-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тканина, код 19240000-0 за ДК 021:2015 «Спеціальні тканини»
Завершена
112 860.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 564.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 564.30 UAH
Період оскарження:
04.04.2024 13:43 - 19.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
0483e393b17d4094826c60ad3378f10d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-04-006694-a.c1
Назва:
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Скарга № 08 від 08.04.2024 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Докази 3.pdf 08.04.2024 20:19
- Скарга UA-2024-04-04-006694-a.docx 08.04.2024 20:19
- Докази 2.pdf 08.04.2024 20:19
- ТД (автотканина).pdf 08.04.2024 20:20
- Докази 1.pdf 08.04.2024 20:20
- Скарга UA-2024-04-04-006694-a.docx.asice.zip 08.04.2024 20:20
- sign.p7s 08.04.2024 20:22
- рішення від 10.04.2024 №6374.pdf 10.04.2024 16:50
- інформація про резолютивну частину рішення від 16.04.2024 №6766.pdf 17.04.2024 14:44
- рішення від 16.04.2024 №6766.pdf 19.04.2024 10:04
- ТД (автотканина).docx 15.04.2024 12:56
- Протокол№43 про зміни в ТД.pdf 17.04.2024 15:30
- Протокол№43 про зміни в ТД.pdf 19.04.2024 11:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.04.2024 20:24
Дата розгляду скарги:
16.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.04.2024 16:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.04.2024 10:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення №6766-р/пк-пз від 16.04.2024 АМКУ виконано, зміни до тендерної документації за предметом закупівлі Тканина, код 19240000-0 за ДК 021:2015 «Спеціальні тканини» (UA-2024-04-04-006694-a) внесені.
Пункт скарги
Номер:
bebed580ec004c5ea1372a2206be54a9
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога про включення ПДВ до ціни учасників неплатників податку
Опис заперечення:
Відповідно до розділу V. Оцінка тендерної пропозиції -критерії та методика оцінки визначаються відповідно до статті 29 Закону. Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є «Ціна». Питома вага критерію – 100%.
Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі.
До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією тендерної документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг та з урахуванням вимог цієї тендерної документації.
Разом з тим в розділі V. Оцінка тендерної пропозиції тендерній документації вказано наступне:
ЗВЕРНУТИ УВАГУ!
У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у процедурі закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%).
У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція (ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель) для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%):
1. при поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає вартість цінової пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ.
2. переможець процедури закупівлі завантажує в електронну систему закупівель свою цінову пропозицію (при закупівлі товару та послуг) без ПДВ. У формі цінової пропозиції в додатку №6 до тендерної документації зазначається в п. 6 ціна з ПДВ 20% та в п. 6.1. ціна без ПДВ 20%.
3. ціною договору вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ (п. 6.1. форми цінової пропозиції в додатку № 6 до тендерної документації).
Недотримання зазначених вимог при підписанні договору вважається відмовою від підписання договору та є підставою для відхилення згідно вимог Закону з урахуванням абз.2 пп. 3 пункту 44 Особливостей.
Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі.
До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією тендерної документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг та з урахуванням вимог цієї тендерної документації.
Разом з тим в розділі V. Оцінка тендерної пропозиції тендерній документації вказано наступне:
ЗВЕРНУТИ УВАГУ!
У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у процедурі закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%).
У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція (ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель) для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%):
1. при поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає вартість цінової пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ.
2. переможець процедури закупівлі завантажує в електронну систему закупівель свою цінову пропозицію (при закупівлі товару та послуг) без ПДВ. У формі цінової пропозиції в додатку №6 до тендерної документації зазначається в п. 6 ціна з ПДВ 20% та в п. 6.1. ціна без ПДВ 20%.
3. ціною договору вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ (п. 6.1. форми цінової пропозиції в додатку № 6 до тендерної документації).
Недотримання зазначених вимог при підписанні договору вважається відмовою від підписання договору та є підставою для відхилення згідно вимог Закону з урахуванням абз.2 пп. 3 пункту 44 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
Скаржник є платником єдиного податку 3-ї групи з 5% ставкою у відсотках до доходу, що підтверджується наданням витягу з реєстру платників єдиного податку №22420. У разі виконання зазначеної вимоги Замовника, Скаржник для участі в закупівлі повинен нарахувати на ціну пропозиції неіснуючий додатковий податок, який він не сплачує та не зобов’язаний сплачувати. Окрім цього, Скаржник зобов’язаний сплатити 5% єдиного податку із доходу, отриманого від поставки товару, який є предметом закупівлі. Таким чином, запропонована ціна Скаржника повинна включати в себе 25% податків (20% ПДВ + 5% єдиного податку), замість 20%, які сплачують платники ПДВ.
Також, зауважуємо, що ані Законом, ані Особливостями не передбачено нарахування будь-яких податків чи зборів, які не зобов’язаний сплачувати учасник або платник податків, а тендерна документація Замовника містить вимогу про те, що загальна вартість пропозиції включає в себе ПДВ, тільки у разі якщо учасник є платником такого податку. Як наслідок, для того щоб конкурувати з учасниками-платниками ПДВ, Скаржник змушений давати вищу ціну, через додаткове податкове навантаження.
Крім того, скаржник взагалі не повинен додавати до ціни пропозиції ПДВ, оскільки він не є його платником. Така вимога замовника ставить в нерівне становище учасників платників ПДВ, та учасників не платників ПДВ. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі серед неплатників ПДВ зможуть лише ті учасники, які врахують в ціну Пропозиції ПДВ (20%), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Вказані умови ставлять виключно учасників-платників ПДВ у вигідне становище по відношенню до неплатників ПДВ, а не вирівнюють становище платників ПДВ та неплатників ПДВ.
Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель. Частиною 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Крім того, численна практика комісії АМКУ з розгляду аналогічного питання також підтверджує дискримінаційність такої вимоги Замовника. Зокрема, рішення від 05.09.2023 № 14115-р/пк-пз, від 27.07.2023 № 11575-р/пк-пз додаються до скарги в якості додаткових доказів.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційної умови про обов’язок додавання ПДВ для учасників, які не є його платниками.
Також, зауважуємо, що ані Законом, ані Особливостями не передбачено нарахування будь-яких податків чи зборів, які не зобов’язаний сплачувати учасник або платник податків, а тендерна документація Замовника містить вимогу про те, що загальна вартість пропозиції включає в себе ПДВ, тільки у разі якщо учасник є платником такого податку. Як наслідок, для того щоб конкурувати з учасниками-платниками ПДВ, Скаржник змушений давати вищу ціну, через додаткове податкове навантаження.
Крім того, скаржник взагалі не повинен додавати до ціни пропозиції ПДВ, оскільки він не є його платником. Така вимога замовника ставить в нерівне становище учасників платників ПДВ, та учасників не платників ПДВ. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі серед неплатників ПДВ зможуть лише ті учасники, які врахують в ціну Пропозиції ПДВ (20%), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Вказані умови ставлять виключно учасників-платників ПДВ у вигідне становище по відношенню до неплатників ПДВ, а не вирівнюють становище платників ПДВ та неплатників ПДВ.
Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель. Частиною 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Крім того, численна практика комісії АМКУ з розгляду аналогічного питання також підтверджує дискримінаційність такої вимоги Замовника. Зокрема, рішення від 05.09.2023 № 14115-р/пк-пз, від 27.07.2023 № 11575-р/пк-пз додаються до скарги в якості додаткових доказів.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційної умови про обов’язок додавання ПДВ для учасників, які не є його платниками.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Зобов'язати Філія Комунального підприємства «Київпастранс» Тролейбусне ремонтно-експлуатаційне депо № 1 внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі: оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-04-006694-a, з метою усунення порушень у відповідності із обставинами скарги та вимогами законодавства.