-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Поставка домкратів для філії "Дністровська ГЕС" ПрАТ "Укргідроенерго")
Завершена
38 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 380.00 UAH
мін. крок: 1% або 380.00 UAH
Період оскарження:
03.04.2024 13:41 - 08.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника про відхилення пропозиції переможця закупівлі ТОВ "ІНВО ЮНІОН" ( Код ЄДРПОУ 39108124 )
Номер:
90155acc96c34cfb8ddec7fa9d045541
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-03-006812-a.a1
Назва:
Скарга на рішення Замовника про відхилення пропозиції переможця закупівлі ТОВ "ІНВО ЮНІОН" ( Код ЄДРПОУ 39108124 )
Скарга:
Оскарження неправомірного відхилення пропозиції переможця закупівлі ТОВ "ІНВО ЮНІОН" ( Код ЄДРПОУ 39108124 )
Пов'язані документи:
Учасник
- Реєстр тендерних пропозицій.pdf 26.04.2024 14:50
- Документи Переможця надані Скаржником.rar 26.04.2024 14:50
- Тендерна документація та протоколи Замовника.rar 26.04.2024 14:50
- Скарга_UA-2024-04-03-006812-a.pdf 26.04.2024 14:55
- sign.p7s 26.04.2024 15:15
- рішення від 30.04.2024 № 7644.pdf 30.04.2024 17:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.05.2024 № 8272.pdf 10.05.2024 16:03
- рішення від 09.05.2024 № 8272.pdf 14.05.2024 12:41
- Пояснення по суті скарги.PDF 01.05.2024 11:49
- Додаток №2. Перелік документації.doc 01.05.2024 11:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.04.2024 16:48
Дата розгляду скарги:
09.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.04.2024 17:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.05.2024 12:42
Дата виконання рішення Замовником:
14.05.2024 14:25
Коментар замовника щодо усунення порушень:
скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ІНВО ЮНІОН" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОФОРС" переможцем
Пункт скарги
Номер:
d1df7ee3a54446479c0d072ee71b26d9
Заголовок пункту скарги:
Замовником незаконно відхилено пропозицію переможця закупівлі ТОВ "ІНВО ЮНІОН" ( Код ЄДРПОУ 39108124 )
Опис заперечення:
Замовником незаконно та безпідставно відхилено пропозицію переможця закупівлі ТОВ "ІНВО ЮНІОН" ( Код ЄДРПОУ 39108124 ). Рішення Замовника не відповідає нормам Закону України “Про публічні закупівлі” (далі- Закон) та Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі- Особливості)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
17 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Порушення справи про банкрутство
Тип порушення:
Порушення справ про банкрутство
Опис суті пункту скарги:
03 квітня 2024 Приватним акціонерним товариством "Укргідроенерго" оприлюднено процедуру закупівлі - відкриті торги з особливостями- ДК 021:2015 код 42410000-3 Підіймально-транспортувальне обладнання (Поставка домкратів для філії "Дністровська ГЕС" ПрАТ "Укргідроенерго"), очікувана вартість: 38 000,00 грн. UA-2024-04-03-006812-a.
В аукціоні взяли участь наступні Учасники (Реєстр отриманих тендерних пропозицій додається )
Тендерна пропозиція ТОВ “ІНВО ЮНІОН” (надалі-Скаржник) була автоматично визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
Після розгляду тендерної пропозиції, Скаржника було обрано переможцем закупівлі, на підставі Протоколу уповноваженої особи № 01-16-04 від 16.04.2024.
На виконання вимог Закону, Особливостей та Тендерної документації Замовника, зокрема Додатку № 2, Скаржник, протягом встановленого строку, надав усі необхідні документи Переможця.
Однак, відповідно до Протоколу уповноваженої особи № 02-23-04 від 23.04.2024, Тендерна пропозиція Скаржника була відхилена з наступним обґрунтуванням:
“Згідно пп.3 п.44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли 3) переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3. 5, 6 і _12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Так, не надано згідно п.8: Інформаційну довідку або інформаційний лист з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно дати надання її Замовнику), та, п.9 Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (виданий не раніше дати оголошення процедури закупівлі). Таким чином пропозиція Учасника підлягає відхиленню відповідно до пп.3 п.44 Особливостей, оскільки пропозиція Учасника не відповідає умовам, визначених в оголошенні про проведення закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
25.04.2024 замовником було визначено Переможцем наступного Учасника- Товариство з обмеженою відповідальністю "Технофорс", згідно з протоколом №01-25-04.
Скаржник не погоджується з даним рішенням Замовника, вважає його безпідставним незаконним та необгрнутованим, виходячи з наступного.
Замовник у Додатку № 2 до Тендерної документації, у п.8 встановив наступну вимогу:
“ 8) переможець визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура- У зв’язку з обмеженим доступом до відкритого реєстру за посиланням: https://minjust.gov.ua/ на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та відсутністю можливості самостійної перевірки Замовником інформації про відповідність переможця вимогам даного пункту, переможець надає:Інформаційну довідку або інформаційний лист з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно дати надання її Замовнику)”
Документ, фактично наданий Скаржником в якості Переможця на виконання пункту 8 Додатку 2 Тендерної документації- інформаційний лист від Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), датований 19.03.2024 за вих. № 18855/09.2-30 (завантажена в електронну систему закупівель- 17.04.2024), тобто в межах строку- двомісячної давнини.
Зі змісту інформаційного листа -За результатами перевірки наявних відомостей повідомляємо, що в Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, відсутня інформація стосовно ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНВО ЮНІОН» (код ЄДРПОУ 39108124).
Так, ще з 21.06.2022 у зв’язку з відсутністю доступу до онлайн сервісу з надання інформаційних довідок з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (далі – Єдиний реєстр підприємств), відомості з Єдиного реєстру підприємств можна отримати у формі інформаційного листа.
Після перевірки реєстру станом на 26.04.2024- доступ до реєстру обмежений.
Пунктом 3.6 розділу ІІІ Положення про Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 15.09.2011 № 3018/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.09.2011 за № 1106/19844 (далі – Положення), встановлено порядок надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційних листів.
Зокрема, відповідно до встановленого цим наказом порядку, надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційних листів здійснюється за відповідним запитом (письмовим або електронним) у разі обмеження в установлених законодавством випадках доступу до вебсайту, на якому подається електронний запит на отримання скороченої чи повної інформаційної довідки, або наявності протягом більше як однієї доби технічних проблем із доступом до такого офіційного вебсайту.
Запит про надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційного листа надсилається до відповідного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України за місцезнаходженням суб’єкта, щодо якого запитується інформація, або до Міністерства юстиції України – у разі необхідності в одночасному отриманні відомостей щодо декількох суб’єктів, які зареєстровані в областях, віднесених до сфери повноважень різних міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України.
Таким чином, Переможець, мав змогу виконати вимогу Замовника лише шляхом звернення до Мін’юсту або його територіального управління, з відповідним запитом та отримавши відповідний інформаційний лист.Учасник виконав вимогу законодавства та Замовника в повному обсязі.
Замовник у Додатку № 2 до Тендерної документації, у п.9 встановив наступну вимогу:
“9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів);- У зв’язку з обмеженим доступом до відкритого реєстру за посиланням: https://minjust.gov.ua/ на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та відсутністю можливості самостійної перевірки Замовником інформації про відповідність переможця вимогам даного пункту, переможець надає:
Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (виданий не раніше дати оголошення процедури закупівлі).”
Документ, фактично наданий Скаржником в якості Переможця на виконання пункту 9 Додатку 2 Тендерної документації- актуальний Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі- ЄДР) станом на 17.04.2024, сформований за допомогою ресурсу “Опендата”.
Звертаємо увагу Органу оскарження, що ще з грудня 2022 року доступ до ЄДР є відкритим та загальнодоступним, однак у зв’язку з воєнним станом, містить деякі особливості у користуванні.
Так, Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2022 №1422 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації" відкрито доступ до ЄДР для пошуку та формування витягів з нього в електронній формі. Відомості з Єдиного державного реєстру в електронній формі надаються виключно за умови ідентифікації особи, яка бажає отримати такі відомості, з використанням засобів електронної ідентифікації з середнім або високим рівнем довіри.
Джерело: https://centraljust.gov.ua/news/direction/vidkrito-dostup-do-edinogo-derjavnogo-reestru-yuridichnih-osib-fizichnih-osib-pidpriemtsiv-ta-gromadskih-formuvan
Тобто, станом на дату оголошення процедури закупівлі та станом на дату перевірки тендерної пропозиції Скаржника, доступ до ЄДР був відкритим. Таким чином, у Замовника була наявна самостійна можливість здійснити перевірку особи- переможця на відповідність даного пункту, а в Переможця був відсутній прямий обов’язок надавати підтвердження інформації щодо цього пункту.
В свою чергу, Переможець все ж надав витяг ЄДР сформований за допомогою ресурсу “Опендата”. Однак, Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника, без належного обгрунтування, після надання наміру на укладення Договору та визначення його Переможцем.
Позиція Скаржника підтверджується наступними положеннями законодавства та практики розгляду скарг АМКУ.
Частиною 5 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Більше того, п. 47 Особливостей містить таку норму:
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Отже, керуючись Законом, замовник не повинен вимагати від учасників інформацію, яка оприлюднена у відкритих даних.
Наводимо Практику вирішення скарг АМКУ з цього питання.
Рішення Колегії № 15168-р/пк-пз від 06.07.2021, оголошення № UA-2021-05-31-010168-b
Вимога тендерної документації: розділом 3 додатку 8 до тендерної документації передбачено надання витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.
Позиція скаржника: Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань є відкритим єдиним державним реєстром, доступ до якого є вільним. Враховуючи викладене, вимога замовника щодо надання наведеного документа порушує Закон.
Позиція Колегії: зазначена вимога замовника не узгоджується з вимогами частини 4 статті 22 Закону. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності та вилучити таку вимогу шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
(Джерело:https://radnuk.com.ua/uchast-u-zakupivliakh/praktika-oskarzhennja-uchast-u-zakupivliakh/vidkryti-dani-rishennia-amku/ )
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Такі ж положення визначені частиною 5 статті 17 і пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону № 922 та пунктом 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Водночас через ресурс Опендатабот в онлайн-режимі можливо сформувати витяг, який у свою чергу містить усю необхідну інформацію, що повинен містити витяг з ЄДР відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV.
Дана позиція підтверджена практикою розгляду скарг АМКУ.
Рішення Колегії від 29.09.2022 № 6024-р/пк-пз, закупівля № UA-2022-08-22-009769-a
Обставина розгляду скарги:Тендерною документацією встановлено вимогу щодо надання в складі тендерної пропозиції витягу з ЄДР із зазначенням дати формування витягу не раніше дати оприлюдненого в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі. У цій умові також наголошено про обов’язкове надання саме витягу.Дата оголошення закупівлі 22.08.2022.
Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надав: Витяг з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, сформований в Опендатабот 05.09.2022, без жодних підписів;
Виписку з ЄДР, сформовану та підписану нотаріусом 10.06.2021, тобто раніше дати оголошення торгів.
Замовник відхилив тендерну пропозицію цього учасника.
Позиція Колегії
Колегія встановила факт подання скаржником витягу станом на 05.09.2022 та виписки станом на 10.06.2021. Також, посилаючись на норми Закону № 755 та Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 № 118, а також на Порядок інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців та інформаційними системами Державної служби статистики України, затвердженим наказом Міністерства юстиції України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 28.09.2015 № 1834/5/1212, дійшла висновку, що ЄДР містить ту саму інформацію, що й ЄДРПОУ, постійний автоматичний обмін інформацією між двома реєстрами нормативно забезпечується Порядком інформаційної взаємодії, і тому тендерна пропозиція скаржника була неправомірно відхилена.
Рішення Колегії від 25.10.2022 № 6437-р/пк-пз, закупівля № UA-2022-08-29-001089-a
Обставина розгляду скарги:
Тендерною документацією встановлено вимогу щодо надання в складі тендерної пропозиції витягу з ЄДР із зазначенням дати формування витягу не раніше дати оприлюдненого в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі.
Дата оголошення закупівлі 29.08.2022.
Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надав:
Витяг з ЄДРПОУ, сформований в Опендатабот 07.09.2022, без жодних підписів;
Витяг з ЄДР, сформований 17.06.2020, тобто раніше дати оголошення торгів.
Замовник відхилив тендерну пропозицію цього учасника.
Позиція колегії: Колегія встановила факт подання скаржником витягу з ЄДРПОУ станом на 07.09.2022 та витягу з ЄДР станом на 17.06.2020. Водночас наголосила, що у складі тендерної пропозиції скаржника відсутній Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань із зазначенням дати формування витягу саме не раніше дати оприлюдненого в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі.
Тим самим Колегія дійшла висновку, що тендерна пропозиція скаржника правомірно відхилена, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги.
Однак, беручи до уваги такі рішення колегій, вбачаються різні позиції щодо ідентичних питань. Крім того, як в одному, так і в іншому рішенні Колегія жодним чином не чіпала факту формування скаржниками витягів саме за допомогою застосунку Опендатабот, а також того, що такі витяги не є відкритими даними в розумінні Закону № 2939. У свою чергу в обох випадках Колегії прирівняли такі витяги до витягів ЄДРПОУ. (Джерело: https://radnuk.com.ua/uchast-u-zakupivliakh/vytiah-z-iedr-vytiah-z-resursu-opendatabot/ )
Таким чином, на момент оголошення торгів, доступ до реєстру юридичних осіб був відкритим, тобто Замовник взагалі не мав права вимагати надання будь-яких витягів. Проте вказав у документації, що надання витягу має місце, якщо доступ обмежений.
Оскільки доступ до реєстру є відкритим, Замовник мав змогу самостійно перевірити інформацію про переможця- відхилення пропозиції є безпідставним.
Крім того, Скаржник вважає, що формулювання Замовником підстави відхилення є самовільним трактуванням Закону та Особливостей.
Формулювання Замовника причини відхилення у Протоколі: Згідно пп.3 п.44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли 3) переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3. 5, 6 і _12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Формулювання зазначених підстав в Особливостях:
пп.3 п.44 Особливостей
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
підпункти 3, 5, 6 і 12 пункту 47
47. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Абз. 14 п. 47
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Таким чином, Особливості, у пп.3 п. 44 не містять прямого посилання на абз. 14 п. 47- це є самовільне трактування та вказання підстав відхилення Замовником. Крім того, підстави для відхилення пропозиції Переможця є виключними та вичерпними, Скаржник не порушив підстави, визначені у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
В аукціоні взяли участь наступні Учасники (Реєстр отриманих тендерних пропозицій додається )
Тендерна пропозиція ТОВ “ІНВО ЮНІОН” (надалі-Скаржник) була автоматично визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною.
Після розгляду тендерної пропозиції, Скаржника було обрано переможцем закупівлі, на підставі Протоколу уповноваженої особи № 01-16-04 від 16.04.2024.
На виконання вимог Закону, Особливостей та Тендерної документації Замовника, зокрема Додатку № 2, Скаржник, протягом встановленого строку, надав усі необхідні документи Переможця.
Однак, відповідно до Протоколу уповноваженої особи № 02-23-04 від 23.04.2024, Тендерна пропозиція Скаржника була відхилена з наступним обґрунтуванням:
“Згідно пп.3 п.44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли 3) переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3. 5, 6 і _12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Так, не надано згідно п.8: Інформаційну довідку або інформаційний лист з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно дати надання її Замовнику), та, п.9 Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (виданий не раніше дати оголошення процедури закупівлі). Таким чином пропозиція Учасника підлягає відхиленню відповідно до пп.3 п.44 Особливостей, оскільки пропозиція Учасника не відповідає умовам, визначених в оголошенні про проведення закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
25.04.2024 замовником було визначено Переможцем наступного Учасника- Товариство з обмеженою відповідальністю "Технофорс", згідно з протоколом №01-25-04.
Скаржник не погоджується з даним рішенням Замовника, вважає його безпідставним незаконним та необгрнутованим, виходячи з наступного.
Замовник у Додатку № 2 до Тендерної документації, у п.8 встановив наступну вимогу:
“ 8) переможець визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура- У зв’язку з обмеженим доступом до відкритого реєстру за посиланням: https://minjust.gov.ua/ на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та відсутністю можливості самостійної перевірки Замовником інформації про відповідність переможця вимогам даного пункту, переможець надає:Інформаційну довідку або інформаційний лист з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (видана(-й) не пізніше двомісячної давнини відносно дати надання її Замовнику)”
Документ, фактично наданий Скаржником в якості Переможця на виконання пункту 8 Додатку 2 Тендерної документації- інформаційний лист від Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), датований 19.03.2024 за вих. № 18855/09.2-30 (завантажена в електронну систему закупівель- 17.04.2024), тобто в межах строку- двомісячної давнини.
Зі змісту інформаційного листа -За результатами перевірки наявних відомостей повідомляємо, що в Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, відсутня інформація стосовно ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНВО ЮНІОН» (код ЄДРПОУ 39108124).
Так, ще з 21.06.2022 у зв’язку з відсутністю доступу до онлайн сервісу з надання інформаційних довідок з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (далі – Єдиний реєстр підприємств), відомості з Єдиного реєстру підприємств можна отримати у формі інформаційного листа.
Після перевірки реєстру станом на 26.04.2024- доступ до реєстру обмежений.
Пунктом 3.6 розділу ІІІ Положення про Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 15.09.2011 № 3018/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.09.2011 за № 1106/19844 (далі – Положення), встановлено порядок надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційних листів.
Зокрема, відповідно до встановленого цим наказом порядку, надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційних листів здійснюється за відповідним запитом (письмовим або електронним) у разі обмеження в установлених законодавством випадках доступу до вебсайту, на якому подається електронний запит на отримання скороченої чи повної інформаційної довідки, або наявності протягом більше як однієї доби технічних проблем із доступом до такого офіційного вебсайту.
Запит про надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційного листа надсилається до відповідного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України за місцезнаходженням суб’єкта, щодо якого запитується інформація, або до Міністерства юстиції України – у разі необхідності в одночасному отриманні відомостей щодо декількох суб’єктів, які зареєстровані в областях, віднесених до сфери повноважень різних міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України.
Таким чином, Переможець, мав змогу виконати вимогу Замовника лише шляхом звернення до Мін’юсту або його територіального управління, з відповідним запитом та отримавши відповідний інформаційний лист.Учасник виконав вимогу законодавства та Замовника в повному обсязі.
Замовник у Додатку № 2 до Тендерної документації, у п.9 встановив наступну вимогу:
“9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів);- У зв’язку з обмеженим доступом до відкритого реєстру за посиланням: https://minjust.gov.ua/ на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та відсутністю можливості самостійної перевірки Замовником інформації про відповідність переможця вимогам даного пункту, переможець надає:
Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (виданий не раніше дати оголошення процедури закупівлі).”
Документ, фактично наданий Скаржником в якості Переможця на виконання пункту 9 Додатку 2 Тендерної документації- актуальний Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі- ЄДР) станом на 17.04.2024, сформований за допомогою ресурсу “Опендата”.
Звертаємо увагу Органу оскарження, що ще з грудня 2022 року доступ до ЄДР є відкритим та загальнодоступним, однак у зв’язку з воєнним станом, містить деякі особливості у користуванні.
Так, Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2022 №1422 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації" відкрито доступ до ЄДР для пошуку та формування витягів з нього в електронній формі. Відомості з Єдиного державного реєстру в електронній формі надаються виключно за умови ідентифікації особи, яка бажає отримати такі відомості, з використанням засобів електронної ідентифікації з середнім або високим рівнем довіри.
Джерело: https://centraljust.gov.ua/news/direction/vidkrito-dostup-do-edinogo-derjavnogo-reestru-yuridichnih-osib-fizichnih-osib-pidpriemtsiv-ta-gromadskih-formuvan
Тобто, станом на дату оголошення процедури закупівлі та станом на дату перевірки тендерної пропозиції Скаржника, доступ до ЄДР був відкритим. Таким чином, у Замовника була наявна самостійна можливість здійснити перевірку особи- переможця на відповідність даного пункту, а в Переможця був відсутній прямий обов’язок надавати підтвердження інформації щодо цього пункту.
В свою чергу, Переможець все ж надав витяг ЄДР сформований за допомогою ресурсу “Опендата”. Однак, Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника, без належного обгрунтування, після надання наміру на укладення Договору та визначення його Переможцем.
Позиція Скаржника підтверджується наступними положеннями законодавства та практики розгляду скарг АМКУ.
Частиною 5 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Більше того, п. 47 Особливостей містить таку норму:
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Отже, керуючись Законом, замовник не повинен вимагати від учасників інформацію, яка оприлюднена у відкритих даних.
Наводимо Практику вирішення скарг АМКУ з цього питання.
Рішення Колегії № 15168-р/пк-пз від 06.07.2021, оголошення № UA-2021-05-31-010168-b
Вимога тендерної документації: розділом 3 додатку 8 до тендерної документації передбачено надання витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.
Позиція скаржника: Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань є відкритим єдиним державним реєстром, доступ до якого є вільним. Враховуючи викладене, вимога замовника щодо надання наведеного документа порушує Закон.
Позиція Колегії: зазначена вимога замовника не узгоджується з вимогами частини 4 статті 22 Закону. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності та вилучити таку вимогу шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
(Джерело:https://radnuk.com.ua/uchast-u-zakupivliakh/praktika-oskarzhennja-uchast-u-zakupivliakh/vidkryti-dani-rishennia-amku/ )
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Такі ж положення визначені частиною 5 статті 17 і пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону № 922 та пунктом 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Водночас через ресурс Опендатабот в онлайн-режимі можливо сформувати витяг, який у свою чергу містить усю необхідну інформацію, що повинен містити витяг з ЄДР відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV.
Дана позиція підтверджена практикою розгляду скарг АМКУ.
Рішення Колегії від 29.09.2022 № 6024-р/пк-пз, закупівля № UA-2022-08-22-009769-a
Обставина розгляду скарги:Тендерною документацією встановлено вимогу щодо надання в складі тендерної пропозиції витягу з ЄДР із зазначенням дати формування витягу не раніше дати оприлюдненого в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі. У цій умові також наголошено про обов’язкове надання саме витягу.Дата оголошення закупівлі 22.08.2022.
Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надав: Витяг з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, сформований в Опендатабот 05.09.2022, без жодних підписів;
Виписку з ЄДР, сформовану та підписану нотаріусом 10.06.2021, тобто раніше дати оголошення торгів.
Замовник відхилив тендерну пропозицію цього учасника.
Позиція Колегії
Колегія встановила факт подання скаржником витягу станом на 05.09.2022 та виписки станом на 10.06.2021. Також, посилаючись на норми Закону № 755 та Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 № 118, а також на Порядок інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців та інформаційними системами Державної служби статистики України, затвердженим наказом Міністерства юстиції України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 28.09.2015 № 1834/5/1212, дійшла висновку, що ЄДР містить ту саму інформацію, що й ЄДРПОУ, постійний автоматичний обмін інформацією між двома реєстрами нормативно забезпечується Порядком інформаційної взаємодії, і тому тендерна пропозиція скаржника була неправомірно відхилена.
Рішення Колегії від 25.10.2022 № 6437-р/пк-пз, закупівля № UA-2022-08-29-001089-a
Обставина розгляду скарги:
Тендерною документацією встановлено вимогу щодо надання в складі тендерної пропозиції витягу з ЄДР із зазначенням дати формування витягу не раніше дати оприлюдненого в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі.
Дата оголошення закупівлі 29.08.2022.
Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надав:
Витяг з ЄДРПОУ, сформований в Опендатабот 07.09.2022, без жодних підписів;
Витяг з ЄДР, сформований 17.06.2020, тобто раніше дати оголошення торгів.
Замовник відхилив тендерну пропозицію цього учасника.
Позиція колегії: Колегія встановила факт подання скаржником витягу з ЄДРПОУ станом на 07.09.2022 та витягу з ЄДР станом на 17.06.2020. Водночас наголосила, що у складі тендерної пропозиції скаржника відсутній Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань із зазначенням дати формування витягу саме не раніше дати оприлюдненого в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі.
Тим самим Колегія дійшла висновку, що тендерна пропозиція скаржника правомірно відхилена, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги.
Однак, беручи до уваги такі рішення колегій, вбачаються різні позиції щодо ідентичних питань. Крім того, як в одному, так і в іншому рішенні Колегія жодним чином не чіпала факту формування скаржниками витягів саме за допомогою застосунку Опендатабот, а також того, що такі витяги не є відкритими даними в розумінні Закону № 2939. У свою чергу в обох випадках Колегії прирівняли такі витяги до витягів ЄДРПОУ. (Джерело: https://radnuk.com.ua/uchast-u-zakupivliakh/vytiah-z-iedr-vytiah-z-resursu-opendatabot/ )
Таким чином, на момент оголошення торгів, доступ до реєстру юридичних осіб був відкритим, тобто Замовник взагалі не мав права вимагати надання будь-яких витягів. Проте вказав у документації, що надання витягу має місце, якщо доступ обмежений.
Оскільки доступ до реєстру є відкритим, Замовник мав змогу самостійно перевірити інформацію про переможця- відхилення пропозиції є безпідставним.
Крім того, Скаржник вважає, що формулювання Замовником підстави відхилення є самовільним трактуванням Закону та Особливостей.
Формулювання Замовника причини відхилення у Протоколі: Згідно пп.3 п.44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли 3) переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3. 5, 6 і _12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Формулювання зазначених підстав в Особливостях:
пп.3 п.44 Особливостей
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
підпункти 3, 5, 6 і 12 пункту 47
47. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Абз. 14 п. 47
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Таким чином, Особливості, у пп.3 п. 44 не містять прямого посилання на абз. 14 п. 47- це є самовільне трактування та вказання підстав відхилення Замовником. Крім того, підстави для відхилення пропозиції Переможця є виключними та вичерпними, Скаржник не порушив підстави, визначені у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Скарга
-
Опис доказу:
Скарга у машинозчитувальному форматі , для зручності огляду і обробки
-
Повʼязаний документ:
Скарга_UA-2024-04-03-006812-a.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи Переможця надані Скаржником
-
Опис доказу:
Містить документи, що надавались Скаржником через електронну систему закупівель, в якості переможця закупівлі, підтверджує неправомірність відхилення пропозиції Замовником
-
Повʼязаний документ:
Документи Переможця надані Скаржником.rar
-
-
Назва доказу:
Реєстр тендерних пропозицій
-
Опис доказу:
Демонструє цінові пропозиції учасників
-
Повʼязаний документ:
Реєстр тендерних пропозицій.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація та протоколи Замовника
-
Опис доказу:
Містить посилання на вимоги Замовника, протоколи щодо прийняття рішень,на які посилається Скаржник у скарзі
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація та протоколи Замовника.rar
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ “ІНВО ЮНІОН”, та у зв’язку з цим, зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "Технофорс" переможцем закупівлі та зобов’язати Замовника визначити ТОВ “ІНВО ЮНІОН” переможцем закупівлі UA-2024-04-03-006812-a.