• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 4

Автомобільні шини літні, Автомобільні шини зимові

Торги відмінено

990 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 950.00 UAH
Період оскарження: 05.04.2024 14:49 - 29.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: c32665adb5784f3db06df9a36a5ef95b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-05-008275-a.b3
Назва: СКАРГА
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.06.2024 16:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.06.2024 10:48
Дата виконання рішення Замовником: 17.07.2024 15:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ" та рішення про визначення фізичної особи-підприємця Чайки Вікторії Василівни переможцем процедури закупівлі — скасовано.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 839fcc7b7dfb4611b2b3137eb0370f64
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Замовник не приймає до розгляду документ, наданий у складі пропозиції Скаржника в період подання пропозиції.
Опис суті пункту скарги: В Протоколі № 35 від 06.05.2024 року, Замовник повідомляє, що Скаржником надано сертифікат відповідності на автомобільну шину Laufenn X Fit Van LV01 215/75R16C 116/114R(літня), додаток 1 до якого містить назву таблиці «Шини пневматичні для легкових та вантажник автомобілів ТМ «Petlas», що, як вважає замовник, суперечить зазначеному в Сертифікаті відповідності №UA.PN.191.1145-24
Однак, відповідно до інформації з сайту ДП «Прозорро» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-05-008275-a) – файл «Відповідність товару -2.rar», який містить сертифікат відповідності на зазнчену шину, був завантажений Скаржником до складу пропозиції 02.05.2024 року, о 09:58, тобто в період подання пропозицій, який був визначений Замовником:


Скаржник повідомляє, що не несе відповідальності, не впливає та не має такої змоги впливати на процес завантаження майданчиком файлів пропозиції до ЦБД.
Скаржник подав свою пропозицію через акредитований майданчик, вчасно завантаживши на майданчик всі документи пропозиції.

Таким чином, у Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» з причин, перелічених в протоколі від 30.05.2024 року.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 884af948b91e45cb98cb85dbfd2540ce
Заголовок пункту скарги: Замовник неправомірно відхилив пропозицію.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Замовник неправомірно відхилив пропозицію. Надані Скаржником сертифікати містять інфоримацію про торгові марки товару.
Опис суті пункту скарги: В Протоколі № 35 від 30.05.2024 року, Замовник повідомляє, що Скаржником надано сертифікат відповідності на автомобільну шину Laufenn X Fit Van LV01 215/75R16C 116/114R(літня), додаток 1 до якого містить назву таблиці «Шини пневматичні для легкових та вантажник автомобілів ТМ «Petlas», що, як вважає замовник, суперечить зазначеному в Сертифікаті відповідності №UA.PN.191.1145-24.
Скаржник не погоджується с твердженням Замовника та вважає його необгрунтованим з огляду на наступні факти: в файлі «Відповідність товару 1.pdf» надано Сертифікат №UA.PN.191.1145-24 терміном дії від 02.05.2024 до 01.05.2025 року відповідності шин пневматичних для легкових та вантажних автомобілів ТМ «Hankook», TM «Laufenn», шини Laufenn X Fit Van LV01 215/75R16C 116/114R(літня) (сторінка 50 файла), виробництва «Hankook Tire Europe GmbH» Siemensstraße 14, 63263 Neu-Isenburg, Німеччина про її відповідність Правилам ЄЕК ООН N 54, п.п. 3.1, 6.1; правила ЄЕК ООН N 30-02, р. 3, п. 6.1; ДСТУ 4406:2005 п.4.2; ДСТУ 8815:2018, п. 6.5.1; ДСТУ 8816:2018 п.п. 5.3.5, 5.5.1.(сертифікація продукції, що виготовляється серійно, з аналізом документації).
Додаток № 1 до Сертифікату ідентифіковано саме як додаток до сертифікату №UA.PN.191.1145-24, оскільки в самому додатку наявний номер сертифіката, невід’ємною частиною якого є такий додаток:

Також, зазначений додаток до сертифіката містить у собі таблицю з переліком продукції, що підлягає сертифікації.
Така таблиця містить стовпчик під назвою «Торгова марка»:



На сторінці 50 сертифікату міститься така інформація щодо запропонованої Скаржником автомобільної шини:
Торгова марка Модель, типорозмір (характеристики)
1994. Laufenn Laufenn X Fit Van LV01 215/75 R16C 116/114R (паливна економічність - С,
зчеплення на мокрій поверхні – С, рівень шумності шини – 67 dB, сезонність: літня, торгова марка – Laufenn, модель - X Fit Van LV01, індекс швидкості – R, індекс навантаження – 116/114).

Зазначений сертифікат відповідності автомобільної шини Laufenn X Fit Van LV01 215/75 R16C 116/114R, запропонованої Скаржником, містить інформацію про - Виробника, Торгову марку та модель, Країну виробника, Індекс швидкості, Індекс навантаження, Зчеплення на мокрій поверхні, Паливна економічність, Рівень шумності, відповідно до вимог документації.

Замовником було установлено, що сертифікати відповідності повинні містити інформацію про торгову марку запропонованого товару – Скаржник надав сертифікат відповідності, який містить інформацію про торгову марку запропонованого товару.

Таким чином, у Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» з причин, перелічених в протоколі від 30.05.2024 року.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 9cdb39c1dad24fe6aa3cfc3ced926056
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-05-008275-a.a2
Назва: СКАРГА
Скарга:
керуючись ст.ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням п. 55 – 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та Конституцією України ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО"ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" скасувати рішення про відхилення пропозиції учасника процедури відкритих торгів з Особливостями учасника ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-04-05-008275-a, за предметом закупівлі Код ДК 021:2015: 34351100-3 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (автомобільні шини).
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.05.2024 16:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.05.2024 16:38
Дата виконання рішення Замовником: 29.05.2024 16:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ №9021-р/пк-пз від 22.05.2024
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0ea49ba564c14cd7bb960cb63228ceab
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення пропозиції
Опис заперечення: Протокольним рішенням №30 від 06.05.2024, учасника ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відхилено. Скаржник не погоджується з прийнятим Замовником рішенням та вважає його таким, що прийнято з порушенням пункту пункту 44 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Замовником в рпотоколі відхилення зазначено підставу для відхилення, яка є неправомірною.
Опис суті пункту скарги: Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;»
Відповідно до пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації, учасники повинні були надати:
«Сертифікати відповідності повинні бути надані в повному обсязі (за наявності додатків – з усіма додатками та ін.) на ім’я учасника, виданий акредитованим органом з оцінки відповідності у 2024р., що має відповідну державну атестацію (атестат про акредитацію уповноваженого органу додати) чинний на дату розкриття на всі позиції запропонованого товару згідно технічних вимог до предмету закупівлі. Сертифікати відповідності мають містити інформацію про конкретну позицію товару відповідно до технічних вимог до предмету закупівлі з вказанням інформації про - Виробника, Торгову марку та модель, Країну виробника, Індекс швидкості, Індекс навантаження, Зчеплення на мокрій поверхні, Паливна економічність, Рівень шумності. Сертифікати відповідності повинні бути чинні на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог в оголошенні. »
На запропоновані шини, у складі пропозиції Скаржника надано сертифікати відповідності, які містяться в таких файлах пропозиції:
- в файлі «Відповідність товару 1.pdf» надано Сертифікат №UA.PN.191.1145-24 терміном дії від 02.05.2024 до 01.05.2024 року відповідності шин пневматичних для легкових та вантажних автомобілів ТМ «Hankook», TM «Laufenn», шини Laufenn X Fit Van LV01 215/75R16C 116/114R(літня) (сторінка 50 файла), виробництва «Hankook Tire Europe GmbH» Siemensstraße 14, 63263 Neu-Isenburg, Німеччина про її відповідність Правилам ЄЕК ООН N 54, п.п. 3.1, 6.1; правила ЄЕК ООН N 30-02, р. 3, п. 6.1; ДСТУ 4406:2005 п.4.2; ДСТУ 8815:2018, п. 6.5.1; ДСТУ 8816:2018 п.п. 5.3.5, 5.5.1.(сертифікація продукції, що виготовляється серійно, з аналізом документації).
- в файлі «Відповідність товару -2.rar» надано Сертифікат № UA.PN.191.0000-24 терміном дії від 02.05.2024 до 01.05.2024 року відповідності шин пневматичних для легкових та вантажних автомобілів ТМ «Petlas», шини Petlas Full Grip PT935 215/75R16C 116/114R(зимова) (файл з архіву під назвою Сканировать10004.JPG), виробництва «Petlas Tire Industry and Trade» Kındam Mahallesi Ankara-Kayseri Caddesi No:2/1 KIRŞEHİR - TÜRKİYE, Туреччина. про її відповідність Правилам ЄЕК ООН N 54, п.п. 3.1, 6.1; правила ЄЕК ООН N 30-02, р. 3, п. 6.1; ДСТУ 4406:2005 п.4.2; ДСТУ 8815:2018, п. 6.5.1; ДСТУ 8816:2018 п.п. 5.3.5, 5.5.1.(сертифікація продукції, що виготовляється серійно, з аналізом документації).
Зазначені сертифікати відповідності автомобільних шин, запропонованих Скаржником, містять інформацію про - Виробника, Торгову марку та модель, Країну виробника, Індекс швидкості, Індекс навантаження, Зчеплення на мокрій поверхні, Паливна економічність, Рівень шумності.
Окрім того, в Протоколі № 30 від 06.05.2024 року, Замовник повідомляє, що Скаржником не було надано «чинний сертифікат відповідності на позицію Шина 215/75R16C STARMAXX ProWin ST960, Petlas Lastik Sanayi Ve Ticaret A.S., Туреччина,зимова»
Скаржник не пропонував Замовнику шину 215/75R16C STARMAXX ProWin ST960, Petlas Lastik Sanayi Ve Ticaret A.S., Туреччина,зимова, а отже і не повинен був надавати на неї сертифікат відповідності.
Скаржник надав сертифікат відповідності на шину Petlas Full Grip PT935 215/75R16C 116/114R(зимова) виробництва Petlas Tire Industry and Trade, яку запропонував у складі своєї пропозиції.
Таким чином, у Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» з причин, перелічених в протоколі від 06.05.2024 року.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: c2a1eb37b6dd4c73bc5e97cec6910570
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-05-008275-a.a1
Назва: СКАРГА
Скарга:
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника: Комунальне некомерційне підприємство "Обласний центр екcтреної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради" внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-04-05-008275-a, за предметом Код ДК 021:2015: 34351100-3 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (автомобільні шини) (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 34350000-5 – Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності: Автомобільні шини літні – 100шт., Автомобільні шини зимові – 120шт.)
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.04.2024 15:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.04.2024 13:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7083 -р/пк-пз від 22.04.2024 Замовником 26.04.2024 внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Автомобільні шини літні, Автомобільні шини зимові" з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c0669e585af84dc4a7d5c80efdc7511a
Заголовок пункту скарги: Замовник встановив дискримінаційну та обмежувальну вимогу щодо надання учасниками у складі пропозиції сертифікатів систем управління САМЕ зі сферою сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин або оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів).
Опис заперечення: Відповідно до п. 4, 5, 6 Розділу «Інша інформація, встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ* — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців):» Додатку № 1 до тендерної документації визначено вимоги до надання учасниками у складі пропозиції документів від Учасників:
«4. Учасник повинен мати впроваджену систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці». (На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог в оголошенні, на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці (а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин або оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів), виданого державним органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно Реєстру НААУ (Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» (ISO 45001:2018, IDT).»

«5. Учасник повинен мати впроваджену систему управління інформаційною безпекою, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Cистема управління інформаційною безпекою. «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги». (На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог в оголошенні, на систему управління інформаційною безпекою (а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин або оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів), виданого державним органом з сертифікації систем менеджменту, який засвідчує, що система управління інформаційною безпекою відповідає вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Cистема управління інформаційною безпекою. «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги». (ISO/IEC 27001:2022, IDT). »
«6. Учасник повинен мати впроваджену систему управління щодо протидії корупції, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог тендерної документації, на систему управління щодо протидії корупції, (а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин або оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів) виданого державним органом з сертифікації систем менеджменту, який засвідчує, що система управління щодо протидії корупції відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 37001:2016, IDT). »

Відповідно до п. 5 та п. 6 Додатку № 2 до тендерної документації визначена вимога до надання учасниками у складі пропозиції наступних документів:
«5. Товар має відповідати встановленим ДСТУ, ТУ діючим в Україні на момент поставки. Учасник повинен мати впроваджену систему управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги". (На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог в оголошенні, на систему управління якістю (а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин або оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів), виданого державним органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно Реєстру НААУ (Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - 8https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги" (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT ). У випадку терміну дії Сертифікату більше року, він має бути наданий разом з документом, що підтверджує проведення аудиту відповідним органом із сертифікації, який має відповідні повноваження щодо дотримання учасником вимог стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018; Учасник повинен надати оригінал документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації в "Національном агентстві з акредитації України". Додатково у складі пропозиції надається лист підтвердження, виданий від цього уповноваженого органу у сфері сертифікації, про отримання учасником такого сертифікату, та договір з органом сертифікації про проведення сертифікації учасника, ліцензійну угоду з органом сертифікації на право застосування сертифікату, та звіт аудиту затверджений органом сертифікації про проведення сертифікації учасника;»
«6. Товар, який є предметом закупівлі, повинен відповідати вимогам з експлуатації рухомого складу, вимогам охорони праці та екології та безпеки руху. Учасник повинен мати впроваджену систему екологічного управління, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015. "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування". (На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог тендерної документації, на систему екологічного управління (а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин або оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів), виданого державним органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно Реєстру НААУ ( Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система екологічного управління учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015. "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування". (ISO 14001:2015, IDT). У випадку терміну дії Сертифікату більше року, він має бути наданий разом з документом, що підтверджує проведення аудиту відповідним органом із сертифікації, який має відповідні повноваження щодо дотримання учасником вимог стандарту (ДСТУ ISO 14001:2015); Учасник повинен надати оригінал документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації в "Національном агентстві з акредитації України". Додатково у складі пропозиції надається лист підтвердження, виданий від цього уповноваженого органу у сфері сертифікації, про отримання учасником такого сертифікату, та договір з органом сертифікації про проведення сертифікації учасника, ліцензійну угоду з органом сертифікації на право застосування сертифікату, та звіт аудиту затверджений органом сертифікації про проведення сертифікації учасника.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: вставновлення дискримінаційної умови
Опис суті пункту скарги: 1.5. Скаржник має впроваджену систему екологічного управління, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015. "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування" стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів (Згідно коду КВЕД-2010 45.31 (ДКПП 45.31))
Відповідно до КВЕД-2010: Група 45.3 (включає класи: 45.31 та 45.32) Торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів включає оптову та роздрібну торгівлю будь-якими видами запчастин, деталей, компонентів, приладдя, інструментів та аксесуарів для автотранспортних засобів, такими як:
- гумові шини та камери для шин
- свічки запалювання, акумулятори, освітлювальне устатковання й електричні запчастини.
Тобто, впроваджена у Скаржника система екологічного управління, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015. "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування" щодо сфери сертифікації стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів включає в себе оптову та роздрібну торгівлю гумовими шинами, камерами для шин.
Через встановлену Замовником вимогу, що зазначені вище Сертифікати мають бути видані САМЕ стосовно сфер: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин АБО оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів, Скаржник обмежений в праві на участь в закупівлі, оскільки отримав зазначений сертифікат стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів(Копія сертифікату надається у Додатку № 6 до скарги).


1.4. Скаржник має впроваджену систему управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги" стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів (Згідно коду КВЕД-2010 45.31 (ДКПП 45.31))
Відповідно до КВЕД-2010: Група 45.3 (включає класи: 45.31 та 45.32) Торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів включає оптову та роздрібну торгівлю будь-якими видами запчастин, деталей, компонентів, приладдя, інструментів та аксесуарів для автотранспортних засобів, такими як:
- гумові шини та камери для шин
- свічки запалювання, акумулятори, освітлювальне устатковання й електричні запчастини.
Тобто, впроваджена у Скаржника система управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги" щодо сфери сертифікації стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів включає в себе оптову та роздрібну торгівлю гумовими шинами, камерами для шин.
Через встановлену Замовником вимогу, що зазначені вище Сертифікати мають бути видані САМЕ стосовно сфер: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин АБО оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів, Скаржник обмежений в праві на участь в закупівлі, оскільки отримав зазначений сертифікат стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів(Копія сертифікату надається у Додатку № 5 до скарги).


1.3. Скаржник має впроваджену систему управління щодо протидії корупції, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів (Згідно коду КВЕД-2010 45.31 (ДКПП 45.31))
Відповідно до КВЕД-2010: Група 45.3 (включає класи: 45.31 та 45.32) Торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів включає оптову та роздрібну торгівлю будь-якими видами запчастин, деталей, компонентів, приладдя, інструментів та аксесуарів для автотранспортних засобів, такими як:
- гумові шини та камери для шин
- свічки запалювання, акумулятори, освітлювальне устатковання й електричні запчастини.
Тобто, впроваджена у Скаржника система управління щодо протидії корупції, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» щодо сфери сертифікації стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів включає в себе оптову та роздрібну торгівлю гумовими шинами, камерами для шин.
Через встановлену Замовником вимогу, що зазначені вище Сертифікати мають бути видані САМЕ стосовно сфер: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин АБО оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів, Скаржник обмежений в праві на участь в закупівлі, оскільки отримав зазначений сертифікат стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів(Копія сертифікату надається у Додатку № 4 до скарги).

1.2. Скаржник має впроваджену систему управління інформаційною безпекою, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Cистема управління інформаційною безпекою. «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів (Згідно коду КВЕД-2010 45.31 (ДКПП 45.31))
Відповідно до КВЕД-2010: Група 45.3 (включає класи: 45.31 та 45.32) Торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів включає оптову та роздрібну торгівлю будь-якими видами запчастин, деталей, компонентів, приладдя, інструментів та аксесуарів для автотранспортних засобів, такими як:
- гумові шини та камери для шин
- свічки запалювання, акумулятори, освітлювальне устатковання й електричні запчастини.
Тобто, впроваджена у Скаржника систему управління інформаційною безпекою, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Cистема управління інформаційною безпекою. «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» щодо сфери сертифікації стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів включає в себе оптову та роздрібну торгівлю гумовими шинами, камерами для шин.
Через встановлену Замовником вимогу, що зазначені вище Сертифікати мають бути видані САМЕ стосовно сфер: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин АБО оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів, Скаржник обмежений в праві на участь в закупівлі, оскільки отримав зазначений сертифікат стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів(Копія сертифікату надається у Додатку № 3 до скарги).


1.1. Скаржник має впроваджену систему управління систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів (Згідно коду КВЕД-2010 45.31 (ДКПП-45.31))
Відповідно до КВЕД-2010: Група 45.3 (включає класи: 45.31 та 45.32) Торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів включає оптову та роздрібну торгівлю будь-якими видами запчастин, деталей, компонентів, приладдя, інструментів та аксесуарів для автотранспортних засобів, такими як:
- гумові шини та камери для шин
- свічки запалювання, акумулятори, освітлювальне устатковання й електричні запчастини.
Тобто, впроваджена у Скаржника система управління охороною здоров’я та безпекою праці, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» щодо сфери сертифікації стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів включає в себе оптову та роздрібну торгівлю гумовими шинами, камерами для шин.
Через встановлену Замовником вимогу, що зазначені вище Сертифікати мають бути видані САМЕ стосовно сфер: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин АБО оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів, Скаржник обмежений в праві на участь в закупівлі, оскільки отримав зазначений сертифікат стосовно оптової торгівлі деталями та приладдями для автотранспортних засобів(Копія сертифікату надається у Додатку № 2 до скарги).

Замовник встановив дискримінаційну та обмежувальну вимогу щодо надання учасниками у складі пропозиції сертифікатів систем управління на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог в оголошенні:
- на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці,
- на систему управління інформаційною безпекою,
- на систему управління щодо протидії корупції,
- на систему управління якістю,
- на систему екологічного управління,
САМЕ зі сферою сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин або оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів).
Тобто, Замовник передбачає умовами тендерної документації та додатків до неї, що вищезазначені сертифікати систем управління повинні бути надані ВИКЛЮЧНО за такими видами сфер на вибір:
1) оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин;
АБО
2) оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів.

Оптова торгівля - діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації підприємствам роздрібної торгівлі, іншим суб’єктам господарювання.

Роздрібна торгівля - діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших підприємствах громадського харчування.



Відповідно до ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95 – ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами та доповненнями:

Оптова торгівля – це діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації підприємствам роздрібної торгівлі, іншим суб’єктам підприємницької діяльності.

Роздрібна торгівля – це діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших підприємствах громадського харчування.

Скаржник здійснює діяльність згідно з зареєстрованим видом економічної діяльності: оптова торгівля деталлями та приладдям для автотранспортних засобів (КВЕД-2010 45.31) (Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань надаємо у Додатку № 1 до скарги).
Скаржник не здійснює роздрібну торгівлю деталями та приладдям для автотранспортих засобів, а отже умова щодо надання сертифікатів на систему управління зі сферою застосуання стосовно оптової ТА роздрібної торгівлі деталями та приладдям для автотранспортих засобів – є обмежувальною вимогою для Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 8f73a077df4d4d71bb9054543b935df4
Заголовок пункту скарги: Замовник встановив дискримінаційну умову ТД стосовно Банку-гаранту забезпечення тендерної пропозиції учасника
Опис заперечення: Відповідно до ч. 2 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена вимога щодо забезпечення тендерної пропозиції:
«Банківська гарантія оформлюється в банку у якому обов’язково повинен бути відкритий розрахунковий рахунок учасника а саме (рахунок 2600… Кошти на вимогу суб’єктів господарювання), який має ліцензію Національного банку України.
Вимоги до банків-гарантів/контргарантів, гарантії/контргарантії яких застосовуються при забезпеченні тендерної пропозиції:
- банк-гарант повинен мати двгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче "uaAA" (надати підтверджуючий документ/сертифікат) (у випадку відсутності рейтингу за національною шкалою у банків іноземних банківських груп рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody's, S&P має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)), або таким, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерних пропозицій
Тип порушення: встанвовлення дискримінаційної умови
Опис суті пункту скарги: Замовник встановлює дискримінаційну вимоги у тендерній документації щодо можливості взяти участь у закупівлі учасникам, які мають відкриті рахунки у банку, в якому буде оформлена банківська гарантія, який ПОВИНЕН МАТИ довгостроковий кредитний рейтинг за національною шкалою не нижче "uaAA" або рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody's, S&P має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)) або таким, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку, на підтвердження чого надається відповідний сертифікат.
Зазначена вимога є необґрунтованою, незаконною та такою, що порушує права учасників з огляду на наступне:
2.1. щодо довгострокового кредитного рейтингу Банку за національною шкалою не нижче "uaAA":
Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними уповноваженого НКЦПФР НАЦІОНАЛЬНОГО РЕЙТИНГОВО АГЕНСТВА "РЮРІК" прийняти участь у закупівлі можуть лише учасники, які мають відкриті рахунки у обмеженому переліку банків з переліку за наступним посиланням: https://www.rurik.com.ua/uk/credit-ratings3-ua/bank-ratings-ua .
Варто звернути увагу на той факт, що п. 10 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Згідно статті 561 Цивільного кодексу України За гарантією банк, інша фінансова установа (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов'язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов'язання боржником.
Таким чином, законодавством України передбачено, що гарантія, як забезпечення тендерної пропозиції, може бути надана не лише банками, а й іншими фінансовими установами та страховими організаціями.
Банк, в якому обсуговується Скаржник та має відкритий банківський рахунок, Акціонерне Товариство “БАНК АЛЬЯНС”, з 29.01.2024 року згідно з плановою процедурою оновлення рейтингової оцінки, “ПРИЗУПИНИВ” здійснення аналізу динаміки довгострокового кредитного рейтингу банку (Рішення рейтингового комітету надано у Додатку № 7 до Скарги 240129 -01-At_t N C-KP n -0 1 5-O H)

2.2. щодо рейтинг материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody's, S&P має бути не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)):

Також, звертаємо увагу Комісії на той факт, що згідно Закону України “Про рейтингування” одним з головних принципів здійснення рейтингової діяльності є ДОБРОВІЛЬНІСТЬ прийсвоєння рейтингу об’єкту рейтингування банку.
Банк, в яком у обслуговується учасник, згідно показників рейтингового агенства S&P (Standard & Poor's або S&P) має показник «ССС+» (Згідно Рейтингу Банку Альянс, опублікованого на офіціійному сайті за посиланням https://bankalliance.ua/about_bank/ratings та відповідна аналітична довідка надана у Додатку № 8 до Скарги), що позбавляє Скаржника можливості взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлено обмеження щодо рівня інвестиційного класу А- або вищий.


2.3. щодо Банку, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку:

Порядок надання/отримання гарантій регулюється Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, що затверджене Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (надалі – Положення).
Згідно пункту 3 цього Положення № 639 від 15.12.2004 року, банк-гарант - банк, який надає гарантію на користь бенефіціара. Жодних вимог до банку-гаранту, зокрема в частині частки володіння держави в статутному капіталі, резидентства, кредитного рейтингу, згідно Положення або будь-якого іншого чинного нормативно-правового акту – не встановлено.

Таким чином, в Замовника відсутні будь-які підстави обмежувати коло учасників виключно до тих, які нададуть гарантію видану однією з наступних фінансових установ:
- банком, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75 (сімдесят п’ять) % статутного капіталу банку.
Замовник обмежує та дискримінує учасників, які обслуговуються в банках, де держава не володіє понад 75 % статутного капіталу банку. Через встановлення зазначеної вимоги, Скаржник не може взяти участь в закупівлі, незважаючи на свою відповідність вимогам тендерної документації. (Схематичне зображення структури власності АТ «БАНК АЛЬЯНС» у Додатку № 9 до скарги)

З урахуванням вищезазначених вимог щодо ОБМЕЖЕННЯ вибору банку учасника, Замовник встановлює обмеження щодо можливості взяти участь у закупівлі Скаржнику, оскільки Банк Скаржника, який здійснює свою діяльність у відповідності до вимог ЗУ «Про банки та банківську діяльність» НЕ ПІДХОДИТЬ Замовнику через наступні умови:
1) Банк Скаржника АТ «БАНК АЛЬЯНС» НЕ МАЄ догостроковий кредитного рейтингу за національною шкалою не нижче "uaAA" (надати підтверджуючий документ/сертифікат) (з 29.01.2024 року він призупинений);
2) Банк Скаржника АТ «БАНК АЛЬЯНС» НЕ МАЄ рейтингу материнських іноземних банківських груп від однієї з рейтингових компаній Fitch, Moody's, S&P не нижче підвищеного інвестиційного класу (А-, або вищий)) (Банк Скаржника має рейтинг «ССС+»);
3) Банк Скаржника АТ «БАНК АЛЬЯНС» НЕ Є таким, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75% статутного капіталу банку.(89,29 % акцій належить Акціонеру банку фізичній особі)

Дана обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які мають можуть надати банківську гарантію від інших банків.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації