• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне; Брикети паливні (котуни) на основі вугілля

Торги відмінено

1 080 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 400.00 UAH
Період оскарження: 04.04.2024 15:20 - 02.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: 983f98952910466ba6b8e24d67deb568
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-04-009315-a.b2
Назва: СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
04 квітня 2024 року Замовником було розміщено файл тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі. Вважаємо що таке рішення суперечить Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. No 1178
Дата розгляду скарги: 18.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.04.2024 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.04.2024 18:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано
Автор: Приватне підприємство "НАФТОАГРОСЕРВІС", Рижеголова Валерія Олександрівна +380958078435 naftagroserv@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 29b3a31ac2944a7bbc8024f63f9c0faa
Заголовок пункту скарги: СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Опис заперечення: 04 квітня 2024 року Замовником було розміщено файл тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі.
Вважаємо що таке рішення суперечить Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. No 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга в порядку ст. 18 Закону.

Номер: ef18c98ea0ec4972b9fdf4f7f543f5c5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-04-009315-a.a1
Назва: Скарга в порядку ст. 18 Закону.
Скарга:
04.04.2024 року ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ДАШІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ оголосило в електронній системі публічних закупівель "PROZORRO" закупівлю відкриті торги з особливостями предметом якої є товар - ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо (посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-04-009315-a) (далі – Процедура закупівлі/Торги). Також, 04.04.2024 року Замовником опубліковано тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 04.04.2024р. без номеру (далі — тендерна документація/ТД/документація). Уважно ознайомившись з вимогами ТД, ТОВ «ВФМ ГРУП» повідомляє, що вимоги ТД порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі - Закон) та положення Постанови КМ України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі- Особливості) та також наше право на участь у цих Торгах. Згідно положень ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, положеннями Закону та Особливостей зобов’язано Замовника дотримуватись принципів здійснення державних закупівель, що визначених статтею 5 Закону, зокрема 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник нехтує вимогами чинного законодавства і встановлює незаконні, дискримінаційні вимоги, при цьому порушує і принципи проведення торгів. Також, діями Замовником порушено наші права на участь у даних торгах. Відновлення наших прав на участь на рівних умовах у даних торгах та усунення порушень порядку проведення торгів Замовником можливо шляхом задоволення нашої скарги Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 09.04.2024 00:03
Автор: ТОВ "ВФМ ГРУП", Хворостяний Вадим Іванович +380930016309 tov.wfm.group@gmail.com

Пункт скарги

Номер: feafe4e65f9e49b5b9e5d95f3ca8219e
Заголовок пункту скарги: Незаконні, дискримінаційні вимоги. Встановивши такі вимоги Замовник порушив порядок проведення торгів.
Опис заперечення: 1. Згідно п. 1.1. ч. 1 розділу ІІІ тендерної документації -Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та завантаження файлу(ів), який(і) повинен(ні) містити:
- інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, підготовлену у відповідності з вимогами п.6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 4;
- інші документи та матеріали, які повинні бути оформлені та подані учасниками згідно з цією тендерною документацією.
Відповідно до ч. 6 розділу ІІІ тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4).
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та/або іншим вимогам щодо предмету закупівлі.
Згідно Додатку 4 до тендерної документації, предметом є Вугілля кам’яне марки ДГ 13-100 у кількості 105 т.
Згідно ч. 5 Додатку 4 до ТД, Учасник надає у складі пропозиції наступні документи:
- для вугілля (марка ДГ): скан-копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на марку вугілля, що передбачене згідно цієї документації, завірені виробником або постачальником товару;
Також, додатково у складі своєї пропозиції учасник повинен надати копію договору на постачання товару, який є предметом даної закупівлі, щодо постачання вугілля учаснику, від постачальників або виробників товару чиї документи надає учасник для підтвердження якості, та походження товару (чинного не менше ніж до кінцевого строку поставки за даною закупівлею) (дана копія договору має бути завірена мокрою печаткою та підписом виробника або постачальника). Разом з цим, Учасник у складі пропозиції повинен надати інформацію про походження вугілля, повне найменування виробника, його адресу
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Абзацом другим пункту 29 Особливостей передбачено, що для закупівлі твердого палива замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Зауважимо, що дана закупівля як раз є закупівлею твердого палива. Для вугілля кам'яного наявні наступні національні стандарти: - ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови" (надалі - ДСТУ 7146:2010). - ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація" (надалі - ДСТУ 3472:2015). Пунктом 7.10 ДСТУ 7146:2010 передбачено, що під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик - чотири роки. Згідно пунктів 7.3 та 7.4 ДСТУ 7146:2010 партію вугілля вважають прийнятою до відправлення, якщо від неї відібрано об'єднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096 та оформлено посвідчення якості. У посвідченні якості зазначають: - назву підприємства-виробника; - назву продукції (марку вугілля, розмір кусків вугілля); - назву споживача та дату відправлення; - номер і дату договору про постачання; - номери вагонів або інших транспортних засобів; - масу нетто; - результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту; - позначення цього стандарту. Отже, з аналізу національних стандартів вбачається, що Замовник може вимагати надання тільки сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик та при поставці- посвідчення якості. Наголосимо- у ДСТУ 7146:2010 відсутні вимоги щодо надання саме завіреного сертифікату та договору на постачання вугілля (у вигляді завіреної копії чи оригіналу). Відтак, такою вимогою Замовник порушує порядок проведення торгів – п. 29 Особливостей, ігнорує вимоги національного стандарту і звужує коло потенційних учасників, у цих торгах (та порушує наші права на участь у цих торгах).
Опис суті пункту скарги: Відтак, такою вимогою Замовник порушує порядок проведення торгів – п. 29 Особливостей, ігнорує вимоги національного стандарту і звужує коло потенційних учасників, у цих торгах (та порушує наші права на участь у цих торгах).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: c1a35080cbea4bca91b2c04a7d28f683
Заголовок пункту скарги: Незаконні, дискримінаційні вимоги. Встановивши такі вимоги Замовник порушив порядок проведення торгів.
Опис заперечення: Згідно п. 1.1. ч. 1 розділу ІІІ тендерної документації -Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та завантаження файлу(ів), який(і) повинен(ні) містити:
- інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, підготовлену у відповідності з вимогами п.6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 4;
- інші документи та матеріали, які повинні бути оформлені та подані учасниками згідно з цією тендерною документацією.
Відповідно до ч. 6 розділу ІІІ тендерної документації, Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4).
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та/або іншим вимогам щодо предмету закупівлі.
Згідно Додатку 4 до тендерної документації, предметом даних торгів є Брикети паливні (котуни) на основі вугілля у кількості 12 т.
Згідно вимог ч. 5 Додатку 4, для брикетів: у складі тендерної документації надати - документ про якість на брикети (котуни) на вугільній основі із зазначенням виробника продукції, виданий випробувальним центром, який має чинний атестат акредитації, копію нормативно - технічного документу (технічних умов виробника) за якими виготовляються брикети (котуни) на вугільній основі.
Також, додатково у складі своєї пропозиції учасник повинен надати копію договору на постачання товару, який є предметом даної закупівлі, щодо постачання вугілля учаснику, від постачальників або виробників товару чиї документи надає учасник для підтвердження якості, та походження товару (чинного не менше ніж до кінцевого строку поставки за даною закупівлею) (дана копія договору має бути завірена мокрою печаткою та підписом виробника або постачальника). Разом з цим, Учасник у складі пропозиції повинен надати інформацію про походження вугілля, повне найменування виробника, його адресу.
Зауважимо, що така вимога є незаконною та дискримінаційною, виходячи з наступного:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: В ТД та у електронній системі закупівель вказано предмет закупівлі – тверде паливо. Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Зауважимо, що наразі в Україні відсутній окремий стандарт, який визначає якісні характеристики брикетів, тому вони не є предметом цієї скарги. Однак, в Україні діє ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю", згідно якого, «Цей стандарт поширюється на буре, кам’яне вугілля, антрацит і вугільні брикети (далі — паливо) — товарну продукцію постачальників (шахт, розрізів, сортувалень, збагачувальних та брикетних фабрик, виробничих об’єднань тощо) і встановлює правила приймання палива за якістю у постачальника та контролю його якості у споживача. Тобто такий стандарт встановлює перелік документів і вимоги щодо документального підтвердження якості як вугілля так і вугільних брикетів. Відповідно до положень ДСТУ 7493:2013 єдиними документами, які надаються під час поставки вугілля та брикетів є товаро-транспортна накладна та посвідчення про якість: Відповідно до пункту 5.7 ДСТУ 7493:2013 під час відправляння партії палива споживачеві постачальник за даними попередньої оцінки якості у транспортно-супроводжувальних документах надає інформацію про приймання партії палива, зазначає граничні показники якості за нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості та номер посвідчення про якість. Згідно з пунктом 5.8 ДСТУ 7493:2013 за результатами лабораторних випробувань об’єднаної товарної проби оформлюють посвідчення про фактичну якість палива в партії з обов'язковим зазначенням "фактичні дані", яке надсилають споживачу у термін до 24 год з моменту закінчення відбору проби від партії, але не пізніше надходження палива до споживача. Посвідчення про якість має бути викладене державною мовою або іншою, погодженою зі споживачем, і містити такі дані: назву підприємства-постачальника; назву споживача; номер та дату договору про постачання; номер партії; номери вагонів або інших транспортних засобів; масу брутто і нетто; позначення нормативного документа, за яким відвантажено паливо; марку зугілля, розмір кусків, назву продукції; значення показників якості, передбачені нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості підприємства-постачальника для палива як давальницької сировини, призначеного для подальшого перероблення. Примітка. Незалежно від виду поштового відправлення, яким надсилають споживачу посвідчення про якість палива в партії, колію посвідчення про якість палива в партії мас бути відправлено споживачу швидкими електронними засобами зв'язку (з обов’язковим підтвердженням Г; одержання споживачем) не пізніше ніж 24 год з моменту закінчення відбирання проби від партії. Відтак, вбачається, що чинним стандартом для даного виду товару передбачено надання лише посвідчення про якість. Жодних інших вимог , у тому числі і вимог до організації (підприємства, тощо), що видає посвідчення про якість чи інших документів, в тому числі і договір на поставку чи ТУ не передбачено. Отже, у разі здійснення закупівлі твердого палива (брикет паливний вугільний), Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю", тобто не може вимагати будь-які інші документи, окрім посвідчення про якість. Також, не може встановлювати вимоги до організації (її акредитації, тощо), що видає документ про якість. Ми щиро не розуміємо чому Замовник не керується нормами чинного законодавства та національними стандартами, у тому числі ДСТУ 7493:2013, а намагається вигадати документи, що необхідно надати учасникам, " Ми в таких діях вбачаємо лише одну мету Замовника – обмежити коло учасників. В загалом, складається враження, що Замовник встановлює вимоги під одного виробника, однак як це узгоджується з вимогами чинного законодавства? Чому саме випробувальний центр? Чому саме акредитація, а не сертифікація чи атестація? Чому Замовник дозволяє собі переписувати вимоги з документів «улюбленця»? Наголосимо, що наше товариство не є виробником даного виду товару і ми не є контролюючим органом і не можемо вимагати від виробника (при тому, що ми навіть не маємо з ним господарських відносин) надання документів, що безпідставно бажає отримати Замовник. Зазначимо, що ТУ – це власність виробника і ми не можемо втручатись в його діяльність і змусити нам надати такий документ. Також, ми не маємо права вказувати Виробнику як йому видавати чи отримувати посвідчення про якість на свій товар (у якої організації замовляти такий документ, тощо). Встановивши вимоги у вказаній редакції Замовник порушив порядок проведення торгів, що передбачений Особливостями (п. 29) та унеможливив нашу участь у даних торгах, крім того такими вимогами Замовник звузив коло потенційних учасників «улюбленцем» під якого Замовник прописав вимоги.
Опис суті пункту скарги: Встановивши вимоги у вказаній редакції Замовник порушив порядок проведення торгів, що передбачений Особливостями (п. 29) та унеможливив нашу участь у даних торгах, крім того такими вимогами Замовник звузив коло потенційних учасників «улюбленцем» під якого Замовник прописав вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації