• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення по Уманському району Черкаської області

Завершена

28 078 853.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 140 394.27 UAH
Період оскарження: 15.04.2024 19:16 - 27.04.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

На тендерну документацію

Номер: ad525ee462cf4557b060f9c6bca49a51
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-15-012240-a.a1
Назва: На тендерну документацію
Скарга:
На тендерну документацію
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 01.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.04.2024 16:09
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 03.05.2024 17:05
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 03.05.2024 17:05
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ШРБУ-48", Попова Юлія 0474433302 shrbu48_pvv@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 95f591254d40475893f0023e24457a43
Заголовок пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 6.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено тендерної документації передбачено «На підтвердження можливості контролю якості матеріалів та послуг, Учасник у складі пропозиції надає документи, що підтверджують право власності або копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання транспортно-експлуатаційні показники дорожніх покриттів (на підтвердження, у складі пропозиції, надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань). Вимога про надання саме свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 саме зі сферою об’єктів вимірювання є дискримінаційною, та звужує коло потенційних учасників, які можуть надати наприклад сертифікат про визнання вимірювальних можливостей, який підтверджує відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 із переліком вимірювальних можливостей замість сфери об’єктів вимірювань. Звертаємо вашу увагу на те, що ТОВ «ШРБУ-48» має можливість надати сертифікат про визнання вимірювальних можливостей (замість свідоцтва про відповідність системи вимірювань), який підтверджує відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 із переліком вимірювальних можливостей (замість сфери об’єктів вимірювань). На сьогоднішній день єдиний законодавчо визначений порядок сертифікації лабораторій відсутній, лабораторії отримують різні документи для засвідчення компетенції лабораторій (свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про акредитацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей, свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 тощо). Повідомляємо, що Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань та Сертифікат визнання вимірювальних можливостей лабораторії із переліком вимірювальних можливостей за своєю правовою природою є ідентичними документами, які підтверджують компетенцію лабораторії. Крім того, ні Свідоцтво, ні Сертифікат не є єдиними та остаточними документами, що підтверджують компетенцію лабораторії, і їх можна замінити іншими тотожними документами. Звертаємо вашу увагу на те, що Замовник не вважає зазначені вище документи тотожними чи аналогічними, адже за процедурою закупівлі №UA-2023-10-20-015934-a було оприлюднено повідомлення про усунення щодо нашого підприємства, де було зазначено, зокрема – «На підтвердження можливості контролю якості матеріалів та послуг, Учасник у складі пропозиції надає копію договору на надання послуг або копії документів що підтверджують право власності або довідку про можливість залучення випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання наступних об’єктів: щебінь і гравій щільні природні, суміші асфальтобетонні, асфальтобетон (на підтвердження, у складі пропозиції, надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань). Учасником у складі пропозиції не надано вищезазначеного свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань». Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу, зокрема, додавши можливість надання у складі тендерної пропозиції сертифікат про визнання вимірювальних можливостей лабораторії із переліком вимірювальних можливостей. Аналогічної думки притримується і постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 7299-р/пк-пз від 12.12.2022. Доказом порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, сертифікат про визнання вимірювальних можливостей лабораторії ТОВ «ШРБУ-48» із переліком вимірювальних можливостей та рішення № 7299-р/пк-пз від 12.12.2022. 2. Відповідно до пункту 6.4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено тендерної документації передбачено метою підтвердження стандартів щодо захисту довкілля під час виконання робіт, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат Учасника процедури закупівлі на систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), який підтверджує, що система екологічного управління Учасника стосовно надання послуг з будівництва доріг відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ, яка має містити будівництво. У складі пропозиції надається звіт (складений органом з сертифікації) за результатами сертифікаційного або наглядового аудиту за 2024 рік, який підтверджує що система управління учасника відповідає або продовжує відповідати ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (якщо наглядовий аудит не проводився у 2024 році, надати лист-підтвердження від органу з сертифікації). Виходячи з наведеної вище умови учасник який не проводив наглядовий аудит у 2024 році повинен надавати лист-підтвердження від органу з сертифікації. Звертаємо вашу увагу на те, що наше підприємство має сертифікат систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), який був виданий у 2024 році і, відповідно, наглядовий аудит не проводився тільки сертифікаційний. Таким чино, вимога про надання у складі тендерної пропозиції лист-підтвердження від органу з сертифікації про непроходження наглядового аудиту в 2024 році обмежує наші законні права та інтереси, адже ставить нас у залежність від третіх осіб, а саме органу сертифікації. Окремо хочемо зауважити, що наведена вище умова тендерної документації є абсолютно абсурдною, адже зобов’язує учасників надавати лист, який не має змісту. Учасники не повинні проходити позачерговий аудит у 2024 році, якщо їх сертифікат чинний, хоч аудит і проводився наприклад у 2023 році. Проведення аудиту у 2024 році не має жодного змісту, окрім звісно випадку коли строк дії сертифікату закінчився і вже настав термін проходження наглядового аудиту, в усіх інших випадках він є безглуздим, так само як і отримання листа від органу сертифікації про непроходження аудиту. Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу, та виключити її з тендерної документації. Доказом порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, сертифікат систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). 3. На підтвердження контролю якості послуг, учасники у складі тендерної пропозиції надають: Сертифікат на систему управління якістю виробника сумішей протиожеледних ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), який підтверджує, що система управління якістю стосовно виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів, відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції. Сертифікат виробника сумішей протиожеледних на систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015, який підтверджує, що система екологічного управління стосовно виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів, відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції. Сертифікат виробника сумішей протиожеледних на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, який підтверджує, що система управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів, відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції. Повідомляємо вас, що наведені вище умови тендерної документації щодо надання сертифікатів ISO стосовно виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів та атестатів акредитації ООВ зі сферою акредитації, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції є дискримінаційними та такими, що суперечать чинному законодавству. Звертаємо вашу увагу, що Скаржник має зазначені вище сертифікати ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 45001:2019 та ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Разом з тим, повідомляємо, що у Скаржника відсутні такі сертифікати саме щодо виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів. Також у Скаржника відсутній атестат акредитації ООВ зі сферою акредитації, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції. Окремо повідомляємо, що Скаржник звертався також до виробників сумішей протиожеледних, та отримав відповідь про відсутність у них наведних вище сертифікатів саме щодо виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів. Повідомляємо, що предметом закупівлі є «Надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення по Уманському району Черкаської області», а не суміші протиожеледні та/або неметалевих мінеральних виробів, а отже Замовник не може вимагати у складі тендерної пропозиції документи на підтвердження відповідності ТОВАРУ, який не є предметом закупівлі, адже предметом закупівлі є послуги. Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу, та виключити її з тендерної документації. Доказом порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, сертифікат систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 та сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), лист від 18 квітня 2024 року № 18042024-4. У зв’язку з вищевикладеним, з метою усунення порушень Закону та запобігання порушенню прав Скаржника щодо участі у зазначеній процедурі закупівлі, Скаржник вимагає внести зміни до тендерної документації, що дасть змогу ТОВ «ШРБУ-48» взяти участь у цій процедурі закупівлі. 4. Відповідно до пункту 3 додатку 1 до тендерної документації передбачено - На підтвердження відповідності учасника останній має надати у складі пропозиції наступні документи, зокрема, довідка про наявність досвіду виконання не менше двох аналогічних* договорів, з інформацією про виконання аналогічних договорів. Довідка має містити інформацію не менш ніж про два вказаних аналогічних договорів із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта. *Аналогічним буде вважатись договір генерального підряду на виконання робіт з будівництва/реконструкції/капітального (поточного) ремонту/експлуатаційного утримання вулиць та/або доріг загального користування у межах населених пунктів, який укладено із замовником у розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" та повністю виконано. Сума кожного аналогічного договору має бути не менше 85% від очікуваної вартості цієї закупівлі. Таким чином, Замовник вимагає необхідність надання учасниками двох договір із сумою кожного з них 85% від очікуваної вартості, тобто Замовник встановив вимогу про підтвердження досвіду аналогічними договорами загальною сумою не менше 170% від очікуваної вартості загалом та не менше 85% від очікуваної вартості кожен, що суперечить чинному законодавству. Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено - Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Закон не передбачає для Замовника можливості встановлювати вартісні рамки для аналогічних договорів, тим більше не передбачає можливості встановлювати вимогу про підтвердження наявності аналогічного досвіду у сумі більшій ніж очікувана вартість. Взагалі не зрозуміло чому на думку Замовника учасники, які мають досвід виконання аналогічного договору наприклад у сумі 100 % від очікуваної вартості не можуть взяти участь у цій закупівлі, фактично вони можуть виконати роботи, які закуповує Замовник у тому ж обсязі. Наголошуємо, що дана вимогу дискримінує, зокрема і наше підприємство, адже ми плануємо взяти участь у даній закупівлі однак вимога про наявність двох аналогічних договорів із сумою по 85% від очікуваної вартості кожен заважає нам це зробити. Ми планує на підтвердження наявності аналогічного досвіду надати два аналогічні договори: - договір від 12.02.2020 № 9 (сума – 5 330 183,05 грн); - договір від 15.03.2021 № 25/1-03 (сума 469 781 088,48грн ). Виходячи з тих договорів, які ми плануємо подавати для підтвердження наявності досвіду, лише один договір №25/1-03 у повному обсязі закриває вимог про 170% від очікуваної вартості, однак інший договір не підпадає під вимогу про 85% від очікуваної вартості, а тому наша пропозиція буде визнана такою, що не відповідає умовам тендерної документації. Аналогічної думки притримується і Комісія у своєму рішенні № 5242-р/пк-пз від 22.03.2024 (UA-2024-03-05-003230-a). Доказом порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, договір від 12.02.2020 №9, договір від 15.03.2021 №25/1-03, рішення № 5242-р/пк-пз від 22.03.2024.
Опис заперечення: 1. Відповідно до пункту 6.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено тендерної документації передбачено «На підтвердження можливості контролю якості матеріалів та послуг, Учасник у складі пропозиції надає документи, що підтверджують право власності або копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання транспортно-експлуатаційні показники дорожніх покриттів (на підтвердження, у складі пропозиції, надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань).

Вимога про надання саме свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 саме зі сферою об’єктів вимірювання є дискримінаційною, та звужує коло потенційних учасників, які можуть надати наприклад сертифікат про визнання вимірювальних можливостей, який підтверджує відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 із переліком вимірювальних можливостей замість сфери об’єктів вимірювань.

Звертаємо вашу увагу на те, що ТОВ «ШРБУ-48» має можливість надати сертифікат про визнання вимірювальних можливостей (замість свідоцтва про відповідність системи вимірювань), який підтверджує відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 із переліком вимірювальних можливостей (замість сфери об’єктів вимірювань).

На сьогоднішній день єдиний законодавчо визначений порядок сертифікації лабораторій відсутній, лабораторії отримують різні документи для засвідчення компетенції лабораторій (свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про акредитацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей, свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 тощо).

Повідомляємо, що Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань та Сертифікат визнання вимірювальних можливостей лабораторії із переліком вимірювальних можливостей за своєю правовою природою є ідентичними документами, які підтверджують компетенцію лабораторії.

Крім того, ні Свідоцтво, ні Сертифікат не є єдиними та остаточними документами, що підтверджують компетенцію лабораторії, і їх можна замінити іншими тотожними документами.

Звертаємо вашу увагу на те, що Замовник не вважає зазначені вище документи тотожними чи аналогічними, адже за процедурою закупівлі №UA-2023-10-20-015934-a було оприлюднено повідомлення про усунення щодо нашого підприємства, де було зазначено, зокрема – «На підтвердження можливості контролю якості матеріалів та послуг, Учасник у складі пропозиції надає копію договору на надання послуг або копії документів що підтверджують право власності або довідку про можливість залучення випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання наступних об’єктів: щебінь і гравій щільні природні, суміші асфальтобетонні, асфальтобетон (на підтвердження, у складі пропозиції, надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань). Учасником у складі пропозиції не надано вищезазначеного свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань».


Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу, зокрема, додавши можливість надання у складі тендерної пропозиції сертифікат про визнання вимірювальних можливостей лабораторії із переліком вимірювальних можливостей.

Аналогічної думки притримується і постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 7299-р/пк-пз від 12.12.2022.

Доказом порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, сертифікат про визнання вимірювальних можливостей лабораторії ТОВ «ШРБУ-48» із переліком вимірювальних можливостей та рішення № 7299-р/пк-пз від 12.12.2022.

