• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Пально-мастильні матеріали (Бензин А-95, Дизельне паливо), код ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти

Завершена

561 250.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 806.25 UAH
Період оскарження: 08.04.2024 14:27 - 19.04.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА

Номер: c7e885e3e22649a9bbee352e9a746b33
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-08-007582-a.c1
Назва: СКАРГА
Скарга:
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗДОЛБУНІВКОМУНЕНЕРГІЯ" ЗДОЛБУНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-04-08-007582-a за предметом закупівлі: Пально-мастильні матеріали (Бензин А-95, Дизельне паливо), код ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти.
Дата розгляду скарги: 24.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.04.2024 16:20
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 29.04.2024 11:03
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 29.04.2024 11:03
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: de8e7f04930d47ceb3f2787bbebf4579
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога тендерної документації "Сертифікат відповідності виданий Учаснику органом з оцінки відповідності"
Опис заперечення: Відповідно до п. 1 Додатку № 3 до тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Пально-мастильні матеріали (Бензин А-95, Дизельне паливо), код ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти:
«1. Технічні, якісні характеристики товару за предметом закупівлі повинні відповідати встановленим / зареєстрованим діючим нормативним актам чинного законодавства (державним стандартам, стандартам якості, технічним умовам) і мають підтверджуватись:
- Сертифікатом відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні, виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності;»

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Порушення ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності на паливо (Бензин А95) виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо) видаються підприємству заводу-виробника на підставі укладеного договору з органом з оцінки відповідності, а не учасникам, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки паливом через АЗС.
Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності, виданих Учаснику (на ім’я учасника) – Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником, а співпрацюють з партнерами власниками АЗС, у яких відносини з виробниками є. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів.
Дані документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, а не Учаснику, який не виступає виробником. Наведеною вимогою Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною мірою зменшує коло потенційних учасників.
На підтвердження якості товару, а також на підтвердження походження товару у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, паспорт якості а також декларація відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару. При цьому такі документи, що підтверджують якість Товару, видані не на ім’я учасника.
На відповідність п. 56 Особливостей - Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази надаємо:
- Сертифікат відповідності що підтверджує відповідність палива Бензину А-95 ДСТУ 7687:2015 (Додаток № 1 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА»;
- Паспорт якості що підтверджує відповідність палива Бензину А-95 ДСТУ 7687:2015 (Додаток № 2 до скарги), виданий на ім’я підприємства – заводу виробника Товару ПАТ «УКРТАТНАФТА»;
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 79063e6a62274c61b8c5eb3bf0173701
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо наявності САМЕ не менше 2 АЗС у м. Рівне
Опис заперечення:
Відповідно до п. 4 Додатку № 3 до тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Пально-мастильні матеріали (Бензин А-95, Дизельне паливо), код ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти:
«4. Замовник повинен мати можливість цілодобового заправлення автомобілів на АЗС Учасника. Учасник повинен мати не менше 2 АЗС/ чи АЗС партнера у м. Рівне та мережу АЗС в Україні, в тому числі АЗС Учасника повинна знаходитися в м. Здолбунів, на підтвердження чого надається довідка з переліком АЗС учасника. Учасник повинен зазначити правові підстави відпуску пального через АЗС (власні/орендовані АЗС або АЗС партнерів).»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Порушення вимог ст. 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі" та п.29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи від учасників наявність АЗС у кількості не менше 2 АЗС які розташовані в м. Рівне, - Замовник порушує принципи проведення публічних закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасника».
Відповідно до тендерної документації – Замовником є КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗДОЛБУНІВКОМУНЕНЕРГІЯ" ЗДОЛБУНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, яке здійснює свою діяльність з реалізація повноважень надання послуг з експлуатаційного утримання та проведення поточного ремонту дорожньо-транспортної мережі міста Здолбунів, мережі вуличного освітлення міста Здолбунів, мережі зливної каналізації міста Здолбунів, парків,скверів та кладовищ міста Здолбунів у відповідності до Статуту та інформації, оупблікованої на сайті Здолбунівської міської ради за посиланням https://zdgromada.gov.ua/utilities/kp-zdolbunivske/#okrug7ab6-1b73 .
Тобто, основна діяльність Замовника та всі функції здійснюються в територіальних межах міста Здолбунів Рівненської області, у зв’язку з чим виикає питання необхідності наявності НЕ МЕНШЕ 2 АЗС у місті Рівне.

Виникає питання до Замовника, навіщо Замовнику КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗДОЛБУНІВКОМУНЕНЕРГІЯ" ЗДОЛБУНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ не менше 2 АЗС/ чи АЗС партнера у м. Рівне та мережу АЗС в Україні, в тому числі АЗС Учасника повинна знаходитися в м. Здолбунів, якщо свою діяльність він здійснює в межах міста Здолбунів. Вважаємо вищезазначену вимогу дискримінаційною та обмежувальною, оскільки задовільнити відповідну вимогу зможе ОКРЕМИЙ постачальник України, який має АЗС у кількості 2 у м. Рівне та АЗС в м. Здолбунів, а також мережу АЗС в Україні.
Також, незрозуміла вимога Замовника щодо наявності САМЕ 2 АЗС у м. Рівне. Відповідна вимога обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати відпуск палива з партнерскої мережі АЗС БРСМ-нафта, яка має 1 АЗС у м. Рівне та по території України.
Вимога щодо наявності 2 АЗС у м. Рівне з урахуванням вимоги щодо терміну дії талонів – безстрокових, може виконати лише один найбільший постачальник України, що нівелює принцип конкуренції, закріплений у ЗУ «Про публічні закупівлі».
Загальна кількість АЗС мережі АЗС Chipo (серед яких 1 АЗС знаходиться у м. Здолбунів) та АЗС БРСМ-нафта (серед яких 1 АЗС знаходиться у м. Рівне) та відповідні мережі АЗС розташовані по території України , але учасник не може прийняти участь у закупівлі з мережами АЗС партнерів, через всьтановлені дискримінаційні вимоги щодо кількості АЗС у м. Рівне «не менше 2 АЗС».
У випадку, якщо Замовником буде зменшено кількість АЗС які розташовані в місті Рівне до 1 АЗС – буде збільшено коло учасників, крім одного, та додержано принцип добросовісної конкуренції серед учасників, який закріплено у ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС на відстані у м. Рівне та м. Здолбунів Рівненської області та по території України, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Chipo АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами:
АЗС Chipo:
Автошлях Т 1801, 4, Шевченка, 1, Здолбунів, Рівненська область
АЗС БРСМ-нафта:
вулиця Захісників Маріуполя, 42, Рівне, Рівненська область, 33000

На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо:
І. Партнерський договір № 1249 ТЛ-2809 від 28.09.2023 року, укладеним з ТОВ «CHIPO-ОЙЛ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 3 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, Відповідно до умов цього Договору Підприємство (як Продавець) зобов’язується передавати Клієнту (як Покупцеві) у власність нафтопродукти, а саме: бензин А-95, А-92, дизельне паливо, скраплений газ (СПБТ) (надалі – Товари або Товар), а Клієнт зобов’язується отримати Товар та повністю оплачувати вартість (ціну) Товару.
Відповідно до п. 2.1. Договору, - Підприємство зобов’язується передати Клієнту Товар у власність лише на підставі повної попередньої оплати Товару.
Відповідно до п. 2.2. Договору, - Видача (передача) Товару здійснюється на автозаправних станціях (АЗС), перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Підприємством та доступний в мережі Інтернет за посиланням https://chipo.ua/uk/network/ .
Відповідно до п. 2.3. Договору, - З метою належного виконання своїх зобов’язань щодо поставки Товарів, Підприємство самостійно залучає необхідну кількість Експлуатантів АЗС, на яких здійснюється фактична видача (передача) Товару. Сторони погодили, що Товар вважається поставленим по цьому Договору в тих випадках, коли передачу Товару було здійснено Експлуатантом АЗС, інформація про якого може зазначатись в чеках.
Зразки талонів мережі АЗС Chipo у Додатку № 4 до скарги.
ІІ. Право здійснювати продаж талонів, дійсних в мережі БРСМ-нафта, підтверджується на підставі Партнерського договору ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 5 до скарги).
За умовами Договору:
п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Отже, зазначені вище партнерський договір надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), емітованих власником мережі БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
На виконання п. 56 Особливостей учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» надає документальне підтвердження зазначеної інформації у Додатку 6 (Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-нафта).


Варто зазначити, що згідно п. 29 Особлливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: aa85fd9c717d4d9d957a68bd38e3203a
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна умова щодо навнсості талонів зразка Учасника та талонів єдиного бренду/єдиного зразка
Опис заперечення: Відповідно до п. 5 та п. 7 Додатку № 3 до тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Пально-мастильні матеріали (Бензин А-95, Дизельне паливо), код ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти:
«5. У разі оренди/суборенди АЗС – надаються копії договорів, укладених між Учасником та власником/орендарем АЗС, з оригіналом листа від власника або орендаря АЗС з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС протягом 2024 року за талонами зразка Учасника.»
«7. Учасник має надати копії лицьової та зворотної сторони талонів на пальне (єдиного зразка, єдиного бренду), що пропонуються Учасником та обслуговуються у мережі АЗС. Копії (зразки) наданих талонів повинні бути завірені підписом посадової особи (із зазначенням посади та ПІБ) власника (емітента) талонів на пальне та завірені його печаткою (у разі використання).»

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Порушення вимог ст. 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі" та п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: 3.2. Щодо вимоги відпуску палива за талонами єдиного зразка, єдиного бренду:

Вимагаючи від учасників наявність «талонів на пальне (єдиного зразка, єдиного бренду), що пропонуються Учасником та обслуговуються у мережі АЗС.» - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка/бренду фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі.
Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного зразка по всій території України, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну мережу АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога «талонів на пальне (єдиного зразка, єдиного бренду» зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з неєдиними та неєдиного бренду талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику вибирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво. З урахуванням наявності форс-мажорних обставин, згідно Листа ТПП України, щодо введення воєнного стану в України, виключення вимоги щодо наявності талону єдиного зразка/бренду, забезпечить Замовника у випадку наявності ускладнень з заправкою автотранспорту за наявності технічних перешкод з забезпеченням паливом однією мережею АЗС.
Для здійснення постачання палива Замовником, компанія Скаржника має партнерські відносини з мережами АЗС Chipo АЗС БРСМ-нафта. На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо:
І. Партнерський договір № 1249 ТЛ-2809 від 28.09.2023 року, укладеним з ТОВ «CHIPO-ОЙЛ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 3 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, Відповідно до умов цього Договору Підприємство (як Продавець) зобов’язується передавати Клієнту (як Покупцеві) у власність нафтопродукти, а саме: бензин А-95, А-92, дизельне паливо, скраплений газ (СПБТ) (надалі – Товари або Товар), а Клієнт зобов’язується отримати Товар та повністю оплачувати вартість (ціну) Товару.
Відповідно до п. 2.1. Договору, - Підприємство зобов’язується передати Клієнту Товар у власність лише на підставі повної попередньої оплати Товару.
Відповідно до п. 2.2. Договору, - Видача (передача) Товару здійснюється на автозаправних станціях (АЗС), перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Підприємством та доступний в мережі Інтернет за посиланням https://chipo.ua/uk/network/ .
Відповідно до п. 2.3. Договору, - З метою належного виконання своїх зобов’язань щодо поставки Товарів, Підприємство самостійно залучає необхідну кількість Експлуатантів АЗС, на яких здійснюється фактична видача (передача) Товару. Сторони погодили, що Товар вважається поставленим по цьому Договору в тих випадках, коли передачу Товару було здійснено Експлуатантом АЗС, інформація про якого може зазначатись в чеках.
Зразки талонів мережі АЗС Chipo у Додатку № 4 до скарги.
ІІ. Право здійснювати продаж талонів, дійсних в мережі БРСМ-нафта, підтверджується на підставі Партнерського договору ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 5 до скарги).
За умовами Договору:
п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Отже, зазначені вище партнерський договір надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), емітованих власником мережі БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
На виконання п. 56 Особливостей учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» надає документальне підтвердження зазначеної інформації у Додатку 6 (Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-нафта).
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Chipo АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
При цьому Зазначені мережі АЗС мають НЕ ЄДИНИЙ ЗРАЗОК ТАЛОНУ.

3.1. Щодо вимоги відпуску палива за талонами зразка Учасника:

Замовник обмежив в участі у закупівлі тих учасників, які не мають талонів зразка учасника, емітованих безпосередньо учасником. Скаржник є власником, але не є емітентом талонів, які постачає Замовникам за укладеними договорами.
Емітентом талонів, які ми пропонуємо Замовнику, є наші партнери власники мережі АЗС та компаніями, які здійснюють продаж талонів мереж АЗС. Відпуск нафтопродуктів із використанням скретч-карток, талонів тощо, емітентом яких є не учасник, а партнер учасника - не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС автомобілів Замовника. Наявність талонів, емітованих мережею АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на АЗС.
Потенційний учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» працює з партнерськими АЗС на умовах партнерських договорів та поставляє Замовникам вже придбане у власність паливо на партнерських АЗС. Суб’єкту господарювання ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» не обов’язково бути емітентом талонів для того, щоб якісно здійснювати поставку талонів Замовнику для подальшого отоварення паливом на АЗС.
Відповідна вимога, встановлена Замовником у тендерній документації, дозволить брати участь у закупівлі виключно учасникам – емітентів талонів, що нівелює принципи здійснення публічних закупівель та обмежую конкуренцію.
Вимагаючи від учасників наявність САМЕ талонів зразка Учасника – Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Для здійснення постачання палива Замовником, компанія Скаржника має партнерські відносини з мережами АЗС Chipo АЗС БРСМ-нафта. На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо:
І. Партнерський договір № 1249 ТЛ-2809 від 28.09.2023 року, укладеним з ТОВ «CHIPO-ОЙЛ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 3 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, Відповідно до умов цього Договору Підприємство (як Продавець) зобов’язується передавати Клієнту (як Покупцеві) у власність нафтопродукти, а саме: бензин А-95, А-92, дизельне паливо, скраплений газ (СПБТ) (надалі – Товари або Товар), а Клієнт зобов’язується отримати Товар та повністю оплачувати вартість (ціну) Товару.
Відповідно до п. 2.1. Договору, - Підприємство зобов’язується передати Клієнту Товар у власність лише на підставі повної попередньої оплати Товару.
Відповідно до п. 2.2. Договору, - Видача (передача) Товару здійснюється на автозаправних станціях (АЗС), перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Підприємством та доступний в мережі Інтернет за посиланням https://chipo.ua/uk/network/ .
Відповідно до п. 2.3. Договору, - З метою належного виконання своїх зобов’язань щодо поставки Товарів, Підприємство самостійно залучає необхідну кількість Експлуатантів АЗС, на яких здійснюється фактична видача (передача) Товару. Сторони погодили, що Товар вважається поставленим по цьому Договору в тих випадках, коли передачу Товару було здійснено Експлуатантом АЗС, інформація про якого може зазначатись в чеках.
Зразки талонів мережі АЗС Chipo у Додатку № 4 до скарги.
ІІ. Право здійснювати продаж талонів, дійсних в мережі БРСМ-нафта, підтверджується на підставі Партнерського договору ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 5 до скарги).
За умовами Договору:
п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Отже, зазначені вище партнерський договір надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), емітованих власником мережі БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
На виконання п. 56 Особливостей учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» надає документальне підтвердження зазначеної інформації у Додатку 6 (Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-нафта).

Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), емітованих власниками мереж АЗС для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 242bc4cb6d4a454d99ba37f39d84bbf2
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна умови щодо надання учасником ліцензії на роздрібну торгівлю пальним
Опис заперечення: Відповідно до п. 10 Додатку № 3 до тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Пально-мастильні матеріали (Бензин А-95, Дизельне паливо), код ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти:

«10. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції оригінал або копії ліцензій на право оптової, роздрібної торгівлі пальним.»

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Тип порушення: Порушення вимог ст. 5 ЗУ "ПРо публічні закупівлі" та п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: Скаржник здійснює перепродаж талонів мереж АЗС Chipo АЗС БРСМ-нафта, які придбані на умовах укладених між Скаржником та мережами АЗС договорів.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність не менше 2 АЗС/ чи АЗС партнера у м. Рівне та мережу АЗС в Україні, в тому числі АЗС Учасника повинна знаходитися в м. Здолбунів, – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Chipo АЗС БРСМ-нафта.
Для здійснення постачання палива Замовником, компанія Скаржника має партнерські відносини з мережами АЗС Chipo АЗС БРСМ-нафта. На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо:
І. Партнерський договір № 1249 ТЛ-2809 від 28.09.2023 року, укладеним з ТОВ «CHIPO-ОЙЛ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 3 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, Відповідно до умов цього Договору Підприємство (як Продавець) зобов’язується передавати Клієнту (як Покупцеві) у власність нафтопродукти, а саме: бензин А-95, А-92, дизельне паливо, скраплений газ (СПБТ) (надалі – Товари або Товар), а Клієнт зобов’язується отримати Товар та повністю оплачувати вартість (ціну) Товару.
Відповідно до п. 2.1. Договору, - Підприємство зобов’язується передати Клієнту Товар у власність лише на підставі повної попередньої оплати Товару.
Відповідно до п. 2.2. Договору, - Видача (передача) Товару здійснюється на автозаправних станціях (АЗС), перелік яких розміщується та оновлюється (змінюється в односторонньому порядку) Підприємством та доступний в мережі Інтернет за посиланням https://chipo.ua/uk/network/ .
Відповідно до п. 2.3. Договору, - З метою належного виконання своїх зобов’язань щодо поставки Товарів, Підприємство самостійно залучає необхідну кількість Експлуатантів АЗС, на яких здійснюється фактична видача (передача) Товару. Сторони погодили, що Товар вважається поставленим по цьому Договору в тих випадках, коли передачу Товару було здійснено Експлуатантом АЗС, інформація про якого може зазначатись в чеках.
Зразки талонів мережі АЗС Chipo у Додатку № 4 до скарги.
ІІ. Право здійснювати продаж талонів, дійсних в мережі БРСМ-нафта, підтверджується на підставі Партнерського договору ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 5 до скарги).
За умовами Договору:
п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Отже, зазначені вище партнерський договір надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), емітованих власником мережі БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
На виконання п. 56 Особливостей учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» надає документальне підтвердження зазначеної інформації у Додатку 6 (Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-нафта).

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку транспорту через всю мережу АЗС Chipo АЗС БРСМ-нафта, з урахуванням наявності вимоги щодо місцезнаходження АЗС не менше 2 АЗС/ чи АЗС партнера у м. Рівне та мережу АЗС в Україні, в тому числі АЗС Учасника повинна знаходитися в м. Здолбунів.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним з АЗС партнера.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер, в тому числі, враховуючи у ІНДИВІДУАЛЬНУ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ від 24.07.2019 № 3422/6/99-99-12-02-02-15/ІПК – в якій податковий орган підтвердив, що діяльність з продажу талонів на пальне не потребує отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/491049.html).
Водночас, Скаржник отримав ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним, копію якої надаємо у вкладенні.
Варто зауважити, що предметом даної закупівлі є:
Кількісні характеристики предмета закупівлі:
№ з/п Найменування Одиниця виміру Кількість
1 Бензин А-95 (талони) л 5000
2 Дизельне паливо (талони) л 5000

Скаржник не має підстав отримувати роздрібну ліцензію на АЗС мереж партнерів, а на здійснення поставки товару може надати Ліцензію Скаржника на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі (Додаток № 7 до скарги).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації