• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Дизельне паливо

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТД_ПАЛИВО 24", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Категорії замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі - процедура закупівлі (відкриті торги, з урахуванням Особливостей). Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.

Завершена

337 740.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 688.70 UAH
Період оскарження: 08.04.2024 16:51 - 20.04.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 40792408ff56415cb158b001c01473ea
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-08-011532-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Комунальне підприємство "Благоустрій" Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-08-011532-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності власних/орендованих або у партнерських договорів саме з власниками/орендарями АЗС або згідно змішаного договору зберігання палива на АЗС. При цьому таке партнерство обмежено наявністю партнерських відносин саме з власником/орендарем АЗС та надання учасником Листа саме від власника/орендаря АЗС (п. 6.3. Лист від власника АЗС); 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання ліцензії на АЗС, де буде здійснюватися обслуговування Замовника;
Дата розгляду скарги: 23.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.04.2024 17:49
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.04.2024 12:21
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.04.2024 12:21
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 5bffb01a18be4bc8b71c98d04952c903
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності власних/орендованих або у партнерських договорів саме з власниками/орендарями АЗС або згідно змішаного договору зберігання палива на АЗС. При цьому таке партнерство обмежено наявністю партнерських відносин саме з власником/орендарем АЗС та надання учасником Листа саме від власника/орендаря АЗС (п. 6.3. Лист від власника АЗС);
Опис заперечення: 1. В пункті 6.2. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ЩОДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності власних/орендованих або у партнерських договорів саме з власниками/орендарями АЗС або згідно змішаного договору зберігання палива на АЗС. При цьому таке партнерство обмежено наявністю партнерських відносин саме з власником/орендарем АЗС та надання учасником Листа саме від власника/орендаря АЗС (п. 6.3. Лист від власника АЗС):

«6.2. Копія правовстановлюючого документу, що підтверджує правомочність учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 6.1. цього додатку до тендерної документації, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу (АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, тощо), та/або свідоцтво/витяг про право власності на таке майно, та які відповідно підтверджують набуття права власності на АЗС, або діючий договір найму (оренди) АЗС, або діючий змішаний договір зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива, які повинні бути дійсними до кінця 2024 року.
6.3. Гарантійний лист від власника (орендаря) АЗС визначеної переліком згідно п. 6.1. цього додатку до тендерної документації про можливість відпуску палива на умовах передбачених цим додатком до тендерної документації на користь замовника. Змістом такого листа має бути передбачено номер оголошення даної закупівлі та найменування замовника цих торгів.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: Відповідна вимога тендерної документації має дискримінаційні факти, оскільки Замовник передбачає наявність у учасника АЗС у праві власності/оренді або договір зберігання палива на АЗС, чим обмежує Скаржника в праві взяти участь у закупівлі, оскільки останній має партнерські договори з емітентами талонів.
Варто звернути увагу на той факт, що Замовник не надає учасникам, які мають укладені договори партнерства з емітентами талонів, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, оскільки передбачає надання у складі закупівлі для підтвердження можливості здійснення учасником відпуску палива ВИКЛЮЧНИЙ перелік документів:
1) правовстановлюючого документу, що підтверджує правомочність учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 6.1. цього додатку до тендерної документації, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу (АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, тощо), та/або свідоцтво/витяг про право власності на таке майно, та які відповідно підтверджують набуття права власності на АЗС;
2) діючий договір найму (оренди) АЗС;
3) діючий змішаний договір зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива.
Варто зазначити, згідно пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо надання Листа саме від власника/орендаря АЗС про можливість відпуску палива на умовах передбачених цим додатком до тендерної документації на користь замовника, оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник не має партнерських відносин з власниками АЗС в адміністративних межах міста Запоріжжя не далі ніж 30 кілометрів від місця розташування Замовника (не менше двох АЗС) (згідно п. 6.1. Додатку № 2 до тендерної документації), а отже умова щодо надання копія правовстановлюючого документу, що підтверджує правомочність учасника на відпуск палива за вимогою Замовника із автозаправної станції визначеної переліком згідно п. 6.1. цього додатку до тендерної документації, а саме договір купівлі-продажу майнового комплексу (АЗС, або сукупності нерухомого майна, що складає АЗС, тощо), та/або свідоцтво/витяг про право власності на таке майно, та які відповідно підтверджують набуття права власності на АЗС, або діючий договір найму (оренди) АЗС, або діючий змішаний договір зберігання та відносин доручення на зняття із зберігання і відпуску від імені учасника відповідних обсягів палива та надання Листа від власника/орендаря АЗС, є дискримінаційна та обмежувальна.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Укрнафта з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження (в адміністративних межах міста Запоріжжя не далі ніж 30 кілометрів від місця розташування Замовника (не менше двох АЗС), на яких (якій) учасник може відпускати паливо за вимогою Замовника згідно умов передбачених цим додатком до тендерної документації), за наступними адресами:
Укрнафта:
Запорізька обл., м. Запоріжжя, Комунарський район, вул. Оріхівське шосе, 3-Б
Запорізька обл., м. Запоріжжя, вул. Східна,14

Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Укрнафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір не передбачає ознаки Договору зберігання у відповідності до статті 937 Цивільного кодексу України. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: c8765f96febc4a8c8ac7c37241910862
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання ліцензії на АЗС, де буде здійснюватися обслуговування Замовника;
Опис заперечення: 2. В пункті 6.2. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ЩОДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки передбачає надання ліцензії на АЗС, де буде здійснюватися обслуговування Замовника:

«6.4. Учасник повинен надати діючі ліцензії на АЗС, де буде здійснюватися обслуговування Замовника.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: «Ліцензія на АЗС», яка вимагається умовами тендерної документації, передбачає видачу ліцензії суб’єкту господарювання за місцезнаходженням місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в контролюючих органах.

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність ліцензії на АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, що передбачена законодавством для власників/орендарів АЗС, оскільки видається на кожне місце роздрібної торгівлі згідно ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).

Варто звернути увагу, що тендерною документацією передбачено спосіб заправки, а саме п. 3 та п. 4 Додатку № 2 до тендерної документації Замовника, опублікованої на сайті уповноваженого органу, здійснення відпуску пального з АЗС буде здійснюватись за талонами/скретч-картами «3. Відпуск Товару з мережі АЗС Продавця здійснюється за довірчими документами - талонами/скретч-картами на отримання Товару в асортименті та кількості вказаними в талонах/скретч-картах. Талони/скретч-карти повинні бути номіналом 10 та 20 літрів. Відпуск Товару з АЗС Постачальника здійснюється на підставі виданих Скретч-карток/талонів номіналом 10 та 20 літрів на отримання Товару, відповідно «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1442 від 20.12.1997 р.
4. Заправка автотранспорту Замовника по талонах/скретч-картах повинна здійснюватися цілодобово (надати графіки роботи АЗС учасника).»
Продаж талонів (скретч-карток), відповідно до процитованих вище норм законодавства, не передбачає отримання ліцензій на АЗС. Також Скаржник має ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Укрнафта.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації