиції учасника відсутня антикорупційна програма, данні про уповноваженого з її реалізації або данні що вона наявна.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: cc6cc95c8ac84d2ab6b2caa1f5cff1e0
Заголовок пункту скарги: Локалізація
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 6. Відповідно до вимог п.8 ТД (зміна3) Замовник вимагає надати Станом на момент розкриття тендерних пропозицій запропонований Учасником товар має бути включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації на веб-порталі електронної системи закупівель та офіційному веб-сайті Уповноваженого органу.
У переліку товарів з локалізацією присутні данні про локалізацію Система подачі рідких хімічних реагентів WFRD-6.4-1500-12/220-500 та Система подачі рідких хімічних реагентів WFRD-6.4-1500-12/220-500 тільки на дві системи, не на чотири, але відповідно вимог кінцевих замовників, необхідно комплектувати різною довжиною капілярної трубки.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 3ed5f5eec5c749ecb677bccd54cd4322
Заголовок пункту скарги: Відносно Вимоги на усунення порушень (24 години)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 19 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" внесення змін в інформацію, яка стосуватися технічних, якісних і кількісних характеристик не передбачена, як несуттєві, формальні помилки, які підлягають виправленню протягом 24 годин, отже Замовник відповідно до п. 2 ст. 31 ЗУ "Про публічні закупівлі" має відхилити пропозицію Учасника з такими помилками.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника про визначення переможця відкритих торгів UA-2024-04-17-006953-a

Номер: 82be32438baf440ab44222c0ae66fc7d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-17-006953-a.c1
Назва: Скарга на рішення замовника про визначення переможця відкритих торгів UA-2024-04-17-006953-a
Скарга:
Дата розгляду скарги: 19.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.06.2024 16:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.06.2024 11:02
Дата виконання рішення Замовником: 04.07.2024 16:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.06.2024р. №10617-р/пк-пз і №10638-р/пк-пз скасувати рішення про визначення Учасника ТОВ "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА" (Код ЄДРПОУ: 35633533) переможцем по Закупівлі та рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Автор: ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ", Микита Гусєв +380669490152 himteh2002@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 71a47eb1f01940ee803afd45955fe9fe
Заголовок пункту скарги: Порушення права ТОВ "УКРПОМХІМТЕХ" шляхом оголошення переможцем публічної закупівлі учасника - ТОВ "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА", тендерна пропозиція якого не відповідала вимогам тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 17.04.2024 року Публічним акціонерним товариством «УКРНАФТА» (код ЄДРПОУ: 00135390), (надалі – Замовник) було оприлюднено інформацію про початок процедури закупівлі: ДК 021:2015: 42990000-2 «42990000-2 Машини спеціального призначення різні (Блок дозування рідких реагентів з підземним обладнанням капілярного нагнітання (БДРРзПОКН))» з очікуваною вартістю: 59 037 220, 00 грн. (без ПДВ), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-17-006953-a, ID: e27dc6037b7146feab02bd7e4afa9bc0 (надалі – Тендер). Критерієм вибору переможця по Тендеру визначено ціну (100%).
Замовником в системі Prozorro було розміщено тендерну документацію на вказану відкриту закупівлю, затверджену уповноваженою особою ПАТ «Укрнафта» Ярославом Урсу, (протокольне рішення № 01/01/13/10-01/01-55-ЯУ/8 від 03.05.2024 року). З умовами тендерної документації можливо ознайомитися за посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-17-006953-a.
09.05.2024 року у межах визначеного граничного строку Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРПРОМХІМТЕХ», (код ЄДРПОУ: 41013042) подало тендерну пропозицію для участі у Тендері, а 10.05.2024 року о 15:28 відбулося розкриття тендерних пропозицій.
Загалом, для участі у Тендері було подано три тендерні пропозиції від трьох учасників: ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ», ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» та ТОВ «ГЛОБАЛ ОПТ ТРЕЙД».
04.06.2024 року рішенням Уповноваженої особи ПAT «УКРНАФТА» (протокольне рішення № 01/01/13/10-01/01-55-ЯУ/11 від 04.06.2024 року) визначено ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» переможцем відкритих торгів UA-2024-04-17-006953-a:
«1. Визнати Учасника переможцем по Закупівлі.
2. Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з Учасником.
3. Оприлюднити протокольне рішення щодо розгляду тендерної пропозиції Учасника та повідомлення про намір укласти з ним договір про Закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до вимог статті 10 та статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 49 Особливостей.
4. Згідно з пунктом 49 Особливостей підрозділу, відповідальному за укладення договору, у строк з 10.06.2024 р. по 19.06.2024 р. доручити укласти договір про закупівлю з Учасником, який визнаний переможцем Закупівлі».
Таким чином, ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» не переміг у Тендері, хоча з урахуванням вимог тендерної документації, його тендерна пропозиція була найкращою.
Обираючи переможця Тендеру Замовник обґрунтував Оскаржуване рішення наступним:
«пропозиція Учасника визначена електронною системою закупівель Prozorro найбільш економічно вигідною. Учасник запропонував ціну, яка становить: 49 459 627, 80 грн. без ПДВ. Тендерна пропозиція Учасника за результатами розгляду, відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації».
Однак, ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» вважає, що тендерна пропозиція ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» не відповідає вимогам тендерної документації та чинного законодавства, а самим Замовником було грубо порушено права ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» та принципи здійснення публічних закупівель зважаючи на обставини проведення Тендеру та наступні норми.
Згідно з ч. 5 ст. 18 Закону, скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
З огляду на рішення Конституційного Суду України по справі № 1-10/2004 від 01.12.2004 визначення: «охоронюваний законом інтерес», що вживається у ч. 1 ст. 4 ЦПК України та нормативних актах України у логічно-смисловому зв’язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретними матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об’єктивного і прямо не опосередкований у суб’єктному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об’єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загально правовим засадам.
Згідно ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Аналізуючи положення статті 5 Закону слід дійти висновку, що принципи публічної закупівлі визначають права та обов’язки для замовників та учасників публічних закупівель.
ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» вважає, що визначивши переможцем Тендеру ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА», тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації та вимогам чинного законодавства, Замовником було грубо порушено права та охоронювані законом інтереси ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ», зокрема, на недискримінацію та рівне ставлення до нього, як до учасника публічної закупівлі, на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також право та інтерес на отримання прибутку від здійснення своєї господарської діяльності, що за усіма оцінками відповідає визначенню: «охоронюваний законом інтерес», зазначеному у рішенні Конституційного Суду України по справі № 1-10/2004 від 01.12.2004 року, тому може вважатися належною підставою для оскарження, що зазначена у ст. 18 Закону.
Звертаємо увагу, що відповідно до п. 7 розділу ІІІ тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Згідно з п. 2 Розділу І Додатку 2 технічна специфікація, підготовлена за формою наведеною у Додатку 3 до тендерної документації, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі (підпункт 2.1.). Скан-копія паспорту або сертифікату якості або іншого аналогічного документу від фактичного виробника для блоку в цілому.
Відповідний документ вимагається на підтвердження факту виготовлення блоків дозування реагентів. Допускається надання зразку або документа виданого на аналогічний раніше виготовлений товар (підпункт 2.2.). Специфікація на основне обладнання та комплектуючі (дозуючий насос, електродвигун, ємність, трубопровідна арматура, прилади КВПіА, контролер, маршрутизатор, капілярна трубка, нагнітальний клапан, мандрель для нагнітання реагенту, муфтовий протектор капілярної трубки та кабелю) з вказанням виробника та моделі (підпункт 2.3.).
На виконання пункту 7 розділу ІІІ тендерної документації щодо підтвердження відповідності запропонованого учасником товару встановленим характеристикам ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції завантажив Технічну специфікацію за встановленою формою (див. файл «2.2.1 Додаток № 3. Технічна специфікація»), у якій не міститься підтвердження виконання таких вимог:
- заголовок не містить повну назву учасника та вибір типу платника податків (платник ПДВ або платник єдиного податку, або нерезидент);
- відсутній повний перелік документів, зокрема, калькуляція собівартості товару із зазначенням митної вартості імпортних компонентів (імпортованих виробником та/або придбаних у постачальників, які є резидентами України), що підтверджує ступінь локалізації поставленого товару не менше 20% відповідно до Постанови КМУ від 02.08.2022 року № 86, що визначена п. 1.9. Додаток № 3 до тендерної документації (звертаємо увагу, що ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» взагалі не вказує фактичну калькуляцію собівартості товару із зазначенням митної вартості імпортних компонентів (імпортованих виробником та/або придбаних у постачальників, які є резидентами України), що підтверджує ступінь локалізації поставленого товару не менше 20% відповідно до Постанови КМУ від 02.08.2022 року № 861);
- ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» у графі «Напруга живлення привідного електродвигуна» визначило параметр «12 В з перетворювачем напруги з 220 В (змінний струм) на 12 В», тобто без вказівки на постійний струм, хоча тендерна документація визначає вимогу «220 В або 12 В з перетворювачем напруги з 220 В (змінний струм) на 12 В (постійний)», що не відповідає п. 2.6.2. «Вимоги до насоса» Додатку № 3 до тендерної документації.
Керуючись вимогами ДСТУ 4194-1-1-2004 (пп. 1.3.1. п. 1.3.) та враховуючи різноманітність типів силового напівпровідникового устаткування, класифікація перетворювачів заснована на таких характеристиках, зокрема, як тип перетворювання:
1) перетворювання змінного струму в постійний струм (випрямляч);
2) перетворювання постійного струму у змінний струм (інвертор);
3) перетворювання постійного струму в постійний струм (безпосередній чи дволанковий перетворювач постійної напруги);
4) перетворювання змінного струму в змінний струм (безпосередній чи дволанковий перетворювач змінного струму).
Тобто, ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» для визначення типу перетворення напруги не було зазначено тип перетворювача напруги (за вимогами тендерної документації це має бути випрямляч зі змінного струму на постійний), що при невірному виборі типу перетворювача напруги обладнання з характеристиками зазначеними Замовником у даному ТЗ вийде з ладу внаслідок неспівпадіння принципів роботи електродвигуна (змінного струму) та електродвигуна (постійного струму).
Орім того, відповідно до п. 8 розділу І тендерної документації замовник здійснює закупівлю товарів, визначених пп. 2 п. 61 Розділу Х Закону «Про публічні закупівлі»*, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році - 20 відсотків, що підтверджується відповідно до постанови КМУ № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» (далі - Постанова № 861), або такі товари підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. інших міжнародних договорів, згоду на обов’язковість яких надала Верховна Рада України (пп. 61 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі»).
Однак, ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції завантажив Специфікацію на комплектуючі для одного комплекту БДРРзПОКН з назвою виробника (п. 2.2.3 «Специфікація на комплектуючі»), у якій не міститься підтвердження виконання вимог щодо ступеня локалізації виробництва товарів, оскільки лише блок дозування виготовляється самим учасником, всі інші комплектуючі походять з-за кордону.
Таким чином, учасник ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» не надав підтверджуючі документи згідно з п. 1.9. та 2.6.2. Додатку № 3 до тендерної документації, що запропоновані продукти відповідають вимогам щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, тому тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та заявленим вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі у цілому.
Відповідно до п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (зі змінами), (далі - Особливості), замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Аналогічне за змістом положення містяться у п. 3 Розділу V тендерної документації «Оцінка тендерної пропозиції».
Однак, Замовник не помітив суттєву невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» вимогам тендерної документації та прийняв рішення про визнання ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» переможцем відкритих торгів.
У даному випадку під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» та ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ», Замовник застосував дискримінаційний підхід, адже неправомірно визначив переможцем відкритих торгів ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА», внаслідок чого порушив право ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, що закріплено у принципах здійснення публічних закупівель (ст. 5 Закону).
Окрім того, що права ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» були порушені при визначені переможцем Тендеру ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА», сам Замовник наразив себе на очевидну небезпеки, адже обраний ним переможець - ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» не визначив тип перетворювача напруги (не вказав на постійний струм), що може призвести до поставки товару - привідного електродвигуна, який не відповідає вимогам ДСТУ 4194-1-1-2004 (пп. 1.3.1. п. 1.3.) та вийде з ладу внаслідок не співпадіння принципів роботи електродвигуна (змінного струму) та електродвигуна (постійного струму).
Також, важливим є те, що у тендерній пропозиції ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» не визначив калькуляція собівартості товару із зазначенням митної вартості імпортних компонентів (імпортованих виробником та/або придбаних у постачальників, які є резидентами України), що підтверджує ступінь локалізації поставленого товару не менше 20% відповідно до Постанови КМУ від 02.08.2022 року № 86, що не відповідає вимогам п. 1.9. Додаток № 3 до тендерної документації та п. 7 розділу ІІІ тендерної документації, який визначає, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Відповідно до п. 6-1 Прикінцевих та перехідних положень, Розділу Х Закону, тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень:
1) замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує:
у 2022 році - 10 відсотків;
у 2023 році - 15 відсотків;
у 2024 році - 20 відсотків;
у 2025 році - 25 відсотків;
у 2026 році - 30 відсотків;
у 2027 році - 35 відсотків;
з 2028 року до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту - 40 відсотків.
Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 року № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва», (далі – Постанова від 02.08.2022 року № 861) затверджено Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів.
Вимога щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва фактично визначена для підтримки підприємницької діяльності в Україні, забезпечення збереження та створення робочих місць, розвитку промисловості, збільшення надходжень податків, внесків та зборів до Державного бюджету, що у цілому матиме позитивний ефект для розвиток економіки України.
При цьому, Замовник обрав переможцем ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА», у якого немає документального підтвердження локалізації товару, що не лише не відповідає вимогам тендерної документації, але й вимогам Закону (п. 6-1 Прикінцевих та перехідних положень, Розділу Х) та постанови Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 року № 861.
Тобто, така поведінка Замовника суперечить не лише правам та інтересам одного учасника – ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ», але й розвитку економіки в Україні.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Таким чином, враховуючи те, що тендерна пропозиція ТОВ «ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА» не відповідає вимогам тендерної документації та положенням п. 6-1 Прикінцевих та перехідних положень, Розділу Х Закону, постанови Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 року № 861, а також пп. 1.3.1. п. 1.3. ДСТУ 4194-1-1-2004, вважаємо, що Антимонопольний комітет України має прийняти рішення про встановлення порушень процедур закупівлі UA-2024-04-17-006953-a (ДК 021:2015: 42990000-2 «42990000-2 Машини спеціального призначення різні (Блок дозування рідких реагентів з підземним обладнанням капілярного нагнітання (БДРРзПОКН))», зобов’язати Замовника скасувати своє рішення та вчинити дії щодо визначення переможцем ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ».
Відповідно до абзацу 4 ч. 8 ст. 18 Закону, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до абзацу третього пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Отже, враховуючи те, що ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» дізналося про порушення свого права лише 04.06.2024 року, слід вважати, що 09.06.2024 року – кінцевий строк подання даної скарги.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір