• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Деревина дров`яна промислового та непромислового використання 1 групи

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів

Торги відмінено

480 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 400.00 UAH
Період оскарження: 12.04.2024 15:52 - 12.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Незаконні, дискримінаційні вимоги тендерної документації.

Номер: 72bd21147eb947a387cb37acf8a14045
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-12-010115-a.a1
Назва: Незаконні, дискримінаційні вимоги тендерної документації.
Скарга:
12.04.2024 року Замовником опубліковано тендерну документацію затверджену Рішенням уповноваженої особи б.н від від «12» квітня 2024 року. (далі — Тендерна документація/ТД/документація).Уважно ознайомившись з вимогами ТД, ТОВ «Регіон ДСТ» повідомляє, що її вимоги порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі - Закон) та положення Постанови КМ України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі- Особливості) та також наше право на участь у цих Торгах, зокрема, виходячи з наступного: У відповідності до Закону, мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економі витрачання державних коштів. Законом визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Незаконні, дискримінаційні вимоги тендерної документації, шо встановлені Замовником порушують права Скаржника на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, добросовісну конкуренцію, недискримінацію його як учасника. Частинами 1 та 4 Статті 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Дата розгляду скарги: 29.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.04.2024 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.05.2024 11:29
Дата виконання рішення Замовником: 09.05.2024 16:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: Коментар замовника щодо усунення порушення: На виконання рішення Комісії 8071-р/пк-пз від 06.05.2024, закупівля UA-2024-04-12-010259-a, Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації та продовжено строк подання тендерних пропозицій
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РЕГІОН ДСТ", Олексій Андросенко 380634285248 region_dst@ukr.net

Пункт скарги

Номер: b287934330a4496dad7d79af3826eeee
Заголовок пункту скарги: Вимога, що обмежує конкуренцію.
Опис заперечення: Згідно п. 2.2 ч. 6 розділу 2 Тендерної документації, Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі тендерної пропозиції всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: - довідку в довільній формі про досвід виконання аналогічного договору, яка має містити найменування замовника, адреса, контактний телефон, номер та дата укладеного договору, ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель, інформація про стан виконання договору.; - копію не менше одного повністю виконаного аналогічного договору (з дотриманням вимог цієї тендерної документації щодо його змісту тощо), а так само разом з копіями оформлених належним чином сторонами аналогічного договору первинних облікових документів, що підтверджують фактичне постачання товару згідно такого аналогічного договору (видаткові накладні або акти приймання-передачі, або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу товару в повному обсязі, та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договору, щодо виконання якого надаються такі документи (документ). Такий договір має бути укладений із суб’єктом, який є замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону (в період дії з 19.04.2020р., або так само який є замовником в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону в період дії до 19.04.2020р.), та інформація про укладення такого договору повинна міститись в електронній системі закупівель. - відгук до кожного наданого аналогічного договору. Отже, умовою прийняття участі у даних торгах є наявність учасника аналогічного договору укладеного виключно через систему закупівель Prozorro (з Замовником в розумінні законодавства у сфері публічних закупівель) та певного пакету документів до нього (видаткові накладні або акти приймання-передачі, або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу товару в повному обсязі, та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договору, щодо виконання якого надаються такі документи та відгук).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до нас, так як у нас є аналогічний договір (додаємо до скарги договір, видаткову накладну та відгук), проте інформація про укладення такого договору не міститься в електронній системі закупівель Prozorro на законних підставах. За таким договором контрагент не є Замовником в розумінні Закону. Наголосимо, що виключно «Замовники» в розумінні Закону зобов’язані укладати договори через Prozorro. Відтак, Замовник штучно обмежив участь у торгах тільки тими учасниками, що мають аналогічний договір виключно укладений в Prozorro та містить ідентифікатор закупівлі, а учасників, що мають договір не за Prozorro (укладений зі звичайним конрагентом – суб’єктом господарської діяльності) – обмежив в участі (у тому числі і нас). Вказане є порушенням вимог чинного Законодавства України у сфері публічних закупівель та порушенням принципів проведення торгів та наших прав. Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 352b08a320904b75a7a357283c8b5003
Заголовок пункту скарги: Вимога, що обмежує конкуренцію
Опис заперечення: Згідно п. 3.6 ч. 3 розділу 2 ТД, В разі якщо учасник закупівлі не є постійним або тимчасовим лісокористувачем, або не є власником лісу то має надати в тендерній пропозиції гарантійний лист від постійного або тимчасового лісокористувача, чи власника лісу, який має бути адресований КЗ «Михайлівський ліцей» Вороновицької селищної ради, та містити ідентифікатор даної закупівлі, обсяг деревини, яку має відпустити учаснику (не менше обсягу, що закупляється в даній закупівлі), інформацію про договір, яким учасник купляє деревину у постійного або тимчасового лісокористувача, чи власника лісу.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пояснимо, що дана вимога порушує наше право на участь у цих торгах, так як ми не можемо надати такий лист від нашого постачальника - філії "Макарівське лісове господарство" державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» на законних підставах. Ми маємо, укладений за результатом аукціону на товарній біржі (Товариство з обмеженою відповідальністю «Українська універсальна біржа»), договір з постійним лісокористувачем (ДОГОВІР № UEEX-5213-7 купівлі – продажу необробленої деревини від 16 лютого 2024 року надаємо). Станом на дату подання скарги, даний договір вже не діючий (строк дії Договору закінчився 31.03.2024 року), однак товар за цим договором зберігається на нашому складі і ми можемо його поставити Замовнику. Проте, підстав отримати листа від - філії "Макарівське лісове господарство" державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» адресований Замовнику, та містити ідентифікатор даної закупівлі, обсяг деревини, яку має відпустити учаснику (не менше обсягу, що закупляється в даній закупівлі) у нас не має (навіть права такого), адже договір між нами вже виконано. З яких підстав наш постачальник буде писати такий лист? Для чого він взагалі – ми не розуміємо. Ми приймаємо участь у багатьох закупівлях і на досить великі об’єми поставок і ми не розуміємо чому саме для цього Замовника наш постачальник повинен персоналізовано для даних торгів надавати лист з окремим змістом? Це нічим не передбачено. Відтак, такою умовою Замовник обмежив наше право на участь у цих торгах та обмежив коло учасників тільки тими, хто може надати лист окремого змісту персоналізовано для цих торгів від свого постачальника, що в свою чергу є порушенням принципів проведення торгів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 9f5b94c5baa74991b5a86b43db107491
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна, незаконна вимога
Опис заперечення: Згідно п. 3.7 ч. 3 розділу 2 ТД, Учасник має надати копію підтверджуючих документів законності походження та наявності деревини: Договір з постійним або тимчасовим лісокористувачем, або договір з власником лісу, (якщо він таким не являється) на закупівлю вказаних порід дерев (дуб, бук, граб, ясен, клен, берест), діючий на 2024 р. на кількість не меншу заявленій в даній тендерній документації,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Між іншим, взагалі не зрозуміло чому саме до цієї вимоги Замовник вирішив прописати саме породи дерев – і чим вони обґрунтовані теж не зрозуміло? Зазначимо, що у п. 11. Додатку 1 до ТД, не визначені такі породи дерев взагалі – визначено лише групу якості. Складається враження, що Замовник прописав таку вимогу з документів окремого виробника (тобто встановив вимоги під окремого виробника), щоб збільшити шанси на перемогу «окремого» учасника, але ж такі дії не узгоджуються з вимогами чинного законодавства та принципами проведення торгів. Відтак, з наведеного вбачається, що наше товариство спроможне поставити якісний товар - Деревина дров`яна промислового та непромислового використання 1 групи, що відповідає ТУУ 16.1-00994207-005:2018 та ДСТУ для даного виду товару , як того бажає Замовник, може підтвердити походження деревини шляхом надання договору з лісокористувачем (що укладений за результатами біржових торгів (аукціону) з продажу необробленої деревини), однак через незаконну вимогу Замовника наше право обмежене.

По-друге, у нашому договорі з лісокористувачем (що ми долучаємо) не визначені саме породи деревини, а визначено, що товаром є 1 група Деревина дров'яна НП порода Твердолистяні, що відповідає вимогам ТУУ 16.1-00994207-005:2018 та ДСТУ для даного виду товару. Зазначимо, що згідно п. 6.3. ТУУ 16.1-00994207-005:2018 У залежності від теплотворної здатності, деревину дров’яну, призначену для палива, виробництва теплової та електроенергії, а також піролізу, поділяють за наступними групами порід: 1 а група - береза, дуб, бук, ясень, граб, клен, в’яз, модрина. Нажаль, ми не можемо впливати на зміст договору і прописати у такому договорі те, що бажає побачити Замовник – це не передбачено Регламентом Біржі і наш постачальник (Філія "Макарівське лісове господарство" державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України») теж не вправі вчинити такі дії тим паче вже після закінчення строку дії договору. Зауважимо, що надання договору без деталізації порід дерев, вочевидь, призведе до відхилення нашої тендерної пропозиції щонайменше по формальним підставам, а ми не можемо це допустити, бо це буде порушенням наших прав на участь у цих торгах, а ми не погоджуємось миритись з беззаконними діями Замовника.

Повідомляємо, що дані вимоги є незаконними та дискримінаційми по відношенню до нашого товариства, з огляду на наступне: Ми маємо, укладений за результатом аукціону, договір з постійним лісокористувачем (ДОГОВІР № UEEX-5213-7 купівлі – продажу необробленої деревини від 16 лютого 2024 року надаємо), предметом якого є деревина твердих (1 група) та м’яких порід. Станом на дату подання скарги, даний договір вже не діючий (строк дії Договору закінчився 31.03.2024 року), однак товар за цим договором зберігається на нашому складі. З вказаного вбачається, що ми маємо товар, що необхідний Замовнику та який відповідає ТУУ 16.1-00994207-005:2018 та ДСТУ для даного виду товару, у необхідній Замовнику кількості, однак реалізувати своє право на участь у цих торгах ми не можемо так як замовник вимагає Договір на закупівлю вказаних порід дерев (дуб, бук, граб, ясен, клен, берест) діючий на 2024 р. (тобто діючий на весь рік). По-переш, взагалі не зрозуміло на якій підставі Замовник вимагає діючий на 2024 договір з лісокористувачем, адже відповідно до п. 4.2 Регламенту Біржі «Заявка на проведення аукціону з купівлі необробленої деревини може бути ініційована лише на поточний квартал, в якому подається заявка.». Тобто на даний час біржові договори з лісокористувачами укладаються лише на квартал. Зауважимо, що біржовий договір можна укласти виключно на товарній біржі – Товариство з обмеженою відповідальністю «Українська універсальна біржа» і жоден учасник не може «диктувати» свої умови до договору чи його строку. Таким чином, вимога щодо надання договору діючого на 2024 року суперечить Регламенту Біржі з проведення закупівель на деревину, що унеможливлює виконання вимоги Замовника законним шляхом.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: eac9170c7d2944cbbadded91f66f5bf1
Заголовок пункту скарги: Вимоги, що звужують конкуренцію. Необгрунтовані вимоги, що прописані під одного виробника.
Опис заперечення: Згідно вимог ч. 9 Додатку 1 до ТД, Якість деревини дров’яної (дуб, бук, граб, ясен, клен, берест) повинна відповідати ТУУ 16.1-00994207-005:2018 Тим часом, згідно ч. 11 Додатку 1, Кількісні та інші характеристики предмета Закупівлі Найменування товару - Деревина дров`яна промислового та непромислового використання 1 групи Одиниця виміру - м.куб Кількість 240 Довжина деревини (м.) не більше 3 Розміри в діаметрі деревини (см.) від 4 до 30
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Отже, умовами тендерної документації встановлено, що якість деревини (дуб, бук, граб, ясен, клен, берест) повинна відповідати ТУУ 16.1-00994207-005:2018 Розглянемо вимоги даного ТУ – Згідно ч. 6.1. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ 6.1. Розміри деревини дров’яної промислового і непромислового використання встановлено у табл. 1 і табл.2. Таблиця 1 - Розміри деревини дров’яної промислового використання хвойних та листяних порід для промислового використання - від 5 см. і більше. для непромислового використання - від 2 см і більше (ПРИМІТКА - у текстовому форматі скарги містяться таблиці). Відтак, вбачається, що вказаним ТУ не передбачені вищу границю товщини -діаметру – тож чим керувався Замовник, при встановлені вимог у ч. 11 Додатку 1 щодо такого параметру? – не зрозуміло. Чому Замовник намагається обмежити коло учасників, тільки тими, хто має деревину з розміром в діаметрі 4-30 см? І чому саме такі параметри? Чому не 2 см чи 5 см і більше, як того вимагає ТУУ 16.1-00994207-005:2018, відповідність якому вимагає Замовник? чому не 6-35см? Чи 10-40см? Чим керується Замовник? документами «улюбленця»? Зауважимо, що ми маємо товар – деревину, що відповідає ТУУ 16.1-00994207-005:2018 (як доказ надаємо договір з постійним лісокористувачем), однак через незаконні, обмежувальні вимоги ч. 11 Додатку 1 (щодо розміру в діаметрі до 30 см., що нічим не обгрунтовані) наша участь у даних торгах обмежена. Пояснимо, що постійний лісокористувач (наш постачальник) керується вказаним ТУ та ДСТУ для даного виду товару та відповідно поставляє товар у відповідності до таких документів (у таблиці наданого контракту чітко вбачається відповідність вказаному ТУ, зокрема – діаметр становить 2 см. чи більше 2 см.) Зауважимо повторно, що ТУУ 16.1-00994207-005:2018 встановлює лише вимоги до нижчої границі товщини деревини промислового та непромислового використання. Відтак, така вимога є незаконною та дискримінаційною (такою, що порушує наші права на участь у цих торгах), що не узгоджується з чинними нормами права у сфері публічних закупівель. Складається враження, що Замовник прописує вимоги під обраного виробника – щоб збільшити шанси на перемогу «обраного» учасника, однак не є зрозумілим як це узгоджується з принципами проведення торгів, що закріплені у ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 79a724b0fae54194bc891bf50829f1ed
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога. Незаконна вимога.
Опис заперечення: Згідно вимог ч. 12 Додатку 1 до ТД, Додатково надати: - протокол визначення радіонуклідного складу деревини; - дозвіл на виконання робіт з підвищеною небезпекою або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що мають бути видані на ім’я учасника - скан-копію підтверджуючих документів, щодо законності походження деревини (лісорубний квиток або біржовий договір з постійними лісокористувачами на закупівлю деревини паливної твердих порід у кількості не менше зазначеної у тендерній документації ); - вся деревина, яка буде поставлятися за адресами поставки, має бути промаркована, згідно наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів № 621 від 27.09.2021 року, про що учасник надає гарантійний лист.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Зауважимо, що дозвіл на виконання робіт з підвищеною небезпекою або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, на виконання Постанови КМУ № 77 від 03 лютого 2021 р. та Змін,що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2010 р. № 725 і від 26 жовтня 2011 р. № 1107, повинні бути отримані на Лісосічні роботи, трелювання, транспортування та сплав лісу, у тому числі: лісогосподарські, лісозаготівельні та лісотранспортні роботи на забруднених радіонуклідами територіях. Наше товариство не займається зазначеними видами діяльності та має статус трейдера, тож ми не повинні отримувати, відповідно до вимог чинного законодавства ані дозвіл на виконання робіт з підвищеною небезпекою ані декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на своє ім’я. Ми не розуміємо з яких підстав Замовник вимагає такі документи? Яким ДСТУ вони передбачені для даного виду товару? Складається враження, що Замовник прописав вимоги під окремий пакет документів але ж це суцільне беззаконня. Тендерна документація містить сукупність дискримінаційних вимог і обмежує суттєво коло потенційних учасників (та і не тільки учасників, а і виробників). По-суті прийняти участь зможе лише постійний чи тимчасовий лісокористувач, і то не кожний, бо більшість лісокористувачів користується послугами вирубки сторонніх осіб – і це абсолютно законно. Ми просимо витребувати у Замовника докази наявності щонайменше 2 суб’єктів господарювання, що здатні виконати усі вимоги Додатку 1 до ТД, включаючи наявність дозволів Держпраці або декларіціхх відповідності матеріально-технічної бази. На нашу думку, Замовник вимагаючи від учасників (у тому числі від нас) зазначені документи, створює дискримінаційні вимоги, оскільки вимагає надання документів, отримання яких учасником не передбачено нормами чинного ЗУ. Зауважимо, що даною вимогою обмежено наші права на участь.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації