• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Продукція для чищення (миючі, чистячі та пральні засоби) Ч.2

Завершена

425 829.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 2 554.98 UAH
Період оскарження: 05.04.2024 13:19 - 25.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: f2812bbddb7a4cbe85c9062b75d46eda
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-05-006014-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Дата розгляду скарги: 20.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.05.2024 15:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.05.2024 14:03
Дата виконання рішення Замовником: 03.06.2024 11:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ № 8774 -р/пк-пз від 20.05.2024 по процедурі закупівлі відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015 – код 39830000-9 Продукція для чищення (миючі, чистячі та пральні засоби) Ч.2, ID: UA-2024-04-05-006014-a, комунальне некомерційне підприємство «Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради», скасувало рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" та рішення про визначення фізичної особи-підприємця Тарабаренка Сергія Юрійовича переможцем процедури закупівлі.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Номер: bfa55eb6a57843b6aa86e9aa04f072bf
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» та неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданою Замовником аргументацією щодо відхилення своєї тендерної пропозиції та визначення переможцем учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ
Опис заперечення: За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника протоколом № 202 від 01.05.2024 було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з однієї підстави.
ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданою Замовником за даною підставою аргументацією щодо відхилення своєї тендерної пропозиції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
та неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі
учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ

Комунальне некомерційне підприємство "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-04-05-006014-a в електронній системі закупівель.

1. За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника протоколом № 202 від 01.05.2024 було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з однієї підстави:





ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданою Замовником за даною підставою аргументацією щодо відхилення своєї тендерної пропозиції, виходячи з наступного.

Обставини, які стосуються унеможливлення Замовником виконання договору № 99-тр/23 від 15.05.2023 (далі по тексту – Договір) за закупівлею № UA-2023-03-30-001647-a не можуть бути досліджені у повному обсязі в межах розгляду даної скарги Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на норму пункту 61 Особливостей, а також прописаного розділом Х зазначеного Договору судового порядку вирішення спору, який виник.
Оскільки Замовник, все ж таки, вирішив підняти питання минулорічного Договору у зазначений у протоколі відхилення спосіб, не зважаючи на зусилля ТОВ «Гренландія НВП», які було покладено на врегулювання спору у досудовому порядку, наразі планується оскарження дій Замовника до суду, оскільки взаємні переговори та консультації, передбачені пунктом 10.1 Договору не дали жодного результату.
Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що Замовник помилково посилається на чинну на дату оголошення даної закупівлі норму абзацу 14 пункту 47 Особливостей, оскільки нею передбачено наявність трьох обов’язкових умов разом:
1) в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником,
2) що призвело до його дострокового розірвання,
3) і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.

Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що відсутні усі три обов’язкові складові умови застосування Замовником відхилення тендерної пропозиції нашого Товариства на підставі абзацу 14 пункту 47 Особливостей.
1) Виконання умов договору (щодо строку здійснення поставки) ТОВ «Гренландія НВП» було унеможливлене Замовником;
2) Відповідно до пункту 10.4 Договору цей Договір вважається розірваним з моменту належного оформлення Сторонами додаткової угоди до цього Договору, якщо інше не встановлено у самій додатковій угоді, цьому Договорі або чинному в Україні законодавстві, а згідно пункту 10.5 Договору у разі, якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) Договору або неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
ТОВ «Гренландія НВП» не погоджувалося на розірвання Договору. Замовник розмістив у електронній системі закупівель «Додаткову угоду» до Договору від 23.06.2024, яку підписав одноособово.
3) За Договором не було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків.
Тому ТОВ «Гренландія НВП» вважає незаконними дії Замовника щодо відхилення своєї тендерної пропозиції «відповідно до абз.2 пп.1 п.44 Особливостей» з посиланням на підставі абзацу 14 пункту 47 Особливостей, пункту 42 Особливостей.

Дії Замовника за попереднім укладеним Договором ТОВ «Гренландія НВП» розцінює як прояв втілення бажання Замовника відсторонити від участі в оголошуваних ним закупівлях ТОВ «Гренландія НВП». Якщо переглянути навіть дану закупівлю, то можна звернути увагу на кілька підтверджень зазначеного припущення.
Спочатку Замовником було прописано очевидно дискримінаційні умови тендерної документації, які унеможливлювали участь більшості учасників. У поясненнях за скаргою ТОВ «Гренландія НВП» № UA-2024-04-05-006014-a.b1 на зазначені дії Замовник зазначав, що ТОВ «Гренландія НВП» не має права оскаржувати його дії з посиланням, на, нібито, невиконання нами попереднього Договору (тобто на підстави, зазначені тепер у протоколі відхилення).
За результатами аукціону, що відбувся, зрозуміла мета усієї вищенаведеної сукупності дій Замовника.
Оскільки дискримінаційні вимоги тендерної документації йому довелося видалити, з’явилася перешкода в особі ТОВ «Гренландія НВП» для визначення переможцем учасника з ціною тендерної пропозиції, яка до останньої копійки збігається з очікуваною вартістю закупівлі.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що в Замовника відсутні законні підстави відхилення нашої найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.


2. За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника тим само протоколом № 204 від 02.05.2024 було прийнято рішення про визначення переможцем іншого учасника, ФОП Тарабаренко Сергій Юрійович, не зважаючи на невідповідність його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.

ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з даним рішенням Замовника щодо визначення переможцем учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ з наступних підстав.

2.1. Щодо позицій 7 та 8.

2.1.1) Відповідно до вимог Додатку №2 до ТД за позиціями 7 та 8 вимагається:
«Термін придатності засобу не менше 3 роки».

У складі тендерної пропозиції відповідно до пункту 6 вимог Додатку 2 до ТД учасники мали надати:
На підтвердження заявлених характеристик на засіб надати (оригінали або завірені учасником копії):
- сертифікат якості виробника;
- інструкцію виробника.

У складі тендерної пропозиції учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ надано, зокрема, документи
- за позицією 7 – Сертифікат якості (б/д, б/н, на продукцію з датою випуску 05.2022, сторінка 1 файлу «2.7. Рукавичка _ЧистоТіл Пацієнт_.pdf»),
- за позицією 8 – Сертифікат якості (б/д, б/н, на продукцію з датою випуску 01.2022, сторінка 1 файлу «2.8. Шапочка чистотіл.pdf»),
у яких термін придатності встановлено «24 місяці з дати виготовлення засобу»:






2.1.2) Також за позиціями 7 та 8 наданими документами не підтверджено відповідність вимозі
«Фасування полімерний пакет».


Отже, учасником ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ запропоновані засоби, які не відповідають вимогам Додатку 2 до ТД.

Таким чином, тендерна пропозиція учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей.


2.2. Щодо позиції 11.
Відповідно до вимог Додатку №2 до ТД за позицією 11 вимагається:
«Фасування полімерний флакон по 800 мл».

У складі тендерної пропозиції відповідно до пункту 6 вимог учасники мали надати:
На підтвердження заявлених характеристик на засіб надати (оригінали або завірені учасником копії):
- декларацію про відповідність Технічного регламенту мийних засобів;
- сертифікат якості виробника;
- інструкцію виробника.

У складі тендерної пропозиції учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ надано, зокрема, документи
- за позицією 11 – Інструкція щодо застосування (від 27.12.2019, сторінка 6 файлу «2.11. Білизна сантехніка.pdf»),
у якій зазначено фасування «від 1000 млу»:



Отже, учасником ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ запропоновано засіб, який не відповідає вимогам Додатку 2 до ТД.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей.

ТОВ “Гренландія НВП” вважає, що прийнятими Замовником рішеннями здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині безпідставного відхилення його тендерної пропозиції та в частині неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі іншого учасника, а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: f3cefd6f7b294b18860ae40dc34c0cc0
Заголовок пункту скарги: За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом (рішенням) № 204 від 02.05.2024 було прийнято рішення про визначення переможцем іншого учасника, ФОП Тарабаренко Сергій Юрійович, не зважаючи на невідповідність його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації
Опис заперечення: За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом (рішенням) № 204 від 02.05.2024 було прийнято рішення про визначення переможцем іншого учасника, ФОП Тарабаренко Сергій Юрійович, не зважаючи на невідповідність його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
та неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі
учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ

Комунальне некомерційне підприємство "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-04-05-006014-a в електронній системі закупівель.

1. За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника протоколом № 202 від 01.05.2024 було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з однієї підстави:





ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданою Замовником за даною підставою аргументацією щодо відхилення своєї тендерної пропозиції, виходячи з наступного.

Обставини, які стосуються унеможливлення Замовником виконання договору № 99-тр/23 від 15.05.2023 (далі по тексту – Договір) за закупівлею № UA-2023-03-30-001647-a не можуть бути досліджені у повному обсязі в межах розгляду даної скарги Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на норму пункту 61 Особливостей, а також прописаного розділом Х зазначеного Договору судового порядку вирішення спору, який виник.
Оскільки Замовник, все ж таки, вирішив підняти питання минулорічного Договору у зазначений у протоколі відхилення спосіб, не зважаючи на зусилля ТОВ «Гренландія НВП», які було покладено на врегулювання спору у досудовому порядку, наразі планується оскарження дій Замовника до суду, оскільки взаємні переговори та консультації, передбачені пунктом 10.1 Договору не дали жодного результату.
Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що Замовник помилково посилається на чинну на дату оголошення даної закупівлі норму абзацу 14 пункту 47 Особливостей, оскільки нею передбачено наявність трьох обов’язкових умов разом:
1) в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником,
2) що призвело до його дострокового розірвання,
3) і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.

Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що відсутні усі три обов’язкові складові умови застосування Замовником відхилення тендерної пропозиції нашого Товариства на підставі абзацу 14 пункту 47 Особливостей.
1) Виконання умов договору (щодо строку здійснення поставки) ТОВ «Гренландія НВП» було унеможливлене Замовником;
2) Відповідно до пункту 10.4 Договору цей Договір вважається розірваним з моменту належного оформлення Сторонами додаткової угоди до цього Договору, якщо інше не встановлено у самій додатковій угоді, цьому Договорі або чинному в Україні законодавстві, а згідно пункту 10.5 Договору у разі, якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) Договору або неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
ТОВ «Гренландія НВП» не погоджувалося на розірвання Договору. Замовник розмістив у електронній системі закупівель «Додаткову угоду» до Договору від 23.06.2024, яку підписав одноособово.
3) За Договором не було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків.
Тому ТОВ «Гренландія НВП» вважає незаконними дії Замовника щодо відхилення своєї тендерної пропозиції «відповідно до абз.2 пп.1 п.44 Особливостей» з посиланням на підставі абзацу 14 пункту 47 Особливостей, пункту 42 Особливостей.

Дії Замовника за попереднім укладеним Договором ТОВ «Гренландія НВП» розцінює як прояв втілення бажання Замовника відсторонити від участі в оголошуваних ним закупівлях ТОВ «Гренландія НВП». Якщо переглянути навіть дану закупівлю, то можна звернути увагу на кілька підтверджень зазначеного припущення.
Спочатку Замовником було прописано очевидно дискримінаційні умови тендерної документації, які унеможливлювали участь більшості учасників. У поясненнях за скаргою ТОВ «Гренландія НВП» № UA-2024-04-05-006014-a.b1 на зазначені дії Замовник зазначав, що ТОВ «Гренландія НВП» не має права оскаржувати його дії з посиланням, на, нібито, невиконання нами попереднього Договору (тобто на підстави, зазначені тепер у протоколі відхилення).
За результатами аукціону, що відбувся, зрозуміла мета усієї вищенаведеної сукупності дій Замовника.
Оскільки дискримінаційні вимоги тендерної документації йому довелося видалити, з’явилася перешкода в особі ТОВ «Гренландія НВП» для визначення переможцем учасника з ціною тендерної пропозиції, яка до останньої копійки збігається з очікуваною вартістю закупівлі.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що в Замовника відсутні законні підстави відхилення нашої найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.


2. За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника тим само протоколом № 204 від 02.05.2024 було прийнято рішення про визначення переможцем іншого учасника, ФОП Тарабаренко Сергій Юрійович, не зважаючи на невідповідність його тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.

ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з даним рішенням Замовника щодо визначення переможцем учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ з наступних підстав.

2.1. Щодо позицій 7 та 8.

2.1.1) Відповідно до вимог Додатку №2 до ТД за позиціями 7 та 8 вимагається:
«Термін придатності засобу не менше 3 роки».

У складі тендерної пропозиції відповідно до пункту 6 вимог Додатку 2 до ТД учасники мали надати:
На підтвердження заявлених характеристик на засіб надати (оригінали або завірені учасником копії):
- сертифікат якості виробника;
- інструкцію виробника.

У складі тендерної пропозиції учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ надано, зокрема, документи
- за позицією 7 – Сертифікат якості (б/д, б/н, на продукцію з датою випуску 05.2022, сторінка 1 файлу «2.7. Рукавичка _ЧистоТіл Пацієнт_.pdf»),
- за позицією 8 – Сертифікат якості (б/д, б/н, на продукцію з датою випуску 01.2022, сторінка 1 файлу «2.8. Шапочка чистотіл.pdf»),
у яких термін придатності встановлено «24 місяці з дати виготовлення засобу»:






2.1.2) Також за позиціями 7 та 8 наданими документами не підтверджено відповідність вимозі
«Фасування полімерний пакет».


Отже, учасником ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ запропоновані засоби, які не відповідають вимогам Додатку 2 до ТД.

Таким чином, тендерна пропозиція учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей.


2.2. Щодо позиції 11.
Відповідно до вимог Додатку №2 до ТД за позицією 11 вимагається:
«Фасування полімерний флакон по 800 мл».

У складі тендерної пропозиції відповідно до пункту 6 вимог учасники мали надати:
На підтвердження заявлених характеристик на засіб надати (оригінали або завірені учасником копії):
- декларацію про відповідність Технічного регламенту мийних засобів;
- сертифікат якості виробника;
- інструкцію виробника.

У складі тендерної пропозиції учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ надано, зокрема, документи
- за позицією 11 – Інструкція щодо застосування (від 27.12.2019, сторінка 6 файлу «2.11. Білизна сантехніка.pdf»),
у якій зазначено фасування «від 1000 млу»:



Отже, учасником ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ запропоновано засіб, який не відповідає вимогам Додатку 2 до ТД.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ФОП ТАРАБАРЕНКО СЕРГІЙ ЮРІЙОВИЧ мала бути відхилена Замовником відповідно до статті 31 Закону та пункту 44 Особливостей.

ТОВ “Гренландія НВП” вважає, що прийнятими Замовником рішеннями здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині безпідставного відхилення його тендерної пропозиції та в частині неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі іншого учасника, а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: f646fc37767d4a9fbafb2aa3f6c136b1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-05-006014-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга, додаток
Дата розгляду скарги: 17.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.04.2024 17:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.04.2024 15:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою виконання рішення АМКУ №6885-р/пк-пз від 17.04.2024 р. вирішено внести зміни до Тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Номер: 931e672661e44eaf807daa43cb2a1fb4
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Опис заперечення: 1. Тендерною документацією у Додатку 2 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, 41 раз вимагається
або просто надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ),
або підтвердити відповідність певним вимогам висновком ДСЕЕ.
Дана вимога Замовника не може бути дотримана переважною більшістю учасників через зміни законодавства, відповідно до яких з 01.10.2023 висновки ДСЕЕ не передбачені чинним законодавством і більше не видаються.

2. Тендерною документацією у Додатку 2 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема,
- за позиціями 1 «Мило рідке для рук і тіла, 5000 мл» та 2 «Мило рідке для рук і тіла, 1000 мл»
вимагається: «мати знак відповідності технічним регламентам».
Дана вимога Замовника не може бути дотримана через відсутність наразі чинного технічного регламенту на мило.

3. Тендерною документацією у Додатку 7 до ТД визначено Перелік документів, які надає учасник, який визнаний переможцем торгів.
Цей Додаток до ТД містить примітку:
«Подання здійснюється особисто або поштою за адресою: КНП “КОЛ КОР”, проспект Університетський 2/5, м. Кропивницький, 25030 (Відділ публічних закупівель або приймальня генерального директора, отримувач - Перепьолкіна В.М.)».
Дана вимога Замовника не може бути дотримана через необхідність надання документів переможцем через електронну систему закупівель.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Комунальне некомерційне підприємство "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-04-05-006014-a в електронній системі закупівель.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.


1) Тендерною документацією у Додатку 2 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, 41 раз вимагається
або просто надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ),
або підтвердити відповідність певним вимогам висновком ДСЕЕ.

Зокрема, тендерною документацією у пунктах 2 вимог за окремими позиціями Додатку 2 до ТД вимагається:
- за позиціями 1 та 2: «висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) де зазначено ДСанПІН 2.2.9.027-99»
- за позиціями 12 та 13: «Засіб зі сферою застосування в закладах охорони здоров’я, лікувально-профілактичних закладах всіх профілів, лабораторій різних підпорядкувань, що має бути підтверджено висновком ДСЕЕ»
тощо.

Разом з тим, наявним на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ) № 12.2-18-1/17835 від 06.08.2020 не може бути дослівно підтверджено відповідність зазначеним вимогам, оскільки наявна у цьому висновку ДСЕЕ інформація не містить зазначення ДСанПІН 2.2.9.027-99 та окремих об’єктів, прописаних Замовником, зокрема, конкретно – «лабораторій різних підпорядкувань», разом з тим, містить більш узагальнені визначення щодо таких об’єктів і не містить заборони використання на зазначених Замовником об’єктах.

При цьому, засоби, які складають предмет закупівлі, є звичайними миючими засобами, які постійно випускаються великою кількістю виробників.
Разом з тим, Замовник обмежив коло виробників, продукція яких може бути запропонована в рамках даної закупівлі, шляхом висування вимоги надання підтвердження саме й виключно висновком ДСЕЕ.

Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності сфери застосування засобів – виключно висновком ДСЕЕ, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.

Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.

Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.

Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.

ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку вищезазначених дискримінаційних вимог Замовника щодо висновків ДСЕЕ.


2) Тендерною документацією у Додатку 2 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема,
- за позиціями 1 «Мило рідке для рук і тіла, 5000 мл» та 2 «Мило рідке для рук і тіла, 1000 мл»
вимагається: «мати знак відповідності технічним регламентам».

Разом з тим, Мило рідке не відноситься до мийних засобів, на які поширюється дія Технічного регламенту мийних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2008 р. № 717 (згідно пункту 5 цього Технічного регламенту).
Також на мило рідке не поширюється дія інших чинних Технічних регламентів.
Мило рідке є косметичним виробом, Технічний регламент стосовно яких, а саме, – Технічний регламент на косметичну продукцію, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 2021 р. № 65, набере чинності лише з 03.08.2024.
Тому наразі у виробників відсутні правові підстави нанесення знаку відповідності технічним регламентам на мило.

3) Тендерною документацією у Додатку 7 до ТД визначено Перелік документів, які надає учасник, який визнаний переможцем торгів.
Цей Додаток до ТД містить примітку:

«Подання здійснюється особисто або поштою за адресою: КНП “КОЛ КОР”, проспект Університетський 2/5, м. Кропивницький, 25030 (Відділ публічних закупівель або приймальня генерального директора, отримувач - Перепьолкіна В.М.).

У разі неналежного оформлення або ненадання одного або декількох документів, які не відповідають вимогам встановленим в Додатку 7 тендерної документації, Замовник вважає, що документи переможцем торгів не надані і відхиляє тендерну пропозицію Учасника відповідно до п.44 Особливостей»


Разом з тим, такі дії Переможця та Замовника не відповідатимуть нормам
- частини восьмої статті 12 Закону, відповідно до якої подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі
- та абзацу третього підпункту 12 пункту 47 Особливостей, який визначає, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Надання документів Замовнику поза електронною системою закупівель, при особистому контакті не відповідає букві Закону, Особливостей та принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Просимо:
1. Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару виключно
висновком ДСЕЕ,
2. Зобов’язати Замовника виключити з ТД необхідність нанесення на мило рідке за позиціями 1 та 2 знаку відповідності технічним регламентам,
3. Зобов’язати Замовника виключити з ТД вимогу «Подання здійснюється особисто або поштою за адресою: КНП “КОЛ КОР”, проспект Університетський 2/5, м. Кропивницький, 25030 (Відділ публічних закупівель або приймальня генерального директора, отримувач - Перепьолкіна В.М.)»,

оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.

На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП».


ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації