• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт будівель та споруд КУ "Міська клінічна лікарня № 8", за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога, 110. Коригування»

Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Місцезнаходження - Україна, 65091, Одеська обл., м. Одеса, вул. Комітетська, 10-А.

Торги не відбулися

7 700 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 502.50 UAH
Період оскарження: 04.04.2024 11:17 - 09.04.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Дискримінаційні вимоги у ТД

Номер: 1f4959b857294314a8689ea4d2bb074c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-04-003575-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги у ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.04.2024 17:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 22.04.2024 13:10
Автор: ТОВ "ВБФ "ОЛЕКСАНДР", Макар Олег Леонідович +380675595770 valikovaliko14@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 8d1a528fa7c44c4747f27eb4f47b23d6
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога щодо надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів».
Опис заперечення: Скаржник не погоджується із вимогою Замовнкиа про надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів» з підтсав, викладених у Скарзі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ УМОВ ТД
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ОЛЕКСАНДР» планує прийняти участь у процедурі закупівлі ««Капітальний ремонт будівель та споруд КУ «Міська клінічна лікарня № 8», за адресою: м. Одеса, Фонтанська дорога, 110. Коригування»

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості)
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте у вказані вище процедурі закупівлі, Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.

Дискримінаційна вимога № 1
В пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону та підстави, встановлені статтею 17 Закону (пунктом 47 Особливостей – під час їх застосування)» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД (затверджена Протоколом № 8Т/1 від 04.04.2024 року) Замовник виснув наступну вимогу «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, в тому числі:
5.1. Наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічних договорів:
5.1.1. Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 5 цієї документації.
5.1.2. Завірені копії підтверджуючих документів, а саме: аналогічних договорів з додаковими угодами та актів виконаних робіт на всю суму договору). У випадку коли сума актів виконаних робіт не відповідає вказаній вартості договору – надати пояснення.
5.1.3. Оригінали листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, з зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів».

Щодо дискримінаційної вимоги № 1
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже з незалежних від суб’єкта господарювання, підстав уповноважені особи замовника можуть не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників.

Наявність даної дискримінаційної вимоги у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки на даний час маючи значний досвід виконання аналогічного роду робіт, він не може підготувати Пропозицію, яка б відповідала дискримінаційній вимозі щодо надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що у свою чергу надасть можливість Замовнику у майбутньому відхилити Пропозицію.

Варто наголосити на тому, що прийняття в експлуатацію об’єкту завжди залежить від діяльності самого замовника, а не від підрядника, який повністю виконав роботи (Постанова КМУ від 13 квітня 2011 № 461). Так, відповідно до Постанови КМУ від 13 квітня 2011 № 461 саме замовник оформляє і подає до відповідного уповноваженого органу документи для отримання сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів або ж сам замовник оформлює та подає один примірник декларації про готовність об’єкта до експлуатації.
Є неодноразові випадки, коли роботи за договором виконані, прийняті та оплачені замовником, а об’єкт не здається в експлуатацію з незалежних від підрядника причин. Тобто, можна стверджувати прийняття об’єкта в експлуатацію не залежить від підрядника, а залежить від волі третіх сторін, а саме замовника.
Варто зауважити, що підрядники жодним чином не можуть впливати на замовника в частині вчиненні замовником конкретних дій щодо прийняття об’єкта в експлуатації. А отже, виконання вищенаведеної дискримінаційної вимоги Замовника про надання учасниками підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, залежить напряму від волі третіх сторін на дії та вчинки яких потенційні учасники процедури закупівлі не вправі вплинути.
Так, про належне виконання нами умов договору може свідчити лист-відгук від Замовника, в який в нас наявний, якого цілком достатньо для того, щоб Замовник мав можливість переконатися, що аналогічні роботи виконувалися якісно, ефективно та в належні терміни. Б
Також, на підтвердження в нас наявні акти КБ-2в та КБ-3, в яких міститься перелік робіт, які виконувалися за аналогічними договорами.

Також, варто наголосити на тому, що вид робіт, які є предметом аналогічних договорів, які можуть бути надані на виконання вимог Замовника, після закінчення яких об’єкт взагалі не підлягає прийняттю в експлуатацію. Так, відповідно Постанови Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 № 406 "Про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію", до переліку будівельних робіт, після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію відносяться:

1. Роботи з переобладнання та перепланування жилого будинку і жилого приміщення, а також нежилого будинку, будівлі, споруди, приміщення в них, виконання яких не передбачає втручання в огороджувальні та несучі конструкції та/або інженерні системи загального користування, - щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними (СС1), з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
2. Заміна покрівлі будівель і споруд згідно з будівельними нормами без втручання в несучі конструкції.
3. Реконструкція, капітальний ремонт, технічне переоснащення внутрішніх систем:
опалення, у тому числі що передбачає встановлення або заміну обладнання індивідуальних теплових пунктів, заміна трубопроводів систем опалення, балансування систем опалення, встановлення балансувальних клапанів та/або витратомірів, зміна типу систем опалення з однотрубної на двотрубну та/або з вертикальної на горизонтальну, встановлення та/або заміна опалювальних приладів, обладнання опалювальних приладів автоматичними регуляторами температури в приміщеннях, встановлення та заміна приладів-розподілювачів та іншого обладнання регулювання і обліку теплової енергії;
вентиляції;
водопостачання та водовідведення, у тому числі трубопроводів;
силових та слабкострумових систем, які забезпечують функціонування будівель і споруд.
4. Заміна існуючих заповнень віконних, балконних та дверних прорізів.
5. Приєднання та підключення до інженерних мереж відповідно до технічних умов індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських будівель і споруд, гаражів, розташованих на присадибних, дачних і садових земельних ділянках та земельних ділянках для будівництва індивідуальних гаражів.
6. Зведення на земельній ділянці тимчасових будівель та споруд без влаштування фундаментів, зокрема навісів, альтанок, наметів, накриття, сходів, естакад, літніх душових, теплиць, гаражів, а також свердловин, криниць, люфт-клозетів, вбиралень, вигрібних ям, замощень, парканів, відкритих басейнів та басейнів із накриттям, погребів, входів до погребів, воріт, хвірток, приямків, терас, ґанків - щодо індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків.

Тобто НЕ ВСІ ВИДИ РОБІТ потребують від замовника отримання дозвільних документів на будівництво та подальшого введення об’єкту в експлуатацію.

Так, Скаржник, в тому числі, виконував аналогічні роботи з капітального ремонту «Усунення аварії в бюджетних установах, а саме: Капітальний ремонт приміщення бібліотеки-філії № 22 КУ "ЦБС для дітей" розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі,5 ДК 021:2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) – 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи ідентифікатор закупівлі» UA-2023-09-18-006692-a (Замовник КУ «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА МІСЬКА БІБЛІОТЕЧНА СИСТЕМА ДЛЯ ДІТЕЙ»)
В даному випадку Замовник не вводив об’єкт капітального ремонту в експлуатацію, через те, що дані роботи не належать до переліку будівельних робіт, після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію.
Проте відповідні роботи з капітального ремонту були виконані Скаржником відповідно до умов ТЗ та Договору, про що отримано відповідний позитивний Відгук від Замовника.

Отже, враховуючи все вищенаведене слід наголосити на тому, що Замовник встановивши в Документації завідомо дискримінаційну та нічим необґрунтовану вимогу про надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, цілеспрямовано та штучно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки взяти участь в даній процедурі закупівлі зможуть тільки ті учасники, які нададуть у складі Пропозиції підтверджуючі документи про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема, порушує права Скаржника.

З аналогічного питання Колегією АМКУ вже приймалися відповідні рішення на користь Скаржників, зокрема, у рішенні: від 24.01.2024 року № 1503-р/пк-пз.

Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
Підставою для подання скарги являється порушення прав на участь у процедурі закупівлі Скаржника Замовником торгів, в частині встановлення дискримінаційних вимог.
Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://tender.uub.com.ua/tender/UA-2024-04-04-003575-a/

Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 52 – 64 Особливостей та ст. 18 Закону.
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону

ПРОШУ:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.

2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації до В пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону та підстави, встановлені статтею 17 Закону (пунктом 47 Особливостей – під час їх застосування)» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД (затверджена Протоколом № 8Т/1 від 04.04.2024 року) в частині виключення із ТД вимоги про надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів».

ОКРЕМО просимо надати можливість уповноваженому представнику ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІД­АЛЬНІСТЮ «ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ОЛЕКСАНДР» брати участь в розгляді цієї скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу в приміщенні Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за адресою: м. Одеса, вул. Канатна, 83.


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації