• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з технічного обслуговування діагностування та перезарядки вогнегасників

Завершена

274 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 370.00 UAH
Період оскарження: 16.04.2024 09:30 - 06.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника при проведенні закупівлі

Номер: e2115c1e69714cd9a8c636f99de0cc33
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-16-001111-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника при проведенні закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.04.2024 16:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.05.2024 13:46
Дата виконання рішення Замовником: 03.05.2024 14:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення комісії АМКУ №7565-р/пк-пз від 29.04.2024 щодо усунення порушень.
Автор: ТОВ "ШЕРИФ-ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА", Олександр Сидоренко +380505900867 sheriff_pb@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 01fe4a21d69d4463ad5713483123da9a
Заголовок пункту скарги: Відповідно до Додатку № 2 Тендерної документації замовником встановлена вимога: «Учасники закупівлі повинні підтвердити наявність стаціонарної лабораторії (офіс або майстерня) на території Закарпатської області) наданням відповідних документів (на право власності або договір оренди приміщення) у складі своєї тендерної пропозиції», яка є дискримінаційною і обмежує коло потенційних учасників
Опис заперечення: Замовником в Додатку № 2 була висунута дискримінаційна вимога, яка суттєво звужує коло потенційних учасників, а саме «Учасники закупівлі повинні підтвердити наявність стаціонарної лабораторії (офіс або майстерня) на території Закарпатської області) наданням відповідних документів (на право власності або договір оренди приміщення) у складі своєї тендерної пропозиції». При цьому, в Додатку № 2 була висунута й інша вимога до учасників, а саме «Технічне обслуговування (діагностування, перезарядка, опосвідчення) вогнегасників повинно проводитись на місцях розташування вогнегасників на території Замовника без вивезення вогнегасників до надавача послуг, за допомогою пересувного пункту заправки вогнегасників. Обов’язковою умовою є наявність у Виконавця автомобіля та зарядних станцій для кожного типу вогнегасників».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником в Додатку № 2 була висунута дискримінаційна вимога, яка суттєво звужує коло потенційних учасників, а саме «Учасники закупівлі повинні підтвердити наявність стаціонарної лабораторії (офіс або майстерня) на території Закарпатської області) наданням відповідних документів (на право власності або договір оренди приміщення) у складі своєї тендерної пропозиції». При цьому, в Додатку № 2 була висунута й інша вимога до учасників, а саме «Технічне обслуговування (діагностування, перезарядка, опосвідчення) вогнегасників повинно проводитись на місцях розташування вогнегасників на території Замовника без вивезення вогнегасників до надавача послуг, за допомогою пересувного пункту заправки вогнегасників. Обов’язковою умовою є наявність у Виконавця автомобіля та зарядних станцій для кожного типу вогнегасників».
Не зрозуміло для чого замовник вимагає наявність в учасників стаціонарної лабораторії (офіс або майстерня) на території Закарпатської області при цьому встановлюючи вимогу де зазначає, що «Учасники підтверджують можливість за заявкою Замовника на протязі 2-х діб, прибути на об’єкти підвищеної пожежної небезпеки структурних підрозділів ПрАТ «ЗАКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО», в разі використання первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників), для їх технічного обслуговування (надати довідку довільної форми)», а також встановлюючи вимогу про те, що технічне обслуговування (діагностування, перезарядка, опосвідчення) вогнегасників повинно проводитись на місцях розташування вогнегасників на території Замовника без вивезення вогнегасників до надавача послуг, за допомогою пересувного пункту заправки вогнегасників.
Тобто, послуги будуть надаватись на території замовника, без вивезення вогнегасників, за допомогою пересувного пункту заправки вогнегасників.
Тож вимога щодо наявності офісу або майстерні на території Закарпатської області є необґрунтованою, дискримінаційною і такою що обмежує коло потенційних учасників.
Також зазначимо що ліцензійними умовами (Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення) не передбачено наявності лабораторії (офіс або майстерня) саме на території де надаються послуги, тобто достатньо просто наявність виробничого та/або складського приміщення.
Ми, як потенційний учасник, маємо пересувні пункти заправки вогнегасників, які є мобільними та можемо надавати послуги по всій території України. Для надання таких послуг з використанням пересувних пунктів заправки вогнегасників, учасникам не потрібно мати офіси чи майстерні в регіонах (областях, населених пунктах, і тд) Замовників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 73c7432119b2402db4a81d62c335d2e3
Заголовок пункту скарги: оскарження вимоги щодо наявності аналогічних договорів *Аналогічним слід вважати договір згідно з кодом ДК 021:2015: 50610000-4 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування захисного обладнання за ЄЗС», яка є дискримінаційною.
Опис заперечення: Відповідно до підпункту 5.1.2 пункту 5 Розділу ІІІ замовником встановлена вимога «Довідка у довільній формі щодо виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі (у кількості не менше 2-х).
*Аналогічним слід вважати договір згідно з кодом ДК 021:2015: 50610000-4 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування захисного обладнання за ЄЗС», яка є дискримінаційною.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: Встановлена вимога є дискримінаційною, оскільки вимагається підтвердження досвіду не аналогічних договорів, а ідентичних предмету закупівлі, що обмежує коло потенційних учасників, адже «аналогічні» договори не означає «повністю тотожні» у зв`язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто не можливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Тож, з урахуванням правової природи договору аналогічним може бути визнаний будь який договір. Враховуючи наведені ознаки, аналогічним договором є договір подібний за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі.
Тож, вищезазначена вимога дискримінує наше підприємство та інших потенційних учасників, які мають позитивний досвід з надання послуг з технічного обслуговування діагностування та перезарядки вогнегасників, але не має прописаного конкретного коду ДК в договорі, що є аналогічним за змістом, своєю правовою природою та предметом закупівлі.
Наше підприємство вже має багаторічний досвід з надання послуг з технічного обслуговування діагностування та перезарядки вогнегасників, які також відносяться до послуг з ремонту і технічного обслуговування захисного обладнання (код ДК 021:2015:50610000-4) однак не має конкретно прописаного коду в предметі договору, а тому не може надати договір де зазначений Код ДК який вимагає замовник, однак це не означає, що наше підприємство не має досвіду виконання аналогічних договорів з технічного обслуговування діагностування та перезарядки вогнегасників
Встановлюючи дану вимогу, Замовник порушує основні принципи здійснення закупівель та звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, обмежуючи їх лише тими, які мають аналогічний договір де прописаний конкретний код ДК, а саме 021:2015:50610000-4, та усуває від участі інших учасників торгів, в тому числі і наше підприємство.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: ad195cccb8a44e8b9a75e6e1ebb7ebbe
Заголовок пункту скарги: про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації
Опис заперечення: Відповідно до підпункту 5.1.1 пункту 5 Розділу ІІІ замовником встановлена вимога «Довідка про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. У довідці необхідно зазначити ПІП, посади та загальний стаж роботи. Для підтвердження даного критерію учасникам необхідно додати копії трудових книжок або трудового договору та освітніх документів (дипломів, чинних сертифікатів) зазначених працівників. Учасник підтверджує наявність у працівників посвідчень по проходженню навчання для виконання робіт / надання послуг підвищеної небезпеки (необхідно додати копії даних посвідчень на працівників, що будуть залучені до виконання робіт/ надання послуг)»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: Замовником, відповідно до підпункту 5.1.1 пункту 5 Розділу ІІІ, була висунута дискримінаційна вимога, яка суттєво звужує коло потенційних учасників.
Згідно чинної Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення) не передбачено наявності» від 23 листопада 2016 р. № 852 (далі – Постанова №852), відповідно до розділу «вимоги щодо провадження робіт з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяних, водопінних, порошкових, газових вогнегасників)» керівник робіт та виконавці робіт повинні відповідати наступним Кадровим вимогам:
26. Керівник робіт з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяних, водопінних, порошкових, газових вогнегасників) повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Механічна інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
Кількість виконавців робіт повинна становить не менше двох осіб.
Отже, відповідно до вимоги Тендерної документації Учасник має надати на керівника робіт та виконавців робіт освітній документ (диплом, чинний сертифікат).
Відповідно до Постанови №852 вимога про наявність освітнього документу (диплому) висувається тільки до керівника робіт, вимога про наявність дипломів у виконавців робіт ВЗАГАЛІ ВІДСУТНЯ.
Таким чином, відповідно до чинного законодавства наявність освітнього документу (а саме диплому) передбачена тільки для керівника робіт, для виконавців робіт така вимога не висувається.
Відповідно до Постанови №852 вимога про наявність освітнього документу (чинного сертифікату) ВІДСУТНЯ як для керівника робіт, так і для виконавців робіт
Для нас, як учасника, дана вимога є дискримінаційною, оскільки ми не маємо на керівника робіт чинного сертифікату, однак маємо на керівника робіт диплом відповідно до Постанови №852. також не маємо на виконавців робіт освітніх документів (дипломів, чинних сертифікатів), однак маємо на виконавців робіт посвідчення про перевірку знань правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працюють під тиском (НПАОП 0.00-1.81-18), що надають право виконавцям робіт надавати послуги з технічного обслуговування діагностування та перезарядки вогнегасників відповідно до предмету закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 8c48285ddd70471998ae88d185125d9e
Заголовок пункту скарги: щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Опис заперечення: Відповідно до підпункту 1,8 пункту 1 Розділу V замовником встановлена вимога «1.8. У разі, якщо тендерна пропозиція надається учасником - неплатником ПДВ, для участі в закупівлі такий учасник - неплатник ПДВ повинен привести свою цінову тендерну пропозицію до рівних умов з іншими учасниками закупівлі - платниками ПДВ, а саме: цінова тендерна пропозиція учасника - неплатника ПДВ повинна включати в себе як ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ), так і вартість з ПДВ»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Встановлена вимога є дискримінаційною. Відповідно до постанови Верховного Суду від 28 квітня 2020 року у справі № 904/1143/19, що деталізує рішення АМКУ № 40-р/пк-пз від 10.06.2016, Верховний Суд наголосив, що за Законом № 922 (у редакції, чинній на момент вирішення спірних правовідносин) вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. А замовник не може встановлювати дискримінаційних вимог до учасників. Тож за позицією Верховного Суду, суди нижчих інстанцій правильно зазначили, що під час оцінки ТП учасників слід приймати методику порівняння повних відпускних цін учасників, незалежно від того, який режим оподаткування застосовує учасник. Спроби застосовувати під час розгляду ТП різний підхід до оцінки учасників — платників або неплатників ПДВ — дискримінаційні. Слід зазначити, що Постанова ВСУ приводить до наступного висновку: неплатники ПДВ при поданні тендерної пропозиції вказують ціни без ПДВ навіть у випадку, якщо тендер оголошено з відміткою «з ПДВ». За результатами закупівлі, оголошеної «з ПДВ», може бути укладено договір з неплатником ПДВ за ціною, що не включає ПДВ. Зазначення різного підходу до цінової пропозиції для учасників-неплатників ПДВ та для платників ПДВ, призводить до порушення основних принципів державних закупівель, а саме - недискримінація учасників та принцип максимальної економії (ч.1 ст.5 Закону). Згідно ч.4 ст.5 Закону "Про публічні закупівлі",замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації