-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція проїзду Шпаковського в м. Житомирі (коригування) (CPV ДК 021:2015:45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг)
Завершена
11 309 342.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 56 550.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 56 550.00 UAH
Період оскарження:
11.04.2024 16:16 - 09.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на вимоги тендерної документації (в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі- Закон) та Особливостей затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022)
Номер:
18a31d170afc423aa25033445678dd3d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-11-010886-a.a1
Назва:
СКАРГА на вимоги тендерної документації (в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі- Закон) та Особливостей затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022)
Скарга:
Відповідно до оголошення, оприлюдненого в ЦБД 11 квітня 2024 на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Prozorro, Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-11-010886-a Управління капітального будівництва Житомирської міської ради (далі - Замовник), було розпочато проведення відкритих торгів «Реконструкція проїзду Шпаковського в м. Житомирі (коригування) (CPV ДК 021:2015:45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг)». Замовником встановлено дискримінаційні вимоги.Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД.docx 22.04.2024 17:11
- Договір субпідряду _22-07-СУБ-К від 22.07.21.pdf 22.04.2024 17:11
- Част.1_Акти до дог.22-07-СУБ-К.pdf 22.04.2024 17:11
- Част.2_Акти до дог.22-07-СУБ-К.pdf 22.04.2024 17:11
- Част.3_Акти до дог.22-07-СУБ-К.pdf 22.04.2024 17:11
- Част.4_Акти до дог.22-07-СУБ-К.pdf 22.04.2024 17:11
- 22.04.2024 СКАРГА ДМ_Житомир.docx 22.04.2024 17:11
- Скарга.pdf.p7s (2).zip 22.04.2024 17:11
- Част.5_Акти до дог.22-07-СУБ-К.pdf 22.04.2024 17:11
- Договір підряду _27 від 18.10.23_завірений.pdf 22.04.2024 17:11
- Акти_дог.27 від 18.10.23.pdf 22.04.2024 17:11
- sign.p7s 22.04.2024 17:14
- Рішення від 24.04.2024 №7266.pdf 24.04.2024 17:19
- Інформація про резолютивну частину рішення дорожні від 02.05.2024 №7848.pdf 03.05.2024 15:38
- Рішення від 02.05.2024 №7848.pdf 07.05.2024 12:10
- ТД_зі_змінами.docx 30.04.2024 17:23
- Про_надання_інформації.pdf 30.04.2024 17:23
- ПЕРЕЛІК змін.docx 30.04.2024 17:23
- Акти_відвідування_буд_майданчика.pdf 30.04.2024 17:25
- Про_надання_інформації.docx 02.05.2024 15:36
- ТД_зі_змінами_від_07_05_2024.docx 07.05.2024 17:02
- Про_виконання_рішення.pdf 07.05.2024 17:02
- Додаток 4 Проект Договору зі змінами.docx 07.05.2024 17:02
- ПЕРЕЛІК змін від 07_05_2024.docx 07.05.2024 17:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.04.2024 17:37
Дата розгляду скарги:
02.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.04.2024 17:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.05.2024 12:11
Дата виконання рішення Замовником:
07.05.2024 17:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Про виконання рішення
Пункт скарги
Номер:
6ea985f492fe450789976ce5dd3a0c67
Заголовок пункту скарги:
Вимоги тендерної документації Замовника є незаконним, а саме дискримінаційним та упередженим по відношенню до Скаржника
Опис заперечення:
1. Щодо аналогічного договору
Відповідно до пп.1.1 пункту 1 розділу 3 Документації Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються Замовником у цій тендерній документації, зокрема, Інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей (згідно з Додатком 1 до Тендерної документації).
Відповідно до пп.1.4.1 пункту 1 розділу 3 Документації Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати інформацію та всі документи згідно переліку, наведеного в Додатку № 1.
Відповідно до пункту п.3 додатку 1 ТД: « Під терміном «аналогічний договір» слід розуміти договір, який підтверджує досвід учасника процедури закупівлі з виконання будівництва, реконструкції, капітального ремонту доріг, вулиць, проїздів, яким передбачено виконання робіт, які подібні до тих робіт, що наведені у технічному завданні Додаток 5 до Тендерної документації, а саме:
- звалювання (зрізання) дерев, корчування пнів;
- влаштування земельного полотна (знімання родючого ґрунту, розроблення ґрунту екскаваторами, ущільнення ґрунту котками, планування верха земляного полотна, укосів);
- влаштування зовнішніх мереж каналізації (прокладання трубопроводів, улаштування круглих збірних залізобетонних колодязів);
- влаштування покриття товщиною 8 см з асфальтобетонних сумішей;
- установлення бортових каменів;
- влаштування покриттів з дрібнорозмірних фігурних елементів мощення(ФЄМ);
- встановлення дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки, огородження;
- влаштування зовнішнього електроосвітлення (прокладання кабелю, встановлення опор, світильників);
- озеленення, садіння дерев.
При цьому учасники можуть підтвердити виконання таких робіт не одним договором, а сукупністю декількох договорів, предметом яких є виконання окремих видів робіт, які є предметом закупівлі».
Таким чином, вищезазначена вимога є необґрунтованою і дискримінаційною.
2. 2. Щодо обстеження об’єкту.
Розділом IIІ. Порядок унесення змін та надання роз'яснень до тендерної документації ч. 6. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики та технічна специфікація предмета закупівлі п.6.5. та п.6.6. вимагається:
"6.5. З метою одержання додаткової інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі технічного завдання (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), яка може бути необхідною для підготовки Тендерної пропозиції та для підписання Договору, а також вивчення можливості виникнення ризиків на об’єкті будівництва, Учасникам процедури закупівлі пропонується:
- ознайомитися з проектною документацією;
- обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику.
Витрати, пов’язані з такими відвідуваннями та копіюваннями вищезазначеної додаткової технічної документації, здійснюються за рахунок власних коштів Учасників.
6.6. За результатами обстеження будівельного майданчика учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надає акт про відвідування будівельного майданчика виконання будівельних робіт по предмету закупівлі, складений у довільній формі, з письмовою відміткою представника замовника (в особі начальника управління або заступника начальника управління – головного інженера або заступника начальника управління по виконанню міжнародних проектів) та учасника процедури закупівлі (в особі директора або головного інженера або виконавця робіт)."
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Також хочемо зазначити, що відсутність підпису Замовника на цьому Акті може стати підставою відхилення Учасників закупівлі, в тому числі ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ»
Наявність такої вимоги у Документації прямо порушує принцип відкритості на всіх стадіях закупівлі.
Відповідно до пп.1.1 пункту 1 розділу 3 Документації Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються Замовником у цій тендерній документації, зокрема, Інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей (згідно з Додатком 1 до Тендерної документації).
Відповідно до пп.1.4.1 пункту 1 розділу 3 Документації Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати інформацію та всі документи згідно переліку, наведеного в Додатку № 1.
Відповідно до пункту п.3 додатку 1 ТД: « Під терміном «аналогічний договір» слід розуміти договір, який підтверджує досвід учасника процедури закупівлі з виконання будівництва, реконструкції, капітального ремонту доріг, вулиць, проїздів, яким передбачено виконання робіт, які подібні до тих робіт, що наведені у технічному завданні Додаток 5 до Тендерної документації, а саме:
- звалювання (зрізання) дерев, корчування пнів;
- влаштування земельного полотна (знімання родючого ґрунту, розроблення ґрунту екскаваторами, ущільнення ґрунту котками, планування верха земляного полотна, укосів);
- влаштування зовнішніх мереж каналізації (прокладання трубопроводів, улаштування круглих збірних залізобетонних колодязів);
- влаштування покриття товщиною 8 см з асфальтобетонних сумішей;
- установлення бортових каменів;
- влаштування покриттів з дрібнорозмірних фігурних елементів мощення(ФЄМ);
- встановлення дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки, огородження;
- влаштування зовнішнього електроосвітлення (прокладання кабелю, встановлення опор, світильників);
- озеленення, садіння дерев.
При цьому учасники можуть підтвердити виконання таких робіт не одним договором, а сукупністю декількох договорів, предметом яких є виконання окремих видів робіт, які є предметом закупівлі».
Таким чином, вищезазначена вимога є необґрунтованою і дискримінаційною.
2. 2. Щодо обстеження об’єкту.
Розділом IIІ. Порядок унесення змін та надання роз'яснень до тендерної документації ч. 6. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики та технічна специфікація предмета закупівлі п.6.5. та п.6.6. вимагається:
"6.5. З метою одержання додаткової інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі технічного завдання (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), яка може бути необхідною для підготовки Тендерної пропозиції та для підписання Договору, а також вивчення можливості виникнення ризиків на об’єкті будівництва, Учасникам процедури закупівлі пропонується:
- ознайомитися з проектною документацією;
- обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику.
Витрати, пов’язані з такими відвідуваннями та копіюваннями вищезазначеної додаткової технічної документації, здійснюються за рахунок власних коштів Учасників.
6.6. За результатами обстеження будівельного майданчика учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надає акт про відвідування будівельного майданчика виконання будівельних робіт по предмету закупівлі, складений у довільній формі, з письмовою відміткою представника замовника (в особі начальника управління або заступника начальника управління – головного інженера або заступника начальника управління по виконанню міжнародних проектів) та учасника процедури закупівлі (в особі директора або головного інженера або виконавця робіт)."
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Також хочемо зазначити, що відсутність підпису Замовника на цьому Акті може стати підставою відхилення Учасників закупівлі, в тому числі ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ»
Наявність такої вимоги у Документації прямо порушує принцип відкритості на всіх стадіях закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення:
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зазначені вище вимоги тендерної документації перешкоджають ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ» приймати участь у закупівлі, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Опис суті пункту скарги:
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника .
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
×
-
Назва доказу:
Акти_дог.27 від 18.10.23
-
Опис доказу:
Акти до дог.27 на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
-
Повʼязаний документ:
Акти_дог.27 від 18.10.23.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір підряду
-
Опис доказу:
Договір підрядуу на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
-
Повʼязаний документ:
Договір підряду _27 від 18.10.23_завірений.pdf
-
-
Назва доказу:
Акти до дог.22-07-СУБ-К
-
Опис доказу:
Акти до дог.22-07-СУБ-К на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
-
Повʼязаний документ:
Част.5_Акти до дог.22-07-СУБ-К.pdf
-
-
Назва доказу:
Акти до дог.22-07-СУБ-К
-
Опис доказу:
Акти до дог.22-07-СУБ-К на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
-
Повʼязаний документ:
Част.4_Акти до дог.22-07-СУБ-К.pdf
-
-
Назва доказу:
Акти до дог.22-07-СУБ-К
-
Опис доказу:
Акти до дог.22-07-СУБ-К на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
-
Повʼязаний документ:
Част.3_Акти до дог.22-07-СУБ-К.pdf
-
-
Назва доказу:
Акти до дог.22-07-СУБ-К
-
Опис доказу:
Акти до дог.22-07-СУБ-К на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
-
Повʼязаний документ:
Част.2_Акти до дог.22-07-СУБ-К.pdf
-
-
Назва доказу:
Акти до дог.22-07-СУБ-К
-
Опис доказу:
Акти до дог.22-07-СУБ-К на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
-
Повʼязаний документ:
Част.1_Акти до дог.22-07-СУБ-К.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір субпідряду
-
Опис доказу:
Договір субпідряду на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів
-
Повʼязаний документ:
Договір субпідряду _22-07-СУБ-К від 22.07.21.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Опис доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ» до розгляду. 2. Провести перевірку викладених фактів. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 4. Зобов’язати Управління капітального будівництва Житомирської міської ради внести зміни в тендерну документацію, з метою усунення дискримінаційних умов по відношенню до скаржника, а також умов, що обмежують конкуренцію.