• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Рентгенозахисні двері

Завершена

200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 000.00 UAH
Період оскарження: 08.04.2024 13:35 - 13.04.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Дискримінаційна вимога Замовника з відсутністю обгрунтування

Номер: f75685ce74ad4361883ff918ddee5e77
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-08-006403-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога Замовника з відсутністю обгрунтування
Скарга:
Ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-08-006403-a Замовником опубліковано дискримінаційну вимогу до Учасників, а саме вимогу, що міститься в Додатку 2 до тендерної документації (пункт 11): "На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник. Крім цього, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України."
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 16.04.2024 16:42
Автор: ФОП Ніколенко Костянтин Володимирович, Ніколенко Костянтин Володимирович +380638868011 rmc.kiev@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 9fc52247ea934decbdad40fb1db133a9
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога без обгрунтування потреби у відповідності Учасників даній вимозі
Опис заперечення: Оскаржуєть вимога Замовника "Комунальне некомерційне підприємство "Березівська центральна міська лікарня" Березівської міської ради Одеської області", а саме: пункт 11 Додатку 2 до тендерної документації, - як така, що є дискримінаційною.
Суб'єкт оскарження: Фізична особа-підприємець Ніколенко Костянтин Володимирович, місцезнаходження: 02034, м.Київ, Деснянський р-н, вул.Градинська, 10, кв.121
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Штучне обмеження конкуренції (публікація дискримінуючої вимоги до Учасників)
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Статті 14 Закону про публічні закупівлі - "Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників".
Відповідно до Статті 11 Закону України про екологічний аудит: "Сфери проведення екологічного аудиту:
Екологічний аудит проводиться в процесі приватизації об'єктів державної власності, іншої зміни форми власності, зміни конкретних власників об'єктів, а також для потреб екологічного страхування, в разі передачі об'єктів державної та комунальної власності в довгострокову оренду, в концесію (щодо об'єктів підвищеної екологічної небезпеки), створення на основі таких об'єктів спільних підприємств, створення, функціонування і сертифікації систем екологічного управління, а також здійснення господарської та іншої діяльності."
Відповідно до Статті 12 Закону України про екологічний аудит: "Форми екологічного аудиту:
Екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обов'язковим.
Добровільний екологічний аудит здійснюється стосовно будь-яких об'єктів екологічного аудиту на замовлення заінтересованого суб'єкта за згодою керівника чи власника об'єкта екологічного аудиту.
Обов'язковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об'єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках:
• банкрутство;
• приватизація, передача в концесію об'єктів підвищеної екологічної небезпеки, крім визначених законом випадків;
• (абзац третій частини третьої статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законами України від 23.02.2012 р. N 4442-VI, від 03.10.2019 р. N 155-IX)
• передача або придбання в державну чи комунальну власність;
• передача у довгострокову оренду об'єктів державної або комунальної власності;
• створення на основі об'єктів державної та комунальної власності спільних підприємств;
• екологічне страхування об'єктів;
• завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону;
• в інших випадках, передбачених законом."
Встановлення даної вимоги зменшує кількість потенційних учасників лише до тих, які вже провели екологічний аудит (добровільний або обов'язковий), у зв’язку з чим виникають додаткові витрати від учасників, у яких відсутній даний екологічний аудит, адже він не передбачений жодним нормативно-правовим актом як обов'язковий для тих, хто не підпадає під конкретно визначені Законом України про екологічний аудит підстави для проведення такого аудиту.
Екологічний аудит не є обов'язковим для поставки рентгенозахисних дверей (в іншому випадку вимагаємо від Замовника надати конкретні посилання на нормативно-правову базу (Закони України тощо), які б підтвердили обов’язкове проходження екологічного аудиту (отримання Звіту екологічного аудитора (екологічного аудиту) тощо для Постачальників рентгенозахисних дверей). Вимога є дискримінуючою, адже потенційні Учасники можуть не встигнути провести екологічний аудит протягом існування можливості взяти участь у даній публічній закупівлі; саме проходження екологічного аудиту створювало б для таких Учасників додаткові фінансові витрати, що б відбилися на кінцевій вартості Пропозиції (тобто збільшили б питому вартість Предмету закупівлі; це зменшує шанси таких Учасників надати найбільш економічно вигідну Пропозицію). Така вимога до Предмету закупівлі встановлюється вперше (не даним Замовником, а взагалі - така вимога не містилася в будь-яких публічних закупівлях даного Товару (Предмет закупівлі: рентгенозахисні двері) раніше). Ба більше, мотивація Замовника щодо цієї вимога є незрозумілою. У пункті 11 Додатку 2 до тендерної документації не вказано на підтвердження чого саме Учасники мають надати Екологічний аудит. Вимагаємо роз’яснення від Замовника щодо Предмету підтвердження, на підтвердження якого Учасники мають надати документи відповідно до пункту 11 Додатку 2 до тендерної документації.
Я вважаю, що Замовник не може вимагати від Учасників отримання добровільного відповідно до чинного Законодавства документу як такого, що є обов’язковим для участі. Якщо Замовник бажає впевнитися у відповідності потенційних Учасників, що підлягають обов'язковому проходженню Екологічного аудиту відповідно до чинного Законодавства, - така вимога має встановлюватися виключно до таких Учасників, а не до всіх, тобто й для тих, хто не підлагає обов'язковому проходженню Екологічного аудиту відповідно до чинного Законодавства.
Як було зазначено раніше, мотивація Замовника щодо публікації даної вимоги незрозуміла, адже дана вимога суттєво скорочує кількість потенційних Учасників даної закупівлі, а також ніяк не підтверджує питомі характеристики Предмета закупівлі. Виникає запитання до зацікавленості Замовника в доброчесній конкуренції щодо поставки Предмета закупівлі даної тендерної закупівлі.
Зазначаємо, що відповідно до Пукнту 10 Додатку 2 до тендерної документаціх: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та на підтвердження своєчасного постачання товару у необхідній кількості та відповідної якості, Учасник повинен бути, або виробником товару, або офіційним представником виробника товару. На підтвердження цієї вимоги учасник подає відповідний документ: оригінал ( сканована копія з оригіналу ) авторизаційного листа (чи авторизаційних листів) від виробника/або офіційного представника (дилера, дистриб’ютора) виробника в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості», - Постачальником може бути будь-який суб’єкт господарювання, що має офіційно підтвердженні зв’язки з виробником Предмету закупівлі або є Виробником Предмету закупівлі. Наголошуємо, що Постачальником може бути офіційний представник Виробника, - офіційний представник, що може не вести виробничу діяльність (не бути власником виробничих потужностей, не займатися такою діяльністю взагалі), а займатися розповсюдженням продукції Виробника, наприклад, з офісного приміщення як окремий незалежний суб’єкт господарювання. У такому разі Учасник – офіційний представник Виробника має надати висновки Екологічного аудиту на офісне приміщення, в якому він проводить свою діяльність відповідно до Договору про оренду? Тобто сама вимога пункту 11 Додатку 2 до тендерної документації є незрозумілою, адже не вказано конкретний об’єкт проведення Екологічного аудиту (потенційні Учасники можуть здійснювати різну діяльність, зокрема мати різні адреси виробничих потужностей; філії, що можуть бути абсолютно не пов’язаними з діяльністю для виконання Поставки Предмету закупівлі відповідно до умов тендерної закупівлі тощо). Вимагаємо від Замовника конкретизувати об’єкт проведення Екологічного аудиту Учасниками; надати роз’яснення щодо об’єкту проведення Екологічного аудиту Учасниками, що не є Виробниками Предмету закупівлі; надати інформацію про мотивацію Замовника в отриманні документів про екологічний аудит від Учасників, що не є Виробниками.
Застосування вимоги пункту 11 Додатку 2 до тендерної документації до всіх Учасників без винятку (а не лише для тих, хто має пройти обов’язковий екологічний аудит відповідно до чинного Законодавства) є алогічний засобом підтвердження незрозуміло чого (предмет підтвердження не вказано Замовником), що обмежує кількість потенційний Учасників до ВИРОБНИКІВ, ЩО ПРОЙШЛИ ЕКОЛОГІЧНИЙ АУДИТ (що не є обов’язковим для всіх без виключення суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність, пов’язану з поставками Предмету закупівлі – рентгенозахисних дверей), адже вимога Пункту 11 Додатку 2 до тендерної документації ставить вимогу саме до Учасників тендерної закупівлі. З’являється запитання до мотивації Замовника на публікацію такої вимоги – нерозуміння чинної Законодавчої бази та державних вимог до потенційних Учасників-Постачальників Предмету закупівлі, чи цілеспрямована спроба обмежити конкуренцію під час проведення даної публічної закупівлі?
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації