• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт нежитлової будівлі ГУНП в Чернігівській області по вул. Івана Мазепи, 12 у м. Чернігові. Коригування 2 (ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)

Завершена

6 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 000.00 UAH
Період оскарження: 12.04.2024 13:19 - 24.04.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга до АМКУ

Номер: 2014db5c732244f282e0ed63e1e08944
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-12-006569-a.b3
Назва: Скарга до АМКУ
Скарга:
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.05.2024 17:04
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.06.2024 11:38
Автор: ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ", Булавіна Світлана Анатоліївна +380933146355 bud_garant2020@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 637afd8bbd9e4349a48d27ae1f900317
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення
Опис заперечення: 06.05.2024 року опубліковано в закупівлі рішення Замовника у вигляді протоколу № 73 від 06.05.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ", чим було відхиллено пропозицію першого учасника про визначення переможця без наявних на те підстав за позицією скаржника.
Далі 08.05.2024 рішенням Замовника у вигляді протоколу № 80 від 08.05.2024 року про визначення переможцем ПП "Фірма "Номінал"( код ЄДРПОУ 22826261), при цьому Замовником не врахував недоліки пропозиції цього учасника закупівлі, а тому незаконно визначеного його переможцем.
ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" (далі – Скаржник) вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Не законні рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника
Опис суті пункту скарги: 1.Підстави для скасування рішенням Замовника у вигляді протоколу № 73 від 06.05.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ":
Законодавством України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», і Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок», на підставі чого повідомляємо наступне:
Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Рішенням Замовника у вигляді протоколу № 73 від 06.05.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" в закупівлі «Капітальний ремонт нежитлової будівлі ГУНП в Чернігівській області по вул. Івана Мазепи, 12 у м. Чернігові. Коригування 2 (ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» за ідентифікатором UA-2024-04-12-006569-a, було порушено принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, так як здійснено відхилення без підстав реальних підстав, і як наслідок, порушено принцип максимальної економії, бо пропозиція ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" із значенням «6 007 677,00 грн із ПДВ» є найнижчою із наявних пропозицій по зазначеній закупівлі.

Пункт 1. Звертаємо увагу, що зазначені підстави про відхилення не були зазначені Замовником під час надання 24- годин для усунення недоліків в документах пропозиції.
Замовником було оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей від 03 травня 2024 року та встановлено наступні пункти: на підтвердження кваліфікаційних критеріїв розділу І Додатку 1 до тендерної документації Учаснику необхідно було надати довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі (відповідно до форми довідки). Згідно форми довідки Учасник повинен надати посилання на закупівлю в системі Prozorro. ТОВ «ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ» завантажило довідку про аналогічний договір, де зазначено посилання, за яким не можливо ідентифікувати процедуру в системі Prozorro. 2. На підтвердження кваліфікаційного критерія п.2 розділу І щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, Учаснику необхідно було надати Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за встановленою формою. Для підтвердження інформації про наявність працівників, зазначеної у довідці, учасник повинен надати копії трудових угод працівників або копії трудових книжок з відповідними відмітками, або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з працівниками. На відповідність даній вимогі ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (документ – «Довідка про наявність працівників.pdf»). У рядку 10 цієї довідки зазначений працівник - Ярулла Ігор Володимирович та зазначена його посада – «Електромонтажник». На підтвердження наявності правовідносин Учасника з даним працівником, Учасник надав у складі своєї тендерної пропозиції Наказ №4/к від 03.09.2021р. Відповідно до інформації зазначеної у наказі, Ярулла Ігор Володимирович був прийнятий на посаду «Електромонтажник будівельний». Враховуючи вищезазначене, Учасник не вірно зазначив посаду у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. 3. На підтвердження кваліфікаційного критерія п.3 розділу І щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази Учасник повинен був надати Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. В Довідці Учасник зазначає назву матеріально- технічної бази, машин, механізмів, обладнання, марку (у разі наявності), стан, кількість, належність обладнання – власне, орендується чи лізинг (у кого) або надається (ким). На відповідність вимогі п.3 розділу I Додатку №1 до тендерної документації, ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (документ – «Довідка про обладнання та МТБ.pdf»). У рядках 97 та 98 цієї довідки не зазначено кількість обладнання (механізмів). Крім того, у рядках 95, 97, 98 відсутня інформація з ким укладалися договори оренди зазначені в довідці. 4. На вимогу п.2 розділу ІІІ Додатку 1 до тендерної документації товариство завантажило файл «Тендерна пропозиція.pdf». Одиниця виміру предмета закупівлі в тендерній пропозиції Учасника – послуга, однак предмет закупівлі даної процедури – роботи. Вимагаю завантажити в електронну систему закупівель: 1. Довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі (відповідно до форми довідки) з посилання на закупівлю в системі Prozorro, згідно якої уклався наданий аналогічний договір. 2. Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за встановленою формою з інформацією, що відповідає документам, які підтверджують наявність правовідносин учасника з працівниками. 3. Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази із зазначенням назви матеріально- технічної бази, машин, механізмів, обладнання, марку (у разі наявності), стан, кількість, належність обладнання – власне, орендується чи лізинг (у кого) або надається (ким). 4. Тендерну пропозицію (Додаток 4 до тендерної документації) з одиницею виміру відповідно до предмету закупівлі.
Учасником ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ", із найкращою ціновою пропозицією, було виконано встановленому вимогу шляхом підвантаження ряду документів 03 травня 2024 року у форматі «pdf»: 1) Звіт виконаного аналогічного договору; 2) Тендерна пропозиція; 3) Довідка про працівників; 4) Довідка про наявність обладнання та МТБ; 5) Довідка про аналогічний договір.
Надалі, виходячи із протоколу, Замовником враховано ці документи та встановлено, що визначені встановлені ним недоліки відсутні, так як відхилення здійснюється із непов’язаних підстав із наданими 24-години для усунення недоліків.
Пункт 2. Також звертаємо увагу, що відкриті торги із особливостями проводяться із врахуванням вимог відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» визначено наступний перелік формальних помилок, які не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника:
1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: уживання великої літери; уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах; застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок; написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс; нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі).
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.
4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.
7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера.\
8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо).
10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані).
11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною.
12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду.
Крім того, вищенаведений перелік формальних повинен враховуватися замовником та їх допущення учасниками закупівель не повинно призвести до відхилення їх тендерних пропозицій, так як такі помилки не впливають на суть того, що учасник може виконати предмет закупівлі.
Пункт 2 Розділу V «Оцінка тендерних пропозицій» Тендерної документації відкритих торгів із особливостями встановлює, що у тендерній пропозиції Учасника можуть бути виявлені формальні (несуттєві) помилки, які не призведуть до відхилення пропозиції такого Учасника, але далі Замовником не враховано перелік формальних помилок і цей пункт Тендерної документації.

Пункт 3. Відповідно до протоколу № 73 від 06.05.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" зазначено, що пропозиція ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" яка за результатами визнана найбільш економічно вигідною, була розглянута на відповідність кваліфікаційним критеріям встановленим ст. 16 та вимогам встановленим пунктом 47 Особливостей, а також умовами тендерної документації.
«Під час розгляду документів тендерної пропозиції були виявлені помилки, що стосуються технічної характеристики предмета закупівлі, а саме, на вимогу Додатка 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Учасник повинен був надати розрахунок договірної ціни визначеної згідно з «Кошторисні норми України Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами, розроблений в програмному комплексі для формування кошторисів, у форматі PDF та у форматі сумісному з АВК (imd, ibs, тощо), у складі:
-договірна ціна (вид договірної ціни - тверда);
-пояснювальна записка;
-локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної
-специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкові відомості ресурсів;
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної
- з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкові відомості ресурсів;
- розрахунки загально-виробничих витрат;
- розрахунки коштів на покриття адміністративних витрат;
-інші підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни відповідно до «Настанов з визначення вартості будівництва», затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм у будівництві", за наявністю.
На відповідність вимозі абз.11 Додатку №3 до тендерної документації, Учасник ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" надав у складі своєї тендерної пропозиції розрахунок договірної ціни (документ - «Кошторисна документація.pdf»).
Відповідно до пункту 5.2 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281 (надалі - Настанова) Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Надана Учасником ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" договірна ціна, у якій зазначено, зокрема: "Визначена згідно з «__», не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021р. №281, оскільки вона не містить посилання на Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва». зі змінами (абз. 11 Додатку №3 до тендерної документації «Учасник повинен надати розрахунок договірної ціни визначеної згідно з Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами»). Крім того, при перевірці документів кошторисної документації файла 564.imd в програмному комплексі АВК, було виявлено, що в розділі «Ресурси» Підсумкової відомості ресурсів до локального кошторису №02-01-01 зазначено: Підіймачі щоглові будівельні, вантажопідйомність 0,5т з витратою 2,325456 маш.год., як власний механізм, в той час коли даний механізм учасником орендується (Довідка про наявність обладнання та МТБ.pdf).»
Наявний пропуск у форматі документа жодним чином не змінює результат аукціону закупівлі у вигляді пропозиції від ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" із значенням «6 007 677,00 грн із ПДВ» на підставі чого учасник готовий підписати договір, як переможець закупівлі. Інформацію, щодо використання учасником Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021р. №281, оскільки вона не містить посилання на Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами (абз. 11 Додатку №3 до тендерної документації «Учасник повинен надати розрахунок договірної ціни визначеної згідно з Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами») Замовник може встановити на підставі інших документів тендерної пропозиції, а тому такий недолік належить до формальних/ не суттєвих помилок, що не впливають на суть тендерної пропозиції і можливості виконати учасником ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" предмет закупівлі. Тому дотримуючись умов тендерної документації та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» Замовник не може використовувати формальну помилку, як підставу для відхилення тендерної пропозиції (а саме по пункту 12 Наказу, яким передбачено, що Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду - не є підставою відхилення).
«Дана невідповідність впливає на кінцевий розрахунок, так як за віднесення механізму до орендного понесе за собою збільшення вартості договірної ціни.»
Наданий параметр власності/оренди вже врахований у вартості пропозиції, і жодним чином не змінює результат аукціону закупівлі у вигляді пропозиції від ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" із значенням «6 007 677,00 грн із ПДВ» на підставі чого учасник готовий підписати договір, як переможець закупівлі. Інформацію, щодо власності на матеріально-технічні засоби Замовник зміг встановити на підставі інших документів тендерної пропозиції, а тому такий недолік належить до формальних/ не суттєвих помилок, що не впливають на суть тендерної пропозиції і можливості виконати учасником ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" предмет закупівлі. Тому дотримуючись умов тендерної документації та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» Замовник не може використовувати формальну помилку, як підставу для відхилення тендерної пропозиції (а саме по пункту 2 Наказу, яким передбачено, що помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі- не є підставою відхилення).
«Враховуючи вищезазначене, а також актуальну практику АМКУ, яка викладена у рішенні №5616 -р/пк-пз від 28.03.2024 (по закупівлі № UA-2024-03-08-002456-а), рішенні №6310-р/пк-пз від 09.04.2024р. (по закупівлі № UA-2024-03-11-008054-a), рішенні № 6783-р/пк-пз від 16.04.2024 ( по закупівлі UA-2024-03-13-006730-а) та у рішенні Nº6853-р/пк-пз від 17.04.2024р. тендерна пропозиція Учасника ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" не відповідає умовам технічної специфікації, а отже така тендерна пропозиція повинна бути відхилена на підставі абз.2 пп.2 п.44 Особливостей.»
Учасник ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" надав повну інформацію про визначення вартості пропозиції в закупівлі «Капітальний ремонт нежитлової будівлі ГУНП в Чернігівській області по вул. Івана Мазепи, 12 у м. Чернігові. Коригування 2 (ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» за ідентифікатором UA-2024-04-12-006569-a, тому наведені рішення Антимонопольного комітету України не можуть бути віднесені до практики із зазначених рішень, де ситуації відрізняються, а саме учасником надано розрахунки на основі неповних або невідповідних даних.
Крім того, відповідно до Додатку 2 Тендерної документації відкритих торгів із особливостями встановлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей наряду з тендерною пропозицією за формою встановленою у Додатку 4 до Тендерної документації, оформленою з урахуванням результатів проведеного електронного аукціону.

Учасником закупівлі ТОВ «ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ» надано підписану тендерну пропозицію за формою встановленою у Додатку 4 до Тендерної документації, оформленою з урахуванням результатів проведеного електронного аукціону, а тому вищенаведений аргумент Замовника, що формальна помилка вплине на розрахунок - не відповідає наданим документам Тендерної пропозиції і вимогам законодавства.

Також Замовником не враховано встановлені ним умови Тендерної документації, а саме
Додаток 3 Тендерної документації відкритих торгів із особливостями встановлює порядок погодження договірної ціни:
«1. Переможець процедури закупівлі у строк що не перевищує 4 дні з моменту оприлюднення повідомлення про намір повинен завантажити на веб-портал уповноваженого органу договірну ціну згідно вимог зазначених у цьому додатку.
2. Замовник повинен протягом 5 робочих днів перевірити надану Переможцем кошторисну документацію на відповідність вимог визначених у цьому додатку та у разі наявності невідповідностей зазначених вимог повинен викласти їх письмово Переможцю та надати час на усунення невідповідностей.
3. Переможець протягом 1 робочого дня з моменту отримання зауважень від Замовника повинен усунути невідповідності у договірній ціні.
4. Якщо Переможець не усуне повідомлені йому Замовником невідповідності у розрахунку договірної ціни чи не надасть вчасно розрахунок, який відповідає вимогам Настанови та Тендерної документації, то він буде вважатись таким, що відмовився від підписання договору (підпункт 3 пункту 44 Особливостей).»

Одночасно із цим Замовник не виконав цей пункт Тендерної документації, не визначив пропозицію ТОВ «ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ» як переможця для подальшого надання терміну у строк що не перевищує 4 дні з моменту оприлюднення повідомлення про намір повинен завантажити на веб-портал уповноваженого органу договірну ціну згідно вимог зазначених у цьому додатку, якщо Замовник мав зауваження до такої.

2. Підстави для скасування рішенням Замовника у вигляді протоколу № 80 від 08.05.2024 року про визначення переможцем закупівлі ПП "Фірма "Номінал"
Відповідно до Додатку 2 Тендерної документації відкритих торгів із особливостями встановлено, що Учасник визначає ціни (із змінами та доповненнями) з урахуванням всіх видів та обсягів робіт, що повинні бути виконані. Ціна пропозиції повинна включати всі витрати Учасника, зокрема сплату податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартість матеріалів, страхування, інші витрати. Виконання робіт здійснюється з матеріалів Виконавця.
Використовувані матеріали і обладнання повинні відповідати кошторисній документації, державним стандартам і технічним умовам. Підрядник виконує усі види робіт згідно технічних вимог та відповідно до вимог Кошторисних норм України "Настанови з визначення вартості будівництва" затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року № 281 (далі Настанова з визначення вартості будівництва).При складанні цінової пропозиції Учасник керується розділом V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови з визначення вартості будівництва затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року № 281.Розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при формуванні цінової пропозиції повинен бути не нижче ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві, розрахована відповідно до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єкті, затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281.При виконанні робіт обов’язково погоджувати з замовником зразки матеріалів та виробів. Під час виконання договору про закупівлю учасник зобов’язується дотримуватись передбачених чинним законодавством вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля, в тому числі тих, що передбачені згідно Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про відходи». У роботі використовувати тільки сертифіковані матеріали та вироби, погоджені із Замовником.
Проте учасником закупівлі ПП "Фірма "Номінал" не надано назви/найменування/марки матеріалів та виробів, що використані для розрахунку пропозиції в частині витрат, і така інформація відсутня в тендерній пропозиції учасника, тому тендерна пропозиція не відповідає вимогам Додатку 3 Тендерної документації і вимогам законодавства, а також суперечить встановленим пункту 4.9 Настанови з визначення вартості будівництва затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року № 281.
Крім того, кошторисна документація ПП "Фірма "Номінал"(додаток 5) містить пусті поля «____», але це не стало підставою для відхилення пропозиції цього учасника із боку Замовника, що порушує принцип об’єктивного та недискримінаційного ставлення до всіх учасників закупівлі.


Крім того, надана учасником ПП "Фірма "Номінал" договірна ціна (кошторисна документація) не містить повного посилання на нормативно-правовий акт: Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва». зі змінами (абз. 11 Додатку №3 до тендерної документації «Учасник повинен надати розрахунок договірної ціни визначеної згідно з Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами»)», але в цьому випадку Замовник не застосував це як підставу для відхилення, а тому знову наявний факт необ’єктивного, упередженого, дискримінаційного ставлення до першого учасника, який був відхилений, але за аналогічної ситуації не відхилила другого учасника. Це порушує вимоги принципів у сфері публічних закупівель, що встановлені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Є відповідь

Оскарження

Номер: 7986d47ba9984cbcb05b27aaaaceb393
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-12-006569-a.c2
Назва: Оскарження
Вимога:
Доброго дня, Шановний замовнику, просимо ознайомитися із законодавством України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», і Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок», на підставі чого повідомляємо наступне. Згідно стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Рішенням Замовника у вигляді протоколу № 73 від 06.05.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" в закупівлі «Капітальний ремонт нежитлової будівлі ГУНП в Чернігівській області по вул. Івана Мазепи, 12 у м. Чернігові. Коригування 2 (ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» за ідентифікатором UA-2024-04-12-006569-a, було порушено принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, так як здійснено відхилення без підстав реальних підстав, і як наслідок, порушено принцип максимальної економії, бо пропозиція ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" із значенням «6 007 677,00 грн із пдв» є найнижчою із наявних пропозицій по зазначеній закупівлі. Пункт 1. Звертаємо увагу, що зазначені підстави про відхилення не були зазначені Замовником під час надання 24- годин для усунення недоліків в документах пропозиції. Замовником було оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей від 03 травня 2024 року та встановлено наступні пункти: на підтвердження кваліфікаційних критеріїв розділу І Додатку 1 до тендерної документації Учаснику необхідно було надати довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі (відповідно до форми довідки). Згідно форми довідки Учасник повинен надати посилання на закупівлю в системі Prozorro. ТОВ «ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ» завантажило довідку про аналогічний договір, де зазначено посилання, за яким не можливо ідентифікувати процедуру в системі Prozorro. 2. На підтвердження кваліфікаційного критерія п.2 розділу І щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, Учаснику необхідно було надати Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за встановленою формою. Для підтвердження інформації про наявність працівників, зазначеної у довідці, учасник повинен надати копії трудових угод працівників або копії трудових книжок з відповідними відмітками, або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з працівниками. На відповідність даній вимозі ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (документ – «Довідка про наявність працівників.pdf»). У рядку 10 цієї довідки зазначений працівник - Ярулла Ігор Володимирович та зазначена його посада – «Електромонтажник». На підтвердження наявності правовідносин Учасника з даним працівником, Учасник надав у складі своєї тендерної пропозиції Наказ №4/к від 03.09.2021р. Відповідно до інформації зазначеної у наказі, Ярулла Ігор Володимирович був прийнятий на посаду «Електромонтажник будівельний». Враховуючи вищезазначене, Учасник не вірно зазначив посаду у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. 3. На підтвердження кваліфікаційного критерія п.3 розділу І щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази Учасник повинен був надати Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. В Довідці Учасник зазначає назву матеріально- технічної бази, машин, механізмів, обладнання, марку (у разі наявності), стан, кількість, належність обладнання – власне, орендується чи лізинг (у кого) або надається (ким). На відповідність вимозі п.3 розділу I Додатку №1 до тендерної документації, ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (документ – «Довідка про обладнання та МТБ.pdf»). У рядках 97 та 98 цієї довідки не зазначено кількість обладнання (механізмів). Крім того, у рядках 95, 97, 98 відсутня інформація з ким укладалися договори оренди зазначені в довідці. 4. На вимогу п.2 розділу ІІІ Додатку 1 до тендерної документації товариство завантажило файл «Тендерна пропозиція.pdf». Одиниця виміру предмета закупівлі в тендерній пропозиції Учасника – послуга, однак предмет закупівлі даної процедури – роботи. Вимагаю завантажити в електронну систему закупівель: 1. Довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі (відповідно до форми довідки) з посилання на закупівлю в системі Prozorro, згідно якої уклався наданий аналогічний договір. 2. Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за встановленою формою з інформацією, що відповідає документам, які підтверджують наявність правовідносин учасника з працівниками. 3. Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази із зазначенням назви матеріально- технічної бази, машин, механізмів, обладнання, марку (у разі наявності), стан, кількість, належність обладнання – власне, орендується чи лізинг (у кого) або надається (ким). 4. Тендерну пропозицію (Додаток 4 до тендерної документації) з одиницею виміру відповідно до предмету закупівлі. Учасником ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ", із найкращою ціновою пропозицією, було виконано встановленому вимогу шляхом підвантаження ряду документів 03 травня 2024 року у форматі «pdf»: 1) Звіт виконаного аналогічного договору; 2) Тендерна пропозиція; 3) Довідка про працівників; 4) Довідка про наявність обладнання та МТБ; 5) Довідка про аналогічний договір. Надалі, виходячи із протоколу, Замовником враховано ці документи та встановлено, що визначені встановлені ним недоліки відсутні, так як відхилення здійснюється із непов’язаних підстав із наданими 24-години для усунення недоліків. Пункт 2. Також звертаємо увагу, що відкриті торги із особливостями проводяться із врахуванням вимог відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» визначено наступний перелік формальних помилок, які не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника: 1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: • уживання великої літери; • уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; • використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; • зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах; • застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок; • написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс; • нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі). 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. 3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. 4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). 5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації. 6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис. 7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера. 8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа. 9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо). 10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані). 11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною. 12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду. Крім того, вищенаведений перелік формальних повинен враховуватися замовником та їх допущення учасниками закупівель не повинно призвести до відхилення їх тендерних пропозицій, так як такі помилки не впливають на суть того, що учасник може виконати предмет закупівлі. Пункт 3. відповідно до протоколу № 73 від 06.05.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" зазначено, що пропозиція ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" яка за результатами визнана найбільш економічно вигідною, була розглянута на відповідність кваліфікаційним критеріям встановленим ст. 16 та вимогам встановленим пунктом 47 Особливостей, а також умовами тендерної документації. «Під час розгляду документів тендерної пропозиції були виявлені помилки, що стосуються технічної характеристики предмета закупівлі, а саме, на вимогу Додатка 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Учасник повинен був надати розрахунок договірної ціни визначеної згідно з «Кошторисні норми України Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами, розроблений в програмному комплексі для формування кошторисів, у форматі PDF та у форматі сумісному з АВК (imd, ibs, тощо), у складі: -договірна ціна (вид договірної ціни - тверда); -пояснювальна записка; -локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної -специфікації з урахуванням технологічного процесу); - підсумкові відомості ресурсів; - локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної - з урахуванням технологічного процесу); - підсумкові відомості ресурсів; - розрахунки загально-виробничих витрат; - розрахунки коштів на покриття адміністративних витрат; - -інші підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни відповідно до «Настанов з визначення вартості будівництва», затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм у будівництві", за наявністю. На відповідність вимозі абз.11 Додатку №3 до тендерної документації, Учасник ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" надав у складі своєї тендерної пропозиції розрахунок договірної ціни (документ - «Кошторисна документація.pdf»). Відповідно до пункту 5.2 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281 (надалі - Настанова) Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Надана Учасником ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" договірна ціна, у якій зазначено, зокрема: "Визначена згідно з «__», не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівнива, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021р. №281, оскільки вона не містить посилання на Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва». зі змінами (абз. 11 Додатку №3 до тендерної документації «Учасник повинен надати розрахунок договірної ціни визначеної згідно з Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами»). Крім того, при перевірці документів кошторисної документації файла 564.imd в програмному комплексі АВК, було виявлено, що в розділі «Ресурси» Підсумкової відомості ресурсів до локального кошторису №02-01-01 зазначено: Підіймачі щоглові будівельні, вантажопідйомність 0,5т з витратою 2,325456 маш.год., як власний механізм, в той час коли даний механізм учасником орендується (Довідка про наявність обладнання та МТБ.pdf).» Наявний пропуск у форматі документа жодним чином не змінює результат аукціону закупівлі у вигляді пропозиції від ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" із значенням «6 007 677,00 грн із ПДВ» на підставі чого учасник готовий підписати договір, як переможець закупівлі. Інформацію, щодо використання учасником Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021р. №281, оскільки вона не містить посилання на Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами (абз. 11 Додатку №3 до тендерної документації «Учасник повинен надати розрахунок договірної ціни визначеної згідно з Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами») Замовник може встановити на підставі інших документів тендерної пропозиції, а тому такий недолік належить до формальних/ не суттєвих помилок, що не впливають на суть тендерної пропозиції і можливості виконати учасником ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" предмет закупівлі. Тому дотримуючись умов тендерної документації та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» Замовник не може використовувати формальну помилку, як підставу для відхилення тендерної пропозиції (а саме по пункту 12 Наказу, яким передбачено, що Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду - не є підставою відхилення). «Дана невідповідність впливає на кінцевий розрахунок, так як за віднесення механізму до орендного понесе за собою збільшення вартості договірної ціни.» Наданий параметр власності/оренди вже врахований у вартості пропозиції, і жодним чином не змінює результат аукціону закупівлі у вигляді пропозиції від ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" із значенням «6 007 677,00 грн із ПДВ» на підставі чого учасник готовий підписати договір, як переможець закупівлі. Інформацію, щодо власності на матеріально-технічні засоби Замовник зміг встановити на підставі інших документів тендерної пропозиції, а тому такий недолік належить до формальних/ не суттєвих помилок, що не впливають на суть тендерної пропозиції і можливості виконати учасником ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" предмет закупівлі. Тому дотримуючись умов тендерної документації та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» Замовник не може використовувати формальну помилку, як підставу для відхилення тендерної пропозиції (а саме по пункту 2 Наказу, яким передбачено, що помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі- не є підставою відхилення). «Враховуючи вищезазначене, а також актуальну практику АМКУ, яка викладена у рішенні №5616 -р/пк-пз від 28.03.2024 (по закупівлі № UA-2024-03-08-002456-а), рішенні №6310-р/пк-пз від 09.04.2024р. (по закупівлі № UA-2024-03-11-008054-a), рішенні № 6783-р/пк-пз від 16.04.2024 ( по закупівлі UA-2024-03-13-006730-а) та у рішенні Nº6853-р/пк-пз від 17.04.2024р. тендерна пропозиція Учасника ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" не відповідає умовам технічної специфікації, а отже така тендерна пропозиція повинна бути відхилена на підставі абз.2 пп.2 п.44 Особливостей.» Учасник ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" надав повну інформацію про визначення вартості пропозиції в закупівлі «Капітальний ремонт нежитлової будівлі ГУНП в Чернігівській області по вул. Івана Мазепи, 12 у м. Чернігові. Коригування 2 (ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» за ідентифікатором UA-2024-04-12-006569-a, тому наведені рішення Антимонопольного комітету України не можуть бути віднесені до практики із зазначених рішень, де ситуації із документами учасників відрізняється. На підставі наведеного вище просимо Замовника на підставі цієї вимоги: 1) Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" на підставі абз.2 пп.2 п.44 Особливостей із підстав необгрунтованості та формальних недоліків, що використані як підстава . 2) Повернутися до розгляду пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" та завершити закупівлю в встановленому законом порядку. В разі необґрунтованої відмови щодо виконання вищезазначених законних дій, учасник ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" буде вимушений звернутися до Антимонопольного комітету України для скасування рішення (у вигляді протоколу № 73 від 06.05.2024 року про відхилення тендерної пропозиції) на підставі необґрунтованості та необ’єктивності в примусово порядку, одночасно із цим процедуру розгляду скарги в Антимонопольному комітету України створить додаткові часові періоди для закупівлі, тому в інтересах Замовника здійснити заходи для дотримання принципів та норм законодавства України в сфері публічних закупівель. Дякую, чекаємо на Ваше рішення по даній ситуації із врахуванням норм законодавства.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу надана у завантаженому файлі
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Відкликано скаржником

Оскарження

Номер: 8c6f0c4f95b64e949b991402518aa4ff
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-12-006569-a.b1
Назва: Оскарження
Вимога:
Доброго дня, Шановний замовнику, просимо ознайомитися із законодавством України у сфері проведення закупівель, а саме із Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», і Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок», на підставі чого повідомляємо наступне. Згідно стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Рішенням Замовника у вигляді протоколу № 73 від 06.05.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" в закупівлі «Капітальний ремонт нежитлової будівлі ГУНП в Чернігівській області по вул. Івана Мазепи, 12 у м. Чернігові. Коригування 2 (ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» за ідентифікатором UA-2024-04-12-006569-a, було порушено принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, так як здійснено відхилення без підстав реальних підстав, і як наслідок, порушено принцип максимальної економії, бо пропозиція ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" із значенням «6 007 677,00 грн із пдв» є найнижчою із наявних пропозицій по зазначеній закупівлі. Пункт 1. Звертаємо увагу, що зазначені підстави про відхилення не були зазначені Замовником під час надання 24- годин для усунення недоліків в документах пропозиції. Замовником було оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей від 03 травня 2024 року та встановлено наступні пункти: на підтвердження кваліфікаційних критеріїв розділу І Додатку 1 до тендерної документації Учаснику необхідно було надати довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі (відповідно до форми довідки). Згідно форми довідки Учасник повинен надати посилання на закупівлю в системі Prozorro. ТОВ «ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ» завантажило довідку про аналогічний договір, де зазначено посилання, за яким не можливо ідентифікувати процедуру в системі Prozorro. 2. На підтвердження кваліфікаційного критерія п.2 розділу І щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, Учаснику необхідно було надати Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за встановленою формою. Для підтвердження інформації про наявність працівників, зазначеної у довідці, учасник повинен надати копії трудових угод працівників або копії трудових книжок з відповідними відмітками, або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з працівниками. На відповідність даній вимозі ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (документ – «Довідка про наявність працівників.pdf»). У рядку 10 цієї довідки зазначений працівник - Ярулла Ігор Володимирович та зазначена його посада – «Електромонтажник». На підтвердження наявності правовідносин Учасника з даним працівником, Учасник надав у складі своєї тендерної пропозиції Наказ №4/к від 03.09.2021р. Відповідно до інформації зазначеної у наказі, Ярулла Ігор Володимирович був прийнятий на посаду «Електромонтажник будівельний». Враховуючи вищезазначене, Учасник не вірно зазначив посаду у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. 3. На підтвердження кваліфікаційного критерія п.3 розділу І щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази Учасник повинен був надати Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. В Довідці Учасник зазначає назву матеріально- технічної бази, машин, механізмів, обладнання, марку (у разі наявності), стан, кількість, належність обладнання – власне, орендується чи лізинг (у кого) або надається (ким). На відповідність вимозі п.3 розділу I Додатку №1 до тендерної документації, ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (документ – «Довідка про обладнання та МТБ.pdf»). У рядках 97 та 98 цієї довідки не зазначено кількість обладнання (механізмів). Крім того, у рядках 95, 97, 98 відсутня інформація з ким укладалися договори оренди зазначені в довідці. 4. На вимогу п.2 розділу ІІІ Додатку 1 до тендерної документації товариство завантажило файл «Тендерна пропозиція.pdf». Одиниця виміру предмета закупівлі в тендерній пропозиції Учасника – послуга, однак предмет закупівлі даної процедури – роботи. Вимагаю завантажити в електронну систему закупівель: 1. Довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі (відповідно до форми довідки) з посилання на закупівлю в системі Prozorro, згідно якої уклався наданий аналогічний договір. 2. Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за встановленою формою з інформацією, що відповідає документам, які підтверджують наявність правовідносин учасника з працівниками. 3. Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази із зазначенням назви матеріально- технічної бази, машин, механізмів, обладнання, марку (у разі наявності), стан, кількість, належність обладнання – власне, орендується чи лізинг (у кого) або надається (ким). 4. Тендерну пропозицію (Додаток 4 до тендерної документації) з одиницею виміру відповідно до предмету закупівлі. Учасником ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ", із найкращою ціновою пропозицією, було виконано встановленому вимогу шляхом підвантаження ряду документів 03 травня 2024 року у форматі «pdf»: 1) Звіт виконаного аналогічного договору; 2) Тендерна пропозиція; 3) Довідка про працівників; 4) Довідка про наявність обладнання та МТБ; 5) Довідка про аналогічний договір. Надалі, виходячи із протоколу, Замовником враховано ці документи та встановлено, що визначені встановлені ним недоліки відсутні, так як відхилення здійснюється із непов’язаних підстав із наданими 24-години для усунення недоліків. Пункт 2. Також звертаємо увагу, що відкриті торги із особливостями проводяться із врахуванням вимог відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону України "Про публічні закупівлі" та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» визначено наступний перелік формальних помилок, які не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника: 1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: • уживання великої літери; • уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; • використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; • зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах; • застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок; • написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс; • нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі). 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. 3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. 4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). 5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації. 6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис. 7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера. 8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа. 9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо). 10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані). 11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною. 12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду. Крім того, вищенаведений перелік формальних повинен враховуватися замовником та їх допущення учасниками закупівель не повинно призвести до відхилення їх тендерних пропозицій, так як такі помилки не впливають на суть того, що учасник може виконати предмет закупівлі. Пункт 3. відповідно до протоколу № 73 від 06.05.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" зазначено, що пропозиція ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" яка за результатами визнана найбільш економічно вигідною, була розглянута на відповідність кваліфікаційним критеріям встановленим ст. 16 та вимогам встановленим пунктом 47 Особливостей, а також умовами тендерної документації. «Під час розгляду документів тендерної пропозиції були виявлені помилки, що стосуються технічної характеристики предмета закупівлі, а саме, на вимогу Додатка 3 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Учасник повинен був надати розрахунок договірної ціни визначеної згідно з «Кошторисні норми України Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами, розроблений в програмному комплексі для формування кошторисів, у форматі PDF та у форматі сумісному з АВК (imd, ibs, тощо), у складі: -договірна ціна (вид договірної ціни - тверда); -пояснювальна записка; -локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної -специфікації з урахуванням технологічного процесу); - підсумкові відомості ресурсів; - локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної - з урахуванням технологічного процесу); - підсумкові відомості ресурсів; - розрахунки загально-виробничих витрат; - розрахунки коштів на покриття адміністративних витрат; - -інші підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни відповідно до «Настанов з визначення вартості будівництва», затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм у будівництві", за наявністю. На відповідність вимозі абз.11 Додатку №3 до тендерної документації, Учасник ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" надав у складі своєї тендерної пропозиції розрахунок договірної ціни (документ - «Кошторисна документація.pdf»). Відповідно до пункту 5.2 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. №281 (надалі - Настанова) Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Надана Учасником ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" договірна ціна, у якій зазначено, зокрема: "Визначена згідно з «__», не відповідає вимогам Настанови з визначення вартості будівнива, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021р. №281, оскільки вона не містить посилання на Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва». зі змінами (абз. 11 Додатку №3 до тендерної документації «Учасник повинен надати розрахунок договірної ціни визначеної згідно з Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами»). Крім того, при перевірці документів кошторисної документації файла 564.imd в програмному комплексі АВК, було виявлено, що в розділі «Ресурси» Підсумкової відомості ресурсів до локального кошторису №02-01-01 зазначено: Підіймачі щоглові будівельні, вантажопідйомність 0,5т з витратою 2,325456 маш.год., як власний механізм, в той час коли даний механізм учасником орендується (Довідка про наявність обладнання та МТБ.pdf).» Наявний пропуск у форматі документа жодним чином не змінює результат аукціону закупівлі у вигляді пропозиції від ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" із значенням «6 007 677,00 грн із ПДВ» на підставі чого учасник готовий підписати договір, як переможець закупівлі. Інформацію, щодо використання учасником Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021р. №281, оскільки вона не містить посилання на Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами (абз. 11 Додатку №3 до тендерної документації «Учасник повинен надати розрахунок договірної ціни визначеної згідно з Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», зі змінами») Замовник може встановити на підставі інших документів тендерної пропозиції, а тому такий недолік належить до формальних/ не суттєвих помилок, що не впливають на суть тендерної пропозиції і можливості виконати учасником ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" предмет закупівлі. Тому дотримуючись умов тендерної документації та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» Замовник не може використовувати формальну помилку, як підставу для відхилення тендерної пропозиції (а саме по пункту 12 Наказу, яким передбачено, що Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду - не є підставою відхилення). «Дана невідповідність впливає на кінцевий розрахунок, так як за віднесення механізму до орендного понесе за собою збільшення вартості договірної ціни.» Наданий параметр власності/оренди вже врахований у вартості пропозиції, і жодним чином не змінює результат аукціону закупівлі у вигляді пропозиції від ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" із значенням «6 007 677,00 грн із ПДВ» на підставі чого учасник готовий підписати договір, як переможець закупівлі. Інформацію, щодо власності на матеріально-технічні засоби Замовник зміг встановити на підставі інших документів тендерної пропозиції, а тому такий недолік належить до формальних/ не суттєвих помилок, що не впливають на суть тендерної пропозиції і можливості виконати учасником ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" предмет закупівлі. Тому дотримуючись умов тендерної документації та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» Замовник не може використовувати формальну помилку, як підставу для відхилення тендерної пропозиції (а саме по пункту 2 Наказу, яким передбачено, що помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі- не є підставою відхилення). «Враховуючи вищезазначене, а також актуальну практику АМКУ, яка викладена у рішенні №5616 -р/пк-пз від 28.03.2024 (по закупівлі № UA-2024-03-08-002456-а), рішенні №6310-р/пк-пз від 09.04.2024р. (по закупівлі № UA-2024-03-11-008054-a), рішенні № 6783-р/пк-пз від 16.04.2024 ( по закупівлі UA-2024-03-13-006730-а) та у рішенні Nº6853-р/пк-пз від 17.04.2024р. тендерна пропозиція Учасника ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" не відповідає умовам технічної специфікації, а отже така тендерна пропозиція повинна бути відхилена на підставі абз.2 пп.2 п.44 Особливостей.» Учасник ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" надав повну інформацію про визначення вартості пропозиції в закупівлі «Капітальний ремонт нежитлової будівлі ГУНП в Чернігівській області по вул. Івана Мазепи, 12 у м. Чернігові. Коригування 2 (ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» за ідентифікатором UA-2024-04-12-006569-a, тому наведені рішення Антимонопольного комітету України не можуть бути віднесені до практики із зазначених рішень, де ситуації із документами учасників відрізняється. На підставі наведеного вище просимо Замовника на підставі цієї вимоги: 1) Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" на підставі абз.2 пп.2 п.44 Особливостей із підстав необгрунтованості та формальних недоліків, що використані як підстава . 2) Повернутися до розгляду пропозиції ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" та завершити закупівлю в встановленому законом порядку. В разі необґрунтованої відмови щодо виконання вищезазначених законних дій, учасник ТОВ "ЧЕРНІГІВ-БУД ГАРАНТ" буде вимушений звернутися до Антимонопольного комітету України для скасування рішення (у вигляді протоколу № 73 від 06.05.2024 року про відхилення тендерної пропозиції) на підставі необґрунтованості та необ’єктивності в примусово порядку, одночасно із цим процедуру розгляду скарги в Антимонопольному комітету України створить додаткові часові періоди для закупівлі, тому в інтересах Замовника здійснити заходи для дотримання принципів та норм законодавства України в сфері публічних закупівель. Дякую, чекаємо на Ваше рішення по даній ситуації із врахуванням норм законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Заміна документів
Дата скасування: 09.05.2024 13:26