2. Відповідно до пункту 6.4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено тендерної документації передбачено метою підтвердження стандартів щодо захисту довкілля під час виконання робіт, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат Учасника процедури закупівлі на систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), який підтверджує, що система екологічного управління Учасника стосовно надання послуг з будівництва доріг відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ, яка має містити будівництво. У складі пропозиції надається звіт (складений органом з сертифікації) за результатами сертифікаційного або наглядового аудиту за 2024 рік, який підтверджує що система управління учасника відповідає або продовжує відповідати ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (якщо наглядовий аудит не проводився у 2024 році, надати лист-підтвердження від органу з сертифікації).

Виходячи з наведеної вище умови учасник який не проводив наглядовий аудит у 2024 році повинен надавати лист-підтвердження від органу з сертифікації.

Звертаємо вашу увагу на те, що наше підприємство має сертифікат систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), який був виданий у 2024 році і, відповідно, наглядовий аудит не проводився тільки сертифікаційний.
Таким чино, вимога про надання у складі тендерної пропозиції лист-підтвердження від органу з сертифікації про непроходження наглядового аудиту в 2024 році обмежує наші законні права та інтереси, адже ставить нас у залежність від третіх осіб, а саме органу сертифікації.

Окремо хочемо зауважити, що наведена вище умова тендерної документації є абсолютно абсурдною, адже зобов’язує учасників надавати лист, який не має змісту. Учасники не повинні проходити позачерговий аудит у 2024 році, якщо їх сертифікат чинний, хоч аудит і проводився наприклад у 2023 році. Проведення аудиту у 2024 році не має жодного змісту, окрім звісно випадку коли строк дії сертифікату закінчився і вже настав термін проходження наглядового аудиту, в усіх інших випадках він є безглуздим, так само як і отримання листа від органу сертифікації про непроходження аудиту.

Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу, та виключити її з тендерної документації.


Доказом порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, сертифікат систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).


3. На підтвердження контролю якості послуг, учасники у складі тендерної пропозиції надають:
Сертифікат на систему управління якістю виробника сумішей протиожеледних ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), який підтверджує, що система управління якістю стосовно виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів, відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції.
Сертифікат виробника сумішей протиожеледних на систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015, який підтверджує, що система екологічного управління стосовно виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів, відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції.
Сертифікат виробника сумішей протиожеледних на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, який підтверджує, що система управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів, відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції.

Повідомляємо вас, що наведені вище умови тендерної документації щодо надання сертифікатів ISO стосовно виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів та атестатів акредитації ООВ зі сферою акредитації, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції є дискримінаційними та такими, що суперечать чинному законодавству.

Звертаємо вашу увагу, що Скаржник має зазначені вище сертифікати ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 45001:2019 та ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Разом з тим, повідомляємо, що у Скаржника відсутні такі сертифікати саме щодо виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів.
Також у Скаржника відсутній атестат акредитації ООВ зі сферою акредитації, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції.

Окремо повідомляємо, що Скаржник звертався також до виробників сумішей протиожеледних, та отримав відповідь про відсутність у них наведних вище сертифікатів саме щодо виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів.

Повідомляємо, що предметом закупівлі є «Надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення по Уманському району Черкаської області», а не суміші протиожеледні та/або неметалевих мінеральних виробів, а отже Замовник не може вимагати у складі тендерної пропозиції документи на підтвердження відповідності ТОВАРУ, який не є предметом закупівлі, адже предметом закупівлі є послуги.

Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу, та виключити її з тендерної документації.

Доказом порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, сертифікат систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 та сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), лист від 18 квітня 2024 року № 18042024-4.

У зв’язку з вищевикладеним, з метою усунення порушень Закону та запобігання порушенню прав Скаржника щодо участі у зазначеній процедурі закупівлі, Скаржник вимагає внести зміни до тендерної документації, що дасть змогу ТОВ «ШРБУ-48» взяти участь у цій процедурі закупівлі.



4. Відповідно до пункту 3 додатку 1 до тендерної документації передбачено - На підтвердження відповідності учасника останній має надати у складі пропозиції наступні документи, зокрема, довідка про наявність досвіду виконання не менше двох аналогічних* договорів, з інформацією про виконання аналогічних договорів.
Довідка має містити інформацію не менш ніж про два вказаних аналогічних договорів із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта.
*Аналогічним буде вважатись договір генерального підряду на виконання робіт з будівництва/реконструкції/капітального (поточного) ремонту/експлуатаційного утримання вулиць та/або доріг загального користування у межах населених пунктів, який укладено із замовником у розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" та повністю виконано. Сума кожного аналогічного договору має бути не менше 85% від очікуваної вартості цієї закупівлі.

Таким чином, Замовник вимагає необхідність надання учасниками двох договір із сумою кожного з них 85% від очікуваної вартості, тобто Замовник встановив вимогу про підтвердження досвіду аналогічними договорами загальною сумою не менше 170% від очікуваної вартості загалом та не менше 85% від очікуваної вартості кожен, що суперечить чинному законодавству.

Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено - Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).

Закон не передбачає для Замовника можливості встановлювати вартісні рамки для аналогічних договорів, тим більше не передбачає можливості встановлювати вимогу про підтвердження наявності аналогічного досвіду у сумі більшій ніж очікувана вартість.
Взагалі не зрозуміло чому на думку Замовника учасники, які мають досвід виконання аналогічного договору наприклад у сумі 100 % від очікуваної вартості не можуть взяти участь у цій закупівлі, фактично вони можуть виконати роботи, які закуповує Замовник у тому ж обсязі.

Наголошуємо, що дана вимогу дискримінує, зокрема і наше підприємство, адже ми плануємо взяти участь у даній закупівлі однак вимога про наявність двох аналогічних договорів із сумою по 85% від очікуваної вартості кожен заважає нам це зробити. Ми планує на підтвердження наявності аналогічного досвіду надати два аналогічні договори:
- договір від 12.02.2020 № 9 (сума – 5 330 183,05 грн);
- договір від 15.03.2021 № 25/1-03 (сума 469 781 088,48грн ).

Виходячи з тих договорів, які ми плануємо подавати для підтвердження наявності досвіду, лише один договір №25/1-03 у повному обсязі закриває вимог про 170% від очікуваної вартості, однак інший договір не підпадає під вимогу про 85% від очікуваної вартості, а тому наша пропозиція буде визнана такою, що не відповідає умовам тендерної документації.

Аналогічної думки притримується і Комісія у своєму рішенні № 5242-р/пк-пз від 22.03.2024 (UA-2024-03-05-003230-a).

Доказом порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, договір від 12.02.2020 №9, договір від 15.03.2021 №25/1-03, рішення № 5242-р/пк-пз від 22.03.2024.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 6.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено тендерної документації передбачено «На підтвердження можливості контролю якості матеріалів та послуг, Учасник у складі пропозиції надає документи, що підтверджують право власності або копію договору на надання послуг випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання транспортно-експлуатаційні показники дорожніх покриттів (на підтвердження, у складі пропозиції, надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань).

Вимога про надання саме свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 саме зі сферою об’єктів вимірювання є дискримінаційною, та звужує коло потенційних учасників, які можуть надати наприклад сертифікат про визнання вимірювальних можливостей, який підтверджує відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 із переліком вимірювальних можливостей замість сфери об’єктів вимірювань.

Звертаємо вашу увагу на те, що ТОВ «ШРБУ-48» має можливість надати сертифікат про визнання вимірювальних можливостей (замість свідоцтва про відповідність системи вимірювань), який підтверджує відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 із переліком вимірювальних можливостей (замість сфери об’єктів вимірювань).

На сьогоднішній день єдиний законодавчо визначений порядок сертифікації лабораторій відсутній, лабораторії отримують різні документи для засвідчення компетенції лабораторій (свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про акредитацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей, свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 тощо).

Повідомляємо, що Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань та Сертифікат визнання вимірювальних можливостей лабораторії із переліком вимірювальних можливостей за своєю правовою природою є ідентичними документами, які підтверджують компетенцію лабораторії.

Крім того, ні Свідоцтво, ні Сертифікат не є єдиними та остаточними документами, що підтверджують компетенцію лабораторії, і їх можна замінити іншими тотожними документами.

Звертаємо вашу увагу на те, що Замовник не вважає зазначені вище документи тотожними чи аналогічними, адже за процедурою закупівлі №UA-2023-10-20-015934-a було оприлюднено повідомлення про усунення щодо нашого підприємства, де було зазначено, зокрема – «На підтвердження можливості контролю якості матеріалів та послуг, Учасник у складі пропозиції надає копію договору на надання послуг або копії документів що підтверджують право власності або довідку про можливість залучення випробувальної лабораторії, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та компетентна проводити вимірювання наступних об’єктів: щебінь і гравій щільні природні, суміші асфальтобетонні, асфальтобетон (на підтвердження, у складі пропозиції, надати копію діючого свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань). Учасником у складі пропозиції не надано вищезазначеного свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 зі сферою об’єктів вимірювань».


Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу, зокрема, додавши можливість надання у складі тендерної пропозиції сертифікат про визнання вимірювальних можливостей лабораторії із переліком вимірювальних можливостей.

Аналогічної думки притримується і постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 7299-р/пк-пз від 12.12.2022.

Доказом порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, сертифікат про визнання вимірювальних можливостей лабораторії ТОВ «ШРБУ-48» із переліком вимірювальних можливостей та рішення № 7299-р/пк-пз від 12.12.2022.

2. Відповідно до пункту 6.4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено тендерної документації передбачено метою підтвердження стандартів щодо захисту довкілля під час виконання робіт, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат Учасника процедури закупівлі на систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), який підтверджує, що система екологічного управління Учасника стосовно надання послуг з будівництва доріг відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ, яка має містити будівництво. У складі пропозиції надається звіт (складений органом з сертифікації) за результатами сертифікаційного або наглядового аудиту за 2024 рік, який підтверджує що система управління учасника відповідає або продовжує відповідати ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (якщо наглядовий аудит не проводився у 2024 році, надати лист-підтвердження від органу з сертифікації).

Виходячи з наведеної вище умови учасник який не проводив наглядовий аудит у 2024 році повинен надавати лист-підтвердження від органу з сертифікації.

Звертаємо вашу увагу на те, що наше підприємство має сертифікат систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), який був виданий у 2024 році і, відповідно, наглядовий аудит не проводився тільки сертифікаційний.
Таким чино, вимога про надання у складі тендерної пропозиції лист-підтвердження від органу з сертифікації про непроходження наглядового аудиту в 2024 році обмежує наші законні права та інтереси, адже ставить нас у залежність від третіх осіб, а саме органу сертифікації.

Окремо хочемо зауважити, що наведена вище умова тендерної документації є абсолютно абсурдною, адже зобов’язує учасників надавати лист, який не має змісту. Учасники не повинні проходити позачерговий аудит у 2024 році, якщо їх сертифікат чинний, хоч аудит і проводився наприклад у 2023 році. Проведення аудиту у 2024 році не має жодного змісту, окрім звісно випадку коли строк дії сертифікату закінчився і вже настав термін проходження наглядового аудиту, в усіх інших випадках він є безглуздим, так само як і отримання листа від органу сертифікації про непроходження аудиту.

Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу, та виключити її з тендерної документації.


Доказом порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, сертифікат систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT).


3. На підтвердження контролю якості послуг, учасники у складі тендерної пропозиції надають:
Сертифікат на систему управління якістю виробника сумішей протиожеледних ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), який підтверджує, що система управління якістю стосовно виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів, відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції.
Сертифікат виробника сумішей протиожеледних на систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015, який підтверджує, що система екологічного управління стосовно виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів, відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції.
Сертифікат виробника сумішей протиожеледних на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, який підтверджує, що система управління охороною здоров’я та безпекою праці стосовно виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів, відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (сертифікат має бути чинним на кінцеву дату подання тендерної пропозиції; виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ). У складі пропозиції надається Атестат про акредитацію відповідного органі з сертифікації та сфера акредитації органу сертифікації, завірена НААУ, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції.

Повідомляємо вас, що наведені вище умови тендерної документації щодо надання сертифікатів ISO стосовно виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів та атестатів акредитації ООВ зі сферою акредитації, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції є дискримінаційними та такими, що суперечать чинному законодавству.

Звертаємо вашу увагу, що Скаржник має зазначені вище сертифікати ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 45001:2019 та ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Разом з тим, повідомляємо, що у Скаржника відсутні такі сертифікати саме щодо виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів.
Також у Скаржника відсутній атестат акредитації ООВ зі сферою акредитації, яка має містити вид економічної діяльності виробництво неметалевої мінеральної продукції.

Окремо повідомляємо, що Скаржник звертався також до виробників сумішей протиожеледних, та отримав відповідь про відсутність у них наведних вище сертифікатів саме щодо виробництва сумішей протиожеледних (протиожеледні матеріали) та/або неметалевих мінеральних виробів.

Повідомляємо, що предметом закупівлі є «Надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення по Уманському району Черкаської області», а не суміші протиожеледні та/або неметалевих мінеральних виробів, а отже Замовник не може вимагати у складі тендерної пропозиції документи на підтвердження відповідності ТОВАРУ, який не є предметом закупівлі, адже предметом закупівлі є послуги.

Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу, та виключити її з тендерної документації.

Доказом порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, сертифікат систему екологічного управління (СЕУ) вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 та сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), лист від 18 квітня 2024 року № 18042024-4.

У зв’язку з вищевикладеним, з метою усунення порушень Закону та запобігання порушенню прав Скаржника щодо участі у зазначеній процедурі закупівлі, Скаржник вимагає внести зміни до тендерної документації, що дасть змогу ТОВ «ШРБУ-48» взяти участь у цій процедурі закупівлі.



4. Відповідно до пункту 3 додатку 1 до тендерної документації передбачено - На підтвердження відповідності учасника останній має надати у складі пропозиції наступні документи, зокрема, довідка про наявність досвіду виконання не менше двох аналогічних* договорів, з інформацією про виконання аналогічних договорів.
Довідка має містити інформацію не менш ніж про два вказаних аналогічних договорів із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта.
*Аналогічним буде вважатись договір генерального підряду на виконання робіт з будівництва/реконструкції/капітального (поточного) ремонту/експлуатаційного утримання вулиць та/або доріг загального користування у межах населених пунктів, який укладено із замовником у розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" та повністю виконано. Сума кожного аналогічного договору має бути не менше 85% від очікуваної вартості цієї закупівлі.

Таким чином, Замовник вимагає необхідність надання учасниками двох договір із сумою кожного з них 85% від очікуваної вартості, тобто Замовник встановив вимогу про підтвердження досвіду аналогічними договорами загальною сумою не менше 170% від очікуваної вартості загалом та не менше 85% від очікуваної вартості кожен, що суперечить чинному законодавству.

Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено - Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).

Закон не передбачає для Замовника можливості встановлювати вартісні рамки для аналогічних договорів, тим більше не передбачає можливості встановлювати вимогу про підтвердження наявності аналогічного досвіду у сумі більшій ніж очікувана вартість.
Взагалі не зрозуміло чому на думку Замовника учасники, які мають досвід виконання аналогічного договору наприклад у сумі 100 % від очікуваної вартості не можуть взяти участь у цій закупівлі, фактично вони можуть виконати роботи, які закуповує Замовник у тому ж обсязі.

Наголошуємо, що дана вимогу дискримінує, зокрема і наше підприємство, адже ми плануємо взяти участь у даній закупівлі однак вимога про наявність двох аналогічних договорів із сумою по 85% від очікуваної вартості кожен заважає нам це зробити. Ми планує на підтвердження наявності аналогічного досвіду надати два аналогічні договори:
- договір від 12.02.2020 № 9 (сума – 5 330 183,05 грн);
- договір від 15.03.2021 № 25/1-03 (сума 469 781 088,48грн ).

Виходячи з тих договорів, які ми плануємо подавати для підтвердження наявності досвіду, лише один договір №25/1-03 у повному обсязі закриває вимог про 170% від очікуваної вартості, однак інший договір не підпадає під вимогу про 85% від очікуваної вартості, а тому наша пропозиція буде визнана такою, що не відповідає умовам тендерної документації.

Аналогічної думки притримується і Комісія у своєму рішенні № 5242-р/пк-пз від 22.03.2024 (UA-2024-03-05-003230-a).

Доказом порушених прав та охоронюваних законом інтересів є, зокрема, договір від 12.02.2020 №9, договір від 15.03.2021 №25/1-03, рішення № 5242-р/пк-пз від 22.03.2024.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації