-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Місце поставки: Вул. Майдан Різдва, 16, м. ГАЛИЧ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77101 вул. Галицька, с. ЗАЛУКВА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77160 вул. Калуська, с. ЗАЛУКВА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77160 с. ШЕВЧЕНКОВЕ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77187 вул. Миру, с. ЗАЛУКВА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77160 вул. Верхня, с. ЗАЛУКВА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77160 вул. Відродження, с. ЗАЛУКВА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77160 вул. Осмомисла, с. ЗАЛУКВА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77160 вул. Церковна, с. ЗАЛУКВА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77160 вул. Осмомисла, с. ЗАЛУКВА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77160 вул. Галицька, 13, с. ЗАЛУКВА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77160 вул. Стуса, с. ЗАЛУКВА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77160 вул. Галицька, с. БЛЮДНИКИ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77161 вул. Галицька, 38, с. БЛЮДНИКИ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77161 вул. Галицька, с. БЛЮДНИКИ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77161 вул. Д.Галицького, с. БЛЮДНИКИ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77161 вул. Незалежності, с. ПУКАСІВЦІ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77157 вул. Миру, с. ТЕМИРІВЦІ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77156 вул. Центральна, с. ГАННІВЦІ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77159 вул. Довга, с. КУРИПІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77158 вул. Центральна, 1а, с. ДОРОГІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77152 вул. Центральна, с. ДОРОГІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77152 вул. Центральна, с. КОЛОДІЇВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77153 вул. Гребля, с. ДОРОГІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77152 вул. Зелена, с. КОЛОДІЇВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77153 вул. Набережна, с. ДОРОГІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77152 вул. М.Коцюбинського, с. КОМАРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77164 вул. Ворони, с. КОМАРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77164 вул. Т.Шевченка, с. СОКІЛ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77168 вул. Ворони, с. КОМАРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77164 вул. Ворони, с. КОМАРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77164 вул. Ворони, с. КОМАРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77164 вул. Л.Мартовича, с. КОМАРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77164 вул. М.Баляса, с. КОМАРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77164 вул. Галицька, с. БРИНЬ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77165 вул. Т.Шевченка, с. БРИНЬ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77165 вул. Т.Шевченка, с. БРИНЬ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77165 вул. Галицька, с. БРИНЬ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77165 вул. Галицька, 71, с. БРИНЬ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77165 вул. Шевченка, 10а, м. ГАЛИЧ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77101 пл. Волі, 1, м. ГАЛИЧ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77101 пл. Волі, 1, м. ГАЛИЧ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77101 м-дан Різдва, 13, м. ГАЛИЧ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77101 м-дан Різдва, м. ГАЛИЧ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77101 вул. Федика, с. ВІКТОРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77166 вул. Федика, с. ВІКТОРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77166 вул. Федика, с. ВІКТОРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77166 вул. Федика, с. ВІКТОРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77166 вул. Федика, с. ВІКТОРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77166 вул. В.Чорновола, с. МЕДИНЯ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77163 вул. Галицька, с. МЕДИНЯ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77163 вул. В.Стуса, с. МЕДИНЯ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77163 вул. В.Чорновола, с. МЕДИНЯ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77163 вул. Центральна, с. САПОГІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77169 вул. Центральна, с. САПОГІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77169 вул. Центральна, 103А, с. САПОГІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77169 вул. Л.Українки, с. ПЕРЛІВЦІ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77150 вул. Дністровська, с. СУБОТІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77155 вул. Центральна, с. ОСТРІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77151 вул. Л.Українки, 1, с. ПЕРЛІВЦІ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77150 вул. Дністровська, с. СУБОТІВ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., вул. Шевченка, с. ДЕМЕШКІВЦІ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77134 вул. Січових Стрільців, с. НІМШИН, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77135 вул. Молодіжна, с. ПОПЛАВНИКИ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77184 вул. Вишнева, с. ПОПЛАВНИКИ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77184 вул. Наддністрянська, с. ПРИДНІСТРОВ'Я, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77185 вул. Шкільна, с. ПРИДНІСТРОВ'Я, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77185 с. НІМШИН, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77135 вул. Галицька, 15а, с. ДЕМЕШКІВЦІ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77134 вул. Т.Шевченка, с. КРИЛОС, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77162 вул. І.Франка, с. КРИЛОС, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77162 вул. Т.Шевченка, с. КРИЛОС, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77162 вул. С.Бандери, с. КРИЛОС, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77162 вул. І.Франка, с. КРИЛОС, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77162 вул. І.Франка, с. КРИЛОС, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77162 вул. Галицька, с. КРИЛОС, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77162 вул. Т.Шевченка, 1б, с. КРИЛОС, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77162 вул. Співоче поле, с. КРИЛОС, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77162 вул. Височана, с. ВИСОЧАНКА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77167 вул. Височана, с. ВИСОЧАНКА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77167 вул. С. Височана, с. ВИСОЧАНКА, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77167 вул. Я.Осмомисла, м. ГАЛИЧ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77101 м-дан Різдва, 34, м. ГАЛИЧ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район , ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77101 вул. Винниченка, 5, м. ГАЛИЧ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77101 вул. Галицька, 31а, с. МЕДИНЯ, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77163 вул.Незалежності, с. КОЗИНО, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77410 вул.Незалежності, с. КОЗИНО, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77410 вул.Дністровська, с. КОЗИНО, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77410 вул.Шевченка, с. КОЗИНО, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77410 вул.Незалежності,23, с. КОЗИНО, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ район, ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА обл., 77410
мін. крок: 0.5% або 3 669.38 UAH
скарга
- всі договори.pdf 07.05.2024 16:01
- POSTACHALNYKY_PRR_na_01_05_2024.xlsx 07.05.2024 16:01
- Протокол _ 45 від 02.05.2024.pdf 07.05.2024 16:01
- Додаток 2 Технічна специфікація.doc 07.05.2024 16:01
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf 07.05.2024 16:01
- Реєстр_постачальників_999.pdf 07.05.2024 16:01
- скарга_ГЕТ.doc.p7s 07.05.2024 16:01
- скарга_ГЕТ.pdf 07.05.2024 16:01
- скарга_ГЕТ.doc 07.05.2024 16:01
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 07.05.2024 16:01
- sign.p7s 07.05.2024 16:05
- Рішення від 09.05.2024 № 8245.pdf 09.05.2024 17:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.05.2024 № 8739.pdf 20.05.2024 11:32
- Рішення від 17.05.2024 № 8739.pdf 21.05.2024 17:57
- Пояснення по суті.docx 13.05.2024 09:31
- Пояснення по суті.pdf 13.05.2024 09:31
- рішення від 11.05.2023 _ 6395.pdf 13.05.2024 09:31
- Рішення від 21.12.2022 _ 7591.pdf 13.05.2024 09:31
- Рішення від 17.07.2023 _ 10773.pdf 13.05.2024 09:31
Пункт скарги
Відповідно до п. 43 Особливостей 1778 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Оскільки вимога знаходиться в Додатку 2 «Технічна специфікація», що є технічною частиною та стосується вимог щодо предмета закупівлі, дана вимога не може бути надана на виправлення».
Скаржник не погоджується з такою підставою для відхилення з огляду на наступне.
Учасник у складі пропозиції надав Гарантійний лист вих. № 22 від 25.04.2024, в якому міститься чіткий перелік договорів, укладених для забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів замовника, а також зазначені реквізити цих договорів. Учасником допущено невідповідність у цьому гарантійному листі, а саме не зазначено строк дії таких договорів і реквізитів договору, укладеного з ПАТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» та ПАТ «НЕК «Укренерго».
В цьому випадку наявна невідповідність в документі тендерної пропозиції Скаржника, яка не належить до інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а тим більше така невідповідність не є помилкою, виправлення якої призводить до зміни предмета закупівлі.
У зв’язку з вище наведеним помилки, наявні в наданому Скаржником гарантійному листі вих.. № 22 від 25.04.2024 на виконання вимоги Додатку 2 тендерної документації чітко підпадають під невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією і щодо яких Замовником повинно було бути розміщене у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже Замовник повинен скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» та у порядку, передбаченому п. 43 Особливостей надати такому учаснику можливість усунути виявлені невідповідності.
По-друге, відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
На офіційному веб-сайті ПАТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» у відкритому доступі міститься реєстр електропостачальників, які отримали доступ на території провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії ОСР на адміністративній території Івано-Франківської області (посилання: https://oe.if.ua/uk/sections/5e749e42db9c425648a6d001). У цьому реєстрі ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» знаходиться під номером 91, де також зазначено, що публічний договір, укладений з ПАТ «ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО» 20.09.2022, чинний до 21.09.2025. Тобто в цьому відкритому, загальнодоступному реєстрі міститься всі необхідна інформація, яку замовник вимагав зазначити в гарантійному листі відповідно до Додатку 2 ТД.
Також щодо договору про надання послуг з передачі електричної енергії, укладеного з ПАТ «НЕК «Укренерго» в якості оператора системи передачі (ОСП), то він аналогічно знаходиться у публічному доступі, як і реєстр електропостачальників, які мають такий чинний договір (посилання: https://ua.energy/uchasnikam_rinku/uchasnykam-rozdribnogo-rynku/elektropostachalnykam-spozhyvachiv-osp/). ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» знаходиться в зазначеному реєстрі під номером 155.
-
Назва доказу:
гарантійний лист
-
Опис доказу:
гарантійний лист
-
Повʼязаний документ:
всі договори.pdf
-
-
Назва доказу:
реєстр УКРЕНЕРГО
-
Опис доказу:
реєстр УКРЕНЕРГО
-
Повʼязаний документ:
POSTACHALNYKY_PRR_na_01_05_2024.xlsx
-
-
Назва доказу:
реєстр ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО
-
Опис доказу:
реєстр ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО
-
Повʼязаний документ:
Реєстр_постачальників_999.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол
-
Опис доказу:
протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол _ 45 від 02.05.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
особливості
-
Опис доказу:
особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до ТД
-
Опис доказу:
Додаток 2 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Технічна специфікація.doc
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД».
скарга
- наказ створення ЦОС.pdf 09.04.2024 14:51
- довідка_НКРЕКП.pdf 09.04.2024 14:51
- 1 наказ створення ІКЦ.pdf.p7s 09.04.2024 14:51
- Наказ ДСТУ.pdf 09.04.2024 14:51
- 1 наказ створення ІКЦ.pdf 09.04.2024 14:51
- наказ створення ЦОС.pdf.p7s 09.04.2024 14:51
- Положення ІКЦ.pdf.p7s 09.04.2024 14:51
- Положення ІКЦ.pdf 09.04.2024 14:51
- скарга_ГЕТ.doc 09.04.2024 14:51
- Положення ЦОС.pdf 09.04.2024 14:51
- Положення ЦОС.pdf.p7s 09.04.2024 14:51
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 09.04.2024 14:51
- Тендерна документація (5).doc 09.04.2024 14:51
- скарга_ГЕТ.pdf 09.04.2024 14:51
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf 09.04.2024 14:51
- скарга_ГЕТ.doc.p7s 09.04.2024 14:51
- Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 09.04.2024 14:51
- sign.p7s 09.04.2024 15:10
- рішення від 11.04.2024 № 6471.pdf 11.04.2024 17:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.04.2024 № 6967.pdf 19.04.2024 15:10
- рішення від 18.04.2024 № 6967.pdf 23.04.2024 13:19
- Пояснення по суті.pdf 15.04.2024 15:39
- Пояснення по суті.docx 15.04.2024 15:39
Пункт скарги
«5.1. Відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії», для розв‘язання суперечностей та конфліктних ситуацій в Учасника має бути створений Інформаційно-консультаційний центр (ІКЦ) по роботі зі споживачами електричної енергії або призначена уповноважена особа, яка виконує функції Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ).
На підтвердження створення ІКЦ або призначення особи, яка виконує функції ІКЦ, Учасник у складі пропозиції повинен надати: довідку про створення Учасником на території Івано-Франківської області власного структурного підрозділу – Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ)
Інформація зазначена в Довідці повинна бути підтверджена у наступних документах, які учасник надає у складі пропозиції:
• Положення про ІКЦ Учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником ІКЦ або у разі відсутності ІКЦ - наказ про призначення уповноваженої особи, яка виконує функції ІКЦ або інший документ, який підтверджує наявність відповідних трудових правовідносин пов’язаних із виконанням функцій ІКЦ між Учасником та уповноваженою особою. (У разі наявності у документах інформації про заробітну плату, така інформація може бути прихована).
Затверджену у встановленому законодавством порядку посадову інструкцію начальника ІКЦ або посадову інструкцію уповноваженої особи Учасника, яка виконує функції ІКЦ*.
* Посадова інструкція начальника ІКЦ та посадова інструкція уповноваженої особи Учасника, яка виконує функції ІКЦ, може не надаватись у разі якщо всі права та обов’язки, які виконуються начальником ІКЦ учасника або уповноваженою особою Учасника, яка виконує функції ІКЦ, визначаються у Положенні про ІКЦ або у Статуті Учасника або іншому документі учасника, в якому згідно вимог законодавства, можуть визначатись функції, права та обов’язки працівників**.
(**- у такому випадку відповідний документ надається у складі пропозиції).
5.10 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
З огляду на це, для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації такого права замовника, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати:
1. Довідку про створення Учасником на території Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів.
На підтвердження інформації, зазначеної в Довідці учасник в складі тендерної пропозиції надає:
1.1. Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів);
1.2. Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, що зазначений у вказаній Довідці.
1.3. Скановану копію документу/документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, в якому розташований центр обслуговування споживачів (клієнтів) Учасника або документу/документів, що підтверджують право користування нерухомим майном, в якому розташований центр обслуговування споживачів Учасника.
або
Учасник, у якого не створено власний центр обслуговування споживачів (клієнтів), у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, оскільки ним обслуговується менше 50 000 тисяч споживачів і створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є для нього обов’язковим, повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій.
З метою забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів такий учасник повинен надати довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Івано-Франківської області або посадової особи, з робочим місцем на території Івано-Франківської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
На підтвердження інформації зазначеної в Довідці учасник в складі тендерної пропозиції надає:
1.1. Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами) порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів;
1.2. Затверджену у встановленому законодавством порядку посадової інструкції посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами) порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Івано-Франківської області (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
1.3.Наказ про призначення посадової особи учасника, з робочим місцем на території Івано-Франківської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами) порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці).
1.4. Скановану копію документу/документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, в якому розташований окремий структурний підрозділ на території Івано-Франківської області, або робоче місце посадової особи, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів або документу/документів, що підтверджують право користування нерухомим майном, в якому розташований центр обслуговування споживачів Учасника. »
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити всі оскаржувані нами вимоги Додатку 1 до ТД, які зазначені вище.
Окрім того, що ці вимоги Додатку 1 Тендерної документації є незаконними та такими, що порушують Особливості, хочемо додатково звернути увагу на окремі з них, а саме:
1) Замовник вимагає підтвердити відповідною довідкою створення учасником Центру обслуговування споживачів або окремого структурного підрозділу на території Івано-Франківської області або посадової особи, з робочим місцем на території Івано-Франківської області
Відповідно до п. 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Відповідно до п. 8.3.17. зазначених Правил Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, Правилами роздрібного ринку електричної енергії чи будь-яким іншим нормативно-правовим актом не встановлено вимог щодо місця створення Центру обслуговування споживачів, зокрема і щодо їх створення за місцезнаходженням клієнтів електропостачальника. Це ж стосується окремого структурного підрозділу чи посадової особи, яка виконує функції центру ос посадової особи, з робочим місцем на території Івано-Франківської області обслуговування споживачів.
На виконання таких норм чинного законодавства, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» створило Центр з обслуговування споживачів за своїм місцезнаходженням, а саме у Львівській області (для підтвердження зазначеного додаємо накази про створення відповідного центру).
Створений ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Центр з обслуговування споживачів повністю виконує покладені на нього обов’язки та завдання щодо обслуговування клієнтів на території всієї України. А відсутність таких структурних підрозділів на території саме Івано-Франківської області жодним чином не впливає на можливість здійснювати ліцензовану діяльність щодо постачання електричної енергії споживачу та на якість надання послуг таким електропостачальником.
Зважаючи на наведене, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які створили Центр з обслуговування споживачів у Івано-Франківській області.
Зазначена вище вимога Замовника, окрім того, що порушує вимоги пункту 29 Особливостей, є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі.
2) Замовник вимагає надати Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, але, як вже зазначалось, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» створило Центр з обслуговування споживачів за своїм місцезнаходженням, а саме у Львівській області, а отже і Положення, яке діє в ТОВ ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», поширюється на Центр обслуговування споживачів (клієнтів) у Львівській області.
Створений ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Центр з обслуговування споживачів повністю виконує покладені на нього обов’язки та завдання щодо обслуговування клієнтів на території всієї України. А відсутність таких структурних підрозділів на території саме Івано-Франківської області жодним чином не впливає на можливість здійснювати ліцензовану діяльність щодо постачання електричної енергії споживачу та на якість надання послуг таким електропостачальником.
Зважаючи на наведене, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які створили Центр з обслуговування споживачів у Івано-Франківській області та мають відповідне Положення.
3) Замовник вимагає надати Довідку від НКРЕКП чи її територіальних підрозділів, яка підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може виконати цю вимогу з двох причин:
1) ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не має створеного Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Івано-Франківської області, оскільки це не вимагається чинним законодавством, а тому будь-який орган не може підтвердити наявність та функціонування такого Центру.
2) ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» зверталось до НКРЕКП із відповідним запитом про підтвердження наявності та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області. Проте, у відповідь на цей запит отримали Лист №3314/14.2.3/7-23 від 27.03.2023 року, відповідно до якого було повідомлено, що видача подібних довідок не передбачена Законом України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та ПРЕЕ. Отже, НКРЕКП взагалі не має обов’язку та повноважень надавати довідки про підтвердження наявності та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території будь-якої області.
Зважаючи на це, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних вимог, які суперечать нормам чинного законодавства та дозволяють взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають ЦОС в Івано-Франківській області та, з невідомих причин, отримали таку довідку НКРЕКП.
2. Відповідно до Додатку 1 ТД Замовника: «Відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії», для розв‘язання суперечностей та конфліктних ситуацій в Учасника має бути створений Інформаційно-консультаційний центр (ІКЦ) по роботі зі споживачами електричної енергії або призначена уповноважена особа, яка виконує функції Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ).
На підтвердження створення ІКЦ або призначення особи, яка виконує функції ІКЦ, Учасник у складі пропозиції повинен надати: довідку про створення Учасником на території Івано-Франківської області власного структурного підрозділу – Інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ)
Інформація зазначена в Довідці повинна бути підтверджена у наступних документах, які учасник надає у складі пропозиції:
• Положення про ІКЦ Учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником ІКЦ або у разі відсутності ІКЦ - наказ про призначення уповноваженої особи, яка виконує функції ІКЦ або інший документ, який підтверджує наявність відповідних трудових правовідносин пов’язаних із виконанням функцій ІКЦ між Учасником та уповноваженою особою. (У разі наявності у документах інформації про заробітну плату, така інформація може бути прихована).
Затверджену у встановленому законодавством порядку посадову інструкцію начальника ІКЦ або посадову інструкцію уповноваженої особи Учасника, яка виконує функції ІКЦ*.
* Посадова інструкція начальника ІКЦ та посадова інструкція уповноваженої особи Учасника, яка виконує функції ІКЦ, може не надаватись у разі якщо всі права та обов’язки, які виконуються начальником ІКЦ учасника або уповноваженою особою Учасника, яка виконує функції ІКЦ, визначаються у Положенні про ІКЦ або у Статуті Учасника або іншому документі учасника, в якому згідно вимог законодавства, можуть визначатись функції, права та обов’язки працівників**.
(**- у такому випадку відповідний документ надається у складі пропозиції)».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити всі оскаржувані нами вимоги Додатку 1 до ТД, які зазначені вище.
Щодо вимоги про надання Положення про ІКЦ, то як вже зазначалось, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» створило Центр з обслуговування споживачів за своїм місцезнаходженням, а саме у Львівській області, а отже і Положення, яке діє в ТОВ ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», поширюється на Центр обслуговування споживачів (клієнтів) у Львівській області.
Створений ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Центр з обслуговування споживачів повністю виконує покладені на нього обов’язки та завдання щодо обслуговування клієнтів на території всієї України. А відсутність таких структурних підрозділів на території саме Івано-Франківської області жодним чином не впливає на можливість здійснювати ліцензовану діяльність щодо постачання електричної енергії споживачу та на якість надання послуг таким електропостачальником.
Отож зазначені вище вимоги Замовника є незаконними, дискримінаційними та такими, що мають бути вилучені з тексту тендерної документації.
3. Відповідно до Додатку 1 ТД Замовника: «Відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» Постачальник має право на безперешкодний доступ (за пред'явленням службового посвідчення) до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що встановлені на об'єктах споживача, для візуального або автоматизованого зняття показів розрахункових засобів комерційного обліку. З огляду на це, учасники у складі своєї тендерної пропозиції надають відповідне службове посвідчення на представника Учасника».
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
-
Назва доказу:
Лист НКРЕКП
-
Опис доказу:
Лист НКРЕКП
-
Повʼязаний документ:
довідка_НКРЕКП.pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ про створення ЦОС
-
Опис доказу:
Наказ про створення ЦОС
-
Повʼязаний документ:
наказ створення ЦОС.pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ про створення ІКЦ
-
Опис доказу:
Наказ про створення ІКЦ
-
Повʼязаний документ:
1 наказ створення ІКЦ.pdf
-
-
Назва доказу:
Положення ЦОС
-
Опис доказу:
Положення ЦОС
-
Повʼязаний документ:
Положення ЦОС.pdf
-
-
Назва доказу:
Положення ІКЦ
-
Опис доказу:
Положення ІКЦ
-
Повʼязаний документ:
Положення ІКЦ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 3466-96
-
Опис доказу:
ДСТУ 3466-96
-
Повʼязаний документ:
Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Опис доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
Наказ ДСТУ.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Опис доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД Замовника
-
Опис доказу:
ТД замовника
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація (5).doc
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
«.11. Для забезпечення стабільного, безперебійного постачання електричної енергії замовнику, учасник повинен добросовісно виконувати свої зобов’язання, в тому числі фінансовими, перед іншими учасниками ринку електричної енергії, зокрема передбачені Правилами ринку, затвердженими Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168).
Для підтвердження добросовісного виконання своїх фінансових зобов’язань учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що за час роботи нового ринку електричної енергії, а саме з 01.07.2019 року по день подання пропозиції, учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року № 1168.
У разі якщо Замовником буде перевірено та виявлено, що Учасник набував статусу «дефолтний» або «переддефолтний», Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхиляє учасника як такого, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацом шостим підпункту 2 пункту 41 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 вимогам до учасника відповідно до законодавства.»
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, звертаємо увагу, що "Правила ринку", які затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168., визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України.
"Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на веб-сайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно.
В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний».
Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Також відповідно до пункту 6 Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії вУкраїні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148: «За поданням оператора системи встановлюється статус «Переддефолтний» та «Дефолтний» для електропостачальників (крім ПУП або постачальника останньої надії) у випадку несплати послуг оператора системи, наданих у період дії воєнного стану, до 15 числа місяця наступного за розрахунковим, з урахуванням постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 25 лютого 2022 року № 332 «Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії, під час особливого періоду» (із змінами)». А згідно з пунктом 13 розділу XVII «прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII функції постачальників універсальних послуг можуть виконувати виключно електропостачальники, створені у результаті здійснення заходів з відокремлення операторів системи розподілу (кількість приєднаних споживачів до системи розподілу яких перевищує 100 тисяч).
З цього випливає, що постачальники універсальних послуг, навіть за наявності підстав для надання їм статусу «переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022.
Відповідно до ч. 4 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» покладення зобов’язань з надання універсальних послуг не обмежує права електропостачальника здійснювати постачання електричної енергії за вільними цінами.
Отже постачальники універсальних послуг беруть участь в процедурах закупівлі електричної енергії на рівних умовах з іншими учасниками, вільно встановлювати свої ціни на електричну енергію при участі в публічних закупівлях.
Таким чином наявність оскаржуваної вимоги в тендерній документації ставить в дискримінаційне становище інших учасників, в тому числі ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», поряд з постачальниками універсальних послуг, які навіть при наявності підстави для отримання статусу «Переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з чинністю Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148.
Власне статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо дефолтного та переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк.Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку.
Однією із таких вимог Комітет визнає надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного". Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати довідку.
Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу.
Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний".
Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки.
Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача.
На час проведення Процедури закупівлі TOB "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" не має статусу "переддефолтного" або "дефолтного".
Тобто, на сьогоднішній день ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" є повноцінним учасником ринку, який належним чином виконує свої зобов’язання перед АР та не перебуває під будь-якими обмеженнями, пов’язаними з набуттям статусів "Переддефолтний" або "Дефолтний".
Таким чином, гарантійний лист, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань.
Така вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто протягом трьох років жодного разу не набував статусу «переддефолтний» та/або "дефолтний", а також перешкоджає ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" взяти участь у закупівлі.
Наявність статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Звертаємо увагу, що відповідно до частини 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Слід зазначити, що інформація про набуття статусу «переддефолтного» та «дефолтного» є відкритою та публікується на сайті НЕК «Укренерго», кожного дня дана інформація оновлюється.
Замовник може ознайомитися з такими учасниками ринку за посиланням: https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj/, яке є відкритим.
Враховуючи це, Замовник не повинен вимагати надання даної інформації, оскільки вона є відкритою та публічною.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
-
Назва доказу:
ДСТУ 3466-96
-
Опис доказу:
ДСТУ 3466-96
-
Повʼязаний документ:
Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Опис доказу:
дСТУ
-
Повʼязаний документ:
Наказ ДСТУ.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Опис доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД Замовника
-
Опис доказу:
ТД Замовника
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація (5).doc
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.