-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Модульне харчування у реторт-пакетах для тимчасово затриманих осіб
Завершена
575 460.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 754.60 UAH
мін. крок: 1% або 5 754.60 UAH
Період оскарження:
05.04.2024 12:04 - 10.04.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
9dd34941b98c4236bc8b39762f1887d7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-05-004784-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 технічна частина квітень 2024.docx 09.04.2024 15:36
- Скарга щодо сертифікатів і актів Закарпаття.docx 09.04.2024 15:36
- Додаток 3 (зміни) травень 2023.docx 09.04.2024 15:36
- Додаток 3 січень 2024 .docx 09.04.2024 15:36
- sign.p7s 09.04.2024 15:42
- Рішення від 11.04.2024 № 6453.pdf 11.04.2024 17:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.04.2024 15:55
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.04.2024 17:03
Пункт скарги
Номер:
d472c93277b54794ae92c822a56ec7af
Заголовок пункту скарги:
В тендерній документації замовника містяться вимоги, що є дискримінаційними.
Опис заперечення:
05.04.2024 року в електронній системі закупівель Головним управлінням Національної поліції в Закарпатській області («Замовник»), Замовником за електронною закупівлею зареєстрованою за № UA-2024-04-05-004784-a («Закупівля»)
Предметом закупівлі є Продукти харчування та сушені продукти різні (Модульне харчування у реторт-пакетах для тимчасово затриманих осіб) (ДК 021:2015 - 15890000-3).
Заявник – Товариство з обмеженою відповідальністю «Преміум Сервісез» є вітчизняним виробником продуктів харчування, діяльність якого регулюється та повністю відповідає законодавству України.
В тендерній документації Замовника, а саме в п. 2 Додатку 2 до тендерної документації, встановлено наступні вимоги щодо учасника Закупівлі:
«-Учасник повинен надати сканований оригінал або завірену копію акту Держпродспоживслужби, складеного згідно вимог чинного законодавства, за результатами державного аудиту щодо додержання Учасником вимог законодавства стосовно постійно діючих процедур, що застосовані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, виданий на ім'я учасника на складські приміщення не раніше 2023 року, без виявлених порушень.
- Учасник повинен надати сканований оригінал або завірену копію Акту перевірки складських приміщень, зазначених у довідці, наданій учасником у своїй тендерній пропозиції, в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника, завіреного печаткою (у разі використання), з інформацією про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, складеного згідно вимог чинного законодавства та виданого територіальними органами Держпродспоживслужби, щодо відповідності приміщень санітарним та іншим вимогам, встановленим законодавством, щодо надання послуг з організації харчування, виданий на ім'я учасника не раніше 2023 року, без виявлених порушень.
- Учасник повинен надати скановану копію діючого на кінцеву дату подання тендерних пропозицій сертифікату відповідності на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), що виданий на ім’я виробника. Наданий сертифікат повинен бути дійсним протягом всього строку дії договору.
- Учасник повинен надати скановану копію діючого на кінцеву дату подання тендерних пропозицій сертифікату відповідності на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), що виданий на ім’я виробника. Наданий сертифікат повинен бути дійсним протягом всього строку дії договору.
- Учасник повинен надати скановану копію діючого на кінцеву дату подання тендерних пропозицій сертифікату відповідності на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) або ДСТУ EN ISO 9001:2018, що виданий на ім’я виробника. Наданий сертифікат повинен бути дійсним протягом всього строку дії договору.».
Зважаючи, що Заявник має намір взяти участь в Закупівлі, а вище наведені вимоги Тендерної документації містять ознаки дискримінації учасників закупівель, Заявник звертається з цієї скаргою та просить зобов’язати Замовника виключити вказані вимоги з огляду на таке:
Предметом закупівлі є Продукти харчування та сушені продукти різні (Модульне харчування у реторт-пакетах для тимчасово затриманих осіб) (ДК 021:2015 - 15890000-3).
Заявник – Товариство з обмеженою відповідальністю «Преміум Сервісез» є вітчизняним виробником продуктів харчування, діяльність якого регулюється та повністю відповідає законодавству України.
В тендерній документації Замовника, а саме в п. 2 Додатку 2 до тендерної документації, встановлено наступні вимоги щодо учасника Закупівлі:
«-Учасник повинен надати сканований оригінал або завірену копію акту Держпродспоживслужби, складеного згідно вимог чинного законодавства, за результатами державного аудиту щодо додержання Учасником вимог законодавства стосовно постійно діючих процедур, що застосовані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, виданий на ім'я учасника на складські приміщення не раніше 2023 року, без виявлених порушень.
- Учасник повинен надати сканований оригінал або завірену копію Акту перевірки складських приміщень, зазначених у довідці, наданій учасником у своїй тендерній пропозиції, в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника, завіреного печаткою (у разі використання), з інформацією про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, складеного згідно вимог чинного законодавства та виданого територіальними органами Держпродспоживслужби, щодо відповідності приміщень санітарним та іншим вимогам, встановленим законодавством, щодо надання послуг з організації харчування, виданий на ім'я учасника не раніше 2023 року, без виявлених порушень.
- Учасник повинен надати скановану копію діючого на кінцеву дату подання тендерних пропозицій сертифікату відповідності на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), що виданий на ім’я виробника. Наданий сертифікат повинен бути дійсним протягом всього строку дії договору.
- Учасник повинен надати скановану копію діючого на кінцеву дату подання тендерних пропозицій сертифікату відповідності на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), що виданий на ім’я виробника. Наданий сертифікат повинен бути дійсним протягом всього строку дії договору.
- Учасник повинен надати скановану копію діючого на кінцеву дату подання тендерних пропозицій сертифікату відповідності на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) або ДСТУ EN ISO 9001:2018, що виданий на ім’я виробника. Наданий сертифікат повинен бути дійсним протягом всього строку дії договору.».
Зважаючи, що Заявник має намір взяти участь в Закупівлі, а вище наведені вимоги Тендерної документації містять ознаки дискримінації учасників закупівель, Заявник звертається з цієї скаргою та просить зобов’язати Замовника виключити вказані вимоги з огляду на таке:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
1. Вказані вище вимоги не стосуються предмету Закупівлі, а виключно потенційного учасника Закупівлі. Вказані вимоги Замовника не підтверджують технічні чи якісні характеристики продукції, закупівля якої планується, відтак покликані виключно на обмеження кола учасників Закупівлі, тобто пов’язані з дискримінацією за характеристиками саме учасника, а не товару. В той же час, Тендерна документація містить вимоги щодо надання підтвердження учасником досвіду виконання аналогічного договору. Відтак, впроваджуючи додаткові вимоги до учасників Закупівлі, що не покликані підтвердити технічні чи якісні характеристики предмету Закупівлі, Замовник свідомо обмежую коло потенційних Учасників Закупівлі.
2. Вказані вимоги Замовника включено останнім необґрунтовано, з огляду на те, що такі вимоги ним раніше не заявлялись. Вказане підтверджується зокрема тендерною документацією до аналогічних закупівель Замовника опублікованих:
* 11.05.2023 зареєстрованою за № UA-2023-05-11-008399-a («Додаток 3 (зміни).docx» назва файлу з технічними вимогами завантаженого в закупівлі), в якій заявник не брав участі
*та 23.01.2024 зареєстрованою за № UA-2024-01-23-009860-a ( «Додаток 3 .docx» назва файлу з технічними вимогами завантаженоого в закупівлі) в якій заявник брав участь і був дискваліфікований замовником перший раз неправомірно (про що свідчить рішення АКМУ від 22.02.2024 № 3381), другий раз правомірно (про що свідчить рішення АКМУ від 13.03.2024 № 4616). Вказане наглядно свідчить, що Замовник свідомо та вчергове хоче обмежити участь Заявника у Закупівлі, з метою здійснення Закупівлі у іншого, наперед визначеного учасника.
3. Щодо надання копій актів Держпродспоживслужби необхідно зауважити, що відповідно до Постанови КМУ від 13.03.2022 № 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану", припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 "Про введення воєнного стану в Україні". Таким чином, з лютого 2022 року проведення таких перевірок знаходиться під мораторієм, і перевірки Держпродспоживслужби не здійснюються. Відтак така вимога Замовника завідомо обмежує коло учасників Закупівлі та призводить до дискримінації одних учасників поряд з іншими, які такі перевірки ініціювали самостійно. Крім цього, як вказувалось вище, акт перевірки Держпродспоживслужби не слугує доказом відповідності якісних та технічний характеристик предмету Закупівлі, а тільки певних відомостей щодо учасника.
4. Щодо надання копій сертифікатів ДСТУ ISO систем управління якістю. Слід зауважити, що законодавство України не встановлює жодних обов’язкових вимог щодо сертифікації систем управління якістю в діяльності з виготовлення харчових продуктів. Законодавчі вимоги щодо безпеки продуктів харчування встановлено Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР, від 23.12.1997, з подальшими змінами та доповненнями (надалі - Закон). Обов’язки оператора ринку (як це поняття визначено Законом) перелічено в ст. 20 Закону, яка не покладає на оператора ринку - потенційного учасника закупівлі - жодних обов’язків з проведення сертифікації систем управління якості. Як зазначалось вище, законодавство України не містить вимоги щодо наявності у оператора ринку сертифікованих систем управління згідно з описаним в тендерній документації вимогами. Натомість, Закон передбачає, що оператор ринку зобов’язаний мати постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (ст. 21 Закону). При чому, ч. 7 ст. 21 Закону передбачено, сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою. З огляду на наведене вище, з урахуванням того, що законодавство України не містить вимог щодо наявності сертифікатів, які вимагаються згідно з тендерною документацію, та з метою недопущення порушення законодавства про публічні закупівлі щодо недискримінації учасників, просимо видали з вимог тендерної документації необхідність надання вказаних вище сертифікатів.
2. Вказані вимоги Замовника включено останнім необґрунтовано, з огляду на те, що такі вимоги ним раніше не заявлялись. Вказане підтверджується зокрема тендерною документацією до аналогічних закупівель Замовника опублікованих:
* 11.05.2023 зареєстрованою за № UA-2023-05-11-008399-a («Додаток 3 (зміни).docx» назва файлу з технічними вимогами завантаженого в закупівлі), в якій заявник не брав участі
*та 23.01.2024 зареєстрованою за № UA-2024-01-23-009860-a ( «Додаток 3 .docx» назва файлу з технічними вимогами завантаженоого в закупівлі) в якій заявник брав участь і був дискваліфікований замовником перший раз неправомірно (про що свідчить рішення АКМУ від 22.02.2024 № 3381), другий раз правомірно (про що свідчить рішення АКМУ від 13.03.2024 № 4616). Вказане наглядно свідчить, що Замовник свідомо та вчергове хоче обмежити участь Заявника у Закупівлі, з метою здійснення Закупівлі у іншого, наперед визначеного учасника.
3. Щодо надання копій актів Держпродспоживслужби необхідно зауважити, що відповідно до Постанови КМУ від 13.03.2022 № 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану", припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 "Про введення воєнного стану в Україні". Таким чином, з лютого 2022 року проведення таких перевірок знаходиться під мораторієм, і перевірки Держпродспоживслужби не здійснюються. Відтак така вимога Замовника завідомо обмежує коло учасників Закупівлі та призводить до дискримінації одних учасників поряд з іншими, які такі перевірки ініціювали самостійно. Крім цього, як вказувалось вище, акт перевірки Держпродспоживслужби не слугує доказом відповідності якісних та технічний характеристик предмету Закупівлі, а тільки певних відомостей щодо учасника.
4. Щодо надання копій сертифікатів ДСТУ ISO систем управління якістю. Слід зауважити, що законодавство України не встановлює жодних обов’язкових вимог щодо сертифікації систем управління якістю в діяльності з виготовлення харчових продуктів. Законодавчі вимоги щодо безпеки продуктів харчування встановлено Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР, від 23.12.1997, з подальшими змінами та доповненнями (надалі - Закон). Обов’язки оператора ринку (як це поняття визначено Законом) перелічено в ст. 20 Закону, яка не покладає на оператора ринку - потенційного учасника закупівлі - жодних обов’язків з проведення сертифікації систем управління якості. Як зазначалось вище, законодавство України не містить вимоги щодо наявності у оператора ринку сертифікованих систем управління згідно з описаним в тендерній документації вимогами. Натомість, Закон передбачає, що оператор ринку зобов’язаний мати постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (ст. 21 Закону). При чому, ч. 7 ст. 21 Закону передбачено, сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою. З огляду на наведене вище, з урахуванням того, що законодавство України не містить вимог щодо наявності сертифікатів, які вимагаються згідно з тендерною документацію, та з метою недопущення порушення законодавства про публічні закупівлі щодо недискримінації учасників, просимо видали з вимог тендерної документації необхідність надання вказаних вище сертифікатів.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 січень 2024 .docx
-
Опис доказу:
Підтверджує, що вказаних вимог не було у аналогічній закупівлі замовника в 2024р де заявника було дискваліфіковано.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 січень 2024 .docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 (зміни) травень 2023.docx
-
Опис доказу:
Підтверджує, що вказаних вимог не було у аналогічній закупівлі замовника в 2023р
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 (зміни) травень 2023.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 технічна частина квітень 2024.docx
-
Опис доказу:
Підтверджує що в ТД містяться вимоги по документах, що оскаржуються.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 технічна частина квітень 2024.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника, виключити вищевказані вимоги з тендерної документації як такі, що суперечить вимогам законодавства та призводять до суттєвої дискримінації учасників закупівлі.