• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015-50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (послуги з гарантійного та післягарантійного обслуговування автомобілів (м. Одеса).

Торги відмінено

399 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 997.00 UAH
Період оскарження: 02.04.2024 17:02 - 07.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження неправомірного відхилення.

Номер: 2112c723c42d4d259b4326d47053f15f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-02-011299-a.a1
Назва: Оскарження неправомірного відхилення.
Скарга:
Неправомірне відхилення висвітлено у протокольному рішенні за №298 від 15.04.2024 року.
Дата розгляду скарги: 29.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.04.2024 16:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.05.2024 11:57
Дата виконання рішення Замовником: 31.05.2024 16:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення від 15.04.2024 № 298 - скасовано.
Автор: ФОП ОБУХОВСЬКА ЮЛІАННА ЮРІЇВНА, Юліанна Обуховська 380932396389 justdropmachine@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3ef6f2fcf4f749399316231ab1c5e2af
Заголовок пункту скарги: Оскарження неправомірного відхилення.
Опис заперечення: Неправомірне відхилення висвітлено у протокольному рішенні за №298 від 15.04.2024 року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Державною установою "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України" (далі - Замовник) 02.04.2024 оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями за предметом: «Код ДК 021:2015-50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (послуги з гарантійного та післягарантійного обслуговування автомобілів (м. Одеса)», ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-02-011299-a(далі - Закупівля).
Фізична особа – підприємець ОбуховськаЮліанна Юріївна (далі – Скаржник/Учасник) прийняла участь у Закупівлі та подала відповідну тендерну пропозицію.
За результатами аукціону, тендерна пропозиція Скаржника визначена найбільш економічно вигідною.
Водночас, Замовником 15.04.2024 у електронній системі закупівель оприлюднено Протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи Валентини Мірошніченкоза № 298, згідно з яким тендерну пропозицію Скаржника відхилено на підставі п. 44 пп. 2 абз 2 Особливостей № 1178, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: №UA-2024-04-02-011299-a.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час детального розгляду поданих документів у складі пропозиції Учасника було виявлено, що надана тендерна пропозиція не відповідає технічним вимогам предмету закупівлі тендерної документації.
Таким чином пропозиція Учасника підлягає відхиленню відповідно до п. 44пп. 2абз 2Особливостей № 1178, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до п. 46 Особливостей Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.

ВИРІШИЛА:
1. Відхилити пропозицію Учасника щодоЗакупівлі відповідно до п. 44 пп. 2 абз 2 Особливостей № 1178.
Тобто, Замовником у Протокольному рішенні (Протоколі) уповноваженої особи Валентини Мірошніченко за № 298, згідно з яким тендерну пропозицію Скаржника відхилено на підставі п. 44 пп. 2 абз 2 Особливостей № 1178, разом з тим, Замовником відповідно до п.44 Особливостей не надано «аргументації в електронній системі закупівель», як того вимагає Постанова №1178, а також,НЕ НАВЕДЕНО/ НЕ ЗАЗНАЧЕНО/ НЕ ПЕРЕЛІЧЕНО ЖОДНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УМОВАМ ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ ДО ЗАКУПІВЛІ.

Враховуючи зазначене, Скаржник наголошує увагу Комісії на наступному.
Щодо технічної специфікації у рамках закупівлі
UA-2024-04-02-011299-a.

Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі Код ДК 021:2015-50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (послуги з гарантійного та післягарантійного обслуговування автомобілів (м. Одеса) наведені у Додатку 2 тендерної документації до Закупівлі (далі – Додаток 2 до ТД).
Відповідно до Додатку 2 до ТД, учасник повинен до складу тендерної пропозиції долучити гарантійні листи щодо наступного:
1. СТО повинно розміщуватися в межах міста Одеса (на підтвердження надати гарантійний лист).
2. Здійснення щоденного позачергового прийому-видачі автомобілів Замовника(на підтвердження надати гарантійний лист);
3. Кількість постів (підйомників) СТО повинно забезпечувати можливість обслуговування одночасно не менше 3-х автомобілів (на підтвердження надати гарантійний лист);
4. Можливість здійснювати доставку автомобіля Замовника, який не має можливості самостійно рухатися з технічних причин, на сервіс, де будуть виконуватися автомобіля (на підтвердження надати гарантійний лист);
5. Гарантія на виконані роботи i встановлені запасні (складові) частини надається відповідно до Правил надання послуг з технічного обслуговування i ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України 28.11.20l4p. № 615 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17.12.2014p. за № 1609/26386. Гарантійні терміни на виконані ремонтні роботи зазначаються в Акті виконаних робіт (наданих послуг) (підтвердження надати гарантійний лист);
6. Запасні частини, вузли та агрегати, що використовуються Учасником при виконанні робіт (наданні послуг), повинні бути новими, оригінальними a6o ïx еквівалентами та сертифікованими державними органами сертифікації (якщо даний вид сертифікації передбачено чинним законодавством) (на підтвердження надати гарантійний лист);
7. Заміна запасних частин, вузлів, агрегатів, що вийшли з ладу протягом дії гарантії, та послуги, здійснюється учасником за власний рахунок. На замінені деталі під час гарантії поширюється гарантія, починаючи з дати такої заміни (на підтвердження надати гарантійний лист).

Тобто, Замовником у Додатку 2 до ТД не було визначено ЖОДНИХ ІНШИХ ВИМОГ ДО УЧАСНИКІВ, КРІМ ПОДАННЯ ЗАЗНАЧЕНИХ ВИЩЕ ГАРАНТІЙНИХ ЛИСТІВ.

На виконання вимог Замовника, наведених у Додатку 2 до ТД, Скаржником до складу тендерної пропозиції долучено наступні гарантійні листи:
1.Гарантійний лист вих. № 7 від 08.04.2024, згідно з яким Фізична особа-підприємець ОбуховськаЮліанна Юріївна гарантує, що спеціалізоване СТО знаходиться за адресою: місто Одеса, вул. Проценка, 23 ж.
Право користування СТО у ФОП Обуховської Ю.Ю. виникло на підставі Договору № 1/2021 суборенди нежитлового приміщення від 04.10.2021, згідно з додатковою угодою № 4 до якого, строк дії оренди продовжено до 31.12.2024 року;
2. Гарантійний лист вих. № 8 від 08.04.2024, згідно з яким Фізична особа-підприємець ОбуховськаЮліанна Юріївна гарантує здійснення щоденного позачергового прийому-видачі автомобілів Замовника.
3. Гарантійний лист вих. № 9 від 08.04.2024, згідно з яким Фізична особа-підприємець ОбуховськаЮліанна Юріївна гарантує, що кількість постів (підйомників) СТО буде забезпечувати можливість обслуговування одночасно не менше 3-х автомобілів.
4. Гарантійний лист вих. № 10 від 08.04.2024, згідно з яким Фізична особа-підприємець ОбуховськаЮліанна Юріївна гарантує можливість здійснювати доставку автомобіля Замовника, який не має можливості самостійно рухатися з технічних причин, на сервіс, де будуть виконуватися послуги з ремонту даного автомобіля.
5. Гарантійний лист вих. № 11 від 08.04.2024, згідно з яким Фізична особа-підприємець ОбуховськаЮліанна Юріївна гарантує, що гарантія на виконані роботи i встановлені запасні (складові) частини надається відповідно до Правил надання послуг з технічного обслуговування i ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України 28.11.20l4p. № 615 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17.12.2014p. за № 1609/26386. Гарантійні терміни на виконані ремонтні роботи зазначаються в Акті виконаних робіт (наданих послуг).
6. Гарантійний лист вих. № 12 від 08.04.2024, згідно з яким Фізична особа-підприємець ОбуховськаЮліанна Юріївна гарантує, що запасні частини, вузли та агрегати, що використовуються Учасником при виконанні робіт (наданні послуг) будуть новими, оригінальними a6o ïx еквівалентами та сертифікованими державними органами сертифікації (якщо даний вид сертифікації передбачено чинним законодавством).
7. Гарантійний лист вих. № 13 від 08.04.2024, згідно з яким Фізична особа-підприємець ОбуховськаЮліанна Юріївна гарантує, що заміна запасних частин, вузлів, агрегатів, що вийшли з ладу протягом дії гарантії, та послуги, здійснюється учасником за власний рахунок. На замінені деталі під час гарантії поширюється гарантія, починаючи з дати такої заміни.

Тобто, Скаржником долучено ВСІ, БЕЗ ВИНЯТКУ, гарантійні листи, що вимагались Додатком 2 до ТД.
Додатково, до складу тендерної пропозиції Скаржником долучено лист вих. № 6 від 08.04.2024, згідно з яким, Учасником надано ПІДПИСАНИЙ ТА ПРОЦИТОВАНИЙУВЕСЬ ТЕКСТ ІЗ ВИМОГАМИ ЗАМОВНИКА, що були встановлені у Додатку 2 до ТД, таким чином, Учасник надав погодження з усіма вимогами Замовниками, передбаченими у Додатку №2 тендерної документації Замовника.

З урахуванням зазначеного вище, що підтверджено документально, Скаржником ВИКОНАНО ВСІ БЕЗ ВИНЯТКУ ВИМОГИ ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ, передбачені у Додатку №2 до тендерної документації Замовника.

Поруч з цим, Замовником відхилено пропозицію Скаржника БЕЗ ЖОДНИХ ОБГРУНТУВАНЬ прийнятого рішення. Фактично Замовник у спірному рішенні обмежився зазначенням пункту 44 Особливостей № 1178, згідно з яким тендерні пропозиції відразу підлягають відхиленню без надання Учаснику можливості виправлення певних невідповідностей упродовж 24 годин згідно з п.43 Особливостей.
Такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

Додатково, Скаржник наголошує увагу Комісії на тому, що оскаржуване Протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи Валентини Мірошніченко за № 298, яким оформлено відхилення тендерної пропозиції ФОП Обуховської Ю.Ю. за своєю правовою природою є індивідуальним актом.
Так, пунктом 19 частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС ) визначено, що індивідуальний акт - акт (рішення) суб’єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Обґрунтованість, в силу статті 2 КАС України, є однією з обов`язкових ознак рішення (дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень, що підлягає встановленню.
Тобто, суб`єкт владних повноважень, яким у даному випадку є Замовник, повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Враховуючи наведене, підстава прийняття Протокольного рішення (Протоколу) уповноваженою особою Замовника Валентиною Мірошніченко за № 298 від 15.04.2024 носить суто формальний характер, а також не пов`язана із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, розвитком добросовісної конкуренції тощо.

НА ПІДСТАВІ ЗАЗНАЧЕНОГО, ЩО ПІДТВЕРДЖЕНО ДОКУМЕНТАЛЬНО, ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА ВІДБУЛОСЬ НЕ НА ПІДСТАВІ ВИМОГ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ та з порушенням Постанови №1178 та Закону України «Про публічні закупівлі».

З огляду на зазначене та беручи до уваги абзац третій пункту 43 Особливостей, єдиним можливим способом захисту прав та законних інтересів Скаржника є звернення до органу оскарження з цією Скаргою.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)