-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Виконання роботи за темою: «Реконструкція теплових камер ТКМ10, ТКМ11 з заміною ділянок трубопроводів, запірних арматур та будівельних конструкцій в районі перехрестя вул. Незалежності та Будівельників м. Нетішин Нетішинської територіальної громади Шепетівського району Хмельницької області. БМР»
Виконання роботи за темою: «Реконструкція теплових камер ТКМ10, ТКМ11 з заміною ділянок трубопроводів, запірних арматур та будівельних конструкцій в районі перехрестя вул. Незалежності та Будівельників м. Нетішин Нетішинської територіальної громади Шепетівського району Хмельницької області. БМР» (детально у Додатку 3 до ТД-Технічна специфікація до предмета закупівлі)
Завершена
7 271 438.33
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 36 500.00 UAH
Період оскарження:
08.04.2024 10:39 - 19.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо прийнятого рішення після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
fb12e73e8780422bb460b15ed6dfd7fb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-08-002511-a.a1
Назва:
СКАРГА щодо прийнятого рішення після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
СКАРГА щодо прийнятого рішення після оцінки тендерних пропозицій учасників
Пов'язані документи:
Учасник
- f502501n124.doc 03.05.2024 15:02
- скарга_ХАЕС.docx 03.05.2024 15:02
- Протокол УО щодо переможця.pdf 03.05.2024 15:02
- скарга_ХАЕС.pdf.p7s.zip 03.05.2024 15:02
- Додаток 9 до ТД - Специфікація обладнання та матеріалів_PS.PDF 03.05.2024 15:02
- sign.p7s 03.05.2024 15:04
- рішення від 07.05.2024 № 8080.pdf 07.05.2024 16:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.05.2024 № 8699.pdf 17.05.2024 15:43
- рішення від 16.05.2024 № 8699.pdf 21.05.2024 11:41
- Лист_62-11-2№2484_09.05.2024`_PS.pdf 09.05.2024 17:34
- Лист-пояснення.docx 09.05.2024 17:34
- Протокол УО щодо скасування рішення.pdf 27.05.2024 15:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.05.2024 15:41
Дата розгляду скарги:
16.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.05.2024 16:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.05.2024 11:41
Дата виконання рішення Замовником:
27.05.2024 15:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення згідно протоколу УО №245 від 27.05.2024
Пункт скарги
Номер:
6921c06d23bf479e9b4ba71a7734c5c4
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА щодо прийнятого рішення після оцінки тендерних пропозицій учасників
Опис заперечення:
Замовником було розпочато процедуру відкриті торги з особливостями ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-08-002511-a щодо закупівлі Виконання роботи за темою: «Реконструкція теплових камер ТКМ10, ТКМ11 з заміною ділянок трубопроводів, запірних арматур та будівельних конструкцій в районі перехрестя вул. Незалежності та Будівельників м. Нетішин Нетішинської територіальної громади Шепетівського району Хмельницької області. БМР».
Відповідно Протоколу розкриття тендерних пропозицій, участь у відкритих торгах прийняли:
1) ПП «СІАД-СЕРВІС» - учасник переможець;
2) Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНЛЄКС» - скаржник.
Замовник згідно протоколу УО № 204 від 30.04.2024 вирішив:
«Визнати переможцем Закупівлі на прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ПП «СІАД-СЕРВІС» (ЄДРПОУ 36952814) з ціновою пропозицією 7 104 680,67 грн (без ПДВ),»
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення переможцем процедури закупівлі ПП «СІАД-СЕРВІС», вважає таке рішення, прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, як учасника відкритих торгів з особливостями. У зв’язку з цим, з метою захисту порушених прав та інтересів подаємо цю скаргу до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно Протоколу розкриття тендерних пропозицій, участь у відкритих торгах прийняли:
1) ПП «СІАД-СЕРВІС» - учасник переможець;
2) Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНЛЄКС» - скаржник.
Замовник згідно протоколу УО № 204 від 30.04.2024 вирішив:
«Визнати переможцем Закупівлі на прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ПП «СІАД-СЕРВІС» (ЄДРПОУ 36952814) з ціновою пропозицією 7 104 680,67 грн (без ПДВ),»
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення переможцем процедури закупівлі ПП «СІАД-СЕРВІС», вважає таке рішення, прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, як учасника відкритих торгів з особливостями. У зв’язку з цим, з метою захисту порушених прав та інтересів подаємо цю скаргу до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СУТЬ СКАРГИ:
Замовником було розпочато процедуру відкриті торги з особливостями ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-08-002511-a щодо закупівлі Виконання роботи за темою: «Реконструкція теплових камер ТКМ10, ТКМ11 з заміною ділянок трубопроводів, запірних арматур та будівельних конструкцій в районі перехрестя вул. Незалежності та Будівельників м. Нетішин Нетішинської територіальної громади Шепетівського району Хмельницької області. БМР».
Відповідно Протоколу розкриття тендерних пропозицій, участь у відкритих торгах прийняли:
1) ПП «СІАД-СЕРВІС» - учасник переможець;
2) Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНЛЄКС» - скаржник.
Замовник згідно протоколу УО № 204 від 30.04.2024 вирішив:
«Визнати переможцем Закупівлі на прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ПП «СІАД-СЕРВІС» (ЄДРПОУ 36952814) з ціновою пропозицією 7 104 680,67 грн (без ПДВ),»
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення переможцем процедури закупівлі ПП «СІАД-СЕРВІС», вважає таке рішення, прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, як учасника відкритих торгів з особливостями. У зв’язку з цим, з метою захисту порушених прав та інтересів подаємо цю скаргу до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
ПІДСТАВИ ДЛЯ ОСКАРЖЕННЯ:
І.
ТП Переможця, у порядку встановленому п.32 ч.1 ст.1 Закону, не відповідає вимогам ТД.
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до п.31 ч.1 ст.1 Закону тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
1. Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації «Учасник у складі пропозиції надає копію дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що отримані згідно Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 №1107 (зі змінами) та Постановою КМУ в редакції від 03.02.2021 року № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України, а саме: зварювальні роботи, роботи в траншеях, котлованах та земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри, вантажо-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів, експлуатація (застосування) вантажопідіймальних кранів, або надати гарантійний лист про те, що до початку робіт Підрядник отримає необхідні дозвільні документи, згідно п.5 Додатку Б ТС до ПЗ (Додаток 3 до ТД)».
Переможець у складі ТП надав:
- Дозвіл № 152.13.68, виданий територіальним управлінням Держгірпромнагляду у Хмельницькій області, в тому числі на: зварювальні, газополум’яні роботи; земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій, зазначено конкретне місце виконання робіт м.Хмельницький, вул.Тернопільська, 17, тоді як місце виконання робіт на об’єкті будівництва – м.Нетішин Шепетівського району Хмельницької області;
- Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрована управлінням Держпраці у Хмельницькій області № 93/18 від 16.04.2018 на роботи в колодязях, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах), видана відповідно до Додатку 8 до Поряду в редакції постанови КМУ від 07.02.2018 № 48;
- Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрована управлінням Держпраці у Хмельницькій області № 95/18 від 16.04.2018 на земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій, видана відповідно до Додатку 8 до Поряду в редакції постанови КМУ від 07.02.2018 № 48;
- Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрована управлінням Держпраці у Хмельницькій області № 96/18 від 16.04.2018 на зварювальні роботи, видана відповідно до Додатку 8 до Поряду в редакції постанови КМУ від 07.02.2018 № 48.
Відповідно до постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» до внесено зміни до постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», в тому числі і викладено в новій редакції форму Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Додаток 8 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 (форма декларації додається до скарги).
Отже, наявні у складі ТП Переможця декларації, видані відповідно до Додатку 8 до Поряду в редакції постанови КМУ від 07.02.2018 № 48 не містять у собі обов’язкової інформації згідно форми Декларації, що є Додаток 8 до Порядку в редакції постанови КМУ від 03.02.2021 № 77, зокрема:
- первинна чи оновлена до декларації реєстраційний номер __;
- місце виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (за місцезнаходженням роботодавця; та/або за постійним місцезнаходженням об’єкта; або за місцем виконання робіт/експлуатації, що змінюється);
- та підстави (за договорами, за контрактами тощо, що зберігаються у роботодавця);
- номер наказу про проведення аудиту, номер та дата висновку за результатами проведеного аудиту про дотримання вимог законодавства про охорону праці під час виконання заявлених робіт/експлуатації заявлених машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Крім того, Замовник чітко передбачив у ТД, що Учасник у складі пропозиції надає копію дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що отримані згідно Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 №1107 (зі змінами) та Постановою КМУ в редакції від 03.02.2021 року № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України.
Надані у складі ТП Переможця дозвільні документи не відповідають вимогам чинного законодавства та ТД, а відтак Переможець не підтвердив можливість виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: зварювальні роботи, роботи в траншеях, котлованах та земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри.
2. Відповідно до п.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
Анкета щодо участі у процедурі закупівлі за підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплена печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки), згідно Додатку №7 до тендерної документації, а також всі документи, відповідно до переліку, зазначеного у розділі «ДОКУМЕНТИ*» Анкети. Державні органи, а також підприємства, установи та організації у статутному капіталі яких частка державної або комунальної власності становить 100 відсотків – в складі своєї пропозиції анкету не подають.
Переможець в складі ТП надав Анкету (лист ПП «СІАД-СЕРВІС» № 96 від 12.04.2024) згідно Додатку № 7 до тендерної документації у п.4 Загальні відомості про компанію зазначено Виконавчий орган (найменування, склад: П.І.Б./імена членів виконавчого органу, країна громадянства) – Фольваркова О.І., Виконавчий комітет Хмельницької міської ради Україна. Тоді як, згідно статуту ПП «СІАД-СЕРВІС» (п.6.2) виконавчий орган – директор, яким, згідно поданих у складі ТП документів та інформації, є Янчишен Ігор Вікторович.
Отже, Учасник надав недостовірну інформацію.
3. На підтвердження кваліфікаційного критерію наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Переможець у складі ТП надав Інформаційну довідку про наявність необхідних засобів індивідуального захисту, обладнання, приладового парку та матеріально-технічної бази для виконання роботи № 103 від 12.04.2024, що не відповідає вимогам ТД та поданій у ТП інформації.
Зокрема у п.2 Розділу «Кваліфікаційні критерії згідно статті 16 Закону» Додатку 1 до ТД зазначено: «Довідка довільної форми за підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа, яка підтверджує наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, згідно п.2 Додатку Б ТСдоПЗ (Додаток 3 до ТД)».
У п.2 Додатку Б ТС до ПЗ (Додаток 3 до ТД) передбачено: «Учасник у складі пропозиції надає довідку (складену в довільній формі) за підписом керівника підприємства-учасника і скріплену печаткою учасника (за наявності), щодо наявності необхідних засобів індивідуального захисту, обладнання, приладового парку та матеріально-технічної бази для виконання роботи, що є предметом закупівлі.
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації «Учасник у складі пропозиції надає копію дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що отримані згідно Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 №1107 (зі змінами) та Постановою КМУ в редакції від 03.02.2021року № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України, а саме: експлуатація (застосування) вантажопідіймальних кранів, згідно п.5 Додатку Б ТС до ПЗ (Додаток 3 до ТД)».
Переможець у складі ТП надав Дозвіл № 143.21.68, виданий Управлінням Держпраці в Хмельницькій області щодо експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки – вантажопідіймальні крани і машини: кран-маніпулятор FASSI F-240.22. Тоді як у складі тендерної пропозиції відсутня підтверджуюча інформація наявності матеріально-технічної бази, а саме: кран-маніпулятор FASSI F-240.22, необхідного для виконання робіт, що є предметом закупівлі, що надається у формі довідки довільної форми (п.2 Розділу «Кваліфікаційні критерії згідно статті 16 Закону» Додатку 1 до ТД).
4. На підтвердження кваліфікаційного критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Переможець надав Інформаційну довідку про виконання аналогічного договору Приватного підприємства «СІАД-СЕРВІС» № 102 від 12.04.2024, Договір про закупівлю послуг з поточного ремонту № 226 від 22.09.2022, лист-відгук відділу освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради № 258 від 05.07.2023, що не відповідає вимогам Додатку 1 до ТД.
Зокрема у п.1 Розділу «Кваліфікаційні критерії згідно статті 16 Закону» Додатку 1 до ТД зазначено: «Учасник надає інформацію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) за підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа, згідно п.1 Додатку Б ТСдоПЗ (Додаток 3 до ТД)».
Відповідно до п.1 Додатку Б ТС до ПЗ (Додаток 3 до ТД) передбачено: «Учасник надає документально підтверджену інформацію (перелік договорів, позитивних відгуків, тощо), що підтверджує досвід виконання аналогічного (аналогічних) договорів з зазначенням стану виконання, дотримання умов договору щодо строків та якості виконання роботи за підписом керівника підприємства-учасника та скріплена печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки).».
Відповідно до п.5.2 Розділу 5 «Опис і технічні характеристики роботи» ТС до ПЗ Додатку 3 до ТД передбачено «Для виконання робіт з реконструкції теплових камер ТКМ10, ТКМ11 з заміною ділянок трубопроводів, запірних арматур та будівельних конструкцій Підрядник виконує наступні роботи:
5.2.1. Підготовчі роботи, в тому числі влаштування тимчасової огорожі.
5.2.2. Земляні роботи;
5.2.3. Розбирання дорожніх покриттів та основ асфальтобетонних;
5.2.4. Транспортування демонтованої продукції до місця зберігання власним або орендованим транспортом. Транспортування нової продукції до місця монтажу власним або орендованим транспортом;
5.2.5. Монтаж трубопроводів;
5.2.6. Монтаж будівельних конструкцій;
5.2.7. Виконання робіт з благоустрою.
Надані у складі ТП Переможця інформація та документи підтверджують виконання аналогічних робіт за предметом закупівлі (акти форми № КБ-2в) лише щодо підготовчих робіт і монтажу трубопроводів. Тоді як виконання земляних робіт; розбирання дорожніх покриттів та основ асфальтобетонних; транспортування демонтованої продукції до місця зберігання власним або орендованим транспортом. Транспортування нової продукції до місця монтажу власним або орендованим транспортом; монтажу будівельних конструкцій; виконання робіт з благоустрою – Переможець не підтвердив.
Крім того, надані у складі тендерної пропозиції акт приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в на суму 7 343,69 грн. з ПДВ не містять всіх обов’язкових до заповнення реквізитів: порядковий номер акту, дату акту, дату підписання уповноваженими представниками Сторін за Договором.
Відповідно до п.43 Особливостей «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.».
ІІ.
ТП Переможця підлягає відхиленню з підстав наведених у п.44 Особливостей
Відповідно до п.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
Технічну пропозицію/технічну специфікацію, яка має відповідати вимогам встановленим у Додатку 3 до тендерної документації, завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа.
Відповідно до Додатку 3 до ТД у п.5.1 Розділу 5 «Опис і технічні характеристики роботи» зазначено, що роботи виконуються згідно з проектом №01-05/2023-ЗТМ.
До Замовника через електронну систему закупівель Прозорро звернувся потенційний учасник із запитанням до процедури наступного змісту:
щодо проекту
Дата подання: 11 квітня 2024 10:59
Дата відповіді: 12 квітня 2024 16:04
Шановний Замовник! Прошимо до ТД додати проект №01-05/2023-ЗТМ, на який є посилання у технічній специфікації. Проект потрібен для з'ясування характеристик труб (прямошовна, безшовна, цільнотянута, марка сталі тощо), болтів (міцність, довжина тощо)
Відповідь: Дякуємо за запитання. Пропозиція приймається. Будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Замовник вніс зміни до ТД та доповнив проект №01-05/2023-ЗТМ специфікація обладнання та матеріалів.
В порушення п.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Переможець надав у складі ТП Технічну пропозицію/технічну специфікацію, яка не відповідає вимогам встановленим у Додатку 3 до тендерної документації, а саме: без проекту №01-05/2023-ЗТМ, що є специфікацією обладнання та матеріалів, а відтак відноситься до технічної специфікації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
ІІІ.
Порушення Замовником принципів здійснення публічних закупівель та дискримінація учасників
На звернення за роз’ясненнями по процедурі закупівель Замовником було внесено зміни до ТД та Додано Додаток 9 «Специфікація обладнання та матеріалів № 01-05/2013-СО».
Відповідно до інформації Додатку 9 «Специфікація обладнання та матеріалів № 01-05/2013-СО» у правому нижньому куті цього документу зазначено посадових осіб розробників проєкту по процедурі закупівлі, а саме: ПП «Сіад-Сервіс» м.Хмельницький, що є Переможцем процедури закупівлі. В тому числі містяться ПІБ та підписи уповноважених осіб Переможця: перевірив – Янчишен І.В. (директор ПП «СІАД-СЕРВІС») та інженер – Сьомаш І.Є. (згідно листа № 104 від 12.04.2024 Переможця, що міститься в складі ТП «Інформаційна довідка що підтверджує наявність достатньої кількості працівників відповідної кваліфікації для виконання робіт Сьомаш Ірина Євгенівна інженер Переможця).
Отже, Учасник-Переможець є розробником проєкту об’єкту будівництва «Реконструкція теплових камер ТКМ10, ТКМ11 з заміною ділянок трубопроводів, запірних арматур та будівельних конструкцій в районі перехрестя вул. Незалежності та Будівельників м. Нетішин Нетішинської територіальної громади Шепетівського району Хмельницької області. БМР», а відтак ПП «СІАД-СЕРВІС» наперед мали доступ до проєктно-кошторисної документації, що містить у собі повну і детальну інформацію щодо об’єкту будівництва, в тому числі ціни на матеріальні ресурси. Такі дії Учасника-Переможця і Замовника ставлять в нерівне становище інших учасників процедури закупівлі, в даному випадку – Скаржника.
Крім того, згідно ТД Замовник не передбачив можливості для потенційних учасників процедури закупівлі ознайомлення з проєктно-кошторисною документацією у період звернення за роз’ясненнями та підготовки ТП, що відповідно ставить учасників у нерівні умови, адже лише ПП «СІАД-СЕРВІС» був у пріоритеті для Замовника, маючи детальну інформацію про предмет закупівлі, що виходить за межі ТД.
На підставі викладеного мало місце упереджене визначення Переможця. Зазначене підтверджується обставинами, викладеними в цій скарзі. Адже за наявності підстав для відхилення ТП Учасника-Переможця, та невідповідностей у його ТП, що підлягали усуненню, шляхом розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – Замовник все ж таки визначив цього Учасника Переможцем.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
На підставі викладеного, рішеннями та діями Замовника порушено принцип здійснення публічних закупівель, а саме: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (п.5 ч.1 ст.5 Закону), недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п.4 ч.1 ст.5 Закону).
Наявність порушених прав Учасника обґрунтовується тим, що Скаржник взяв участь у відповідній процедурі та претендує на укладення договору за наслідками закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Через незаконні рішення та дії Замовника порушено майнові, професійні та економічні права, охоронювані законом інтереси Скаржника, що позбавляє Скаржника можливості стати на кваліфікацію у даній процедурі закупівлі, у порядку встановленому чинним законодавством.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до частини 18 статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ПП «СІАД-СЕРВІС».
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини 16 статті 18 Закону.
Замовником було розпочато процедуру відкриті торги з особливостями ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-08-002511-a щодо закупівлі Виконання роботи за темою: «Реконструкція теплових камер ТКМ10, ТКМ11 з заміною ділянок трубопроводів, запірних арматур та будівельних конструкцій в районі перехрестя вул. Незалежності та Будівельників м. Нетішин Нетішинської територіальної громади Шепетівського району Хмельницької області. БМР».
Відповідно Протоколу розкриття тендерних пропозицій, участь у відкритих торгах прийняли:
1) ПП «СІАД-СЕРВІС» - учасник переможець;
2) Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНЛЄКС» - скаржник.
Замовник згідно протоколу УО № 204 від 30.04.2024 вирішив:
«Визнати переможцем Закупівлі на прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю з ПП «СІАД-СЕРВІС» (ЄДРПОУ 36952814) з ціновою пропозицією 7 104 680,67 грн (без ПДВ),»
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про визначення переможцем процедури закупівлі ПП «СІАД-СЕРВІС», вважає таке рішення, прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, як учасника відкритих торгів з особливостями. У зв’язку з цим, з метою захисту порушених прав та інтересів подаємо цю скаргу до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
ПІДСТАВИ ДЛЯ ОСКАРЖЕННЯ:
І.
ТП Переможця, у порядку встановленому п.32 ч.1 ст.1 Закону, не відповідає вимогам ТД.
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до п.31 ч.1 ст.1 Закону тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
1. Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації «Учасник у складі пропозиції надає копію дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що отримані згідно Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 №1107 (зі змінами) та Постановою КМУ в редакції від 03.02.2021 року № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України, а саме: зварювальні роботи, роботи в траншеях, котлованах та земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри, вантажо-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів, експлуатація (застосування) вантажопідіймальних кранів, або надати гарантійний лист про те, що до початку робіт Підрядник отримає необхідні дозвільні документи, згідно п.5 Додатку Б ТС до ПЗ (Додаток 3 до ТД)».
Переможець у складі ТП надав:
- Дозвіл № 152.13.68, виданий територіальним управлінням Держгірпромнагляду у Хмельницькій області, в тому числі на: зварювальні, газополум’яні роботи; земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій, зазначено конкретне місце виконання робіт м.Хмельницький, вул.Тернопільська, 17, тоді як місце виконання робіт на об’єкті будівництва – м.Нетішин Шепетівського району Хмельницької області;
- Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрована управлінням Держпраці у Хмельницькій області № 93/18 від 16.04.2018 на роботи в колодязях, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах), видана відповідно до Додатку 8 до Поряду в редакції постанови КМУ від 07.02.2018 № 48;
- Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрована управлінням Держпраці у Хмельницькій області № 95/18 від 16.04.2018 на земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій, видана відповідно до Додатку 8 до Поряду в редакції постанови КМУ від 07.02.2018 № 48;
- Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрована управлінням Держпраці у Хмельницькій області № 96/18 від 16.04.2018 на зварювальні роботи, видана відповідно до Додатку 8 до Поряду в редакції постанови КМУ від 07.02.2018 № 48.
Відповідно до постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» до внесено зміни до постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», в тому числі і викладено в новій редакції форму Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Додаток 8 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 (форма декларації додається до скарги).
Отже, наявні у складі ТП Переможця декларації, видані відповідно до Додатку 8 до Поряду в редакції постанови КМУ від 07.02.2018 № 48 не містять у собі обов’язкової інформації згідно форми Декларації, що є Додаток 8 до Порядку в редакції постанови КМУ від 03.02.2021 № 77, зокрема:
- первинна чи оновлена до декларації реєстраційний номер __;
- місце виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (за місцезнаходженням роботодавця; та/або за постійним місцезнаходженням об’єкта; або за місцем виконання робіт/експлуатації, що змінюється);
- та підстави (за договорами, за контрактами тощо, що зберігаються у роботодавця);
- номер наказу про проведення аудиту, номер та дата висновку за результатами проведеного аудиту про дотримання вимог законодавства про охорону праці під час виконання заявлених робіт/експлуатації заявлених машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Крім того, Замовник чітко передбачив у ТД, що Учасник у складі пропозиції надає копію дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що отримані згідно Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 №1107 (зі змінами) та Постановою КМУ в редакції від 03.02.2021 року № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України.
Надані у складі ТП Переможця дозвільні документи не відповідають вимогам чинного законодавства та ТД, а відтак Переможець не підтвердив можливість виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: зварювальні роботи, роботи в траншеях, котлованах та земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри.
2. Відповідно до п.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
Анкета щодо участі у процедурі закупівлі за підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплена печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки), згідно Додатку №7 до тендерної документації, а також всі документи, відповідно до переліку, зазначеного у розділі «ДОКУМЕНТИ*» Анкети. Державні органи, а також підприємства, установи та організації у статутному капіталі яких частка державної або комунальної власності становить 100 відсотків – в складі своєї пропозиції анкету не подають.
Переможець в складі ТП надав Анкету (лист ПП «СІАД-СЕРВІС» № 96 від 12.04.2024) згідно Додатку № 7 до тендерної документації у п.4 Загальні відомості про компанію зазначено Виконавчий орган (найменування, склад: П.І.Б./імена членів виконавчого органу, країна громадянства) – Фольваркова О.І., Виконавчий комітет Хмельницької міської ради Україна. Тоді як, згідно статуту ПП «СІАД-СЕРВІС» (п.6.2) виконавчий орган – директор, яким, згідно поданих у складі ТП документів та інформації, є Янчишен Ігор Вікторович.
Отже, Учасник надав недостовірну інформацію.
3. На підтвердження кваліфікаційного критерію наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Переможець у складі ТП надав Інформаційну довідку про наявність необхідних засобів індивідуального захисту, обладнання, приладового парку та матеріально-технічної бази для виконання роботи № 103 від 12.04.2024, що не відповідає вимогам ТД та поданій у ТП інформації.
Зокрема у п.2 Розділу «Кваліфікаційні критерії згідно статті 16 Закону» Додатку 1 до ТД зазначено: «Довідка довільної форми за підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа, яка підтверджує наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, згідно п.2 Додатку Б ТСдоПЗ (Додаток 3 до ТД)».
У п.2 Додатку Б ТС до ПЗ (Додаток 3 до ТД) передбачено: «Учасник у складі пропозиції надає довідку (складену в довільній формі) за підписом керівника підприємства-учасника і скріплену печаткою учасника (за наявності), щодо наявності необхідних засобів індивідуального захисту, обладнання, приладового парку та матеріально-технічної бази для виконання роботи, що є предметом закупівлі.
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації «Учасник у складі пропозиції надає копію дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що отримані згідно Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011 №1107 (зі змінами) та Постановою КМУ в редакції від 03.02.2021року № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України, а саме: експлуатація (застосування) вантажопідіймальних кранів, згідно п.5 Додатку Б ТС до ПЗ (Додаток 3 до ТД)».
Переможець у складі ТП надав Дозвіл № 143.21.68, виданий Управлінням Держпраці в Хмельницькій області щодо експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки – вантажопідіймальні крани і машини: кран-маніпулятор FASSI F-240.22. Тоді як у складі тендерної пропозиції відсутня підтверджуюча інформація наявності матеріально-технічної бази, а саме: кран-маніпулятор FASSI F-240.22, необхідного для виконання робіт, що є предметом закупівлі, що надається у формі довідки довільної форми (п.2 Розділу «Кваліфікаційні критерії згідно статті 16 Закону» Додатку 1 до ТД).
4. На підтвердження кваліфікаційного критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Переможець надав Інформаційну довідку про виконання аналогічного договору Приватного підприємства «СІАД-СЕРВІС» № 102 від 12.04.2024, Договір про закупівлю послуг з поточного ремонту № 226 від 22.09.2022, лист-відгук відділу освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради № 258 від 05.07.2023, що не відповідає вимогам Додатку 1 до ТД.
Зокрема у п.1 Розділу «Кваліфікаційні критерії згідно статті 16 Закону» Додатку 1 до ТД зазначено: «Учасник надає інформацію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) за підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа, згідно п.1 Додатку Б ТСдоПЗ (Додаток 3 до ТД)».
Відповідно до п.1 Додатку Б ТС до ПЗ (Додаток 3 до ТД) передбачено: «Учасник надає документально підтверджену інформацію (перелік договорів, позитивних відгуків, тощо), що підтверджує досвід виконання аналогічного (аналогічних) договорів з зазначенням стану виконання, дотримання умов договору щодо строків та якості виконання роботи за підписом керівника підприємства-учасника та скріплена печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки).».
Відповідно до п.5.2 Розділу 5 «Опис і технічні характеристики роботи» ТС до ПЗ Додатку 3 до ТД передбачено «Для виконання робіт з реконструкції теплових камер ТКМ10, ТКМ11 з заміною ділянок трубопроводів, запірних арматур та будівельних конструкцій Підрядник виконує наступні роботи:
5.2.1. Підготовчі роботи, в тому числі влаштування тимчасової огорожі.
5.2.2. Земляні роботи;
5.2.3. Розбирання дорожніх покриттів та основ асфальтобетонних;
5.2.4. Транспортування демонтованої продукції до місця зберігання власним або орендованим транспортом. Транспортування нової продукції до місця монтажу власним або орендованим транспортом;
5.2.5. Монтаж трубопроводів;
5.2.6. Монтаж будівельних конструкцій;
5.2.7. Виконання робіт з благоустрою.
Надані у складі ТП Переможця інформація та документи підтверджують виконання аналогічних робіт за предметом закупівлі (акти форми № КБ-2в) лише щодо підготовчих робіт і монтажу трубопроводів. Тоді як виконання земляних робіт; розбирання дорожніх покриттів та основ асфальтобетонних; транспортування демонтованої продукції до місця зберігання власним або орендованим транспортом. Транспортування нової продукції до місця монтажу власним або орендованим транспортом; монтажу будівельних конструкцій; виконання робіт з благоустрою – Переможець не підтвердив.
Крім того, надані у складі тендерної пропозиції акт приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в на суму 7 343,69 грн. з ПДВ не містять всіх обов’язкових до заповнення реквізитів: порядковий номер акту, дату акту, дату підписання уповноваженими представниками Сторін за Договором.
Відповідно до п.43 Особливостей «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.».
ІІ.
ТП Переможця підлягає відхиленню з підстав наведених у п.44 Особливостей
Відповідно до п.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
Технічну пропозицію/технічну специфікацію, яка має відповідати вимогам встановленим у Додатку 3 до тендерної документації, завірену підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа.
Відповідно до Додатку 3 до ТД у п.5.1 Розділу 5 «Опис і технічні характеристики роботи» зазначено, що роботи виконуються згідно з проектом №01-05/2023-ЗТМ.
До Замовника через електронну систему закупівель Прозорро звернувся потенційний учасник із запитанням до процедури наступного змісту:
щодо проекту
Дата подання: 11 квітня 2024 10:59
Дата відповіді: 12 квітня 2024 16:04
Шановний Замовник! Прошимо до ТД додати проект №01-05/2023-ЗТМ, на який є посилання у технічній специфікації. Проект потрібен для з'ясування характеристик труб (прямошовна, безшовна, цільнотянута, марка сталі тощо), болтів (міцність, довжина тощо)
Відповідь: Дякуємо за запитання. Пропозиція приймається. Будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Замовник вніс зміни до ТД та доповнив проект №01-05/2023-ЗТМ специфікація обладнання та матеріалів.
В порушення п.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Переможець надав у складі ТП Технічну пропозицію/технічну специфікацію, яка не відповідає вимогам встановленим у Додатку 3 до тендерної документації, а саме: без проекту №01-05/2023-ЗТМ, що є специфікацією обладнання та матеріалів, а відтак відноситься до технічної специфікації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
ІІІ.
Порушення Замовником принципів здійснення публічних закупівель та дискримінація учасників
На звернення за роз’ясненнями по процедурі закупівель Замовником було внесено зміни до ТД та Додано Додаток 9 «Специфікація обладнання та матеріалів № 01-05/2013-СО».
Відповідно до інформації Додатку 9 «Специфікація обладнання та матеріалів № 01-05/2013-СО» у правому нижньому куті цього документу зазначено посадових осіб розробників проєкту по процедурі закупівлі, а саме: ПП «Сіад-Сервіс» м.Хмельницький, що є Переможцем процедури закупівлі. В тому числі містяться ПІБ та підписи уповноважених осіб Переможця: перевірив – Янчишен І.В. (директор ПП «СІАД-СЕРВІС») та інженер – Сьомаш І.Є. (згідно листа № 104 від 12.04.2024 Переможця, що міститься в складі ТП «Інформаційна довідка що підтверджує наявність достатньої кількості працівників відповідної кваліфікації для виконання робіт Сьомаш Ірина Євгенівна інженер Переможця).
Отже, Учасник-Переможець є розробником проєкту об’єкту будівництва «Реконструкція теплових камер ТКМ10, ТКМ11 з заміною ділянок трубопроводів, запірних арматур та будівельних конструкцій в районі перехрестя вул. Незалежності та Будівельників м. Нетішин Нетішинської територіальної громади Шепетівського району Хмельницької області. БМР», а відтак ПП «СІАД-СЕРВІС» наперед мали доступ до проєктно-кошторисної документації, що містить у собі повну і детальну інформацію щодо об’єкту будівництва, в тому числі ціни на матеріальні ресурси. Такі дії Учасника-Переможця і Замовника ставлять в нерівне становище інших учасників процедури закупівлі, в даному випадку – Скаржника.
Крім того, згідно ТД Замовник не передбачив можливості для потенційних учасників процедури закупівлі ознайомлення з проєктно-кошторисною документацією у період звернення за роз’ясненнями та підготовки ТП, що відповідно ставить учасників у нерівні умови, адже лише ПП «СІАД-СЕРВІС» був у пріоритеті для Замовника, маючи детальну інформацію про предмет закупівлі, що виходить за межі ТД.
На підставі викладеного мало місце упереджене визначення Переможця. Зазначене підтверджується обставинами, викладеними в цій скарзі. Адже за наявності підстав для відхилення ТП Учасника-Переможця, та невідповідностей у його ТП, що підлягали усуненню, шляхом розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – Замовник все ж таки визначив цього Учасника Переможцем.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
На підставі викладеного, рішеннями та діями Замовника порушено принцип здійснення публічних закупівель, а саме: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (п.5 ч.1 ст.5 Закону), недискримінація учасників та рівне ставлення до них (п.4 ч.1 ст.5 Закону).
Наявність порушених прав Учасника обґрунтовується тим, що Скаржник взяв участь у відповідній процедурі та претендує на укладення договору за наслідками закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Через незаконні рішення та дії Замовника порушено майнові, професійні та економічні права, охоронювані законом інтереси Скаржника, що позбавляє Скаржника можливості стати на кваліфікацію у даній процедурі закупівлі, у порядку встановленому чинним законодавством.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до частини 18 статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ПП «СІАД-СЕРВІС».
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини 16 статті 18 Закону.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати ФІЛІЮ «ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «ХМЕЛЬНИЦЬКА АТОМНА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» скасувати рішення про визначення ПП «СІАД-СЕРВІС» переможцем процедури закупівлі — Виконання роботи за темою: «Реконструкція теплових камер ТКМ10, ТКМ11 з заміною ділянок трубопроводів, запірних арматур та будівельних конструкцій в районі перехрестя вул. Незалежності та Будівельників м. Нетішин Нетішинської територіальної громади Шепетівського району Хмельницької області. БМР», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-08-002511-a.