• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений (код ДК 021-2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти)

Завершена

735 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 356.00 UAH
Період оскарження: 09.04.2024 09:57 - 28.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації

Номер: e87e5821fd0e491e9a857e8c78852363
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-09-001676-a.c2
Назва: СКАРГА на порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Скарга:
Замовник, який проводить закупівлю - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "Глухівський водоканал" Глухівської міської ради (далі - Замовник) – оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2024-04-09-001676-a, за предметом «код ДК 021-2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений; олива моторна мінеральна М-10ДМ). 1. Відповідно до розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» 3.1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у випадку застосування), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: • форма " ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ", згідно додатку №1; • інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (у випадку їх визначення Завмовником в тендерній документації); • інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у п.47 Особливостей; • інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі); • належним чином завірену копію або оригінал статуту зі всіма зареєстрованими змінами та доповненнями у разі наявності таких (для юридичних осіб). В разі реєстрації Статуту або внесення змін до Статуту (нова редакція) з 01.01.2016 відповідно ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» учасник може надати на підтвердження реєстрації Статуту або реєстрації змін до Статуту (нова редакція) наступні документи: Сканований лист учасника в якому обов’язково зазначається код доступу за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи (Статуту та/або останніх змін до Статуту (нова редакція); У разі, якщо Учасник здійснює господарську діяльність на підставі модельного статуту, надається копія відповідного рішення Загальних зборів Учасників; • для фізичних осіб-підприємців - копія свідоцтва про державну реєстрацію або виписку або витягу із ЄДР тощо. Для іноземного учасника - завірений переклад витягу з торгового реєстру, тощо; • документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції; • інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації. Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Сан Ойл» (далі – Скаржник), виявило умови, які порушують законодавство з питань публічних закупівель, зокрема Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості). Відповідно до пункту 3.6.1. Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції: «Предмет закупівлі: «код ДК 021-2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений; олива моторна мінеральна М-10ДМ)» Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації: ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ «код ДК 021-2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений; олива моторна мінеральна М-10ДМ)» Замовник, об’єднуючи у предмет закупівлі Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений разом з олива моторна мінеральна М-10ДМ - порушує Порядок визначення предмета закупівлі, що регламентується Наказом МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ №708 від 15.04.2020 р., де зазначено, що Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому: Код ДК 021:2015 – 09210000-4 - Мастильні засоби (Олива моторна) Код ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Відповідно до пункту 6 Додатку № 2 до тендерної документації: «6. Учасник повинен мати в наявності (власності, оренді, користуванні тощо) не менше ніж 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника, який розташований за адресою: 41400, Сумська область, м. Глухів, вул. Терещенків, 63 (надається учасниками довідка в довільній формі із зазначенням адреси АЗС). Час роботи АЗС – цілодобово.» Вимагаючи від учасників наявність не менше ніж 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників». Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто через АЗС мережу SUNOIL. При цьому, на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника є лише одна автозаправна станція (за адресою м. Глухів, вул. Київська, 17) (раніше ця мережа мала 2 АЗС у відповідному радіусі, однак під час військових дій одну з АЗС було зруйновано). На підставі наявного у нас договору оренди плануємо постачати Замовникові паливо через мережу АЗС SUNOIL (договір оренди №СО110 від 28.05.2019), на підтвердження чого, надаємо копію договору. Умову щодо наявності 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника, який розташований за адресою: 41400, Сумська область, м. Глухів, вул. Терещенків, 63, зможе виконати лише одна мережа – Глухівнафтопродукт, а отже Замовник свідомо установив умови документації таким чином, щоб виконати такі умови змогла одна лише мережа АЗС. Встановлюючи такі вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідна вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності не менше 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника». Аналогічного висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у рішенні № 5082-р/пк-пз від 20.03.2024 року. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «Торговий дім «Сан Ойл» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «Торговий дім «Сан Ойл» не може прийняти участь у закупівлі. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Дата розгляду скарги: 23.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.04.2024 16:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.04.2024 12:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №7199-р/пк-пз від 23.04.2024 року були внесені зміни до ТД.
Автор: ТОВ "ТД "САН ОЙЛ", Зеленін Ярослав 380970075843 y.zelenin@sunoil.org http://sunoil.org/

Пункт скарги

Номер: 2d49e039c4194da69db381fa508e7d8b
Заголовок пункту скарги: дискримінаційні та необґрунтовані вимоги
Опис заперечення: Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «Торговий дім «Сан Ойл» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «Торговий дім «Сан Ойл» не може прийняти участь у закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 Додатку № 2 до тендерної документації:

«6. Учасник повинен мати в наявності (власності, оренді, користуванні тощо) не менше ніж 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника, який розташований за адресою: 41400, Сумська область, м. Глухів, вул. Терещенків, 63 (надається учасниками довідка в довільній формі із зазначенням адреси АЗС). Час роботи АЗС – цілодобово.»
Вимагаючи від учасників наявність не менше ніж 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто через АЗС мережу SUNOIL. При цьому, на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника є лише одна автозаправна станція (за адресою м. Глухів, вул. Київська, 17) (раніше ця мережа мала 2 АЗС у відповідному радіусі, однак під час військових дій одну з АЗС було зруйновано).
На підставі наявного у нас договору оренди плануємо постачати Замовникові паливо через мережу АЗС SUNOIL (договір оренди №СО110 від 28.05.2019), на підтвердження чого, надаємо копію договору.



Умову щодо наявності 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника, який розташований за адресою: 41400, Сумська область, м. Глухів, вул. Терещенків, 63, зможе виконати лише одна мережа – Глухівнафтопродукт, а отже Замовник свідомо установив умови документації таким чином, щоб виконати такі умови змогла одна лише мережа АЗС.
Встановлюючи такі вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідна вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності не менше 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
Аналогічного висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у рішенні № 5082-р/пк-пз від 20.03.2024 року.

Відповідно до пункту 3.6.1. Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції:

«Предмет закупівлі: «код ДК 021-2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений; олива моторна мінеральна М-10ДМ)»

Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
«код ДК 021-2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений; олива моторна мінеральна М-10ДМ)»

Замовник, об’єднуючи у предмет закупівлі Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений разом з олива моторна мінеральна М-10ДМ - порушує Порядок визначення предмета закупівлі, що регламентується Наказом МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ №708 від 15.04.2020 р., де зазначено, що
Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
При цьому:
Код ДК 021:2015 – 09210000-4 - Мастильні засоби (Олива моторна)
Код ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3)

Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА на порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації

Номер: 30f7729fdb4049b987eacce5390277b8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-09-001676-a.c1
Назва: СКАРГА на порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Скарга:
Замовник, який проводить закупівлю - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "Глухівський водоканал" Глухівської міської ради (далі - Замовник) – оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2024-04-09-001676-a, за предметом «код ДК 021-2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений; олива моторна мінеральна М-10ДМ). 1. Відповідно до розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» 3.1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у випадку застосування), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: • форма " ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ", згідно додатку №1; • інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (у випадку їх визначення Завмовником в тендерній документації); • інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у п.47 Особливостей; • інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі); • належним чином завірену копію або оригінал статуту зі всіма зареєстрованими змінами та доповненнями у разі наявності таких (для юридичних осіб). В разі реєстрації Статуту або внесення змін до Статуту (нова редакція) з 01.01.2016 відповідно ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» учасник може надати на підтвердження реєстрації Статуту або реєстрації змін до Статуту (нова редакція) наступні документи: Сканований лист учасника в якому обов’язково зазначається код доступу за яким можливо здійснити пошук установчих документів юридичної особи (Статуту та/або останніх змін до Статуту (нова редакція); У разі, якщо Учасник здійснює господарську діяльність на підставі модельного статуту, надається копія відповідного рішення Загальних зборів Учасників; • для фізичних осіб-підприємців - копія свідоцтва про державну реєстрацію або виписку або витягу із ЄДР тощо. Для іноземного учасника - завірений переклад витягу з торгового реєстру, тощо; • документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції; • інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації. Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Сан Ойл» (далі – Скаржник), виявило умови, які порушують законодавство з питань публічних закупівель, зокрема Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості). Відповідно до пункту 3.6.1. Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції: «Предмет закупівлі: «код ДК 021-2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений; олива моторна мінеральна М-10ДМ)» Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації: ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ «код ДК 021-2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений; олива моторна мінеральна М-10ДМ)» Замовник, об’єднуючи у предмет закупівлі Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений разом з олива моторна мінеральна М-10ДМ - порушує Порядок визначення предмета закупівлі, що регламентується Наказом МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ №708 від 15.04.2020 р., де зазначено, що Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому: Код ДК 021:2015 – 09210000-4 - Мастильні засоби (Олива моторна) Код ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Відповідно до пункту 6 Додатку № 2 до тендерної документації: «6. Учасник повинен мати в наявності (власності, оренді, користуванні тощо) не менше ніж 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника, який розташований за адресою: 41400, Сумська область, м. Глухів, вул. Терещенків, 63 (надається учасниками довідка в довільній формі із зазначенням адреси АЗС). Час роботи АЗС – цілодобово.» Вимагаючи від учасників наявність не менше ніж 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників». Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто через АЗС мережу SUNOIL. При цьому, на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника є лише одна автозаправна станція (за адресою м. Глухів, вул. Київська, 17) (раніше ця мережа мала 2 АЗС у відповідному радіусі, однак під час військових дій одну з АЗС було зруйновано). На підставі наявного у нас договору оренди плануємо постачати Замовникові паливо через мережу АЗС SUNOIL (договір оренди №СО110 від 28.05.2019), на підтвердження чого, надаємо копію договору. Умову щодо наявності 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника, який розташований за адресою: 41400, Сумська область, м. Глухів, вул. Терещенків, 63, зможе виконати лише одна мережа – Глухівнафтопродукт, а отже Замовник свідомо установив умови документації таким чином, щоб виконати такі умови змогла одна лише мережа АЗС. Встановлюючи такі вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідна вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності не менше 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника». Аналогічного висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у рішенні № 5082-р/пк-пз від 20.03.2024 року. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «Торговий дім «Сан Ойл» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «Торговий дім «Сан Ойл» не може прийняти участь у закупівлі. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 12.04.2024 11:06
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САН СТРІМ СИСТЕМС", Лободіна Юлія 380676114420 sanstrimsistems@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 59dcad0d3fa04cb9a36da9dce59168a3
Заголовок пункту скарги: встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Опис заперечення: Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «Торговий дім «Сан Ойл» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «Торговий дім «Сан Ойл» не може прийняти участь у закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 Додатку № 2 до тендерної документації:

«6. Учасник повинен мати в наявності (власності, оренді, користуванні тощо) не менше ніж 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника, який розташований за адресою: 41400, Сумська область, м. Глухів, вул. Терещенків, 63 (надається учасниками довідка в довільній формі із зазначенням адреси АЗС). Час роботи АЗС – цілодобово.»
Вимагаючи від учасників наявність не менше ніж 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто через АЗС мережу SUNOIL. При цьому, на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника є лише одна автозаправна станція (за адресою м. Глухів, вул. Київська, 17) (раніше ця мережа мала 2 АЗС у відповідному радіусі, однак під час військових дій одну з АЗС було зруйновано).
На підставі наявного у нас договору оренди плануємо постачати Замовникові паливо через мережу АЗС SUNOIL (договір оренди №СО110 від 28.05.2019), на підтвердження чого, надаємо копію договору.
Умову щодо наявності 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника, який розташований за адресою: 41400, Сумська область, м. Глухів, вул. Терещенків, 63, зможе виконати лише одна мережа – Глухівнафтопродукт, а отже Замовник свідомо установив умови документації таким чином, щоб виконати такі умови змогла одна лише мережа АЗС.
Встановлюючи такі вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідна вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності не менше 2 (дві АЗС), що знаходяться на відстані не більше 7 км. від місця знаходження Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
Аналогічного висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у рішенні № 5082-р/пк-пз від 20.03.2024 року.

Відповідно до пункту 3.6.1. Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції:

«Предмет закупівлі: «код ДК 021-2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений; олива моторна мінеральна М-10ДМ)»

Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
«код ДК 021-2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений; олива моторна мінеральна М-10ДМ)»

Замовник, об’єднуючи у предмет закупівлі Паливо моторне альтернативне А-92Е-40 Турбо; паливо дизельне; газ скраплений разом з олива моторна мінеральна М-10ДМ - порушує Порядок визначення предмета закупівлі, що регламентується Наказом МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ №708 від 15.04.2020 р., де зазначено, що
Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
При цьому:
Код ДК 021:2015 – 09210000-4 - Мастильні засоби (Олива моторна)
Код ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3)

Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації