-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування систем пожежної сигналізації, моніторингу сигналів тривоги пожежної сигналізації закладів освіти
Торги не відбулися
169 008.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 690.08 UAH
мін. крок: 1% або 1 690.08 UAH
Період оскарження:
13.04.2024 01:10 - 19.04.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом «Послуги з технічного обслуговування систем пожежної сигналізації, моніторингу сигналів тривоги пожежної сигналізації закладів освіти Код ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів».
Номер:
7c23ae971be94c05bc0d387c9bf33a3a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-13-000003-a.a1
Назва:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом «Послуги з технічного обслуговування систем пожежної сигналізації, моніторингу сигналів тривоги пожежної сигналізації закладів освіти Код ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів».
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови ТД UA-2024-04-13-000003-a.pdf 18.04.2024 19:22
- Додаток 4.pdf 18.04.2024 19:22
- Додаток 6.pdf 18.04.2024 19:22
- Додаток 2.pdf 18.04.2024 19:22
- Додаток 1.pdf 18.04.2024 19:22
- Скарга на умови ТД UA-2024-04-13-000003-a_.docx 18.04.2024 19:22
- Додаток 5.pdf 18.04.2024 19:22
- Додаток 3.pdf 18.04.2024 19:22
- sign.p7s 18.04.2024 19:41
- Рішення від 22.04.2024 № 7050.pdf 22.04.2024 16:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.04.2024 19:55
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
22.04.2024 16:54
Пункт скарги
Номер:
73f44b02ca1e4b098f5a8a505c9350c7
Заголовок пункту скарги:
Керуючись пунктом 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - (надалі Постанова), Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЖИЗНЬ» (далі – ПП «ЖИЗНЬ», Скаржник) реалізує своє право на подання скарги.
Опис заперечення:
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник виявив вимоги які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, та обмежує право Скаржника на участь в цій закупівлі, а саме:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення:
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно до вимог Додатку №1 (Кваліфікаційні критерії) до тендерної документації вимагається:
Керівник також повинен мати посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці з наступних напрямків (дисциплін):
1) загальний курс з охорони праці і промислової безпеки;
2) НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті»;
3) НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»;
4) НПАОП «Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів»; (група допуску з електробезпеки не нижче 4;
5) НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями». (Посвідчення підтверджуються протоколами перевірки знань. При проведенні навчання в межах підприємства надається наказ про створення постійно-діючої комісії з перевірки знань з охорони праці виконавців робіт і посвідчення про навчання та перевірку знань членів комісії, що надають право на проведення відповідного навчання).
Виконавці повинні мати посвідчення про навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою (пожежно-технічний мінімум) (до посвідчень надається копія листа ГУ ДСНС України, про погодження програми навчання з цієї дисципліни для установи чи організації, що проводила навчання).
Виконавці повинні мати посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці з наступних напрямків (дисциплін):
1) загальний курс з охорони праці і промислової безпеки;
2) НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті»;
3) НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»; 4.) НПАОП «Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів» (група допуску з електробезпеки не нижче 3);
5) НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями». (Посвідчення підтверджуються протоколами перевірки знань. При проведенні навчання в межах підприємства надається наказ про створення постійно-діючої комісії перевірки знань з охорони праці виконавців робіт і посвідчення про навчання та перевірку знань членів комісії, що надають право на проведення відповідного навчання).
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення/редагування даної вимоги із тендерної документації. З огляду на наступне.
3.1. У відповідності до вимог статті 18 Закону України "Про охорону праці" та Наказу ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ ЗА ОХОРОНОЮ ПРАЦІ НАКАЗ 26.01.2005 № 15 «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою» Скаржник має підтверджуючі документи щодо керівника та виконавців послуг проходження відповідного навчання з питань охорони праці. У документах -Витягу з Протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці та посвідченнях працівиків зазначено, що працівники пройшли навчання з дисципліни «загальний курс з охорони праці».
Так, працівники Скаржника не мають і не повинні мати документи про навчання та перевірку знань дисципліни «загальний курс з охорони праці і промислової безпеки». Дана вимога є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, оскільки ми маємо кваліфікованих на навчених у відповідності до вимог чинного законодавства працівників, але не можемо прийняти участь в закупівлі з огляду на дану дискримінаційну вимогу.
Вимагаємо внести зміни в вимогу тендерної документації щодо надання посвідчень щодо навчання та перевірку знань з питань охорони праці з наступних напрямків (дисциплін):
1) загальний курс з охорони праці і промислової безпеки.
3.2. Щодо вимоги Замовника надати підтверджуючі документи щодо навчання працівників з наступних напрямків (дисциплін):
3)НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»;
4) НПАОП «Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів»; (група допуску з електробезпеки не нижче 4--повідомляємо наступне.
З огляду на предмет закупівлі Послуги з технічного обслуговування систем пожежної сигналізації, моніторингу сигналів тривоги пожежної сигналізації закладів освіти Код ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів» дані вимога тендерної документації не узгоджується із технічним завданням замовника. Скаржник не буде виконувати роботи/послуги що стосуються технічної експлуатації електроустановок споживачів. Технічне завдання не містить послуг щодо технічної експлуатації електроустановок споживачів.
Зазначаємо, що послуги, що передбачені предметом закупівлі здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852. Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог до кваліфікації працівників, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Вимагаємо видалити вимогу, як дискримінаційну, щодо надання підтверджуючих документів щодо навчання працівників з наступних напрямків (дисциплін):
3)НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»;
4) НПАОП «Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів»; (група допуску з електробезпеки не нижче 4
3.3. Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу: (до посвідчень надається копія листа ГУ ДСНС України, про погодження програми навчання з цієї дисципліни для установи чи організації, що проводила навчання).
Скаржник повідомляє, що має кваліфікованих працівників, які пройшли навчання з питань пожежної безпеки, та мають відповідні посвідчення, що підтверджують проходження відповідного навчання. Скаржник має працівників, які мають відповідні знання та вміння, що передбачено умовами тендерної документації. Навчання працівників здійснюється у відповідних навчальних центрах, які використовують програму, погоджену з уповноваженим органом (центральним органом ДСНС України).
Тобто, погоджуються Програми, які розроблені суб’єктами, що навчають (юридичними або фізичними особами - підприємцями, діяльність яких спрямована на організацію навчання та перевірки знань посадових осіб і працівників з питань пожежної безпеки.). Іншими словами, таку програму погоджує сам Навчальний центр та, відповідно, може отримати листа-погодження на зазначену програму. Лист ДСНС не видається на ім’я кожного підприємства (Учасника), працівники якого мають намір пройти навчання у такому навчальному центрі. Учасник не має і не повинен мати жодного відношення до стосунків навчального центру та уповноваженого органу щодо погодження програми навчальним центром.
Вимога щодо надання листа від ДСНС, на думку Скаржника, є дискримінаційною, оскільки необхідність отримання такого листа ставить учасника в залежність від сторонньої організації, незалежної від учасника, яка не зобов’язана давати такого листа. При цьому навіть відсутність листа не означатиме, що працівники Скаржника не пройшли навчання з питань пожежної безпеки у відповідності до програми, погодженої із уповноваженим органом (центральний орган ДСНС України), що підтверджуються відповідними посвідченнями щодо таких працівників.
Також додатково повідомляємо, що відповідна інформація щодо правочності організацій проводити навчання з пожежної безпеки та перелік підприємств, установ та організацій України, які проводять навчання з питань пожежної безпеки знаходяться у вільному доступі на сайті Державної служби України з надзвичайних ситуацій за посиланням: https://dsns.gov.ua/navchannya-z-pitan-pozhezhnoyi-bezpeki. Замовни може самостійно перевірити затребувану інформацію.
Вимагаємо видалити вимогу, як дискримінаційну, щодо надання листа листа ГУ ДСНС України, про погодження програми навчання з цієї дисципліни для установи чи організації, що проводила навчання.
У якості Доказу до даного пункту Скаржник надає підтверджуючі документи щодо проведення навчання з дисципліни «загальний курс з охорони праці». (Додаток 5), навчання з пожежної безпеки (Додаток 6).
Відповідно до вимог Додатку №1 (Кваліфікаційні критерії) до тендерної документації вимагається:
*працівники повинні бути зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку (У разі проживання/реєстрації працівників поза межами м. Мирноград Донецької області, надати обґрунтування, яким чином Учасник надаватиме послуги стосовно предмету даної закупівлі на території Замовника та забезпечить швидке прибуття працівників Учасника до об’єкту)
Скаржник вважає таку вимогу незаконною та дискримінуючою, такою що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, з огляду на наступне:
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Зазначаємо, що послуги, що передбачені предметом закупівлі здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852. Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
При цьому, ані Закон України "Про публічні закупівлі", ані Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не містять вимог щодо обов’язкової реєстрації потенційних учасників на території певної області, а також не містять вимоги мати зареєстрований відокремлений підрозділ на території певної області.
Скаржник маючи ліцензію (додаток №2 до скарги) отриману в установленому законом порядку на виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, позбавлений права взяти участь у даній закупівлі, оскільки не маємо працівників зареєстрованих в м. Мирноград, реєстрація та/або місце проживання працівників Скаржника ніяким чином не впливає на виконання умов договору за предметом закупівлі.
Законом Про публічні закупівлі та постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено надання Замовнику обґрунтування, яким чином Учасник надаватиме послуги стосовно предмету даної закупівлі на території Замовника та забезпечить швидке прибуття працівників Учасника до об’єкту у разі зареєстрованих працівників поза межами м. Мирноград Донецької області.
Вимога Замовника є незаконною та дискримінаційною, оскільки ліцензія на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об'єктам надання послуг.
Тобто, суб'єкт господарювання, маючи ліцензію з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення може мати зареєстрований у будь-якій області і надавати послуги по всій території України.
Отже, встановивши вимогу, *працівники повинні бути зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку (У разі проживання/реєстрації працівників поза межами м. Мирноград Донецької області, надати обґрунтування, яким чином Учасник надаватиме послуги стосовно предмету даної закупівлі на території Замовника та забезпечить швидке прибуття працівників Учасника до об’єкту) Замовник обмежив коло потенційних учасників та порушив ст. 5 Закону.
Додатково звертаємо увагу, що вимоги тендерної документації щодо реєстрації або місця розрашування працівників, дільниць, працівників потенційного Учасника на території певної області, були визнані дискримінаційними рядом Рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема Рішенням №3043-р/пк-пз від 14.02.2022 та Рішення № 1021-р/пк-пзвід 17.01.2024 (Додатки 3,4 до скарги).
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до умов Тендерної документації, а саме видалити вимогу:
*працівники повинні бути зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку (У разі проживання/реєстрації працівників поза межами м. Мирноград Донецької області, надати обґрунтування, яким чином Учасник надаватиме послуги стосовно предмету даної закупівлі на території Замовника та забезпечить швидке прибуття працівників Учасника до об’єкту).
1. Відповідно до вимог Додатку №3 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) до тендерної документації вимагається надання:
Учасник зобов’язаний до початку подання пропозицій (на період уточнення інформації) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами, визначення детального обсягу надання послуг, у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 8.00 до 16.00. За результатами огляду в присутності представників Замовника, обов’язково складається довідка про огляд предмета закупівлі з підписами і печатками сторін (Додаток №8).
Відповідно Додаток 8 містить підписи Замовника та представника учасника
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації. Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у процедурі закупівлі необхідно отримувати « довідку про огляд предмета закупівлі з підписами і печатками сторін. А також додатково Замовник зазначає, «Учасник зобов’язаний до початку подання пропозицій (на період уточнення інформації) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами, визначення детального обсягу надання послуг, у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 8.00 до 16.00. За результатами огляду в присутності представників Замовника. Тобто представники потенційного учасника до подання пропозиції мають спілкуватись із Замовником, що взагалі виключає можливість дотримання конфіденційністі до моменту розкриття тендерних пропозицій, з огляду на правила функціонування електронної система закупівель.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання довідки про огляд предмета закупівлі є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не підписати та/або не надати наведену вище довідку, що в подальшому може стати з не залежних від учасника -Скаржника підстав причиною відхилення нашої тендерної пропозиції. Скаржник не має жодного впливу на уповноважену особу Замовника, між Скаржником та Замовником немає жодних договірних відносин та якихось обов’язків щодо підписання даної довідки про огляд предмета закупівлі. Скаржник додає, що таким чином Замовник може обирати учасників закупівлі на власний розсуд. Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника та такою, що обмежує коло учасників.
Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вимоги щодо надання у складі пропозиції «довідки про огляд предмета закупівлі з підписами і печатками сторін» порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимога надання учасниками у складі тендерної пропозиції «довідки про огляд предмета закупівлі з підписами і печатками сторін» є дискримінаційною, що підтверджують прийняті раніше Рішення Колегії АМКУ стосовно таких вимог, а саме: Рішення №4456-р/пк-пз від 10.04.2023 (Додаток 1). Дана інформація є доказом по пунтку №1 скарги ПП «ЖИЗНЬ» відповідно до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
На підставі викладеного просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документацію, в Додаток №3 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) в якому Замовник вимагає: «Учасник зобов’язаний до початку подання пропозицій (на період уточнення інформації) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами, визначення детального обсягу надання послуг, у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 8.00 до 16.00. За результатами огляду в присутності представників Замовника, обов’язково складається довідка про огляд предмета закупівлі з підписами і печатками сторін (Додаток №8). шляхом виключення оскаржуваної дискримінаційної вимоги.
Керівник також повинен мати посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці з наступних напрямків (дисциплін):
1) загальний курс з охорони праці і промислової безпеки;
2) НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті»;
3) НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»;
4) НПАОП «Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів»; (група допуску з електробезпеки не нижче 4;
5) НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями». (Посвідчення підтверджуються протоколами перевірки знань. При проведенні навчання в межах підприємства надається наказ про створення постійно-діючої комісії з перевірки знань з охорони праці виконавців робіт і посвідчення про навчання та перевірку знань членів комісії, що надають право на проведення відповідного навчання).
Виконавці повинні мати посвідчення про навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою (пожежно-технічний мінімум) (до посвідчень надається копія листа ГУ ДСНС України, про погодження програми навчання з цієї дисципліни для установи чи організації, що проводила навчання).
Виконавці повинні мати посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці з наступних напрямків (дисциплін):
1) загальний курс з охорони праці і промислової безпеки;
2) НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті»;
3) НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»; 4.) НПАОП «Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів» (група допуску з електробезпеки не нижче 3);
5) НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями». (Посвідчення підтверджуються протоколами перевірки знань. При проведенні навчання в межах підприємства надається наказ про створення постійно-діючої комісії перевірки знань з охорони праці виконавців робіт і посвідчення про навчання та перевірку знань членів комісії, що надають право на проведення відповідного навчання).
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення/редагування даної вимоги із тендерної документації. З огляду на наступне.
3.1. У відповідності до вимог статті 18 Закону України "Про охорону праці" та Наказу ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ ЗА ОХОРОНОЮ ПРАЦІ НАКАЗ 26.01.2005 № 15 «Про затвердження Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою» Скаржник має підтверджуючі документи щодо керівника та виконавців послуг проходження відповідного навчання з питань охорони праці. У документах -Витягу з Протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці та посвідченнях працівиків зазначено, що працівники пройшли навчання з дисципліни «загальний курс з охорони праці».
Так, працівники Скаржника не мають і не повинні мати документи про навчання та перевірку знань дисципліни «загальний курс з охорони праці і промислової безпеки». Дана вимога є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, оскільки ми маємо кваліфікованих на навчених у відповідності до вимог чинного законодавства працівників, але не можемо прийняти участь в закупівлі з огляду на дану дискримінаційну вимогу.
Вимагаємо внести зміни в вимогу тендерної документації щодо надання посвідчень щодо навчання та перевірку знань з питань охорони праці з наступних напрямків (дисциплін):
1) загальний курс з охорони праці і промислової безпеки.
3.2. Щодо вимоги Замовника надати підтверджуючі документи щодо навчання працівників з наступних напрямків (дисциплін):
3)НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»;
4) НПАОП «Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів»; (група допуску з електробезпеки не нижче 4--повідомляємо наступне.
З огляду на предмет закупівлі Послуги з технічного обслуговування систем пожежної сигналізації, моніторингу сигналів тривоги пожежної сигналізації закладів освіти Код ДК 021:2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів» дані вимога тендерної документації не узгоджується із технічним завданням замовника. Скаржник не буде виконувати роботи/послуги що стосуються технічної експлуатації електроустановок споживачів. Технічне завдання не містить послуг щодо технічної експлуатації електроустановок споживачів.
Зазначаємо, що послуги, що передбачені предметом закупівлі здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852. Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог до кваліфікації працівників, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Вимагаємо видалити вимогу, як дискримінаційну, щодо надання підтверджуючих документів щодо навчання працівників з наступних напрямків (дисциплін):
3)НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»;
4) НПАОП «Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів»; (група допуску з електробезпеки не нижче 4
3.3. Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу: (до посвідчень надається копія листа ГУ ДСНС України, про погодження програми навчання з цієї дисципліни для установи чи організації, що проводила навчання).
Скаржник повідомляє, що має кваліфікованих працівників, які пройшли навчання з питань пожежної безпеки, та мають відповідні посвідчення, що підтверджують проходження відповідного навчання. Скаржник має працівників, які мають відповідні знання та вміння, що передбачено умовами тендерної документації. Навчання працівників здійснюється у відповідних навчальних центрах, які використовують програму, погоджену з уповноваженим органом (центральним органом ДСНС України).
Тобто, погоджуються Програми, які розроблені суб’єктами, що навчають (юридичними або фізичними особами - підприємцями, діяльність яких спрямована на організацію навчання та перевірки знань посадових осіб і працівників з питань пожежної безпеки.). Іншими словами, таку програму погоджує сам Навчальний центр та, відповідно, може отримати листа-погодження на зазначену програму. Лист ДСНС не видається на ім’я кожного підприємства (Учасника), працівники якого мають намір пройти навчання у такому навчальному центрі. Учасник не має і не повинен мати жодного відношення до стосунків навчального центру та уповноваженого органу щодо погодження програми навчальним центром.
Вимога щодо надання листа від ДСНС, на думку Скаржника, є дискримінаційною, оскільки необхідність отримання такого листа ставить учасника в залежність від сторонньої організації, незалежної від учасника, яка не зобов’язана давати такого листа. При цьому навіть відсутність листа не означатиме, що працівники Скаржника не пройшли навчання з питань пожежної безпеки у відповідності до програми, погодженої із уповноваженим органом (центральний орган ДСНС України), що підтверджуються відповідними посвідченнями щодо таких працівників.
Також додатково повідомляємо, що відповідна інформація щодо правочності організацій проводити навчання з пожежної безпеки та перелік підприємств, установ та організацій України, які проводять навчання з питань пожежної безпеки знаходяться у вільному доступі на сайті Державної служби України з надзвичайних ситуацій за посиланням: https://dsns.gov.ua/navchannya-z-pitan-pozhezhnoyi-bezpeki. Замовни може самостійно перевірити затребувану інформацію.
Вимагаємо видалити вимогу, як дискримінаційну, щодо надання листа листа ГУ ДСНС України, про погодження програми навчання з цієї дисципліни для установи чи організації, що проводила навчання.
У якості Доказу до даного пункту Скаржник надає підтверджуючі документи щодо проведення навчання з дисципліни «загальний курс з охорони праці». (Додаток 5), навчання з пожежної безпеки (Додаток 6).
×
-
Назва доказу:
Додаток 5,6
-
Опис доказу:
Додаток 5,6
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 5,6
-
Опис доказу:
Додаток 5,6
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5.pdf
Відповідно до вимог Додатку №1 (Кваліфікаційні критерії) до тендерної документації вимагається:
*працівники повинні бути зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку (У разі проживання/реєстрації працівників поза межами м. Мирноград Донецької області, надати обґрунтування, яким чином Учасник надаватиме послуги стосовно предмету даної закупівлі на території Замовника та забезпечить швидке прибуття працівників Учасника до об’єкту)
Скаржник вважає таку вимогу незаконною та дискримінуючою, такою що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, з огляду на наступне:
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Зазначаємо, що послуги, що передбачені предметом закупівлі здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852. Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Кадрові вимоги
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.
При цьому, ані Закон України "Про публічні закупівлі", ані Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не містять вимог щодо обов’язкової реєстрації потенційних учасників на території певної області, а також не містять вимоги мати зареєстрований відокремлений підрозділ на території певної області.
Скаржник маючи ліцензію (додаток №2 до скарги) отриману в установленому законом порядку на виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, позбавлений права взяти участь у даній закупівлі, оскільки не маємо працівників зареєстрованих в м. Мирноград, реєстрація та/або місце проживання працівників Скаржника ніяким чином не впливає на виконання умов договору за предметом закупівлі.
Законом Про публічні закупівлі та постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено надання Замовнику обґрунтування, яким чином Учасник надаватиме послуги стосовно предмету даної закупівлі на території Замовника та забезпечить швидке прибуття працівників Учасника до об’єкту у разі зареєстрованих працівників поза межами м. Мирноград Донецької області.
Вимога Замовника є незаконною та дискримінаційною, оскільки ліцензія на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не має обмежень ні по території, ні по терміну дії, ні по об'єктам надання послуг.
Тобто, суб'єкт господарювання, маючи ліцензію з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення може мати зареєстрований у будь-якій області і надавати послуги по всій території України.
Отже, встановивши вимогу, *працівники повинні бути зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку (У разі проживання/реєстрації працівників поза межами м. Мирноград Донецької області, надати обґрунтування, яким чином Учасник надаватиме послуги стосовно предмету даної закупівлі на території Замовника та забезпечить швидке прибуття працівників Учасника до об’єкту) Замовник обмежив коло потенційних учасників та порушив ст. 5 Закону.
Додатково звертаємо увагу, що вимоги тендерної документації щодо реєстрації або місця розрашування працівників, дільниць, працівників потенційного Учасника на території певної області, були визнані дискримінаційними рядом Рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема Рішенням №3043-р/пк-пз від 14.02.2022 та Рішення № 1021-р/пк-пзвід 17.01.2024 (Додатки 3,4 до скарги).
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до умов Тендерної документації, а саме видалити вимогу:
*працівники повинні бути зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку (У разі проживання/реєстрації працівників поза межами м. Мирноград Донецької області, надати обґрунтування, яким чином Учасник надаватиме послуги стосовно предмету даної закупівлі на території Замовника та забезпечить швидке прибуття працівників Учасника до об’єкту).
×
-
Назва доказу:
Додаток 4
-
Опис доказу:
Додаток 4
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3
-
Опис доказу:
Додаток 3
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2,2,4
-
Опис доказу:
Ліцензія, Постанова КМУ від 23 листопада 2016 № 852, Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2.pdf
1. Відповідно до вимог Додатку №3 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) до тендерної документації вимагається надання:
Учасник зобов’язаний до початку подання пропозицій (на період уточнення інформації) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами, визначення детального обсягу надання послуг, у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 8.00 до 16.00. За результатами огляду в присутності представників Замовника, обов’язково складається довідка про огляд предмета закупівлі з підписами і печатками сторін (Додаток №8).
Відповідно Додаток 8 містить підписи Замовника та представника учасника
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації. Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у процедурі закупівлі необхідно отримувати « довідку про огляд предмета закупівлі з підписами і печатками сторін. А також додатково Замовник зазначає, «Учасник зобов’язаний до початку подання пропозицій (на період уточнення інформації) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами, визначення детального обсягу надання послуг, у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 8.00 до 16.00. За результатами огляду в присутності представників Замовника. Тобто представники потенційного учасника до подання пропозиції мають спілкуватись із Замовником, що взагалі виключає можливість дотримання конфіденційністі до моменту розкриття тендерних пропозицій, з огляду на правила функціонування електронної система закупівель.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання довідки про огляд предмета закупівлі є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не підписати та/або не надати наведену вище довідку, що в подальшому може стати з не залежних від учасника -Скаржника підстав причиною відхилення нашої тендерної пропозиції. Скаржник не має жодного впливу на уповноважену особу Замовника, між Скаржником та Замовником немає жодних договірних відносин та якихось обов’язків щодо підписання даної довідки про огляд предмета закупівлі. Скаржник додає, що таким чином Замовник може обирати учасників закупівлі на власний розсуд. Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника та такою, що обмежує коло учасників.
Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вимоги щодо надання у складі пропозиції «довідки про огляд предмета закупівлі з підписами і печатками сторін» порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимога надання учасниками у складі тендерної пропозиції «довідки про огляд предмета закупівлі з підписами і печатками сторін» є дискримінаційною, що підтверджують прийняті раніше Рішення Колегії АМКУ стосовно таких вимог, а саме: Рішення №4456-р/пк-пз від 10.04.2023 (Додаток 1). Дана інформація є доказом по пунтку №1 скарги ПП «ЖИЗНЬ» відповідно до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
На підставі викладеного просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документацію, в Додаток №3 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) в якому Замовник вимагає: «Учасник зобов’язаний до початку подання пропозицій (на період уточнення інформації) направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами, визначення детального обсягу надання послуг, у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 8.00 до 16.00. За результатами огляду в присутності представників Замовника, обов’язково складається довідка про огляд предмета закупівлі з підписами і печатками сторін (Додаток №8). шляхом виключення оскаржуваної дискримінаційної вимоги.
×
-
Назва доказу:
Додаток1
-
Опис доказу:
Рішення АМКУ №4456-р/пк-пз від 10.04.2023
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Керуючись пунктом 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника внести відповідні зміни в умови тендерної документації зважаючи на вищезазначене обґрунтування.