• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 39150000-8 «Меблі та приспособи різні» (Шафи)

Торги відмінено

1 070 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 350.00 UAH
Період оскарження: 04.04.2024 15:23 - 15.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови закупівлі

Номер: a5398056abb54e0e9081e5261b6d0b69
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-04-009413-a.a1
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.04.2024 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.04.2024 13:03
Дата виконання рішення Замовником: 13.05.2024 14:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни в тендерну документацію
Автор: ФОП "МОСКАЛЕЦЬ ЮЛІЯ ЮРІЇВНА", Юлія Москалець +380665745847 tender.moskalets@gmail.com

Пункт скарги

Номер: f1f66a7b1ddd4b5a83dfd876f9766777
Заголовок пункту скарги: Обов'язковий попередній виїзд Учасника для надання зразків матеріалу та узгодження кольору із Замовником, складання відповідного акту.
Опис заперечення: 1. Відповідно до п.6 Розділу 3 Тендерної документації (сторінка 13) Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 2 до тендерної документації.
Пунктом 2 Додатку 2 до Тендерної документації (сторінка 32) встановлено наступну вимогу:
Обов'язковий попередній виїзд Учасника для надання зразків матеріалу та узгодження кольору із Замовником, складання відповідного акту.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
04.04.2024р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2024-04-04-009413-a на придбання товару ДК 021:2015 39150000-8 «Меблі та приспособи різні» (Шафи).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 12.04.2024 00:00.

08.04.2024р. Замовником було внесено зміни до тендерної документації, кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 13.04.2024 00:00.

Я маю намір взяти участь у відповідному тендері та маю можливість поставити необхідний товар, однак ознайомившись з тендерною документацією, виявила в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють мене можливості взяти участь у відповідній закупівлі.

1. Відповідно до п.6 Розділу 3 Тендерної документації (сторінка 13) Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 2 до тендерної документації.
Пунктом 2 Додатку 2 до Тендерної документації (сторінка 32) встановлено наступну вимогу:
Обов'язковий попередній виїзд Учасника для надання зразків матеріалу та узгодження кольору із Замовником, складання відповідного акту.
Ця вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки її встановлення несе у собі корупційні ризики, адже, задля участі в закупівлі учаснику необхідно отримати доступ на територію приміщення Замовника в супроводі представника(ів) Замовника, скласти відповідний акт та отримати підпис Замовника.
Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, що є незаконним, дискримінаційним та суперечить таким принципам закупівель як максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Встановлення Замовником вищезазначеної вимоги необґрунтоване та таке, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від Скаржника Замовник може не допустити його на територію об’єкту та не підписати акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав для відхилення його тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших суб'єктів господарювання.
Відповідно, ознайомитись з вимогами до товару учасник може з інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (додаток 2 до Тендерної документації), що надається Замовником у складі Документації.
Відповідно до частини першої ст. 23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Таким чином, необхідність відвідування об'єкту є недоречною та обмежує коло потенційних учасників.
Окремо наголошуємо, що у випадку наявності нагальної потреби у Замовника огляд зразків матеріалу та узгодження їх кольору, може здійснити постачальником товару після підписання договору про закупівлю перед виготовленням меблів, що задовольнить потребу Замовника і не порушуватиме вимоги чинного законодавства.
Відповідно до частини першої ст. 12 Закону електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Огляд об'єкта потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням довідки/акту за результатами огляду об'єкта надання послуг. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Аналогічна позиція викладена у Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №18251-р/пк-пз від 14.11.2023р.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-04-04-009413-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вищезазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в тендерній документації наведених вище вимог, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: da8909fee2ee4424aefeecdca608254a
Заголовок пункту скарги: Повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (відповідно до постанови КМУ від 17 червня 2015 р. № 413 (в редакції постанови КМУ від 28 грудня 2021 року № 1392), з відміткою про прийняття вказаного документа (Квитанція №2), на кожного працівника, що вказані в довідці п. 2.1.
Опис заперечення: 2. Відповідно до пп.2.2. п.2 Додатку 1 до Тендерної документації (сторінка 26) на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник повинен надати:
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору, форма довільна.
2.2. Повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (відповідно до постанови КМУ від 17 червня 2015 р. № 413 (в редакції постанови КМУ від 28 грудня 2021 року № 1392), з відміткою про прийняття вказаного документа (Квитанція №2), на кожного працівника, що вказані в довідці п. 2.1.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
04.04.2024р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2024-04-04-009413-a на придбання товару ДК 021:2015 39150000-8 «Меблі та приспособи різні» (Шафи).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 12.04.2024 00:00.

08.04.2024р. Замовником було внесено зміни до тендерної документації, кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 13.04.2024 00:00.

Я маю намір взяти участь у відповідному тендері та маю можливість поставити необхідний товар, однак ознайомившись з тендерною документацією, виявила в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють мене можливості взяти участь у відповідній закупівлі.
2. Відповідно до пп.2.2. п.2 Додатку 1 до Тендерної документації (сторінка 26) на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник повинен надати:
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору, форма довільна.
2.2. Повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту (відповідно до постанови КМУ від 17 червня 2015 р. № 413 (в редакції постанови КМУ від 28 грудня 2021 року № 1392), з відміткою про прийняття вказаного документа (Квитанція №2), на кожного працівника, що вказані в довідці п. 2.1.

Вищевикладені вимоги є дискримінаційними для Скаржника, оскільки вона залучає людей для збирання, складання меблів на підставі договорів цивільно-правового характеру і не має штатних працівників.
Скаржник зараз має 4 укладених договори цивільно-правового характеру на виконання роботи зі збирання (монтажу) меблів і 1 на розвантаження меблів.
Відповідно до положень абз 1 постанови КМУ від 17 червня 2015 р. № 413 Повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу подається роботодавцем до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором.
Таким чином Скаржник має необхідну кількість осіб для виконання умов договору, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі через те, що не може надати у складі пропозиції повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу, оскільки не залучає працівників на підставі трудових договорів.
Також Скаржник не має можливості залучити працівників на умовах трудових договорів, оскільки основну кількість його замовлень складають поставки за результатами тендерів, які не мають систематичного характеру. Скаржник не має можливості забезпечити працівників щоденно відповідним обсягом роботи для укладення саме трудових договорів.
Враховуючи викладене, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть ті суб'єкти господарювання, які мають працівників, залучених на підставі трудових договорів, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
У Скаржника достатньо персоналу відповідної кваліфікації для задоволення потреби Замовника, залучених за цивільно-правовими договорами і у разі необхідності можуть бути залучені додаткові підрядники.
Таким чином через неправомірні вимоги Замовника Скаржник не може брати участь у закупівлі та стати її переможцем.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Аналогічна позиція викладена у Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1282 -р/пк-пз від 22.01.2024р.

Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-04-04-009413-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вищезазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в тендерній документації наведених вище вимог, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації