• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Бензин та дизельне паливо у роздріб через мережу АЗС

Замовник/закупівельник: Акціонерне товариство "Укрпошта", місцезнаходження: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, будинок 22, ЄДРПОУ 21560045, категорія: юридична особа, яка здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Мова тендерної пропозиції українська. Всі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська або російська, учасник надає переклад цього документа. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник. Застосовані критерії оцінки – ціна (100%). Терміни поставки в оголошенні наведені орієнтовні, детальна інформація щодо умов поставки визначена в тендерній документації, зокрема в проєкті договору про закупівлю.

Завершена

1 841 280.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 206.40 UAH
Період оскарження: 15.04.2024 16:10 - 28.04.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

дискримінаційна вимога

Номер: 6cfe283a90de4dd1939d6bd8f089faef
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-15-010353-a.a1
Назва: дискримінаційна вимога
Скарга:
Замовником встановлено дискримінаційна вимога в п.п 6.1, 6.3.2.1, п. 6 " Документи на підтвердження учасника встановленим вимогам " та Таблиці 1 розділу X «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції» тендерної документації (додаток до скарги файл - ТД ВТ з Особливостями_ ДП та бензин Херсон..docx), а саме: - Зазначити реєстраційний № ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на зазначеній АЗС ; - Надати копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС або копії рішення органу ліцензування про видачу вказаних ліцензій, реєстраційні номера яких зазначені в Таблиці 1 розділу Х тендерної документації
Дата розгляду скарги: 30.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.04.2024 17:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 02.05.2024 11:15
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГ СІТІ ТРЕЙД", Руслан Кобижча 380505963278 torhsititreyd@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 2dbcbd5954954b38ad3af8cc180b7b1c
Заголовок пункту скарги: Вимога Замовника щодо обов’язковості зазначення Учасником реєстраційного № (номеру) ліцензії на роздрібну торгівлю пальним та надання таких ліцензій в складі тендерної пропозиції
Опис заперечення: Замовником встановлено дискримінаційні вимоги в п.п 6.1, 6.3.2.1, п. 6 " Документи на підтвердження учасника встановленим вимогам " та Таблиці 1 розділу X «Перелік документів,
які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції» тендерної документації (додаток до скарги файл - ТД ВТ з Особливостями_ ДП та бензин Херсон..docx), а саме:
- Зазначити реєстраційний № ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на зазначеній АЗС ;
- Надати копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС або копії рішення органу ліцензування про видачу вказаних ліцензій, реєстраційні номера яких зазначені в Таблиці 1 розділу Х тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Вимога Замовника щодо обов’язковості зазначення Учасником реєстраційного № (номеру) ліцензії на роздрібну торгівлю пальним та надання таких ліцензій в складі тендерної пропозиції є дискримінаційною з наступних підстав:
Відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) (Додаток до скарги - Податковий кодекс України _ від 02.12.2010 № 2755-VI), реалізація пального для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:
у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;
при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.
Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів” внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР “ Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального” (далі - Закон № 481) (Додаток до скарги - ЗУ 481_95-ВР), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набрали чинності з 01 липня 2019 року.
Відповідно до статті 1 Закону № 481 оптова торгівля пальним визначена як діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб'єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.
Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Відповідно до ст. 15 Закону № 481 оптова та роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
Отже, у разі придбання та подальшої реалізації пального (продажу) у розумінні Закону № 481, суб'єкту господарювання необхідно отримати ліцензії на право оптової та/або роздрібної торгівлі пальним.
Тобто, при здійсненні продажу пального шляхом передачі Замовнику талонів, які є довірчими документами та підтверджують право власності на пальне, учаснику достатньо отримати тільки ліцензію - на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним.
При цьому, відповідно до пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу розпорядник акцизного складу - суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Так, під реалізацією пального з 01 липня 2019 року розуміються будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам (пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).
Отже, безпосередньо сама операція з реалізації паливних карток та талонів на пальне, під час якої не відбувається фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального, з 01 липня 2019 року не належить до операцій з реалізації пального в розумінні пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.
Враховуючи вищенаведені норми чинного законодавства України учасникам які здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів достатньо надати ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним.
Враховуючи вище зазначене, Учасник який не є власником чи користувачем АЗС але має можливість реалізації палива, на підставі договірних відносин з АЗС по талонам, паливним каркам, не зобов’язаний відповідно до законодавства України, мати власні ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним або ліцензії АЗС на право роздрібної торгівлі пальним, або копії рішення органу ліцензування про видачу вказаних ліцензій на роздрібну торгівлю пальним та відповідно мати чи надавати інформацію щодо реєстраційних номерів таких ліцензій.
Виходячи з наведеного, на даний час, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати копію діючої ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Отже враховуючи вищезазначені вимоги, що є дискримінаційними, Замовник штучно звужує коло потенційних учасників закупівлі, порушує наше право прийняти участь в цій закупівлі та фактично унеможливлює виконання вимоги щодо можливості надання партнерських АЗС, ставлячи Учасників даної закупівлі у нерівні умови, обмежуючи коло учасників закупівлі лише тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через власні/орендовані АЗС.
Крім того, відповідно до пункту 29 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості) (додаток до скарги файл - Особливості 1178.pdf) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) (Додаток до скарги файл - Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII.pdf) замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Частиною 4 цієї ж статті визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством.
Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З огляду на вищевикладене, в діях Замовника вбачаються порушення статті 5 - основних принципів здійснення публічних закупівель, встановлених Законом,
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є потенційним Учасником відповідної процедури може реально претендувати на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації