• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Дизельне паливо

Категорія Замовника: пункт 3 частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», мова (мови), якою (якими) повинні готуватися пропозиції: пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання Учасником будь - яких документів, складених іншою мовою, ніж українська мова, вони повинні бути перекладені на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Замовником вимагається тендерне забезпечення у вигляді банківської гарантії

Торги не відбулися

290 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 900.00 UAH
Період оскарження: 11.04.2024 14:22 - 25.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: efac48e5b6714087a1693c2fa2869827
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-11-007753-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - КНП"Грибівська амбулаторія загальної практики - сімейної медицини" Дальницької сільської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» Код ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-11-007753-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо здійснення заправки автомобілів на АЗС за смарт-картками (оскільки визначення «талону», яке наведено у тендерній документації в редакції Замовника, суперечить поняттю талону, встановленого чинним законодавством), та наявність у учасника електронного особистого кабінету, Web додаток з режимом роботи 24/7, дозволяє керувати об’ємами палива, розподілювати його між паливними смарт – картками та будувати статистичні звіти по витратам; 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності АЗС в кожній області; 3. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників АЗС у праві користуванні що підтверджується партнерськими договорами з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС та гарантійного листа від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС. 4. Вилучити із тендерної документації умову щодо використання Учасником найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках.
Дата розгляду скарги: 25.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.04.2024 16:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.04.2024 11:25
Дата виконання рішення Замовником: 22.05.2024 15:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Дизельне паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2024-04-11-007753-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель No7402-р/пк-пз від 25.04.2024.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 6b82826d5c504d94afb2fbdaba17da81
Заголовок пункту скарги: Вилучити із тендерної документації умову щодо здійснення заправки автомобілів на АЗС за смарт-картками (оскільки визначення «талону», яке наведено у тендерній документації в редакції Замовника, суперечить поняттю талону, встановленого чинним законодавством), та наявність у учасника електронного особистого кабінету, Web додаток з режимом роботи 24/7, дозволяє керувати об’ємами палива, розподілювати його між паливними смарт – картками та будувати статистичні звіти по витратам;
Опис заперечення: 1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому здійснювати заправку авто на АЗС за смарт-картками (оскільки визначення «талону», яке наведено у тендерній документації в редакції Замовника, суперечить поняттю талону, встановленого чинним законодавством), та наявність у учасника електронного особистого кабінету, Web додаток з режимом роботи 24/7, дозволяє керувати об’ємами палива, розподілювати його між паливними смарт – картками та будувати статистичні звіти по витратам:
В Розділі ІІ Додатку № 2 до ТД: «Визначення термінів.
Смарт – картка або талон.
Смарт – картка або талон- паливна це універсальна пластикова або картонна картка з вбудованим в неї мікрочіпом або системою цифрового захисту , яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця та провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами будь якого виду.
Особистий кабінет.
Особистий кабінет, це електронний Web додаток з режимом роботи 24/7, який надає доступ Покупцю до об’ємів палива за який був здійснений розрахунок з Постачальником. Даний додаток дозволяє керувати об’ємами палива, розподілювати його між паливними смарт – картками та будувати статистичні звіти по витратам. Особистий кабінет повинен мати окремий розділ який містить елементи керування смарт – картками, блокування та розблокування доступу.»
«Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками, за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: Замовник встановлює обмежувальну умову щодо можливості взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають впроваджену на АЗС систему здійснення відпуску палива за Смарт-картками, та відповідною вимогою тендерної документації нівелюють можливість взяти участь у закупівлі учасникам, які можуть здійснити поставку палива за талонами або скретч-картами.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України : Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету, WEB-додаток, та здійснення заправки автотранспорту на АЗС мережі партнера Скаржника – не містить впровадженого здійснюється контроль та розподіл пального у «Особистому кабінеті», на підтвердження чого учасником необхідно надати скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі

Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів відпуску пального з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за паливними картами.
Мережу АЗС, яку пропонує Скаржник на вимогу Документації Замовника, не впроваджено та не передбачено наявність в обігу здійснення відпуску палива за смарт-картками, а тільки впроваджено облік талонів на паливо (скретч-карт).
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Згідно тендерної документації Замовника, закупівлі оголошена на придбання Товару:
ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Дизельне паливо (талони).
Варто звернути увагу, що національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачена та не встановлена вимога до Дизельного палива щодо обов’язку наявності Особистий кабінет, це електронний Web додаток з режимом роботи 24/7, який надає доступ Покупцю до об’ємів палива за який був здійснений розрахунок з Постачальником. Даний додаток дозволяє керувати об’ємами палива, розподілювати його між паливними смарт – картками та будувати статистичні звіти по витратам. Особистий кабінет повинен мати окремий розділ який містить елементи керування смарт – картками, блокування та розблокування доступу та Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між смарт-картками, за допомогою WEB додатку. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Дизельного палива).
Документальне підтвердження/докази:
Додаток 1: Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Укрнафта – у ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі укладеного партнерського договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто з АЗС Укрнафта. На умовах договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р.: 1.1. Постачальник приймає на себе зобов’язання передати Покупцю у власність Товар - паливо за довірчим документом – Талоном, а Покупець зобов'язується оплатити і прийняти вказаний Товар; 1.5. Відпуск Товару з АЗС здійснюється за Талоном на отримання Товару, відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 року; 5.2.2. Довірчий документ – Талон є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки Товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених Талонах вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Покупцю Товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в талоні.
Додаток 2: зразки талонів мережі АЗС Укрнафта.)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: ff5dc80ef3e748a0a871a56a18a21762
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності АЗС в кожній області;
Опис заперечення: 1.2.В пункті 3.2. Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають можливість зарпопонувати йому АЗС в кожній області:
«3.2. Довідку (в довільній формі) про дійсність довірчих документів (смарт-карток) на території м. Чернігова, Чернігівської області та в кожній області України за виключенням окупованих територій.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Укрнафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС УКРНАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС, не має АЗС в кожній області України, зокрема в Сумській області.
За таких обставин, Скаржник не може забезпечити Замовника здійсненням заправки на АЗС партнерів Скаржника в кожній області України, однак може запропонувати Замовнику здійснювати заправку на АЗС Укрнафта, що знаходиться біля розташування Замовника за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, селище Овідіополь, вул. Євгена Колісніченка, буд. 9-Б - Укрнафта, а також по всій мережі АЗС Укрнафта, перелік адрес якої зазначено на сайті https://azs.ukrnafta.com/9/?cultureKey=&q=merezha-azs-test .
Замовник є лікарнею, що здійснює організацію надання медичної допомоги у визначеному законодавством порядку та надання первинної медичної допомоги населенню на території Дальницької територіальної громади Одеської області. Скаржник вважає, що у Замовника відсутня необхідність в заправці авто АЗС в кожній області України за виключенням тимчасово окупованих територій.

Документальне підтвердження/докази:
Додаток 1: Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Укрнафта – у ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі укладеного партнерського договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто з АЗС Укрнафта. На умовах договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р.: 1.1. Постачальник приймає на себе зобов’язання передати Покупцю у власність Товар - паливо за довірчим документом – Талоном, а Покупець зобов'язується оплатити і прийняти вказаний Товар; 1.5. Відпуск Товару з АЗС здійснюється за Талоном на отримання Товару, відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 року; 5.2.2. Довірчий документ – Талон є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки Товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених Талонах вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Покупцю Товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в талоні.
Додаток 2: зразки талонів мережі АЗС Укрнафта.)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 0c4299d2389f4e73a5c47fd224be5af8
Заголовок пункту скарги: Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників АЗС у праві користуванні що підтверджується партнерськими договорами з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС та гарантійного листа від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС.
Опис заперечення: 1.3. В пункті 3.3. Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників АЗС у праві користуванні що підтверджується партнерськими договорами з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС та гарантійного листа від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС:

«3.3. У разі наявності партнерських АЗС, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників:
- копії Договорів з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному в Довідці (п.п.1.2. пункту 1 таблиці 1 Додатку 3 оголошення), які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства
- гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному в Довідці (п.п.1.2. пункту 1 таблиці 1 Додатку 3 оголошення), адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Також варто зазначити, що Партнер Скаржника не оператор ( ліцензіат) партнерських АЗС, орендованих АЗС, а компанія емітент талонів. Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо надання копії Договорів з операторами ( ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Укрнафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Укрнафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Документальне підтвердження/докази:
Додаток 1: Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Укрнафта – у ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі укладеного партнерського договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто з АЗС Укрнафта. На умовах договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р.: 1.1. Постачальник приймає на себе зобов’язання передати Покупцю у власність Товар - паливо за довірчим документом – Талоном, а Покупець зобов'язується оплатити і прийняти вказаний Товар; 1.5. Відпуск Товару з АЗС здійснюється за Талоном на отримання Товару, відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20.12.1997 року; 5.2.2. Довірчий документ – Талон є підставою для видачі (заправки) з АЗС вказаного у карті об’єму і марки Товару, після чого всі обов’язки сторін по погашених Талонах вважаються виконаними, при цьому Постачальник не може передати Покупцю Товар іншої марки чи в кількості меншій, ніж зазначено в талоні.
Додаток 2: зразки талонів мережі АЗС Укрнафта.)

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 03e08442c77e4a518063a78a44a898cc
Заголовок пункту скарги: 4. Вилучити із тендерної документації умову щодо використання Учасником найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках.
Опис заперечення: 1.4. В пункті 3.9. Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності права використання Учасником найменувань ( торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках:

«3.9 У складі пропозиції надає документ що підтверджує право використання Учасником найменувань ( торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках відповідно до чинного законодавства України.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання Учасником найменувань ( торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання Учасником найменувань ( торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок зазначених на смарт картках, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Укрнафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Укрнафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації