-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція з прибудовою чотирьох класів в ЗОШ №38 по вул.Я.Налепки,3 в м.Чернівці
Завершена
4 355 406.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 43 554.00 UAH
мін. крок: 1% або 43 554.00 UAH
Період оскарження:
17.05.2018 12:04 - 04.06.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо необхідної кількості працівників
Номер:
511d8e34719847b8905d84fb5d7fc8c5
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-05-17-000914-a.c2
Назва:
Щодо необхідної кількості працівників
Вимога:
В переліку документів, які надаються учасником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам (Додаток 3 до ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ) та також відповідно до особливих вимог до учасників, зазначених в Додатку 1 до ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, Учаснику необхідно надати:
«1.2. Документи про підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
Інформаційна довідка в довільній формі за підписом учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, вказаних в технічному завданні (вказати ПІБ, посади, досвід роботи всіх службових, посадових та ін.(найманих) працівників, які будуть задіяні для виконання робіт, в тому числі відповідно до особливих вимог до учасників, зазначених в додатку 1):
• основний інженерно-технічний персонал – не менше 3 осіб;
• робітники-будівельники (каменяр, маляр, муляр, штукатур, бетоняр, покрівельник) – не менше 15 осіб;
• робітники-монтажники (монтажник внутрішніх трубопроводів, монтажник з монтажу залізобетонних конструкцій; електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж, електромонтажник з кабельних мереж) – не менше 10 осіб;
• електрозварювальник ручного зварювання – не менше 1 особи;
• водій вантажного автомобіля – не менше 1 особи;
• машиніст крана автомобільного – не менше 1 особи.»
На нашу думку і на думку Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, рішення якої були нами детально вивчені, Ваша вимога щодо кількості працівників та ще й конкретних спеціальностей є дискримінаційною по відношенню до суб’єктів господарювання, в яких таких працівників немає, і не може застосовуватися як кваліфікаційний критерій щодо Учасника даної закупівлі.
Дана вимога різко скорочує число потенційних учасників, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації потенційних учасників.
На підставі яких нормативних документів Вами була обрана саме така кількість працівників і саме таких спеціальностей?
Необхідна кількість працівників відповідних спеціальностей, їх кваліфікація (розряд), кількість людино- та машино-годин, необхідних їм для виконання зазначених в технічному завданні робіт тощо, передбачається в кошторисній документації по даному об’єкту і може суттєво відрізнятися у різних суб’єктів господарювання. Суб’єкт господарювання, який в змозі залучити сучасну прогресивну техніку і обладнання, різко скорочує необхідність у залученні такої кількості працівників. Але так, як вимогами тендерної документації передбачено, що такі працівники мають бути, він вимушений, уже, так як в довідці він має зазначати працівників, які на день подання тендерної пропозиції прийняті на роботу і за яких він вимушений платити податки (не малі податки), такий суб’єкт буде нести збитки, незалежно від того, чи виграє він дану закупівлю взагалі.
Крім того, Ви вимушуєте суб’єктів господарювання наймати працівників, які в принципі ніяких робіт на об’єкті виконувати не будуть, або уже заздалегідь ставите такого суб’єкта в положення, в якому у нього просто не залишається шансів на перемогу у суб’єкта господарювання, в якого можливо немає досвіду, є маса незавершених об’єктів будівництва, маса судових справ щодо якості та строків виконання робіт тощо, але є саме така кількість працівників і саме таких спеціальностей.
Перераховане вище є порушенням одного з основоположних принципів публічних закупівель, прописаних в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), а саме: принципу недискримінації учасників.
Також Вами грубо порушені вимоги частини третьої статті 5 ( Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників) та частини четвертої статті 22 Закону (Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.)
З метою усунення вищевикладених порушень, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації на закупівлю «Реконструкція з прибудовою чотирьох класів в ЗОШ №38 по вул. Я. Налепки, 3 в м. Чернівці» та прибрати вимогу щодо необхідної кількості працівників відповідних спеціальностей зі складу Тендерної документації на закупівлю «Реконструкція з прибудовою чотирьох класів в ЗОШ №38 по вул. Я. Налепки, 3 в м. Чернівці» у порядку, передбаченому Законом та замінити її вимогою до потенційного Учасника, подати довідку про підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у відповідності до свого штатного розкладу, кошторисної документації по даному об’єкту, особистого планування робіт тощо.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол рішення на вимогу (скаргу).PDF 30.05.2018 10:37
Дата подачі:
25.05.2018 09:01
Вирішення:
1. Щодо необхідної кількості працівників. Вимога (скарга) відхилена.
Вимога учасника щодо встановлення в тендерній документації підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації відповідно до свого штатного розпису на думку замовника є не правомірною, оскільки відповідно до чинного законодавства України можна залучати працівників за цивільно-правовою угодою або за строковим трудовим договором.
Замовник вимагає для підтвердження наявності працівників надати інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, вказаних в технічному завданні (вказати ПІБ, посади, досвід роботи всіх службових, посадових та ін.(найманих) працівників, які будуть задіяні для виконання робіт, в тому числі відповідно до особливих вимог до учасників, зазначених в додатку 1):
• основний інженерно-технічний персонал – не менше 3 осіб;
• робітники-будівельники (каменяр, маляр, муляр, штукатур, бетоняр, покрівельник) – не менше 15 осіб;
• робітники-монтажники (монтажник внутрішніх трубопроводів, монтажник з монтажу залізобетонних конструкцій; електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж, електромонтажник з кабельних мереж) – не менше 10 осіб;
• електрозварювальник ручного зварювання – не менше 1 особи;
• водій вантажного автомобіля – не менше 1 особи;
• машиніст крана автомобільного – не менше 1 особи.
Вказані працівники передбачені кошторисною документацією, тому замовник вважає необхідним залучення для виконання робіт працівників вказаних спеціальностей та в необхідній кількості. Якщо учасник не підтвердить інформацію про залучення вказаних працівників для виконання робіт, його пропозиція не може відповідати встановленому кваліфікаційному критерію.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Щодо граничної вартості аналогічного договору
Номер:
cdd44c29db294465b643c4775372866f
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-05-17-000914-a.b1
Назва:
Щодо граничної вартості аналогічного договору
Вимога:
В переліку документів, які надаються учасником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам (ДОДАТОК 3 до ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ) зазначено, що Учаснику необхідно надати:
«1.3. Документи про підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
1.3.1. Копія аналогічного договору (на виконання робіт з реконструкції та/або будівництва та/або капітального ремонту приміщень) з усіма додатками за період виконання у поточному та/або за попередні роки, але не раніше 2016р. включно (крім інформації, що становить комерційну таємницю). Вартість аналогічного договору повинна становити не менше 50% від очікуваної вартості даної закупівлі.
На нашу думку і на думку Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, рішення якої були нами детально вивчені, Ваша вимога щодо вартості аналогічного договору є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, в яких таких договорів немає, і не може застосовуватися як кваліфікаційний критерій щодо Учасника даної закупівлі.
Дана вимога різко скорочує число потенційних учасників, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації потенційних учасників.
Так, навіть маючи належну кваліфікацію та необхідний досвід виконання таких робіт і маючи в своєму активі масу виконаних аналогічних договорів, потенційний Учасник не може взяти участь в закупівлі лише тому, що у нього немає аналогічного договору, вартість якого становить не менше 50% від очікуваної вартості даної закупівлі. В той же час, потенційний Учасник, який за період з 2016 року виконав лише один такий договір, але на необхідну суму, має явні переваги в дані закупівлі. Це, в свою чергу, є порушенням одного з основоположних принципів публічних закупівель, прописаних в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), а саме: принципу недискримінації учасників.
Також Вами грубо порушені вимоги частини третьої статті 5 ( Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників) та вимоги частини четвертої статті 22 Закону (Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.)
З метою усунення вищевикладених порушень, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації на закупівлю «Реконструкція з прибудовою чотирьох класів в ЗОШ №38 по вул. Я. Налепки, 3 в м. Чернівці» та прибрати вимогу щодо граничної вартості аналогічного договору зі складу Тендерної документації на закупівлю «Реконструкція з прибудовою чотирьох класів в ЗОШ №38 по вул. Я. Налепки, 3 в м. Чернівці» у порядку, передбаченому Законом.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол рішення на вимогу (скаргу).PDF 30.05.2018 10:36
Дата подачі:
25.05.2018 07:59
Вирішення:
1. Щодо граничної вартості аналогічного договору. Вимога (скарга) задоволена.
В тендерну документацію внесено зміни щодо граничної вартості аналогічного договору, а саме: речення «Вартість аналогічного договору повинна становити не менше 50% від очікуваної вартості даної закупівлі» вилучено.
Статус вимоги:
Задоволено